Jump to content
Quora StumbleUpon Banana Lime Leaf vKontakte Sky Blueberry Slack Watermelon Chocolate Steam Black Facebook Tumblr
Quora StumbleUpon Banana Lime Leaf vKontakte Sky Blueberry Slack Watermelon Chocolate Steam Black Facebook Tumblr

Придружите се нашој ВИБЕР ГРУПИ на ЛИНКУ

Васијан

Владика Григорије увео жене у олтар

Оцени ову тему

Recommended Posts

Pa dobro, sta kazu ti super mudri kriticari, sta bi oni uradili? Ostavili ljude na kisi, savetovali im da odu kuci da se ne prehlade, sluzili "dodatnu liturgiju", izasli i oni na kisu da se solidarisu, kupili neki veliki najlon da se pokriju pa nastavili molitvu...?

Ne valja nam nista ta osobina (mislim na Srbe i u crkvi i van nje) sto svaki predlog/ideju ili akciju kritikujemo a ne nudimo istovremeno neku konkretnu alternativu. Mislim da je to jako los i destruktivan pristup resavanju bilo kog problema i da nas skupo kosta svakodnevno ali nekako nikako da naucimo iz gresaka.

Desavalo mi se puno puta da najglasnije kriticare pitam za konkretan savet (misleci da sigurno znaju bolje cim tako samouvereno kritikuju) i na moje ogromno iznenadjenje, ne samo da nisam dobijala odgovor nego su mi isto tako samouvereno govorili kako oni nisu "nadlezni za to" i sto je jos gore da ne znaju ni ko jeste ali da su sigurni da to sto se predlaze/radi "ne valja".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nekako u te price padala kisa na decicu i zenice pa se uvode u oltar a neko se tamo buni nja nja, ne verujem. Ne zato sto nije realna ili zato sto znam da nije tako, nego vladika Grigorije je imao mnogo "ispada" u poslednjih nekoliko godina, pa me novi "ispad" ne bi iznenadio. Cinjenica je da mnoge nove stvari, prakse u nasoj crkvi krecu upravo od vladike Grigorija...a prisecajuci se ovog slucaja znam da je bila neka prica i teorija, da je to u Grckoj drevni obicaj i da su zato pozvani oni svi (deca i zene) u oltar, tad ako se secam niko nije spominjao kisu i slicno.

Na kraju krajeva po blagoslovu svako moze da udje u oltar, ako moze kamera, tonci, snimatelji koji ne moraju biti vernici, sto ne bi mogli i obicni ljudi, mirjani koji jesu vernici. Tako da uopste ne smatram ovo za nekim problemom generalno, ali da ne izmisljamo sad razloge (Bog da prosti ako gresim da je tako bilo)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moguce da si u pravu, iskreno ne znam.

Vise sam iskoristila priliku da ukazem na jedan destruktivan pristup problemu koji je za nas postao skoro pravilo, ne donosi resenje a samo komplikuje stvari.

Ako nam je stvarno stalo da se neki problem resi najbolje je uz kritiku dati i alternativu, konkretan predlog. To je prava stvar! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Владика је био мудар па пустио у олтар дјецу, дјеца су бесполна бића. (Плус, пустите дјецу мени. Па нема више мушког ни женског... Чистима је све чисто, итд.). Шта би тек било да је стварно пустио жене одрасле у олтар, ради кише, или слично том обичају у Грчкој, како би га разапели ови што своју вјеру утврђују на осуђивању папојеретика-екумениста-новотара. Значи, ако добро схватам каноне, сваки свештеник може да благослови било ком лаику приступ у олтар, а камоли владика! Ја сам свједок да свештеници стално позивају народ да приђе ближе, да уђе, попне се на онај узвишени дио гдје свештеник служи, скроз до иконостаса, да свештеник буде окружен народом, наравно и вјерним женама. То симболички значи да смо сви једно, да смо повезани чистом љубављу а не одвојени страхом било од саблазни било од ауторитета. Лудило од фарисејштине и продубљивање раскола. Ред би било да владике и патријарх сједну и ријеше све несугласице између себе, и да сложно изађу у народ. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 5 часа, florenntina рече

Pa dobro, sta kazu ti super mudri kriticari, sta bi oni uradili? Ostavili ljude na kisi, savetovali im da odu kuci da se ne prehlade, sluzili "dodatnu liturgiju", izasli i oni na kisu da se solidarisu, kupili neki veliki najlon da se pokriju pa nastavili molitvu...?

Ne valja nam nista ta osobina (mislim na Srbe i u crkvi i van nje) sto svaki predlog/ideju ili akciju kritikujemo a ne nudimo istovremeno neku konkretnu alternativu. Mislim da je to jako los i destruktivan pristup resavanju bilo kog problema i da nas skupo kosta svakodnevno ali nekako nikako da naucimo iz gresaka.

Desavalo mi se puno puta da najglasnije kriticare pitam za konkretan savet (misleci da sigurno znaju bolje cim tako samouvereno kritikuju) i na moje ogromno iznenadjenje, ne samo da nisam dobijala odgovor nego su mi isto tako samouvereno govorili kako oni nisu "nadlezni za to" i sto je jos gore da ne znaju ni ko jeste ali da su sigurni da to sto se predlaze/radi "ne valja".

Управо тако! А шта кажу? Какву алтернативу нуде? Никакву. Као и фарисеји оновремено.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bezobrazni vladika bi trebalo u stvari da bude I dalje pravoverni farisej pa da dopusta vecu svetinju sveto pricesce zenama I deci a da im brani manju svetinju ulaska u oltar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Vasijan

Sve si odlicno napisao, brate, potpuno se slazem sa tobom. Medjutim, ovaj deo

пре 9 часа, Васијан рече

Но, наравно, Црква је ипак установила да жене не улазе у олтар из простих дисциплинарних разлога. Због саблазни, најпре.

kako si i sam konstatovao, izuzetno je vazan: dokle god ima slabih, vazno je da se pazi i na njih, tj. da se bez zaista preke potrebe ne iznosi sablazan/spoticanje pred njih. Jaka kisa jeste razlog, ali nije bas tako jak razlog. Naravno, sve mi znamo - i kako vajni kriticari koje si naveo tesko `oce da se menjaju (ako ikako), ne zele da uce, ponasaju se kao pravi partizani, neretko sektaski, itd., itd. ALI, to nas - koji bi trebalo da smo svesniji - nikako ne oslobadja obaveze da bdimo i nad takvima, ma kako oni bili tvrdovrati i nedokazani. Nijednog coveka Hristos nije napustio, pa ni takve. To nikad ne sme da se zaboravi.

A kad to znamo, onda treba da smo vrlo pazljivi. Da li je veliki Pavle uzalud rekao "necu jesti mesa doveka ako to sablazni brata mojega"? Ne, on nije osudio ni meso, ni hranu uopste, ni samu slobodu nasu, ali je dao apsolutnu prednost spasenju svih, pa i tih najslabijih. A takvi su ovi vajni kriticari koje si naveo.

Licno, ako je to uopste i bitno, nimalo ne sumnjam u iskreno covekoljublje vl. Grigorija, verujem i tvrdim da ga ima u izobilju. Ali niko nije lisen borbe sa strastima i napastima, pa tako sigurno nije ni on. A cini mi se - Bog da prosti ako gresim - tako se nekako njemu ispod tih ociglednih i blistavih vrlina podvuce i ona tanana zelja za ekskluzivom/prvenstvom (npr. "evo, mogao bih ja prvi to da uradim"), a od toga (= iskusenje vlasti) niko nije slobodan ili imun, jer je, kako je neko to lepo primetio - to najvece iskusenje za coveka.

S druge strane, primer sv. Fotija koji si naveo, nije mi adekvatan ovoj situaciji. Hriscani zarobljeni od Saracena mogu da budu ubijeni odmah, i naravno da je prehitno naci nacin da se priceste sto pre. Jaka kisa sa vetrom jeste napast, ali ipak je daleko od ovog prvog.

Sve u svemu, ne smem nista da tvrdim, naravno, ali verujem da je imalo nacina da se ovako nesto lako resi i drukcije. Zasto? Pa zato da se ne doliva vise ulje na pozar, koji - zaboravljamo li to? - besni kod nas u SPC vec godinama. Za taj pozar krivi su bez ostatka oni koji su ga rasplamsali, ali smo opet krivi i mi koji nismo gasili kad je trebalo, a pre svih pripadnici tog visokog klira.

Nadam se da si me razumeo sta sam hteo da kazem.

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 4 часа, МилошБГ рече

Ja nekako u te price padala kisa na decicu i zenice pa se uvode u oltar a neko se tamo buni nja nja, ne verujem. Ne zato sto nije realna ili zato sto znam da nije tako, nego vladika Grigorije je imao mnogo "ispada" u poslednjih nekoliko godina, pa me novi "ispad" ne bi iznenadio. Cinjenica je da mnoge nove stvari, prakse u nasoj crkvi krecu upravo od vladike Grigorija...a prisecajuci se ovog slucaja znam da je bila neka prica i teorija, da je to u Grckoj drevni obicaj i da su zato pozvani oni svi (deca i zene) u oltar, tad ako se secam niko nije spominjao kisu i slicno.

Na kraju krajeva po blagoslovu svako moze da udje u oltar, ako moze kamera, tonci, snimatelji koji ne moraju biti vernici, sto ne bi mogli i obicni ljudi, mirjani koji jesu vernici. Tako da uopste ne smatram ovo za nekim problemom generalno, ali da ne izmisljamo sad razloge (Bog da prosti ako gresim da je tako bilo)

 

Не брате, заиста је падала киша. Но не на самом почетку Пасхалног јутрења, већ се постепено повећавао њен интезитет који се током Литургије претворио у озбиљну кишу са ветром. Свако ко је бар једном био у Херцеговини, а затекао кишу, зна да кишобран ништа не помаже.

Међутим, моја маленкост се прва не слаже са одређеним ставовима Еп. Григорија (његово обраћање на Крит у, читање Вјерују са Бискупом са Филиокве итд.) Али, што се овога тиче он није крив ни сантиметар.

Притом, што се Литургијског поретка његове Епархије тиче - она је сасвим предањска и православна. Парохијски живот и уопште духовно стање у црквеном народу и свештенству су много испред стања у Србији.

И, веруј ми, +Григорије није уопште неки теолошки ауторитет да би од њега нешто у нашој Цркви кретало.

Иначе, ако се не варам, заиста постоји такав обичај у јеладским Црквама, укључујући и Св. Земљу.

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 9 минута, obi-wan рече

@Vasijan

Sve si odlicno napisao, brate, potpuno se slazem sa tobom. Medjutim, ovaj deo

kako si i sam konstatovao, izuzetno je vazan: dokle god ima slabih, vazno je da se pazi i na njih, tj. da se bez zaista preke potrebe ne iznosi sablazan/spoticanje pred njih. Jaka kisa jeste razlog, ali nije bas tako jak razlog. Naravno, sve mi znamo - i kako vajni kriticari koje si naveo tesko `oce ad se menjaju (ako ikako), ne zele da uce, ponasaju se kao pravi partizani, neretko sektaski, itd., itd. ALI, to nas - koji bi trebalo da smo svesniji - nikako ne oslobadja obaveze da bdimo i nad takvima, ma kako oni bili tvrdovrati i nedokazani. Nijednog coveka Hristos nije napustio, pa ni takve. To nikad ne sme da se zaboravi.

A kad to znamo, onda treba da smo vrlo pazljivi. Da li je veliki Pavle uzalud rekao "necu jesti mesa doveka ako to sablazni brata mojega"? Ne, on nije osudio ni meso, ni hranu uopste, ni samu slobodu nasu, ali je dao apsolutnu prednost spasenju svih, pa i tih najslabijih. A takvi su ovi vajni kriticari koje si naveo.

Licno, ako je to uopste i bitno, nimalo ne sumnjam u iskreno covekoljublje vl. Grigorija, verujem i tvrdim da ga ima u izobilju. Ali niko nije lisen borbe sa strastima i napastima, pa tako sigurno nije ni on. A cini mi se - Bog da prosti ako gresim - tako se nekako njemu ispod tih ociglednih i blistavih vrlina podvuce i ona tanana zelja za ekskluzivom/prvenstvom (npr. "evo, mogao bih ja prvi to da uradim"), a od toga (= iskusenje vlasti) niko nije slobodan ili imun, jer je, kako je neko to lepo primetio - to najvece iskusenje za coveka.

S druge strane, primer sv. Fotija koji si naveo, nije mi adekvatan ovoj situaciji. Hriscani zarobljeni od Saracena mogu da budu ubijeni odmah, i naravno da je prehitno naci nacin da se priceste sto pre. Jaka kisa sa vetrom jeste napast, ali ipak je daleko od ovog prvog.

Sve u svemu, ne smem nista da tvrdim, naravno, ali verujem da je imalo nacina da se ovako nesto resi i drukcije. Zasto? Pa zato da se ne doliva vise ulje na pozar, koji - zaboravljamo li to? - besni kod nas u SPC vec godinama. Za taj pozar krivi su bez ostatka oni koji su ga rasplamsali, ali smo opet krivi i mi koji nismo gasili kad je trebalo, a pre svih pripadnici tog visokog klira.

Nadam se da si me razumeo sta sam hteo da kazem.

:)

Све те разумем. Немам шта додати. :)

Но, хоћу само рећи; +Григорије је то урадио тад и више никад. 

Поента мога писанија је да људи схвате да у нашој Цркви не постоји суманута вера у недостојност уласка женских бића у олтар, као и то да су поменути Канони дисциплинарног карактера.  

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 8 минута, Volim_Sina_Bozjeg рече

Bezobrazni vladika bi trebalo u stvari da bude I dalje pravoverni farisej pa da dopusta vecu svetinju sveto pricesce zenama I deci a da im brani manju svetinju ulaska u oltar.

U centar!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

А он им рече: Нисте ли читали шта учини Давид кад огладње, он и који бијаху с њим?

Како уђе у дом Божији и хљебове предложења поједе, које није ваљало јести њему ни онима што су били с њим, него само свештеницима.

Или нисте читали у Закону како суботом свештеници у храму суботу обесвећују, па нису криви?

А ја вам кажем да је овдје већи од храма.

Кад бисте пак знали шта је то: Милост хоћу а не жртвоприношење, не бисте осуђивали невине.

Јер је Син Човјечији господар и суботе.

Matej 12,3 https://pouke.org/svetopismo/biblija.php?lang=sinod&book=40&chap=12

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Сличан садржај

    • Од Логос,
      Викарни Епископ диоклијски г. Методије служио је јутрос, на Недјељу православља Свету архијерејску литургију у саборном храму Васкрсења Христовог у Подгорици. Саслуживало му је свештенство храма, уз појање чланова храмовног хора „Свети апостол и јеванђелист Марко“ под управом Људмиле Радовић и молитвено учешће многобројних вјерника.
       
      У литургијској проповиједи Владика Методије је тумачио данашњу јеванђелску причу о апостолима Филипу и Натанаилу.
      Шта смо сви ми сабрани на данашњој светој служби до Натанаило који се под смоквом моли Господу и призива име Његово, казао је он.
      „Оно што је у човјеку зна само дух човјечији. И зна Онај који је тај дух човјечији удахнуо у човјека и човјек постао душа жива“, рекао је Владика диоклијски.
      Рекао је да вјерни морају бити свјесни једне ствари:
      „А то је да без љубави нема васкрсења. И да без искања Христа нема васкрсења. Не можемо без тога угледати лик Његов који данас прослављамо на Недјељу православља“, поручио је Владика Методије.
      Након светог причешћа Владика Методије је, у спомен седмог васељенског сабора и побједе православља над иконоборцима, предводио литију са иконама која је опходила подгорички саборни храм.
      На крају је прочитан Синодик православља.
       
      Извор: Митрополија црногорско-приморска
       
    • Од Логос,
      У трећој емисији циклуса Жене српских владара говоримо о најзначајнијих жени средњовековне Србије, супрузи утемељивача српске државе, Стефана Немање, мајци оснивача самосталне Српске Цркве, Светог Саве, као и мајци првог српског краља, Стефана Првовенчаног. Реч је о знаменитој Ани Немањић, потоњој монахињи Анастасији. 
       
       
    • Од Логос,
      У великој и Светој Четрдесетници када у првој недељи Часнога поста, коју називамо и недеља Чиста – Православља, служена је Литургија Пређеосвећених Дарова у Саборном храму првог српског архиепископа светитеља Саве у Краљеву. Служио је Његово Преосвештенство Еписког жички Господин Јустин по јерејском чину, а саслуживао је протођакон Александар Грујовић.

      Литургија Пређеосвећених Дарова може се, без икаквог претеривања, окарактерисати као душа или центар великопосних богослужења. У неким старим богослужбеним рукописима позната је као “Литургија Четрдесетнице“. Суштина ове службе крије се у самом њеном имену. Према томе, она се разликује од Литругија Светог Јована Златоуста и Светог Василија Великог у којима се савршава Евхаристија – приношење и освећење Дарова. У току Литургије Пређеосвећених Дарова приносимо пређеосвећене дарове тј. свете Дарове који су већ освећени на претходној Литургији која се служила у недељни дан. Ови свети Дарови приносе се како бисмо имали прилику да се њима причестимо, како и возглас на овој Литургији гласи: “Пређеосвећене светиње Светима!“
      Важно је напоменути да Литургија Пређеосвећених Дарова има корен у раној пракси Цркве. Изговара се великопосна молитва Светог Јефрема Сирина, када се метанише три пута. После читања ове молитве, одмах почиње припрема за свето Причешће.
      Тако је било и овога пута у Храму Светог Саве, када је уследило причешћивање свештенства и верујућег народа који је у покајничком духу приступио Телу и Крви Господњој. Света Литургија Пређеосвећених Дарова једна је од најлепших и најдирљивијх служби Православне Цркве. Истовремено, то је важан позив на чешће причешћивање Светим Христовим Даровима. У овом богослужењу одјекује глас далеких векова, глас живог, раног црквеног Предања. Тај глас опомиње да верници не могу да живе живот у Христу ако стално не обнављају своју везу са Извором живота, ако се не причешћују Телом и Крвљу нашег Господа, како бисмо стигли до самог Светлог Васкрсења Христовог.

      Извор: Епархија жичка
    • Од Логос,
      У другој емисији циклуса Жене српских владара испредамо приче о двема кћерима и једној унуци рашког великог жупана Уроша I, од рода Вукановића. Водимо вас на угарски двор у Будим, у моравски град Знојмо, стижемо до Прага, Пољске и Регенсбурга да бисмо се спустили до густих шума Штајерске и древне бенедиктинске опатије Адмонт. Представљамо вам животе угарске краљице Јелене, моравске кнегиње Марије и принцезе Софије, која је у једном тренутка могла да постане римско-немачка царица... 
       
       
×
×
  • Create New...