Jump to content
Yelp Reddit Banana Lime Leaf Tumblr Blueberry VKontakte Slack Watermelon Chocolate Marble Steam Black
Yelp Reddit Banana Lime Leaf Tumblr Blueberry VKontakte Slack Watermelon Chocolate Marble Steam Black
Милан

Црквени развод - колико је оправдан уопште?

Оцени ову тему

Recommended Posts

Човек може оставити жену или жена човека само због прељубе и ни због чега другог. Ако због неког другог разлога напусте једно друго самим тим они чине прељубу. Да ли ико о томе размишља кад се "разводи"? Увек се може наћи решење, а најбољи метод је самоосуда. Када и муж и жена себе лично прекоревају за проблем који настане између њих и одмах опросте једно другом све се на крају добро заврши. Ово вам говорим из искуства. А због свог детета треба претрпети до краја и молити се за супружника да га Господ на прави пут изведе и да буде на корист својој породици. Значи, само прељуба је та због које је дозвољен "развод" хришћанског брака. Све остало су ситнице које се могу за дуже или краће време исправити (зато је потребно свакодневно жртвовање оба суприжника).

СВАКО ВАМ ДОБРО И УТЕХУ ОД ГОСПОДА ЖЕЛИМ (нарочито онима "разведенима").

Ево, прочитати.

http://lipovac.org/Blagovesnici/BLAGOVESNIK16-BRAK.pdf

А ево Јеванђељских порука људима:

Учење господа Христа које забрањује развод брака позитивно вреднује природу хришћанског брака. У Матејевом Еванђељу се на два места каже исто : “ А ја вам кажем да сваки који отпусти жену своју, осим због прељубе, наводи је да чини прељубу ; и који се ожени отпуштеницом, прељубу чини” (Мт.5,32 и 19,9), слично и Мк.10,11 и Лк. 16,18).

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
Guest nikolastojanoviccuprija

Brate Milane koliko vidim sto se tice teorije stojis odlicno al brate daj nesto prakticno ! To sto ssi napisao jeste tacno i ok to niko ne spori i vecina od nas zna za ove pouke koje si napisao ! Samo brate put svakog coveka i zene je poseban ,zar bludnica nije HRISTOSU oprala noge ,zar HRISTOS nije sprecio kamenovanje preljubnice ! Stupanje u Crkveni brak jeste ozbiljan cin ,ja se zato u crkvi i nevencavam ,mada mozda nekada ako BOG da !

Ovo sto si napisao mene nije pogodilo jer imam prema tome svoj stav i svoj odnos prema BOGU ali brate moras malo da pripazis jer ovde ima i zena i muskaraca koji su razvedeni pa neke ovo sto si napisao moze i da uplasi a BOG nas ne zove sebi plaseci nas vec LJubavlju i Miloscu skuplja ovce svoje  !

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Stupanje u Crkveni brak jeste ozbiljan cin ,ja se zato u crkvi i nevencavam ,mada mozda nekada ako BOG da !

Pa onda ucini to da ne pogines brate, znas kako treba a tako ne cinis. I ovim ti sablazni druge a ne brat Milan koji citira Pismo. Daj i ti malo prakticno.

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Ovo sto si napisao mene nije pogodilo jer imam prema tome svoj stav i svoj odnos prema BOGU ali brate moras malo da pripazis jer ovde ima i zena i muskaraca koji su razvedeni pa neke ovo sto si napisao moze i da uplasi a BOG nas ne zove sebi plaseci nas vec LJubavlju i Miloscu skuplja ovce svoje  !

Ovo sto je brat napisao je Hristova istina i svako sebe ko je iole Hriscanin treba da primorava na tu istinu jer Gospod nas je sve pozvao da budemo sveti i da se pokajemo za djela svoja. Zato Gospod nama govori savrsenu volju svoju kroz ove stihove jer nas hoce svete.

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

не поричем истину, ал ти га стварно претера!!

ово нема везе са Христовом науком!!

Nista ja ne pretjerah Medo. Kako kaze Gospod kroz apostola svoga : "A nezenjenim i udovicama velim dobro im je ostati kao i ja sto sam.Ako li se ne uzdrze neka se zene i udaju, jer je bolje zeniti se nego li uspaljivati se."Korincanima 7, 8-11

Ako li se ne uzdrze (primoraju sebe) nije li to isto.

Dalje u poslanici se veli: "A ozenjenima zapovjedem, ne ja nego Gospod da se zena od muza ne razdvaja. A ako se pak razdvoji da se vise ne udaje ili da se pomiri sa svojim muzom i muz da ne pusta zenu."Korincanima 7, 8-11

Tako ja tebi brate savjetujem da bolje upoznas pismo prije nego sto nekoga osudis jer Gospoda zapovjeda kako kaze Apostol!

Svako dobro od Gospoda.

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Koliko se ja sećam to je savet a ne naredba A.Pavla

"A ozenjenima zapovjedem, ne ja nego Gospod da se zena od muza ne razdvaja. A ako se pak razdvoji da se vise ne udaje ili da se pomiri sa svojim muzom i muz da ne pusta zenu."Korincanima 7, 8-11

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

E bogami onda sa nama nesto nije uredu, vecina nas je krsteno, onda netreba ni da se krstimo. Ako se dakle zena razvede, ili joj muz umre a ona udje u vjeru ili poslije toga ili prije, zna se kako crkva treba da je savjetuje. Kako?

Kao sto Sveti vladika Nikolaj savjetuje udovicu u Misionarskim Pismima: Da se zamonasi, nikako da se ne udaje ponovo!

Isto vazi i za muskarca.

Dakle mi smo ovdje hriscani i traba da svjedocimo istinu.

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Savetuje ali ne naredjuje

Dakle Apostol savjetuje onome ko moze da se uzdrzava od strasti, da se ne zeni.

Ali zapovjeda ozenjenima ne Apostol nego Gospod: "A ozenjenima zapovjedem, ne ja nego Gospod da se zena od muza ne razdvaja. A ako se pak razdvoji da se vise ne udaje ili da s epomiri sa svojim muzom i muz da ne pusta zenu."Korincanima 7, 8-11

A sta mi jadni znamo koji smo prije braka okusili svaku necistotu, i naslismo se ovdje da postavlkjamo zakone. Bolje bi bilo da se iskrenog srca kajemo i razmisljamo o djelima necistim svojim, ne bi li nam Gospod, razvedenim, ozenjenim, samcima, oprostio sagresenja nasa.

Svako dobro od Gospoda

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Na celoj Zemaljskoj kugli nisu svi pravoslavni, niti se oni koji to nisu razvode.

I od oca Tadeja otac se ponovo ozenio posto mu je zena umrla. Pa on eto postade monah vrlinski. Niko ne zna puteve Gospodnje i ne mogu se na svima primenjivati ista pravila.

Moji baba i deda  ne verujem da su vencani u crkvi, ziveli su pravedno, znali su za Boga ,ali nisu ziveli da tako kazem Crkvenim zivotom u smislu nekog aktivnog ucesca u tom zivotu. Kao i vecina u njihovo vreme.  I dosta su toga zajedno prosli, i pretrpeli , baba narocito ,jer je deda imao malo nezgodnu narav, da li zbog sopstvenog teskog zivota ili je jednostavno takav, ali su ostali zajedno , izrodili 7oro dece.  Zasto ? Zato jer su imali ljubavi.

Moje misljenje je da ko ima ljubavi u srcu i ko je iskren prvo prema sebi, ma kakvim zivotom da zivi spoznace, Boga kad tad. Uverena sam u to.

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Medo dosta gluprianje ja sam komentarisao bratove stihove rijecima

Ovo sto je brat napisao je Hristova istina i svako sebe ko je iole Hriscanin treba da primorava na tu istinu

a brata Milana rijeci su bili

“ А ја вам кажем да сваки који отпусти жену своју, осим због прељубе, наводи је да чини прељубу ; и који се ожени отпуштеницом, прељубу чини”

Kanije sam ti objasnio sta znaci primora, i citirao mjesta gdje se o istoj stvari prica:

Nista ja ne pretjerah Medo. Kako kaze Gospod kroz apostola svoga : "A nezenjenim i udovicama velim dobro im je ostati kao i ja sto sam.Ako li se ne uzdrze neka se zene i udaju, jer je bolje zeniti se nego li uspaljivati se."Korincanima 7, 8-11

Ako li se ne uzdrze (primoraju sebe) nije li to isto.

Dalje u poslanici se veli: "A ozenjenima zapovjedem, ne ja nego Gospod da se zena od muza ne razdvaja. A ako se pak razdvoji da se vise ne udaje ili da se pomiri sa svojim muzom i muz da ne pusta zenu."Korincanima 7, 8-11

Tako ja tebi brate savjetujem da bolje upoznas pismo prije nego sto nekoga osudis jer Gospoda zapovjeda kako kaze Apostol!

а ти мени нађи где пише, ви се приморавајте да чините Христов наук

"Carstvo nebesko na silu se uzima i podviznici ga zadobijaju"Matej 11, 12.

Da zavrsim moje pisanje na ovu temu. Svako vam dobro!

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Ма бре, овде се неки људи стриктно држе слова закона. Баш ме занима њихово мишљење о нашим владарима Немањићима. Нпр о СВЕТОМ Милутину и његовим женама.   

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
Medo dosta gluprianje ja sam komentarisao bratove stihove rijecima
Ovo sto je brat napisao je Hristova istina i svako sebe ko je iole Hriscanin treba da primorava na tu istinu
a brata Milana rijeci su bili
“ А ја вам кажем да сваки који отпусти жену своју, осим због прељубе, наводи је да чини прељубу ; и који се ожени отпуштеницом, прељубу чини”

Kanije sam ti objasnio sta znaci primora, i citirao mjesta gdje se o istoj stvari prica:

Nista ja ne pretjerah Medo. Kako kaze Gospod kroz apostola svoga : "A nezenjenim i udovicama velim dobro im je ostati kao i ja sto sam.Ako li se ne uzdrze neka se zene i udaju, jer je bolje zeniti se nego li uspaljivati se."Korincanima 7, 8-11

Ako li se ne uzdrze (primoraju sebe) nije li to isto.

Dalje u poslanici se veli: "A ozenjenima zapovjedem, ne ja nego Gospod da se zena od muza ne razdvaja. A ako se pak razdvoji da se vise ne udaje ili da se pomiri sa svojim muzom i muz da ne pusta zenu."Korincanima 7, 8-11

Tako ja tebi brate savjetujem da bolje upoznas pismo prije nego sto nekoga osudis jer Gospoda zapovjeda kako kaze Apostol!

уопште се не глупирам, и врло ово озбиљно схватам.

негде се ти и ја не разумемо, ал нек остане да се ти примораваш, ал немој друге.

а ти мени нађи где пише, ви се приморавајте да чините Христов наук
"Carstvo nebesko na silu se uzima i podviznici ga zadobijaju"Matej 11, 12.

Da zavrsim moje pisanje na ovu temu. Svako vam dobro!

свакако да се узима, ал се не приморава НИКО.

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Koliko se ja se?am to je savet a ne naredba A.Pavla

"A ozenjenima zapovjedem, ne ja nego Gospod da se zena od muza ne razdvaja. A ako se pak razdvoji da se vise ne udaje ili da se pomiri sa svojim muzom i muz da ne pusta zenu."Korincanima 7, 8-11

prethodni stih je u pitanju ako se ne varam iz poslanice Kori?anima, ali ovo nije zapovest 1317_womens

A gde ima stih da muž može da mlati ženu, da je ponižava, da je zlostavlja ali nije je prevario.

nemojmo vaditi cirtate iz konteksta, ne u?im ih napamet ali ako je potrebno ima divan program pretraživa? Biblije pa ?emo ih na?i...

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Чланови који сада читају   0 чланова

    Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу

  • Сличан садржај

    • Од Логос,
      Саопштење за јавност Митрополије црногорско-приморске: Црква није против Црне Горе, али неће бити послушник атеистичких владара који желе да је устројавају!     Поново је премијер Црне Горе г. Душко Марковић грубо и неодговорно оклеветао Српску Православну Цркву подмећући јој ничим доказан став да, како је рекао „Црква жели да се стави изнад државе и да не признаје њен сувенеритет и независност“. Истина је потпуно другачија. Власт се континуирано ставља изнад државе кршећи чак и Устав Црне Горе. Никада Црква није именовала министре, посланике и државне службенике, али зато се власт директно мијеша у канонско устројство Цркве и одређује ко је црква а ко није, нарушавајући принцип одвојености Цркве и државе. Црква никада није била, нити ће икада бити против Црне Горе, али неће ни бити слијепи послушник атеистичких владара који желе да је устројавају по својим мјерилима и аршинима. Упорно саопштавамо, сада понављамо, да Црква није ни против доношења Закона, већ искључиво против појединих дискриминаторних и антиуставних чланова којима се врши правно насиље не само према Цркви, већ и према важећем правном поретку Црне Горе.   Све ово је саопштено данас и на састанку чланова Епископског савјета СПЦ у Црној Гори са члановима делегације Европског парламента који је одржан у Подгорици. У веома срдачном разговору Епископски савјет, који је на овом састанку предводио Епископ будимљанско-никшићки г. Јоаникије, још једном је констатовано да је став међународне заједнице да се до решења мора доћи дијалогом, укључујући не само примјену, већ и измјену спорних чланова. То је оно на шта Епископски савјет од почетка инсистира.   Ако је дијалог једини пут, а мислимо да јесте, чему служе изјаве које долазе са најважнијих државних адреса, а које су се претвориле у својеврсну мантру, да се Црква бори против Црне Горе. Ако нешто доприноси угледу Црне Горе пред Европом и свијетом, ако је нешто за понос у Црној Гори то су наше величанствене литије у којима стотине хиљада људи мирно и достојанствено исказују незадовољство доношењем оваквог Закона. Умјесто да као свака одговорна и демократска власт чује глас народа, ова црногорска показује своје тоталитарне облике и тај исти народ назива издајницима, рушитељима државе и лудацима. Ова сабрања по бројности и духу не памти Европа у последњих сто година. Али и поред тога, са жаљењем примјећујемо да нема те државне институције коју власт ових дана није упрегла у прљаву борбу против Православне Цркве и њених вјерника, који траже да имају иста права која припадају и другима. Изјавама и понашањем предсједник Ђукановић јуче у Женеви а премијер Марковић данас, показују да су они и њихова партија једини који се стављају изнад Црне Горе, претворивши институције система у машинерију за остваривање својих политичких и партијских интереса, а не у служби грађана који свакој држави, па и Црној Гори обезбјеђују суверенитет.   Тражимо само једно, да се над Црквом примјењују исти закони који важе и за друге вјерске заједнице, као и за свако правно лице у Црној Гори. И нећемо стати у тој борби.     Извор: Митрополија црногорско-приморска
    • Од Логос,
      У Месопусну недељу, 23. фебруара, Његово Преосвештенство Епископ жички Г. Јустин поделио је литургијску радост празника са верницима Цркве Рођења Пресвете Богородице у Косјерићу. На Светој Литургији саслуживали су: архијерејски намесник црногорски јереј Жељко Пантелић, протојереј Радомир Трипковић, протођакон Александар Грујовић и ђакон Томислав Гајић.     Епископ се народу сабраном на Светој Литургији обратио беседом којом је, сумирајући црквено искуство, истакао како значај припремних недеља великог поста, тако и разумевање саме суштине и карактера поста у Православљу. Поучио нас је да прва припремна недеља Великог поста, недеља Митара и фарисеја, учи смиреноумљу. Недеља Блудног сина учи да живот без Оца нашег небеског води у пропаст, а живот у покајању и посту води у живот вечни.   Такође, подсетио нас је да је први човек изгубио рај прекршивши пост, а да се нама пост даје као начин којим ћемо поново задобити рај, као начин којим ћемо умањити бригу за житељске ствари, а посветити се бризи о спасењу душе своје. Нагласивши битност Месопусне и Сиропусне недеље, Епископ нам је указао на мудрост Цркве која нас постепено уводи у Васкршњи пост.     За пример најузвишенијег начина да се започне Часни пост, Владика је указао на Тримирје. Подсетио је да је то начин којим посте испосници, подвижници, светитељи Божији, а да је плод таквог поста мир и радост у Духу Светом.   Након окончања Свете Литургије, верни народ је са својим Епископом поделио трпезу љубави током које се старешина цркве јереј Жељко Пантелић захвалио Епископу на посети и пожелео му свако добро од Бога.     Извор: Епархија жичка
    • Од Логос,
      У Недељу месопусну, 23. фебруара 2020. године, Његово Преосвештенство Епископ милешевски г. Атанасије служио је Божанску Литургију у Саборном храму Светог Василија Острошког у Пријепољу. Саслуживали су архијерејски намесник пријепољски протојереј Игор Ерић, парох бањички јереј Игор Грацун, парох берански јереј Милош Цицмил, јереј Милан Стојковић из Грачанице и протођакон Никола Перковић.   Звучни запис беседе   Ове недеље, треће припремне пред Велики пост, Црква Христова нас кроз Јеванђељске приче упућује на пут којим треба ускоро да кренемо, пут поста, како телесног још више духовног, да би смо ходећи тим путем били спремни да видимо и доживимо у пуноћи Христов крсни ход, добровољно поругање, распеће и славно Васкрсење а све ради нашег спасења.   Тумачећи присутнима прочитани одељак из Јеванђеља, Епископ Атанасије је указао какав треба да буде наш однос према Богу и ближњима: – Најсавршенији однос човека према Богу и према људима је однос служења. Најузвишенији однос према другима, најправилнији и најздравији јесте однос служења. Не управљања, тлачења, искориштавања, надгорњавања, него однос служења. Служења другима ради њиховог добра. Не служење у нечему што другима шкоди него што другима помаже да буду здрави, напредни, срећни, да живе вечним животом. Када Господ нама говори Он каже: Ја хоћу да имају живот, и да га имају у изобиљу. Из тог разлога Господ је дошао у овај свет. Дошао да буде слуга да би смо ми имали живот. Послушан ономе који га је послао, Богу Оцу, а служитељ нама.   – Као слуга нашега добра раскрчио је наш пут пред нама, разгрнуо десно и лево све оно што се на том путу испречило и људима сметало на путу живота. Уклонио болести, исцељивао, одгонио таму незнања и заблуда својом науком и скршио моћ онога који се гордио у својој моћи, моћ ђавола, и уништио оно чиме је он заробљавао, смрт надјачао за нас и нас води тим путем, и показује нама да је пут служења савршени пут јер је то израз Његове највеће заповести, заповести о љубави. Јер служити другима ради њиховог добра могу они који имају љубави према другима. Љубав се изражава у служењу. Љубав се испољава у служењу и то у радости, не као нешто наметнуто. Онај ко воли он осећа задовољство што може да служи другима.   – Када дође крај света, крај историје, јер оно што је започело негде ће се и завршити, имаће свој закључак. А закључак ће дати Творац овог света, зачетник историје, Господ наш. И Он ће онда направити хармонију, све ће доћи на своје место, и тачно ћемо видети шта је шта, ко је ко, какав је ко, где је ко. На крају, кад Господ дође, онда ће свако стати на своје место које је себи спремио својим животом. Суштина на основу које ће све то бити распоређено, то нам говори Господ у данашњем прочитаном Јеванђељу, закон по којем ће бити то распоређивање, биће закон љубави изражен у служењу другима, подсетио је и опоменуо присутне Епископ Атанасије.   У току Божанске службе Епископ Атанасије је рукоположио чтеца Ивана Савића, родом из Мрчајеваца, у чин ђакона, служитеља олтара Божијег. У својој беседи Преосвећени је представио новорукоположеног ђакона верном народу, пожелео му да буде добар слуга Божији како би кроз то служење другима помогао и себи и њима на путу спасења, путу ка Царству Небеском.   Братство Саборног храма са старешином јерејем Гораном Крстићем је припремило скромно послужење за све присутне у парохијском дому да би и кроз овакав вид дружења и зближавања упознали једни друге и новом ђакону пожелели добродошлицу.     Извор: Епархија милешевска
    • Од Логос,
      На дан када прослављамо Светог великомученика Харалампија у Месопусну недељу, Његово Преосвештенство Епископ нишки г. Арсеније служио је Свету Архијерејску Литургију у храму Светог великомученика Харалапије у селу Костур код Пирота.   Звучни запис беседе   Његовом Преосвештенству саслуживали су свештеници Архијерејског намесништва Пиротског: јереј Душко Видачић, архијерејски намесник пиротски, јереј Миљан Панић, јереј Жељко Миловић, протођакон Стеван Кричка и ђакон Немања Шево.         По прочитаном Јеванђелском зачалу о Страшном суду, Његово Преосвештенство Епископ нишки г. Арсеније поучио је присутни народ поучном беседом. Након заамвоне молитве, Његово Преосвештенство освештао је кољиво и принео славски колач у славу Божију и Светог Великомученика Харалампија, заштитника овог храма.         Овај велелепни храм подигнут је 1864. године прилозима верног народа Пирота и околине. Посебу вредност овог храма представља дуборезни иконостас, зографске иконе и особене фреске.     Извор: Радио Глас
    • Од Логос,
      Његово високопреосвештенство Архиепископ цетињски Митрополит црногорско-приморски г. Амфилохије служио је данас, 22. фебруара, на Задушнице, са свештенством Свету заупокојену службу у Цетињском манастиру уз молитвено учешће вјерног народа.     Високопреосвећени је у литургијској бесједи казао да је у ријечи Господњој: Небо и земља ће проћи, али ријечи Моје неће проћи велика и света истина да је све у овом свијету пролазно јер је створено из ничега, и као такво опстаје и постоји благодарећи стваралачкој ријечи Божјој: И рече Бог и би.   „Само ријеч Божја којом је Бог све створио и коју је уградио у Своју свеукупну творевину, и Дух Свети којим дише све што дише, је оно што је присутно у дубинама свеукупне творевине и што вјечно постоји. И само тиме оно што је пролазно, што је створено, задобија, ако то заслужи, живот вјечни и непролазни.“   Ријеч Божја, вјечни логос Божији јесте Друго лице Пресвете Тројице коју исповједамо исповједајући Симбол вјере, поучио је сабране владика Амфилохије и појаснио да је ријеч Божја присутна у нама, примила нашу људску природу и преко ње смо као бића пролазна и ништавна, постали вјечни и непролазни, бесмртни. И та ријеч којом се земаљско царство преображава у вјечно и непролазно царство је управо она која нас је призвала да се покајемо, примамо у себе ту силу божанску како би за добили Царство небеско, које је међу нама и у нама.   „То је оно на чему почива све што постоји и чиме опстаје у вјечности све оно што је привремено створено. Зато памтећи све то, научивши ту ријеч Божију од самога Господа, живећи Његовим присуством и дејством Његовог Духа Светога, Црква Божија све памти, ништа не заборавља. И то јесте смисао задушница. Молимо се за душе свих оних који су од памтивјека живјели и родили се овдје на земљи, који су се упокојили, али који благодарећи тој вјечној ријечи задобијају вјечни и непролазни живот.“   Нагласио је да је памћење Цркве Христове заправо Божије памћење и пошто је Бог свезнајући, тако и Црква задобија то Његово свезнање и не заборавља ни једну душу. Задушнице су дан када се појављује то Божије памћења и сјећање на сва људска бића, на све наше претке и савременике који су се упокојили.   „Црква их памти и сјећа их се. Моли се Господу за њих, да их упокоји у њедрима Аврама, Исака и Јакова, тамо гдје сија свјетлост лица Његовога, да их обасја вјечном Својом свјетлошћу. Да подари и тијелима њиховим живот вјечни и бесмртни“, бесједио је Архиепископ цетињски и додао да зато у Симболу вјере исповиједамо и васкрсење мртвих, васкрсење људских тијела.   Објаснио је да су људске душе у њедрима Божјим и живе у вјечности, али да ће опет доћи то сједињење између људске душе и људскога тијела у вјечном Царству Божијем.   „Наравно они који овдје живе том речју Божјом и надахњују се Духом Светим, испуњавају оно што је заповиједио Господ Својим ријечима, живе по Његовом закону, они се удостојавају већ овдје да задобију тај дар вјечнога и непролазнога живота – Духа Светога животворнога.“   Митрополит Амфилохије је казао да Црква никога не заборавља и да се свега сјећа, нарочито на ове празнике свете Задушнице које су увијек или у почетку Божићног или Васкршњег поста, пред сјећање на Христово васкрсење кроз наду да ће кроз Христово васкрсење, васкрснути у вјечности сви они који су овдје на земљи живјели.   „Чудесна је та вјера наше Цркве Божије, чудесно је то што нам Бог дарује кроз Свету цркву Божију, чудесно је и то свето памћење свете Задушнице, којима се сјећамо свих оних који су се упокојили у страху Божјем у љубави и у истини Божијој, и које је Бог примио у Свој вјечни загрљај, у своје вјечно и непролазно Царство“, казао је на крају јеванђељске бесједе Његово високопреосвештенство Архиепископ цетињски Митрополит црногорско-приморски г. Амфилохије.     Извор: Митрополија црногорско-приморска
×
×
  • Креирај ново...