Jump to content

Pozari na primorju - niko ne gasi, a pomoc Ruske baze u Nisu odbijaju

Оцени ову тему


Recommended Posts

https://www.facebook.com/arsen.carkic?hc_ref=ARTp6qXvxHy8ayWf-DaFI17cR_5OrxAzUhojjqYRlMW8oll39z6IHRpR7IVSD1Mb-74

"Čuh maloprije (pre 17 sati), dok gori pola Dalmacije i Crne Gore, i dok se čeka da ljudima izgore kuće i imovina, da su vlade obe ove države odbile pomoć ruske baze koja ima vatrogasne avione Il-76, Be-200 i Ka-32 (kapaciteta doslovno kao nekoliko aviona tipa "kanader").

Obrazloženje je "Neka, hvala, ne treba nam pomoć, mogu nam pomoći samo Nato avioni"...

Pa može li se biti toliko nenormalan???

...

https://rs.sputniknews.com/regioni/201707181111968191-crna-gora-12/

http://www.blic.rs/vesti/svet/antonov-gasi-vatru-crna-gora-dobila-pomoc-ukrajine-avion-na-terenu-iznad-obosnika/8ld9zw2

Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

  

E sad... najcrnji deo...

........

"Sad mi jedan prijatelj skrenu pažnju da šumska gazdinstva ne mogu da se prodaju, niti da se izdaju kao građevinsko zemljište OSIM u slučaju požara. Tek ako sve živo izgori i poravna se sa zemljom, Vlada ili Opština imaju pravo zemljište proglasiti "građevinskim" i staviti ga na upotrebu tajkunima.

Širom Jadranske obale, skoro istovremeno je planulo nekih dvadesetak ozbiljnih požara, od Istre, sve do granice sa Albanijom. Vlasti su pomoć iz regiona odbile, uz galantno "neka, hvala, ne treba". Iako su gorjele kuće, vinogradi, maslinici... nečije životne imovine...

Čekali su se nekakvi virtuelni nato avioni iz Bugarske i Rumunije, po principu "Poslali smo dopis, pa kad oni to razmotre i vide, možda nam neki i pošalju". Sve ležerno. Elegantno. Nigdje žurbe. Ti ruski avioni su preveliki, izbacuju previše vode, a i prebrzo će stići. Uostalom, možda se Donaldu i ne dopadne da su nam baš oni pomogli, jer pobogu, on noćima ne spava jer se sekira oko članstva Crne Gore u Nato-u. Uglavnom, vatra je tek stigla do predgrađa Splita, Sutomore, Podgorice, Bara...A vatru, inače gase u tri smjene malobrojni vatrogasci koji rade na ivici ljudskih napora, pa viđamo slike kako spavaju po cesti nakon radnog dana od dvadeset i kusur sati...U Splitu su predgrađe branili navijači Hajduka zajedno sa stanarima obližnjih zgrada. Dakle, nije frka, snaći će se već nekako oni dok dođe vojska odnosno "dok se odobre dopisi za koji dan"...

Naš narod pljuje po starim Mlecima, Veneciji, Austro-Ugarskoj, kako su posjekli svo drvo i ostavili one "površine Marsa" po Hercegovini i Dalmaciji, a izgleda, nama ne trebaju nikakvi bezobzirni okupatori. Dovoljni su nam posleratni korumpirani političari i njihova braća tajkuni.

PS
Za potrebe dizanja buke i skretanja pažnje sa suštine, iz penzije su digli penzionisanog šefa ratne kontraobavještajne službe, Davora Domazeta Lošu, da javnosti kaže kako su požare podmetnuli "Jugosloveni" (cijenim lika i držim da se u Ćirinom stilu iskreno zajebava sa glupošću javnog mnjenja). 
Mada, naravno, vjerovatno su "Jugosloveni" i u ovih četvrt vijeka prodali strancima plaže, hotele, fabrike, poljoprivredna dobra( a sve nabrojeno izgrađeno novcem naših djedova, baka, roditelja)? Džaba što ti isti Jugosloveni nemaju ni za autobus do mora, a što svi koji su u pravo vrijeme bili "veliki Hrvati, veliki Srbi i veliki Bošnjaci" sad ljetuju po Karibima....kad smo već kod vrijeđanja inteligencije, kako ste vi?

pps
Požar je bio inače toliko "malih" razmjera da ga je i NASA primijetila iz ISS (Međunarodne svemirske stanice)...

ppps
Premijer Hrvatske je danas izjavio da je ovaj požar "ekskluzivan" (požar u sred jula dođe isto k'o i snijeg u januaru koji "iznenadi zimske službe") a šlag na tortu je da je sve urađeno "Baš kako treba"...
Toliko o tome."

20228681_10154844168828333_4899780774278

Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

"Odavno se sumnja da su požari najlakši način dolaska do novih prostornih planova i novih građevinskih zona uz obalu. Ukoliko postoje pojedinci ili organizacije koje zbog osobnog profita ugrožavaju stotine tisuća ljudi, a što u ovakvom poredku ne bi bilo ni najmanje iznenađujuće, nužno ih je što prije razotkriti, procesuirati i smjestiti iza brave, a zakone urediti na način da onemogućuju stjecanje koristi takvim kaznenim djelima."

...

20157247_1973025056275954_16711607333447

https://www.facebook.com/slobodnahrvatska/photos/a.1702202470024882.1073741828.1700791300165999/1973025056275954/?type=3

Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Где има дима има и ватре. 

У Црну Гору је синоћ иначе долетео украјински АН-32 модификован за гашење пожара, а они имају месчини и 3 ертрактора. НАТО треба да пошаље хеликоптер месчини Белгија.

Успут, то са чланством у НАТО је чиста глупост. Мсм, у смислу, одбили МЧС РФ због чланства у НАТО. 

Конкретно, летећа цистерна Беријев БЕ-200 је протеклих година гасио пожаре по Грчкој, Турској, Италији, па чак и у Португалу. А све побројане државе су члан Атлантског савеза.

Дакле, друге ствари су у питању, а не зато што су члан НАТО.

Хрватима свака част иначе. Они су своје "канадере" сачували.

Оно говно см и тада неки као прецедник милутиновић су наша четири продали Грцима 90-их. 

 

Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Ovo da se u stvari pusta da sto vise izgori, jer drukc`e ne moze da se otudji ta zemlja, je jedno veliko crno-bez-imalo-belo. Ako je to stvarno tacno - a nesto me ne bi iznenadilo da jeste - to je fakat dance, kao i ovi bakalari ovde kod nas... prosto neverovatno na sta je taj politikantski mulj sve spreman!

пре 11 минута, Милан Ракић рече

Дакле, друге ствари су у питању, а не зато што су члан НАТО.

Ima tu brate mLogo nezalecenih kompleksa, uopste ne sumnjam da je i to jedan od (sekundarnih) razloga.

Tamo negde 2007. u leto im`o sam i neke licne dozivljaje u CG (na moru, Tivatska okolina), koji mi to itekako potvrdjuju.

Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 2 минута, obi-wan рече

 prosto neverovatno na sta je taj politikantski mulj sve spreman!

Сироти људи, човек коме више верујем него себи ми рече за наше политичаре: "Није им веровати.". Да!

Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
1 hour ago, obi-wan рече

Ima tu brate mLogo nezalecenih kompleksa, uopste ne sumnjam da je i to jedan od (sekundarnih) razloga.

Tamo negde 2007. u leto im`o sam i neke licne dozivljaje u CG (na moru, Tivatska okolina), koji mi to itekako potvrdjuju.

Нисам се можда добро "одразио" :)

Дакле, мислио сам да изговор "чланство у НАТО", као разлог необраћања МЧС РФ, у конкретном "не пије воду", јер к`о што рекох и Португалiја и Италија и Греческа и Турска су у НАТО па је Беријев иш`о да гаси пожаре тамо. Као што је и МЧС РФ слала своје људе тијеком поплава од пре неку годину у Хрватску.

Него је то неко болесно "слугерањство" и "доказивање" пред новим савезницима док ти обала гори. Слике из Спалатума, односно околице су јеzиве. Јуче је "Слободна Далмација" баш дала насловну са адекватним коментаром - "Сплитски инферно" 

slobodna-dalmacija-802.jpeg

А што написа Чаркић у коментару-где има дима има и ватре

Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 25 минута, "Tamo daleko" рече

Milane I obi-wan, mozda glupo pitanje, ali da li Srbija, Hrvatska I CG imaju barem neki avion koji ima sposobnost vatrogasni? Da se ne ceka na bilo kakve "saveznike"?

@Милан Ракић

Cekamo na odgovor... :)

Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 10 минута, "Tamo daleko" рече

Milane I obi-wan, mozda glupo pitanje, ali da li Srbija, Hrvatska I CG imaju barem neki avion koji ima sposobnost vatrogasni? Da se ne ceka na bilo kakve "saveznike"?

Хрватско ратно зракопловство има неколико летелица предвиђених за гашење пожара. Конкретно, у Земунику (Задар), базира 6 авиона типа ЦЛ-415 (колоквијлано познати у фолклору наших народа и народности као "Канадер",

4068601.jpg?v=v4ea4298f07a

као и један "ертрактор", тј. мању летелицу предвиђену за исту намену.

725714.jpg

Такође, у бази у Дивуље крај Сплита имају на располагању неколико хеликоптера Ми-8/17 на које могу да монтирају ведро запремине 2 тоне воде за гашење пожара. ХРЗ има 24 хеликоптера овог типа укупно (један део је у саставу КФОР на Космету), па вероватно спрам потреба ангажују број летелица.

hrvatska-stajanka-850x350.jpg

Црногорска авијација, за пожаре има два "ертрактора",

Montenegrian_police_AT-802A_Fire_Boss.jp

као и два "дромадера".

1248808-large.jpg

Србија може "да рачуна" на неколико Ми-8/17 у саставу батајничке и нишке ескадриле који се могу опремити ведром, као и на неколико "дромадера" привредне авијације "ЈАТ". Такође, Србију "покрива" и МЧС РФ, тј. центар у Ниш(у), који по потреби ангажује хеликоптере типа "Камов", оодносно Беријев Бе-200 авиона ако баш "догори".

БиХ, као Хрвати и ми, има на располагању 2 Ми-8/17 са ведрима, премда по Херцеговини често "улећу" Хрвати из Дивуља и помажу.

Све поменуте земље могу да рачунају и на по неколико номера полицијских хеликоптера који могу да понесу у (мањим) ведрима одрђену количину воду.

Свце у свему, сем Хртватске, ниједна бивша република нема конкретну противпожарну авијацију

Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

А као што рекох, онај лудак је средином 90-их четири "Канадера" продао Грцима... То су биле 4 летелице тог типа које су након распада земље прелетеле из Земуника у Подгорицу.

Poslednji komandir eskadrile kanadera

Četiri protivpožarna aviona, popularna kanadera „bombardier CL 215” iz sastava protivpožarne eskadrile tadašnje Vojske Jugoslavije sa 13 rezervnih motora i kompletnom pratećom opremom sredinom 1995. poleteli su poslednji put sa aerodroma Golubovci.

2vv7xxs.jpg

Krajnje odredište bila je Atina gde su prodati jednom grčkom biznismenu. Jednim od četiri vazduhoplova upravljao je tada „sveže” penzionisani komandir eskadrile, pukovnik Milan Matulović koji svoje penzionerske dane sada provodi u Tivtu.

Zadranin koji nije mogao da se pomiri sa raspadom Jugoslavije i građanskim ratom 1990. iz vojnog aerodroma Zemunik sa svojom jedinicom doleteo je na podgorički aerodrom, ne želeći da menja zastave i uniforme. Jedan od najiskusnijih „letećih vatrogasaca ” bivše Jugoslavije kaže sa setom da je prodajom kanadera učinjena nepopravljiva šteta. Tadašnje vlasti smatrale su da se sa šumskim požarima mogu nositi vatrogasne jedinice, ali kao što i obično biva, život ih je u praksi demantovao. Poslednjih nekoliko letnjih sezona, požari besne i na Primorju i u zaleđu Crne Gore, a poljoprivredna avijacija i lokalni vatrogasci ne mogu da zaustave vatru, dok šume sistematski nestaju. Matulović, koji je bio i poslednji komandir eskadrile kanadera, bezuspešno se zalagao da se ovi jedinstveni i skupoceni avioni zadrže.

thumbnail-e97a299cfd76eb055528ed55b0c157

„Ceo radni vek proveo sam u ratnoj avijaciji, što kao nastavnik letenja, što u akro grupi „Leteće zvezde”, a polovinu na kanaderima. Takva je bila sudbina i moja i tih aviona – da ih iz Hrvatske dovedem u Crnu Goru, a onda da ih odvedem u Atinu gde su prodati privatniku. Sa grčkim probnim pilotima smo svaki avion ispitivali da bi se oni uverili u stanje vazduhoplova. Bili su veoma zadovoljni kako sa tehnikom, tako i sa nama, ekipom koji je taj posao obavljala profesionalno”, kaže Matulović.

Ovaj pilot koji ima više od 4.000 sati leta što je dovoljno za nekoliko letačkih karijera ističe da se uvek najbolje osećao u vazduhu. Najveći deo penzionerskih dana provodi na moru, roneći ili loveći lignje. Sanja da se vrati pilotiranju, ali je svestan da je sve manje mogućnosti da država njegovo ogromno iskustvo iskoristi.

Ratno vazduhoplovstvo JNA kanadere je nabavilo 1981. i oni su sve do izbijanja rata u Hrvatskoj bili smešteni u bazi Zemunik.

Matulović i njegove kolege dve decenije uspešno su gasili požare od „Vardara pa do Triglava”, čak i na Debelom brijegu 1991. dok su ispod njih besneli sukobi na dubrovačkom ratištu. Koliko su bili uspešni svedoči podatak da jedan od nekadašnjih jugoslovenskih kanadera „CL-215” i danas drži svetski rekord u broju bacanja vodenih bombi u jednom danu. Posada koju su činili kapetan Radovan Katanić i kopilot Radoslav Kujundžić je gaseći veliki požar na Hvaru 1983, izvela čak 225 bacanja vode za 24 sata, što je neprevaziđen rezultat u svetu. Ovaj podatak kao potvrdu kvaliteta svojih aviona i fabrika „Bombardier aerospace” navodi na svom zvaničnom internet sajtu.

Cena novog kanadera CL-415 je oko 26 miliona dolara na šta treba dodati i cenu obuke letačkog i tehničkog osoblja. Ovaj avion traži iskusne pilote za glisiranje po moru pri brzini od 130 kilometara na sat i bacanje vodenih bombi sa samo par desetina metara visine. Da bi pilot počeo da leti na kanaderu, mora imati najmanje deset godina letačkog iskustva na drugim vazduhoplovima, a da bi od kopilota postao kapetan, pilot na kanaderu mora da sakupi najmanje 370 sati leta.

logo-300x26.png

 

 

Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу

  • Сличан садржај

    • Од Stefanović Dejan,
      Molim sve dobre ljude da mi se jave u poruci . 
    • Од SportskiPozdrav,
      Pozdrav, kupio sam izdanje iz 2017. godinje u knjizari Delfi koje je na ijekavici, izgleda da sam pogrešno shvatio, video sam u nekom novinskom članku da je Sveto pismo izdato na ekavici ali zapravo još uvek nije? I drugo pitanje, da li crkva prodaje Sveto pismo na kvalitetnijem papiru? Jer je kvalitet ovog koje sam kupio katastrofalan, nisam siguran da bih završio čitanje a da ne pocepam, uništim stranice, toliko su tanke da vidim slova na stranici ispod a ipak je koštalo 2000 dinara.
    • Од JESSY,
      Ovo nije obična košarkaška priča. Nikada i nije bila. Nije košarkaška, iako počinje sa našom reprezentacijom. Nije čak ni klasična sportska. Iako je njeno centralno mesto zauzela fotografija koju je napravio član stručnog štaba naše nacionalne selekcije.
        Jedan od pomoćnika selektora Aleksandra Đorđevića u stručnom štabu "orlova", Adam Tatalović, tokom obilaska srpskih manastira 2018. godine je blizu Studenice zapazio neobičnu scenu na regionalnom putu. Uzbrdica, a na njoj jedna invalidska kolica. U njima čovek, kog uzbrdo gura - ćerka.
      Adam Tatalović nije baš običan košarkaški radnik. Kada smo vam ga prvi put predstavili, mogli ste da saznate da srpski baš i ne poznaje savršeno jer je rođen, odrastao i još uvek živi u Sjedinjenim Američkim Državama, ali dušu našeg naroda poznaje bolje od mnogih koji su u Srbiji od malena. Inače, odrastao je u porti jedne crkve, prosto je kuća njegove porodice delila dvorište sa hramom, pa je i sam sanjao da će jednog dana, "sigurno", biti sveštenik. Otišao je, međutim, u košarkaške vode. I dostigao velike visine.
    • Од gorica62,
      Pozdrav svima! Nova sam na forumu, pa se nadam da pisem na pravom mestu. Jako mi se dopada ova ikona Svete Petke sa Hilandara, ali nikako ne mogu da pronadjem istu repliku u prodaji. Da li neko mozda zna gde je mogu kupiti? Ili ako neko ima istu bilo bi lepo ako bi mogao da je fotografise i posalje mi par fotografija radi lakseg pronalazenja. Znam zasigurno da je ima, videla sam istu na nekom mestu, ali ne secam se gde. Na crveno obojenom drvetu, klasicna, formata je otprilike A4, vide se crvene ivice drveta. Tako da, pomozite ko god da je ima ili zna gde je mogu naci, ali bas istu ovu, bez varijacija, jako mi je bitno. Hvala unapred. 
       

    • Од Иван Ц.,
      Čuveni srpski hirurg, lekar Kliničkog centra u Nišu dr Miodrag Lazić, preminuo je danas od posledica korona virusa. Osećajući da će izgubti bitku, on je, kako navodi njegova prijateljica, ostavio oproštajnu poruku i zamolio je da prenese njegove poslednje reči.
      Poruku koju je ona objavila na društvenim mrežama prenosimo u celosti:
      "Danas nas je napustio prim. dr Miodrag Lazić, hirurg, veliki čovek, moj veliki prijatelj, učitelj, drugi otac. Zamolio me je da prenesem njegove poslednje reči:
       
       
      - Otišao sam časno i pošteno. Kao direktor UC dva meseca pred penziju, stajao sam ispred svojih ljudi, dragih doktora i sestara. Stajao sam na prvoj liniji, nisam se krio, naprotiv bio sam ispred svih znajući da sa svim svojim bolestima i godinama imam veliki rizik, ali čast i ponos mi nije dozvoljavao da se sklonim. Takav sam bio na Krajiškom ratištu godinu dana, na Sarajevskom ratištu 4 godine, za vreme nato bombardovanja.
      Neću da odem tiho, hoću da odem onako kakav sam bio čitav život, a to znaju moji prijatelji, kolege, porodica.
      Svi su mi govorili da se sklonim, ali ja to sebi nikad ne bih oprostio. Moji voljeni Krajišnici, prijatelji iz Republike Srpske za koje sam živa legenda zauvek iskreno će plakati svi jer su uvek verovali da sam neuništiv.
      Koliko sam ovih dana dobio poruka podrške. Volim vas zauvek. Moji unuci i unuka Mila ostaju bez dede, ćerke i sin da ne tuguju nego samo napred.
      Budite ponosni na mene. Drage moje kolege, Marija, Boki, Brale, Kando, Suncica i Macan, drage moje seste koje ste mi uvek verovale, zbogom.
       
      Voljenoj Ani, ratnom drugu i ženi poruka: budi hrabra i čvrsta zbog dece i unuka, a gore na onoj strani, jednoga dana bićemo ponovo zajedno.
      U Nišu mojim prijateljima poseban pozdrav.
      Poslednja mi je želja da me ispratite pesmom "Marš na Drinu".
      Doktor Laza, hirurg napaćenog srpskog naroda."
       
      БЛИЦ
×
×
  • Креирај ново...