Jump to content
kopitar

Jordan Peterson - profesor na fronti kulturološkog rata

Оцени ову тему

Recommended Posts

U zadnje vrijeme me je zaintrigirala situacija oko kulturološkog smjera u kojem idu razvijene zapadne zemlje, pa bih skrenuo pozornost na nekima već poznatog kanadskog profesora Jordana Petersona. On je kanadski klinički psiholog (znači psiholog koji radi u praksi, nije samo akademskog zanimanja) koji je prije nekoliko mjeseci dobio ogromnu količinu neželjene pažnje kad se suprotstavio novouvedenom zakonu pod nazivom "C-16", odnosno specifično o načinu na koji se on interpretirao na sveučilištu u Torontu gdje predaje. Njegova područja zanimanja su “self-deception, mythology, religion, narrative, neuroscience, personality, deception, creativity, intelligence, and motivation,” i o ovim temama je na YouTubeu objavio oveći broj predavanja - što snimljenih na sveučilištu, što zasebno, na podcastima, gostovanjima i drugo - i impresioniran sam. Intenzivno me zanima kako ljudi razmišljaju i njegova predavanja su neprocjenjiva. Vrlo su lucidna, bogata informacijama, bogata životnim iskustvom i praksom, i nadasve zanimljiva. Preporučam baš svakom koga zanima psihologija u širem smislu da pogleda nekoliko njegovih videa. Objavio je nekoliko serija kompletnih snimki predavanja sa sveučilišta (npr. Maps of Meaning i Personality and its transformations) jer je veliki pobornik da se način edukacije, osobito više edukacije, mora mijenjati, i te njegove snimke su vrijedna prilika za odslušati vrhunske kolegije svjetskog ranga. 
Lajtmotiv koji se provlači kroz većinu Petersonovih predavanja je: kako živjeti dobar život, u kontekstu toga da smo društvena bića koja su evoluirala zajedno ne samo biološki nego i kulturološki. Legende i priče koje pričamo, način na koji je civilizacija nastala i na koji je strukturirana nisu slučajni, nego su posljedica interakcije individua kroz desetke ili stotine tisuća godina. “Moderan način života” nije nastao u vakuumu, a svatko od nas sadrži utjecaje ne samo svih ljudi s kojima se družimo (“svatko je prosjek X ljudi s kojima se okružuje”) nego i svih njihovih prethodnika kroz povijest.

Peterson sa velikim iskustvom u svojoj kliničkoj praksi govori i neke stvari koje su mnogim ljudima neugodne za čuti, na primjer da su moderna sveučilišta prestala biti korisna u odgoju mladih odraslih ljudi i šire svjetonazor koji je često psihološki štetan, ili da većina ljudi nikad neće imati karijeru nego posao kojeg su plaćeni da rade jer ga inače ne bi radili, ili da je broj ljudi koji tijekom života naglo shvate da su previše truda i vremena posvetili poslu a premalo sebi i obitelji sve veći. Ono što njega izdvaja iz gomile je što svoje pozicije brani s vrhunski promišljenim argumentima i jasnoćom umjesto pozivanja na ideologije. Istovremeno, Peterson je se javno uhvatio u koštac sa postmodernističkom paradigmom prema kojoj nema objektivne istine – jer smatraju da svatko stvara svoju istinu. Međutim, što se događa ako su moje istine kao i moj rod fluidni, kao što to tvrde zagovornici rodne ideologije? Smije li se od cijeloga društva zahtijevati da se prilagode meni? Pozitivna diskriminacija dobra je ideja za etničke i slične manjine, ali do koje se mjere može očekivati prilagodba cijeloga društva prema potrebama pojedinca, osobito ako se zbog pojedinaca mijenja jezik i propisuje što i kako se mora govoriti, kao što je to slučaj na Sveučilištu u Torontu na kojem samo jedan profesor, dr. Jordan Peterson, odbija rabiti izmišljene osobne zamjenice kao što su »ze« i »zir« za transrodne studente koji na tome inzistiraju.

Ljevičarskim ateistima česta je meta navodni dogmatizam konzervativnih i tradicionalnih, ali ironija sudbine jest ta da svako rušenje postojećih vrijednosti i struktura nužno stvara potrebu za novim vrijednostima i strukturama, makar one bile deklarativno fluidne i demokratske, ali upravo na primjeru profesora Jordana može se vidjeti kako izgleda rigidni dogmatizam zastupnika rodne ideologije. Dogmatizam militantne ljevice zastrašujući je jer pod krinkom zaštite ljudskih prava manjina nameće pravila o tome tko, što i kako smije raspravljati. Za najradikalnije sama rasprava o prihvaćanju ili neprihvaćanju izmišljenih osobnih zamjenica već je dokaz transfobije. Takav razvoj situacije čak ni Orwell nije mogao predvidjeti, iako je u knjizi »Tisuću devetsto osamdeset četvrta« opisao »novogovor« kao sredstvo kontrole u totalitarističkom sustavu.

 

Nekoliko interesantnih intervjua: 
http://www.theepochtimes.com/n3/2261879-jordan-peterson-explains-that-collectivism-is-tyranny-under-the-guise-of-benevolence/
 
https://medium.com/perspectiva-institute/the-man-for-the-times-of-chaos-jordan-peterson-2df43c24672f

https://youtu.be/YC1pvjyKYr4

https://youtu.be/WJSJcPKA1Ug

 

Video sa saslušanja u kanadskom senatu: 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt

Možete da volite ili da ne volite Ničea ali je on prorok bio savremenog doba,faze nihilizma i prevrednovanja svih vrednosti.Zapadna civilizacija će biti civilizacija kretena koji će usvoji sve boleštije pod parolom slobode i ljudskih prava.

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 5 минута, Кратос рече

Možete da volite ili da ne volite Ničea ali je on prorok bio savremenog doba,faze nihilizma i prevrednovanja svih vrednosti.Zapadna civilizacija će biti civilizacija kretena koji će usvoji sve boleštije pod parolom slobode i ljudskih prava.

Sreća što sam balkanski seljo pa me ovo nemre zahvatiti . Inače i Peterson hvali Ničea.

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 7 минута, kopitar рече

Sreća što sam balkanski seljo pa me ovo nemre zahvatiti . Inače i Peterson hvali Ničea.

I ja sam srećan što sam zaostali balkanski primitivac al džaba eve ovo napredno govedo nam stavilo lezbosa za premijera tako da i tebe i sve nas zahvata.

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 1 минут, Кратос рече

I ja sam srećan što sam zaostali balkanski primitivac al džaba eve ovo napredno govede nam stavilo lezbosa za premijera tako da i tebe i sve nas zahvata.

Morate se navikavati po malo...ko ono kuhanje žabe. :)))

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 51 минута, Кратос рече

Možete da volite ili da ne volite Ničea ali je on prorok bio savremenog doba,faze nihilizma i prevrednovanja svih vrednosti.Zapadna civilizacija će biti civilizacija kretena koji će usvoji sve boleštije pod parolom slobode i ljudskih prava.

И ми смо западна цивилизација, само кажем.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не знам што се сви толико боје глобализације, па то је људи природан процес, као рецимо еволуција, као зима-лето, као ноћ и дан, као рецимо онај филм ИдиЈократија и тако

Share this post


Link to post
Share on other sites

Мени искрено све те новине западног света веома личе на експерименте из Совјетије и комунизма, када су рецимо у СССР-у раздвајали мужа и жену обавезним државним намештењем на раздаљине од неколико хиљада километара а онда децу дају у неки интернат који је по обичају био јаког идеолошког усмерења.

Тако је данас разваљена породица код Руса да се неће саставити наредних 500 година.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Креирај налог или се пријави да даш коментар

Потребно је да будеш члан ЖРУ-а да би оставио коментар

Креирај налог

Пријавите се за нови налог на ЖРУ заједници. Једноставно је!

Региструј нови налог

Пријави се

Већ имаш налог? Пријави се овде

Пријави се одмах

  • Сличан садржај

    • Од Милан Ракић,
      Radni logor Jasenovac - knjiga Igora Vukića, novinara i istražitelja
      Nemate pravo zaboraviti vašu povijest. Ne zbog osvete, nego zbog mira, jedna je od poruka pape Franje za njegova boravka u susjednoj BiH 2015. godine upućena i hrvatskome narodu. Povijesne prijepore valja razjasniti, činjenice utvrditi. 



      Prošlog je petka u Hrvatskom Novinarskom domu predstavljena nova knjiga novinara i istražitelja Igora Vukića, "Radni logor Jasenovac, u kojoj je na temelju znanstvenog istraživanja, arhivske građe i dokumenata obradio razdoblje od 1941. do 1945. godine.

      Na pitanje zašto se odlučio za istraživanje ove teme Vukić je, među ostalim, spomenuo članove svoje obitelji, pripadnike srpskog naroda, koji su svjedočili događajima u Jasenovcu. 

      Govorio je o mnogim lažima koje se desetljećima govori o Jasenovcu. Najgnjusnija laž, istaknuo je Vukić, je ona o navodno 20 tisuća ubijene djece. U emisiji je iznio nekoliko zanimljivih podataka i rezultata svoga istraživanja, te izrazio želju da se na svim razinama nastavi istraživati istina o Jasenovcu.
      http://vijesti.hrt.hr/446046/radni-logor-jasenovac-knjiga-igora-vukica-novinara-i-istrazitelja
          
    • Од Ћириличар,
      Customer review from Amazon
      First of all, this book is freely available on the author's website and you should by no means pay for it (unless you really want a hard copy). Secondly, a clear outline of the major themes in this book (by Peterson himself) can be found at the following link: http://www.cogsci.ecs.soton.ac.uk/cgi/psyc/newpsy?10.077. To be honest, I highly recommend the link as an alternative to reading this book unless you are dead-set on plowing through 500+ pages of very small text.

      This book outlines a grand theory which attempts to connect psychology, mythology, sociology and philosophy in a large interdisciplinary framework. The basic claim is that the spirit of humanity has developed gradually over history in (roughly) the following manner: human brain structures determine behavior, which lead to self-awareness and the gradual emergence of social roles. This brings us to the appearance of dramatic narrative and myth, followed by the development of Law, culminating in the modern era of rationality and science. Each phase serves as a precursor for the next, not in a linear evolution-type manner but more of a "finding new tools in the toolbox" which can give us new perspectives on previous modes of thought. (For example, Peterson presents the example of Jesus's message as one which priviliges individual conscience over Mosaic law.) In summary, the basic template of human behavior is a dynamic tension between Order and Chaos, with the Individual situated in between them and mediating to prevent both stagnation and apocalypse. This template can supposedly be found in every culture's narrative mythlogy.

      As far as the writing of the book goes, it is fairly decent. Most of the book is written at a fairly high technical level which takes some effort to get through. This sort of technical verbiage is necessary for the point he makes, but the exposition is flawed in a particular way: Peterson spends an incredible amount of time repeating relatively simple points over and over in increasingly dense and complicated language while at the same time dropping hints of more nuanced ideas and alternative perspectives that, while interesting, remain largely underdeveloped. Additionally, I am not sure if the neuropsychology presented early in the book is still accurate: this book was written in 1999, and we all know how quickly science develops in certain areas.

      More seriously, I think the basic problem with this book is that it just doesn't fit into the academic canon in a sensible way. Let me explain: I really agree with most of what Peterson says. He cites thinkers such as Jung, Nietzsche, Campbell and Solzhenitsyn to support his claims, and I agree that their words do support what he's saying. But these figures are part of a larger dialogue in areas such as philosophy, psychology and sociology: for example, Jung was responding to Freud and in turn had his own critics; Nietzsche, of course, has an incredibly prominent place in philosophy and has had countless books, articles and dialogues written in response to his own ideas. Philosophy and more broadly all of the humanities have spent millenia dealing with issues such as the meaning of truth, the nature of being, and why humans behave the way they do; needless to say, there is a huge body of work devoted to fleshing out these core ideas.

      Peterson doesn't seem to engage with any of this history of thought in a particularly compelling way. He has a large systematic framework which "feels right" but at the same time is divorced from broader discussion. For example, the order-chaos axis which forms such a crucial part of most of this work is certainly an idea which demands more thought and discussion. But these discussions are already happening in fields such as comparative mythology, literature and sociology. In order to find a more nuanced, thoughtful perspective, we have to leave Maps of Meaning behind and grapple seriously with the academic tradition.

      And here, I think, is the fatal flaw in Maps of Meaning: it's just Hegel! We already have in the Phenomenology of Spirit a work which seeks to give a "philosophy of history" similar to what Peterson is trying to do here: that text also gives a theoretical framework which seeks to integrate epistemology, ontology and theology in a systematic way. I feel it would be an understatement to say that all philosophy done today is still grappling with Hegel's ideas: the past 250-odd years has basically been just been one large engagement with his legacy, and his figure still looms large over the entirety of the humanities. So in some sense, Peterson has engaged in a project similar to the Phenomenology but with more of a STEM/hard-sciences approach, which is valuable in its own right (modulo my reservations above as to how fully we should accept his claims in the sections on neuropsychology). On the other hand, if the ideas in MOM "feel right" and you are interested in learning more, why not just read Hegel?

      If this book gets scientists to grapple more seriously with subjects such as philosophy, psychoanalysis and theology, then Dr. Peterson has done his job well. On the other hand, this book doesn't have much to offer to those who dwell primarily in the humanities: while this book "wraps up" a lot of thoughts in a nice way, the more serious engagements with these ideas -- and more importantly, the ideas we should have about "the way forward" -- are to be found in the broader academic discourse.
    • Од Милан Ракић,
      Povodom državnog praznika „Dan primirja u Prvom svetskom ratu“, a u sklopu obeležavanja stogodišnjice od samog Rata, Muzej vazduhoplovstva pripremio je poseban program, saopšteno je iz te ustanove.

      Kako navode, program će početi likovnom kolonijom na inicijativu istoričara umetnosti i slikara Verice Ilić. Likovna kolonija će biti otvorena 03. novembra od 14 časova u holu Muzeja vazduhoplovstva:
      – U koloniji će učestvovati 16 umetnika koji će na licu mesta stvrati svoja dela. Pred njima je važan zadatak – da svoju impresiju Srpske avijatike Velikog rata, kroz sopstvene slike prenesu na nas. Inspiraciju pronalaze u samom Muzeju na izložbi posvećenoj upravo nacionalnom vazduhoplovstvu iz vremena Prvog svetskog rata. U procesu rada kolonije nastaće preko 30 likovnih dela. –
      Posetioci Muzeja će biti u mogućnosti da u realnom vremenu i lično prate nastanak slika svakog dana od 8 do 18 časova do 07. novembra, kažu iz Muzeja.
      Nakon toga, tek nastala umetnička dela biće predstavljena u drugom delu programa koji podrazumeva otvaranje izložbe. Kako objašnjavaju iz Muzeja, rezultat rada likovne kolonije biće postavka slika pod nazivom „Srpska avijatika u Velikom ratu viđena očima slikara”, a otvaranje je predviđeno za 9. novembar sa početkom u 13 časova.
      Marta LUTOVAC

Све поруке на форуму, осим званичних саопштења Српске Православне Цркве, су искључиво лична мишљења чланова форума 'Живе Речи Утехе' и уредништво не сноси никакву материјалну и кривичну одговорност услед погрешних информација. Објављивање информација са сајта у некомерцијалне сврхе могуће је само уз навођење URL адресе дискусије. За све друге видове дистрибуције потребно је имати изричиту дозволу администратора Поука.орг и/или аутора порука.  Коментари се на сајту Поуке.орг објављују у реалном времену и Администрација се не може сматрати одговорним за написано.  Забрањен је говор мржње, псовање, вређање и клеветање. Такав садржај ће бити избрисан чим буде примећен, а аутори могу бити пријављени надлежним институцијама. Чланови имају опцију пријављивања недоличних порука, те непримерен садржај могу пријавити Администрацији. Такође, ако имате проблема са регистрацијом или заборављеном шифром за сајтове Поуке.орг и Црква.нет, пошаљите нам поруку у контакт форми да Вам помогнемо у решавању проблема.

×