Jump to content
JESSY

Мали савети за боље здравље...:)

Recommended Posts

Depresija kao simptom nedostatka vitamina D?

 

 

depresija-vitamin-d-341-main.jpg

Više simptomamože ukazati na nedostatak vitamina D u organizmu, a jedan od njih je i depresija. U više preglednih studija, naučnici su doveli u vezu nedostatak vitamina D sa depresijom, naročito kod starijih osoba. Štaviše, prema jednoj analizi, čak 65% opservacionih studija utvrdilo je povezanost između niskih nivoa vitamina D u krvi i depresije. U pojedinim studijama naučnici su čak utvrdili da davanje suplemenata sa vitaminom D ljudima sa potvrđenim nedostatkom ovog vitamina ublažava simptome depresije i sezonskog afektivnog poremećaja, koji se javlja u jesenjem i zimskom periodu godine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

6 tipova namirnica koje ublažavaju problem opstipacije

 
ulje-povrce-varenje-438-main.jpg

Procenjuje se da opstipacija (zatvor) pogađa oko 15% stanovništva, kao i da se, najverovatnije zbog hormona, ovaj problem češće javlja kod žena nego kod muškaraca. Ovaj problem možete sprečiti ili bar ublažiti njegovu učestalost i ozbiljnost uz pomoć narminica koje prirodno imaju laksativna svojstva.

Od ključne važnosti je da pijete dovoljno vode, budući da voda, između ostalog, omekšava stolicu i podstiče pražnjenje creva.

Probiotske kulture ne pomažu samo kod dijareje, već oporavljaju crevnu floru, smanjuju nadutost i pomažu kod lošeg varenja, te na taj način blagotvorno deluju i kod zatvora. Gledajte da redovno pijete jogurt sa probiotskim kulturama ili se posavetujte sa lekarom ili farmaceutom oko eventualne upotrebe suplemenata sa probioticima.

Lanene i čija semenke u kontaktu sa vodom bubre i stvaraju gelastu masu, i zahvaljujući ovim svojstvima kada se konzumiraju ubrzavaju pražnjenje creva.

Suvo voće kao što su suve kajsije, smokve i šljive zahvaljujući vlaknima i šećerima koje sadrže pomažu kod problema sa opstipacijom. Ipak, preporučujemo vam da suvo voće potopite u vodu i ostavite da odstoji oko sat vremena pre nego što ga pojedete.

Različita ulja kao npr. maslinovo, laneno ili susamovo ulje podmazaće creva, omekšati stolicu i olakšati pražnjenje, naročito ako vas zatvor muči već nekoliko dana - jednostavno uzmite tj. popijte jednu kašiku ulja. Za prevenciju zatvora možete pred spavanje redovno uzimati kašičicu jednog od pomenuta tri ulja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo su namirnice najbogatije vitaminom B12

 

vitamin-b12-sevndvic-307-main.jpg

Vitamin B12 izuzetno je važan za dobro zdravlje - ovaj vitamin je učestvuje u stvaranju crvenih krvnih zrnaca i neophodan je za normalno funkcionisanje nervnog sistema budući da učestvuje u sintezi mijelina

Preporučena dnevna doza za odrasle osobe iznosi 2.4 mcg. Ipak, pojedine grupe ljudi (starije osobe, trudnice i majke koje doje, osobe koje dugoročno uzimaju antacide, ljudi koji ne jedu namirnice životinjskog porekla) pod rizikom su od nedostatka ovog vitamina B-kompleksa.

Da biste smanjili rizik od nedostatka, možete da jedete više namirnica bogatih ovim vitaminom, ili da uzimate odgovarajuće suplemente. Dodaci ishrani sa vitaminom B12 uglavnom se preporučuju osobama sa poremećajem apsorpcije ili osobama koje ne jedu namirnice životinjskog porekla.

U najbolje izvore vitamina B12 spadaju sledeće namirnice:

  • džigerica, posebno jagnjeća (83 mcg/100 g) i juneća (50 mcg/100 g)
  • jaja - dva veća jajeta obezbeđuju 1.2 mcg vitamina B12
  • mleko i mlečni proizvodi - šolja mleka sadrži 1 mcg vitamina B12
  • riba - skuša (19 mcg/100 g), pastrmka (7.5 mcg/100 g), sardine (9 mcg/100 g), losos (4.9 mcg/100 g)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada je najbolje vreme za vežbanje?

 

 

tegovi-vezbanje-660-main.jpg

U ranijim tekstovima govorili smo o ulozi redovne fizičke aktivnosti u cilju prevencije bolesti kao što su osteoporoza i rak dojke, i održavanju zdravlja kardiovaskularnog sistemai dobrog mentalnog zdravlja. Osim trajanja i učestalosti vežbanja, ono na šta bi još bilo dobro obratiti pažnju jeste i vreme treninga. Primera radi, istraživanja su pokazala da su za intervalni trening visokog intenzitata (eng. HIIT) idealni popodnevni časovi budući da je temperatura tela tada najviša, te je telo u tom periodu najspremnije za aktivnost ovog tipa. Vežbe snage su takođe najdelotvornije ukoliko se praktikuju popodne.

Druga istraživanja, međutim, ukazuju da je kod fizičke aktivnosti najbitnije da se trenira redovno, i to u približno isto vreme tokom dana. Telo će se prilagoditi našem rasporedu vežbanja i biti najspremnije za vežbu upravo u terminu kojeg se redovno pridržavamo.

Kada je reč o vežbanju ujutru, ovo doba dana je najbolje za ljude koji posle vežbanja uveče imaju probleme da zaspe, budući da naporni večernji treninzi mogu itekako da nas razbude. Takođe, ukoliko ste primetili da na kraju dugog radnog dana lako odustajete od odlaska na trening, vežbanje u jutarnjim časovima bi moglo da bude najbolja opcija za vas.

Share this post


Link to post
Share on other sites
пре 4 минута, obi-wan рече

ili bilo ko drugi...

Углавном све тачно.
Најбоље је спавати између 22ч и 02ч. Остало, пре и после, није толико битно. Али ова четири сата су јаааааако битна да се проведу у сну.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tikvice - idealno povrće za toplije dane

 
 

tikvice35-55-main.jpg

Tikvice predstavljaju idealno, osvežavajuće povrće za toplije dane. Možete ih jesti kuvane, grilovane ili sveže, a ako pojedete količinu od 100 g unećete samo 16.5 kalorija. Sto grama svežih tikvica sadrži 1.7 g šećera, 1.2 g proteina, 0.2 g lipida i 1.1 g vlakana. Kada je reč o vitaminima i mineralima, ista količina svežih tikvica sadrži 200 IU vitamina A, 200 mcg vitamina B6 i 17 mg vitamina C, kao i 262 mg kalijuma i 0.2 mg mangana. Kuvane tikvice su nešto bogatije vitaminom A i sadrže čak 1117 IU na 100 g. 

Zahvaljujući vitaminu C i kalijumu, ali i vlaknima koje sadrže i koja upijaju vodu, tikvice ublažavaju problem zadržavanja vode u organizmu.  Isto tako, vitamini A i C deluju antiinflamatorno i smanjuju rizik od hroničnih oboljenja. Kuvane tikvice se takođe lako vare i ne bi trebalo da izazovu bilo kakve smetnje čak i ako vas muči loše varenje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

JPEG_Picture2b.jpg

HumanuP

Намештањем атласа до здравља

Позиција атласа је од пресудног значаја да ли ћемо живети здраво или болесно.
И његова минимална измештеност узрокује максималне здравствене проблеме!

 

MOJ FLAJER - slika 1.png
 

Више измештен атлас - више болести и краћи живот.
Мање измештен атлас - мање болести и дужи живот.

Намештен атлас - 120 година без болести!

* * *
 

ЈЕДНА КОСТ - СТОТИНУ ПРОБЛЕМА!

Атлас је први вратни пршљен, који спаја лобању са телом. То је мала али најјача кост у телу.
Она тежи 20-25 gr, а носи лобању тежине 5-7 kg!

Измештен атлас...
Криви тело, гњечи нервне путеве и смањује нервне сигнале, сужава крвне путеве и смањује проток материја. Смањује циркулацију крви, лимфе и кисеоника. Врши притисак на кичмену мождину, али и на продужену мождину. Кривљење тела оптерећује зглобове и зато се истањују хрскавице у њима. Мишићи покушавају да исправе тело и тако се замарају, па се појављују болови.

Altas - tezina atlasa i lobanje 1.png   Anatomija cervikalnog dela kicme 3.png

Кривљење тела доводи до различите дужине ногу - тј. један кук је подигнут а други спуштен. 
Намештањем атласа, кукови временом долазе у хоризонталу, па неће бити потребма ни операција нити штап, шеталица, штаке или инвалидска колица.

MOJ FLAJER - slika 3.png               MOJ FLAJER - slika 2.png.jpg
 

Велики списак болести и потешкоћа, код којих намештање атласа помаже,
стално се проширује:

ПОТЕШКОЋЕ: главобоље, вртоглавице, болови у врату, леђима, куковима и коленима, ооштећење дискова, сколиозе, кифозе, артритиси, равни табани, лоше спавање и несаница...

БОЛЕСТИ: штитне, жлезде, срца, плућа, јетре, желуца, жучи, бубрега и осталих органа, низак или висок притисак, реуме, кожне болести, дијабетес, лоше варење што доводи до гојазности или мршавости...

* * *

 

Живите здравије:

Без лекова!
Без операција!

 

За више информација можете ме контактирати преко поруке :) 
или посетите наш сајт: www.preporod.org

 

 

 

 

Измењено од Vesna Milovic

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 28.3.2017. at 18:09, Лидија Миленковић рече
 

U 4 bele smrti ne verujem. A i zašto bih, kada je i u našem verovanju smrt crna, a ne bela? 

So
Više puta pisano o kuhinjskoj soli. Mnogi hrabro tvrde da hranu ne treba soliti. Nisu je solili ni naši stari. I nisu. I umirali su od gubitka elektrolita, nedostatka joda. Možda se i može bez soli. Ali reći da je to bela smrt je mnogo neodgovorno. Svaka zloupotreba bele boje je opasna. Začudo kako baš lekari nose bele mantile. Generiše slabu jonsku silu i sprečava rast mnogih mikroorganizama. Salamurenje mesa je jedan od najstarijih vidova konzerviranja.
 
Šećer
Prirodna, hedonistička supstancija. Nema dokazanih smrtonosnih reakcija na beli šećer (osim ako nekome ne padne s velike visine džak na glavu). Ali zato ima na žuti šećer, agavin sirup i malteks. Zanimljivo, zar ne? Problem mogu da budu teški metali u kineskim proizvodima ili ostaci glutena u malteksu. Ili gvožđa od loših i korodiranih sudova. 
 
Brašno
Belo brašno nije bela smrt, već je bilo spas u uslovima kada nije postojala zadovoljavajuća tehnologija dobijanja zdravog brašna. Udaljavanjem mekinja udaljavao se veći deo štetnih gljivica (plesni) toksina, mišijeg izmeta i sl. Udaljava se i fitinska kiselina koja pojede mnoge minerale iz hrane. Crno, integralno i ostala brašna mogu da sadrže aflatoksine, mišiji izmet i razne bakterije i gljivice. Bolest ražane glavice (gljivice koja je lučila halucionogeni alkaloid) je naterala ljude da napuste raž koja se lako kontaminirala ovom gljivicom. A brašno je bilo crno, integralno. Ko ga pojede postane mu i život crn.
 
Mast
Ljudi naravno nisu imali ulje u početku. I kako god menjali tehnologiju masti, mast je bila polazna sirovina. Da je bila bela smrt, čovečanstvo se ne bi razvilo. Umrli bi svi. Naprotiv. Mast je bila čuvar zdravlja, jer je meso uronjeno u nju bilo zaštićeno od svih mikroorganizama. O energiji koju nosi i koliko je ona bila važna ne treba trošiti posebno reči. 
 
 

Zloupotreba je bitna, a ne boja

 
Ako se bilo u čemu preteruje organizam strada. Nije važno da li je belo ili crno. Ali ako bi neko rekao da je voće kao zdrava namirnica izvor smrti par stotina ljudi godišnje u Srbiji svi bi se proizvođači voća pobunili. Naravno, jer ko bi to doveo u vezu sa rakijom i ljudima koji se napiju do besvesti, sednu za volan i postanu mašina smrti. 

Nadam se da je ovo neka vrsta šale iliti parodije na ljude koji ne žele da saznaju i preispitaju to što saznaju s obzirom da ovde i nema odbrane korisnosti pomenutih supstanci, jedino prazan izraz neslaganja sa, ako ništa drugo, zvaničnom medicinom a bez ikakvog obrazloženja.

O šećeru ali i soli i rafinisanom brašnu se možete raspitati i kod lekara a o tome šta je proces rafinisanja možete se informisati i na interenetu.

Mogao bih da govorim o ovoj temi ali i ako bih ukratko pokušao da kažem nešto to bi već bilo opširno jer je i tema takva.

Jedino sa čime bih mogao da se složim je da je bilo kakvo preterivanje štetno ali to i dalje ništa ne govori jer kontra tome bi se moglo reći da otrov u maloj količini ne može da ubije ali ipak i dalje šteti organizmu a to sigurno ne želimo.

Npr. ovde nigde nije spomenuto da je sve preko 3,5 grama soli dnevno štetno za organizam (zna se i zašto i na koje načine), zdravi bubrezi mogu da izluče 5 do 7 grama soli a zapitajmo se koliko prosečan čovek unese soli dnevno i koliko soli unese kroz razne namirnice u kojima ne pomisli da je ima.

 

 

p.s. O mastima se takođe može govoriti ali ne znam otkud one u priči o tzv. belim rafinisanim štetnim supstancama jer tu ne spadaju. Osim ako se možda ne misli na rafinisano ulje, recimo, suncokreta ali svejedno nije mu ovde mesto čini mi se.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koje namirnice podstiču znojenje?

 
znojenje-970-main.jpg

Znojenje je od ključne važnosti za regulaciju telesne temperature, ali problem prekomernog znojenja (hiperhidroze) nije redak. Danas govorimo o hrani koja podstiče znojenje i koje bi bilo dobro da osobe sa hiperhidrozom izbegavaju.

Najpre su to napici kao što su kafa, čaj, energetska i alkoholna pića. Začinjena jela (koja sadrže npr. dosta bibera i ljute paprike) isto tako dovode do povećanja telesne temperature. A kada telesna temperatura pređe preko određenog praga, hipotalamus šalje signal da telo treba da počne da se znoji.

Jako topla ili jako hladna pića takođe podstiču znojenje, pa bi zato, ako imate problem s prekomernim znojenjem, bilo bolje da pijete napitke sobne temperature.

Hrana koja se teško vari i koja opterećuje jetru isto dovodi do povećanog znojenja. To su npr. jela sa mesom i mesne prerađevine, kao i hrana bogata šećerima i trans mastima.

Kada je reč o prirodnim načinima da se znojenje ublaži, uglavnom se preporučuje čaj od žalfije koji se pije tri puta dnevno posle obroka tokom 10 dana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zašto obavezno treba oprati novu odeću pre prvog nošenja?

 
odeca-alergija-390-main.jpg

Preporuke da novu odeću treba oprati pre prvog nošenja nisu uzaludne niti preterane - na taj način smanjićemo rizik od alergije i smanjiti kontakt sa hemijskim supstancama koje iritiraju kožu, remete rad endokrinog sistema i nepovoljno utiču na reprodukciju.

Od januara 2017. francuska zdravstvena agencija Anses sprovela je studiju u kojoj je učestvovalo 30 pacijenata u cilju ispitivanja iritirajućih supstanci u odeći i obući. Istraživači su analizirali koje se supstance nalaze u artiklima koje su učesnici u istraživanju nosili, kao i kakve su simptome izazivale.

Analize na četrdeset novih artikala ukazale su na prisustvo nonilfenola, formaldehida, pa čak i slabo istraženih supstanci poput parafenilen-diamina, koji isto tako može izazvati kontaktni dermatitis. Da bi se smanjila izloženost pomenutim hemikalijama, bojama za odeću, ali i bakterijama i gljivicama koje se mogu naći na odeći (naročito ako je već bila probana), važno je da operemo nove artikle pre prvog oblačenja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Мало је познато да капи за нос које су заправо у честој употреби изазивају овисност.

Ако користите такве капи, боље пређите на неке природне, са морском сољу и слично, које не садрже ове супстанце које дјелују на нервни систем и ви сте упућени на то да одете по ново паковање, а то може бити и скупо.

Oprez                  
Kapi za nos smiju se koristiti najviše 5-7 dana, a nikako dulje od toga. Moguće nuspojave kod preduge i nekontrolirane primjene nazalnih dekongestiva su lupanje srca, nesanica, aritmije, nadražaj sluznice, peckanje, kihanje, suhoća sluznice nosa, pa i povišenje tlaka ako se pretjera s doziranjem kapi (određena količina lijeka dolazi u probavni sustav i resorbira se).

Najveći problem kod neadekvatne primjene tih lijekova je moguća ovisnosti sluznice nosa o kapima. Lokalni dekongestivi svojim djelovanjem na stezanje krvnih žilica dovode do smanjivanja otoka sluznice i lakšeg disanja no, nakon prestanka djelovanja lijeka dolazi do sekundarnog širenja krvnih žilica u nosnoj sluznici, zbog čega se ponovno događa pogoršanje stanja – otok sluznice i otežano disanje. Pacijent tada ponovno poseže za kapima i ulazi u čarobni krug iz kojeg je teško izići bez pomoći liječnika.

Odvikavanje može potrajati tjednima i u toj fazi treba smanjivati dozu kapi za nos koje sadrže lokalne dekongestive u korist onih koji sadrže fiziološku otopinu.

http://www.inpharma.hr/index.php/news/883/20/Kapi-za-nos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako na prirodan način ublažiti svrab kod ujeda komarca?

 
komarac68-313-main.jpg

Postoji više prirodnih rešenja koja vam mogu pomoći da privremeno ublažite svrab kod ujeda komarca.

  • Belo sirće i sirće od jabukemogu efikasno pomoći kod ujeda insekata zahvaljujući acetatnoj kiselini. Jednostavno natopite malo vate ili tupfer sirćetom i stavite na ujed.
  • Sedamdesetoprocentni alkohol isto tako ublažava otok i svrab, te umiruje i hladi kožu.
  • Kockica leda ili bilo šta hladno iz frižidera što može da se prisloni na kožu privremeno će umiriti svrab.
  • Soda bikarbona takođe ublažava svrab, upalnu reakciju, pa i bol kod ujeda - pomešajte 1 supenu kašiku sode bikarbone sa kašikom vodom da biste napravili pastu i nanesite direktno na ujed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spanać pomaže u prevenciji demencije?

 
spanac35-236-main.jpg

Nedavna američka studija ukazala je na značaj zelenog lisnatog povrća kao što je spanać, zelena salata i kelj kada je u pitanju prevencija demencije kod starijih osoba.

Američki naučnici su analizirali prehrambene navike 960 osoba, prosečne starosti od 81 godine, kod kojih nije dijagnostikovana demencija. Ispitanici su podeljeni u 5 grupa u zavisnosti od toga koliko često jedu zeleno lisnato povrće. 

Pokazalo se da osobe koje na dnevnom nivou jedu 100 g kuvanog spanaća ili kelja, ili oko 200 g zelene salate imaju manji rizik od demencije. Autori studije su dodali i procenu da su starije osobe koje najčešće jedu zeleno lisnato povrće mlađe za 11 godina na kognitivnom planu od ispitanika koji retko jedu ovo povrće.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


Све поруке на форуму, осим званичних саопштења Српске Православне Цркве, су искључиво лична мишљења чланова форума 'Живе Речи Утехе' и уредништво не сноси никакву материјалну и кривичну одговорност услед погрешних информација. Објављивање информација са сајта у некомерцијалне сврхе могуће је само уз навођење URL адресе дискусије. За све друге видове дистрибуције потребно је имати изричиту дозволу администратора Поука.орг и/или аутора порука.  Коментари се на сајту Поуке.орг објављују у реалном времену и Администрација се не може сматрати одговорним за написано.  Забрањен је говор мржње, псовање, вређање и клеветање. Такав садржај ће бити избрисан чим буде примећен, а аутори могу бити пријављени надлежним институцијама. Чланови имају опцију пријављивања недоличних порука, те непримерен садржај могу пријавити Администрацији. Такође, ако имате проблема са регистрацијом или заборављеном шифром за сајтове Поуке.орг и Црква.нет, пошаљите нам поруку у контакт форми да Вам помогнемо у решавању проблема.

×
×
  • Create New...