Jump to content
Јагода Наранџа Банана Лимета Лист Море Небо Боровница Грожђе Лубеница Чоколада Мермер WhatsApp Ubuntu Угаљ
Јагода Наранџа Банана Лимета Лист Море Небо Боровница Грожђе Лубеница Чоколада Мермер WhatsApp Ubuntu Угаљ

Придружите се нашој ВИБЕР ГРУПИ на ЛИНКУ

Sign in to follow this  
Ивановић

Однос државе и цркве

Оцени ову тему

Recommended Posts

Нашао сам чланак о истраживању јавног мњења у Русији ове године. Најпопуларније личности у Русији

нису свети кнез Владимир, свети Александар Невски, свети Серафим Саровски, већ Стаљин, Лењин

и Путин. Читао сам на неким руским сајтовима гдје и одређене црквене личности поздраљају овакве

резултате. Очевидно је да слободан живот цркве у Русији није дао позитивне резултате у многим

стварима. Какав би требао да буде однос цркве и савремене државе? Зашто ни у једној већински

православној држави не постоји уговор државе и цркве? Како се можемо ослободити негативног

насљеђа "симфоније" између државе и цркве?

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
пре 4 минута, Ивановић рече

Нашао сам чланак о истраживању јавног мњења у Русији ове године. Најпопуларније личности у Русији

нису свети кнез Владимир, свети Александар Невски, свети Серафим Саровски, већ Стаљин, Лењин

и Путин. Читао сам на неким руским сајтовима гдје и одређене црквене личности поздраљају овакве

резултате. Очевидно је да слободан живот цркве у Русији није дао позитивне резултате у многим

стварима. Какав би требао да буде однос цркве и савремене државе? Зашто ни у једној већински

православној држави не постоји уговор државе и цркве? Како се можемо ослободити негативног

насљеђа "симфоније" између државе и цркве?

Pitanje na koje je jako tesko odgovoriti ali je i zanimljivo. Postoje i iskustvo odvojenosti drzave i crkve i sinfonije. I jedno i drugo imaju svoje pozitivne i negativne strane. 

Samo sto bih voleo da napomenem da me ne cudi ne popolarnost vere i crkve u Rusiji. Rusko ispoljavanje poboznosti je prozeto mnogim legalistickim normama i stavovima. Legalizam nije ono sto moze privuci coveka Bogu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 33 минута, Trifke рече

Rusko ispoljavanje poboznosti je prozeto mnogim legalistickim normama i stavovima.

Врло ми је интересантно Твоје запажање, али не могу до краја да схватим на шта мислиш?

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 23 минута, александар живаљев рече

Врло ми је интересантно Твоје запажање, али не могу до краја да схватим на шта мислиш?

Pa na pr. kada se zene pokriju maramama po glavi a ispod polugole i eto ih u crkvi. Pa time sto su svi djakoni Patrijarsije alkoholicari jer moraju da popiju 30l vina svaki dan jer toliko staje u onaj veliki putir koji koriste. Pa onda pravila po sistemu pricesti se jednom u godini i ispovedaj do sitnice i td. i td Da ne zaboravim i matuske i bacuske. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Imate dve krajnosti, negde  pucaju u noge kada se pridje Sv. Casi, a drugi rafal ako ne prildjes  :smeh1:

I neka postoje te krajnosti, pa sta, postojale su  iste i u stavovima najranijih  svetitelja i otaca, kao i danas,

 jer mnogi ljudi vole krajnosti :) ,  taj stav ili-ili, zato neka krajnosti, ali i sredine, pa nek se svako pronalazi... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 1 минут, Благовесник рече

 

Imate dve krajnosti, negde  pucaju u noge kada se pridje Sv. Casi, a drugi rafal ako ne prildjes  :smeh1:

I neka postoje te krajnosti, postojale su  iste i u stavovima najranijih i najmnovijih svetitelja i otaca,

 jer mnogi ljudi vole krajnosti :)  taj stav ili-ili, zato neka krajnsoti i sredine, pa nek se svako pronadje... 

U praksi da ali teoriji ne. Nego to sada nije predmet diskusije. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Мени је прво неприродно откуда да совјетске личности

имају тако јаки култ у Русији? Чак и међу свештенослужитељима.

Зашто се често мјера црквености једног народа изједначава

са одличним односом државних власти и цркве? Врло често слушамо

о потреби неке симфоније, а да уопште не значимо шта то значи. 

Стално тонемо и духовно и биолошки, народ живи далеко од

јеванђелских принципа, преовладава простачки хедонизам, нерад,

неодговорност, лажни морал. Како покренути ствари да се коначно зна

шта је задатак државе, а које је послање цркве у свијету?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Волим моју цркву и државу као и моју жену и љубавницу - раздвојене.

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 2 часа, Ивановић рече

Како покренути ствари да се коначно зна

шта је задатак државе, а које је послање цркве у свијету?

Države te dere kroz raznorazne poreze Crkve da te dere kroz sarane,krštenja i venčanja ili osveštavanje objekata,lakonski rečeno.:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 1 сат, Кратос рече

Države te dere kroz raznorazne poreze Crkve da te dere kroz sarane,krštenja i venčanja ili osveštavanje objekata,lakonski rečeno.:D

А онда држава почне да опорезује црквене услуге, па црква ту разлику у трошковима надокнади повећањем тарифе :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Креирај налог или се пријави да даш коментар

Потребно је да будеш члан ЖРУ-а да би оставио коментар

Креирај налог

Пријавите се за нови налог на ЖРУ заједници. Једноставно је!

Региструј нови налог

Пријави се

Већ имаш налог? Пријави се овде

Пријави се одмах
Sign in to follow this  

  • Сличан садржај

    • Од ризница богословља,
      Представник Украјинске православне цркве при европским међународним организацијама, Епископ баришевски Виктор (Коцаба), обратио се  званичницима  Уједињених нација, Организације за европску сарадњу и безбедност, Европске Уније и других земаља поводом масовног кршења људских права у Украјини и могуће ескалације верских сукоба.
      Епископ Виктор је истакао да је УПЦ највећа Црква у Украјини са 12.000 парохија. Навео је да њене храмове и манастире посећују милиони грађана Украјине који воле своју земљу и народ, и непрестано се моле за прекид рата и успостављање мира у отаџбини. Међутим, на велику жалост, православни верници у Украјини постали су жртве политичке игре првих људи државе, који су у те процесе увукли и цариградског Патријарха Вартоломеја, што је већ довело до многобројних сукоба на верској основи.
      Данас наше храмове, који имају 1000-годишњу историју, заузимају, вернике туку, а државни чиновници присиљавају свештенослужитеље УПЦ да пређу у „нову Цркву“, коју подржава председник Украјине. Служба безбености Украјине, зове наше свештенике на информативне разговоре, а наши архијереји могу путовати преко границе само после претходног информативног разговора. У овом обраћању сагледаћете шокирајуће кадрове како се туку верници и заузимају храмови у присуству сарадника полиције, што је постало свакодневна појава у нашој држави…
      Милиони верних наше Украјинске православне цркве апелују на званичне личности европских и међународних установа и моле их да снажно подигну свој глас и умешају се у ова збивања у Украјини, и да „сходно својим пуномоћима и мандатима поступите и заштитите праву страну уз помоћ савремених иструмената дипломатије права и правосуђа.“
      Представник Украјинске православне цркве при европским међународним организацијама, Епископ баришевски Виктор позвао је све заинтересоване новинаре, бранитеље законитости, чиновнике УН, ЕУ и других земаља да дођу у Украјину и својим очима виде и детаљно испитају тежак положај УПЦ.
       
      Извор: Митрополија црногорско-приморска
    • Од ризница богословља,
      Његово Преосвештенство Епископ бачки г. Иринеј говорио је 16. фебруара 2019. године у свечаној дворани Матице српске у Новом Саду поводом великог јубилеја Српске Православне Цркве на тему Осам векова Српске Цркве.
      -ФОТОГАЛЕРИЈА-
      На традиционалној свечаној седници уприличеној поводом 193. годишњице најстарије српске књижевне, културне и научне институције, владика Иринеј је казао да се аутокефалија више не јавља у улози чиниоца и градитеља јединства у Телу Православне Цркве, него да све чешће представља камен спотицања.
      -Аутокефални статус једне Цркве значи да та помесна Црква не зависи од неког већег црквеног центра, односно да одлуке њене јерархије не подлежу одобрењу или потврди од стране другог црквеног центра. То је суштина аутокефалије. Разни други параметри, елементи који се повремено спомињу, у ствари су сви другостепени. То посебно важи за гледиште по којем аутокефалност неке помесне Цркве мора нужно да одражава одређене националне интересе, државне аспирације, политичке тежње или, штавише, да она првенствено и служи таквим циљевима и програмима. Ова димензија није првобитно садржана у појму аутокефалије, него представља накнадну, релативно скорашњу наслагу у њему. Управо она и јесте главни узрок данашње кризе институције аутокефалности, навео је Епископ бачки Иринеј.
      -Наш Свети Сава је добио пуну и праву аутокефалију, а не некакву крњу, несавршену. То данас није свима јасно зато што се аутокефалија схвата као црквени облик суверенитета: што је за државу суверенитет, то би требало да је аутокефалност за Цркву. То није исправан утисак. Аутокефалија, и она првобитна и ова Светосавска, била je независна од државне власти. Иако је постојао пројекат да се, где год је то могуће, административне линије црквених јединица поклапају са политичким или државним, то није био увек закон. Суштински, потреба Цркве је увек имала превагу над диктатом државе. Данас, при покретању иницијативâ и доношењу одлукâ о евентуалном признавању аутокефалног статуса некој или некима од помесних Цркава, морамо свесно занемарити све политичке мотиве, идеолошке поставке и државне утицаје, јер они расцрквењују и обесмишљавају сâм појам аутокефалије, у пракси разарају вековни црквени поредак и угрожавају устројство, јединство и само биће Православне Цркве. Теорија да мора бити једна држава, једна нација, једна Црква, један језик, потпуно је неприхватљива. Црква мора да чува и сачува своју слободу, слободу којом ју је Христос ослободио. Црквом не могу да управљају никакви председници држава, једина Глава Цркве јесте Богочовек Исус Христос. Неопходни су истински духовници, пастири и прави хришћани. Од сваке опасности споља, за Цркву су опаснији унутрашњи вукови у овчијој кожи и формални верници. Њој су насушно потребни онакви архипастири какви су били, у своме времену, наш Свети Сава или руски свети патријарх Тихон, поручио је владика Иринеј.
      У оквиру свечаности, проф. др Драган Станић, председник Матице српское, честитао је песнику из Бањалуке г. Зорану Костићу, добитнику Змајеве награде Матице српске за 2018. годину, за збирку песама под насловом Пулсквамперфекта. Најзначајнију песничку награду и најдуговечније књижевно признање Матица српска је установила 1953. године у спомен на песника Јована Јовановића Змаја, поводом 120. годишњице његовог рођења, а досадашњи добитници чине врхунску антологију српског песништва.
      Аутор збирке песама је навео да књижевност настаје у оквирима једног језика и да су ту границе. -Могу нас оптуживати за великосрпски тон, ја не сматрам да је то тако, јер границе заправо одређује језик. Моју књигу посветио сам страдању српског језика, истакао је песник Зоран Костић.  
      О награђеној књизи говорио је песник Ђорђо Сладоје, а стихове је казивао драмски уметник Небојша Кундачина. Књигу Пулсквамперфекта објавила је Књижевна задруга Српског националног савјета из Подгорице.
      Свечаној седници у Матици српској је присуствовао епископ Јован (Пурић).
       
      Извор: Српска Православна Црква
    • Од ризница богословља,
      Патријарх српски Иринеј и градоначелник Чачка Милун Тодоровић обишли су радове на изградњи цркве у Видови код Чачка, родном селу поглавара Српске Православне Цркве.
       
      Очекује се да ће изградња богомоље бити окончана крајем 2019. године, када би требало да отпочну радови на градњи темеља конака и звоника. По жељи Његове светости црква је замишљена као брвнара. Храм се налази на атрактивној локацији одакле се пружа поглед на панораму Чачка. Због значаја објекта и чињенице да ће се налазити у родном селу патријарха Иринеја, као и крајолика у ком се налази, очекује се да ће црква привући велики број посетилаца. Град Чачак уз подршку Владе Републике Србије, предузећа Путеви Србије и Електропривреде Србије подржали су изградњу овог објекта кроз инфраструктурно опремање локације, а по завршетку свих радова планирано је и асфалтирање прилазних саобраћајница са изградњом паркинга за посетиоце. 
       
      Извор: Телевизија Храм
    • Од ризница богословља,
      Његово Преосвештенство, Г. Василије, Епископ сремски, служио је на празник Света Три Јерарха Свету архијерејску литургију у храму Светих апостола Петра и Павла у Сремским Карловцима (познатом и под називом Доња црква).    -ФОТОГАЛЕРИЈА-       Преосвештеном Владици саслуживали су архимандрит Доситеј (Миљков), настојатељ манастира Гргетег, протојереј-ставрофор Душан Петровић, ректор Карловачке богословије у пензији, протојереј Стојан Билић, парох при Саборном храму Светог Георгија у Новом Саду, протојереј Јован Милановић, настојатељ Саборне цркве Светог Николаја у Сремским Карловцима и професор богословије, презвитер Велимир Врућинић, настојатељ храма Светих Кирила и Методија у Новом Саду, презвитер Вељко Васиљев, настојатељ храма Св. пророка Илије на Палићу, као и протођакон Слободан Вујасиновић и ђакони Александар Билић и Станко Лакетић. Молитве су Господу узносили и други свештеници који су присуствовали овом свештеном сабрању, као и ученици Карловачке богословије и мноштво верног народа. Лепоти богослужења допринео је својим дивним појањем хор „Свети Стефан Дечански“ под руководством госпође Тамаре Петијевић.     Након великог входа, Владика Василије рукоположио је ђакона Станка Лакетића, професора Карловачке богословије, у свештени чин презвитера. Епископ је у беседи по рукоположењу представио оца Станка верном народу, назначивши да ће им он од сада бити духовни руководитељ и парох доње парохије у Сремским Карловцима. По Светој Литургији Господин Епископ обратио се надахнутом беседом сабраном народу, говоривши им о духовној величини личности Свете Тројице Јерараха и о њиховом значају за Православну Цркву.     Молитвено славље наставило се за трпезом љубави у Карловачкој богословији око које су се потрудили управа овог древног српског училишта и новорукоположени отац Станко. За трпезом су говорили отац архимандрит Доситеј, те оци протојереји Стојан Билић и Јован Милановић, изразивши радост због учешћа у овом духовном слављу и пожелевши новом посленику на Њиви Господњој успешан и благословен рад, у славу Божију и на корист Цркве Христове.       Извор: Епархија сремска
    • Од ризница богословља,
      Предавање на тему “Утицај учења филокалијских отаца XVIII вијека на евхаристиологију православне цркве. Предавање је одржао професор Богословског факултета Аристотеловог Универзитета у Солуну високопреподобни архимандрит др Никодим Скретас на Богословском Факултету Српске Православне Цркве у Београду фебруара 2014. године.   Звучни запис предавања     Извор: Радио Светигора
×