Jump to content
GeniusAtWork

Нова генијална идеја за наплату пореза нам долази из Сарајева

Rate this topic

Recommended Posts

NOVALIĆ: SDA ĆE PREDLOŽITI ZAKON DA SE NAPLAĆUJE POREZ SVIMA ONIMA KOJI ODLAZE IZ BIH DA BI RADILI U ZEMLJAMA EU! DONOSE NOVAC U BIH A NE PLAĆAJU POREZ!

Politika

1
 

Premijer Federacije Fadil novalić istakao je u petak da će SDA stranka predložiti zakon u parlamentu BiH da se uvedu porezi na sve građane BiH koji rade u inostranstvu a novac donose u BiH te ne plaćaju porez na dobit.

Ovaj zakon bi trebao povećati budžetska sredstva za najmanje 100 miliona maraka svakih 6 mjeseci.

Mnogo naših građana zarađuje ogroman novac u zemljama EU a kada dođu u BiH troše ga na luksuz i eventualnu obnovu i izgradnju objekata za život. Mislimo da je fer da se uvede porez od 10 posto na sve građene koji rade van BiH rekao je Novalić. Ovaj zakon neće obuhvatati samo studente i one osobe koje su na doktorskim disertacijama.

Prijedlog zakona će biti na dnevnom redu sljedeće sjednice parlamenta BiH i nadamo se da će proći glasanje.

Da bi se eventualno spriječio nelegalni unos novca u državu bez plaćanja poreza na granicama ćemo uvesti fizički pretres građana za koje sumnjamo da bi mogli imati novac a nisu ga prijavili.

Линк

Share this post


Link to post
Share on other sites

Значи,

Грађанима БиХ који зарађују у иностранству и онда дођу назад и у БиХ троше зарађени новац, по мишљењу овог господина треба увести додатни порез јер они не троше новац на оно на шта он сматра да треба да троше, већ на оно што он сматра луксузом. А да би се то реализовало, треба претресати грађане БиХ у повратку на граници, али само оне за које се сматра да су сумњиви, тј. да зарађују ван али не желе то да пријаве.

 

12:smeha:12:smeha:12:smeha:12:smeha:12:smeha:12:smeha:12:smeha:12:smeha:    Па ово је стварно епски, чак и за ово поднебље   :aplauz::aplauz:  :navijanje:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ноторни глупаци. Хрватска већ има такав порез. Глупост неопевана. Људи једноставно неће више долазити нити ће трошити тај новац тамо. Шта коме треба таква будаласта држава.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Мене само занима ово:

пре 27 минута, GeniusAtWork рече

Da bi se eventualno spriječio nelegalni unos novca u državu bez plaćanja poreza na granicama ćemo uvesti fizički pretres građana za koje sumnjamo da bi mogli imati novac a nisu ga prijavili.

Како ће да сумњају, је л' ће пандур на граници одокативно да процењује па ће онда неког да заустави "Е, ти си ми сумњив, мора да си гастос и да кријеш паре!"? А иначе познато је да 2017. године сви носе свој "огроман новац који су зарадили у ЕУ" у џаковима са собом, ништа картице, рачуни у банци...ил ће можда и картице да проверавају на граници?    :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не секирај се. Има начин.

А ово што пише је или новинарска глупост или глупост тога који је дао изјаву, чуј премијер! :)) А ако је ово друго, онда се питам како тај тудук мисли увести овај порез кад не може нешто смислено да каже о њему? То изгледа онда као да се планира увођење по налогу некога ко је мало интелигентнији од њега, а да су тутка гурнули да лупета о томе. confused1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ма идиоти. Него све мање и мање пара, а много уста на државној сиси, посебно у Федерацији, која има три или четири нивоа власти у сваком кантону и која је направљена тако да је највећи послодавац ентитет, који гуши све остало. ЗАто одатле беже још и брже него из РС. У међувремену, пресушују и стране донације, па грамзива стока мора да нађе неки нов начин да заради паре, па оће да пљачкају своје грађане који оду негде и зараде неку цркавицу, кад већ у Федерацији не могу.

Фазон овде није што они троше паре, јер од тих пара та стока има "само" ПДВ. Фазон је што не уплаћују порезе на зараду и социјално и здравствено, па оће још и за то да ошишају људе. Па би сад још и да претресају људе на гранции Федерације, пошто је то ваљда Монте Карло и свеједно ће људи да им долазе.

Једини разлог зашто можеш да претресаш људе на граници и да им тражиш паре јесте кад сумњаш да носе преко одређеног износа готовине који мора да се пријави на гранмици а они га не пријаве, јер то може да указује на прање пара или друге нелегалне активности, што је негде и разумљиво јер сад све обављаш преко бамке. Ал са својим парама које зарадиш поштено можеш да радиш шта год хоћеш, сем ако те препадне неки друмски разбојник на граници, претресе те и опљачка те.

Само што глупа стока није чула за кредитне картице, па ти и не треба да носиш паре са собом. Можеш или да плаћаш картицом или да дигнеш са банкомата колко ти треба.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Па кад су овако "паметни" бојим се да ће ово што сад напишем да им да идеју, јер по овој изјави су глупи до бола. :))

Ради се о томе да је вероватно ова горе изјава написана или као пробни балон, или да људе скрене у погрешном правцу, управо да посмисле, па шта ме брига нећу носити готовину. Они ће увести порезна правила по којима ће свако ко има држављанство бити практично сматран резидентом БиХ за потребе пореза. Уведу луда правила, на пример, имаш пар старих ципела и гађе код бабе у БиХ, сматраш се порезним обавезником зато што имаш имовину у БиХ. И овде се не шалим. Или долазиш толико и толико пута и боравиш толико ту и ту. Или имаш кућу, или си пријављен негде или, или .... Дакле како год окренеш, бићеш "резидент", а онда те опорезују, на основу тога на зараду коју зарадиш по свету. Неће они завиривати у унутрашњи веш на граници да виде носиш ли паре.

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 27 минута, GeniusAtWork рече

Како ће да сумњају, је л' ће пандур на граници одокативно да процењује па ће онда неког да заустави "Е, ти си ми сумњив, мора да си гастос и да кријеш паре!"?

Запослиће Зоскета, он има нос за гастосе. :smeh1:

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 33 минута, Vedran рече

Па кад су овако "паметни" бојим се да ће ово што сад напишем да им да идеју, јер по овој изјави су глупи до бола. :))

Ради се о томе да је вероватно ова горе изјава написана или као пробни балон, или да људе скрене у погрешном правцу, управо да посмисле, па шта ме брига нећу носити готовину. Они ће увести порезна правила по којима ће свако ко има држављанство бити практично сматран резидентом БиХ за потребе пореза. Уведу луда правила, на пример, имаш пар старих ципела и гађе код бабе у БиХ, сматраш се порезним обавезником зато што имаш имовину у БиХ. И овде се не шалим. Или долазиш толико и толико пута и боравиш толико ту и ту. Или имаш кућу, или си пријављен негде или, или .... Дакле како год окренеш, бићеш "резидент", а онда те опорезују, на основу тога на зараду коју зарадиш по свету. Неће они завиривати у унутрашњи веш на граници да виде носиш ли паре.

Не могу то да ураде, из најмање два разлога. Прво, статус резидента је међународни стандард, и зна се шта подразумева. Друго, овакав вид опорезивања би био дупло опорезивање, а пошто вероватно и БиХ има споразуме о избегавању дуплог опорезивања са већином тих земаља из којих долазе њени грађани који раде у иностранству, то не би било могуће ни према потписаним међународним уговорима.

Него стока бре. Буквално оће овако да раде, то је њихов ниво. Да ајдучки пресрећу људе на границама и отимају им паре. То је тотално полудело, не мисле више ни на шта сем на своју дикретну и веома краткорочну корист.

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 1 минут, RYLAH рече

Не могу то да ураде, из најмање два разлога. Прво, статус резидента је међународни стандард, и зна се шта подразумева. Друго, овакав вид опорезивања би био дупло опорезивање, а пошто вероватно и БиХ има споразуме о избегавању дуплог опорезивања са већином тих земаља из којих долазе њени грађани који раде у иностранству, то не би било могуће ни према потписаним међународним уговорима.

Види. Нема стандарда. Не постоји међународни стандард о томе шта се дефинише као порезна резидентност то зависи од земље до земље. Ето, ХР је у ЕУ па појео вук магарца, имају нешто слично овоме што сам описао. Што се тиче споразума о избегавању дуплог опорезивања, они постоје. Међутим, у највећем броју случајева, ако, на пример, Немачка (лупам) има порез на доходак од 10%, а БиХ 20% онда разлика од 10% иде БиХ. Дакле било би могуће дупло опорезивање. А ако не постоји споразум са одређеном земљом онда законски могу и једни и други да их опорезују до максимума, а таквих случајева има. Тако да практично би било 20% од дохотка једној земљи, 20% другој. :0222_shocked:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 6 минута, Vedran рече

Види. Нема стандарда. Не постоји међународни стандард о томе шта се дефинише као порезна резидентност то зависи од земље до земље. Ето, ХР је у ЕУ па појео вук магарца, имају нешто слично овоме што сам описао. Што се тиче споразума о избегавању дуплог опорезивања, они постоје. Међутим, у највећем броју случајева, ако, на пример, Немачка (лупам) има порез на доходак од 10%, а БиХ 20% онда разлика од 10% иде БиХ. Дакле било би могуће дупло опорезивање. А ако не постоји споразум са одређеном земљом онда законски могу и једни и други да их опорезују до максимума, а таквих случајева има. Тако да практично би било 20% од дохотка једној земљи, 20% другој. :0222_shocked:

 

У свакој се земљи јасно зна ко је резидент, и то се прописује законима, који су рађени на основу међународног стандарда. Рецимо, за Хрватску је у смислу закона о порезу на доходак резидент описан у члану 2 https://www.zakon.hr/z/85/Zakon-o-porezu-na-dohodak и дефиниција је врло рестриктивна, стандардна. Проблем, и у Хрватској и у свим земљама бивше Југославије је што људи годинама живе у иностранству а не одјављују своје пребивалиште у месту рођења, сем ако их та друга земља не натера. Имао сам једног што је већ петнаестак година у Француској, а још се води у МУП у Крагујевцу, чак није пријавио ни да је на привременом раду у иностранству. То га је касније коштало много јер се достављање сматрало извршеним и цео се спор водио без његовог знања. По тој логици верујем да раде и порезници, и овде и у Хрватској и свуда.

Што се тиче уговора о двоструком опорезивању, верујем да постоје разни примери, нисам стручњак, али мени није познато. Најчешће клаузуле у тим уговорима су да тамо где оствари добит, плаћа и порез, без обзира на основ, и то је то. Ево ти опет пример између Србије и Босне http://www.mfin.gov.rs/UserFiles/File/ugovori dvostruko oporezivanje/BIH.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Сад тек видим ово у твом потпису. Јеси ли ти правник?

Непријатно ће ми бити да се с правником расправљам :))

Није исто стандардна резидентност и порезна резидентност, не дефинишу се и не третирају на исти начин. Може неко бити нерезидент, а да се и даље сматра порезни резидент (глупо, али тако је у пракси). Ово што пише у "закону о порезу на доходак" није све. Има и "опћи порезни закон" који нуди доста широку дефиницију шта је то пребивалиште у порезне сврхе. А да не говоримо како се он примењује у пракси. Једно је закон а друго пракса поготово у банана државама. Ево ти упитник за утврђивање порезне резидентности: https://www.porezna-uprava.hr/HR_obrasci/Documents/UTVRĐIVANJE REZIDENTNOSTI U POREZNE SVRHE/Upitnik TI.pdf 

Ту се јасно види шта све они траже и на који начин то раде.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 1 минут, Vedran рече

Сад тек видим ово у твом потпису. Јеси ли ти правник?

 

Ма јок, само се тако представљам јер жене просто луде кад виде неког ко по цео дан буљи у прописе и смишља како да смањи казну некоме :))) 

Знам да обична и пореска резидентура није исто, зато сам ти и дао онај порески закон, где се дефинише ко је резидент према том пореском закону. А овај упитник се уклапа у то њихово, јер ако боравиш изван Рвацке 183 дана из неког разлога, сматраш се привре (макар привременим) нерезидентом, зато ово и попуњаваш. Не да би те и они опет опорезовали, него да виде колико ће дуго да траје то твоје док остварујеш приходе и плаћаш порезе негде другде.

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 1 минут, RYLAH рече

А овај упитник се уклапа у то њихово, јер ако боравиш изван Рвацке 183 дана из неког разлога, сматраш се привре (макар привременим) нерезидентом, зато ово и попуњаваш.

http://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2008_12_147_4043.html

(1) U smislu ovoga Zakona smatra se da porezni obveznik ima prebivalište ondje gdje ima stan u vlasništvu ili posjedu neprekidno najmanje 183 dana u jednoj ili u dvije kalendarske godine. Boravak u stanu nije obvezan.

(3) Ako porezni obveznik ima prebivalište u tuzemstvu i inozemstvu, smatra se da ima prebivalište u tuzemstvu.

А у упитнику се пита о имовини, љубимцима, чланствима, рачунима, и још којечему и на основу сваке од тих ствари се утврђује да човек и даље има "средиште животних интереса" у "туземству", што значи у пракси да је подложан опорезивању. :mahmah:

пре 8 минута, RYLAH рече

Не да би те и они опет опорезовали, него да виде колико ће дуго да траје то твоје док остварујеш приходе и плаћаш порезе негде другде.

Ма јок! Не би они. :)) Зато људи плаћају дупле порезе и замлаћују се са тоном папира :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By Поуке.орг - инфо
      Крајем 2019. године у издању Храма Светог Саве на Врачару, са благословом Његове Светости Патријарха српског г. Иринеја, објављена је књига дипл. теол. Славише Тубина Јесте и биће – црквени аспекти Крсне славе у уредништву презвитера Бранислава Кличковића.     Књига се бави можда и најбитнијим идентитетским питањем српског народа и православног етоса, али са црквеног становишта, што је врло битно јер се о Крсној слави до ове књиге у српској јавности шаролико писало, па су се методолошки мешале етнолошке, социолошке и црквене претпоставке, тако да је на крају таквих истраживања закључак морао да буде сагледаван са више становишта.   Ова књига искључиво говори о црквеном аспекту историјско-богословског феномена Крсне славе. Подељена је у три дела. Први део – Историјско-теолошка генеза – бави се библијским и предањским коренима Крсне славе, са истицањем четири темеља за генезу овог феномена јединственог за српски народ. На крају првог дела књиге, аутор се бави улогом Светог Саве у обликовању обреда Крсне славе, али и каснијим поменима Славе у светосавском наслеђу.   У другом делу књиге – Литургијска симболика славских елемената – аутор анализира саставне елементе обреда из литургијско-литургичке перспективе, а посебно потпоглавље посвећује односу Крсне славе и Евхаристије.   У трећем делу – Прослава славе – Славиша Тубин анализира појам славског завета, затим објашњава сам славски дан као освећење времена, улогу домаћина Славе у односу на молитву и трпезу. У овом делу књиге, аутор се посебно бави улогом пароха и парохијана – свечара, кроз објашњење обреда и обичаја резања славског колача. На крају књиге, аутор доноси и делове старих здравица у српском народу, али у контексту библијског, а не етнолошког.   На крају књиге налази се и потпоглавље Укратко о богослужбеној символици славског обреда и обеда, где је одговорено на двадесет и седам питања које је аутор чуо и сакупио у својој парохији. То овој књизи даје многоструки значај, јер је та практична поука као закључак отворила могућност да се ово истраживање настави.   Књигу препоручујемо верницима, парохијанима, катихетама, ђацима и студентима, а посебно свештеницима који су – можда већ и – чули за многа питања својих парохијана, на која у овој књизи могу да нађу одговор. Ова релација аутор-читалац даје овој књизи мултидисциплинарни оквир, али у богословском миљеу, а са друге стране је и поучна, јер су многе хипотезе у овој књизи проистекле из практичних питања која су се наметнула у животу Цркве.   Књигу можете набавити у продавници Храма Светог Саве на Врачару или наручити преко броја телефона: 064-9508872.     Извор: Инфо-служба СПЦ
    • By Поуке.орг - инфо
      У Недељу отаца Првог васељенског сабора, 31. маја 2020. године, служена је Архијерејска Божанствена Литургија у загребачком Катедралном храму Преображења Господњег. Литургију је служио Митрополит загребачко-љубљански Порфирије, уз саслужење архимандрита Данила (Љуботине), протонамесника Богољуба Остојића и ђакона Драгана Радића.     Ова Литургија била је прво богослужење у храму у коме су, након што је пострадао од земљотреса, постављене заштитне скеле. Верни народ је учествовао у Литургији уз придржавање познатих епидемиолошких прописа.   У беседи по прочитаној јеванђелској перикопи (Јн. 17, 1-13), Митрополит је рекао да нас је, поред епидемије која је паралисала читав живот и онемогућила нормално кретање људи, од храма одвојио и земљотрес. По његовим речима, заштитна скела је омогућила вршење богослужења, али су и даље у току испитивања која треба да установе тачна оштећења на храму и захвате које је потребно извршити.   Митрополит је земљотрес назвао једним од искушења која су иза нас: Верујемо да је и оно, као и свако искушење, са својим дубоким смислом, омогућило да откријемо понешто о себи, о смислу живота, али и о љубави Божијој.   Тумачећи прочитани одломак Јеванђеља – Христову првосвештеничку молитву, рекао је да нам у том, својеврсном богословском трактату, Христос говори шта је Царство Божије: Вечни живот је исповедање Бога Оца, као јединог истинитог Бога и, Онога кога је Он послао, Исуса Христа.   Говорећи о односу вере и живота, Митрополит је рекао да од тога како и на који начин верујемо, зависи и како ћемо и на који начин живети. Са друге стране, тај начин нашег живота исповедамо, артикулишемо и преображавамо у исказе наше вере. Вера и Живот су нераскидиво повезани.   Митрополит је саможртвену љубав, на коју смо позвани по јеванђељу, упоредио са Крстом Христовим. Хришћанска љубав је љубав према свима.Она не прави границе и разлике међу људима, али истовремено нас позива на прецизност и верност вери Отаца. Љубав не значи релативизовање наше вере, напротив. Љубав значи њено оснаживање и јасније формулисање, да бисмо ту веру, као чисту изворску воду сведочили у љубави пред свима.   Нагласио је да не треба никада помислити да се на било који начин вера може релативизовати. Наше вере се ни по коју цену нећемо одрећи, додао је.   Прву беседу, изговорену након више од два месеца са амвона загребачког катедралног храма, Митрополит Порфирије је закључио говорећи о томе да не треба да будемо судије другима, већ својим поступцима. Рекао је да хришћани треба да буду немилосрдне судије својим страстима и сопственом греху, али истовремено да имају неописиву, безграничну наду у Господа, кога су позвани да славе својом вером и својим животом.     Извор: Митрополија загребачко-љубљанска
    • By Поуке.орг - инфо
      На радост верног народа града Прибоја и околине, Његово Преосвештенство Епископ милешевски г. Атанасије савршио је Божанску Литургију у храму Васкрсења Христовог у Новом Прибоју у седму недељу по Вазнесењу Господњем – Светих отаца Првог васељенског сабора, 31. маја 2020. године.   Звучни запис беседе   Саслуживали су архијерејски намесник прибојски протојереј-ставрофор Драган Видаковић, старешина храма у Новом Прибоју протојереј-ставрофор Марко Папић, парох прибојски протојереј Спасоја Вујанић, јереј Никола Перковић и ђакон Иван Савић. На прозбе и јектеније одговарао је црквено-градски хор Свети кнез Лазар из овог града.   Поред свештенослужитеља, учесници трпезе Господње били су и верници, а посебно деца. Говорећи о важности учешћа на светим богослужењима, а нарочито на Светој Литургији, Преосвећени Епископ Атанасије је напоменуо: – Честитајући вам данашњи дан и учешће на Божанској Литургији желим да вас подсетим на оно што Црква памти као најважније, да се Господ наш Исус Христос, извршивши дело спасења, у послушности Оцу своме небескоме, узнео на Небо, у своју вечну славу, и сео са десне стране Бога и Оца, и полазећи благословио своје свете ученике, а преко њих тако благословио и све друге који буду у заједници са Његовим ученицима и који буду веровали у Њега у свима временима. И тај благослов се пренео и почива данас и овде у овоме светом храму где смо се ми сабрали. Тај благослов је са нама као Христовим ученицима.   – Обратимо пажњу нарочито на то како Господ прави своје следбенике, своје ученике. Они нису као такви рођени него су узведени да буду Његови ученици. Господ их је преобразио, начинио својим ученицима. Он је своје ученике стварао и од мудрих људи, и од жена, деце, болесника, од великих грешника чак, он је правио своје следбенике, своје ученике. Али како? Они нису остали такви какви су били него их је Он преобразио, препородио… Он је себи правио следбенике чак и од некадашњих својих прогонитеља. Апостол Павле, који се у оно време звао Савле, био је мрзитељ Христов и прогонитељ Његових следбеника. Међутим он је био способан у души за добро. Он није био озлобљен, није био озлотворен, његова душа није била прожета злом, али је био инструментализован од зла, био је обманут у уму. И Господ наш који види срца и умове, који види мисли, и све зна, знао је да од њега може направити добар сасуд и слугу свога, и јавио му се. И пошто је Савле био чисте душе одмах га је препознао и постао Његов верни следбеник до краја и пострадао за Њега.   – Господ је Цркву своју, заједницу којој и ми данас припадамо, оставио у сигурним рукама. Његови следбеници имају праву Његову науку и снабдевени су силом са висине, силом Духа Светога. Јер ми се крштавамо у име Господа Исуса Христа и примамо дар Духа Светога у светој тајни која је спојена са крштењем, у миропомазању. И ми сви треба да будемо свесни тога. Срамота је да не будемо свесни те благодати и тога богатства које нам је дато, које поседујемо. Јер се може догодити да губимо животне битке не знајући да имамо праву моћ у себи и праву силу. Треба да знамо шта имамо и треба то и да употребимо, ту благодат и ту моћ. Сваки хришћанин који је свестан тих дарова које има, може да победи сваки грех, нагласио је Епископ Атанасије.   Саборовање Епископа са верним народом настављено је и за трпезом љубави уз богоугодни разговор.     Извор: Епархија милешевска
    • By Поуке.орг - инфо
      На празник Вазнесења Господњег литургијски је прослављенахрамовна слава цркве Вазнесења Господњег у Подгорици. Началствовао је протојереј Предраг Шћепановић, уз саслужење протојереја-ставрофора: Далибора Милаковића, протојереја: Миладина Кнежевића, Мирчете Шљиванчанина, Николе Пејовића, јереја Леке Вујисића, као и протођакона Владимира Јарамаза и ђакона Павла Божовића.     Током Литургије многобројно сабраном вјерном народу, надахнутим празничним пастирским словом, обратио се настојатељ цркве Светих новомученика момишићких и парох момишићки – протојереј Никола Пејовић.   ,,Сав наш овоземаљски живот саткан од сусрета и од растанака. И већина тих растанака су тешки и болни и носе тугу са собом. Нарочито онда када се растајемо у смртном часу од наших најдражих. Међутим, овај растанак, Господа од ученика Његових, на дан Његовог Вазнесења, другачији је од свих осталих растанака. Зато што порука Христова при растанку ученицима Његовим, а преко њих и свима нама гласи: ,,Радујте се! – Радујте се, јер ја сам са вама до свршетка свијета и вијека”, рекао је отац Никола.   Он је објаснио да се Господ вазноси на небо, не да би оставио своје ученике, него да би био још приснији и Богу Оцу одакле се предвјечно рађа и одакле је сишао међу нас људе да би тако био ближи и свима нама, оснивајући Цркву своју коју ни врата пакла неће надвладати.   Отац Никола је у даљем обраћању указао и на то да је Господ својим Вазнесењем, небо спустио на земљу:   Нагласио је да је Вазнесење празник радости.   “Истинске радости, зато што је то дан спасења човјековог и зато се овај дан и назива Спасовдан. Господ се вазноси на небо да би небо спустио на земљу. Управо то небо, благослов Божији, ту радост живота у Њему, да би се и ми људи вазносили на небо. И да бисмо и ми људи, и ако земљани, постали синови тог и таквог неба. И ако земљом ходимо, треба да небом живимо. Црква Христова коју је Христос основао, јесте у времену и јесте у овом свијету, али она није од овога свијета. Јер храмови Божији, они су парче неба на земљи”, поручио је он.   Отац Никола се у другом дијелу свог обраћања осврнуо на девастацију и стагнацију духовног живота Цркве, нарочито након Другог свјетског рата, као и на период обновитељства који се десио крајем осамдесетих година који је конкретно за овај храм предводио садашњи страрјешина Саборног храма протојереј-ставрофор Драган Митровић:   ,,Након Другог свјетског рата, наши храмови су били разрушени, но, крајем осамдесетих и почетком деведесетих година овај храм Вазнесења поново се обнавља. Наш отац Драган Митровић са својом братијом од којих су многи и сада овдје међу нама као свједоци те духовне обнове, обнавља овај храм Божији. Овај храм је вазнио многе младе душе, а међу њима и нас овдје присутне свештенике. Вазнио нас је у свештеничку службу да би свој живот и живот других људи са којима нас Бог сусреће и спаја, упућивали управо Христовим путем.”   На самом крају свог пастирског слова, отац Никола је нерадо констатовао да многима данас вјера смета, те да су Црква и Христос поново на крсту, поново у страдању и распећу:   ,,Морамо и то да поменемо као свједочанство, морамо са тугом и са жалошћу да констатујемо да многима та вјера у Христово распеће, Васкрсења и вазнесење данас смета. Морамо констатовати да је поново црква, а кроз њу и Христос на распећу. Али, управо овај данашњи дан и пјесме које пјевамо, дају нам утјеху, снагу, радост и знање да ћемо ипак побиједити, јер је Бог побиједио у кратким и једноставним ријечима: ,, Ја сам са вама…” – али ово буквално преводим: ,,…и нико вам ништа не може!” У том сазнању Божијег присуства, Божанске силе, благодати и љубави и наше жеље, службе, правде и истине ми прослављамо овај празник.”, поручи је отац Никола.   Овогодишњи домаћин и кум храмовне славе господин Јован Митровић са породицом, предао је кумство за сљедећу годину господину Зорану Миловићу.     Извор: Митрополија црногорско-приморска
    • By Поуке.орг - инфо
      У шесту недељу по Пасхи - Недељу слепог, 24. маја 2020. године, Света браћа Кирило и Методије торжествено су прослављена у храму Васкрсења Христовог Хиландарског Метоха у Нишу. Тога дана, прослављена је и храмовна слава (Недеља Мироносица), чије је свечано обележавање било одложено за дан када своје крсно име прославља и Богословија у Нишу. Због тога је на данашњој Литургији појана Пасхална служба.       У посебно лепо уређеној порти храма Васкрсења Господњег, Његово Преосвештенство Епископа нишког Г. Г. Арсенија с радошћу дочекало братство, гости храма и бројни верни народ.   Свету архијерејску Литургију је служио Преосвећени Владика Арсеније уз саслуживање свештенства Епархије нишке - протојереја-ставрофора Милутина Тимотијевића, ректора Богословије, протојереја Миодрага Павловића, архијерејског намесника првог нишког, протонамесника Димитрија Петровића, протојереја Предрага Радосављевића, старешине храма Светих царева Константина и Јелене, протојереја Владана Стојановића, старешине храма Успења Пресвете Богородице у Доњој Врежини, протојереја Дејана Крстића, професора Богословије, јереја Бобана Миловановића, протођакона Стевана Кричке и протођакона Дејана Николића, професора Богословије.   Пуноћи Свете Евхаристије допринело је одговарање са певнице, за којом су били неки од најбољих појаца Епархије -  свештенослужитељи и ђаци Богословије који живе у Нишу. Ове године због ванредне ситуације и ђаци Богословије учили су од својих кућа, па их зато није било у већем броју на дан славе.   По прочитаном јеванђелском зачалу из Јеванђеља по Јовану (9. гл, од 1. до 38. стиха), надахнуто пастирско слово упутио је Владика Арсеније говорећи нам о значају духовног вида, упоређујући физичко и духовно слепило.   "Узалуд очи свима нама ако нема светлости. Да није Светлости Божије, мрак би обавио наш живот, као живот слепога од рођења" рекао је Владика Арсеније, који је истакао "не треба да мислимо ми који видимо, да смо много срећнији од оних који не виде".   "О колико треба да смо захвални Богу што нам је подарио чуло вида. Не треба заборавити да је слепило велика несрећа, али ништа мања несрећа није и оно друго слепило - слепило духом. Духовно је слеп онај човек који живи у духовном мраку, чији је духовни човек помрачен и не види зраке Божанске истине, правде и добра. Духовно слеп је онај човек, који у Богу не види свог Творца и Творца свега материјалног и нематеријалног."   Велику част је учинио братству храма Преосвећени Владика нишки, када је на Малом Входу рукопроизвео презвитера Дејана Крстића, професора Богословије, у чин протопрезвитера, а ђакона Дејан Николића у чин протођакона.   Посебна духовона радост је било причешће великог броја верног народа, посебно деце и младих.   Након заамвоне молитве уследио је чин освећења славских дарова и резања славског колача. Колачари су ове године биле госпођа Биљана Павловић и др Снежана Марковић, која је ову дивну дужност с радошћу преузела и за народну годину.   Благодарност за благослове који су својим доласком донели, свештенослужитељима Епархије нишке, упутио је старешина храма Васкрсења Христовог, протојереј Бобан Стојковић. Он се за посебну љубав и бригу исказану према овом нишком храму, захвалио парохијанима, а онима који су се у доброчинству посебно издвојили уручене су захвалнице.    Отац Бобан је благодарност упутио протојереју-ставрофору Милутину Тимотијевићу, ректору Богословије у Нишу, који је у фебруару ове године даровао нови звоник храму Васкрсења Христовог, протођакону Дејану Николићу на дванаестогодишњем служењу, господину Љубомиру Благојевићу, црквеном одборнику, господину Зорану Ђорђевићу, господину Марку Стојановићу, господину Милану Спасићу, председнику удружења "Радне акције Делијски Вис", господину Жарку Павловићу, господину Радовану Стојановићу и његовој мајци госпођи Славојки из Швајцарске.    По завршеној Светој Литургији, приређена је трпеза љубави за све присутне.     Извор: Радио Глас

Све поруке на форуму, осим званичних саопштења Српске Православне Цркве, су искључиво лична мишљења чланова форума 'Живе Речи Утехе' и уредништво не сноси никакву материјалну и кривичну одговорност услед погрешних информација. Објављивање информација са сајта у некомерцијалне сврхе могуће је само уз навођење URL адресе дискусије. За све друге видове дистрибуције потребно је имати изричиту дозволу администратора Поука.орг и/или аутора порука.  Коментари се на сајту Поуке.орг објављују у реалном времену и Администрација се не може сматрати одговорним за написано.  Забрањен је говор мржње, псовање, вређање и клеветање. Такав садржај ће бити избрисан чим буде примећен, а аутори могу бити пријављени надлежним институцијама. Чланови имају опцију пријављивања недоличних порука, те непримерен садржај могу пријавити Администрацији. Такође, ако имате проблема са регистрацијом или заборављеном шифром за сајтове Поуке.орг и Црква.нет, пошаљите нам поруку у контакт форми да Вам помогнемо у решавању проблема.

×
×
  • Create New...