Jump to content

Придружите се нашој ВИБЕР ГРУПИ на ЛИНКУ

JESSY

Мали савети за боље здравље...:)

Recommended Posts

3 razloga zašto su bundevine semenke odlična užina

 
semenke-bundeve49-801-main.jpg
Semenke bundeve su prava superhrana budući da obiluju proteinima, biljnim vlaknima, mineralima i vitaminima. Ukoliko između obroka kao užinu pojedete 30 g semenki bundeve unećete čak 7.4 g proteina, 1.3 g vlakana, 4.5 mg gvožđa, 160 mg magnezijuma, 240 mg kalijuma i 2.2 mg cinka. Ova užina inače ima 160 kalorija.

Bundevine semenke sadrže i aminokiselinu triptofan koji učestvuje u stvaranju serotonina i melatonina. Serotonin povoljno utiče na raspoloženje i kvalitet sna, dok melatonin reguliše ciklus spavanja i budnog stanja.

Ove semenke imaju čak i antiinflamatorna svojstva - jedna studija je pokazala da efikasnost ulja bundevinih semenki u lečenju artritisa može da se poredi sa delotvornošću antiinflamatornog leka indometacina, s time što upotreba ulja ne nosi sa sobom neželjene efekte.

Kao što smo pomenuli, bundevine semenke predstavljaju i dobar izvor magnezijuma(160 mg na 30 g semenki). Ovaj mineral podržava kardiovaskularno zdravlje, zdravlje nervnog kao i koštano-mišićnog sistema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zašto je sve zdravo jesti pistaće?

 
pistaci11-244-main.jpg

Pistaći su bogati antioksidansima, kao i vitaminima B-kompleksa i mineralima poput kalijuma, magnezijuma, gvožđa, bakra i mangana. Sadrže i l-arginin koji arterije čini elastičnijima i smanjuje rizik od formiranja krvnih ugrušaka. Pomažu u regulaciji nivoa LDL holesterola - u jednoj studiji, 28 ispitanika sa povišenim nivoom LDL holesterola, koji su inače dobrog zdravlja, jeli su dvaput dnevno suvo pečene nesoljene pistaće (po 30 g). Posle mesec dana, kod ispitanika je došlo do sniženja nivoa LDL holesterola za 12%. Pošto povišen nivo LDL holesterola predstavlja ozbiljan faktor rizika za nastanak koronarne bolesti srca, pistaći na ovaj način mogu pomoći u prevenciji kardiovaskularnih bolesti. 

Isto tako pomažu u kontroli telesne težine, budući da zahvaljujući zdravim mastima, proteinima i vlaknima produžavaju sitost između obroka. Odlični su i za vid - pistaći sadrže karotenoide lutein i zeaksantin koji pomažu u prevenciji starosne makularne degeneracije i katarakte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Crni biber kao začin i kao lek?

 
crni-biber40-573-main.jpg

Biber je jedan od najpoznatijih začina na svetu, ali osim što jelima dodaje karakterističnu aromu, ovaj začin poseduje i brojna povoljna zdravstvena svojstva.

Biber podstiče apsorpciju pojedinih nutrijenata kao što su selen i kalcijum, ali i antioksidansa koji se nalaze u zelenom čaju i kurkumi.

Povoljno utiče i na crevnu floru i deluje karminativno, što znači da smanjuje nadimanje i nadutost u stomaku i olakšava tegobe izazvane nakupljanjem gasova u crevima.

Pokazalo se da ovaj začin potpomaže mršavljenje i da deluje kao diuretik te da na taj način podstiče detoks organizma.

Istraživanja na životinjama pokazala su da biber u ishrani može da smanji nivoe holesterola (LDL holesterola) u krvi, kao i da piperin koji se nalazi u ovom začinu povoljno deluje na zdravlje mozga i pomaže u ublažavanju simptoma kod Alchajmerove i Parkinsonove bolesti. Piperin deluje i antiinflamatorno i može da pomogne kod artritisa i sezonskih alergija.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ove vežbe pomažu kod zamora očiju

 

 

oko-oci-vid-653-main.jpg

Ukoliko dosta vremena provodite za računarom, vrlo je moguće da često patite od simptoma zamora očiju. Ipak, uvođenjem vežbi za oči u vašu dnevnu rutinu, moći ćete da ublažite ovaj tip tegoba.

1. vežba - promena fokusa

Ova vežba bi trebalo da se radi dok sedite. Kažiprst jedne ruke postavite na 10-20 cm ispred očiju i fokusirajte pogled na ovaj prst. Dok držite pogled na kažiprstu, polako pomerajte ruku dalje od sebe. Potom se na trenutak fokusirajte na neku tačku u daljini. Vratite pogled na kažiprst i polako privucite ruku u prvobitan položaj. Ponovo se fokusirajte na neku tačku u daljini. Ponovite tri puta.

2. vežba - fokus na blizinu i na daljinu

I ova vežba se kao i prethodna radi u sedećem položaju, a ponavlja se pet puta.

Palac jedne ruke postavite 30 cm ispred lica i gledajte u njega 15 sekundi. Potom pronađite predmet ili tačku 5 m ispred sebe i držite fokus 15 sekundi. Na kraju, vratite pogled na palac.

3. vežba - osmica

Dok sedite, koncentrišite se na tačku na podu 3 m od vas. Potom počnite da pogledom "iscrtavate" tj. pratite zamišljenu osmicu na podu. Posle 30 sekundi, promenite smer "iscrtavanja" osmice i još 30 sekundi radite ovu vežbu.

4. vežba tj. dobra navika

Ako iz bilo kog razloga ne uspevate da uradite ove vežbe tokom dana, navika koje bi bilo dobro da se držite jeste da na svakih 20 minuta gledate u neku tačku 5 metara dalje od vas tokom 20 sekundi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako rešiti problem nadutosti u predelu stomaka?

 

Nadutost u stomaku se javlja kod nagomilavanja gasova u digestivnom traktu. Uzroci ovog problema mogu biti različiti - to mogu biti alergija i intolerancija na određene namirnice, zatvor, otežano varenje, zatim određene navike u ishrani (pijenje gaziranih napitaka, unos suviše soli ili šećera, nedovoljan unos vlakana), kao i hormonalne promene (npr. nadutost je čest problem pre i tokom menstruacije).

Šetnja - i fizička aktivnost uopšte - podstiče varenje, pomaže u eliminisanju prekomernih gasova u crevima i sprečava pojavu zatvora. Joga isto tako može da pomogne kod ovih problema.

Biljni čajevi (npr. čaj od nane, kamilice, kima, anisa, komorača) pomažu kod otežanog varenja i opuštaju intestinalne mišiće i na taj način pomažu kod nagomilanih gasova i lenjih creva. Kapsule i tablete sa simetikonom isto mogu pomoći kod nadimanja u crevima.

Blaga, kružna masaža stomaka u smeru kazaljke na satu takođe je odličan način da ublažite pritisak u stomaku od gasova i podstaknete peristaltiku creva ukoliko patite od zatvora. Ukoliko se tom prilikom javi bilo kakav bol, odmah prekinite sa masažom.

Neki od generalnih saveta, koji će vam na duže staze pomoći kod problema sa crevima, su i sledeći: postepeno povećavajte unos vlakana do preporučenih 30 g dnevno, unosite namirnice bogate probioticima, izbegavajte žvakaće gume, budite fizički aktivniji tokom dana i pijte dovoljno vode. Isto tako bi bilo dobro da vodite dnevnik ishrane u kojem biste zapisivali šta jedete tokom dana i da li su se i u kojoj meri javile digestivne smetnje. Na ovaj način ćete lakše povezati koja hrana i napici smetaju vašem digestivnom traktu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

5 namirnica koje ublažavaju sezonske alergije

 
livada-alergije-614-main.jpg

Pojedine namirnice mogle bi da ublaže simptome kao što su suzenje očiju, curenje nosa, kijanje itd. koji prate alergijski rinitis. Ove namirnice deluju tako što ublažavaju zapaljenske procese i jačaju imuni sistem, a to su:

  1. Citrusi - istraživanja su pokazala da vitamin C pomaže u ublažavanju alergijke kijavice
  2. Paradajz - osim što sadrži vitamin C, ovo povrće je bogato likopenom koji takođe deluje protivzapaljenski
  3. Kurkuma - poznata po antiinflamatornom dejstvu, kurkuma zahvaljujući kurkuminu koji sadrži pomaže da se smanje otoci i iritacije koje prate alergijski rinitis
  4. Đumbir - bilo sveži, bilo sušeni, đumbir obiluje antioksidansima i antiinflamatornim sastojcima. Jedno istraživanje na životinjama pokazalo je da đumbir smanjuje stvaranje proteina koji podstiču razvoj zapaljenja u organizmu
  5. Masna riba - skuša, haringa, sardine, losos - pojedina istraživanja ukazala su da omega-3 masne kiseline deluju protivzapaljenski i povećavaju otpornost organizma na alergije 

Share this post


Link to post
Share on other sites

6 razloga da češće koristite limun u ishrani

 

limun41-622-main.jpg

Limun je popularno citrusno voće koje se najčešće koristi za pravljenje napitaka i preliva za salate, a retko se jede samostalno, za razliku npr. od pomorandži i mandarina. Predstavlja dobar izvor vitamina C i flavonoida koji doprinose boljem zdravlju.

- Smanjuje rizik od moždanog udara: prema jednoj četrnaestogodišnjoj američkoj studiji u kojoj je učestvovalo 70000 žena, osobe koje su jele najviše citrusnog voće imale su za 19% manji rizik od ishemijskog moždanog udara u odnosu na one koje su jele vrlo malo ovog voća.

- Sprečava razvoj hipertenzije: jedna japanska studija takođe je pokazalo da žene koje svakodnevno koriste limun u ishrani imaju niži krvni pritisak nego one koje ne jedu limun.

- Usporava starenje kože: vitamin C iz limuna podstiče stvaranje kolagena koji je od ključne važnosti za prevenciju bora. Ovaj vitamin kao i drugi antioksidansi koje limun sadrži bore se protiv zagađenja i oštećenja koja nastaju usled UV zračenja.

- Pomaže u prevenciji astme: istraživanja pokazuju da osobe koje unose veću količinu određenih nutrijenata, među kojima je i vitamin C, smanjuju rizik od razvoja astme. Jedna studija je takođe pokazala da vitamin C ublažava simptome kod osoba sa astmom kada dobiju i prehladu.

- Poboljšava apsorpciju gvožđa: nedostatak gvožđa jedan je od glavnih uzroka anemije i među najčešćim nedostatacima nutrijenata u razvijenim zemljama. Konzumiranje namirnica bogatih gvožđem u kombinaciji sa vitaminom C poboljšava sposobnost organizma da apsorbuje gvožđe iz hrane.

- Jača imunitet: hrana bogata vitaminom C i flavonoidima, kao što su limun i ostali citrusi, jača imunitet i smanjuju rizik od prehlade i gripa. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zašto je kalijum važan za nas i koja hrana je najbogatija ovim mineralom?

 
voce-kajsije56-79-main.jpg

Kalijum je važan mineral koji u telu funkcioniše kao elektrolit i pomaže u regulaciji tečnosti u organizmu, učestvuje u slanju nervnih signala i regulaciji mišićnih kontrakcija. Istraživanja su pokazala da ishrana bogata kalijumom a siromašna natrijumom snižava krvni pritisak i smanjuje rizik od srčanih oboljenja i moždanog udara.

Dnevna preporuka unosa kalijuma za odrasle iznosi 3400 mg za muškarce i 2600 mg za žene.

Jedan od najboljih izvora kalijuma su banane (jedna srednja banana sadrži oko 422 mg), suvo voće (suve kajsije - 380 mg na 30 g, suve šljive i suvo grožđe - oko 220 mg na 30 g), avokado, paradajz (jedan srednji sadrži oko 290 mg kalijuma), krompir i batat, zeleno lisnato povrće, mahunarke kao što su sočivo i pasulj, mleko i jogurt (šolja mleka sadrži oko 350 mg a jogurta skoro 600 mg), kao i morska riba (npr. u 100 g skuše ima 400 mg kalijuma).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo biljno ulje pomaže u prevenciji Alchajmerove bolesti

 
salata-maslinovo-ulje-424-main.jpg

Jedno istraživanje je pokazalo da bi ekstra devičansko maslinovo ulje moglo da smanji rizik od Alchajmerove bolesti i demencije. Naime, maslinovo ulje održava sposobnosti pamćenja i učenja, dok istovremeno smanjuje stvaranje amiloidnog plaka u mozgu, koji se nalazi kod pacijenata s Alchajmerovom bolesti.

Tokom ispitivanja, naučnici su utvrdili da maslinovo ulje smanjuje zapaljenske procese u mozgu, kao i da aktivira proces autofagije tokom kojeg nervne ćelije eliminišu međućelijski otpad i toksine, ali i tau proteine i beta-amiloide koji se povezuju sa pojavom Alchajmerove i Parkinsonove bolesti. Drugim rečima, ova studija ukazuje na važnu ulogu maslinovog ulja u prevenciji pomenutih bolesti.

Na zdravlje mozga povoljno utiču i namirnice kao što su: kakao i crna čokolada, borovnice, brokoli, zeleno lisnato povrće, lanene semenke, orasi, morski plodovi i riba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako na prirodan način ublažiti glavobolju?

sir-23-main.jpg

Glavobolje su relativno čest problem, i za neke ljude svakodnevna tegoba. Postoji više tipova glavobolje - poput tenzionih, klaster i migrenoznih glavobolja.

Jedan od prvih koraka kod ovih tegoba jeste adekvatan unos vode - dehidratacije može biti uzrok tenzionih glavobolja i migrena. 

Magnezijum je isto tako dobro pomoćno sredstvo kod migrene - jedno istraživanje je pokazalo da 600 mg magnezijum-citrata dnevno ublažava učestalost i intenzitet migrenoznih glavobolja. Ova količina magnezijuma, međutim, može izazvati kod nekih pojedinaca dijareju, tako da ne treba odmah počinjati sa ovolikom dozom magnezijuma.

Studije su pokazale i da vitamini B-kompleksa, tačnije B2, B6, folna kiselina i B12, mogu ublažiti simptome glavobolje.

U obliku suplemenata se može uzimati i koenzim Q10 - istraživnja su pokazala da uzimanje 100 mg koenzima Q10 dnevno može da ublaži učestalost, trajanje i intenzitet migrena.

Nedovoljno sna (manje od 6 sati noću) može povećati učestalost i jačinu glavobolja, i zato je kvalitetan san od ključne važnosti za prevenciju glavobolja. 

Hrana sa visokim sadržajem histamina, kao što su stari sirevi, fermentisana hrana, pivo, vino, dimljena riba i dimljene mesne prerađevine. mogu izazvati migrene kod osoba koje su sklone migrenoznim glavoboljama. Izbegavanje ovih namirnica može, dakle, pomoći u prevenciji ovog tipa glavobolje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

,

Još se u staroj Grčkoj i kod Rimljana znalo o čudotvornim svojstvima cvekle. Grci su je koristili za snižavanje telesne temperature. U srednjem veku preporučivana je onima koji iz određenih razloga nisu mogli da konzumiraju čvrstu hranu. 

Ono što danas zasigurno znamo, a što je potvrđeno i brojnim naučnim studijama jeste da usled bogatih nutritivnih svojstava koje sadrži, cvekla reguliše krvni pritisak, koristi se za prevenciju raka, pročišćava jetru, leči anemiju, poboljšava otpornost organizma i jača libido. Takođe je odlična za prevenciju mišićne degeneracije, poboljšava cirkulaciju, ojačava kolagen kože, dobra je za prevenciju katarakte, izgrađuje imunitet i leči respiratorne probleme. Ovi benefiti cvekle postoje zahvaljujući visokoj koncentraciji nutritijenata, vitamina i minerala.

Cvekla kao lek

 

Zašto je cvekla toliko lekovita? Osvrnimo se najpre na njen nutritivni sastav:

Skoro da ne postoji mineral koji cvekla ne sadrži. Koncentracija mineralnih materija u svežoj cvekli je 627,3 mg/100g i čine je: gvožđe, kalijum, kalcijum, natrijum, fosfor, magnezijum, mangan, jod, bakar, fluor, sumpor, brom, litujum i stroncijum. Od vitamina su najprisutniji vitamin C, vitamin B1 i B2, kao i vitamin koji se vrlo retko može naći u biljnim namirnicama, a to je B12.

Koren cvekle bogat je ugljenim hidratima, naročito saharozom. Zastupljen je i visok sadržaj najznačajnijih aminokiselina. Takođe je bogata folatima, vlaknima i antioksidantima.  

List cvekle takođe sadrži hranljive elemente i najčešće se koristi u salatama.

Prirodan lek za imunitet

 

Ojačajte imunitet kombinacijom soka od cvekle i meda: najpre je neophodno cveklu tanko oljuštiti i sitno narendati, a potom preliti sokom od limuna i medom. Ostaviti da odstoji, a zatim istisnuti sok i piti ga pomalo tokom čitavog dana. U slučaju težih oboljenja preporučuje se od pola litre do litre soka dnevno. Nakon poboljšanja opšteg zdravstvenog stanja neophodno je postupno smanjiti količinu na četvrt litra dnevno.

Druga varijanta jeste sok sok čiji su osnovni sastojci: cvekla, šargarepa, jabuka, limun i med. Već smo pomenuli da su cvekla i med, uz dodatak limuna kao kombinacija odlični za imunitet, ali dodavanje šargarepe i jabuke svakako će pojačati dejstvo

 

cvekla

Sok od cvekle

Jednu manju svežu cveklu, kiselu jabuku i šargarepu  oprati, oguliti i izrendati. Preliti sa prokuvanom vodom i nakon 15 minuta, kada sok počne da se izdvaja, procediti ga kroz gazu ili cediljku. Dodati nekoliko kapi limuna i po želji zasladiti medom.

 

sok od-cvekle

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koje namirnice pomažu u snižavanju povišenog krvnog pritiska?

 

salata-nar59-588-main.jpg

Visok krvni pritisak (hipertenzija) predstavlja faktor rizika za srčana oboljenja, moždani udar, bolesti bubrega i druge tegobe. Redovno bavljenje fizičkim aktivnostima, kao i odgovarajuća ishrana, bogata određenim namirnicama, mogu pomoći u regulaciji krvnog pritiska. O kojim namirnicama je reč?

- Zeleno lisnato povrće (zelena salata, blitva, spanać, rukola, kelj) i banane obiluju kalijumom koji pomaže bubrezima da eliminišu višak natrijuma putem urina i na taj način snižava krvni pritisak. 

- Cvekla sadrži nitrate koji opuštaju krvne sudove što dovodi do smanjenja krvnog pritiska.

- Bobičasto voće je bogato flavonoidima za koje su istraživanja pokazala da pomažu u prevenciji i ublažavanju hipertenzije.

- Nar - jedna studija je pokazala da je kod osoba koje su tokom četiri nedelje, jednom dnevno, pile čašu soka od nara došlo do snižavanja krvnog pritiska.

- Masna riba (skuša, tunjevina, losos, sardine) i maslinovo ulje predstavljaju odličan izvor omega-3 masnih kiselina koje regulišu nivo lipida u krvi i mogu da snize krvni pritisak.

- Semenke suncokreta i bundeve obiluju magnezijumom i kalijumom za koje je dokazano da pomažu u regulaciji krvnog pritiska.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oprezno na suncu ako pijete neke od ovih lekova

 
 

sunce92-495-main.jpg

Postoji veliki broj lekova koji povećavaju osetljivost kože na UV zračenje sunca (kao i solarijuma), tako da, ako planirate da narednih dana provedete više vremena na otvorenom a trenutno ste na terapiji medikamentima, važno je da na vreme proverite sa lekarom ili farmaceutom da li lekovi koje pijete spadaju u ovu grupu. 

U lekove koji mogu izazvati fotosenzitivnu reakciju spadaju antibiotici (kao što su doksiciklin i drugi tetraciklini, ciprofloksacin), lekovi protiv akni kao što su retinoidi, anksiolitici (alprazolam, hlordiazepoksid), pojedini citostatici, diuretici i antihipertenzivi, nesteroidni antiinflamatorni lekovi (diklofenak, ibuprofen, naproksen), antidepresivi (klomipramin, amitriptilin, maprotilin, fluoksetin), kao i preparati sa kantarionom.

Ukoliko trenutno koristite neke od fotosenzitivnih lekova trebalo bi da izbegavate duže izlaganje sunčevim zracima, kao i da koristite losione i kreme za sunčanje koji obezbeđuju visok faktor zaštite od UVA i UVB zraka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volite da jedete ren? Evo zašto je to dobro!

 
ren-990-main.jpg

Ren je korenasto povrće koje se najčešće koristi kao začin odnosno dodatak jelima. Ovaj ljuti koren sadrži brojna biljna jedinjenja među kojima su glukozinolati, koji se razgrađuju u izotiocijanate i koji mogu da zaštite organizam od karcinoma time što sprečavaju rast ćelija raka.

Ren ima i antibakterijska svojstva. Naime, laboratorijska istraživanja pokazala su da alil-izotiocijanat iz rena uništava bakterije E. coli, H. pylori i Salmonelu.

Takođe, zahvaljujući karakterističnoj ljutini, ren pomaže kod problema sa sinusima, nosem i grlom i ublažava prehladu i probleme sa disanjem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ŽELITE LI DA OSVEŽITE I PODMLADITE SVOJE LICE I KOŽU UOPŠTE? DA UBLAŽITE ILI OBRIŠETE BORE? :)

Ko ne želi? ;)

Toliko smo zatrpani reklamama i kozmetičkim tretmanima na temu podmlađivanja... izmišlja se svašta! A da li išta od toga zaista deluje? Plus, prepuno je hemikalija kojima se organizam dodatno truje i slabi, te samo dodatno ubrzava starenje organizma - kako iznutra tako i spolja.

Slučajno sam ''otkrila'' nešto što zaista deluje i pegla bore! :)  ... KOKOSOVO ULJE!

10 dana sam masirala kožu oko levog oka, 2x dnevno po 20 minuta. 11. dana sam videla bitnu razliku! Oko levog oka više nisam imala izražene bore, a 2 ''linije'' su čak i nestale!!! :D Naravno, narednih 10 dana sam masirala oko desnog oka (2x dnevno, po 20 min.) da izjednačim obe strane.

Žao mi je što nisam slikala pre početka masaže i nakon tih 10 dana, ali nisam očekivala podmlađujući efekat kokosovog ulja. (Ovom slučajnom otkriću je prethodilo nešto, ali ne bih o tome, duga je to priča...). Pri tom, to je najzdraviji kozmetički preparat - hladno ceđeno, nerafinisano, extra devičansko kokosovo ulje (sa Filipina, marke ''Beyond'', plava etiketa).

Do sada mi je kokosovo ulje koristilo samo u ishrani i kao lekoviti preparat, a od sada i kao najbolje kozmetičko sredstvo - i za kožu (kao krema, antirid, losion) i za kosu (kao pakovanje). 

kokos_150g.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


Све поруке на форуму, осим званичних саопштења Српске Православне Цркве, су искључиво лична мишљења чланова форума 'Живе Речи Утехе' и уредништво не сноси никакву материјалну и кривичну одговорност услед погрешних информација. Објављивање информација са сајта у некомерцијалне сврхе могуће је само уз навођење URL адресе дискусије. За све друге видове дистрибуције потребно је имати изричиту дозволу администратора Поука.орг и/или аутора порука.  Коментари се на сајту Поуке.орг објављују у реалном времену и Администрација се не може сматрати одговорним за написано.  Забрањен је говор мржње, псовање, вређање и клеветање. Такав садржај ће бити избрисан чим буде примећен, а аутори могу бити пријављени надлежним институцијама. Чланови имају опцију пријављивања недоличних порука, те непримерен садржај могу пријавити Администрацији. Такође, ако имате проблема са регистрацијом или заборављеном шифром за сајтове Поуке.орг и Црква.нет, пошаљите нам поруку у контакт форми да Вам помогнемо у решавању проблема.

×
×
  • Create New...