Jump to content

TIME: ИЗОЛОВАЊЕ ДЈЕЦЕ ("ТАЈМ-АУТ") ПРЕДСТАВЉА ЛОШ ДИСЦИПЛИНСКИ ПОСТУПАК

Оцени ову тему


Препоручена порука

Професор педијатрије и когнитивног развоја УКЛА Данијел Сигел и његова сарадница Тина Пејн Брајсон су у часопису Тајм, у рубрици о дисциплини и родитељству, указали на то да најчешће примјењивана и савјетована од многих педијатара дисциплинска мјера изоловања дјеце (тајм-аут) има многе штетне посљедице. Њоме се шаље лоша порука дјетету: "Пожељно си у нашем друштву само као послушно", а с обзиром на неуропластицитет мозга то може да остави трајне поремећаје физичке структуре мозга.

Дисциплина дјеце не би требало да се сведе на кажњавање, него да се усмјери на њихов здрав развој. У том смислу, правилно схваћена, она је од суштинског значаја за прихватање све зрелијих начина понашања. Ако дјете за казну изолујемо оно ће то разумјети као одбијање, а дјечји живот је првенствено усмјерен на повезивање.

Када су дјеца емоционално преоптерећена, агресивна, без саморегулисања, њихова изолација неће довести до тога да се фокусирају на неадекватност свог понашања, него на љутњу због родитељске казне. Тако "тајм-аут" не помаже да се обезбједи дугорочна дисциплина, нити да се развију пожељни облици понашања и овлада новим вјештинама.

Вишедеценијска истраживања све су ово потврдила, а садашњи продор у области неуро-наука, само нас упућује на то да умјесто кажњавања дјеце изолацијом, примјењујемо супротну дисциплинску стратегију укључивања (time-in). Умјесто да се фокусира на неправедног тату или маму, дјете ће кроз разговор да добије јаснију поруку о пожељном понашању, овладаће новим вјештинама, на неки свој начин, наћи ће се на путу еманципације.

На дужи рок ова врста одржавања дисциплине јесте много ефикаснија, али и доприноси будућем менталном здрављу дјетета.

http://ti.me/2og6Phf

Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

To su mogli i roditelje da pitaju :D

Ja kad sam procitala u nekom pamfletu u vrticu kao savete za roditelje i ovu taktiku dobila sam ospe.

U vrticima to funkcionise tako sto stave "neposlusno dete" ili decu na stolicu da sede dok se drugi igraju i tako kao da razmisle o svom ponasanju, a oni samo treba da nauce par fraza kojima se kao izvinjavaju. I potpuno je pogubno jer dete ne ume da nauci sta znaci rec izvini, empatija se ni malo ne razvija, niti bilo sta, samo gruni tri reci i kvit. Uzasna tehnika al najlaksa vaspitacima za primenu :(

Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу

  • Сличан садржај

    • Од Поуке.орг - инфо,
      Епископ будимљанско-никшићки Јоаникије у првој изјави после изласка из заточеништва коју је дао за „Новости“, казао је да верује да ће у Црној Гори после неколико драматичних дана наступити мир, и да ће се проблеми између Цркве и власти решавати у толерантнијем амбијенту.     Хиљаде Никшићана на величанствен начин после поноћи дочекало је са радошћу свога владику и свештенике Саборног храма Светог Василија Острошког. Улица Николе Тесле у којој се налази зграда Основног суда била је тесна да прими старо и младо, чак и децу да у глуво доба ноћи поздраве Његово преосвештенство.    – Боравио сам у коректним условима у станици полиције и немам разлога да се жалим. Не могу замерити људима који ту раде јер су се према мени лепо понашали. Међутим, по изласку из притвора сазнао сам да је у протестима доста омладине претучено у Никшићу, чак и деца. То није смело да се догоди, казао је владика Јоаникије.   На питање „Новости“ како је доживео еуфорију и славље својих суграђана који су га дочекали испред зграде Основног суда, владика је рекао:    – Било је заиста величанствено. Захвалан сам народу Никшића и Црне Горе на истрајној и искреној подршци. Али посебно ми је жао деце коју су полицајци пребијали и то најоштрије осуђујем.     Извор: Митрополија црногорско-приморска
    • Од PredragVId,
      ГРЧКА ВЛАДА ЗАХТЕВА ДА ДРЖАВНИ ТУЖИЛАЦ ПОКРЕНЕ ПОСТУПАК ПРОТИВ СВЕШТЕНИКА КОЈИ СУ ПРИЧЕШЋИВАЛИ ВЕРНИКЕ
      Влада је поднела захетв државном тужиоцу да покрене поступак против двојице грчких свештеника који су упркос забранама јавних црквени служби (проглашеним због пандемије корона-вируса) причестили вернике на празних Цвети.
      Један од свештеника у Атини (Кукаки) фотографисанје како прикривено причешћује вернике на задњим вратима цркве. Други свештеник је са Крфа и служитељ је при цркви св. Спиридона.
      „Догађаји у храмовима у Кукаки и на Крфу представљају прекршајзакона и упустава која је прописао Свети Синод. Овим поступцима животи грађана и систем здравствене заштите су изложени великој опасности. Ја сам конкактирао Министарство правде како бих покренуо активности надлежних државних органа против прекршиоца” – рекао је Никос Хардалиас, представник Министарства цивилине заштите.
      Надлежни органи Републике Грчке остају посвећени спречавању кршења строгих мера карантина које важе око пасхалне недеље и Васкршњих празника, када се очекује да уобичајено велики број људи напусти велике градове. Само прошле недеље у периоду од 6-15 часова, заустављено је 38 грађана који су се без дозволе кретали улицама и сваком од њих прописана казна од 300 евра. Извор оргинала: https://theorthodoxworld.com/
      Преузето са странице
    • Од Поуке.орг - инфо,
      ВЛАДА ЦРНЕ ГОРЕ
      Господин Душко Марковић, предсједник
      Подгорица
       
      Господине предсједниче Владе Црне Горе!
      Примили смо Ваш допис од 28. јануара ове године за разговор, који је претходно објављен у медијима. Дозволите да поводом неких оцјена које сте изнијели у Вашем допису искажемо наше мишљење.
      У допису тврдите да ”доношење Закона неће изазвати нове подјеле у православном бићу Црне Горе”, а што је, благо речено, у супротности са реалношћу. У то се можете и увјерити, јер од 27. децембра 2019. године до данас огроман број грађана, и то не само православних вјерника, трпељиво, мирно, достојанствено и истрајно, из дана у дан, из седмице у седмицу, исказује своје противљење духу и нормама Закона, који је једнострано припремила и предложила Влада и усвојила Скупштина Црне Горе.
      Према томе, не можемо се сложити са Вашом тезом из дописа да Закон ”неће изазвати нове подјеле”, јер је из свега што се догађа у Црној Гори јасно да је Закон не само продубио старе него је и створио нове подјеле међу браћом, кумовима и комшијама. Уколико се овоме дода и јавна изјава предсједника Ваше партије да православне литије представљају ”лудачки покрет коме не треба сљедовати” онда Вам је, надамо се, јасно колико је тај Закон дубоко и болно подијелио и процијепио Црну Гору.
      Не можемо да се сложимо са Вашом тврдњом да је ”пропис усаглашен са савременим европским стандардима и да је као такав задобио позитивно мишљење Венецијанске комисије, чије сте препоруке уградили у законски текст”. Садржина и циљ Закона, на жалост, свједоче супротно, о чему сте се и Ви, а и шира јавност Црне Горе, могли увјерити кроз стручне и аргументоване Примједбе Правног савјета наше Цркве на Предлог закона које су Вам достављене прије његовог усвајања, али и кроз јавне иступе не само представника наше Цркве него и угледних правних стручњака из Црне Горе и региона у вези са дискриминаторним и неуставним одредбама Закона, након усвајања до данас. Ово се посебно односи на одредбе којима се негира и ликвидира вишевјековни непрекинути историјски континуитет правног субјективитета и имовинска права првенствено наше Цркве, али и других вјерских заједница. Из тог разлога, никако се не може прихватити Ваша тврдња у допису да ”закон уклања не само културно и вјерско већ и цивилизацијско ограничење у којем смо се затекли”. Прије би се могло рећи да Вам није јасно шта под тим подразумијевате, али нам је итекако јасно да је Православна Црква  угрожена у својим цивилизацијским и вјерским правима, што само указује да је Законом темељно пољуљана и мултиконфесионалност у Црној Гори на коју се веома често позивате. Да ли треба да Вас, кад сте већ отворили тему културних и цивилизацијских вриједности, подсјећам на којим је културним и цивилизацијским вриједностима настала и опстала Црна Горa током своје вишевјековне историје. То данас најбоље свједочи честити народ Црне Горе на литијама.
      Очекивали смо позив од Вас да као одговорни људи отворимо дијалог о дубинским и суштинским проблемима које је изазвао и продубио овај Закон и начину рjешења и превазилажења тих проблема у складу са општеприхваћеним цивилизацијским и европским стандардима и правним поретком Црне Горе, а у што би било у најбољем интересу грађана Црне Горе.
      Дужни смо да Вас подсјетимо да је наш позив за јавни и институционални дијалог увијек био отворен, али је, на жалост, до сада од стране власти Црне Горе био игнорисан. Умјесто тога, Ви нас сада јавно позивате да ”отпочнемо дијалог у правцу припреме темељног уговора о уређењу међусобних односа” и исказујете ”спремност да још једном заједнички сагледамо најбоља рjешења за примјену чланова 62, 63 и 64 Закона”.
      Господине предсjедниче!
      Жао нам што то морамо да кажемо, али Ви очигледно не желите да видите да постојећи Закон, а не непостојећи уговор, представља узрок актуелних друштвених проблема, а о посљедицама да не говоримо. Из тог разлога, ти озбиљни проблеми се не могу ријешити и превазићи ”заједничким сагледавањем најбољих рjешења за примјену” овог безаконог Закона.
      Ипак, свјесни историјског и данашњег значаја трона Светог Петра Цетињскога и наше одговорности као Православног Архиепископа цетињског Митрополита црногорско-приморског и егзарха Најсветијег Трона Пећкога коју смо пред Богом, овим народом и историјом примили од својих свештених претходника, а посве забринути за слогу, мир и јединство повјереног нам православног народа Божјег у Црној Гори, спремни смо да се, имајући у виду одлуке Светог Архијерејског Синода СПЦ и Епископског савјета Српске Православне Цркве у Црној Гори и поштујући Устав Црне Горе, састанемо са Вама са надом да сте искрено опредијељени за коначно отварање суштинског и људског разговора са циљем да се у складу са правним поретком Црне Горе уклони Закон или све дискриминаторне одредбе у њему које су Вама и читавој јавности добро познате како би се повратио мир и спокој међу православне вјернике и све правдољупце у Црној Гори.
      Искључиво послије рjешења овог кључног проблема данашње Црне Горе, може се и треба отворити дијалог ради рjешавања других, веома сложених питања као што је повраћај (реституција) имовине коју је комунистички режим послије Другог свјетског рата бесправно и бесудно одузео од Православне Цркве, Римокатоличке Цркве, Исламске заједнице и грађана, а што је међународна и законска обавеза Црне Горе. Послије рjешења кључног проблема може се отворити и дијалог за припрему и закључивање Темељног уговора између Српске Православне Цркве и Црне Горе. И ових дана смо напоменили да и најбољи уговор између Цркве и државе уз постојање оваквог Закона не би имао никаквог смисла и значаја.
      Уколико сте спремни да првјенствено разговарате о Закону као узроку проблема и начинима за њихово рjешавање, односно о уклањању спорног Закона, односно његових противуставних дискриминаторних одредби из правног поретка Црне Горе, обавјештавамо Вас да би у том случају у разговору са Вама као предсједником Владе Црне Горе са нама учествовали и Њихова Преосвештенства Епископи будимљанско-никшићки г. Јоаникије, милешевски г. Атанасије и захумско-херцеговачки г. Димитрије. Вјерујући да сте искрено опредијељени за рјешавање проблема које је у Црној Гори и шире изазвао спорни Закон, очекујемо да нам доставите предлог термина за састанак.
      Архиепископ цетињски
      Митрополит црногорско-приморски
      +Амфилохије

       
      Извор: Митрополија црногорско-приморска
    • Од Поуке.орг - инфо,
      У Јутарњем програму Радио-Беседе представили смо књигу под насловом Азбучник вере,  аутора Христа Јанараса, угледног грчког философа. Књигу је 2008. године, у оквиру едиције Савремено богословље, објавила Издавачка установа Епархије бачке Беседа. Саговорник у студију био је протонамесник Игор Игњатов, парох при храму Светога Симеона Мироточивог у Ветернику.   Звучни запис разговора   Извор: Инфо-служба Епархије бачке
×
×
  • Креирај ново...