Jump to content
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
Sign in to follow this  
Жељко

Revolucionarni uspeh: Prvi put teleportovan objekat u orbitu

Оцени ову тему

Recommended Posts

Ne tako davno naučnici su mogli samo da spekulišu o mogućnostima teleportacije uz pomoć načela kvantne fizike. Od tada, proces je postao standardna operacija u laboratorijama za kvantnu optiku u celom svetu. Štaviše, prošle godine dva odvojena tima uspela su da izvedu prvu kvantnu teleportaciju izvan laboratorije.

Business Insider UK Izvor:
 
Foto: Thinkstock
 
Foto: Thinkstock

Sada naučnici iz Kine prave korak dalje: uspeli su da teleportuju foton sa Zemlje do satelita koji kruži na udaljenosti od 500 km od naše planete.

Satelit Micijus je izuzetno osetljiv foto-prijemnik, sposoban za detektovanje kvantnog stanja pojedinačnih fotona ispaljenih sa Zemlje. Micijus je lansiran, kako bi omogućio naučnicima da testiraju razne tehnološke gradivne blokove za izučavanje isprepletenosti čestica, kriptografije i teleportacije.

Ova teleportacija bila je jedan od prvih rezultata projekta. Ne samo da je tim uspeo da teleportuje prvi objekat u orbitu, nego su i stvorili prvu kvantnu mrežu koja seže do Zemljine orbite, čime je ujedno oboren rekord za isprepletenost izmerenu na najvećoj udaljenosti.

"Teleportacija na velike udaljenosti ključni je element protokola u kvantnom računarstvu", saopštio je kineski tim u svom radu objavljenom u časopisu "MIT Technology Review".

"Raniji eksperimenti između udaljenih tačaka bili su ograničeni na oko stotinak kilometara, zbog gubitka fotona u optičkim vlaknima ili u slobodnom prostoru zemaljskih kanala."

Definicija teleportacije

 

 

Možda teleportaciju zamišljate onako kako je definišu naučnofantastični filmovi i serije, ali je zapravo potpuno drugačija od toga. Kvantna teleportacija oslanja se na kvantnu isprepletenost, situaciju u kojoj jedan set kvantnih objekata (kakvi su fotoni) nastaje u isto vreme i u istoj tački u prostoru. Na taj način, oni zapravo dele postojanje. Ta podeljena egzistencija opstaje čak i kad se fotoni razdvoje, što znači da bilo kakva manipulacija jednim od njih utiče i na stanje drugog, uključujući i njegovo merenje i to bez obzira na njihovu međusobnu udaljenost.

Ova povezanost se može koristiti za prenošenje kvantnih informacija, preuzimanjem onih koje su povezane sa jednim fotonom, duž linije isprepletenosti sa drugim fotonom.

U ovom slučaju, kineski tim stvorio je isprepleteni par fotona na tlu, a onda su jedan od njih lansirali ka satelitu, dok su drugi zadržali na Zemlji. Naposletku, izmerili su foton na tlu i onaj u orbiti i potvrdili da su u isprepletenom stanju.

Ipak, treba imati u vidu da ova tehnologija ima svoja ograničenja, budući da je nemoguće na taj način prenositi veće objekte.

U teoriji, ne postoji maksimalna udaljenost transportacije, ali je isprepletenost vrlo krhko stanje i spona između čestica se vrlo lako kida.

Uprkos tome, istraživanje otvara mogućnost još ambicioznijih studija o kvantnoj teleportaciji.

 

http://www.b92.net/zivot/vesti.php?yyyy=2017&mm=07&dd=12&nav_id=1282072

Share this post


Link to post
Share on other sites

Мало пренадувано пренета вест. Али све у свему врло важно напредовање. Сада се само чека на генијалне идеје како израчунати неку комбинацију да се добије пренос информација. :)

То је толико јако да већина ни не верује у то сада. Телепортовати предмете нећемо сигурно моћи, али нешто ситније ћемо сигурно моћи. Само да знамо како да наслажемо некакав експеримент. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Пих, ми са југа се телепромтујемо одавно. И оно чувено питање, спавате ли мирно, у овом случају, браћо Кинези? :) 

Озбиљно сад, интересантна вест, нисам ни знао шта је телепортовање у ствари.

Идееемо, браћо Кинези!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Сличан садржај

    • Од Милан Ракић,
      Dok je Vojska Srbije tek primila svoj drugi naručeni Erbas H145M, Helikopterska jedinica MUP-a Srbije svoju do sada pristiglu flotu (preostaje im isporuka još jednog primerka najkasnije do aprila sledeće godine) operativno već koristi u punom kapacitetu. Pored prevoza državnih zvaničnika, već jedne snimljene komercijalne reklame i učešća na pokaznim vežbama („Povratak 2019“ i „SAREX 38-19), MUP-ovi Erbasovi su od danas počeli da se koriste i u misiji gašenja požara.

      Kako Tango Six saznaje, YU-SAR je danas gasio požar u rejonu Vranja. Svi helikopteri H145M u MUP-ovoj floti mogu podvesno nositi „Bamby Bucket“ vedro za gašenje požara kapaciteta 1.500 litara vode. Danas je YU-SAR na aerodromu „Konstantin Veliki“ punio svoje vedro uz pomoć mobilnog bazena na aerodromu čiji je kapacitet 40 tona vode.
      Helikopterska jedinica MUP-a tako se upisala i u geografski mnogo širu istoriju budući da je najverovatnije prva jedinica u Evropi (ako ne i u svetu) koja je sa ovim tipom letelice gasila požar.
      Svi policijski Erbasovi naručeni su sa duplim podvesnim kukama. Duple kuke su regulatorni EASA zahtev prilikom nošenja ljudskog tereta (fail safe princip). Erbasovi Vojske Srbije imaju samo jednu kuku budući da ova organizacija ne mora poštovati EASA pravila / Foto: Tango Six Kako Tango Six takođe saznaje, Helikopterska jedinica bila je aktivirana i prvog dana izbijanja požara na Staroj Planini. Po uobičajenoj proceduri poslata je „izviđačka“ Gazela i ustanovljeno je da zbog postojanja dima može doći do ugrožavanja bezbednosti letenja. Letenjem blizu veće količine dima može doći do rizika ulaska čestica u motor helikoptera što može dovesti do njegovog oštećenja. Jedinica je dan kasnije na misiji gašenja požara letela sa Belovima 212 u okolini Vranja.
      Tango Six saznaje i da je za sva tri naručena helikoptera Super Puma kupljeno po jedno vedro kapaciteta 4,5 tone. MUP će tako ukupno imati 8 vedra za gašenje požara.
      Tango Six je već pisao o stanju srpske i regionalne flote protivpožarnih letelica. Izvestili smo detaljnije i o izazovima upotrebe helikoptera i aviona u specifičnim uslovima koji postoje u našoj zemlji kroz iskustvo Helikopterske jedinice MUP-a, jedinice koja se najviše bavila ovom vrstom misija. Pored opcije rusko-srpskog humanitarnog centra, na stolu je uvek i opcija da MUP dobije i svoje prve avione (za gašenje požara).
      [EKSKLUZIVNO] MUP-ov Erbas H145M danas prvi put od uvođenja u upotrebu gasio požar - Tango Six
      TANGOSIX.RS D je Vojska Srbije tek primila svoj drugi naručeni Erbas H145M, Helikopterska jedinica MUP-a Srbije svoju do sada pristiglu flotu...  
    • Од Поуке.орг инфо,
      Kako vam se dopada novi note 10 i note 10+? 
      Vredi li toliko para?
      Vredi li preći na primer sa s10+ na note?
       
       
    • Од WiseMan,
      Francuski inženjer konstruisao je prvi prototip hoverboard-a, a testirao ga je tako što je preleteo Lamanš.
      Neko gleda tuđe živote a neko menja svet. 
       
       
    • Од Милан Ракић,
      Dobrila, beloglavi sup poreklom iz Srbije, letela je na nekoliko puta većoj visini nego obično 12. aprila ove godine kada je inicijativom kompanije Turkish Airlines i njene podružnice Turkish Cargo vraćena u matični vazdušni prostor.
      Priča o epopeji ptice sa zvanično najvećim rasponom krila u Srbiji nije toliko herojska ni srceparajuća. Dobrila, budući da spada u visokoperformansne letače sposobne za međunarodne letove, jednostavno je letela dok je mogla na svojoj redovnoj migracionoj ruti skoro 1600 kilometara. Prizemljila se u decembru prošle godine na granici Turske i Sirije i budući da je bila legalna za let odmah je ustanovljeno odakle je. Možda je i mogla da se vrati kući nakon rehabilitacije ali ju je, prema nekim tumačenjima, jednostavno mrzelo.
      „Dobrila čarter“ prilikom opsluživanja u Beogradu / Foto: Turkish Airlines Kompanija Turkish Airlines preuzela je inicijativu. Besplatno je preletela Dobrilu u jednom od svojih A330-200F i svet je saznao za nju.
      Juče je premijerno na YouTube kanalu turske nacionalne avio-kompanije prikazan video ove simpatične vazduhoplovne priče. Samo nekoliko nedelja nakon što su marketing Turkish Airlinesa i njegova video produkcija ponovo postali popularni na društvenim mrežama u Srbiji.

Све поруке на форуму, осим званичних саопштења Српске Православне Цркве, су искључиво лична мишљења чланова форума 'Живе Речи Утехе' и уредништво не сноси никакву материјалну и кривичну одговорност услед погрешних информација. Објављивање информација са сајта у некомерцијалне сврхе могуће је само уз навођење URL адресе дискусије. За све друге видове дистрибуције потребно је имати изричиту дозволу администратора Поука.орг и/или аутора порука.  Коментари се на сајту Поуке.орг објављују у реалном времену и Администрација се не може сматрати одговорним за написано.  Забрањен је говор мржње, псовање, вређање и клеветање. Такав садржај ће бити избрисан чим буде примећен, а аутори могу бити пријављени надлежним институцијама. Чланови имају опцију пријављивања недоличних порука, те непримерен садржај могу пријавити Администрацији. Такође, ако имате проблема са регистрацијом или заборављеном шифром за сајтове Поуке.орг и Црква.нет, пошаљите нам поруку у контакт форми да Вам помогнемо у решавању проблема.

×
×
  • Create New...