Jump to content
Quora StumbleUpon Banana Lime Leaf vKontakte Sky Blueberry Slack Watermelon Chocolate Steam Black Facebook Tumblr
Quora StumbleUpon Banana Lime Leaf vKontakte Sky Blueberry Slack Watermelon Chocolate Steam Black Facebook Tumblr

Придружите се нашој ВИБЕР ГРУПИ на ЛИНКУ

Sign in to follow this  
Поуке.орг инфо

Преподобни Пахомије Хиоски: ХРИШЋАНИ СЕ СТАЛНО ПРИЧЕШЋУЈУ СВЕТИМ ТАЈНАМА

Оцени ову тему

Recommended Posts

Преподобни Пахомије Хиоски (1905)

духовни руководитељ Светог Нектарија Егинског

Ко да не оплаче незнање и јадно стање данашњих наших свештеника! Где се икада чуло да хришћане, који иду у Цркву и желе да се причесте, свештеник спречава, говорећи: „Причешће није супа. Нема ни четрдесет дана како си се причестио, и опет си дошао!“. Познајем, такође, доста мушкараца и жена који држе тримирје, а када у среду прве недеље Велике Четрдесетнице дођу на Пређеосвећену да се причесте, свештеници их спречавају, говорећи:  „До јуче си јео месо, а сада си дошао да се причестиш“! Говоре још и то да је Пређеосвећена за свештенике, а не за лаике. Сачувај нас, Боже, од незнања и глупости! А ти, човече, свештениче, увече једеш месо, често се и напијеш, будући непобожан, и такав идеш и литургишеш, а онога који са толико побожности пости, спречаваш и лишаваш толике духовне користи и освећења.

IMG_13352222.jpg

Преподобни Пахомије Хиоски (†1905)

            Видите ли незнање наших свештеника! „Пређеосвећена је“, кажу, „за свештенике, а не за лаике“. Свети Василије говори: „Ми узимамо Божанско Причешће четири пута седмично“, такође и Златоуст и цела Црква Христова. Будући да су се хришћани причешћивали обично четири пута седмично, а у Великој Четрдесетници Света Литургија се не служи током седмице, Свети Оци су мудро установили да се служи Пређеосвећена, само и једино да би се хришћани и током седмице причешћивали. А ти говориш да је Пређеосвећена за свештенике!

Види, читаоче, све док је владао поредак сталног причешћивања, срце хришћана толико се загревало благодаћу Светог Причешћа, да су, као словесне овце, могли да хитају на мучеништво.

Свештеник који спречава хришћане да се причесте Пречистим Тајнама, нека добро зна да велики грех чини. А хришћани, да се причешћују, али не немарно и било како, већ уз доличну припрему.

Nektarije_Eginski_parohija.jpg

Свети Нектарије Егински Чудотворац

Чуо сам од неких свештеника: „Ја често служим Литургију и причешћујем се зато што сам свештеник, док лаику то није допуштено“. У томе, брате мој свештениче, правиш велику грешку, јер у Причешћу свештеник се ни по чему не разликује од лаика. Ти, свештениче, јеси служитељ Тајне, али то не значи да је теби допуштено да се стално причешћујеш, а лаику није. Могао бих да ти наведем многе потврде Светих Отаца, о томе да је Причешће Пречистим Тајнама дато да се стално, подједнако и без разлике, причешћују и архијереји и јереји и појединци, и мушкарци и жене, осим тробрачних, то јест оних који су се три пута женили, који се причешћују само три пута годишње.

            Рекох да о томе има много потврда, али о коме прво да ти пишем? О Златоусту, Клименту, Симеону Солунском, Давиду? Кога да ти прво поменем? Толико потврда има, да бих могао целу књигу да напишем. Зато скратићу беседу, а рећи ћу ти кратко само ово:

Пошто не желиш да се хришћани стално причешћују, зашто онда подижеш Свети Путир, показујеш га хришћнима и позиваш их са Светог Олтара: Са страхом Божјим, вером и љубављу, приступите, то јест, приђите да се причестите Светим Тајнама – да би их затим спречавао, очигледно погрешно, јер их прво позиваш, а после, одбијаш. . .

View full Странице

Share this post


Link to post
Share on other sites

Јутрос на Литургији, свештеник након „Са страхом Божјим, вером и љубављу приступите", уместо да прочита молитву пре причешћа и причести људе.. изађе и благослови нас и настави као да је било све нормално.. „Примивши ... страшне Христове Тајне, стојећи смијерно, достојно заблагодаримо Господу." 

Које Тајне примивши, кад нико није ни могао да се причести? 

Не знам шта то би. :scratch_head:

Да ли је још неко присуствовао оваквој Литургији на којој "фали", најважнији део, причешће? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 19 минута, Lady Godiva рече

уместо да прочита молитву пре причешћа и причести људе.. изађе и благослови нас и настави као да је било све нормално.. „Примивши ..

strasno....:0426_feel:

prisustvovala sam dva puta takvoj sceni...jednom u manastiru, drugi put u grobljanskoj crkvi...isto sam se pitala sta se desava....:unbelieveble:

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 22 минута, Lady Godiva рече

Да ли је још неко присуствовао оваквој Литургији на којој "фали", најважнији део, причешће

mislim da nije do sveštenika već do vjernika koji se nije pravovremeno organizovao i dogovorio sa sveštenikom za pričešćivanje. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Управо сада, JESSY рече

sta to znaci, da treba pred svako pricescivanje pitati svestenika...tj.traziti odobrenje?

Da u slučaju da gostuješ. Mada ja i moje parohijske sveštenike uvijek podsjetim u toku liturgije da želim da se pričestim iako imam jasno definisan i dogovoren blagoslov za to. Iz dva razloga. Prvo, jer barem kod nas nema  prakse redovnog pričešćivanja vjernika van postova, pa računam da postoji velika vjerovatnoća da i sveštenik koji je tako naviknut, to jednostavno previdi i drugo, jer mi je najmanji problem da se malo iscimam u vezi Njega ako je to potrebno.

Jednom sam u gostima u toku ispovijesti dobio blagoslov od sveštenika i opet ostao bez pričešća  jer drugi sveštenici to nisu znali. Zato sam juče pitao dvojicu i sve je bilo ok. Ma ako treba ulećem u oltar i najavljujem :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, gor.anger рече

mislim da nije do sveštenika već do vjernika koji se nije pravovremeno organizovao i dogovorio sa sveštenikom za pričešćivanje. 

Нисам сигурна да разумем.

Хоћеш да кажеш да пошто нико није пришао да се "најави" код осталих свештеника, онда је он потпуно прескочио тај "део"?

Иначе је то било у мојој парохијској цркви. Исто се људи ретко причешћују. Чак ни деца се не причешћују на свакој литрургији.

Још једном се то десило пре можда годину дана, била је прва недеља неког поста и други свештеник је исто овако поступио. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

У сваком случају, Литургија се служи искључиво ради причешћивања свештеника и верника и сваки пут кад свештеник са двери позове вернике да „са страхом Божјим, вером и љубављу приступе“ Светом причешћу, верници се могу причешћивати. Свештеник који је рекао „данас нема причешћа“ учинио је преступ црквених правила, па чак и ако му је тако наложио надлежни епископ. Не постоји Литургија без причешћа!

 

цео текст

Share this post


Link to post
Share on other sites

Srbi u sebi imaju usađenu želju za isticanjem,vlašću,nametanjem sebe,sujetnu i gordu prirodu opasano inatom i prkosom.Zato je nebitno koja je struka,smer,položaj,pozicija,rezulat je isti.Većina koriste svoju vlast radi sebe i svetske slave a najmanje da pomognu drugome.Tako je i u ovom slučaju sa sveštenikom.

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 23 минута, Toplica рече

Srbi u sebi imaju usađenu želju za isticanjem,vlašću,nametanjem sebe,sujetnu i gordu prirodu opasano inatom i prkosom.Zato je nebitno koja je struka,smer,položaj,pozicija,rezulat je isti.Većina koriste svoju vlast radi sebe i svetske slave a najmanje da pomognu drugome.Tako je i u ovom slučaju sa sveštenikom.

,,Цео свет у злу лежи``....нису само Срби такви.... можда смо најнеотесанији,али принцип је исти све су остало нијансе 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Сличан садржај

    • Од Логос,
      Старац Порфирије Кавссокаливит је рекао: "Мајке умеју да се плаше и брину, да саветују, да много говоре, али нису научиле да се моле. Много савета и упутстава наноси много зла. Не упућујте деци многе речи. Речи одзвањају у ушима, а молитва одлази у срце. Потребна је молитва са вером, без немира и нервозе, али уз добар пример."

      Дете жели да има у својој близини људе који се топло моле Богу. Не треба мајка да се задовољава само тиме што ће руком помиловати своје дете него треба да му истовремено пружи и миловање молитвом. Дете у дубини своје душе осећа духовно миловање којим зрачи личност његове мајке и зато га она привлачи. Дете осећа безбедност и сигурност када га мајка тајно, али стално грли преко истрајне и топле молитве и тако га ослобађа од свега што га притиска.
      Мајке умеју да се плаше и брину, да саветују, да много говоре, али нису научиле да се моле. Много савета и упутстава наноси много зла. Не упућујте деци многе речи. Речи одзвањају у ушима, а молитва одлази у срце. Потребна је молитва са вером, без немира и нервозе, али уз добар пример.
      Једног дана дође овамо, у манастир, извесна мајка, очајна због сина по имену Јоргос. Тај младић је био веома смушен. Лутао је по сву ноћ унаоколо са рђавим друштвом. Његово стање се погоршавало из дана у дан. Мајка је очајавала и плакала. Ја јој рекох:
       -    Ништа не говори, ни речи! Само се моли Богу!
      Договорили смо се да се сваке вечери, од десет до десет и петнаест, заједно и истовремено молимо Богу. Рекао сам јој да сину ништа не говори него да га пушта да излази у које год време жели. Исто тако, да га не пита у колико сати се вратио и томе слично него само да му каже - и то са много љубави: Jеди, Јорго мој! У фрижидеру смо ти оставили јело." Ништа друго да му не говори.
      Уопште, саветовао сам јој да се према сину односи са љубављу, а да притом не оставља молитву.
      Мајка је почела да примењује то што сам јој рекао. Прошло је тако двадесетак дана, а син ће јој рећи:
      -     Мајко, зашто не разговараш са мном?
       -     Јорго мој, како не разговарам с тобом?
       -     Мајко, ти имаш нешто против мене. Не разговараш са мном. 
       -     Врло чудне ствари ми говориш, Јорго! Како не разговарам с тобом? Зар сада не разговарамо? Шта желиш да ти кажем?
      Јоргос не одговори ништа.
      Кад је поново дошла у манастир, мајка ме упита:
       -     Старче, шта је мој син хтео тиме да ми каже?
       - Наш метод је успео! - одговорих.
       -     Какав метод?
       -     Па то што сам вам рекао да му не говорите ни о чему него да се само кришом молите, те ће младић доћи к себи. 
       -    Мислиш да је то то?
       -    То је то! - кажем јој ја. - Он хоће да му ти упутиш прекор, да га питаш где је био, шта је радио, а он да почне да виче, да пркоси и да долази још касније. 
       -    О, о! Какве се све тајне крију у човеку!
       -    Јеси ли разумела? То произилази из овог стања. Он те је мучио јер је хтео да га грдиш, да би он изводио своје ћефове. Чим га не грдиш, њему је жао. Уместо да се жалостиш ти док он изводи своје вештине", сада, када си ти престала да се жалостиш и када показујеш равнодушност, сада се жалости он.
      Једног дана Јоргос саопшти свима у кући да одлази. Напушта посао и одлази у Канаду. И свом газди је већ био рекао:
       -    Одлазим. Нађи неког другог да ме замени на послу.
       Ја сам у међувремену рекао родитељима:
       -     Ми ћемо се молити Богу за њега.
       -     Али он је спреман! Ја ћу да му дам батине! - рече отац.
       -     Немој, не дирај га! - рекох ја.
       -   Ма он одлази, старче!
       Ја рекох:
       -     Нека одлази! Ви се препустите молитви, а и ја ћу заједно са вама.
       Кроз два-три дана осванула је недеља. Рано ујутру, Јоргос саопштава родитељима:
       -    Ја одлазим! Идем на излет са пријатељима.
       -     Добро, како хоћеш - одговорише они.
      Он оде. С њим су пошли његови пријатељи, две девојке и два младића. Изнајмили су неки аутомобил и кренули према Халкиди. Возикали су се тамо-овамо. После су отишли до Светог Јована Руса, оданде су се упутили у Мандули, Свету Ану и све тамо до Василика. Тамо су се купали у водама Егејског мора, јели, пили, веселили се. Онда су кренули натраг. Већ се смркавало. Возио је Јоргос. На путу, негде око Свете Ане, кола ударише у угао неке куће. Била су врло оштећена. Шта сада да раде? Покренуше их некако и с муком довезоше до Атине. Касно ноћу, боље рећи рано ујутро, стигао је кући. Родитељи му ништа не рекоше. Он је легао и заспао. Када се пробудио и устао, он ће рећи:
       -     Оче, десило се то и то. Сада треба да поправимо кола, а то ће коштати грдан новац.
       Отац му одговори:
       -  Дете моје, ти знаш. Ја имам и дугове, а морам и да бринем о твојим сестрама. Шта ће бити с нама?
       -   Па шта да радим, оче?
       -  Ради шта хоћеш! Одрастао си, мозак имаш, иди у Канаду, заради новац, па плати.
       -   Не могу - каже. - Морам одмах да поправим кола.
       -  Не знам - одговори отац. - Среди то некако.
       Дакле, видећи како отац реагује, он оде. Дође до свог газде. Каже:
       -     Газда, настрадао сам ти тако и тако. Нећу отићи. Не узимај другога.
       Он му рече:
       -    Добро, добро, дете моје.
       -    Јесте, али треба ми новац!
       -    Да, али ти хоћеш да одеш. Нека ми најпре твој отац потпише да ће вратити ако одеш.
       -    Ја ћу потписати. Мој отац се у то не меша. Већ ми је то рекао. Ја ћу радити и све ћу ти вратити.
        Зар ово није чудо Божје? Кад је мајка поново дошла, ја јој рекох:
       - Начин којим смо се послужили успео је и Бог је услишио нашу молитву. И она саобраћајна несрећа је била од Бога. Сада ће ваш син остати код куће и опаметиће се.
      Тако је и било, захваљујући нашој молитви. Десило се чудо. Родитељи су постили, молили се, ћутали и успели.
      После извесног времена, син је дошао у манастир и потражио ме иако му нико од његових није ништа говорио о мени. Јоргос је потом постао врло добар младић и сада је у авијацији. Стекао је добру породицу.
      "Дете жели да има у својој близини људе који се топло моле Богу."

      Старац Порфирије Кавсокаливит
       
      Извор: Ризница литургијског богословља и живота
    • Од Логос,
      Древна старохришћанска црква откривена је у археолошким искапањима на подручју турске покрајине Невşехир односно Kападокије.
       
      Према првим истраживањима, подземна црква уклесана у стене настала је у 5. веку, а према речима археолога скрива и фреске на којима су досад невиђени призори попут цртежа рибе која пада из Христове руке, Исусова васкрсење и смрти злих душа.
      – Црква је већа од осталих пронађених на подручју Kападокије. Изграђена је под земљом, а њене изворне фреске преживеле су све до данас. Kад смо кренули са радовима нисмо ни сањали да ћемо пронаћи овакве подземне комплексе. Ископавање и чишћење иде даље и надамо се да ћемо ускоро имати нове податке о историји Kападокије која ће тако постати још значајније ходочасничко одредиште – изјавио је градоначелник Невşехира Хасан Üнвер.
      Древна црква откривена је у археолошким истраживањима у склопу пројекта обнове старог језгра овог турског града у чијем се средишту некада налазила. Археолошко подручје покрива готово 360 хиљада квадратних метара и укључује 11 квартова који окружују центар града.
      С обзиром да се откриће догодило у јануару, археолози су због неповољних временских услова цркву испунили замљом да би је заштитили.
      – Зауставили смо радове да бисмо заштитили фреске и саму цркву. У пролеће, кад отопли, чекаћемо да влага најпре испари, а затим ћемо уклонити земљу. Након рестаурације и чишћења фреске ће бити враћене у изворно стање – објаснио је Али Аyдин, један од археолога који учествује у истраживањима и рестаурацији.
      Ово откриће само је једно у низу фасцинантих археолошких открића на подручју некадашње Kападокије. Наиме, према досадашњим истраживањима откривено је око 200 подземних градова из различитих историјских раздобља, у којима је свеукупно живело око 100 хиљада становника. Већина градова има барем два подземна спрата, а њих 36 има три или више спратова. Највећи подземни град је свакако Деринкују, откривен 1963. године. Са својих 18 спратова, протеже се до дубине од 85 метара, а потиче из 8. века пре Христа. Kроз њега протиче питка вода, има низ вентилацијских система, станове, трговине, бунаре, оружарнице, гробље и посебне отворе за бег. У граду је пронађена и школа и посебне просторије у којима су се држале животиње.

      Тражећи уточиште пред римским прогонима, хршћани су на подручју Kападокије изградили 36 подземних градова и око 600 цркава од којих многе и данас привлаче бројне туристе и ходочаснике.
       
      Извор: Архео-аматери.рс
    • Од Логос,
      У сали суда који се налази поред цркве Светога Константина, у улици Академије, за време суђења почела је да се љуља, и да из ње теку сузе, једна икона Христова  (западног стила), која је стално висила на зиду. 

      У сали су се сви узнемирили и настала је бука... У средствима јавног информисања свако је давао своје тумачење. Том приликом  ме је позвао мој старац (Св. Порфирије) и рекао ми: „Крећи, нађи ту и ту госпођу - члана судског већа – и реци јој да је тражи један поп, па ми је доведи овде“. Тако је и било. Старац је упитао да ли је приметила нека слична дешавања у њеној кући. Она је одговорила да када обавља кућне послове ломе се чаше на полици, за Пасху јаја се сама бојају. Старац ју је благословио и рекао јој да поново дође. Пошто је госпођа изашла из келије, чујемо старца где нам говори: ''Жена ова је прихватиште злога духа и преко ње су изазвана вибрирања и сузе на икони Христовој. Сви који имају дела са злим духом виде ове чудновате феномене. Неки добрар човек може да буде присутан, али он неће ништа да види. Овакве појаве са иконама нису увек божанске. Неке од њих изазива ђаво преко људи. Неопходна је опрезност''.

      Извор: Епархија зворничко-тузланска
    • Од александар живаљев,
      Папа Фрањо је у зракоплову на повратку према Риму, одговарајући на питање дописника Вечерњег листа Силвија Томашевића, изјавио како се изучује повијест прије неголи ће се кардинала Степинца прогласити светим. Питање се односило на односе између православних националних Цркви, њиховом критичком односу према Kатоличкој Цркви те настојањима Српске православне Цркве у оспоравању процеса канонизације кардинала Алојзија Степинца.
      „Повијесни случај је овај: канонизација Степинца. Степинац је човјек с врлинама, што је Црква изјавила када га је прогласила блаженим. Може га се молити. Он је блажен. Али у одређеном тренутку процеса канонизације дошло се до неразјашњених точака“, одговара Папа.
      У наставку објашњава како се ради о повијесним точкама те да је он, који мора потписати канонизацију, молио, промишљао, тражио савјет и напосљетку схватио како треба потражити помоћ код патријарха Српске православне Цркве Иринеја. “Иринеј је велики патријарх. И Иринеј ми је помогао. Основали смо заједно повијесну комисију. Радили смо заједно. Јер, и Иринеја и мене једино занима истина”, објашњава.
       
      „Не погријешити. Чему служи једна изјава о светости, ако није јасна истина. Не служи никоме. Знамо да је он добар човјек, да је блаженик, али да се учини овај корак ја сам тражио помоћ Иринеја да се учини истина. Изучава се“, каже.
      Папа Фрањо потом објашњава како је најприје основана комисија која је дала своје мишљење, а сада се изучавају друге точке. „Продубљавају се неке точке како би истина била јасна. Ја се не плашим истине. Не плашим се. Само се плашим суда Божјег. Хвала”, закључио је свој одговор на питање Силвија Томашевића о даљњем поступку канонизације хрватског блаженика.
      Извор:https://www.bitno.net/vijesti/papa-o-kanonizaciji-kardinala-stepinca-on-je-blazen-moze-mu-se-moliti-ali-do-svetosti-moramo-izuciti-neke-povijesne-tocke/#.XNLBKD5Xuj4.whatsapp
    • Од Логос,
      Свим појавностима треба крст; тј. одвајање од свега оног што преко мисливог утиче на ум. Када су сва саодношења са појавностима прекинута и када је истовремено искључена сва природна активност и промењивост, тада се, попут из гроба васкрслог, појављује логос, који је у њему и који све што је од Њега обујми, са којим ништа не може бити, само по природи, у односу. Спасење је, стога, по благодати, а не по природи…

      Не очајавајмо размишљајући о узвишеној божанској бесконачности, јер Божије је човекољубље са такве висине на нас сишло, нити, сазнавши (сву) бескрајну дубину нашег грехопада, одбијајмо да поверујемо како ће у нама замрла врлина (једном) васкрснути.

      Преподобни Максим Исповедник, 
      Гностички стослови

      Извор: Епархија жичка
×
×
  • Create New...