Jump to content

Придружите се нашој ВИБЕР ГРУПИ на ЛИНКУ

александар живаљев

Инцидент на протесту Двери против ТВ Пинк: нападнуте две новинарке

Оцени ову тему

Recommended Posts

Инцидент на протесту покрета Двери

субота, 16. сеп 2017, 14:54 -> 16:28

Извор: Танјуг

pinterest.png
icon-print.png icon-mail.png

На протесту покрета Двери Бошка Обрадовића испред зграде телевизије "Пинк" физички су нападнуте две новинарке те телевизије. Министар унутрашњих послова Небојша Стефановић изјавио је да је нападач на новинарке приведен.

Новинарке Мара Драговић и Гордана Узелац нападнуте су током протеста на којем је било и других инцидената, пљувања и увреда упућених запосленима у тој телевизији.

Протест испред зграде телевизије "Пинк"

Министар Небојша Стефановић је на ТВ Пинк изјавио да је нападач на новинарке приведен и да ће бити предат надлежним органима. 

На снимку Пинк телевизије забележен је тренутак када се један од учесника протеста у трку залеће ка Мари Драговић, али га је зауставио припадник обезбеђења телевизије.

Он је, међутим, након тога, док су га удаљавали, у пролазу, с леђа ударио Драговићеву по глави. 

Драговићева је рекла да су она и још један колега "у једном тренутку видели да Гоца Узелац лежи склупчана на плочнику и унели су је у зграду". Додала је да је сама добила јак ударац у главу.

Протесту Двери придружиле су се и организација Здрава Србија Милана Стаматовића, синдикат "Слога", а најављени су и припадници војног и полицијског синдиката.

http://www.rts.rs/page/stories/ci/story/1/politika/2872344/incident-na-protestu-pokreta-dveri.html

ZVERI IZ DVERI! BRUTALNO PRETUČENE NOVINARKE TV PINK! Stoka iz Dveri sprovodi FAŠIZAM! Gordani Uzelac konstatovan TEŽI POTRES MOZGA


Pristalice pokreta "Dveri" divljački su napali novinarke TV Pink Gordanu Uzelac, koju su nokautirali i Maru Dragović, koju su udarili u glavu s leđa.


  • Izvor: Pink.rs, Foto: Printscreen
  • pre jednog sata
  • pre 8 minuta

Jedna od napadnutih novinaki Dragović napadnuta je sa leđa i udarena u potiljak, a Uzelac je nokautirana. 

720

Autor: Printscreen

-Kolega i ja smo stajali ispred vrata, moglo se naslutiti da sve ide u tom pravcu u jednom trenutku smo videli da Goca leži sklupčana na pločniku i  uneli su je u zgradu, mi smo se pomerili ka ogradi, jak udarac sam osetila u glavu - istakla je Dragović. 

720

Autor: Printscreen

Glavni i odgovorni urednik TV Pink Goran Gmitrić rekao je  da TV pink traži hitno privođenje počinilaca. 

720

Autor: Printscreen

-Ne verujem u slučajnosti, Goca je nokautirana u hitnoj je, a Mara čeka da ode odavde, u potiljak je dobila pesnicu, ja očekujem da li će reagovati novinarska udruženja, ovo je divljački i brutalni čin da su novinare na zadatku napali  - naglasio je Gmitrić, dodajući da je ovo užasan događaj.

720

Autor: Printscreen

- Čekamo da se oglase oglase novinarska udruženja. Oko se ne oglase pokazaće da postoje novinari za odsterl, i da imamo zaštićene medvede – rekao je Goran Dmitrić. Kako je dodao, Dveri imaju odrede batinaša koji se obračunavaju sa neistomišljenicima.  

720

Autor: Printscreen

720

Autor: Printscreen

Direktor "Srpskog Telegrafa" Saša Milovanovoć zapitao se gde je bila policija tokom ovog događaja i rekao da nije bilo privatnog obezbeđenja da bi bilo haosa. On je istakao da tome mora da se stane na put, da bi naše društvo moglo da ide dalje.

Napad snimljen

Na snimku Pink televizije zabeležen je trenutak kada jedan od ueesnika protesta napada i obara Gordanu Uzelac. Zabeležen je i momenat kada se drugi učesnika protesta u trku zaleae ka Mari Dragović, ali ga je zaustavio pripadnik obezbeđenja televizije. On je, međutim, nakon toga, dok su ga udaljavali, u prolazu, s leđa udario Dragović po glavi.  Protestu Dveri inače pridružile su se i organizacija Zdrava Srbija Milana Stamatovića, sindikat Sloga, najavljeni su i pripadnici vojnog i policijskog sindikata.

720

Autor: Pink.rs/Printscreen youtube

Vesić: Ovo je skandal 

720

Autor: Printscreen

Gradski menadžer Goran Vesić poručio je da je napad na novinarke Pinka tokom protesta Dveri ispred zgrade Televizije Pink da je skandal. 

- Ovo što su uradili Boško Obradović i Stamatovic je ne samo bruka za grad, nego krivno delo za koje mora da se ogovara – istakao je Vesić i dodao das u na taj način samo pokazali kakvu politiku vode. 

- Kada su u stanju da udare ženu koja je novinarka, šta bi bili u stanju da urade da su na vlasti – istakao je Vesić. 

- Šta očekujete od Dveri koja su fašistička stranka, Obradović je poznat po nasilju. Imate pojačanu agresiju ko dela opozicije - rekao je Vesić.

- Taj koji je udario novinarku, da će boiti u zatvoru, ali su odgovorni i organizatori. Želim u ime Beograda da se izvinim novinarkama, to su ljudi koji ne pripadaju Beogradu. To je njihova politika - ako udare novinara, mogu i političkog protivnika. Imate novinare prvog i drugog reda, građane prvog i drugog reda. Ne daj Bože da vode Srbiju, pretvorili bi je u koncetracioni logor – rekao je Vesić. 

Vučićević: Ovo što se danas desilo je čist 

720

Autor: Pink.rs/Printscreen youtube

Glavni urednik dnevnog lista "Informer" Dragan J. Vučićević rekao je da ako se nešto hitno ne preduzme da se boji još težih posledica. 

720

Autor: Pink.rs/Printscreen youtube

-Ovo što su danas uradili ovi iz Dveri to je čist nacizam i fašizam, ovaj što se zaleće ima 100 kg, a Goca ima 160 cm i 50 i nešto kilograma, to su kukavice i siledžije - istakao je Vučićević, dodajući da su to isti oni koji su 5.oktobra koji su linčovali Komrakova. Oni bi tukli, linčovali i kačili oko bandere.

 
 
720

Autor: Printscreen

Krstić: Osuditi nasilje u političke svrhe 

Politički analitičar Nebojša Krstić kaže da je novinrake Gordana Uzelac, koju su divljački napale pristalice Boška Obradovića i nokautirali je, preživela ozbiljan fizički napad i da je tu teškom stanju. 

-Od 2000. godine uopšte nije zabeležen takav slučaj. Jedna stranka organizuje divljačke proteste, to je potpuno neprihvatljivo u ovom društvu. Ne radi se samo o tome da su novinarke Pinka napadnute, stranaka silom i nasiljem pokušava da utiče na promenu uređivačke politike – rekao je Krstić. 

Kako je dodao, oni koji danas ćute na nasilje nad novinarkama Pinka, ispred Pinka, neka se ne čude ako se desi ispred Nina, N1, Vremena… 

- Javnost bi morala da osudi nasilje u političke svrhe, ovo je aspolutno neprihvatljivo – istakao je Krstić.  

- Veliki izazov za političku scenu Srbije i nadam se da se neće sve stranke obrukati – istakao je Krstić.

Stefanović: Ovo je čist fašizam

Ministar unutrašnjih poslova Nebojša Stefanović rekao je da poznaje Gordanu Uzelac, koja je sitna žena i koja nije nikome ništa nije uradila.

720

Autor: Pink.rs/Printscreen youtube

On je rekao da je napadač na novinarke D.V. 1972. godište iz Lučana, koji  joj je prišao i nokautirao je, ona je otišla u UC.  

-Ovo lice će biti predato tužilaštvu, ovo je čist fašizam u teoriji kako ga knjige opisuju, kažu da se stvara negativna medijska atmosfera, da vi je stvarate, ljudi poput Obradovića, stamatovića, jankovića, Jeremića - istakao ej Stefanović, ističući da jedna televizija ima pravo na drugačiji stav.

720

Autor: Printscreen

- Jel treba da tučete novinare jer imaju drugačije mišljenje od njihovog stava i tako se kreira atmosfera mržnje - zaključio je on.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Управо сада, александар живаљев рече

Инцидент на протесту покрета Двери

субота, 16. сеп 2017, 14:54 -> 16:28

Извор: Танјуг

pinterest.png
icon-print.png icon-mail.png

На протесту покрета Двери Бошка Обрадовића испред зграде телевизије "Пинк" физички су нападнуте две новинарке те телевизије. Министар унутрашњих послова Небојша Стефановић изјавио је да је нападач на новинарке приведен.

Новинарке Мара Драговић и Гордана Узелац нападнуте су током протеста на којем је било и других инцидената, пљувања и увреда упућених запосленима у тој телевизији.

Протест испред зграде телевизије "Пинк"

Министар Небојша Стефановић је на ТВ Пинк изјавио да је нападач на новинарке приведен и да ће бити предат надлежним органима. 

На снимку Пинк телевизије забележен је тренутак када се један од учесника протеста у трку залеће ка Мари Драговић, али га је зауставио припадник обезбеђења телевизије.

Он је, међутим, након тога, док су га удаљавали, у пролазу, с леђа ударио Драговићеву по глави. 

Драговићева је рекла да су она и још један колега "у једном тренутку видели да Гоца Узелац лежи склупчана на плочнику и унели су је у зграду". Додала је да је сама добила јак ударац у главу.

Протесту Двери придружиле су се и организација Здрава Србија Милана Стаматовића, синдикат "Слога", а најављени су и припадници војног и полицијског синдиката.

http://www.rts.rs/page/stories/ci/story/1/politika/2872344/incident-na-protestu-pokreta-dveri.html

ZVERI IZ DVERI! BRUTALNO PRETUČENE NOVINARKE TV PINK! Stoka iz Dveri sprovodi FAŠIZAM! Gordani Uzelac konstatovan TEŽI POTRES MOZGA


Pristalice pokreta "Dveri" divljački su napali novinarke TV Pink Gordanu Uzelac, koju su nokautirali i Maru Dragović, koju su udarili u glavu s leđa.


  • Izvor: Pink.rs, Foto: Printscreen
  • pre jednog sata
  • pre 8 minuta

Jedna od napadnutih novinaki Dragović napadnuta je sa leđa i udarena u potiljak, a Uzelac je nokautirana. 

720

Autor: Printscreen

-Kolega i ja smo stajali ispred vrata, moglo se naslutiti da sve ide u tom pravcu u jednom trenutku smo videli da Goca leži sklupčana na pločniku i  uneli su je u zgradu, mi smo se pomerili ka ogradi, jak udarac sam osetila u glavu - istakla je Dragović. 

720

Autor: Printscreen

Glavni i odgovorni urednik TV Pink Goran Gmitrić rekao je  da TV pink traži hitno privođenje počinilaca. 

720

Autor: Printscreen

-Ne verujem u slučajnosti, Goca je nokautirana u hitnoj je, a Mara čeka da ode odavde, u potiljak je dobila pesnicu, ja očekujem da li će reagovati novinarska udruženja, ovo je divljački i brutalni čin da su novinare na zadatku napali  - naglasio je Gmitrić, dodajući da je ovo užasan događaj.

720

Autor: Printscreen

- Čekamo da se oglase oglase novinarska udruženja. Oko se ne oglase pokazaće da postoje novinari za odsterl, i da imamo zaštićene medvede – rekao je Goran Dmitrić. Kako je dodao, Dveri imaju odrede batinaša koji se obračunavaju sa neistomišljenicima.  

720

Autor: Printscreen

720

Autor: Printscreen

Direktor "Srpskog Telegrafa" Saša Milovanovoć zapitao se gde je bila policija tokom ovog događaja i rekao da nije bilo privatnog obezbeđenja da bi bilo haosa. On je istakao da tome mora da se stane na put, da bi naše društvo moglo da ide dalje.

Napad snimljen

Na snimku Pink televizije zabeležen je trenutak kada jedan od ueesnika protesta napada i obara Gordanu Uzelac. Zabeležen je i momenat kada se drugi učesnika protesta u trku zaleae ka Mari Dragović, ali ga je zaustavio pripadnik obezbeđenja televizije. On je, međutim, nakon toga, dok su ga udaljavali, u prolazu, s leđa udario Dragović po glavi.  Protestu Dveri inače pridružile su se i organizacija Zdrava Srbija Milana Stamatovića, sindikat Sloga, najavljeni su i pripadnici vojnog i policijskog sindikata.

720

Autor: Pink.rs/Printscreen youtube

Vesić: Ovo je skandal 

720

Autor: Printscreen

Gradski menadžer Goran Vesić poručio je da je napad na novinarke Pinka tokom protesta Dveri ispred zgrade Televizije Pink da je skandal. 

- Ovo što su uradili Boško Obradović i Stamatovic je ne samo bruka za grad, nego krivno delo za koje mora da se ogovara – istakao je Vesić i dodao das u na taj način samo pokazali kakvu politiku vode. 

- Kada su u stanju da udare ženu koja je novinarka, šta bi bili u stanju da urade da su na vlasti – istakao je Vesić. 

- Šta očekujete od Dveri koja su fašistička stranka, Obradović je poznat po nasilju. Imate pojačanu agresiju ko dela opozicije - rekao je Vesić.

- Taj koji je udario novinarku, da će boiti u zatvoru, ali su odgovorni i organizatori. Želim u ime Beograda da se izvinim novinarkama, to su ljudi koji ne pripadaju Beogradu. To je njihova politika - ako udare novinara, mogu i političkog protivnika. Imate novinare prvog i drugog reda, građane prvog i drugog reda. Ne daj Bože da vode Srbiju, pretvorili bi je u koncetracioni logor – rekao je Vesić. 

Vučićević: Ovo što se danas desilo je čist 

720

Autor: Pink.rs/Printscreen youtube

Glavni urednik dnevnog lista "Informer" Dragan J. Vučićević rekao je da ako se nešto hitno ne preduzme da se boji još težih posledica. 

720

Autor: Pink.rs/Printscreen youtube

-Ovo što su danas uradili ovi iz Dveri to je čist nacizam i fašizam, ovaj što se zaleće ima 100 kg, a Goca ima 160 cm i 50 i nešto kilograma, to su kukavice i siledžije - istakao je Vučićević, dodajući da su to isti oni koji su 5.oktobra koji su linčovali Komrakova. Oni bi tukli, linčovali i kačili oko bandere.

 
 
720

Autor: Printscreen

Krstić: Osuditi nasilje u političke svrhe 

Politički analitičar Nebojša Krstić kaže da je novinrake Gordana Uzelac, koju su divljački napale pristalice Boška Obradovića i nokautirali je, preživela ozbiljan fizički napad i da je tu teškom stanju. 

-Od 2000. godine uopšte nije zabeležen takav slučaj. Jedna stranka organizuje divljačke proteste, to je potpuno neprihvatljivo u ovom društvu. Ne radi se samo o tome da su novinarke Pinka napadnute, stranaka silom i nasiljem pokušava da utiče na promenu uređivačke politike – rekao je Krstić. 

Kako je dodao, oni koji danas ćute na nasilje nad novinarkama Pinka, ispred Pinka, neka se ne čude ako se desi ispred Nina, N1, Vremena… 

- Javnost bi morala da osudi nasilje u političke svrhe, ovo je aspolutno neprihvatljivo – istakao je Krstić.  

- Veliki izazov za političku scenu Srbije i nadam se da se neće sve stranke obrukati – istakao je Krstić.

Stefanović: Ovo je čist fašizam

Ministar unutrašnjih poslova Nebojša Stefanović rekao je da poznaje Gordanu Uzelac, koja je sitna žena i koja nije nikome ništa nije uradila.

720

Autor: Pink.rs/Printscreen youtube

On je rekao da je napadač na novinarke D.V. 1972. godište iz Lučana, koji  joj je prišao i nokautirao je, ona je otišla u UC.  

-Ovo lice će biti predato tužilaštvu, ovo je čist fašizam u teoriji kako ga knjige opisuju, kažu da se stvara negativna medijska atmosfera, da vi je stvarate, ljudi poput Obradovića, stamatovića, jankovića, Jeremića - istakao ej Stefanović, ističući da jedna televizija ima pravo na drugačiji stav.

720

Autor: Printscreen

- Jel treba da tučete novinare jer imaju drugačije mišljenje od njihovog stava i tako se kreira atmosfera mržnje - zaključio je on.

 

Остави брате Александре, нека мртви укопавају своје мртве. ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gledam reportazu, tamo snimaju novinarku kazu napala je dva zla muskarca od 120 kila... ona nigde nijednu modricu nema.

Slabi neki ti muskarci kad ne mogu modricu da naprave u napadu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 2 минута, Млађони рече

Gledam reportazu, tamo snimaju novinarku kazu napala je dva zla muskarca od 120 kila... ona nigde nijednu modricu nema.

Slabi neki ti muskarci kad ne mogu modricu da naprave u napadu. 

Pa nije stigo ovo bildersko pink govedo ga patosiralo 

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 1 минут, Кратос рече

Pa nije stigo ovo bildersko pink govedo ga patosiralo 

 

I da najvaznije SRAMO BILO RADULOVICA I JEREMICA STO SE NE OGLSAVAJU DA OSUDE NAPAD NA ZENE!
TA DVOJICA SU NAJVECA GOVEDA! 
GDE STE SADA RADULOVICU I JEREMICU!?

POKAZALI STE SVOJE PRAVO LICEE!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 2 минута, Кратос рече

Uz ovakvu opoziciju Vučić ima da vlada još 20 godina...

Ne, uz ovakav narod. Kakva opozicija kada svi zameraju vucicu a onda ne izadju na glasanja i time mu pomognu da pobedi?

Nije opozicija kriva nego su krivi Srbi. 

Srbi su krivi jer ocekuju da im padne neka savrsena opozicija sa neba.
Jeremic ne valja sto je kukao po televiziji.
Radulovic ne valja jer je bio stecakni direktor i dao zeni posao u vrednosti od 50 evra.
Beli ne valja jer je neozbiljan.


stvar je mnogo prosta, svi su zivi ljudi, niko nije savrsen kandidat niti savrsen covek. Srbi traze savrsenog a takvog dobiti nece, jer svako ko je savrsen taj laze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 1 минут, Млађони рече

Ne, uz ovakav narod. Kakva opozicija kada svi zameraju vucicu a onda ne izadju na glasanja i time mu pomognu da pobedi?

Nije opozicija kriva nego su krivi Srbi. 

Srbi su krivi jer ocekuju da im padne neka savrsena opozicija sa neba.
Jeremic ne valja sto je kukao po televiziji.
Radulovic ne valja jer je bio stecakni direktor i dao zeni posao u vrednosti od 50 evra.
Beli ne valja jer je neozbiljan.

 

Ma da bre narod je glup jer ne vidi kolko su oni dobri....pa ne izlaze jer ne vide kome bi dali glas..ove što si nabrojao su već viđeni na vlasti i kradulović i jeremić kockalone...treba sveža krv tu ako oće da animiraju birače

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 2 минута, Кратос рече

Ma da bre narod je glup jer ne vidi kolko su oni dobri....pa ne izlaze jer ne vide kome bi dali glas..ove što si nabrojao su već viđeni na vlasti i kradulović i jeremić kockalone...treba sveža krv tu ako oće da animiraju birače

Koliko god da su losi, bilo ko od njih je bolji od vucica. Narod je glup jer ne vidi koliko je bilo ko od njih bolji od vucica.

Da je narod pametan, narod bi to video. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 16 минута, Кратос рече

Ma da bre narod je glup jer ne vidi kolko su oni dobri....pa ne izlaze jer ne vide kome bi dali glas..ove što si nabrojao su već viđeni na vlasti i kradulović i jeremić kockalone...treba sveža krv tu ako oće da animiraju birače

Nisam znao da su kradulovic i kockalone pomogli vlasniku jedne televizije da oslobodi sina od ubistva jadne devojke da bi u zamenu oni dobili sate i sate promocije na televiziji.
Nisam video da su kradulovic i jeremic gusili svako pojavljivanje opozicije.

al dobro, mozda sam ja glup a narod je pametan jer kuka na vucica i ceka "svezu krv" jer su Jeremic i Kradulovic apsolutno isti kao svi ostali, nista bolji. 

Narod je pametan, ja sam glup. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 7 минута, Кратос рече

reče Sarapa malo pre,fašistički napad na novinarku...

sledeci ce neko da se ubaci sa feministickim citatom i kako je ovo samo jos jedan simptom opsteg nasilja nad zenama... cekaj samo da vidis. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Сличан садржај

    • Од Срндаћ,
      Разговор великих умова који увелико отвара очи. Све похвале и најљепше жеље модераторици трибине:
       
    • Од Ромејац,
      Црногорске власти најављују пријаву због „кршења закона, истицање симбола других држава, скрнављење државне химне и политичких и националистичких порука”
      .
      Хуманитарни концерт за Косово у Херцег Новом

      ПОДГОРИЦА - Министарство културе Црне Горе најавило је кривичну пријаву против организатора мултимедијалног концерта одржаног у понедељак у оквиру програма „Трг од ћирилице” у Херцег Новом, због, како се наводи, кршења низа законских одредби, истицање симбола других држава, скрнављење државне химне и готово незаобилазних политичких и националистичких порука.
      Из тог ресора поручују да су сигурни да постоји много бољих начина за промоцију домаћег, регионалног и ширег музичког стваралаштва током сезоне - довољно је видети, заправо, остале фестивале на црногорском приморју.
      С тим у вези они су поздравили одлуку будванске општине да, након оштрих реакција црногорске јавности, одустане од идеје организације концерта трубача из Гуче у том граду.
      „Али, на 'програме' налик прексиноћњем, Министарство културе и Држава Црна Гора неће ћутати - напротив. Од сада, свако коме концепт 'манифестација културе' буде параван за националистичке поруке и кршење закона, одговараће на начин како је то регулисано прописима ове државе, поручили су из Министарства културе, пренео је портал Аналитика.
       
       
      Сматрају да смотре културе не смеју да буду изговор за организацију националистичких скупова, а посебно када се, како кажу, као у случају Херцег Новог, њима негира црногорски идентитет.
      „Жалимо што је Херцег Нови био домаћин овог програма, тим пре јер смо недавно на истом месту могли да испратимо фестивал сасвим другачијег типа - који у много лепшем светлу промовише и тај град и Црну Гору”, наводи се у саопштењу, преноси Танјуг.
       
      Политика Online - Кривичне пријаве против организатора концерта у Херцег Новом
      WWW.POLITIKA.RS Министарство културе Црне Горе најавило је кривичну пријаву против организатора мултимедијалног концерта одржаног у понедељак у оквиру програма „Трг од ћирилице”...
    • Од Јаков.,
      Pored TV Pinka koji je generalno najgore što može da zrači sa TV ekrana, postoje još neke bljuvotine koje se provlače po raznim televizijama.
      Ceca i Anabela ušle kao gošće na Farmu.
      Svi na Pink!!!

      Peticija Pinku sutra za reprizu


    • Од Логос,
      На редовном пролећном заседању Светог архијерејског сабора Српске православне цркве 24. маја 2017. године за Епископа нишког изабран је дотадашњи Епископ топлички Г. Г. Арсеније. Његова Светост Патријарх српски Г. Г. Иринеј увео је Његово Преосвештенство Епископa нишкoг Г. Г. Арсенија у трон Архијереја нишких у Саборном храму Силаска Светога Духа на апостоле у Нишу, 13. августа 2017. године.   Прилог радија Глас     Епископ нишки Арсеније (Главчић), рођен је 10. марта 1978. године у Вршцу, од оца Богдана и мајке Ружице, рођене Ненадовић, добивши на крштењу име Миломир. По породичном пореклу aрхимандрит Арсеније потиче из места Ковачи код Јошаничке Бање, где је рођен његов отац Богдан. Мајка Ружица, рођена у селу Баваниште код Панчева, пореклом је из чувене породице Ненадовића из Бранковине. Деда по мајци Никола потомак је Јакова Ненадовића.   Основну школу завршио је у родном месту 1993. године, одакле, по благослову тадашњег Епископа банатског Хризостома (Столића), одлази у Богословију Светог Саве у Београду. Школовање у Богословији завршава са одличним успехом 1998. године. Одмах након завршетка Богословије, по благослову Епископа Хризостома, уписује се на Богословски факултет у Београду. У току студија два пута је одлазио на усавршавање руског језика на Пушкиновом институту у Москви, 1999. и 2000. године.   Године 2002. Епископ банатски Хризостом поставља га на дужност Секретара Епархијског управног одбора и благајника Епархије банатске. На тој дужности остаје све до септембра 2004. године. Следећи свог духовног оца Епископа Хризостома прелази у Епархију жичку где бива постављен на дужност Секретара Епископа у јулу 2005. године. Истовремено започиње и припрему за монашки живот као искушеник на Епископском двору у манастиру Жичи. У септембру 2005. године дипломирао је на Богословском факултету у Београду.    На дужности Секретара Епископа жичког остаје до октобра 2006. године када, по благослову Светог архијерејског синода Српске православне цркве, одлази на постдипломске студије у Грчку. На Богословском факултету Аристотеловог Универзитета у Солуну уписује се на магистарске студије на катедри за Литургику код професора Панајотиса Скалциса.   У току студија прима монашки постриг у манастиру Студеници 1. августа 2007. године добивши име Арсеније. На празник Светог пророка Илије исте године рукоположен је у чин јерођакона од стране Епископа жичког Хризостома у манастиру Студеници. Две недеље касније, на празник Преноса моштију светог архиђакона Стефана, 15. августа, у манастиру Жичи, Епископ жички Хризостом рукоположио га је у чин јеромонаха. Након тога враћа се на студије у Солун, а наредне године, на празник Преподобне Анастасије Српске, 5. јула, у манастиру Студеници, произведен је у чин aрхимандрита. Магистарску дисертацију на тему: „Типик Светог Никодима Архиепископа српског“ одбранио је 29. новембра 2012. године са одличном оценом.   Након освећења новог Епископског двора у Краљеву, 15. маја 2011. године, заједно са Епископом жичким Хризостомом, као придворни монах, прелази из манастира Жиче у Краљево. Уз свог духовног оца остаје све до његовог блаженог уснућа 18. децембра 2012. године. Након упокојења Епископа Хризостома наставља да врши послушање придворног монаха на Епископском двору у Краљеву. У фебруару 2014. године, на предлог Администратора Епархије жичке Његовог Преосвештенства Епископа шумадијског Господина Јована, добија благослов Светог архијерејског синода Српске православне цркве за докторске студије на Богословском факултету Аристотеловог Универзитета у Солуну.   На редовном пролећном заседању Светог архијерејског сабора Српске православне цркве 23. маја 2014. године изабран је за Епископа топличког, викара Његове Светости Патријарха српског Господина Иринеја. На редовном пролећном заседању Светог архијерејског сабора Српске православне цркве 24. маја 2017. године изабран је за Епископа нишког. Устоличен у Саборном храму Силаска Светога Духа на апостоле у Нишу, 13. августа 2017. године.   Долгоденствујте Преосвећени Владико на многаја и благаја љета!   Поводом ове годишњице Епископа нишког, Вашој пажњи препоручујемо интервју са преосвећеним Владиком Арсенијем који је објављен у Православном мисионару:   Интервју катихете Бранислава Илића са Његовим Преосвештенством Епископом нишким Г. Арсенијем у новом броју "Православног мисионара"     Извор: Радио Глас
    • Од Логос,
      Речено је да је мучеништво највећи доказ истинског сведочења. Смрт, као последња провера, искључује могућност камуфлаже пред Богом, собом, људима и светом. Док у аскетском подвигу има простора за „симулирање“ дотле суоченост мученика или мученице са смрћу не оставља простора за тако нешто. Истовремено, у мучеништву су равноправни и слаби и јаки: обичан хришћанин задобија исту снагу као и онај јачи, те прихвата мучење и страдање, и саму смрт, мирно и радосно – и добија венац победе. Првомученик – Христос није био пасивна жртва него победитељ, чак и у крајњем понижењу. Неправедна пресуда, клевета, ругање, пљување, бијење, крст и смрт претворили су се у силу у немоћи. Може се рећи да је победа остварена не толико у васкрсењу (то је сувише очигледно) колико на Крсту. Зато Њега прикованог за Крст и уснулог називамо – Цар славе!     Откуд камуфлажа међу хришћанима? Зашто они који су добили благодат и моћ од Бога могу тако тешко да промаше и дубоко падну? Ако је хришћанин посебан антрополошки тип, онда имамо један занимљив феномен: када је врлински, тада надилази сваког врлинског човека (религиозног или нерелигиозног). Али, када греши, онда је гори грешник и од најгорих нехришћана. Хипокризију је Христос највише проказивао. Лицемерје омогућава да своју грешност на вешт начин сакријеш од себе. Да нису највећи греси они које игноришемо, негирамо да постоје, а не они свесни греси?    Савремени хришћани – јерархија и „царско свештенство“ – требало би да мање верују у своје способности расуђивања и да почну усрдније да расуђују умом Христовим. Да би до тога дошли потребно је, између осталог, да усвоје критеријум будућности, тј. да допусте и ту могућност да њихови садашњи судови могу да буду ужасно погрешни. Целе цркве могу да погреше. Пре двадесетак година (15. јануара 1998) Александријска патријаршија је затражила опроштај од Св. Нектарија Егинског због тога што га је 1889. године као Пентапољског епископа неправедно прогонила, оптужила и отерала из Каира. За то недело нису успели да нађу ниједан формални или теолошки разлог осим спомена да се млади епископ не подудара са њиховим амбијентом (клима). „Ако ми дате неколико редова написаних руком најпоштенијег међу људима, наћи ћу нешто у њима што ће га обесити“, рекао је кардинал Ришеље. Ипак, невољна страдања, о којима говоре Оци, помажу на више начина: када изгубиш положај – смирењем добијаш неслућене благослове. Чак и кроз произвољне, исувише људске поступке представникâ Цркве, оне који у очима света изгледају скандалозни и негативни, Бог, не оправдавајући те поступке, дела, користећи их и управљајући историју ка својим циљевима. Бог то чини не ex machina, него „споро и достижно“ као праведни Судија.   Верујем да је апофатички метод у богословљу један од могућих приступа опрезнијој процени људи и њихових поступака. Апофатика је пример релативизације како логоцентричног размишљања и тако и позитивистичког морализма. Наравно, није довољно само знати разликовати апофатичко и катафатичко богословље. Потребно је препознати унутарњу апофатичку логику постојања.  На једном месту један савремени теолог бележи: „Наша вера и битовање, скоро сва наша историја и наше данашње стање, јесу апофатички, а апофатика захтева велики интелектуални и још већи духовни напор и подвиг“. Како је за Свете Оце говорио Св. Варсануфије, „Не мислите да су, ако су и били Свети, могли дубине Божје да потпуно схвате“.   Један пример из неурологије може нам помоћи да схватимо да ми скоро по правилу имамо привид истине. Мислимо да нам наш мозак даје реалну слику света, а он, у ствари, гради слику на основу претпоставки. На твитеру се недавно вирално ширила црно-бела фотографија која, захваљујући исцртаним колорним линијама преко ње, оставља утисак слике у боји. Сви су мислили да та слика јесте у боји. Оно што се десило јесте да је мозак – инхерентним начинима кроз претпоставке, искуство, обрасце – „обојио“ фотографију. Наравно, ми тек a posteriori сазнајемо да је у питању грешка, јер слика реално није у колору. Дубља поука из овога је да ми, скоро у свим доменима живота, чинимо сличне грешке и при томе верујемо да савршено разумемо реалност. Један од коментара на твитеру гласио је да на тај начин функционишу међуљудски односи, преговори, трговина, политика и укупна људска комуникација.    У сликарству, боја настаје у корелацији више топлих и хладних нијанси; она није самопостојећа. У музици, тон је стицај висине, јачине, трајања и боје. У свим случајевима, реч је односу посматрача са посматраним/слушаним. Личност (и мозак) примаоца поруке ће допунити празнине на основу поменутих инхерентних претпоставки. Стога и није увек потребно све рећи у детаље: ако је неко вешт говорник, постићи ће жељени утисак без много речи. Сликар ће достићи нови ликовни израз без много потеза (византијска иконографија је врхунски пример те врсте апстраховања). Ради ли се о манипулацији или о релационој стварности? Можда је по среди теологија односа!    Међутим, да ли је слобода на цени у црквеној стварности или је она hybris који води „немесису“? У грчкој трагедији, ὕβρις указује на претерано самопоуздање јунака драме које изазива бес богова и доводи до νέμεσις, заслужене одмазде. Шта се историјски дешавало кад би неко слободно формулисао истину вере на другачији начин, супротно мејнстриму, а да није рањавао Тело Христово неким неправилним учењем? Биће да је ситуација била другачија него у наше дане. Наиме, видећемо да Црква на Истоку није судила ни забрањивала слободу личног мишљења. За Св. Јустина Ћелијског је казано да је, као слободни и одговорни члан Цркве Христове, пророчки опомињао кад је требало и писмено критиковао званичну Цркву, пишући критичка писма патријарху и синоду. Историчар Болотов примећује: „Личности које су одушевљене искреном љубављу према истини и добру Цркве, као што је Григорије Богослов, понекад су упадале у тешку сумњу у вези са сврсисходношћу црквених тела као што су сабори и синоди“.   Велики Оци Цркве су ауторитарну црквену власт критиковали понекад као болест; критичке речи једног Златоуста или Григорија Богослова на њен рачун су преоштре чак и за данашњи осећај. Стога речи историчара Хенрија Адамса, који је власт описао као „неку врсту тумора који се завршава тако што убија саосећање код њених носилаца“, не звуче ни ново ни сувише метафорично. Дахер Келтнер, професор психологије на Берклију, на основу лабораторијских експеримената дошао је до закључка да се појединци под дејством власти понашају као да су претрпели трауматичну повреду мозга – постају импулсивнији, мање свесни ризика својих одлука, и, што је пресудно, мање кадри да на ствари гледају из угла других људи.   Када се у теологији водимо мотивима спасења човека, тада наши изрази нису пресудни. Како каже владика Атанасије (Јевтић) у својој Патрологији (објавио пет томова), Кирило Александријски се у христологији руководио првенствено сотириолошким разлозима. „И поред све неизбежне полемике, он се ипак не спори око појединих богословских ‘формула’, не везује се само ‘за речи’. Штавише, он сâм није увек строго пазио на своје речи и изразе, те их и не употребљава увек тачно и истоветно“. Дисиденти из система тоталитарних једнопартијских држава су прогањани због другачијег мишљења, па и погрешно изговорене или написане речи. Модерни damnatio memoriae у неким срединама се одвија поступно: најпре вас ућуткају у установама, а онда следи даље искључивање из званичних форума. Сазерцавајући о колективној трауми прогона из Совјетске Русије, Флоровски је далеке 1930. писао: „Посебно је трагично да је пре неколико година, наредбом совјетских власти, велика група руских философа изагнана из властите земље. Прогнани су управо као философи. Ово је био симболичан чин који је означавао негирање креативности и слободе. Философија је постала бескорисна и забрањена у Совјетској Русији управо због тога што су философски патос и креативност изрази духовне слободе. Совјетски животни стил, на другој страни, јесте вољно одбацивање и гашење слободног духа“.   Многи млади људи се данас осећају попут једног од јунака из драме Тенесија Вилијамса, Мачка на усијаном лименом крову, па потресно, а лаконски, исповедају: „Не живим са вама – ми само заузимамо простор у истом кавезу; то је све“. Тамо где нема Христа губе се истински односи. Све губи смисао, што можда и нехотице показује најновији Тарантинов филм „Било једном у Холивуду“. Неумољиви утисак током гледања је да у свеукупном сплету збивања – на врхунцу бљеска контракултуре, у време хипи револуције – одсуствују реални људски односи.   Велики оци и учитељи никада нису поробљавали, него су остављали следбенике слободним, говорећи попут Св. Варсануфија: „Нисам те свезао, брате, нити сам ти дао заповест, него савет, како хоћеш, тако учини“! Уводећи своје читаоце у мисао Отаца Цркве Владика Атанасије је као верни ученик о. Георгија Флоровског написао следеће значајне речи: „Читаоци ће у књизи видети да је било и признатих Црквених Отаца и Писаца са извесним богословским схватањима несагласним са вером и искуством Саборно-Католичанске Цркве, и нису за то били суђени“. Кад је пак реч о јеретицима, по речима овог водећег српског теолога, „они су издвојени као јеретици не зато што су имали своја лична мишљења – Црква, бар на Истоку, није судила ни забрањивала слободу личног мишљења – него зато што су рањавали и расецали јединствено Тело Христово, Цркву као нешивени Хитон Христов“.   У историји Цркве су постојале школе мишљења и Црква их је дочекивала са добродошлицом. Школе, правци, изрази… све је то био и остао део јединственог Предања. Право питање односа између познатих школа и њиховог учења у древној Цркви огледа се у оквиру питања истинитости личности Христове (Александријци су одбацили аутономно човештво у Христу да човек не би био схваћен независно од заједничарања са Богом). Понекад би између две доминантне школе, попут александријске и антиохијске, нови и свежији богословски приступ послужио као трећи пут, или „други угао“ посматрања, и тиме извео из заплета. То је била кападокијска школа. Запад је, такође, имао свој летитимни приступ, као и сиријска традиција.   Но, оно што нас овде занима јесте чињеница да другачији нагласак у богословљу није представљао проблем. Оно што се кроз целокупну историју дешавало јесте да Црква није санкционисала слободу личног мишљења и говорења, него је отклањала апокрифе и фалсификате. И верујем да је у нашем времену куцнуо час да нови нараштај породи нови израз. За то постоје претпоставке у неопатристичкој синтези коју је инаугурисао васељенски протојереј о. Г. Флоровски. Потребан је излаз из круте и стерилне сцене, уз помоћ богослова који обликују теолошки курикулум, јер су се научили „Царству небескоме као домаћин који износи из ризнице своје ново и старо“ (Мт. 13,52). На том путу, не треба да нас растужи ако понекад оманемо у настојању да достигнемо велики узор. Ван Гог је без успеха покушавао да имитира Милеа (Millet) који је био сав његов свет и идеал (други узори су му били Коро и Курбе). Но, утешно је то што Ван Гог није достигао Милеа; заузврат му је дато нешто много веће!   Савремени богослови су позвани да воде „гигантомахију“ око суштинских питања живота друштва и човечанства. Егзистенцијално тумачење догмата и језик који „говори“ савременом свету јесте богословље које није догматско у уском смислу речи него је то „стваралачко разрешење животних задатака“, по неопатристичком обрасцу богословља „за живот света“. У том подухвату теолози не треба да се боје ни науке ни философије, као што се нису бојали ни Оци, који су и сâми имали извесних јелинистичких, неоплатонских мотива; они су сасвим смело користили Платона, стоике, Филона, Оригена, али се нису заустављали на њима, него су смело износили „црквену науку“. Примера ради, није било класичног философског и књижевног дела које млади Константин (Кирило Словенски) није прочитао и проучио у Фотијевој школи. А ту школу су тадашње Игнатијеве присталице карактерисале као назадовање у антику. Наизглед парадоксално!   У приказу житија великих симфоничара под називом Распеване виолине, Рудолф Тил каже да су многи музичари судбином својих живота били илустрација моћне музичке револуције која се тада била распламсавала, а на коју се с почетка гледало као на произвољност или назадовање. „Међутим“, каже он, „из тог пада фантастичном брзином је изникла нова музика симфонијске епохе“. Кад је видео како се снобови оног доба исмевају са импресионистима, Сезан је у инат њима рекао да ће све учинити да импресионизам добије место у музејима уметности.    Слава Цркве је симфонија Васкрсења и смерно сведочење тог тријумфа. „Видевши васкрсење Саздатеља, Апостоли се дивљаху (ἐθαύμασαν), појући хвалу ангелску: ово је слава Цркве (αὕτη ἡ δόξα τῆς Ἐκκλησίας), ово је богатство Царства“ (Октоих, глас 7, поема Јована Дамаскина). Како је било на почетку са првим martyres Васкрсења и Педесетнице (уп. ДАп 2,32: „чему смо сви ми сведоци“), тако и данашњи теолози, испуњени патосом слободе, настављају да стваралачки сведоче испуњење спасења у Васкрслом Господу, исповедајући догађаје спасења свештене историје и у нашем времену. Каменчиће које уграђују у Предање неће нико моћи да одбаци.     Извор: Теологија.нет

Све поруке на форуму, осим званичних саопштења Српске Православне Цркве, су искључиво лична мишљења чланова форума 'Живе Речи Утехе' и уредништво не сноси никакву материјалну и кривичну одговорност услед погрешних информација. Објављивање информација са сајта у некомерцијалне сврхе могуће је само уз навођење URL адресе дискусије. За све друге видове дистрибуције потребно је имати изричиту дозволу администратора Поука.орг и/или аутора порука.  Коментари се на сајту Поуке.орг објављују у реалном времену и Администрација се не може сматрати одговорним за написано.  Забрањен је говор мржње, псовање, вређање и клеветање. Такав садржај ће бити избрисан чим буде примећен, а аутори могу бити пријављени надлежним институцијама. Чланови имају опцију пријављивања недоличних порука, те непримерен садржај могу пријавити Администрацији. Такође, ако имате проблема са регистрацијом или заборављеном шифром за сајтове Поуке.орг и Црква.нет, пошаљите нам поруку у контакт форми да Вам помогнемо у решавању проблема.

×
×
  • Create New...