Jump to content
Јагода Наранџа Банана Лимета Лист Море Небо Боровница Грожђе Лубеница Чоколада Мермер WhatsApp Ubuntu Угаљ
Јагода Наранџа Банана Лимета Лист Море Небо Боровница Грожђе Лубеница Чоколада Мермер WhatsApp Ubuntu Угаљ

Придружите се нашој ВИБЕР ГРУПИ на ЛИНКУ

Милан Ракић

Добра вест за српску авијатику: Набављамо девет нових хеликоптера Х-145М

Оцени ову тему

Recommended Posts

Војска и полиција набављају девет нових хеликоптера у Француској! Потписан Уговор за набавку хеликоптера са "Airbus Helicopters"

EXPH-0118-37.jpg

У складу са идентификованим областима сарадње из Меморандума о разумевању између Владе Републике Србије и компаније „Airbus Group“, потписаног у октобру ове године, закључен је уговор за набавку девет хеликоптера H145M, припадајућих услуга и индустријске сарадње између компаније „Airbus Helicopters“ и Министарства одбране и Министарства унутрашњих послова Републике Србије.

airbus01.JPG

Кроз ову набавку Ратно ваздухопловство и противваздухопловна одбрана Војске Србије и хеликоптерска јединица МУП Републике Србије, опремају се последњом генерацијом хеликоптера за извршавање најзахтевнијих мисија (транспорт, трагање и спасавање, борбене мисије, медицинска евакуација, надзор и осматрање, итд.).

Потписани уговор обухвата:

– Набавку девет хеликоптера H145M са припадајућим пакетом логистичке подршке (резервни делови, алати и документација),

b01bdab664c4ccc167c5f806a4df9101.jpeg

– Трансфер технологије за одржавање и оправку набављених хеликоптера,

– Опремање, обуку и сертификацију Ваздухопловног завода „Мома Станојловић“ као центра за одржавање хеликоптера „Газела“, као и укључивање Завода у ремонтну мрежу компаније „Airbus Helicopters“,

– Подршку српским компанијама и научно-истраживачким институцијама у циљу прибављања релевантних квалификација и сертификација, уз једновремено тражење могућности за ангажовање српских индустријских капацитета и набавку њихових добара и услуга.

dus_0580_1483012048.jpg

Поред представника Министарства одбране и Војске Србије, Министарства унутрашњих послова и представника компанија „Airbus Helicopters“ и „Airbus Group“, церемонији потписивања уговора присуствовали су министар одбране Зоран Ђорђевић, амбасадорка Републике Француске у Србији Кристин Моро и амбасадор СР Немачке у Србији Аксел Дитман.

logo_mod.png

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
пре 9 минута, obi-wan рече

Ovo bi verovatno bio neki prapotomak legendarne Gazele... :)))

Бо`ме, много, много озбиљније. А Газела (прва љубав), свакако није неозбиљан зракомлат

Share this post


Link to post
Share on other sites

Него, ово је за "Мому" спас. Мсм, не верујем док не видим :))) Знам да су "Ербасовци" већ две године у "Моми" снимали систуацију, ваљда су се "коцкице" сложиле...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta je zapravo H -145M koji smo kupili od Erbasa

Beograd -- Helikopter H-145M Erbasa, koji je Vlada naručila za potrebe Vojske i MUP-a, predstavlja laki transportni i višenamenski helikopter s borbenim mogućnostima.

IZVOR: B92, BETA ČETVRTAK, 29.12.2016. | 14:17
Foto: Ministarstvo odbrane
 
Foto: Ministarstvo odbrane

Smatra se jednom od najsavremenijih letelica u svojoj klasi koja je rasprostranjena u upotrebi širom sveta.

Reč je o helikopteru koji osim dvočlane posade može da preveze i još devet naoružanih vojnika i koji može da nosi i raketno i mitraljesko naoružanje, zbog čega je idealan za prevoz pripadnika specijalnih snaga i vatrenu podršku njihovom desantu. 

S obzirom da je reč o višenamenskoj platformi, H-145M može da se koristi i za izviđanje i borbene zadatke. U civilnoj verziji koristi se i za traganje i spasavanje.

Foto: Thinkstock
 
Foto: Thinkstock

 

U civilnim institucijama i policijskim snagama u upotrebi je u SAD, Velikoj Britaniji, Nemačkoj, Brazilu, Francuskoj, Litvaniji, Maroku, Namibiji, Peruu, na Filipinima, Ukrajini i u Švajcarskoj. 

Što se tiče vojne upotrebe, H-145 koristi se u SAD, Nemačkoj, Saudijskoj Arabiji, Albaniji, Boliviji, Kazahstanu i Tajlandu. 

Helikopter ima dužinu od 13 metara, visinu 3,45 metra i može da ponese oko 1,800 kilograma korisnog tereta. Maksimalna brzina mu je 270 kilometra na čas a krstareća oko 245 kilometra na čas. Ima dolet od 680 kilometra a plafon leta mu je oko 5,200 metra.

 

 

Podsetimo, ministar odbrane Zoran Đorđević i predstavnik kompanije Erbas grup Marko Miklis potpisali su Memorandum o razumevanju visokog nivoa između Vlade Republike Srbije i kompanije Erbas grup u oktobru ove godine.Memorandum o razumevanju predstavlja usaglašeni iskaz zajedničkih namera o uspostavljanju buduće saradnje u oblasti opremanja Ratnog vazduhoplovstva i protivvazduhoplovne odbrane Vojske Srbije i unapređenja kapaciteta srpske vazduhoplovne industrije. 

"Potencijalno, Srbija može da kupi helikopter H-145M... Dobijamo i mogućnost da se modernizuju naši školsko-borbeni avioni i da se naše firme kao podizvođači uključe u proizvodni lanac Erbasa, i to u pogonima u Srbiji", komentarisali su tada analitičari.

http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2016&mm=12&dd=29&nav_id=1215299

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nego, i dalje su mi misterija brojevi, kad citam neku vest oko avijacije osecam se k`o Pitagorejac - 6 MiG-ova, 9 alikoptera... sto ne uzmu bar nekad neki zaokruzen broj ili celu eskadrilu, kad pravis svadbu nek` bude s muzikom... ako je do para, pa taj jedan alikopter vise mucno da bi ista znacajno promenuo/ustedeo...

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 2 часа, obi-wan рече

Nego, i dalje su mi misterija brojevi, kad citam neku vest oko avijacije osecam se k`o Pitagorejac - 6 MiG-ova, 9 alikoptera... sto ne uzmu bar nekad neki zaokruzen broj ili celu eskadrilu, kad pravis svadbu nek` bude s muzikom... ako je do para, pa taj jedan alikopter vise mucno da bi ista znacajno promenuo/ustedeo...

Nema se para.Neka bolje i ovako mic po mic da jačamo vojsku i odbrambene potencijale.Nek se prave makar i mali pomaci,bolje i to nego tapkanje u mestu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 1 минут, Kratos рече

Nema se para.Neka bolje i ovako mic po mic da jačamo vojsku i odbrambene potencijale.Nek se prave makar i mali pomaci,bolje i to nego tapkanje u mestu.

Ali samo jedan alikopter vise i imas 10, ovako izgleda k`o da su smanjili radi uroka... :smeh1:

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 29.12.2016. at 17:08, obi-wan рече

Ali samo jedan alikopter vise i imas 10, ovako izgleda k`o da su smanjili radi uroka... :smeh1:

"Везу" за набавку ових хеликоптера, а кад кажем "веза" мислим на објашњење одакле тако "изнебуха", треба тражити у слeдећем...

Ови хеликоптери неће повећати б/г наше јуришне авијације, јер у суштини, ове машине се ни код једног корисника не користе као "коњица" него за задатке САР и МЕДЕВАК. 

С обзиром да је наша земља прошле године била и домаћин Европске конференције за анализу европске мреже и подршке САР и МЕДЕВАК летова (а показне вежбе и курсеви су се одржавају већ неколико година унатраг), односно спремности сваке појединачне државе за обављање ових задатака, ту негде треба и тражити одговор - Одакле сада ово?

Просто, са Газелама због недостатка спољних дизалица (које су лежале у магацинима деценијама и "дошле" у ситуацију да је већина неоправљива), баш и није најподесније обављати задатке спашавања. Мсм. јесте за САР (компоненту "тражења" и извиђања, али за спасавање и МЕДЕВАК - само уз посебна прилагођавања (предуслов је исправна дизалица, пилот обучен за манипулацију њоме, док опет превоз унесрећеног у кабини захтева њену прекомпозицију-обарањње седишта копилота да би се могло сместити носило-само једно, што свеукупно говори да сама Газела није баш "најсрећније" решење, јер је потребно доста импровизавања); "Вредне пчеле", робустнији Ми-8/17, опет су подесни за МЕДЕВАК, али само у смислу транспорта, ипак због габарита нису толико маневарбилни; ту је негде разлог набавке ових вертолета...

Што се тиче праве употребе коњице, односно задатака коју је она некада вршила, а сада су ту улогу преузели хеликоптери, из поузданих извора знам да је АВ тражио кад је био јако код Шојгуа да нам одобре "летеће тенкове", односно Ми-24... Да л` ће шта бити од тога, видећемо...

Углавном, као што смо и сада видели, паре нису никада биле проблем, само је био проблем колико ко има "слуха", односно колико га међународне обавезе за нешто "приморају" да га има.

Share this post


Link to post
Share on other sites

„Мома“ на Батајници постаје регионални центар за сервис хеликоптера

Набавком девет нових хеликоптера за потребе МУП-а и Војске Србије од „Ербаса“, поново смо, као и осамдесетих, у могућности да сервисирамо један од најраспрострањенијих хеликоптера у региону који је раније био у саставу ЈНА. Реч је, наравно, о „газели“, хеликоптеру који после распада Југославије користе многе новонастале земље. „Газела“ се производила у Југославији, а њен главни део, ротор, производио се у наменској индустрији у Раковици.

1106677185.jpg

Нови Х-145М даљи је рођак „газеле“ и производ европског концерна „Ербас“. Намена му је разнолика, обухвата транспорт, трагање и спасавање, борбене мисије. Може се користити у мирнодопске али и војне сврхе, не спада у оклопнике мада је веома окретан у борби јер лако мења положај, тих је и веома брз.

Video Player
 
 
 
 

„Ови хеликоптери одлично служе специјалним снагама, али се могу користити и у контроли границе, против побуњеника и за противтерористичка дејства, али и за медицинску евакуацију цивила“, истиче Филип Бревал из „Ербаса“.

Купљени су хеликоптери који су сврсисходни и потребни, кажу у стручњаци и аналитичари. Реч је о потпуно новим средствима која дају нови ниво способности нашим оружаним снагама.

Овакве хеликоптере имају спасилачке екипе на Алпима, али и армије у Европи, јер захваљујући њима лако обучавају и припремају пилоте.

„Нова генерација ‘Ербасових’ хеликоптера има најсавременију опрему за навигацију, трагање и спасавање људи, како на копну, тако и на мору“, додаје Филип Бревал.

Циљ овог уговора није само аквизиција већ и наставак сарадње и трансфер технологије да би се у Србији организовао ремонт више од 100 старих хеликоптера „газела“.

Ремонтни завод „Мома Станојловић“ добиће сертификат да буде регионални сервисер за те хеликоптере, а то значи да се могу тиме сервисирати апарати из Црне Горе, Македоније и БиХ.

РТС

Share this post


Link to post
Share on other sites

НЕВЕРОВАТНА АКЦИЈА СПАСАВАЊА: Пилот демонстрирао врхунске вештине у Алпима

Пилот спасилачке екипе демонстрирао је врхунске вештине приликом спасавања једног од туриста на француском делу Алпа.

Наиме, мушкарац који је био део екскурзије, повредио је колено приликом скијања, те је морао хитно да буде евакуисан.

Жандарми локалног сектора обавили су успешну акцију, а све је телефоном забележио један од скијаша.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Креирај налог или се пријави да даш коментар

Потребно је да будеш члан ЖРУ-а да би оставио коментар

Креирај налог

Пријавите се за нови налог на ЖРУ заједници. Једноставно је!

Региструј нови налог

Пријави се

Већ имаш налог? Пријави се овде

Пријави се одмах

×