Jump to content
Sign in to follow this  

Rate this topic

Recommended Posts

Nisam baš sigurna da bi ovaj vid misionarenja donelo plodove. Previše agresivno. Tim pre što tako rade Jehovini svedoci,a znamo svi kako su naporni ako si iole ljubazan prema njima. Mene su doterali do te tačke da ,kad ih ugledam na vratima,pitam samo: Jehovini svedoci? - Da. - Doviđenja. Ne vredi drugačije,probala sam na fin način. 

Mislim da bi to ljude odbilo. Više sam za varijantu reklama,tribina u sali,ali nemaju ni svi sveštenici dar besedništva pa bi tu trebalo pozvati nekog nadahnutog. Pa ko hoće,ko želi,doći će.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U blizini zgrade gde ja zivim, nalazi se jedan od centara Jehovinih svedoka. Idem tamo da misionarim. :)

Inace ideja nije losa, samo lako je siriti Pravoslavlje medju pravoslavnima...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nisam baš sigurna da bi ovaj vid misionarenja donelo plodove. Previše agresivno. Tim pre što tako rade Jehovini svedoci,a znamo svi kako su naporni ako si iole ljubazan prema njima. Mene su doterali do te tačke da ,kad ih ugledam na vratima,pitam samo: Jehovini svedoci? - Da. - Doviđenja. Ne vredi drugačije,probala sam na fin način. 
Mislim da bi to ljude odbilo. Više sam za varijantu reklama,tribina u sali,ali nemaju ni svi sveštenici dar besedništva pa bi tu trebalo pozvati nekog nadahnutog. Pa ko hoće,ko želi,doći će.

Нисам видео агресију у овом клипу. То их и разликује од ЈС.

Трибине и предавања су најбољи начин. Али ту опет људи долазе код нас, они већ заинтересовани. Мисија по домовима има за циљ да сами проповедници дођу у дом.

Подсећа ме ово на ону пословицу: Ако неће брег Мухамеду, онда иде Мухамед брегу. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 23 часа, Ignjatije рече

Шта остали чланови мисле о овоме?

Делује мало секташки, к'о ЈС, али верујем да је примерено православном Хришћанству.

Deluje, ali efikasno radi posao!

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/11/2017 at 19:48, ГрешниСлуга рече

Требало би ово и код нас

Trebalo bi, ali se kod nas sve zavrsava na - trebalo bi... Ako malo odmakne i to je uspeh, ali se vec nadju sasluzitelji da iz zavisti (i iz sto i jednog drugog razloga) takvog sapletu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

I to se ovako radi, posto  slicno, po blagoslovu paroha, malo vise od gdoinu dana radim kada imam vremena u njegovoj parohiji... Odstampano (iskopirano, presavijeno i slozeno u knjizicu) - Odgovaranje na Liturgiji, a na koricama nasa svetinja sa imenom :)  naselja, ne zelim da otkrivam - (ime svetinje tj. parohijske crkve :) ) ... SVETINJA NASE  ... (pa naziv naselja).  Parohija se prosiruje odlaskom sa tom najobicnijom brosuciricom :) u te domove koji do tada nisu bili prepoznati kao domovi koji zovu popa :D Veoma je vazan i taj prvi razgovor, i reci, na pocetku... da je eto, kazete, nasa svetinja dobila (sad zavisi, da li neku cudotvornu ikonu, relikviju, sv. mosti u svakom slucaju se naglasi BLAGOSLOV IZ CIVOTA tog i tog), pa pozovete doticne da dodju ... Pa se objasni sta je to - Odgovaranje na Liturgiji. Posle nekog vremena opet posetim te domove i vrlo lako sam mu namaknuo ZA GODINU sto NOVIH domova ... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 11 минута, Благовесник рече

Parohija se prosiruje odlaskom sa tom najobicnijom brosuciricom :) u te domove koji do tada nisu bili preponati kao domovi koji zovu popa :D Veoma je vazan i taj prvi razgovor, i reci, na pocetku, da je eto, nasa svetinja dobila (sad zavisi, da li neku cudotvornu ikonu, relikviju, sv. mosti u svakom slucaju se naglasi BLAGOSLOV IZ CIVOTA tog i tog), pa ste pozvani doci... Pa s eobjasni sta je to - Odgovaranje na Liturgiji. Posle nekog vremena opet posetim te domove i vrlo lako se namakne ZA GODINU sto NOVIH domova ... 

Mislim da sa ovakvom metodom ne moze se prici ljudima koji nisu nase veroispovesti. Ovi ljudi su vec upoznati u veru i znaju odprilike o cemu se radi, mozda su cak vec i krsteni i onda je lakse, ali ako se ide u kraj gde ne znaju nista o nasoj veri, to je onda pravi izazov. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
I to se ovako radi, posto  slicno, po blagoslovu paroha, malo vise od gdoinu dana radim kada imam vremena u njegovoj parohiji... Odstampano (iskopirano, presavijeno i slozeno u knjizicu) - Odgovaranje na Liturgiji, a na koricama nasa svetinja sa imenom   naselja, ne zelim da otkrivam - (ime svetinje tj. parohijske crkve ) ... SVETINJA NASE  ... (pa naziv naselja).  Parohija se prosiruje odlaskom sa tom najobicnijom brosuciricom u te domove koji do tada nisu bili prepoznati kao domovi koji zovu popa Veoma je vazan i taj prvi razgovor, i reci, na pocetku... da je eto, kazete, nasa svetinja dobila (sad zavisi, da li neku cudotvornu ikonu, relikviju, sv. mosti u svakom slucaju se naglasi BLAGOSLOV IZ CIVOTA tog i tog), pa pozovete doticne da dodju ... Pa se objasni sta je to - Odgovaranje na Liturgiji. Posle nekog vremena opet posetim te domove i vrlo lako sam mu namaknuo ZA GODINU sto NOVIH domova ... 


Свака част! Бог вас благословио.

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 8 минута, Жика рече

Чекајте, код нас нема потребе за тим зато што свештеници иду у водице па тако могу да мисионаре.

Iz mesta odakle sam ja, tamo dolazi svestenik 2 ili 3 puta godisnje da sveti vodicu, sto je u redu, nego samo tada se ne prica puno o crkvi i veri nego vise o nekim drugim stvarima. Doduse opet napomene da treba se ici u crkvu, ali opet po mom misljenju to nije dovoljno za neke ljude.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By Логос
      У овонедељном Храму о хришћанском образовању, некада,кроз историју и сада, мисији цркве, њеним циљевима, методима, месту у животу верника 21. века разговарамо са теологом Стеваном Јовановићем, вероучитељем у Петој београдској гимназији.   Звучни запис емисије   "У првим данима Цркве, када су се људи" као хришћани саздавали, а не рађали" (Тертулијан), оглашени је пре ступања у Цркву имао да прође кроз прилично дуго раздобље катихезе (поуке) ,тј. припреме за свету Тајну Крштења. Почетком другог столећа у Риму, на пример, катихетска поука трајала је две године. Тада се подразумевало да човек може да постане члан Цркве тек пошто упозна њена учења и усвоји их, истински разумевајући законе живота у њој. Током раздобља мисионарског ширења хришћанства преовладавало је крштавање одраслих, а када се то раздобље завршило и када је крштавање деце постало - правило, катихеза је постала очигледни облик послекрштењског поучавања чланова Цркве. У западним црквама катихеза остаје неопходни предуслов за "конфирмацију", тј. за свету Тајну Миропомазања, која се над дететом обавља на измаку детињства. Православна Црква, пак, одржала је предањску повезаност Крштења и Миропомазања као двоједине свете Тајне кроз коју верујући постаје-члан Цркве. Мада различите Православне помесне Цркве нису разрешиле неки општеобавезујући облик послекрштењске катихезе, опште је и једнодушно прихваћено да деци треба пружити хришћанску поуку и образовање. Ово опште уверење показује да је начело пре-давања правила вере и правила живота члановима Цркве органски и суштински део црквеног Предања." (Протојереј др Александар Шмеман)     Извор: РТС
    • By Логос
      Његова Светост Патријарх српски г. Иринеј дао је посебан интервју последњег дана боравка у Епархији источноамеричкој СПЦ у Њујорку, који је Радио "Слово љубве" добио ексклузивно право да емитује благодарећи протођакону др Дамјану Божићу, главном и одговорном уреднику листа "Православље" и часописа "Теолошки погледи".    Звучни запис разговора   У разговору који је водио протођакон др Јован Аничић, директор Просветног одбора Епархије источноамеричке, Његова Светост Патријарх српски г. Иринеј говори о управо завршеној посети Сједињеним Америчким Државама, утисцима са управо завршеног црквено-народног сабора одржаног у Клирвотеру, важности очувања јединства наше Цркве и саборности народа, сарадњи са медијима и избегавању дезинформација које су стизале са друге стране Атлантика.    Свјатјејши такође говори о томе како Црква у дијаспори треба да се односи према законима земаља у којима живи и делује, како види даљи однос државе Црне Горе према нашој Цркви у тој земљи и најважнијем питању и највећој рани нашег народа - Косову и Метохији. После интервјуа, емитовали смо беседу Његове Светости из Храма Светог Герогија у Клирвотеру од 28. фебруара 2020.     Извор: Радио Слово љубве
    • By Логос
      Свету архијерејску Литургију на празник Богојављења у храму Успења Пресвете Богородице у Брчком служио је Преосвећени Владика Фотије, Епископ зворничко-тузлански, уз саслужење протојереја-ставрофора Драгана Ћирковића, архијерејског намјесника брчанског, протојерејâ-ставрофорâ Вујадина Станишића и Александра Рељића, протојереја-ставрофора Славка Максимовића, свештеника у пензији и протођакона Славољуба Милошевића.   Епископ Фотије честитао је празник Богојављење и говорио о значају празника. ''Христова мисија почиње управо Светим крштењем. Дошавши на ријеку Јордан да се крсти, Господ Исус Христос је цијелом свијету показао да је то пут којим се улази у Цркву Божију, у Царство Небеско.''     Велики број вјерника који је испунио храм, приступио је светој тајни Евхаристије,  сједињујући се са Господом и Спаситељем нашим Исусом Христом.   Владика Фотије је након Литургије благословио пливаче, а затим је Литија из порте храма кренула према купалишту Фицибајер на Сави, гдје се седми пут пливало за Часни крст.     Извор: Епархија зворничко-тузланска
    • By Логос
      У Библиотеци Вуковог завичаја у Лозници, у склопу Православне школе родитељства, а у  организацији Црквене општине Тршић, одржана је духовна трибина на којој је протопрезвитер-ставрофор Гојко Перовић, ректор богословије Светог Петара Цетињског, говорио о мисији Цркве у 21. веку. Вашој пажњи препоручујемо ово надахнуто предавање.      Извор: Ризница литургијског богословља и живота
    • By Логос
      Своје кратко излагање о Светом Писму почео бих речима великог учитеља Цркве, светог Јована Златоуста, великог и духоносног тумача Светог Писма, који је у својим делима протумачио скоро све књиге како Старог тако и Новог Завета. Он каже: «Свето Писмо је пут и ко са њега сиђе - лута». А на другом месту каже, продубљујући и проширујући претходну тврдњу: «Богаташ (Лк. 16,19) је пророчке књиге и закон Божији сматрао за бајке и празнословље, но када је сишао у ад све је схватио».      Ове наведене тврдње светог Златоуста говоре да је за верујуће хришћане у Светом Писму откривен пут спасења, јер нас Закон и пророци Старог Завета, као и новозаветно Јеванђеље приводе Оваплоћеној Речи и Логосу Божијем Исусу Христу (Јн. 1,1). Са друге стране, пример безумног богаташа (Лк. 16,19) јасно показује да није довољно спољашње познавање науке Светог Писма, јер то само по себи не спасава. Свето Писмо спасава само оне који слушају Реч Божију и држе је (Лк. 11, 28).   По учењу Светог Писма, записана реч Истине има вечно и непромењиво значење, јер је Сам Господ Христос рекао, да ће небо и земља проћи, али речи моје неће (Мт. 24, 35). У Светом Писму свет се генерално карактерише као реалност која у злу лежи (1.Јн. 5, 19). Та би се тврдња са правом још више могла рећи за данашњи свет, јер иза њега стоје безбројне невине жртве, многобројна и разнолика безакоња, па је и сама земља натопљена крвљу праведника, која вапије тражећи правду Божију (Рим. 1, 17). Међутим, управо том и таквом свету данас је најпотребнија Реч спасења, као једина реч која може дати истинску наду и истинску утеху и мир Божији савременом човеку и човечанству.   Многи од отаца Цркве су тумачећи књиге Старог и Новог Завета указивали на погубни феномен спољашњег познавања закона Божијег, вере и Светог Писма. Такво познавање Светога Писма никада није приводило човека ка Богу, па то ни данас не чини. Спољашње познавање речи и духа Светога Писма задржава веру људи на уснама (Мк. 7, 6), док у срцу њиховом нема места за Господа да би ту главу склонио (Лк. 9, 58). Данашњем свету су управо преко потребни истински сведоци (мартири) Светога Писма као живе и истините науке Васкрсења, а то су они људи који животом сведоче реалност Светог Писма. Њихов живот је надахнут Духом Светим, па отуда ни њихова проповед није слово које убија (2. Кор. 3, 6), већ реч која васкрсава, препорађа и охристовљује сваког човека са којим се сусретне.   У Посланици светог апостола Петра (2. Пет. 3,16) говори се и о томе како је божанска мудрост записана у Светом Писму тешко разумљива и да је многи изврћу на своју сопствену пропаст. Свети апостол Петар је овим речима јасно указао на појаву јеретика у раној Цркви, али и са друге стране на потребу да Реч Божија у Светом Писму буде тумачена у Духу Светом и Духом Светим (1. Пет. 1,12). Отуда се у православном искуству тумачење Светог Писма увек заснивало на тумачењу отаца Цркве. Оце Цркве је Бог подигао и поставио у овоме свету као светиљке и градове који на гори стоје (Мт. 5, 14). Они су својим богонадахнутим тумачењима Светога Писма открили верујућима дубоке тајне вере у које и анђели Божији желе да завире (1. Пт. 1, 12).   Данас сви говоримо о општем проблему секуларизације света, као и о евидентној доминацији материје и материјализма над духовним вредностима. Да се то искушење секуларизације не би увукло и у библијско тумачење спасоносне Речи Божије, чувају нас свети апостоли и свети богоносни Оци. Они нам записаше и прповедаше речи Светог Писма, да њима живимо и да се њима спасавамо. То потврђује и свети Атанасије Велики, учитељ јединствене Цркве, речима да нам је Свето Писмо у Цркви дано ради спасења, а не ради људске науке, нити философије.   По јевнђелској причи о сејачу и семену (Мт. 13, 18) сви људи у историји човечанства, који се било када у свом животу сусретну са Речју Божијом, могу се поделити у четири групе. Први су они који имају каменито срце. У срцима таквих људи никада не може да никне и да роди јевнђелско семе, јер уместо Бога, њима већ управља сатана. Други су они људи, који су непостојани у врлини. Такви када чују реч Божију одушеве се, али крст и подвиг вере не могу нити желе да прихвате. Трећу групу чине они људи који су идолопоклоници овог света, поробљени сластољубљем и властољубљем, те због тога у њима Реч Божија буде угушена и не доноси плода. Тек четврта група људи се упоређује са добром јеванђелском земљом. Они када чују Реч Божију прихватају је и једни доносе плод по тридесет, по шездесет и по сто (Мт. 13, 8). Наведена прича о сејачу и семену нам указује на «трагедију људске слободе». Слобода је велики дар Божији, који сваки човек, на жалост, може да злоупотреби и уместо да остане да живи у слободи коју му је Бог даровао (Адам у рају), он добровољно постаје роб страсти и смрти (Јн. 8, 34). Без обзира на значај и јасноћу ове приче, Црква мора увек да говори речи светога апостола Павла тешко мени (1. Кор. 9, 16), то јесте нама, ако не проповедамо Реч Божију, односно Свето Писмо, без обзира да ли ће је неко прихватити или не.   Мисија Цркве и проповед Светог Писма је заповест коју су апостоли добили од самог Господа Исуса Христа: «идите научите све народе крстећи их у Име Оца и Сина и Светог Духа» (Мт. 28, 19). Она траје и у наше време и трајаће до свршетка света и века. Проповед Светога Писма се чак повезује и са апокалиптичким пророштвом о Другом доласку Христовом, који ће се збити када се Реч Божија буде проповедала свим градовима Израиљевим (Мт. 11, 1).   По речима светог Симеона Новог Богослова, Свето Писмо је записана Жива реч Живога Бога, која је со и светлост овог света (Мт. 5, 14), Најдубљи унутрашњи и духовни смисао Светога Писма открива се свету у свој својој пуноћи, у животу и Литургији Цркве. Литургија Цркве, као долазеће Царство Божије, је оно што, по речима Господњим, првенствено треба да иштемо и ка чему треба да стремимо, а остало ће нам се све додати (Мт. 6, 33). У Светом Писму нам је откривен тај спасоносни литургијски дијалог Бога са човеком и човека са Богом, што потврђују и речи блаженог Августина: «у молитви ми беседимо са Богом, а у Светом Писму Бог беседи са нама».   Ово кратко излагање о свеспасоносној речи Божијој, која је записана у Светом Писму, а упућена свим народима свих времена, завршио бих речима преподобног Аве Јустина Ћелијског: «Јеси ли тужан, у Светом Писму ћеш наћи утехе; јеси ли жалостан - радост, јеси ли гневан - укроћење, јеси ли сладострастан - целомудрије; јеси ли немудар - мудрост; јеси ли рђав - доброту; јеси ли злочинац - милост и правду; јеси ли човекомрзац - љубав. У њему ћеш наћи лек за све своје пороке и мане, и храну за све своје врлине и подвиге».     Текст за Скупштину Римокатоличке цркве -  Рим 5-21. 10. 2008. године     Извор: Ризница литургијског богословља и живота

Све поруке на форуму, осим званичних саопштења Српске Православне Цркве, су искључиво лична мишљења чланова форума 'Живе Речи Утехе' и уредништво не сноси никакву материјалну и кривичну одговорност услед погрешних информација. Објављивање информација са сајта у некомерцијалне сврхе могуће је само уз навођење URL адресе дискусије. За све друге видове дистрибуције потребно је имати изричиту дозволу администратора Поука.орг и/или аутора порука.  Коментари се на сајту Поуке.орг објављују у реалном времену и Администрација се не може сматрати одговорним за написано.  Забрањен је говор мржње, псовање, вређање и клеветање. Такав садржај ће бити избрисан чим буде примећен, а аутори могу бити пријављени надлежним институцијама. Чланови имају опцију пријављивања недоличних порука, те непримерен садржај могу пријавити Администрацији. Такође, ако имате проблема са регистрацијом или заборављеном шифром за сајтове Поуке.орг и Црква.нет, пошаљите нам поруку у контакт форми да Вам помогнемо у решавању проблема.

×
×
  • Create New...