Jump to content
Претражи у
  • Још опција
Прикажи резултате који садрже
Прикажи резулте из

Оцени ову тему

Recommended Posts

ЧЛАН

Поштовани чланови форума,

Често сам био у прилици да чујем различита "правила" о томе ко могу бити свједоци на вјенчању. Све се најчешће своди на две варијанте:

1) Свједоци на вјенчању су кум и стари сват

2) Свједоци на вјенчању су кум и кума

 

Е сада мене интересује постоји ли заиста неко строго правило по овом питању, јесу ли они тврдокорнији у праву када увођење куме називају неисправним, новотаријама са запада, женским измишљањима и лобирањем, и када су изричито против тога, или постоји аргументација која ову праксу оправдава, и која младој на вјенчању даје легитимно право да има своју куму и да буде равноправна са мужем?  Сложићемо се да је овај тренд последњих година у порасту, некада је кума била нешто незамисливо, а данас се све више прихвата. 

 

Шта можете рећи о овоме.

 

 

 

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
ЧЛАН
пре 11 минута, Александар С рече

 

Шта можете рећи о овоме.

PRVO, OSNOVNO I JEDINO MOJE PRAVILO - Oterati familiju i njihove glupe običaje na vreme inače će da jašu mladence doživotno.

Ostalo kako se njih dvoje dogovore. I gde piše u Pismu ili ranohrišćanskoj praksi da je kum neophodan?

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
ЧЛАН

Po pravilima Crkve, svedok na venčanju može biti kršteni pravoslavac bilo kog pola.

Ja sam dva puta bila svedok sa muževljeve strane. Ne postoji nijedna prepreka.

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
ЧЛАН
1 hour ago, Paradoksologija рече

Po pravilima Crkve, svedok na venčanju može biti kršteni pravoslavac bilo kog pola.

 

И ја мислим да је тако, али бих волио неко прецизније тумачење, и неки "опипљивији" аргумент...

И можда некакав однос правила цркве са некаквим (вјековним) обичајем по овом питању... Јер је вјероватно стари сват производ обичаја из старих времена који је ушао о праксу у цијелој нашој цркви.. Не знам како је код других православних народа..?

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
ЧЛАН
пре 2 минута, Александар С рече

И ја мислим да је тако, али бих волио неко прецизније тумачење, и неки "опипљивији" аргумент...

И можда некакав однос правила цркве са некаквим (вјековним) обичајем по овом питању... Јер је вјероватно стари сват производ обичаја из старих времена који је ушао о праксу у цијелој нашој цркви.. Не знам како је код других православних народа..?

Bračna pravila Srpske pravoslavne crkve 

II DOPUNjENO I ISPRAVLjENO IZDANjE
SVETOG ARHIJEREJSKOG SINODA
Beograd 1994.

ŠTAMPANO IZDANjE:
BRAČNA PRAVILA SRPSKE PRAVOSLAVNE CRKVE OBJAVLjENA SU PRVI PUT U „GLASNIKU“, SLUŽBENOM LISTU SRPSKE PRAVOSLAVNE PATRIJARŠIJE OD 7. SEPTEMBRA (25. AVGUSTA) 1933. GODINE, BROJ 34-35.

Online dostupno na Wikisource

Član 67

Na venčanju moraju, osim sveštenika, biti prisutni najmanje dva svedoka.

Svedoci moraju biti punoletni i moraju imati sposobnost za svedočenje po crkvenim propisima (§§ 137 i 144 Postupka za sudove u Srpskoj pravoslavnoj crkvi).

Osim toga ne mogu biti svedoci venčanja:

a) nehrišćani i poznati bezvernici;

b) hrišćani nepravoslavnoga ispovedanja;

v) lica isključena iz crkvene zajednice dok traje kazna;

g) monasi i sveštenomonasi;

d) lica lišena prava da predlažu pokretanje sudskog postupka po službenoj dužnosti (§ 127 Postupka za sudove u Srpskoj pravoslavnoj crkvi).

Izuzetno, ako se nikako nisu mogli naći drugi sposobni svedoci venčanja po § 66, mogu se kao svedoci venčanja pripustiti i lica označena u ovome paragrafu, osim navedenih pod tačkom a).

Izuzetno mogu se kao svedoci pri venčanju uzeti, po prethodnom odobrenju nadležnog Arhijereja, i hrišćani nepravoslavnog ispovedanja (tač. b) ovog paragrafa).

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
СВЕШТЕНИК

Никакав проблем није пол кумова. Могу бити кум и стари сват, кум и кума, кума и кум, двије куме од којих је једна кум а, а друга старосватица....

Само да су православни хришћани без сметње

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
ЧЛАН

Значи, свештеници који форсирају старог свата а куму одбацују као нешто ново што је дошло са запада, у најмању руку су неупућени...

И држе више до обичаја него ли до правила Цркве.. 

:)

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
ЧЛАН
пре 14 минута, Natasa. рече

Šta beše stari svat? Mladoženjin ujak?

Да, младожењин ујак.. 

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
ЧЛАН
пре 2 минута, Александар С рече

Да, младожењин ујак.. 

E samo ako neću da mi tu stoji svekrvin brat :)).

Kakav bre stari svat, stari kum, sve to treba na vreme rasterati :smeh1:.

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
ЧЛАН
пре 4 минута, Александар С рече

Значи, свештеници који форсирају старог свата а куму одбацују као нешто ново што је дошло са запада, у најмању руку су неупућени...

И држе више до обичаја него ли до правила Цркве.. 

:)

Da. Meni su baš sveštenici više puta rekli da naravno da mogu da budem 'kum' kao žena, jer pol svedoka nije po Crkvi ničim određen. Prosto, tradicija postoji, ali Crkva nije isto što i narodni običaji i 'valja se'.

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 1 сат, Paradoksologija рече

Osim toga ne mogu biti svedoci venčanja:

a) nehrišćani i poznati bezvernici;

b) hrišćani nepravoslavnoga ispovedanja;

 

Izuzetno, ako se nikako nisu mogli naći drugi sposobni svedoci venčanja po § 66, mogu se kao svedoci venčanja pripustiti i lica označena u ovome paragrafu, osim navedenih pod tačkom a).

Ladno u slučaju nužde može i neki Jehovin svedok, a ja ne mogu ni slučajno... :)

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
ЧЛАН
пре 8 минута, Avocado рече

Ladno u slučaju nužde može i neki Jehovin svedok, a ja ne mogu ni slučajno... :)

Je l si ti kršten?

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
ЧЛАН
пре 13 минута, Avocado рече

a ja ne mogu ni slučajno... :)

А зашто би неко и хтео да те узме за кума (на црквеном венчању) када не верујеш у Бога ne_shvata мислим, то кумство није ствар фолклора, иако се често тако узима...

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
пре 2 минута, АлександраВ рече

А зашто би неко и хтео да те узме за кума (на црквеном венчању) када не верујеш у Бога ne_shvata мислим, то кумство није ствар фолклора, иако се често тако узима...

Ma ne bih naravno... samo se zezam...

 

@Natasa.

Nisam kršten.

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Чланови који сада читају   0 чланова

    Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу

  • Сличан садржај

    • Од Логос,
      У селу Орашац, надомак Аранђеловца, верни и богобојажљиви народ са својим свештенством у понедељак 16. септембра 2019. године дочекао је свога архијереја Јована шумадијског на имању породице Карић испред цркве брвнаре посвећене Светом Јоаникију, првом патријарху српском, чија се успомена на овај свети дан прославља.   Звучни запис беседе   Свету архијерејску Литургију служио је Преосвећени Епископ шумадијски Господин Јован уз саслуживање протојереја-ставрофора Миодрага Перића, госта из Сиднеја, архијерејског намесника орашачког протојереја-ставрофора Миће Ћирковића, протојереја Миливоја Старовлаха, протонамесника Ивана Теодосића, протођакона Ивана Гашића и ђакона Александра Бабића.   У склопу свете Литургије Епископ Јован је крстио малог Јосифа, сина протонамесника Дејана Тодоровића из Аранђеловца.   У својој беседи Епископ Јован је честитао породици Тодоровић и пожелео да мали Јосиф постане добар и веран хришћанин и потом поучио опупљене вернике о значају свете тајне крштења и миропомазања, а потом је поучио и кума о његовим обавезама као духовног родитеља малог Јосифа.     Извор: Епархија шумадијска
    • Од Изида,
      Шта је по вашем мишљењу најлепши поклон за венчање?
    • Од Драгана Милошевић,
      Његово Преосвештенство Епископ будимљанско-никшићки г. Јоаникије служио је 22. априла 2018. године, у Недељу мироносица, свету архијерејску Литургију у манастиру Ђурђеви Ступови.
      Преосвећеном Епископу саслуживало је свештенство и монаштво Епархије уз молитвено учешће сабраног верног народа. Недеља посвећена мироносицама, првим сведоцима Христовог Васкрсења, као и Светом мученику Евпсихију, саборно и молитвено је прослављена у древној немањићкој светињи Ђурђевим Ступовима, а Литурији је претходило саборно венчање.
      Венчање за више парохијана, који су годинама живели венчани само грађанским браком, а желели су да се сједине у светој тајни брака Православне Цркве, организовали су, по први пут, Епархија будимљанско-никшићка и Управа манастира Ђурђеви Ступови. Венчање је обавио Епископ будимљанско-никшићки г. Јоаникије, који је абране поучио речима архипастирске беседе.
      -На овај дан, у свјетлости Васкрсења Христовог, гледамо на врлине, подвиге и вјеру светих жена мироносица, које су већином биле родом из Галилеје, а међу њима је било сродника Христових као што је Саломија, ћерка Јосифова Обручника, а мајка светих апостола Јакова и Јована. Оне су оставиле све и кренуле за Христом, као и апостоли, Јеванђеље Божје ставиле на прво мјесто као врховну вриједност. Толико им је омилила ријеч Христова, која их је и препородила, просвијетлила и дала им снагу да творе заповјести Божје, да су се у вјери показале, у једном моменту, чвршће од самих Светих апостола, казао је Владика и додао:
      -По промислу Божјем, да би се апостоли потпуно смирили, Господ је повукао благодат од Светих апостола приликом Његовог распећа, те су се они поколебали и разбјежали. Али, остаде један који се није ништа зарицао, најмлађи, најчистији душом Свети апостол Јован Богослов испод крста Христовог са Пресветом Дјевом Богородицом и са женама мироносицама. Остадоше под крстом Христовим, показаше највећу вјеру и њих Господ удостоји да буду први свједоци Васкрсења Христовог. Управо жене мироносице Света Марија Магдалина и Марија Клеопова, Саломија и остале које су с њима биле, прве су дошле на гроб у недељни дан да, по јеврејском обичају, изврше обред над тијелом Христовим, али не нађоше тамо господа Исуса. Јавише им се анђели, јавио се и сам Господ и оне проширише Јеванђеље о васкрсењу Христовом прво апостолима, а онда, свака од њих, до краја живота свједочиле су ту спасоносну истину и спасоносно дјело, истакао је Владика који је, потом, обраћајући се венчанима, пожелио да живе у јединству љубави коју им једино може пружити Црква Христова.
      -У ове дане када се излива велика благодат на цијелу Цркву Божју, велика Божја милост на све оне који вјерују у Христа уобичајили смо да вјенчавамо оне брачне парове који су већ склопили грађански брак. Може бити да они имају дјецу и да су им дјеца одрасла, али многи наши брачни парови живе у неблагословеном невјенчаном браку, нијесу склопили хришћански брак, а то онда за Цркву може бити само грађански брак који нема благослова Цркве. Зато позивамо све оне, а, чини ми се, да је још увијек већи број невјенчаних, него вјенчаних, дакле, позивамо, упозоравамо, па и молимо, не ради нас, него њих ради, ради среће њихове, њиховог благослова, да послушају глас Јеванђеља Божјег.
      -Данас смо читали Јеванђеље о свадби у Кани галилејској и о тамошњем браку, који је Господ Исус Христос благословио, да посвједочимо у овом молитвеном чину да је брак благословен и да треба тражити тај благослов од Цркве. Нека буде благословен брак који су данас склопили Андреј и Варвара, Милисав и Соња, нека им Бог дарује сваку срећу, напредак њихових домова, њиховог потомства, да се изврше оне молитве које смо читали за њихов дом, за њихов пород, за њихову срећу и за њихово спасење, поручио је Владика будимљанско-никшићки г. Јоаникије.
      Извор: Епархија будимљанско-никшићка
      Епархијске вести     |  
      View full Странице
      http://spc.rs/sr/saborno_venchanje_u_manastiru_djurdjevi_stupovi
       
    • Од Драгана Милошевић,
      Његово Преосвештенство Епископ будимљанско-никшићки г. Јоаникије служио је 22. априла 2018. године, у Недељу мироносица, свету архијерејску Литургију у манастиру Ђурђеви Ступови.
      Преосвећеном Епископу саслуживало је свештенство и монаштво Епархије уз молитвено учешће сабраног верног народа. Недеља посвећена мироносицама, првим сведоцима Христовог Васкрсења, као и Светом мученику Евпсихију, саборно и молитвено је прослављена у древној немањићкој светињи Ђурђевим Ступовима, а Литурији је претходило саборно венчање.
      Венчање за више парохијана, који су годинама живели венчани само грађанским браком, а желели су да се сједине у светој тајни брака Православне Цркве, организовали су, по први пут, Епархија будимљанско-никшићка и Управа манастира Ђурђеви Ступови. Венчање је обавио Епископ будимљанско-никшићки г. Јоаникије, који је абране поучио речима архипастирске беседе.
      -На овај дан, у свјетлости Васкрсења Христовог, гледамо на врлине, подвиге и вјеру светих жена мироносица, које су већином биле родом из Галилеје, а међу њима је било сродника Христових као што је Саломија, ћерка Јосифова Обручника, а мајка светих апостола Јакова и Јована. Оне су оставиле све и кренуле за Христом, као и апостоли, Јеванђеље Божје ставиле на прво мјесто као врховну вриједност. Толико им је омилила ријеч Христова, која их је и препородила, просвијетлила и дала им снагу да творе заповјести Божје, да су се у вјери показале, у једном моменту, чвршће од самих Светих апостола, казао је Владика и додао:
      -По промислу Божјем, да би се апостоли потпуно смирили, Господ је повукао благодат од Светих апостола приликом Његовог распећа, те су се они поколебали и разбјежали. Али, остаде један који се није ништа зарицао, најмлађи, најчистији душом Свети апостол Јован Богослов испод крста Христовог са Пресветом Дјевом Богородицом и са женама мироносицама. Остадоше под крстом Христовим, показаше највећу вјеру и њих Господ удостоји да буду први свједоци Васкрсења Христовог. Управо жене мироносице Света Марија Магдалина и Марија Клеопова, Саломија и остале које су с њима биле, прве су дошле на гроб у недељни дан да, по јеврејском обичају, изврше обред над тијелом Христовим, али не нађоше тамо господа Исуса. Јавише им се анђели, јавио се и сам Господ и оне проширише Јеванђеље о васкрсењу Христовом прво апостолима, а онда, свака од њих, до краја живота свједочиле су ту спасоносну истину и спасоносно дјело, истакао је Владика који је, потом, обраћајући се венчанима, пожелио да живе у јединству љубави коју им једино може пружити Црква Христова.
      -У ове дане када се излива велика благодат на цијелу Цркву Божју, велика Божја милост на све оне који вјерују у Христа уобичајили смо да вјенчавамо оне брачне парове који су већ склопили грађански брак. Може бити да они имају дјецу и да су им дјеца одрасла, али многи наши брачни парови живе у неблагословеном невјенчаном браку, нијесу склопили хришћански брак, а то онда за Цркву може бити само грађански брак који нема благослова Цркве. Зато позивамо све оне, а, чини ми се, да је још увијек већи број невјенчаних, него вјенчаних, дакле, позивамо, упозоравамо, па и молимо, не ради нас, него њих ради, ради среће њихове, њиховог благослова, да послушају глас Јеванђеља Божјег.
      -Данас смо читали Јеванђеље о свадби у Кани галилејској и о тамошњем браку, који је Господ Исус Христос благословио, да посвједочимо у овом молитвеном чину да је брак благословен и да треба тражити тај благослов од Цркве. Нека буде благословен брак који су данас склопили Андреј и Варвара, Милисав и Соња, нека им Бог дарује сваку срећу, напредак њихових домова, њиховог потомства, да се изврше оне молитве које смо читали за њихов дом, за њихов пород, за њихову срећу и за њихово спасење, поручио је Владика будимљанско-никшићки г. Јоаникије.
      Извор: Епархија будимљанско-никшићка
      Епархијске вести     |
    • Од Aleksandar Jelic,
      Поздрав свима.
      Био сам кум на венчању старом познанику, затим сам касније држао његово дете на крштењу. Недавно је он крстио друго дете али са другим кумом, односно нисам ја то дете држао на крштењу. 
      Занима ме да ли је нормално у православној цркви да једно дете има једног кума а друго дете другог кума? Околина а и моја супруга каже да то није у реду према нама, да су нас тим поступком увредили а је не знам шта да мислим.
      Разлог због којег је он узео другог кума за крштење другог детета је тај што ће мој кум бити њему кум на венчању па је звао тог човека да буде кум његовом другом детету. 
      Хвала на Вашем времену
      Поздрав
×
×
  • Креирај ново...