Jump to content
JESSY

Мали савети за боље здравље...:)

Recommended Posts

Zašto je sve zdravo jesti kakao?

 
kakao34-817-main.jpg
 
Kakao je najpoznatiji kao sastojak čokolade, ali se, verovali ili ne, u prošlosti najviše koristio upravo zbog povoljnih efekata po zdravlje.

Kakao je bogat antioksidansima kao što su polifenoli, koji poboljšavaju cirkulaciju, snižavaju povišen krvni pritisak, i regulišu nivoe holesterola i glukoze u krvi. Zahvaljujući tome što snižava krvni pritisak, kao i nivo LDL holesterola, kakao može da smanji rizik od srčanog i moždanog udara.

Antioksidansi iz kakaoa podstiču snabdevanje mozga krvlju i povoljno utiču na moždane funkcije. Na taj način, kakao može da smanji šanse za razvoj neurodegenerativnih bolesti.

Kakao sadrži i flavanole koji posredno povoljno utiču na raspoloženje.

In vitro istraživanja takođe su pokazala da flavanoli deluju kao antioksidansi, i smanjuju zapaljenske procese, kao i da sprečavaju rast i širenje ćelija tumora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zašto bi trebalo češće da jedemo cveklu?

 

Više istraživanja je pokazalo da redovno konzumiranje cvekle i soka od cvekle može da poboljša cirkulaciju i krvnu sliku, kao i da snizi krvni pritisak. U 100 grama sirove cvekle ima samo 44 kalorije, 10 g ugljenih hidrata (od toga 3 g čine vlakna) i 2 g proteina. Cvekla je bogata kalijumom (325 mg u 100 g), gvožđem (0,8 mg) i manganom, a od vitamina naročito obiluje folnom kiselinom (109 mcg) i vitaminom C.

Kao što smo pomenuli na početku, naučna ispitivanja su pokazala da sirova cvekla i sok od cvekle mogu bitno da snize krvni pritisak - za  4 do 10 mmHg za samo nekoliko sati. Ovaj efekat više se uočava kod sistolnog (gornjeg) pritiska, a za njega su zaslužni nitratiu cvekli koji se u telu pretvaraju u azot-oksid, koji širi krvne sudove i zbog toga dovodi do snižavanja krvnog pritiska. Konzumiranje povrća sa visokim sadržajem nitrata moglo bi da bude jednostavan i efikasan način za prevenciju kardiovaskularnih oboljenja, budući da se povišen krvni pritisak generalno smatra najznačajnijim faktorom rizika za pojavu bolesti kardiovaskularnog sistema.

S druge strane, pošto nitrati iz cvekle dovode do širenja krvnih sudova, posle konzumiranja ovog povrća dolazi i do poboljšanja dotoka krvi u mozak, i to u delove mozga koji se povezuju sa donošenjem odluka i radnom memorijom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Značaj probiotika za naše opšte zdravlje

 

Dodaci ishrani sa probiotskim bakterijama mogu da pomognu kod problema sa varenjem, nadutošću, dijarejom i opstipacijom. Istraživanja su takođe pokazala da probiotici doprinose boljem mentalnom zdravlju, jakom imunitetu, da imaju kardioprotektivno dejstvo, te da podstiču pamćenje kod osoba s Alchajmerovom bolešću. Osim uzimanjem dodataka ishrani sa probioticima, crevnu floru možemo poboljšati i oporaviti pomoću određenih namirnica i navika:

Jedna od boljih navika bila bi redovno konzumiranje fermentisanih namirnica, budući da one obiluju probiotskim bakterijama koje doprinose ravnoteži crevne mikroflore. To su npr. kefir, kombuha; kiseli kupus, kiseli krastavci i ostala turšija koja se pravi prirodnom fermentacijom, a ne dodavanjem sirća; fermentisani proizvodi od soje.

 

Ukoliko često imate probleme sa probavom a primetili ste i da vam smetaju mlečni proizvodi, isključite ih potpuno iz ishrane tokom dve nedelje. Posle tog perioda možete polako da uključujete male količine mlečnih proizvoda u ishranu da biste našli svoj "prag" osetljivosti, tj. pri kojim količinama se (ne) javljaju digestivne smetnje.

 

Takođe je važno da unosimo namirnice bogate prebioticima tj. vlaknima koja služe kao hrana za probiotske bakterije u crevima. U najpoznatije prebiotike spada npr. inulin kojim obiluju crni i beli luk, praziluk, artičoka, špargle i leblebije. Beta-glukani isto spadaju u prebiotike a njima su najbogatije integralne žitarice (kao što su ječam i ovas), kao i reiši i šitake pečurke.

 

Bilo bi dobro da izbegavate namirnice sa dodatim šećerima poput zaslađenih sokova, pekmeza, kolača, sladoleda, ali i raznih slanih, gotovih jela u kojima se često krije šećer. Šećer hrani jedan tip gljive (Candida albicans) koja je normalno prisutna u crevima, ali koja može da postane invazivna (npr. usled preterane upotrebe antibiotika, neadekvatne ishrane, stresa) te da posredno dovede do niza tegoba (umor, razdražljivost, nesanica, proliv, zatvor i druge stomačne tegobe, genitalne infekcije, dobijanje na težini). 

 

Omega-3 masne kiseline takođe su važne za zdravu crevnu floru, te bi bilo dobro da u redovnu ishranu uključite namirnice koje obiluju zdravim mastima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čaj od matičnjaka kao rešenje za nadimanje i gasove?

 
maticnjak91-573-main.jpg

Do nagomilavanja gasova u crevima dolazi usled fermentacije određenih namirnica (kao što su npr. namirnice bogate skrobom, sušeno voće itd.) i loše svarene hrane, kao i gutanja vazduha dok jedemo ili pijemo gazirane napitke. Kao posledica toga stomak postaje nadut, povećava se učestalost izbacivanja gasova, a mogu se javiti i bol i mučnina u stomaku.

Zahvaljujući svom spazmolitičnom i karminatovnom dejstvu čaj od matičnjaka može da smanji učestalost grčeva u crevima i da podstakne izbacivanje nagomilanih gasova, ublažujući na taj način neprijatne stomačne simptome.

Čaj se pravi tako što se 1 do 3 kašičice sušenog lista matičjaka prelije sa 2,5 dl ključale vode, odstavi da odstoji desetak minuta i potom procedi. Pije se posle svakog obroka tokom nekoliko dana. 

Ipak, imajte na umu da matičnjak ima i sedativno dejstvo i trebalo bi ga izbegavati pre aktivnosti kao što su npr. upravljanje motornim vozilima i rukovanje alatima i mašinama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 navike za bolji i mirniji dan

 
antistres-mirniji-dan-635-main.jpg

- Tokom dana u više navrata napravite pauzu od 3 minuta tokom koje ćete se koncentrisati na disanje. Stavite ruku na stomak i udahnite dok brojite do 6. Prilikom udaha ne bi trebalo da pokrećete/širite grudni koš već bi stomak trebalo da se pokreće prema napred (ako sedite) ili naviše (ako ležite). Potom izdahnite lagano dok brojite do 3. Na ovaj način se poboljšava pokretljivost dijafragme, mišića koji ima ključnu ulogu u disanju, vrši se bolja razmena gasova i poboljšava kontrola emocija. 

- Svesno hodajte - ova tehnika predstavlja vrstu aktivne meditacije tokom koje se posebna pažnja usmerava na samu aktivnost hodanja. Najpre treba osvestiti kontakt delova stopala sa podlogom prilikom koračanja (peta, svod stopala, prsti). Potom treba da postanemo svesni težine tela dok hodamo po podlozi. Obratite postepeno pažnju i na noge tj. na mišiće koji se aktiviraju tokom hoda. Zatim pažnju usmerite na gornji deo tela - kako grudni koš i ramena učestvuju u hodu, a potom i kako se ruke slobodno pokreću. Na kraju osvestite da se čitavo telo pokreće dok hodamo i ostanite svesni toga još nekoliko minuta.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zašto je vitamin B6 bitan za naše zdravlje?

 

 

vitamin-b6-zdravlje-803-main.jpg

Vitamin B6 ili piridoksin je hidrosolubilan vitamin iz B-grupe. Neophodan je za proizvodnju crvenih i belih krvnih zrnaca, a nizak nivo ovog vitamina u organizmu dovodi do pada imuniteta. Vitamin B6 je potreban i za potpuno apsorbovanje vitamina B12, a važan je i za regulaciju raspoloženja - više studija je pokazalo da se simptomi depresije nekad mogu povezati  sa niskim nivoom i unosom ovog vitamina, naročito kod starijih osoba koje imaju veći rizik od nedostatka vitamina B-grupe. Takođe, pokazalo se i da kod odraslih osoba kod kojih je utvrđen nedostatak vitamina B6 u krvi postoji duplo veći rizik od depresije. 

Vitamin B6 može da spreči pojavu i pomogne kod anemije u trudnoći. Naime, jedna studija je pokazala da je uzimanje 75 mg vitamina B6 dnevno smanjilo simptome anemije kod 56 trudnica kojima prethodni tretman suplementima gvožđa nije pomogao.

Istraživanja su takođe pokazala da redovno uzimanje dodataka ishrani sa vitaminom B6 ublažava jutarnju mučninu, dok u kombinaciji sa magnezijumom ublažava promeneraspoloženja, iritabilnost i uznemirenost kod žena sa predmenstrualnim sindromom.

U slučaju nedostatka ili povećanih potreba za vitaminom B6 mogu se uzimati dodaci koji sadrže ovaj vitamin. Vitamin B6 se obično prepisuje u dnevnim dozama od 50 mg do 150 mg. Ukoliko želite da povećate unos ovog vitamina putem ishrane preporučljivo je da redovno jedete piletinu, ćuretinu, govedinu, džigericu, mleko, jaja, losos, tunjevinu, pivski kvasac, mahunarke, kuvani spanać, šargarepu, slatki krompir, banane, suve šljive, semenke suncokreta i pistaće.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Palming tehnika pomaže kod zamora očiju

 
dlanovi-oci-46-main.jpg

Ukoliko dosta vremena provodite pred ekranom kompjutera, tableta ili mobilnog telefona, moguće je da vas muči zamor očiju. Ovaj problem karakterišu simptomi kao što su suvoća i iritiranost očiju, zamućen vid, poteškoće u fokusiranju na određeni predmet, bolovi u glavi i vratu. Moguće je da imate samo neke od ovih simptoma, a dešava se i da su svi simptomi prisutni.

Palming metoda može vam pomoći da ublažite pomenute simptome.

Sedite udobno za sto i snažno protrljajte dlanove jedan o drugi nekoliko sekundi dok se ne zagreju. Na sto stavite nekoliko jastuka na koje ćete osloniti laktove i nadlaktice i potom pokrijte otvorene oči dlanovima, ali nemojte dodirivati niti pritiskati očne jabučice. Prsti ruku bi trebalo da budu potpuno spojeni, da bi oči bile u potpunom mraku. Toplota dlanova i odsustvo svetlosti pomoći vam da odmorite oči tokom dana. Istu metodu možete praktikovati i u ležećem položaju, ali u tom slučaju nećete moći da oslonite ruke na jastuke, što može biti nezgodno ako želite da tokom dužeg vremena odmarate oči na ovaj način.

Preporučuje se praktikovanje palming metode bar 5 puta dnevno tokom 5 minuta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Кoji su sve pozitivni efekti kafe po zdravlje?

 
 

Kafa ne samo što predstavlja jedan od najpopularnijih napitaka na svetu, već za mnoge ljude predstavlja i jedan od glavnih izvora važnih antioksidansa u ishrani. Danas vas podsećamo na neke povoljne efekte kafe po zdravlje, dok na listu dodajemo i nedavno potvrđene pozitivne zdravstvene efekte ovog aromatičnog napitka.

Počećemo od najočiglednijeg - zahvaljujući kofeinu koji sadrži, kafa nas razbuđuje, smanjuje umor i povećava nivo energije. Različite studije su takođe pokazale da kafa poboljšava pamćenje, brzinu reakcije, kao i raspoloženje.

Kofein ubrzava i metabolizam te podstiče sagorevanje masti kako kod gojaznih tako i kod vitkih osoba.

Jedna pregledna studija koja je obuhvatila rezultate istraživanja u kojima je sveukupno učestvovalo preko 400 000 ispitanika pokazala je da svaka šoljica kafe smanjuje rizik od pojave dijabetesa tipa 2 za 7%.

Pokazalo se i da ovaj napitak može da smanji rizik od Alchajmerove bolesti i demencije, kao i od Parkinsonove bolesti, dok istovremeno čuva i zdravlje jetre, smanjujući rizik od ciroze za čak 80% kod osoba koje piju 4 šolje kafe dnevno. Kada je reč o prevenciji karcinoma, za sada se pokazalo da bi kafa mogla da smanji rizik od karcinoma jetre i kolorektalnog karcinoma. Naime, naučnici su utvrdili da osobe koje obično piju 2 šolje kafe dnevno mogu da imaju i do 40% manji rizik za pojavu karcinoma jetre. Četiri šolje kafe dnevno mogle bi da smanje rizik od kolorektalnog karcinoma za 15%.

Najzad, kada govorimo o kardiovaskularnom zdravlju, pokazalo se da osobe koje redovno piju kafu imaju za 20% manji rizik od moždanog udara. Kada je reč o dejstvu na krvni pritisak, kod osoba koje je ne piju, kafa dovodi do trenutnog povećanja sistolnog (gornjeg) pritiska za prosečnih 13 mm Hg i dijastolnog (donjeg) pritiska za prosečnih 7 mm Hg, ali se ovaj efekat uglavnom gubi kod redovnog konzumiranja ovog napitka. Međutim, kod nekih osoba pomenuti efekat se zadržava, te bi osobe sa hipertenzijom trebalo da budu oprezne pri pijenju napitaka sa kofeinom, naročito pre aktivnosti koje normalno dovode do povećanja pritiska (vežbanje, podizanje tegova ili naporan fizički rad).

Generalna preporuka je da kafu ipak treba piti u umerenim količinama (idealno do 3 šolje dnevno), budući da kofein u prevelikim količinama osim što može da poveća krvni pritisak može i da poremeti san, izazove nervozu i srčanu aritmiju, pojača simptome anksioznosti i izazove digestivne tegobe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ova lekovita biljka trenutno poboljšava pamćenje

 
ruzmarin59-787-main.jpg

Ruzmarin je lekovita i začinska biljka poznata po brojnim blagotvornim efektima po zdravlje - poboljšavacirkulaciju i tera umorstimuliše varenje, a deluje i kao diuretik. Međutim, nedavno se pokazalo da ova biljka isto tako podstiče pamćenje i uopšte naše kognitivne sposobnosti.

Naime, u jednom istraživanju u kojem je učestvovalo 80 osoba, ispitanici su nasumično dobili i popili 250 ml vode s ekstraktom ruzmarina ili 250 ml negazirane mineralne vode. Dvadeset minuta posle konzumiranja napitka, ispitanici su uradili niz testova na računaru koji procenjuju njihovu sposobnost da zapamte i iskoriste nove informacije.

Kod ispitanika koji su popili napitak s ruzmarinom došlo je do poboljšanja sposobnosti pamćenja i obrade informacija za 15% u odnosu na kontrolnu grupu koja je popila samo vodu. Isti tim naučnika već je ranije došao do zaključka da i sam miris ruzmarina dovodi do povećanja sposobnosti koncentracije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljekovito bilje: Šta sve liječi žalfija

Žalfija, kadulja ili latinski Salvia officinalis (od riječi salvare, što znači spasiti ili liječiti) od pamtivjeka se koristi za liječenje gotovo svake bolesti, piše alternativa.

Moderna nauka dokazala je da žalfija ima antibakterijsko i antigljivično djelovanje. Smiruje, osvježava i okrepljuje, pomaže protiv bolova i visoke temperature, može da snizi nivo glukoze u krvi, što je čini korisnom kod dijabetesa. Nedavno se pokazalo da žalfija poboljšava pamćenje i djeluje protiv Alchajmerove bolesti.

Praksa je dokazala da odlično pročišćava krv i jednako dobro pomaže kod izbacivanja sluzi iz organizma. Povoljno djeluje na cirkulaciju, protiv krvarenja i upala.

Zbog svog jakog antiseptičkog delovanja, koristi se u liječenju afti, neugodnog zadaha, problema s grlom i krajnicima, karijesa i zagnojenja desni. Ako imate takvih problema – grguljajte čaj od žalfije.

Žalfija  bolje nego bilo koja druga biljka pomaže radu crijeva i želudca.

Povoljno djeluje na ženske tegobe. Poboljšava tonus materice, djeluje antigljivično, pomaže kod regulisanja menstruacije, uspostavlja hormonalnu ravnotežu i sprečava tegobe menopauze.

Žalfija pomaže radu bubrega i sprečava nastanak edema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najbolji napici za početak dana

voda-napici-jutro-319-main.jpg

Ujutru kada se probudimo, u većini slučajeva je prošlo bar 7-8 sati otkada smo poslednji put pili vodu. Ovo bi značilo da dan najčešće započinjemo blago dehidrirani, te da je veoma važno da po ustajanju nadomestimo taj nedostatak tečnosti.

Najjednostavnije rešenje je da popijemo dve čaše vode. Na ovaj način ćemo obezbediti telu neophodnu tečnost, i istovremeno podstaći metabolizam i izbacivanje toksina. Ukoliko vodi dodate sok od pola ili celog limuna, obezbedićete sebi i vitamin C koji jača imunitet i poboljšava izgled kože.

Zeleni čaj (najbolje unapred pripremljen i prohlađen) isto tako će obezbediti obilje antioksidansa, i od samog jutra ubrzati metabolizam i potpomoći sagorevanje masti. Ipak, ukoliko imate osetljiv želudac ili gastritis, izbegavajte da pijete zeleni čaj na prazan stomak.

Sok od voća i povrća od ranog jutra će vam obezbediti dodatnu dozu energije. Izaberite omiljenu kombinaciju voća i povrća - bilo bi dobro da uvrstite i povrće bogato gvožđem kao što su spanać i cvekla.

Za osobe sa osetljivim stomakom dobar izbor je i čaj od đumbira, dok bi kod mamurluka mogao da pomogne sok od paradajza

Izbegavajte da na prazan stomak pijete napitke kao što su zaslađeni sokovi i gazirani napici, energetska i alkoholna pića, ali i kafa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

6 namirnica koje održavaju jetru zdravom

 

luk-maslinovo-ulje-zdravlje-jetre-409-main.jpg

Jetra ima važnu ulogu u organizmu budući da učestvuje u metabolizmu ugljenih hidrata, proteina i masti, proizvodi žuč, dok istovremeno učestvuje u detoksifikaciji organizma. Zbog svih ovih činjenica danas govorimo o hrani i napicima koji podržavaju zdravlje jetre.

 

Kafa - pojedina istraživanja ukazala su da bi kafa mogla da pomogne u prevenciji nealkoholne masne jetre, kao i da bi redovno konzumiranje ovog napitka moglo da smanji rizik od karcinoma jetre. Studija iz 2014. ukazala je na to da kafa smanjuje taloženje masti u jetri, kao i da pomaže enzimima jetre da oslobode telo od kancerogenih supstanci.

 

Grejpfrut - sadrži dva antioksidansa - naringin i naringenin koji smanjuju upalne procese i štite ćelije jetre, dok takođe smanjuju taloženje masti u jetri i povećavaju enzime koji metabolišu masti.

 

Borovnice (kao i drugo tamno bobičasto i jagodičasto voće) - obiluju polifenolima koji štite jetru od oštećenja.

 

Orašasti plodovi - sadrže nezasićene masne kiseline, vitamin E i antioksidanse koji pomažu u prevenciji nealkoholne masne bolesti jetre, smanjuju zapaljenja i oštećenja nastala dejstvom slobodnih radikala.

 

Maslinovo ulje - prema jednoj studiji, uključivanjem ovog ulja u ishranu smanjićemo oksidativni stres i poboljšati funkcije jetre.

 

Beli luk - prema studiji iz 2016. godine, konzumiranje belog luka dovodi do smanjenja telesne težine i procenta masti u telu kod osoba sa nealkoholnom masnom bolesti jetre.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koja je uloga vitamina B3 u organizmu?

 
 

vitamini59-16-main.jpgVitamin B3, kao i ostali vitamini B-kompleksa, pomaže telu da pretvori ugljene hidrate u glukozu koja je neophodna za proizvodnju energije. Ovaj vitamin je poznat i pod nazivom niacin (nikotinska kiselina) i javlja se u još dva oblika - niacinamid i inozitol-heksanikotinat. Niacin pomaže telu u sintezi polnih hormona i hormona stresa, poboljšava cirkulaciju, ublažava zapaljenja i doprinosi zdravlju kože, kose i noktiju.

Ljudi kroz ishranu uglavnom unose dovoljno vitamina B3. Ipak, ukoliko do nedostatka dođe, javljaju se simptomi kao što su: umor, afte, otežano varenje, povraćanje, loša cirkulacija i depresija. Glavni uzroci nedostatka ovog vitamina su neadekvatna ishrana i alkoholizam.

Kod ozbiljnih slučajeva nedostatka vitamina B3 može se javiti bolest pelagra koju karakterišu promene na koži, otečenost i crvenilo jezika, dijareja i demencija. Ova bolest se leči raznovrsnom, uravnoteženom ishranom i suplementima niacina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rastvori za ispiranje grla koji će ublažiti gušobolju

 
klincic-caj-grlo-765-main.jpg

Nedavno smo sa vama podelili nekoliko saveta koji mogu da vam pomognu ukoliko vas boli grlo, a danas govorimo o različitim rastvorima za ispiranje grla koji vam mogu pomoći kod ovog problema.

Slani rastvor - u čaši vode razmutite kafenu kašičicu soli i grgorite ovim rastvorom na svakih sat vremena. Ukoliko želite koncentrovaniji rastvor, možete smanjiti količinu vode na 1 dl.

Umirujući rastvor - kafenu kašičicu sušenih cvetova kamilice prelijte sa 2 dl vrele vode. Ostavite da se prohladi i procedite. Grgorite ovim čajem više puta tokom dana. Umesto kamilice možete koristiti i listove žalfije.

Antibakterijski rastvor - u pola decilitra vode razmutite supenu kašiku jabukovog sirćeta i kafenu kašičicu meda. Grgorite više puta dnevno. Isto tako je efikasan rastvor koji ćete napraviti sa pola decilitra mlake vode, četvrt kašičice soli, sokom od limuna i kafenom kašičicom meda.

Protivupalni rastvor - u čaši tople vode rastvorite pola kašičice kurkume u prahu i pola kašičice soli. Još jedan delotvoran rastvor se začinima možete napraviti tako što ćete kašičicu klinčića (ugrubo samlevenih) preliti sa 2 dl vruće vode i ostaviti na šporetu na tihoj vatri još 10 do 20 minuta. Potom procedite čaj i koristite ga za grgorenje više puta dnevno.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


Све поруке на форуму, осим званичних саопштења Српске Православне Цркве, су искључиво лична мишљења чланова форума 'Живе Речи Утехе' и уредништво не сноси никакву материјалну и кривичну одговорност услед погрешних информација. Објављивање информација са сајта у некомерцијалне сврхе могуће је само уз навођење URL адресе дискусије. За све друге видове дистрибуције потребно је имати изричиту дозволу администратора Поука.орг и/или аутора порука.  Коментари се на сајту Поуке.орг објављују у реалном времену и Администрација се не може сматрати одговорним за написано.  Забрањен је говор мржње, псовање, вређање и клеветање. Такав садржај ће бити избрисан чим буде примећен, а аутори могу бити пријављени надлежним институцијама. Чланови имају опцију пријављивања недоличних порука, те непримерен садржај могу пријавити Администрацији. Такође, ако имате проблема са регистрацијом или заборављеном шифром за сајтове Поуке.орг и Црква.нет, пошаљите нам поруку у контакт форми да Вам помогнемо у решавању проблема.

×
×
  • Create New...