Jump to content

Čajnik

Оцени ову тему


Препоручена порука

Želeli bismo sa svima vama da podelimo zanimljivu priču o običnom čajniku koji je zbog igre sudbine, postao jedan od najvažnijih predmeta računarskog sveta. Iako priča nije usko povezana sa Apple-om, čajnik je imao ogroman uticaj i na Kupertino.

 

Pogledajte izbliza ovaj stari Windows-ov screen saver:

01_the_teapot_that_changed_computer_graphics.png

 

Ili pogledajte ovaj isečak iz animiranog filma Toy Story.

Vidite li ga? Oba primera sadrže sjajan, pomalo ravan, ali i dalje potpuno običan čajnik. To nije nikakva slučajnost, ovaj predmet možete videti u mnogim drugim animiranim filmovima i igricama. Ne verujete u to? Evo još jedne slike iz crtaća Monsters INC.

 

02_the_teapot_that_changed_computer_graphics.jpg

 

Kako bi razumeli ovu priču, moramo da se vratimo u 1974.godinu, na Univerzitet u Juti, koji se smatrao jednim od predvodnika institucija u istraživanju računarskih grafika. Student Martin Newell je radio na novom algoritmu za 3D modelovanje koji bi mogao da prikaže predmete na način koji je bio realniji od bilo čega pre toga. Video je ključ do svog uspeha u senkama, odrazima, i dinamički menjanim površinama usled rotacije predmeta.

Problem je bio u tome što se tada većinom eksperimentisalo na jednostavnijim predmetima poput šahovskih piona, krofni, ili jednostavnog obroka. Međutim, ovi predmeti bili su suviše jednostavni za Newell-a, nije mogao da dokaže efikasnost svoje metode pomoću njih, pa je zato morao da potraži složeniji predmet.

03_the_teapot_that_changed_computer_grap

Inspiraciju je dobio tokom popodnevnog čaja sa suprugom Sandrom. Pričao joj je o svom problemu, i o tome kako nije mogao da pronađe ništa uzbudljivo što je dovoljno kompleksno za modelovanje, ali i dovoljno jednostavno kako bi mogao da ga iskoristi. Sandra je odmah došla do rešenja, koje je ponovo dokazalo istinitost fraze da „iza svakog uspešnog muškarca stoji žena“:

 Trebalo bi da koristi delove njihovog seta za čaj da bi dokazao svoju teoriju.

 

04_the_teapot_that_changed_computer_graphics.jpg

 

To je sve što je Newell-u bilo potrebno. Uzeo je svesku, skicirao čajnik koji su imali, a onda dodao Bézier-ove kontrolne tačke u svojoj laboratoriji. Stvorio je 3D model koji se pokazao kao savršen predmet za njegove eksperimente. Stvari su se ubrzale nakon toga, Newell-ove kolege počele su da koriste ovaj predmet, a čajnik je polako postao laboratorijski pacov u istraživanju računarske grafike.

Od tada, čajnik se našao na stranicama svih naučnih časopisa: bilo je ljudi koji su predložili da predmet postane deo objekta pod imenom Teapotahedron. Pixar je napisao pesmu o tome, a animacijski timovi voleli su da skrivaju čajnik kao ‘uskršnje jaje’, podržavajući genijalnu ideju koja je zapravo imala uticaj na sve današnje rezultate računarske grafike. Zato nemojte biti iznenađeni kada posetite Istorijski muzej računarskog razvoja u Mountain View-u i vidite obični beli čajnik iz Melitta seta kao deo izložbe.

 

05_the_teapot_that_changed_computer_graphics.jpg

Originalni čajnik koji je Newell-u dao ideju.

Kladimo se da su koristili predmet koji je kasnije postao poznat pod imenom “čajnik iz Jute” tokom razvoja Apple-ovog ARKit-a.

Izvor: Nautil

http://imagazin.rs/obicni-cajnik-koji-je-postao-najvazniji-predmet-racunarske-grafike/

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу

×
×
  • Креирај ново...