Jump to content
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
Аристарх

Дал би Срби који су водили и обликовали Српску свест хтели да буду део Евопске Уније?

Оцени ову тему

Recommended Posts

Дал би Срби који су спасавали и обликовали Српску свест и слободу, хтели да буду део Евопске Уније, како ми да се орентишемо. Немамо владара типа Путина јер нисмо Русија, немамо моћну војску. Да је имамо, да са њом кренемо да решавамо своје проблеме и спасавамо Србе ван Србије и вратимо отето. Ми би морали геноцид или сеобу да изазовемо у више балканских држава. Притом и заратимо са Европским силама. Чак ни Русија која има преко 25.000.000 људи у бившим републикама СССР-а, од тога су многи јако угрожени и етнички омаловажни. Ипак Русија не ратује против литваније, украине и понеких јер зна да то води у општи рат са силама које су у коалицији данас са тим државама. 

Српско ропство под Римском Царством је је била компликована прича над србима која је довела до стварања римокатоличке "хрватске државе" и поделе срба на два хришћанска правца. Касније имамо део где срби прелазе на ислам, док је са друге стране аустроугарска. Па имамо постепену албанизацију, хеленизацију и романизацију неких већих српских група у нашој прошлости. 1200 и неке године џингис кан је покренуо војску и покорио кину, индију, русију... Дошао је чак овде код нас, та освајања су покренула турска племена која су са монголима примила ислам. Ислам је уништио друштвено уређење изазвавши поларизацију, док је Русија војним путем уништила матицу монгола и свела их на даншљу парализовану државу у модерном свету. 1300 и неке године ми имамо косовску битку, због тога и падамо под ропство. Турци, Арапи и остали муслимански народи су уништили тај бисер источног хришћанства где су живели разни народи па и словени. То су биле теме наших интелектуалаца, даље од тога нисмо превише стигли да одемо јер смо трпели велике жртве и стално били у фазама опоравка. Проласком тих стогодишњих ратова, од малих битки па до тог Хришћанског расколног рата и исламске окупације ми немамо континуитет мира ни 50 година. 

Европска Унија насупрот тога није верска или културно обједињена група која нам може наметнути нешто туђе. Тамо у ЕУ, ако додамо ЦГ, РС или БиХ, живи око 4.000.000 срба. Били би смо без граница и забрана. И ако би ушли у ЕУ то би било за најмање 8 година. Ја не видим ништа друго круцијално битно за нас тамо, сем овога. 

Пошто живимо у времену када смо подељени на Евроскептике и оне који хоће да постанемо чланица ЕУ, повео сам се размишљањем шта би на то рекли Интелектуалци који су довели до очувања Српског народа, језика, вере и културе у нашој прошлости. Михајло Пупин, Вук Караџић, Свети Сава Немањић, Владика Николај, Његош, Цар Лазар па и други мање помињани битнији Срби... Дали је неко од њих показао и оставио нама данас пример како да се заштити и оснажи народ када је територијално разједињен, притиснут и политички ограничен?

Share this post


Link to post
Share on other sites

shutterstock_158421098.770x474.jpg

Češki naučnici oživljavaju san Nikole Tesle, razvijaju sistem za bežični prenos energije.

Najveći spomenik Nikoli Tesli na svijetu nalazi se u Pragu

Aleksandar Vučić kao jedan od najistaknutijih Srba sadašnjice koji takodjer na vrlo značajan način svojim političkim djelovanjem kao premijer i sada kao predsjednik Srbije "vodi i oblikuje srpsku svijest" - proglašava da je spas Srbije u Uniji, dakle u EU, Evropskoj Uniji a za pravo mu daju, u tom ga podržavaju i to potvrdjuju i ti sami najviši funkcioneri Unije. A svi ostali "spasitelji" i Vučicevi oponenti imaju vrlo nejasne, maglovite i konfuzne predstave o tome ko ce da spasi Srbiju i kako ili ih najčešce, za razliku od Vučica, ustvari nemaju nikakve. Narodu u toj takvoj situaciji onda preostaje zaista samo Vučic i ta njegova Unija, kakva god da je, Evropska, takova ili makova. Niko nema ništa drugo, glasači se nemaju za šta opredijeliti. Izbor izmedju EU i nečeg "ničega", nečeg što je "ništa" i čega nema, što ne postoji - može zakonito i logično završit samo biranjem Vučica, Mogerinijove i njihove Evropske Unije. A Aleksanda Vučica bi u tome podržali i svi ostali Srbi koji su ikad "vodili i oblikovali srpsku svijest" kad bi se i oni sami kao i srpski gradjani i glasači danas našli u istoj sitaciji da biraju izmedju Vučica, EU i "ničega". Šta bi im drugo i preostalo kao razumno uvažavajućim i mudrim ljudima? I Nikola Tesla i Mihajlo Pupin su znali da je nula uvijek nula, nula+nula je nula i da nešto što je nula i ništa, ne može biti nikakva alternativa ni Vučicu ni bilo čemu drugom što nije nula i što postoji i na osnovu toga bi se odlučili i oni. Na tom se nikad ništa nije promjenilo ni od njihovih vremena, nula je i danas nula, jedinica je jedinica a oni bi to znali odmah šta da izaberu. Nikoli Tesli kao američkom državljanu sigurno ne bi smetalo ni NATO (1884 se natrvalo usadil ve Spojených státech - občanství USA získal v roce 1891).

Istina je na žalost ta da izbora NEMA!

"ZA SPAS SRBIJE" Formiran novi poslanički klub u Skupštini Srbije .

Klub Za spas Srbije bez zajedničke ideje ko će da je "spasi"

Mogerini: EU je nepotpuna bez Srbije

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 6 часа, Mиљан Л. рече

Пошто живимо у времену када смо подељени на Евроскептике и оне који хоће да постанемо чланица ЕУ, повео сам се размишљањем шта би на то рекли Интелектуалци који су довели до очувања Српског народа, језика, вере и културе у нашој прошлости. Михајло Пупин, Вук Караџић, Свети Сава Немањић, Владика Николај, Његош, Цар Лазар па и други мање помињани битнији Срби... Дали је неко од њих показао и оставио нама данас пример како да се заштити и оснажи народ када је територијално разједињен, притиснут и политички ограничен?

odlicna tema. malo bih prosirila pitanje...Дал би Срби који су спасавали и обликовали Српску свест и слободу, хтели да буду део Евопске Уније... ali bez KiM...kako je jedino moguce i  kako zamislja i hoce A. Vucic, po sopstvenom misljenju i misljenju Zorane Mihajlovic, jedini covek Srbin  kompetentan da resi to pitanje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 6 минута, ana čarnojević рече

...pod uslovom da SPC na njega ne vrsi pritisak, to nikako zato sto onda njegova aura za razmisljanje trpi posledice

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/20/2017 at 5:29, Zayron рече

Aleksandar Vučić kao jedan od najistaknutijih Srba sadašnjice koji takodjer na vrlo značajan način svojim političkim djelovanjem kao premijer i sada kao predsjednik Srbije "vodi i oblikuje srpsku svijest" - proglašava da je spas Srbije u Uniji, dakle u EU, Evropskoj Uniji a za pravo mu daju, u tom ga podržavaju i to potvrdjuju i ti sami najviši funkcioneri Unije.

Да се разумемо, они да га подржавају, подржали би српске интересе и примили би Србију у ЕУ. Ако су могли читави источни блок да приме, ако су могли британију, шпанију са својим проблемима од међународних до унутрашњих примили... онда могу и Србију са свим Српским проблемима. Јер ако није тако, онда значи да ми у ЕУ улазимо не да би заштитили своје интересе, већ да их неби имали више.

По мени гледано, Александар није међу најистакнутијим Српским интелектуалацимс или Србима. Могао би да напише неки добар научни рад о Информисању, реторици и сигурно би могао неку аналитику микро или макро политике да разуме кад прочита. Али по мени војни успон 1.Руске војне технологије, 2.Светског капитала и 3.Српских научних (еминентних у свету) радова је могао да искористи и постави Србију на ноге каква није била никад до сада. Да се није бавио политичким цинизмом и шпекулацијама. Па кад има дела иза себе, не може ти нико ништа рећи. Шта значи да он има озбиљних проблема у перцепцији и прављењу разлике између реалног и иреалног.

Нећу да цитирам од енергетике, инфраструктуре, медицине, војске... шта кажу стручњаци (доктори наука и интелектуалци својих области-притом реални медијски неекспонирани људи), на последице рада његове владе. Сада као председник, може да буде свашта, од тога да војска добије нове пешкире и постане туристичка организација до тога да Косово постане независно неби ли престали да нас смарају упорни албанци.

On 9/20/2017 at 5:29, Zayron рече

Izbor izmedju EU i nečeg "ničega", nečeg što je "ništa" i čega nema, što ne postoji - može zakonito i logično završit samo biranjem Vučica, Mogerinijove i njihove Evropske Unije. A Aleksanda Vučica bi u tome podržali i svi ostali Srbi koji su ikad "vodili i oblikovali srpsku svijest" kad bi se i oni sami kao i srpski gradjani i glasači danas našli u istoj sitaciji da biraju izmedju Vučica, EU i "ničega". Šta bi im drugo i preostalo kao razumno uvažavajućim i mudrim ljudima

То није никакав разлог човеку који ради, има породицу и живи у овој земљи. То може само да значи да смо ми уцењени од ЕУ на челу са Вучићем. Како Србија може да буде "ништа" за тог човека и његову породицу који су већина?

А Тесла је био задрт са нумеролошким симболом "бесконачно" не са нулом, такође био познат по ставу где је политику сматрао за најгорим лицем антихуманости, док са друге стране Михајло Пупин је већ за анализу:dobro:.

On 9/20/2017 at 5:29, Zayron рече

Istina je na žalost ta da izbora NEMA!

 

Е то си у праву, јер ако избора буде било 80% вероватноће је да би ми морали да вршимо сеобу неких са балкана или би наступила сеоба нас. Ја рецимо као и већина никад не бих подржао онога који би слао Србе у рђавим конзервама старим 30 година притом "импровизовано сервисираним", да ратују за своје право да живе нормално и јединствено на српским земљама самим тим својој целовитој територији. Нити рат против словена муслимана или римокатолика...

Не може нико са стране па ни ми изнутра да растури онакву Југославију која је тоталитарна на онакав начин и каже "било је само од себе" јер је вештачки створено док ЕУ није вештачки створена. А шта хвали идеји која је настала у Прагу која је довела до стварања Југославије као предходнице свесловенској унији. Ту је југославија добила химну, заставу и основу устава на Пансловенском Савезу где су учествовали између осталих и српски интелектуалци. То би била доминантна сила у Европи по броју становника и технологији. Не може нико да створи ниоткуд оружије и новинаре који направе пометњу и грађански рат, притом оптужи за то пар другоразредних политичара који су на власт дошли као људи који земљу воде ка западу са све западним амбасадорима. А ЕУ као није била део тога јер је била на Марсу цело време. 

Тако да неко мора да нам сумира где је Европску Унију довело ових 40 година постојања и у шта се претворила. У смислу политике и идеје, да би могли сами да видимо шта нам је практично и у складу са интересима када би и да би можда постали чланица исте. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/20/2017 at 0:19, Mиљан Л. рече

Европска Унија насупрот тога није верска или културно обједињена група која нам може наметнути нешто туђе. Тамо у ЕУ, ако додамо ЦГ, РС или БиХ, живи око 4.000.000 срба. Били би смо без граница и забрана. И ако би ушли у ЕУ то би било за најмање 8 година. Ја не видим ништа друго круцијално битно за нас тамо, сем овога. 

Пошто живимо у времену када смо подељени на Евроскептике и оне који хоће да постанемо чланица ЕУ, повео сам се размишљањем шта би на то рекли Интелектуалци који су довели до очувања Српског народа, језика, вере и културе у нашој прошлости. Михајло Пупин, Вук Караџић, Свети Сава Немањић, Владика Николај, Његош, Цар Лазар па и други мање помињани битнији Срби... Дали је неко од њих показао и оставио нама данас пример како да се заштити и оснажи народ када је територијално разједињен, притиснут и политички ограничен?

Били би засигурно подијељени као и ми данас, али би сви до једног жељели да Срби постану "дио европске породице народа" - што је подложно тумачењу да ли то значи строго улазак у ЕУ или само културну идентификацију са Европом и прихватање њених тековина ( значи сукоб ДС-ДСС ономад ).

Погледајмо нпр. Саву Текелију, Доситеја Обрадовића, Вука Караџића и краља Петра који су итекако били културно оријентисани Европи, Француској, Њемачкој и Бечу прије свега. Они сигурно не би жељели да се одвајамо од земаља ЕУ на културном нивоу, а сами су доказ како културно богаћење може ићи у оба правца ( краљ Петар је код нас довео по први пут савремени начин владања гдје се он као краљ није превише мијешао у рад Скупштине и пустио је Србију да буде заиста демократска земља - што је донио из Француске; а са друге стране Вук је своје збирке народних прича и пјесми "пласирао" у Европу преко Гетеа и браће Грим што је било толико успјешно да данас су Ивица и Марица као и Пепељуга једне од најпознатијих свјетских бајки - а наше су ). 

Свети Сава и Лазар ту сувишни јер су они људи неког другог времена, потпуно другачијег од данашњег.

Ту само се оставља питање - шта је нужно постићи како бисмо (п)остали дио Европе? Онда је питање и које Европе - западне или источне?

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 4 часа, Mиљан Л. рече

Да се разумемо, они да га подржавају, подржали би српске интересе и примили би Србију у ЕУ. Ако су могли читави источни блок да приме, ако су могли британију, шпанију са својим проблемима од међународних до унутрашњих примили... онда могу и Србију са свим Српским проблемима. Јер ако није тако, онда значи да ми у ЕУ улазимо не да би заштитили своје интересе, већ да их неби имали више.

По мени гледано, Александар није међу најистакнутијим Српским интелектуалацимс или Србима. Могао би да напише неки добар научни рад о Информисању, реторици и сигурно би могао неку аналитику микро или макро политике да разуме кад прочита. Али по мени војни успон 1.Руске војне технологије, 2.Светског капитала и 3.Српских научних (еминентних у свету) радова је могао да искористи и постави Србију на ноге каква није била никад до сада. Да се није бавио политичким цинизмом и шпекулацијама. Па кад има дела иза себе, не може ти нико ништа рећи. Шта значи да он има озбиљних проблема у перцепцији и прављењу разлике између реалног и иреалног.

Нећу да цитирам од енергетике, инфраструктуре, медицине, војске... шта кажу стручњаци (доктори наука и интелектуалци својих области-притом реални медијски неекспонирани људи), на последице рада његове владе. Сада као председник, може да буде свашта, од тога да војска добије нове пешкире и постане туристичка организација до тога да Косово постане независно неби ли престали да нас смарају упорни албанци.

То није никакав разлог човеку који ради, има породицу и живи у овој земљи. То може само да значи да смо ми уцењени од ЕУ на челу са Вучићем. Како Србија може да буде "ништа" за тог човека и његову породицу који су већина?

А Тесла је био задрт са нумеролошким симболом "бесконачно" не са нулом, такође био познат по ставу где је политику сматрао за најгорим лицем антихуманости, док са друге стране Михајло Пупин је већ за анализу:dobro:.

Е то си у праву, јер ако избора буде било 80% вероватноће је да би ми морали да вршимо сеобу неких са балкана или би наступила сеоба нас. Ја рецимо као и већина никад не бих подржао онога који би слао Србе у рђавим конзервама старим 30 година притом "импровизовано сервисираним", да ратују за своје право да живе нормално и јединствено на српским земљама самим тим својој целовитој територији. Нити рат против словена муслимана или римокатолика...

Не може нико са стране па ни ми изнутра да растури онакву Југославију која је тоталитарна на онакав начин и каже "било је само од себе" јер је вештачки створено док ЕУ није вештачки створена. А шта хвали идеји која је настала у Прагу која је довела до стварања Југославије као предходнице свесловенској унији. Ту је југославија добила химну, заставу и основу устава на Пансловенском Савезу где су учествовали између осталих и српски интелектуалци. То би била доминантна сила у Европи по броју становника и технологији. Не може нико да створи ниоткуд оружије и новинаре који направе пометњу и грађански рат, притом оптужи за то пар другоразредних политичара који су на власт дошли као људи који земљу воде ка западу са све западним амбасадорима. А ЕУ као није била део тога јер је била на Марсу цело време. 

Тако да неко мора да нам сумира где је Европску Унију довело ових 40 година постојања и у шта се претворила. У смислу политике и идеје, да би могли сами да видимо шта нам је практично и у складу са интересима када би и да би можда постали чланица исте. 

 

Naravmo da Srbija nije i ne može nikada biti nekakvo "ništa". Riječ je bila o političkim projektima, s jedne strane je taj Vučicev koji bolju i ljepšu buducnost Srbije vidi u EU a s druge strane su ti svi ostali koji u odnosu na Vučicev glasačima ne govore ni ne znače mnogo nešto - ili praktično "ništa" u odnosu na taj Vučicev, o tom je bila riječ. Prosto ih ti drugi projekti ne oslovuju a naravno da svaki od njih nudi bolje sutra. Što se tiče slovenskog sabora ili slovanskog sjezda Slovena nastanjenih u Austrougarskoj možete pročitati ovdje na 68 strana detaljno o čemu se sve tamo raspravljalo od 2. do 12. 6: 1848. godine:

http://kramerius.mlp.cz/kramerius/MShowPageDoc.do?id=12916&mcp=&author=&s=jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/25/2017 at 17:58, Grizzly Adams рече

Он је дао живот бранећи Европу.

И Америку на дуже стазе гледано. Да није било таквих људи у Европу и Америка би данас била калифат :945729:

Вероватно би у таквој ситуацији несметане исламизације европе, Америка тек сада била откривена, хришћанства неби било0703_read

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 25.9.2017. at 17:58, Grizzly Adams рече

Он је дао живот бранећи Европу.

Цар Лаза је бранио своје, само Србију, а друго је то што је та борба имала позитиван ефекат и на остатак Европе.

Да су Османлије заобишле Србију у том походу, било би га баш брига да диже војску због Јевропе, имао би он другог посла. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Сличан садржај

    • Од Логос,
      Својеврсна криза цивилизације и свијета, и човјека у том свијету, која је захватила цио 20. и кулминирала у 21. вијеку, логична је посљедица историјских кретања, прије свега изразитог удаљавања и потискивања изворне хришћанске науке и уласка у тзв. “пост- хришћански свијет”, свијет лажних учења и искривљених вриједности, поручио је вечерас у бесједи на Светосавској академији у препуној цркви Светог Николе у Котору Преосвећени Епископ диоклијски г. Методије.     Он је рекао да је Свети Сава учинио све да израстемо у народ Божији, Нови Израиљ, како бисмо се отели сваком ропству –  „Пута који води у Живот био си и јеси учитељ, Светитељу Саво“.   „Свезавши свој идентитет Христом и уподобивши своје лице Образу Христовом, најмлађи Немањин син Сава Немањић нас води путем Христа у живот који је Христос. Тај пут сазријевања нашег народа до његовог историјског и духовног пунољетства овјенчаног Христом, Пут који води у Живот, та философија Живота, како је насловио Ава Јустин – то ми данас зовемо Светосављем. Светосавље је икона оваплоћене божанске љубави која даје смисао и душу Савином светом дјелу – охристовљењу свога рода и народа. На тај начин је православно Светосавље постало суштина историјског опстанка српског народа и славећи Светог Саву славимо радост свог трајања и клицамо учитељу највиших вриједности које потврђују један народ који рађа свеце. Оно прво и најважније што нам је Свети Сава дао и пренио јесте живо присуство Божије кроз икону и Литургију на богослужбеном језику нашег народа држећи опитно да је литургијски етос суштина хришћанског идентитета и предуслов сједињења са Христом. Учећи нас литургијском, евхаристијском и причасном односу као благослову и залогу будућности који, по Савиним ријечима, ако сачувате, бићете блажени од Бога у вијекове ви који сте примили вјеру Божију и сачували је у чистоти“, казао је владика Методије.   Сљедујући учењу Светог Саве, појашњава и кризу идентитета српског народа и сваког појединца у њему, што препознаје управо као кризу поистовјећења са Исусом Христом.   „Сва наша страдања, лутања и отпадања прије свега су посљедица кидања односа са Богом љубави, а самим тим и са његовим Равноапостолним архијерејем и пастиром Савом. Једино се Евхаристијом можемо у потпуности поистовјетити са Христом и са светима Његовим. Једино тако можемо обнављати Свети услов идентитета, светости и утемељења у сили Божијој. Напуштајући Литургију одвезали смо своје душе из мирне луке родитељског дома и испратили их попут блудног сина безобалним морима туге и страдања. Наш идентитет дубоко је везан за Литургију и уколико се од ње одвојимо изгубићемо литургијско виђење свијета, и то ће вандалски избити крајеугаони камен као ослонац и темељ наших живота. На крају, тиме се и сам идентитет једног бића и једног народа мијења уколико се мијења однос на ком је тај идентитет изграђен. Али изазови су велики“, рекао је Преосвећени Епископ Методије.   Својеврсна криза цивилизације и свијета, и човјека у том свијету, која је захватила цио 20. вијек и кулминирала у 21. вијеку, логична је посљедица историјских кретања, прије свега изразитог удаљавања и потискивања изворне хришћанске науке и уласка у тзв. “пост- хришћански свијет”, свијет лажних учења и искривљених вриједности.   „Криза хришћанства у Европи је у ствари криза саме Европе. Секуларизам је данас у кризи јер је већ дуго занемарено јеванђелско правило Богу Божије, цару царево, што је основна дефиниција секуларизма. Данас неки од цара настоје да направе Бога, а од Бога цара. И овдје се сјетимо ријечи Светог владике Николаја Велимировића да је једина права револуција, она хришћанска која нас подстиче да се мијењамо изнутра и да су синовима Божијим названи не они који брата осуде него они који мир граде. Многи су узроци и разлози девијација, те кривци за кризу садашњег друштва које корача путем гријеха и отпадништва од Христа нису само модерни безбожници и богохулници, него и хришћани затворени у сопствени свијет самодовољности и гордости, откинути и отуђени од Бога и Литургије као живог сјећања на Сина Божијег, Сина љубави и саборности, а то значи и Светосавља. Јер, основ напретка једног друштва, односно братства, јесте међусобна љубав. Јер Христос узакоњује и заповиједа управо љубав према другима и о љубави висе сав закон и пророци. Није нимало лако у атмосфери попут ове у којој се као друштво већ извјесно вријеме налазимо, да свако од нас бар на тренутак застане и загледа се у тамну страну своје личности и свога постојања. И биће у праву који ако нам каже, ко је у овом свијету без гријеха нека први баци камен и њему ћу рачун да положим? Ипак, Рана која се крије споро и тешко зацјељује, вели Иво Андрић, те смо ми своје ране открили јер свако одлагање продубљава проблеме и продужава општу агонију, а ови се рачуни, браћо мила, не полажу само људима. Овдје се сјетимо Јосифа из истоименог романа Томаса Мана којега су браћа бацила у бунар. Заточен и сурван у безизлаз, Јосиф у тој страшној ситуацији почиње да сазријева и најприје да скида са себе бреме инфантилне трибалне нарцисоидности. Ми, овдје и данас, не знамо колико је наш бунар дубок, али не будемо ли се попут Јосифа кроз ову мјеру страдања усавршили и сазрели, тешко ћемо свјетло са дна бунара угледати“, поручио је владика Методије.   Како наводи, према изворном грчком значењу ријечи, криза означава преокрет, обрт, наступање одсудног тренутка или још и суд, ријеч коју ових дана често чујемо.   „Криза коју данас уочи Савиндана проживљава наше друштво управо кроз живот и дјело Светога Саве, добијају свој пуни смисао. Владика Николај у свом осмом Мисионарском писму управо и настоји на овом значењу ријечи и вјероватно је у праву, јер зар није свака јача криза у човјеку или друштву, као и у природи, нека врста суда Божјег који Бог попушта на људе да би их пробудио, освјестио, одуховио и к Себи повратио?! Поменуто мисионарско писмо завршава се ријечима: Кажи и ти, часни оче, суд Божји, мјесто криза, и све ће ти бити јасно. Немамо ли довољно религијског идентитета, национални порасте до фанатизма и цијело биће народно потопи се пред бујицом егоцентризма и равнодушности. Један од видова кризе нашег доба јесте појава патологије духа времена која произилази из људске егзистенције и почива на конфликтима савјести, на сукобима вриједности, на егзистенцијалној фрустрацији и егзистенцијалној празнини, што разумијемо као озбиљно оштећење воље за смислом у данашњег човјека, а која је најдубљи и заправо основни покретач сваке људске дјелатности“, истакао је владика.   Зато се поставља питање, наставља даље, како да тај човек и то друштво, тешко погођено и рањено, опет поврати вољу за смислом.   „Свака је криза и сваки Јосифов бунар у који је бачен или је пао, у ствари шанса за преображај, за исповијест и покајање. Све је то прилика за корјенито преиспитивање које тражи од нас дорастање, узрастање, прогрес и Христу уподобљавање. Преиспитивање сваке појединачне личности и друштва у цјелини, преиспитивање духовности и саборности, преиспитивање историје и просвјете, преиспитивање власти црквене и државне, преиспитивање нас и садашњости наше. Не сумњам и знам да је човјеков пут испуњен кризама, мањим и већим, да је најчешће трновит, каткад без оријентације и клонутог духа када не видимо ни смисла и ни рјешења, па ипак, ако смо испуњени вјером, надом и љубављу, ако смо по упуту нашег оца Светог Саве свепричасници у свељубави, Економ који управља нашим животима просијаће смислом гријући и милујући вјечног просјака на путу измећу два живота.   Увјерен сам и као хришћанин и као свештеник да ниједна криза, психичка или физичка, појединачна или друштвена, ниједна крупна несрећа која нас снађе није дошла изненада. О овој истини још је отац медицине, славни грчки љекар Хипократ написао: Болест не долази одједном, из ведрог неба, него је посљедица дугог низа малих незнатних грешака које се надовезују једна на другу и расту као ваљајућа грудва снега, док се једног дана не свале на главу грешника. Криза је онај нагао преокрет, на боље или на горе, који одлучује о даљој судбини болесника. Али, ако је за утјеху и нама данас, Криза је благотворна , док се стабилизатори кризе морају потражити у дуготрајној човјековој историји и то би се питање ваљало теолошки формулисати. Наш одговор иде управо у том правцу и обратићемо се, попут Светог Саве, ријечима ап. Павла – Који хоће да се сви људи спасу и дођу у познање истине и Не доцни Господ с обећањем, као што неки мисле да доцни; него нас трпи, јер неће да ко погине, него сви да дођу у покајање“, нагласио је владика Методије.   Сматра и да су веома упрошћене тврдње по којима је млади Растко Немањић, син великог рашког жупана Стефана Немање, својеглаво донио одлуку да оде у Свету Гору, Богородичин врт, и да се зарад монашког живота одрекне дворског сјаја и лакомисленог и многометежног свјетовног живота.   „Ту романсираност и упрошћеност у тумачењу Житија Светог Саве донио нам је XIX вијек, који је сву српску духовну обнову заснивао на романтици. Писци првих житија говоре да је Растка водила Божја воља за коју сви знамо да је далекосежна, неприкосновена и свеобухватна. Познавањем животописа Растка Немањића, Светога Саве, управо бисмо термине попут наведених: преокрет, обрт, одсудни тренутак, могли употријебити описијући силовиту и сложену промјену коју је овај свети човјек посијао и оставио у насљедство своме роду. Ни олује, ни громова, не бива без атмосферских услова, исто тако не бива ни великих догађаја, пресудних преокрета и ниједна промјена није дошла сама од себе. Она је дошла јер је све било спремно за њу и за Њега. Све ће се, дакле, догодити у тренућу ока.    И сада нама када пјевамо и причамо дјеци о Светом Сави звучи бајковито прича о светоме принцу који је прошао пут од дворског сјаја до монашке аскезе, али не заборавимо, овако грандиозна дјела морала су бити плод великог преумљења, велике потребе, великог повода, великог праска духа и на крају велике кризе. Крштење једног цијелог народа исто је као и крштење Господа на Јордану и овакав догађај преумљења цијелог једног народа исто је као Преображење Господа на Тавору, и овај долазак једног принца у манастир исто је као рођење Сина Божијег у пећини. И зато, није све то ни тада, а ни сада, нити онда у Христово вријеме, бивало без велике кризе која је најприје изњедрила и родила Сина Божијег и дванаест вијекова касније један крштени народ на земљи засијаној свецима“, рекао је владика Методије.   Првобитна Црква, истиче, није била никакво “добровољно удружење”, већ “Ново друштво” и “Ново човјечанство”.   „Први хришћани су на своју припадност Цркви гледали екстериторијално и ванвременски, али је каснијим признавањем хришћанства за слободну религију, овакво становиште “разводњено” и потиснуто од стране земаљског царства. По мишљењу Св. Јована Златоустог побједом хришћанства нису се само створили услови за ширење јеванђељске истине, него је опала и будност хришћана који се удомљују и почињу да мисле на овоземаљске ствари, заборављајући да су на свијет дошли да би се изборили за вјечност, а не да би уживали у ситним задовољствима. Једине оазе чистог јеванђеоског живота постали су манастири, као вантериторијалне државе у овом свијету таштине.   Монах Сава, најчувенији монах Свете Горе, због свога поријекла и одрицања, због своје посвећености Господу, због највишег познавања светих књига и знања многих језика, изашао је на чувење и глас о њему ширио се са Свете Горе. Тај глас је звечао и великодушним обдарницама које је монах Сава чинио светогорским манастирима, почев од Русика и Ватопеда, па све пут и до Јерусалима. Куд се ђеде цар-Немање благо вели пјесма о силном и небројеном благу великог господара ришћанског Немање које је Сава дијелио манастирима нештедице. Цареви земаљски даривали су Цркву Божију знајући да смо без Бога и без утемељења у Богу, како личног тако и свенародног, налик на гордошћу надуване мјешине које се пробуше и издувају чим налете на прво трње овоземаљских искушења. Основ напретка једног друштва, односно братства, јесте међусобна љубав и за то Свети Сава наводи ријечи Светог апостола Павла да се држе један за другог као златном веригом и да се сауде у једно тијело и под једну главу, неимарством Духа. Кад су људи браћа, онда им је све заједничко. И наводи сљедеће ријечи, које су по свему судећи парафраза Светог Максима Исповједника, да је почетак гријеха; моје и твоје; И нека се не унесе ова зла и проклета ријеч и твоје веће и мање. То никада да не буде међу вама, никада. И ми смо дужни да сљедујемо том житију.   Драга браћо и сестре, завршимо и ријечима Светога Саве, нашег оца и учитеља, нашег молитвеника и жртвеника пред Господом, ријечима које је изговорио у својој бејседи: О правој вјери на сабору у Жичи на дан Светог Цара Константина и Царице Јелене, 21. маја 1221. године: Спасава вјера која кроз љубав дјела, или старосрпски превод: Вјера је она која спасава кад кроз љубав ради, јер само тако може да буде савршен човјек Божији„, казао је Преосвећени Епископ диоклијски г. Методије.   У богатом музичком програму (Светосавска химна, О српска млада невина чеда, Химна СПД Јединство…) наступили су дјечији, омладински хор (диригент Ивана Кривокапић) и мјешовити хор (диригент ђакон мр Михајло Лазаревић) СПД Јединство.   Солисти: Александра Магуд, Катарина Кривокапић, Војислав Марковић, Никола Вукшић, Ања Ункашевић, Јована Мршуља, Милена Мијановић, Уна Пајић, Јелена Ојданић.   Клавирска пратња Ана Михаљевић, гитара Петар Букилица, флаута Јована Мршуља, кахон Милан Букилица.   Рецитатор Михајло Станишић.   Изненађење вечери била је још једна, с’правом речено, химна, коју је Јединство спремило за један дан, али од срца. Ријеч је о пјесми „Не дамо Светиње“, коју наш народ ових историјских дана пјева широм Црне Горе.     Извор: Митрополија црногорско-приморска
    • Од Логос,
      У петак, 24. јануара 2020. године, када Црква слави преподобног Теодосија Великог, Његово Преосвештенство Епископ шумадијски Господин Јован служио је свету архијерејску Литургију у храму Свете Петке у крагујевачком насељу Виногради. Епископу су саслуживали: протојереј Драган Брашанац, протојереј Славиша Илић и ђакон Урош Костић. Епископ је у својој беседи верницима говорио о греху и умору којим натоварени греси оптерећују човека, као и о благодати Божијој, о “јарму Христовом” који Син Божији нуди човеку како би га ослободио.   Звучни запис беседе   “Христос се јави! У овом јеванђељском штиву које смо данас чули, Господ каже: “Ходите сви који сте уморни и натоварени и ја ћу вас одморити”. Кад би човек имао јаку веру и слушао Јеванђеље, онда се он ничега не би плашио у овом животу, било какве невоље, патње, осим непокајаног греха. Зашто би имали потребе да очајавамо у невољама, у патњама и мукама својим, јер нам Господ каже да ће нас одморити. Овде је реч о умору од греха.    Ништа тако не може да умори човека духовно, да му помрачи ум и разум, да му ослепи духовне очи, као грех, јер грех одваја човека од Бога. Да би се човек ослободио од греха он треба да се каје, да моли Бога да га Господ просвети. Све док нас Господ не просвети својом светлошћу, ми смо у тами. Грех је тама, он хоће да нам замагли Бога испред нас.    Грех је такав терет, а човек често и не зна од чега је оптерећен јер не води рачуна о свом животу, и не води рачуна о греху. Грех је тама, а док је човек у тами он несигурно хода јер не види куда иде. Зато свети оци, поготово свети Григорије Палама, имају дивну молитву: “Господе просветли моју таму”, јер тамо где настаје светлост, тамо тама нестаје. Сваки је човек просветљен светлошћу Христовом, светим крштењем, светим тајнама, врлинама. Дакле, треба нам да се молимо Богу, браћо и сестре, да нам Господ просвети разум, јер кад се просвети наш разум светлошћу Христовом, онда неће да греши, разоткриће нам да се не гордимо.    Говорећи о тој тами, чули смо данашњи Апостол где свети апостол Павле каже да “из таме засија светлост, Он засија у срцима нашим”. А шта је светлост? То је Бог, сам Господ наш Исус Христос. Док ми, браћо и сестре, у смирењу свом не дозволимо да нас Господ води, ми ћемо заиста бити у тами. Човек има и душу и тело, и телесне и духовне очи, само је важно коме ми дајемо превагу, да ли телу или души? Да ли дајемо превагу телесним или духовним очима? Наше очи нас могу одвести и у добро и у зло. Зато треба да се молимо Богу за тај наш духовни вид. Ко за Христом иде, он неће бити у тами. Човеков ум неће бити у тами, његово срце, воља, него ће цело његово биће бити загрејано светлошћу Христовом.    Христос нас стално греје, само зависи да ли ми прилазимо том божанском огњу. Када приђемо Христу, онда имамо тај божански жар, светлост која нас просвећује. Као што добра дела стоје наспрам злих дела, тако светлост стоји наспрам таме. Кад човек не води рачуна о свом животу, он пропада у тами и улогори се у тами. Дужност светлости је да разоткрије таму. Једног дана треба полагати рачуне, треба положити испит. А како ћемо положити испит ако нисмо научили лекцију која нам је задата? Најгоре је стање кад се човек не просвећује Духом Светим, он се тада стално ваља у својим замислима, страстима, пороцима.    Ми се освећујемо кроз благодат Божију. Хришћанин треба да светли собом, јер је хришћанин та упаљена свећа. Браћо и сестре, ми треба да се молимо за светлост. Ми себе зовемо хришћанином, а хришћанин је онај човек који доживљава Христа као свој живот, као своју душу, као своју светлост, као мир. Хришћанин је онај који носи Христа у себи, а христоносац је и богоносац.    Хришћанин је онај који живи Христом. Кад би заиста унели Христа у себе, где би нам крај био. Али ми не можемо да се испунимо Христом док смо испуњени собом. Хришћанин је човек који проверава себе Христом. То је онај који непрестано служи Богу Духом Светим кроз свете тајне и свете врлине. Помолимо се Богу да се охристовимо”, поучио је Владика Јован вернике у виноградском храму.     Извор: Епархија шумадијска
    • Од Логос,
      У духовној борби је веома важно како ми ум употребљавамо. Ако је ум занет Исусовом молитвом њега се просто не могу да дотичу нечисте помисли и грешне жеље, јер Исусовом молитвом бивају као огњем опаљене. О томе и цар Давид у 1. псалму говори када у 2. стиху каже „него му је омилео Закон Господњи, и о Закону Господњем размишља дан и ноћ“. Када је ум човеков занет божанским стварима, у срце човеково улази благодат Божија и срце се распаљује божанском љубављу.     Ђаво људе који се духовно боре, често и не напада директно на грех, него прво покушава да их учини неделатним, тј да им ум занесе неким испразним стварима, које на неки начин и нису нешто грешно. Али ђаво на тај начин човека одваја од Бога, и ту налази простор да куша човека и врло вешто у том испразном стању напада човека.   Зато се често у току дана сећај Господа, где год да си и шта год да радиш; мало, мало па се сети Господа. Сама та мисао да га се с времена на време у активностима које имаш сетиш, много значи, то загрева човеково срце.  Иначе, ако се ум одваја од Бога и буде занет овосветским стварима, онда се хладни срце. А кад је срце хладно тада у њему лако ђаво тријумфује и пороби га страстима. Само сећање на Господа, сама мисао на Њега временом радује срце. Тако, кад  га се сетиш искористи да бар кажеш тада у себи ГОСПОДЕ ПОМИЛУЈ или БОЖЕ СПАСИ МЕ или БОЖЕ ДАЈ МИ СМИРЕЊЕ или БОЖЕ САЧУВАЈ МЕ ТВОЈОМ БЛАГОДАЋУ или БОЖЕ НАУЧИ МЕ ДА ТВОРИМ ВОЉУ ТВОЈУ.   Тако чинећи у току дана развијаћеш у себи молитвено расположење, и када будеш имао времена за молитву, онда ће она бити пажљива, сабрана и јака. Значи, ако немаш времена због неког посла или због учења за молитву и читање духовних књига, онда се често сећај Господа, Господ треба да је увек близак твом срцу. Јер сећање на Господа развија у теби и жељу за Господом, развија у теби и љубав ка Њему. Циљ лукавих демона је да човека одвоје од Господа и да га лише славе Божије и живота вечнога.    А прво одвајање човека од Бога бива када се човек у мислима одваја од Господа и када ум бива заокупљен током дана овосветским стварима. Ум који се одвоји од Господа и не сећа се Господа је као семе бачено у коров брига овога света, које га удаве да род духовни не донесе. Зато се често у току дана сећај, и молитвено сећај Господа, а не само пред спавање. Јер те ђаво често забави да се бавиш овим или оним, да погледаш ово или оно, и време прође, а онда си мртав уморан за молитву, и онда за њу „немаш времена“.   Ако човек неко своје молитвено или духовно правило оставља за крај, онда знај да је ђаво махер да те забави разним стварима и да то не обавиш духовно, или ако га и обављаш да га обавиш брзоплето и траљаво и да што мање благодати стекнеш и да што мање духовне користи имаш. Зато је увек боље у току дана наћи време за Бога и имати највећу корист. Током школе ја сам обично кад се вратим са наставе, прво време одвајао за Бога, а кад сам почео да радим онда сам по повратку с посла прво време одвајао за Бога, и онда и остало стизао да урадим и имао сам духовну корист тако.   Створивши човека, Бог га насади у Едем (рајски врт) и „ДАДЕ МУ ДА ГА ОБРАЂУЈЕ“, тако за свој Едем, за свој Рајски Врт сматрај своју душу и своје тело, и дужан си да га „обрађујеш духовно“ ако мислиш да не будеш лишен њега.   јеромонах Доситеј Хиландарац     Извор: Манастир Ћелије код Лајковца
    • Од Логос,
      Често су противници вере постављали следеће софистичко питање:  ДА ЛИ ЈЕ ТВОЈ БОГ СВЕМОГУЋ? АКО ЈЕ СВЕМОГУЋ ДА ЛИ ОН МОЖЕ ДА СТВОРИ КАМЕН КОЈИ ОН НЕ МОЖЕ ДА ПОДИГНЕ?     На то питање позната су ми два одговора, један сам одговор дао ја када ми је, док сам био питомац на војној академији поставио један други питомац (кадет) муслиманске вере, а други веома мудар одговор на то исто питање сам чуо од блаженопочившег патријарха Павла док сам се једном возио са њим аутобусом од Београда до Краљева 1997 године.   1) мој одговор:   друг ми је поставио питање:   ДА ЛИ ЈЕ ТВОЈ БОГ СВЕМОГУЋ И АКО ЈЕСТЕ ДА ЛИ ОН МОЖЕ ДА СТВОРИ КАМЕН КОЈИ ОН НЕ МОЖЕ ДА ПОДИГНЕ?    Такво питање је класична философска заскочица, тј један софизам, чији је циљ да превари слушаоца. Ја сам се замислио, и пошто сам у школи учио и логику, рекао сам му да је то питање бесмислено са становишта Аристотелове логике и да се на такво питање не даје одговор јер је НЕЛОГИЧНО.   Он је тражио да му објасним зашто је то питање нелогично?   Рекао сам му да се у логици по правилу постављају најмање две премисе (два исказа, две тврдње) и изводи конклузија (закључак) на основу њих. Дакле, да бих показао нелогичност тог питања и да бих му то појаснио хтео сам оно питање да кажем у две поједностављене премисе:    1. Бог све може   2. Може ли Бог оно што не може? (као што је речено може ли да створи камен који Он не може да подигне, ја сам то скратио у питање „може ли оно што не може“)    А пошто у првој реченици тврдимо да све може, а у другој као постављамо питање може ли оно што не може, онда сама друга премиса или исказ чини само то питање бесмисленим, тј нелогичним, и на основу две премисе, тј на основу два исказа која се међусобно искључују не може се логички извући никакав закључак, па је такво питање бесмислено и оно је један обичан софизам.   2) Одговор патријарха Павла:    Године 1997, ако ме памћење добро служи, док сам службовао у Краљеву као официр имао сам ту част да сам ушавши у аутобус који је саобраћао за Нови Пазар наишао на нашег драгог Патријарха. Но моје изненађење било је још веће кад сам видео да је моја резервација седишта одмах поред Патријарховог. И започео је разговор који ћу памтити читавог живота. Светитељ ми је између осталог рекао и ову анегдоту:    „Пре неки дан пита ме неки човек пред свим људима: ВАША СВЕТОСТИ ДА ЛИ ЈЕ ВАШ БОГ СВЕМОБУЋ? А ја га погледам и кажем: ЈЕСТЕ А он ће даље: А КАД ЈЕ ОН СВЕМОГУЋ ДА ЛИ МОЖЕ ОН ДА СТВОРИ КАМЕН КОЈИ ОН НЕ МОЖЕ ДА ПОДИГНЕ? Ја га погледам и кажем му: ПРИЈАТЕЉУ, ЈА БИХ ТЕ НЕШТО ЗАПИТАО, АЛИ НЕЋЕШ ДА СЕ НАЉУТИШ?А он ће: НЕЋУ.А ја му опет кажем: ПРИЈАТЕЉУ, ЗА СВАКИ СЛУЧАЈ ДА ТЕ ЈА ПИТАМ ЈОШ ЈЕДНОМ, А НЕЋЕШ ДА СЕ НАЉУТИШ?А он ће мени: НЕЋУ.А ја га и по трећи пут запитам: А ЗА СВАКИ СЛУЧАЈ ДА ТЕ ЈОШ ЈЕДНОМ ПИТАМ ДА НЕЋЕШ МОЖДА ДА СЕ НАЉУТИШ?А он ће мени: МА НЕЋУ ДА СЕ НАУЉТИМ!И ја му онда кажем: ДОБРО КАД НЕЋЕШ ДА СЕ НАЉУТИШ. А РЕЦИ ТИ СВИМА НАМА ДА ЛИ ТИ МОЖЕШ ДА БУДЕШ ПАМЕТАН?   А он ћути и ћути и размишља: ако каже МОГУ, значи није паметан; ако каже НЕ МОГУ, значи опет није паметан. И ћути и ћути и на крају каже: НИ ЈЕДНО НИ ДРУГО ЈА ВЕЋ ЈЕСАМ ПАМЕТАН!!!   И ја му кажем: ЕТО ПРИЈАТЕЉУ МОЈ И МОЈ БОГ ЈЕ СТВОРИО КАМЕН КОЈИ ОН НЕ МОЖЕ ДА ПОДИГНЕ!   А он ме запита са чуђењем: А КОЈИ ЈЕ ТО КАМЕН?   И ја му кажем: ТИ СИ ТАЈ КАМЕН, НЕ МОЖЕ ТЕБЕ НИ БОГ ДА СПАСЕ АКО ТИ НЕЋЕШ ДА СЕ СПАСЕШ“.   А наш мудри патријарх је под тим каменом који је Бог створио, а који ни он не може да подигне назвао нашу СЛОБОДУ ВОЉЕ, јер Бог неће никога на силу да спасава.    Мудри патријарх је знао још да каже: БОГ ЋЕ ПОМОЋИ АКО ИМА КОМЕ.     Извор: Манастир Ћелије код Лајковца

Све поруке на форуму, осим званичних саопштења Српске Православне Цркве, су искључиво лична мишљења чланова форума 'Живе Речи Утехе' и уредништво не сноси никакву материјалну и кривичну одговорност услед погрешних информација. Објављивање информација са сајта у некомерцијалне сврхе могуће је само уз навођење URL адресе дискусије. За све друге видове дистрибуције потребно је имати изричиту дозволу администратора Поука.орг и/или аутора порука.  Коментари се на сајту Поуке.орг објављују у реалном времену и Администрација се не може сматрати одговорним за написано.  Забрањен је говор мржње, псовање, вређање и клеветање. Такав садржај ће бити избрисан чим буде примећен, а аутори могу бити пријављени надлежним институцијама. Чланови имају опцију пријављивања недоличних порука, те непримерен садржај могу пријавити Администрацији. Такође, ако имате проблема са регистрацијом или заборављеном шифром за сајтове Поуке.орг и Црква.нет, пошаљите нам поруку у контакт форми да Вам помогнемо у решавању проблема.

×
×
  • Create New...