Jump to content
Yelp Reddit Banana Lime Leaf Tumblr Blueberry VKontakte Slack Watermelon Chocolate Marble Steam Black
Yelp Reddit Banana Lime Leaf Tumblr Blueberry VKontakte Slack Watermelon Chocolate Marble Steam Black
Милан Ракић

Пет чињеница о православљу у Јапану

Оцени ову тему

Recommended Posts

Како се Јапан упознао са руском књижевношћу, чиме се бавила православна црква у Јапану у време Руско-јапанског рата и како је свети Николај Токијски успео да доведе до савршенства свој јапански, читајте у нашем тексту.

1024px-Hakodate_Orthodox_Church_Japan04n

У Токију је у оквиру фестивала Руске сезоне, а поводом 220. годишњице од рођења светог Инокентија, духовника архиепископа Николаја Јапанског (Касаткина) одржана конференција посвећена раду руских православних мисионара у Јапану, на Камчатки, Аљаски и Алеутским острвима. Приказан је и филм Православље у Јапану, а Russia Beyond вас упознаје са пет занимљивих чињеница о ширењу православља у Јапану и мисионарству светог Николаја.

Први Јапанац који је примио православље хтео да убије светог Николаја

Ронин Савабе Такума често је долазио у руски конзулат у Хокадатеу где је посинка руског конзула Владимира подучавао древној јапанској вештини мачевања. Остало је забележено да је једног дана 1865. Године са сабљом у руци пришао Николају. Пошто је био шинтоистички свештеник и самурај намеравао је да убије Ивана Дмитријевича Касаткина јер га је држао за непријатеља јапанског народа. Међутим, када се са њим боље упознао и сазнао нешто више о хришћанској вери предомислио се и одлучио да пређе у православље, а на крштењу је добио име Павел. Касније је постао најближи саборац и ученик Николајев. Био је од самог почетка укључен у стварање православне цркве у Сендаију и помогао отварање православне парохије у Токију.

Ронин Савабе Такума.

Ронин Савабе Такума, Wikipedia

Свети Николај у Јапан стигао када је хришћанство било забрањено

Јеромонах Николај стигао је у Јапан 1861. године, седам година пре Револуције Мејџи. У то време у Јапану је још увек на снази био закон из 1614. године који је забрањивао проповедање хришћанства, а све књиге и прикази хришћанског садржаја били су уништавани.

Како Николај није знао јапански језик скоро да није излазио из руског конзулата, а проповеди је држао само малобројним поданицима Руске империје. 14 сати дневно пуних осам година посветио је учењу јапанског језика и упознавању са том културом. Предаваче који нису могли да издрже тако убитачан темпо рада морао је често да мења.  На крају је јапански тако добро научио да је сатима могао да говори у континуитету, као и да чита историјске документе у оригиналу.

Николај Јапански

Николај Јапански Wikipedia

Са православним свештеником у Јапан је стигла и руска књижевност

1879. године при Сабору Васкрсења Христовог у Токију отворена је православна духовна семинарија, међу чијим је ученицима било много потоњих писаца и преводилаца. Кратки роман „Капетанова кћи“ Александра Пушкина, прва је руска књига преведена 1883. године на јапански, а њен преводилац био је свршени студент семинарије Такасу Џисуке.

Међу знаменитим студентима семинарије били су Нобори Сјому, који је преводио Горког, Чехова, Куприна, Достојевског, Андрејева, као и Кониси Масутаро који је Јапанце упознао са стваралаштвом Лава Толстоја.

5a0470ce15e9f93149796a09.jpg

Храм Николај-до био је највиша зграда у Токију

Дуго је Храм Христовог васкрсења у Токију познат и као Николај-до био највиша зграда у јапанској престоници. Висина куполе са крстом била је 35 метара, а звоника 40. Иако озбиљно оштећена у земљотресу 1923. Године црква је потом обновљена. У Другом светском рату њена фасада била је обојена у црно како би била заштићена од бомбардовања.

Храм Христовог васкрсења у Токију

Храм Христовог васкрсења у Токију,Wikipedia

За време Руско-јапанског рата Николај је остао у Јапану

Не осврћући се на упорне савете да се врати у Русију Николај је током 1904. и 1905. остао у Јапану. По речима руководиоца Одељења за спољне црквене везе Московског патријархата митрополита Волоколамског Илариона Николај је био једини Рус који је одлучио да не напусти Јапан и остане са паством. А својим свештеницима дозволио је да се моле за победу јапанског оружја, иако он сам у тим молитвама није учествовао. Када су се у Јапану појавили руски ратни заробљеници, бригу о њима преузела је јапанска православна црква. Јапански хришћани основали су „Православно удружење за пружање духовне утехе ратним заробљеницима“, а семинарија у Токију издала десетине хиљада руско-јапанских приручника за конверзацију.

5a04715185600a33e40768aa.jpg

Хришћански верници у данашњем Јапану чине нешто више од једног процента укупног становништва (до 1,5 милиона људи), док на православце отпада 0,03 одсто или 36 хиљада. Како теолози тврде њихов број је далеко већи јер се многи не изјашњавају јавно о својој вери.  У овом тренутку у Јапану делују три епархије и 150 православних парохија. Сви православни свештеници су јапанског порекла са образовањем стеченим у православној духовној семинарији у Токију. Богослужење се врши на јапанском. 

9T0xrbos_400x400.jpg

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Zanimljivo. Moj utisak je da su generalno operisani od bilo kakvog osećaja za duhovnost i religiju. To me iskreno jako začudilo jer su dalekoistočna, stara civilizacija.

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 1 минут, Natasa. рече

Zanimljivo. Moj utisak je da su generalno operisani od bilo kakvog osećaja za duhovnost i religiju. To me iskreno jako začudilo jer su dalekoistočna, stara civilizacija.

Они су увек били посебна врста будизма, са више осећаја за природу него за људе. Притом живе на вулканска острва где их тресу земљотреси сваки дан. Тако да ваш утисак није чудан:)

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 1 минут, Mиљан Л. рече

Они су увек били посебна врста будизма, са више осећаја за природу него за људе. Притом живе на вулканска острва где их тресу земљотреси сваки дан. Тако да ваш утисак није чудан:)

Možda bilo nekad što se tiče budizma i osećaja za prirodu. Nema tu ni budizma ni šintoizma, uglavnom samo posao i tehnologija. 

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 57 минута, Natasa. рече

Možda bilo nekad što se tiče budizma i osećaja za prirodu. Nema tu ni budizma ni šintoizma, uglavnom samo posao i tehnologija. 

Имао сам прилике да се мало дружим са Јапанцем који је радио докторат из историје средњег вијека у Срба. Он је говорио да су савремени Јапанци арелигиозни, потпуно индиферентни према вјери, осим у неким фолклорним обичајима, и то је приписивао утицају америчке окупације, прво војне, па културне. Но, тај процес, да је религиозни живот изгубљен у току само једне генерације, десио се и у Британији, тако да мислим да си у праву када кажеш "посао и технологија".

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 3 минута, александар живаљев рече

Он је говорио да су савремени Јапанци арелигиозни, потпуно индиферентни према вјери, осим у неким фолклорним обичајима,

Ovo je tačno, apsolutno ih ne interesuje duhovnost ni religija. Ne bih rekla da je to uticaj američke kulture, pa prvo Amerikanci nisu indiferentni prema veri. Prosto imaju kulturu vrednog rada dovedenog do ekstrema, da su se valjda negde izgubili. Deluje mi čak i malo zastrašujuće kad vidim da čitavo društvo nema nikakvu potrebu za Bogom, kao roboti. Pitam se kako to uopšte može da se desi ne_shvata.

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 3 минута, александар живаљев рече

и то је приписивао утицају америчке окупације, прво војне, па културне.

Са правом је тако, јер је у шинто религији Цар божанство. Након капитулације јапана, Цар је морао да одбаци божанску природу. 

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 2 минута, Natasa. рече

Ovo je tačno, apsolutno ih ne interesuje duhovnost ni religija. Ne bih rekla da je to uticaj američke kulture, pa prvo Amerikanci nisu indiferentni prema veri. Prosto imaju kulturu vrednog rada dovedenog do ekstrema, da su se valjda negde izgubili. Deluje mi čak i malo zastrašujuće kad vidim da čitavo društvo nema nikakvu potrebu za Bogom, kao roboti. Pitam se kako to uopšte može da se desi ne_shvata.

Арелигиозни а нису комунисти0703_read, традиционална религија им је уништена уколико им се не појави нови Бог који ће успоставит своју династију. 

Притом су међу првим економијама у свету а живе како кажеш као роботи. 

kahuseruhoteru.jpg.ed96da44244271049359f36973e87cf7.jpg

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 12 минута, Mиљан Л. рече

Након капитулације јапана, Цар је морао да одбаци божанску природу. 

Nije Japan amerikanizovan da ne znaju za svoju istoriju. Jednostavno se desio tehnološki procvat gde nema božanstva, bar ne u obliku cara.

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Причу коју ја знам јесте да је самурај отишао да у ибије Николаја због ширења стране филозофије и религије. Када се то догодило овај му је рекао зашто хоћеш да ме убијеш када ме ниси ни саслушао шта желим да кажем. Самурај му је тада одговорио да ће га прво саслушати па онда убити. Ипак, догодило се да је након неколико сати разговора од тога одустао и да се још заинтересовао и примио православље. Још неколико самураја се крстило, а занимљива ствар је да је садашњи архиепископ потомак једног од тих самураја.

Пре две године имао сам прилику да обиђем скоро читав Јапан. Био сам за Васкрс на литургији у Токију. Служба је била на јапанском. Имају чак и хор. Архиепископу сам лично предао икону Светог Саве, а у цркви сам затекао икону Светог Аве Јустина са кандилом испред. Мислим да сам окачио и слике на теми Живот форумаша у разним земљама. 

Иначе, тачно је да Јапанци немају изричит осећај за религију. Међутим, парадоксално је да имају на хиљаде храмова широм Јапана. Веома старих, раскошној, одлично очуваних и пуни посетилаца. Народ некако по инерцији обилази та места. Одраде неки чин при улазу, поклоне се, зазвоне звонцем, упале тамјан или тако нешто и наставе даље. 

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Ја сам кратко време студирао право у Токију и био сам смештен у насељу Асак'са у којем се налази и један од најстаријих шинто храмова Сенсођи. Током мог боравка тамо сам закључио да су веома религиозни, љубазни и искрено пожртвовани. Но, свакако је Јапан велика земља са пуно становника и свако са собом носи другачији утисак. Иако се не декларишу као хришћани, понашање према другим особама им је у складу са нашим учењем.

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Чланови који сада читају   0 чланова

    Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу

  • Сличан садржај

    • Од Логос,
      Православни богословски факултет Вас позива на промоцију пет томова ПАТРОЛОГИЈЕ Епископа умировљеног захумско-херцеговачког др Атанасија Јевтића, професора емеритуса.     Говоре:   Епископ др Атанасије др Александар Ђаковац др Здравко Јовановић др Микоња Кнежевић др Андреј Јефтић     У амфитеатру факултета, Мије Ковачевића 11Б, у понедељак, 18. новембра 2019. у 19.00 часова. Улаз слободан. Добро дошли!     Извор: Православни богословски Факултет у Београду
    • Од Логос,
      Још већа радост је када знамо да се и Јапанци моле за непоколебивости светих Божјих Цркава и њихово сједињење. О чврстој вери православних хришћана у Јапану може да сведочи начелник Одељења за чување и приступ фондовима Народне библиотеке Србије ђакон др Ненад Идризовић, који је на свом службеном путовању 3. новембра 2019. године имао прилике да саслужује на архијерејској Литургији у цркви Васкрсења Христовог у Токију.     Светом Литургијом је началствовао Његово Високопреосвештенство Митрополит токијски и свег Јапана г. Данило Нуширо (1938–), који је на челу аутономне Јапанске Православне Цркве од 2000. године. Литургији је присуствовало око две стотине душа, од којих су већина били Јапанци. Литургијски језик је углавном јапански, са малим додацима на црквенословенском и енглеском језику. Братство цркве је замолило ђакона Ненада да служи на српском, јер колико их памћење служи не сећају се да је у скорије време долазио неко из српских крајева. Литургији је присуствовало и неколико Руса и Срба који раде у Токију и долазе у тај храм. У Токију живи око две хиљаде православних душа. У граду и околини постоји још седам храмова. Православни хришћани словенског порекла углавном молитвено посећују цркву Светог Александра Невског при Руском подворју у Токију.   Из разговора са братством ђакон Ненад Идризовић је сазнао да се број православних хришћана из године у годину смањује. Данас има око десет хиљада душа, што је значајно мање него у 20. веку. Митрополит Данило је ђакону Ненаду поклонио икону Светог Николаја Кастакина, јчија је непроцењива заслуга за духовно узрастање православља у Јапану.     Извор: Инфо-служба СПЦ
    • Од Логос,
      У Москви је 1. новембра 2019. приказан нови документарни филм о Православној Цркви у Пaкистану. Главна наратор у филму је отац Јосиф Фарук. Филм у режији Леонида Савин под насловом „Пенџабски крст“ посвећен је првој православној парохији Руске Цркве у Пакистану, а ове године је снимљен у граду Саргоди у Пенџабу. У филму отац Јосиф излаже историју Мисије Светог Арханђела Михаила, као и начин рада и активности московског Центра Свете Матроне. И православни Пакистанци говоре о свом животу, о томе како су постали православни и другом.     Отац Јосиф је једини свештеник Руске Цркве у Пакистану. Он неуморно ради на ширењу Православља у својој родној земљи која се не опходи позитивно према хришћанима. Он је пастирствовао овде и пре оснивања Мисије Светог Архангела Михаила. Његов животни пут није лак; сиромаштво, дискриминација свих хришћана у строгом муслиманском друштву и изолација од других православних земаља представљају неке од изазова с којима се непрестано суочава у подухватима да свој народ приведе Једној, Светој, Саборној и  Апостолској Цркви. Међутим, побожност и ревност његовог стада надахњује га да настави са својом великим подухватом у Пакистану.   Центар свете Матроне је отворен у октобру 2017, а главни задатак му је да оспособи жене да читају и пишу, да их подучи о православном Предању и молитвама и породичним вредностима, да им помогне да остану чврсти у својој вери у исламској држави Пакистану. Центар их такође подучава да раде тимски како би решавали стварне животне проблеме. Подучава их шивењу, везу и другим ручним радовима, а притом да гаје поверење између себе и решеност да решавају тешкоће свакодневног живота. После успешног једногодишњег курса свака од ових жена добија шиваћу машину.   Приказу филма присуствовао је режисер Леонид Савид заједно са Ароном Самуелом, координатором за омладински рад у православној заједници у Саргоди.     Извор: Инфо-служба СПЦ
    • Од Milan Nikolic,
      Пет оружја у Трамповим рукама за уништење турске економије
      Амерички председник Доналд Трамп запретио је да ће "уништити" турску економију уколико буде сматрао да је Турска прешла меру у Сирији.
      "Као што сам пре рекао, понављам и сада, ако Турска учини нешто што ја, својом великом и неупоредивом мудрошћу сматрам да прелази границе, у потпуности ћу уништити турску економију (то сам већ радио!)",  написао је Трамп на Твитеру.
      Ово није први пут да САД прети Турској озбиљним економским последицама, мада то не може увек да застраши турског председника Реџепа Таипа Ердогана, па тако Вашингтон није могао да утиче турску набавку руских система С-400.
      Међутим, Доналд Трамп има неколико економских полуга које би му могле помоћи да утиче на економију османске земље, објавио је портал Вести Финанце:
      лира; државни дуг; санкције; тржиште челика; војни трошкови Удар на лиру
      Тржиште девиза једна је од најочитијих економских полуга коју би Вашингтон могао да користи за утицај на турску економију, јер га већ користи у другим земљама. Нарочито, САД могу покренути медијску кампању против Турске, због чега би  шпекуланти почели да се ослобађају  турске лире, доприносећи паду лире  према долару.
      Овај алат може озбиљно да утиче на турску економију, јер је Турска увозник нафте и да би је купили потребни су јој долари. Што је лира јефтинија, то ће Анкара морати више да потроши како би купила нафту , што би довело до лошију финансијску ситуацију.
      "Тржиште турске валуте није толико велико. Америци неће бити тешко да оборе лиру  ако Турска централна банка не предузме ванредне мере", пишу аутори чланка.
      Шпекулантске игре на тржишту
      Шпекуланти су у стању да лако проузрокују колебања на тржишту обвезница у било којој земљи док свет пролази кроз период финансијске нестабилности. Ове турбуленције могу проузроковати озбиљне економске проблеме држави која позајмљује превише страних ресурса. Није тајна да када се повећају колебања на тржишту,  трошкови потребни за отплату дуга обично се повећавају.
      "Ако се проблему дода и ослабљена валута, општа ситуација може се претворити у праву ноћну мору турских власти", сматрају руски новинари.
      Санкције, омиљена казна Сједињених Држава
      САД се такође могу окренути свом омиљеном оружју, санкцијама, да задају тежак ударац турској економији. Вашингтон је више пута користио ову методу да се савија на друге земље.
      Америчи  сенатор Линдзи Грејам  већ је запретио  Анкари санкцијама, наглашавајући да ће сваки упад Турске на север Сирије бити ноћна мора за регион и за интересе америчке националне сигурности.
      "Конгрес ће реаговати применом оштрих санкција према турској економији и војном сектору у тренутку када бисмо морали заједно да сарађујемо на решавању заједничких проблема", нагласио је.
      Нека други раде прљави посао
      Данас је Турска земља која највише извози челик у ЕУ. Теоретски, САД могу да забране земљама европског блока да развијају посао са Анкаром у овој области. У овом случају, европске компаније могу се уплашити могућности да буду погођене америчким санкцијама и да почну да траже алтернативе турском челику.
      Трамп каже да ће САД наставити да подржавају Курде
      Након телефонског разговора са Ердоганом, Трамп је практично дао зелено светло турској операцији у Сирији и окренуо леђа Сиријским демократским снагама, које су раније уживале америчку подршку. Корак који је предузео Вашингтон послао је сигнал својим савезницима: да америчка земља није поуздан партнер.
      "Ако САД одлуче да поново подрже курдe, Анкара ризикује да буде заробљена  у сукобу у Сирији, што подразумева потребу за трошењем великих финансијских средстава. Као резултат, ове мере ће убрзати раст буџетског дефицита Турске", закључује портал Вести Финанце
       
      https://rs.sputniknews.com/ekonomija/201910091120992466-pet-oruzja-u-trampovim-rukama-za-unistenje-turske-ekonomije/
×
×
  • Креирај ново...