Jump to content

Otvoren Burže 2017

Оцени ову тему


Препоручена порука

Sve premijere Buržea – prvi pogled na najinteresantnije letelice

i razvojne programe

Dan pred početak ovogodišnjeg sajma na aerodromu Le Burže bio je prilika za šetnju bez gužve i žurbe koja u punoj snazi počinje danas. Statika je kompletirana dan ranije, šest ogromnih sajamskih hala užurbano su se spremale (uigranim kompanijama koje postavljaju štandove potrebno je dva dana) dok se na dinamici moglo videti nekoliko probnih nastupa.

Sve je spremno za današnji početak 52. izdanja najvećeg planetarnog sajma vazduhoplovstva.

Pre nego što se počevši od sutra fokusiramo na konkretne vesti, interesantno je još jednom osvrnuti se na brojne premijere prisutne ove godine u Parizu. Njihova raznolikost obećava odličnu zabavu za reportere i neke nove narative za profesionalce u marketingu i prodaji.

„Japanska teška industrija“

Pored najuzbudljivije premijere ove godine u vidu novog regionalnog putničkog mlaznjaka iz Micubišija, još jedna industrijska ikona zemlje izlazećeg sunca biće izložena na Buržeu i to na najboljoj mogućoj lokaciji u statičnom delu.

20170618_152145.jpg

Jedna od 33 naručene letelice za japanske odbrambene snage / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Mornarički patrolni avion Kawasaki P-1 sa karakterističnom rondelom i izrazito velikim bočnim kokpit prozorima nastao je zbog potrebe japanske mornaričke avijacije za zamenom američkih P-3 “Orion“ a nakon razmatranja mogućih inostranih rešenja koja početkom 2000-tih nisu zadovoljila zahteve japanske vojske. Glavni nosilac programa P-X postala je kompanija Kawasaki Aerospace Company a prethodno je razvoj novog domaćeg patrolnog aviona uvršten u petogodišnji plan odbrane koji je sproveden od aprila 2001. do marta 2006. Tokom 2004. razvoj P-1 je bio ugrožen predlogom da Japan učestvuje u američkom programu MMA ali se japanska vlada ipak odlučila da se razvije domaći avion.

Konstrukcija P-1 je posebno razvijena za potrebe dugih patroliranja iznad akvatorije, na njemu su primenjene najsavremenije tehnologije, oprema je uglavnom japanske proizvodnje a za ovaj avion je namenski razvijen i domaći motor. Osim patroliranja letelica se može koristiti i za druge misije, poput traganja i spasavanja, osmatranja, izviđanja, prikupljanja podataka a pošto je naoružan može uništavati brodove i podmornice. Radi delimične unifikacije i smanjenja troškova razvoja, određeni broj komponenti P-1 deli sa takođe domaćim avionom, novim transporterom Kawasaki C-2. Prvi let P-1 izvršen je 28. septembra 2007. a prva dva od 33 naručena aviona predat je u jedinicu 26. marta 2013. godine.

Novi Antonov

Druga interesantna premijera na stajanci, nedaleko pored Japanca, takođe na idealnoj lokaciji, je višenamenski An-132D za čiju je bazu poslužio dobro poznati An-32.

Odluka o razvoju ove letelice doneta je nakon proučavanja potreba pre svega Saudijske Arabije ali i globalnog tržišta, za lakim transportnim avionom kako u vojnom tako i u civilnom sektoru. Početak razvoja programa započeo je aprila 2015. kada je potpisan ugovor o saradnji između ukrajinske kompanije Antonov Aircraft Manufacturing Company i saudijske organizacije King Abdulaziz City for Science and Technology.

20170618_134617.jpg

An-132D. Prva isporuka Saudijskoj Arabiji planirana je tokom 2018. godine / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

U razvoj je uključena i saudijska kompanija Taqnia Aeronautics Company čiji je direktor bio član mešovite ukrajinsko-saudijske posade koja je obavila prvi let prototipa 31. marta ove godine. Treba reći i da su 21. februara 2016. Antonov i Taqnia potpisali i ugovor o formiranju fabričkog kompleksa u Saudijskoj Arabiji gde će se proizvoditi An-132 uz transfer tehnologije iz Ukrajine. Nakon završetka testiranja u Ukrajini avion će preleteti u Saudijsku Arabiju gde će se sprovesti dalja ispitivanja.

Proizvodnja će se odvijati u obe države a Saudijska Arabija bi trebala da nabavi oko 80 aviona. Prvi serijski avion trebao bi biti isporučen Saudijskoj Arabiji tokom 2018. godine a Ratno vazduhoplovstvo ove zemlje je za sada pokazalo interesovanje za nabavku 6 aviona od kojih bi 4 bila u varijanti za traganje i spasavanje a dva bi bila opremljena za elektronsko ratovanje. To potvrđuje planove Antonova da se iz An-132 razvije još varijanti među kojima bi, osim navedenih verzija bio i mornarički patrolni avion.

„Treći igrač“

Embraer se odavno kvalifikovao za ulogu „trećeg igrača“ u odnosu na Erbas/Boing duopol. Ignorisanje impresivne game proizvoda OEM-a iz Brazila više nije opcija. Kompanija od ove godine vojnom tržištu počinje da nudi vojni transportni avion i unapređeni putnički regionalac.

„Presretnut“ u trenutku povratka i procesa parkiranja na izložbenu poziciju (koji se odigrava kroz glavnu pešačku promenadu pa se uvek pretvori u interesantnu predstavu) KC-390 se upravo se vraćao sa demo-leta za odabrane predstavnike medija – u koji na žalost Tango Six nije „upao“.

20170618_135025.jpg

Parkiranje u Embraerov „koral“ nakon promotivnog leta za medije / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

20170618_135109.jpg

Među inostranim mušterijama pisma o namerama za sada su potpisali Portugal, Argentina, Češka, Čile i Kolumbija / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Brazilski proizvođač aviona Embraer reklamira svoj transportni avion i tanker KC-390 pre svega kao zamenu za američki transporter C-130 “Hercules“. Uz asistenciju američke kompanije Boeing i RV Brazila razvoj ovog aviona započet je 2006. godine a u program su se kasnije uključili i čileanski ENAER, arentinski FAdeA, portugalska OGMA, češki Aero Vodochody kao i kolumbijska vlada. Kroz ugovor koji je predviđao kompletan razvoj aviona, konstruisanje dva prototipa i njihovo detaljno ispitivanje u letu, Embraer je aprila 2008. godine obezbedio 1,5 milijardi dolara od brazilske vlade.

Razvoj letelice bio je praćen problemima pre svega zbog toga što je odlučeno da se konstruišu domaće električne komande leta.  To je izazvalo kašnjenja u planovima pa je prvi prototip umesto krajem 2014. poleteo 4. februara 2015. a nije realizovana ni isporuka serijskih aviona koja je bila planirana za kraj 2016. godine. Prethodno su brazilske vazduhoplovne snage naručile 28 aviona ugovorom koji je potpisan aprila 2014. Drugi prototip KC-390 poleteo je 28. aprila prošle godine a do sada su oba prototipa naletela preko 1000 sati.

Embraer se nada prvoj inostranoj prodaji u ovoj godini. Prva pozitivna vest stigla je pre 10 dana iz Portugala čiji je savet ministara odobrio početak pregovora o mogućoj nabavci pet aviona plus jedan kao opcija. Brazilci su istog dana krenuli na reklamnu prodajnu četrdesetodnevnu turneju a dva dana kasnije drugi prototip je sleteo u švedsku vazduhoplovnu bazu Upsala. Šveđani imaju potrebu za zamenom C-130, Embraer se odlučio da njima uživo pokaže svoj avion iako su planovi švedskog RV-a da se Herkulesi uz modernizaciju upotrebvljavaju još oko 15 godina.

Nakon ovogodišnjeg Buržea gde će avion prvi put leteti na nekom međunarodnom aeromitingu, turneja se nastavlja po Evropi i Aziji. Do sada su pismo o namerama, osim već pomenutog Portugala za 6 aviona, potpisali i Argentina za 6 aviona, Češka za dva aviona, Čile za 6 aviona i Kolumbija za 12 aviona. Interes za KC-390 je pokazao i Novi Zeland kao i još neke države. Prve isporuke serijskih aviona najavljene su za sledeću godinu kada bi prvi korisnik, RV Brazila trebao da dobije dva aviona dok bi 2019. stiglo još 3 do 4 primerka.

Druga Embraerova zvezda na ovogodišnjem Buržeu je E195-E2, zapravo prototip koji je za potrebe marketinga kompanije ukrašen krilaticom „Profit Hunter“ i promotivnom šemom koja krasi nos letelice. Priča se da je Embraer bio nezadovoljan predlozima spoljnih saradnika i da su sopstvenim snagama dizajnirali izgled nosa koji će ipak biti rezervisan za izložbe.

20170618_135951.jpg

E195-E2 / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

20170618_140016.jpg

Mlađi tehničar zaposlen u Embraeru došao je na ideju. Direktoru se ideja svidela / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Hürkuş

Turski „koral“ pored do sada već viđenih letelica krasi i najinteresantniji skori razvoj u moru novosti iz flight test aktivnosti ove zemlje.

U 2005. godini Turska je nakon 50 godina krenula u razvoj svog prvog domaćeg aviona, jednomotornog turboelisnog školskog aviona dvoseda sa tandem rasporedom sedišta nazvanog Hurkuš („Slobodna ptica“). Pored mnogih turskih angažovane su i firme iz UK (izbaciva sedišta), Kanade (motor), SAD (elisa, LCD pokazivači), Italije (gorivni sistem, stajni trap, klima uređaj). Zanimljivo da je od početka zamišljeno da se avion osim na vojnom ponudi i na civilnom tržištu zbog čega je planirano a i kasnije realizovano dobijanje civilnog sertifikata EASA CS-23.

20170619_121437.jpg

Po trenutnim najavama platforma koja će se razvijati u interesantnim pravcima / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Civilna konfiguracija razvijena je na prvom prototipu i osnovnoj verziji Hürkuş-A koji je prvi let imao 29. avgusta 2013. godine. Drugi prototip Hürkuş-B koji je namenjen vojnom tržištu je napredna varijanta sa integrisanom avionikom koja uključuje gornji elektrooptički pokazivač HUD, donje pokazivače MFD i računar misije. Njegov prvi let je obavljen 10. septembra 2014., turska vojska je prethodno decembra 2013. naručila 15 primeraka, prvi let serijskog aviona se očekuje decembra ove godine a isporuke tokom 2018. i 2019. Za sada postoji plan nabavke još minimum 40 Hurkuša.

Sredinom februara ove godine prikazan je i laki borbeni (COIN) avion Hürkuş-C koji je nastao modifikacijom prvog prototipa. Po dostupnim informacijama TAI trenutno radi i na bespilotnoj varijanti, verziji patrolnog aviona za obalsku stražu i usavršenoj jurišnoj verziji Hürkuş-D. Kada je reč o mogućem izvozu, potencijalni korisnici trežiće se pre svega na Bliskom istoku, Africi kao i zemljama sa ograničenim vojnim budžetima.

…i drugi

20170618_151340.jpg

Još jedan „stari/novi“ putnički avion koji je poleteo ove godine. MAX premijera na Buržeu / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

20170618_151018.jpg

Jedan od tri test primeraka produženog 787-10. Potpuna sertifikacija očekuje se sredinom sledeće godine / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

20170618_145627.jpg

Sasvim sigurno najlepši. MRJ prototip koji je sleteo direktno sa testiranja u Americi za svoju međunarodnu premijeru / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

20170618_152517.jpg

COIN modifikacije su hit ovogodišnjeg Buržea. Ova izvedba je posebno interesantna budući da dolazi iz Bugarske / Foto: Petar Vojinović

20170618_125002.jpg

Kineska borbena bespilotna letelica sa izloženim kompletom opcionog naoružanja / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

 

Petar VOJINOVIĆ, T6

tango-six.png

 

 

 

Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 3 часа, Милан Ракић рече

Hürkuş

Turski „koral“ pored do sada već viđenih letelica krasi i najinteresantniji skori razvoj u moru novosti iz flight test aktivnosti ove zemlje.

U 2005. godini Turska je nakon 50 godina krenula u razvoj svog prvog domaćeg aviona, jednomotornog turboelisnog školskog aviona dvoseda sa tandem rasporedom sedišta nazvanog Hurkuš („Slobodna ptica“). Pored mnogih turskih angažovane su i firme iz UK (izbaciva sedišta), Kanade (motor), SAD (elisa, LCD pokazivači), Italije (gorivni sistem, stajni trap, klima uređaj). Zanimljivo da je od početka zamišljeno da se avion osim na vojnom ponudi i na civilnom tržištu zbog čega je planirano a i kasnije realizovano dobijanje civilnog sertifikata EASA CS-23.

20170619_121437.jpg

...

20170618_125002.jpg

 

...

:trtmilo:

Turci prekopirali Pilatusov "PC-9/21", i to sad satro njihov avion.

Mi jesmo ugradjivali stranu opremu, naravno, ali svi dizajnovi su nam apsolutno originalni.

Kinezi bar kradu posteno, prekopiraju "Predatora", i to je to. Ugrade svoju opremu i naoruzanje, i teraju dalje... :)

Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу

  • Сличан садржај

    • Од Милан Ракић,
      Promene umesto novina.

      Ovako bi se u najkraćem mogao opisati ovogodišnji Burže. Ako se izuzme istorijski momenat za Srbiju i njenu namensku industriju (analizirali smo to juče u detalje), ako se izuzme izostanak nepodnošljivih vrućina u poređenju sa 2017. godinom, ostaju promene kao najsnažniji utisak. Civilna i vojna industrija se „optimizuju“, kako zbog ušteda i efikasnosti tako zbog sve zbunjujućih vojno-političkih odnosa. Nema dakle mnogo premijera i uzbudljivih najava kao pre dve godine ali ovo je avio-industrija, Pariz. Sve i da se ništa novo nije dogodilo opet bi bilo zanimljivo izveštavati sa omiljenog aerodroma Čarlsa Linberga.
      Pa da pretresemo najzanimljivije.
      Jedna od očekivanih i samim tim dosadnijih vesti svakako je Erbasovo pokretanje programa A321XLR. Radi se o produženju doleta (ne dometa srpski klasični mediji) iznad 7.400 kilometara koji trenutno nudi najduži 321neo, 321LR. Neće biti mnogo izmena konstrukcije letelice, magija će se desiti unutra. MTOW, jedan od najbitnijih parametara za avio-kompanije biće povećan, nastavlja se sa deklarisanim uštedama zahvaljujući efikasnijim motorima. Ono što je ovde fascinantno je činjenica da je deklarisani dolet originalnog, legacy 747 za nešto manje od 100 milja manji od dvomotornog neinteresatnog čuda efikasnosti 21. veka.
      Brojke-aduti novog Erbas programa To nas dovodi do sledeće bizarnosti. Ovogodišnji Burže je prvi veći događaj od 2005. godine da A380 za Erbas predstavlja deo njegove istorije umesto budućnosti. Četvoromotorna poslovno-neuspela kocka evropskog konzorcijuma u „šta ima, par habova i premalo slotova?“ bacanju ove godine nije dominantna na statici. Zapravo uopšte nije na statici. Tako u Erbasovom koralu kadar srpskom H145M kvari jedino A330neo. Zevanje potpuno, da.
      Američko RV i Boing doleteli su (i muški sleteli) KC-46 koji američkog proizvođača na trenutke vadi od najlogičnijeg izostanka. MAXimalo rešeni da od sada poprave svoj imidž a bitnije način kako sertifikuju putničke avione, doveli su kargo NG modifikaciju. U priči sa nekoliko sales poznanika koji su opet pričali sa svojim sales poznanicima, saznajem da novi datum povratka MAX-a verovatno neće biti pre oktobra. Oblici kompenzacije o kojima se razmišlja idu u pravcu vaučera za plaćanje (odnosno neplaćanje) usluga podrške, održavanja.
      „Pegaz“ / Foto: Petar Vojinović, Tango Six Amazon je po novčanim izdvajanjima u delu biznisa produkcije medijskog sadržaja već postao najveći globalni igrač. Imaju i svoju avio-kompaniju / Foto: Petar Vojinović, Tango Six Ruski UAC je sa druge strane mnogo efektnije izveo kompenzaciju nedolaska svog najbitnijieg civilnog prodajnog aduta. Suhoj Superjet nije prisutan zbog toga što je epilog udesa na Šermetejevu i dalje nepoznat, uprkos objavljivanju preliminarnog izveštaja pre nekoliko dana. Izveštaja koji za razliku od zapadnih formi ovog tipa direktno ne navodi „probable cause“ ali indirektno usmerava ka ljudskom faktoru. Kako kompenzovati ovakav nedolazak a da ipak oduševiš – Beriev.
      Nekoliko puta leteo iznad južne i jugozapadne Srbije, sada rashlađuje mase u Parizu. Život jednog protivpožarnog Berieva nije dosadan / Foto: Petar Vojinović, Tango Six Od generičkih klikabilnih vesti da se izdvojiti otkrivanje NGF-a (Next Generation Fighter). Nemačka i Francuska pobrinule su se da opljačkaju maštu industrije i odrade sve bez velike pompe ali evro-birokratski dosadno. Daso i Erbas su tako predstavili „zajednički industrijski projekat vladama Nemačke i Francuske za prvi tehnološki demonstrator programa, poznatog kao FCAS (Future Combat Air System iliti napolje više s čovekom iz kokpita). Dosadno.
      Turci su pokazali srednji prst Amerikancima i svojoj impresivnoj opitnoj ergeli letelica koje su trenutno u razvoju dodali 5th gen maketu.
      Dobro, i kakve veze ima protivpodmornički ATR sa bilo čim?
      Postavljeni slučajno jedan pored drugog u svojevrsnom carpoolingu izložbenog prostora našli su se ATR pakistanske mornarice i Q400, letelice koje su trenutno u najvećoj konkurenciji kao nove (lizovane) uzdanice srpske nacionalne avio-kompanije. Er Srbija je već nekoliko meseci u analizama i pregovorima o svom novom standardnom miksu flote za barem jednu narednu deceniju. Nema mnogo filosofije koje su opcije u igri: A319/ATR, A319/Q400 ili A220-100/-300. Boing ako ne uozbiljni svoje prisustvo i sales aktivnosti završiće samo sa čarter plenom.
      „Hajde da ih postavimo zajedno, za slučaj da prođe neko iz Er Srbije“ / Foto: Petar Vojinović, Tango Six Kako se boriti protiv prevrtanja očiju u sekundi kada putnik sazna da leti ATR-om? Staviti mu torpeda i reći da, ako im se posreći, mogu biti deo ASW misije / Foto: Petar Vojinović, Tango Six Kada je Er Srbijin budući turboprop u pitanju (ako operativne uštede i mala početna cena odlučuju) druga opcija ilustrativna je promenama koje sam pomenuo na početku ovog posta. Celokupni Dash lineup prešao je u vlasništvo legendarne De Havilland Canada institucije. Embraer postaje Boingov (ovo mu je verovatno poslednji sajam pod isključivo svojim brendingom), Bombardier se rešava svega vazduhoplovnog, Kinezi i dalje kupuju proizvođače kojima nedostaje likvidnost.
      U narednim danima Tango Six će emitovati još interesantnih detaljnijih reportaža i intervjua koji imaju konkretne veze sa Srbijom i regijom. Do tada, uživajte u najinteresantnijim foto-ulovima.
      Nešto lepo i premijerno iz Rusije / Foto: Petar Vojinović, Tango Six Nova airshow šema za Embraerov novi E2 / Foto: Petar Vojinović, Tango Six Micubiši / Foto: Petar Vojinović, Tango Six Kavasaki / Foto: Petar Vojinović, Tango Six Slovenačka električna dostupna izuzetnost / Foto: Petar Vojinović, Tango Six D-Day šeme hit ove letačke sezone / Foto: Petar Vojinović, Tango Six Ima li smisla prikrivati sve te 5th gen koncepte budući da izgledaju isto? Čuvar je doviknuo da je zabranjeno fotografisanje. Važi / Foto: Petar Vojinović, Tango Six Ukoliko bi se Srbija odlučila za novu eskadrilu ovog lovca ekspertiza u održavanju ne bi bila problem? / Foto: Petar Vojinović, Tango Six
    • Од Милан Ракић,
      Tango Six četvrti put uz pomoć prvog privatnog hendlera kompanije Sky Partnerizveštava sa najvećeg planetarnog vazduhoplovnog sajma Le Burže, ili jednostavno Burže.

      Interesantne naredne dve nedelje za nas na portalu. Burže, drugi srpski Flugtag i nedelju dana kasnije najveća domaća vojnoindustrijska priredba Partner. Naravno, zabavno je pokrivati sve nabrojano ali ove godine je drugačije. Ove godine je broj premijera, ekskluziva i uopšte dešavanja nikad veći. Konačno da i neko iz Srbije, ovog dela Evrope, može izveštavati o dešavanjima koje nas se direktno tiču. Ponovo kupujemo, ponovo imamo premijere, ponovo se nešto dešava. Do trenutka ako i kada se i ovaj balon izduva ili uspori, uživajmo.
      Tango Six će vam (kao i uvek prvi i jedini) u narednoj nedelji doneti najinteresantnija dešavanja koja imaju veze sa Srbijom, regijom i ostatkom industrije. Svako ko je bitan, ima resurse da se bavi prodajom i marketingom kako dolikuje, biće sledeće nedelje u Parizu.
      Na žalost, ponovo ni jedna srpska kompanija nije toliko jaka i bitna da bi joj izlaganje na Buržeu bio opravdani trošak. Od zemalja bivše Jugoslavije tu je ponovo slovenački prodajno-inovativni div Pipistrel (pre nekoliko dana predstavili su još jedan interesantan koncep) i hrvatska kompanija Inetec. Juče sam saznao da će na ovogodišnjem sajmu u Dubaiju koji se održava u novembru po prvi put izlagati jedna srpska kompanija, tako da ćemo ove godine ipak biti na globalnoj sceni.
      Neće nas biti mnogo iz ovog regiona ali je organizator uvek spreman / Foto: Petar Vojinović, Tango Six Micubiši je nakon izuzetno agresivnog marketinškog nastupa iskoristio prethodne dve godine da se reorganizuje. Ove godine će ta reorganizacija doneti i novo ime njegovom regionalcu / Foto: Petar Vojinović Naravno, najveću pažnju naše publike i samim tim najviše naše energije biće posvećeno izlaganju helikoptera H145M u bojama RV i PVO Vojske Srbije. Kao što je Tango Six već prvi javio, Erbas Helikopters je izabrao da ispoštuje svog drugog po veličini kupca u ovom delu Evrope izlaganjem letelice namenjene njemu na Buržeu. Tako će  u okviru „korala“ Erbas grupacije biti izložena letelica u (složili smo se kvalitetno odabranoj i izvedenoj) srpskoj maskirnoj šemi. Helikopteri H145M i dalje zvanično nisu predati Vojsci Srbije tako da je primerak u Parizu i dalje u odgovornosti Erbas Helikoptersa. Primopredaja (za kamere) će se dogoditi na sajmu Partner nedelju dana kasnije gde će Erbas Helikopters biti prisutan sa svojim štandom ali i jednim H145M, najverovatnije primerkom koji je iznenada stigao pre nekoliko dana.
      2017. smo imali samo mock-up, ove godine helikpter u našim bojama / Foto: Petar Vojinović, Tango Six Kako smo javili u februaru prilikom izveštavanja sa sajma IDEX, Erbas Helikopters ima želju da, ukoliko se lokalno srpski razvijen paket nevođenog naoružanjauspešno testira, isti uvrsti u svoj zvaničan portfolio najnepreciznije i samim tim najjeftinije HForce opcije. Budući da smo zvanično prva HForce mušterija (Nemci razvijaju svoj koncept upotrebe H145M za specijalne snage bez jače vatrene podrške) na Buržeu će pored naše „ptice“ biti izložene sve moguće opcije naoružanja inostranih proizvođača. Helikopter neće imati prikaz u vazduhu, to se do sada dogodilo jedino na sajmu ILA u Berlinu.
      Tango Six će vam iz Buržea pripremiti do sada najdetaljniji presek statusa projekta H145M za Srbiju, pre svega u vidu rekonstrukcije opreme koja će biti na svakom vojnom i policijskom primerku kao i precizniju satnicu isporuke koja je započela pre nekoliko dana.
      Kako Tango Six saznaje, pored standarnog prisustva delegacije Ministarstva odbrane i RV i PVO Burže će obići i premijerka Srbije Ana Brnabić.
      Znamo i ko sigurno neće biti tu ove godine / Foto: Petar Vojinović, Tango Six Srpsko-hrvatska medijska delegacija na jednom od tradicionalnih čekanja da Rusi udele koju informaciju 2013. godine Burže će posetiti gotovo sve RV i MO delegacije bivših jugoslovenskih zemalja i pojedinačno „naši ljudi“, kako oni koji rade u industriji tako i oni koji rade za veće inostrane kompanije. Za nas će interesantno svakako biti prisustvo kompanije Suhoj i njenog civilnog programa koji je već nekoliko puta zamalo postao vest vezana za Srbiju. Od većih inostranih konglomerata koji imaju svoja predstavništva u Srbiji na Buržeu će tradicionalno izlagati SR Technics, MTU i drugi.
      Petar VOJINOVIĆ

    • Од Поуке.орг инфо,
      Ideja je da lokal bude dostupan svima, i bogatima i siromašnima, i da se stvore uslovi koji onemogućavaju stvaranje razloga da se u lokal ne dođe
       
      Rušenje predrasuda i borba za jednaka prava i poštovanje svih pokucala je i na vrata dece sa smetnjama u razvoju - ovoga puta na jedan pristupačniji način široj javnosti. 
      Naime, organizacija 'Dečje Srce' koja se već 18 godina bori da deci i mladima sa smetnjama u razvoju, njihovim porodicama i svima koji žele da se uključe u rad sa njima, stvori adekvatne uslove i pruži pomoć, sada je učinila veliki korak napred. 
        Novootvoreni kafić pod imenom 'Zvuci srca' otvoren je na Vračaru, na adresi Čuburska 12 , a u njemu rade isključivo mladi sa posebnim potrebama uz malu pomoć i podršku nadležnih iz organizacije. 
      Lokal "Zvuci Srca"foto: Filip Plavčić Goran Rojević, defektolog po zanimaju i dirketor humanitarne organizacije "Dečje srce" , objasnio je da ova organizacija već 18 godina pokušava da bude most između mladih sa smetnjama u mentalnom razvoju i šire zajednice i da razbije predrasude koje ljudi možda imaju o njima. 
      foto: Filip Plavčić Rojević je objasnio da prostor u kome se nalaze 'Zvuci srca' , dobili su od poslovnog prostora grada Beograda, a Ministarstvo zapošljavanja i socijalna pitanja su pomogli da se prostor opremi. Kroz program delegacije 'EU u Srbiji' i kroz program 'Mi radimo budućnost gradimo' , omogućeno je da 60 osoba sa smetnjama u mentalnom razvoju prođu obuke za pomoćnika kuvara, štampara i cvećara i da u okviru tih zanimanja i ovog radnog centra stvore uslovi da se što više njih osposobljava za to da stvara neka znanja i stupa u kontakt i komunikaciju sa širom zajednicom. 
      Osobe ometene u razvoju posao obavljaju same uz malu pomoć i podršku nadležnih. Sve što se u lokalu posluži - ne naplaćuje se, već je moguće ostaviti dobrotvoran prilog u skladu sa svojim mogućnostima i željom. 
      Jedan od zaposlenih u lokalu, Nemanja Jović koji ima 25 godina, kaže da je njegovo iskustvo u lokalu pozitivno i da nema zamerki. 
      Nemanja Jovič, jedan od zaposlenih u lokalu.foto: Filip Plavčić Ideja je da lokal bude dostupan svima, i bogatima i siromašnima, i da se stvore uslovi koji onemogućavaju stvaranje razloga da se u lokal ne dođe.
       
    • Од Милан Ракић,
      Krajem prethodne nedelje u Muzeju vazduhoplovstva otvoren je simulator letenja B737-800, a ujedno i organizovani prvi letovi. Tom prilikom, svi zainteresovani bili su u mogućnosti da se upoznaju sa komandama i procedurama tokom leta, kao i da samostalno ali uz sugestije instruktora upravljaju avionom.
      Kako je tada za Tango Six objasnio vlasnik simulatora Života Zuvić, simulaciju letenja će od sada u Muzeju moći da dožive svi zainteresovani, kako piloti, tako i građanstvo:
      – Osim pilota koji će dolaziti na pripreme kroz svoje redovne asesmente, a i osim priče koju sklapamo trenutno sa Prince Aviationom gde pravimo Jet Orientation kurs, dali smo šansu i daćemo priliku građanstvu. Ko god želi da proba, da oseti komande putničkog aviona, da vidi kako izgledaju ti sistemi i kako izgleda ta navigacija kod nas, šta mi to radimo iza zatvorenih vrata. Na kraju, dosta je gledaju samo stjuardese u zadnje vreme. –
       
      Simulator čine kokpit i deo putničke kabine / Foto: Marta Lutovac, Tango Six Instrumenti i komande odgovaraju realnim uslovima / Foto: Marta Lutovac, Tango Six Deo putničke kabine / Foto: Marta Lutovac, Tango Six Prema njegovim rečima, trenutno traju dogovori sa kompanijom Prince Aviation u vezi sa zajedničkim pokretanjem Jet Orientation kursa, ali su detalji za sada i dalje nepoznati:
      – U pitanju je Jet Orientation kurs koji je neophodan kurs da bi uopšte došli na mlazni avion. Tu je način kako se ponašate u kabini, šta gledate, šta koristite u određenim fazama leta i kako su sistemi izmešteni u kabini i kako mi tu našu vrstu navigacije radimo.  –
      Marta LUTOVAC

    • Од Војвода7,
      Zbog lekova protiv bolova sam postao gej: Sada sam srećan i otvoren (FOTO)
            On je raskinuo šestomesečnu vezu sa devojkom i okrenuo se muškarcima
      Foto: Tanjug/AP Mladi Britanac tvrdi da je postao homoseksualac nakon što je popio lekove protiv bolova. Nakon preloma noge u nesreći u kartingu, počeo je da pije lekove, zbog kojih je, kako je istakao, promenio seksualnu orijentaciju.
      http://www.telegraf.rs/zanimljivosti/svastara/2951482-zbog-lekova-protiv-bolova-sam-postao-gej-sada-sam-srecan-i-otvoren-foto
      Nezaposleni Skot Purdi (23) je bio heteroseksualac i uživao je u druženju sa ženama, pre nego što je počeo da uzima tablete Pregabalin, poznate i pod nazivom Lirica.
      Gej iz Srbije živi već 4 godine u Hrvatskoj i u braku je sa Zagrepčaninom: Obožavam ovu zemlju, ovde nemam nikakav problem (FOTO)
      Skot je rekao da je ubrzo izgubio interesovanje za žene, pa je čak i raskinuo sa svojom tadašnjom devojkom sa kojom je bio šest meseci u vezi, piše Dejli mejl.
      - Primetio sam da mi je libido pao i da mi treba muška pažnja. S devojkom sam bio u vezi šest meseci i nikad me nisu privlačili muškarci, ali nakon uzimanja Pregabalina više mi nije bila fizički privlačna. Rekao sam joj da ne znam šta mi se događa, da mi se sviđaju muškarci i da ne možemo više da budemo zajedno - rekao je Skot i dodao kako je devojka ''relativno dobro podnela raskid''.
      Pregabalin je lek koji se uzima za epilepsiju, bolove povezane s mozgom i često se javljaju nuspojave koje uključuju i gubitak libida.
      Ovaj lek prepisao mu je doktor nakon nesreće u kartingu, a Skot je želeo da svi znaju šta se njemu desilo kada ih je popio.
      Britanac je nastavio da pije lekove jer ga čine srećnim Foto: pixabay.com
      - Trebalo mi je neko vreme da shvatim šta se dešava. Prestao sam da uzimam lekove nekoliko nedelja i želja za muškarcima je nestala - ispričao je on.
      Međutim, Skot je ponovo počeo da ih pije jer ga čine srećnim.
      - Lekovi me čine srećnim i otvorenim. Pregabalin se koristi i za kontrolu paranoje i anksioznosti, zbog čega sada ne marim šta ljudi misle i govore o meni - rekao je Skot.
      Prema njegovim rečima, uskoro treba da se vidi sa muškarcem koji živi u Londonu i veoma je uzbuđen zbog toga.
      - Nisam ljut jer sam sada konačno shvatio ko sam i šta želim - zaključio je on.
×
×
  • Креирај ново...