Jump to content
Yelp Reddit Banana Lime Leaf Tumblr Blueberry VKontakte Slack Watermelon Chocolate Marble Steam Black
Yelp Reddit Banana Lime Leaf Tumblr Blueberry VKontakte Slack Watermelon Chocolate Marble Steam Black
Милан

Црквени развод - колико је оправдан уопште?

Оцени ову тему

Recommended Posts

Човек може оставити жену или жена човека само због прељубе и ни због чега другог. Ако због неког другог разлога напусте једно друго самим тим они чине прељубу. Да ли ико о томе размишља кад се "разводи"? Увек се може наћи решење, а најбољи метод је самоосуда. Када и муж и жена себе лично прекоревају за проблем који настане између њих и одмах опросте једно другом све се на крају добро заврши. Ово вам говорим из искуства. А због свог детета треба претрпети до краја и молити се за супружника да га Господ на прави пут изведе и да буде на корист својој породици. Значи, само прељуба је та због које је дозвољен "развод" хришћанског брака. Све остало су ситнице које се могу за дуже или краће време исправити (зато је потребно свакодневно жртвовање оба суприжника).

СВАКО ВАМ ДОБРО И УТЕХУ ОД ГОСПОДА ЖЕЛИМ (нарочито онима "разведенима").

Ево, прочитати.

http://lipovac.org/Blagovesnici/BLAGOVESNIK16-BRAK.pdf

А ево Јеванђељских порука људима:

Учење господа Христа које забрањује развод брака позитивно вреднује природу хришћанског брака. У Матејевом Еванђељу се на два места каже исто : “ А ја вам кажем да сваки који отпусти жену своју, осим због прељубе, наводи је да чини прељубу ; и који се ожени отпуштеницом, прељубу чини” (Мт.5,32 и 19,9), слично и Мк.10,11 и Лк. 16,18).

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
Guest nikolastojanoviccuprija

Brate Milane koliko vidim sto se tice teorije stojis odlicno al brate daj nesto prakticno ! To sto ssi napisao jeste tacno i ok to niko ne spori i vecina od nas zna za ove pouke koje si napisao ! Samo brate put svakog coveka i zene je poseban ,zar bludnica nije HRISTOSU oprala noge ,zar HRISTOS nije sprecio kamenovanje preljubnice ! Stupanje u Crkveni brak jeste ozbiljan cin ,ja se zato u crkvi i nevencavam ,mada mozda nekada ako BOG da !

Ovo sto si napisao mene nije pogodilo jer imam prema tome svoj stav i svoj odnos prema BOGU ali brate moras malo da pripazis jer ovde ima i zena i muskaraca koji su razvedeni pa neke ovo sto si napisao moze i da uplasi a BOG nas ne zove sebi plaseci nas vec LJubavlju i Miloscu skuplja ovce svoje  !

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Stupanje u Crkveni brak jeste ozbiljan cin ,ja se zato u crkvi i nevencavam ,mada mozda nekada ako BOG da !

Pa onda ucini to da ne pogines brate, znas kako treba a tako ne cinis. I ovim ti sablazni druge a ne brat Milan koji citira Pismo. Daj i ti malo prakticno.

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Ovo sto si napisao mene nije pogodilo jer imam prema tome svoj stav i svoj odnos prema BOGU ali brate moras malo da pripazis jer ovde ima i zena i muskaraca koji su razvedeni pa neke ovo sto si napisao moze i da uplasi a BOG nas ne zove sebi plaseci nas vec LJubavlju i Miloscu skuplja ovce svoje  !

Ovo sto je brat napisao je Hristova istina i svako sebe ko je iole Hriscanin treba da primorava na tu istinu jer Gospod nas je sve pozvao da budemo sveti i da se pokajemo za djela svoja. Zato Gospod nama govori savrsenu volju svoju kroz ove stihove jer nas hoce svete.

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

не поричем истину, ал ти га стварно претера!!

ово нема везе са Христовом науком!!

Nista ja ne pretjerah Medo. Kako kaze Gospod kroz apostola svoga : "A nezenjenim i udovicama velim dobro im je ostati kao i ja sto sam.Ako li se ne uzdrze neka se zene i udaju, jer je bolje zeniti se nego li uspaljivati se."Korincanima 7, 8-11

Ako li se ne uzdrze (primoraju sebe) nije li to isto.

Dalje u poslanici se veli: "A ozenjenima zapovjedem, ne ja nego Gospod da se zena od muza ne razdvaja. A ako se pak razdvoji da se vise ne udaje ili da se pomiri sa svojim muzom i muz da ne pusta zenu."Korincanima 7, 8-11

Tako ja tebi brate savjetujem da bolje upoznas pismo prije nego sto nekoga osudis jer Gospoda zapovjeda kako kaze Apostol!

Svako dobro od Gospoda.

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Koliko se ja sećam to je savet a ne naredba A.Pavla

"A ozenjenima zapovjedem, ne ja nego Gospod da se zena od muza ne razdvaja. A ako se pak razdvoji da se vise ne udaje ili da se pomiri sa svojim muzom i muz da ne pusta zenu."Korincanima 7, 8-11

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

E bogami onda sa nama nesto nije uredu, vecina nas je krsteno, onda netreba ni da se krstimo. Ako se dakle zena razvede, ili joj muz umre a ona udje u vjeru ili poslije toga ili prije, zna se kako crkva treba da je savjetuje. Kako?

Kao sto Sveti vladika Nikolaj savjetuje udovicu u Misionarskim Pismima: Da se zamonasi, nikako da se ne udaje ponovo!

Isto vazi i za muskarca.

Dakle mi smo ovdje hriscani i traba da svjedocimo istinu.

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Savetuje ali ne naredjuje

Dakle Apostol savjetuje onome ko moze da se uzdrzava od strasti, da se ne zeni.

Ali zapovjeda ozenjenima ne Apostol nego Gospod: "A ozenjenima zapovjedem, ne ja nego Gospod da se zena od muza ne razdvaja. A ako se pak razdvoji da se vise ne udaje ili da s epomiri sa svojim muzom i muz da ne pusta zenu."Korincanima 7, 8-11

A sta mi jadni znamo koji smo prije braka okusili svaku necistotu, i naslismo se ovdje da postavlkjamo zakone. Bolje bi bilo da se iskrenog srca kajemo i razmisljamo o djelima necistim svojim, ne bi li nam Gospod, razvedenim, ozenjenim, samcima, oprostio sagresenja nasa.

Svako dobro od Gospoda

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Na celoj Zemaljskoj kugli nisu svi pravoslavni, niti se oni koji to nisu razvode.

I od oca Tadeja otac se ponovo ozenio posto mu je zena umrla. Pa on eto postade monah vrlinski. Niko ne zna puteve Gospodnje i ne mogu se na svima primenjivati ista pravila.

Moji baba i deda  ne verujem da su vencani u crkvi, ziveli su pravedno, znali su za Boga ,ali nisu ziveli da tako kazem Crkvenim zivotom u smislu nekog aktivnog ucesca u tom zivotu. Kao i vecina u njihovo vreme.  I dosta su toga zajedno prosli, i pretrpeli , baba narocito ,jer je deda imao malo nezgodnu narav, da li zbog sopstvenog teskog zivota ili je jednostavno takav, ali su ostali zajedno , izrodili 7oro dece.  Zasto ? Zato jer su imali ljubavi.

Moje misljenje je da ko ima ljubavi u srcu i ko je iskren prvo prema sebi, ma kakvim zivotom da zivi spoznace, Boga kad tad. Uverena sam u to.

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Medo dosta gluprianje ja sam komentarisao bratove stihove rijecima

Ovo sto je brat napisao je Hristova istina i svako sebe ko je iole Hriscanin treba da primorava na tu istinu

a brata Milana rijeci su bili

“ А ја вам кажем да сваки који отпусти жену своју, осим због прељубе, наводи је да чини прељубу ; и који се ожени отпуштеницом, прељубу чини”

Kanije sam ti objasnio sta znaci primora, i citirao mjesta gdje se o istoj stvari prica:

Nista ja ne pretjerah Medo. Kako kaze Gospod kroz apostola svoga : "A nezenjenim i udovicama velim dobro im je ostati kao i ja sto sam.Ako li se ne uzdrze neka se zene i udaju, jer je bolje zeniti se nego li uspaljivati se."Korincanima 7, 8-11

Ako li se ne uzdrze (primoraju sebe) nije li to isto.

Dalje u poslanici se veli: "A ozenjenima zapovjedem, ne ja nego Gospod da se zena od muza ne razdvaja. A ako se pak razdvoji da se vise ne udaje ili da se pomiri sa svojim muzom i muz da ne pusta zenu."Korincanima 7, 8-11

Tako ja tebi brate savjetujem da bolje upoznas pismo prije nego sto nekoga osudis jer Gospoda zapovjeda kako kaze Apostol!

а ти мени нађи где пише, ви се приморавајте да чините Христов наук

"Carstvo nebesko na silu se uzima i podviznici ga zadobijaju"Matej 11, 12.

Da zavrsim moje pisanje na ovu temu. Svako vam dobro!

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Ма бре, овде се неки људи стриктно држе слова закона. Баш ме занима њихово мишљење о нашим владарима Немањићима. Нпр о СВЕТОМ Милутину и његовим женама.   

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
Medo dosta gluprianje ja sam komentarisao bratove stihove rijecima
Ovo sto je brat napisao je Hristova istina i svako sebe ko je iole Hriscanin treba da primorava na tu istinu
a brata Milana rijeci su bili
“ А ја вам кажем да сваки који отпусти жену своју, осим због прељубе, наводи је да чини прељубу ; и који се ожени отпуштеницом, прељубу чини”

Kanije sam ti objasnio sta znaci primora, i citirao mjesta gdje se o istoj stvari prica:

Nista ja ne pretjerah Medo. Kako kaze Gospod kroz apostola svoga : "A nezenjenim i udovicama velim dobro im je ostati kao i ja sto sam.Ako li se ne uzdrze neka se zene i udaju, jer je bolje zeniti se nego li uspaljivati se."Korincanima 7, 8-11

Ako li se ne uzdrze (primoraju sebe) nije li to isto.

Dalje u poslanici se veli: "A ozenjenima zapovjedem, ne ja nego Gospod da se zena od muza ne razdvaja. A ako se pak razdvoji da se vise ne udaje ili da se pomiri sa svojim muzom i muz da ne pusta zenu."Korincanima 7, 8-11

Tako ja tebi brate savjetujem da bolje upoznas pismo prije nego sto nekoga osudis jer Gospoda zapovjeda kako kaze Apostol!

уопште се не глупирам, и врло ово озбиљно схватам.

негде се ти и ја не разумемо, ал нек остане да се ти примораваш, ал немој друге.

а ти мени нађи где пише, ви се приморавајте да чините Христов наук
"Carstvo nebesko na silu se uzima i podviznici ga zadobijaju"Matej 11, 12.

Da zavrsim moje pisanje na ovu temu. Svako vam dobro!

свакако да се узима, ал се не приморава НИКО.

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Koliko se ja se?am to je savet a ne naredba A.Pavla

"A ozenjenima zapovjedem, ne ja nego Gospod da se zena od muza ne razdvaja. A ako se pak razdvoji da se vise ne udaje ili da se pomiri sa svojim muzom i muz da ne pusta zenu."Korincanima 7, 8-11

prethodni stih je u pitanju ako se ne varam iz poslanice Kori?anima, ali ovo nije zapovest 1317_womens

A gde ima stih da muž može da mlati ženu, da je ponižava, da je zlostavlja ali nije je prevario.

nemojmo vaditi cirtate iz konteksta, ne u?im ih napamet ali ako je potrebno ima divan program pretraživa? Biblije pa ?emo ih na?i...

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Чланови који сада читају   0 чланова

    Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу

  • Сличан садржај

    • Од Логос,
      Ми се боримо за цивилизовану Црну Гору. Боримо се да одбранимо Црну Гору 21. вијека од налета средњег вијека. Али ми бранимо грађанску Црну Гору, поручио је отац Гојко Перовић у Подгорици.     Протојереј-ставрофор Гојко Перовић, ректор Цетињске богословије, одржао је синоћ изузетно посјећено предавање Библијска Црна Гора у организацији Матице српске – Друштво чланова у Црној Гори. Књижара Матице српске у Подгорици била је тијесна да прими све оне који су жељели да чују бесједу пароха цетињског о паралелама између Библије и Црне Горе кроз њену историју.   “Црква је носећа државотворна култура Црне Горе, а Цетињски манастир је мјесто, наша светиња, гдје се одиграо онај историјски трансфер између античке старе Дукље и модерне државе, коју су установили владике и владари из династије Петровића”, поручио је отац Перовић.   Прота Гојко је констатовао да има много примјера сличности између онога што нам Библија – књига над књигама говори и писаних свједочанстава које су нам оставили они који су стварали Црну Гору и њен идентитет.   “Његошево штиво је дубоко библијско”, казао је о. Гојко Перовић и додао да је идентитет Црногораца утемељен управо у дјелу нашег највећег пјесника и владара.   “Идентитет Црне Горе и Црногораца је филозофија збјега, како је то Његош забиљежио у свом непролазно вриједном дјелу. Његош је то више пута истицао, и у својој поезији и у дипломатској преписци”, подјстио је о. Гојко.   Он је истакао да су Црногорци непрестано тражили мир, који нису проналазили, баш као и израиљски народ како је то описано у Библији. Управо однос ропства и слободе, како је казао је отац Перовић, доминира Његошевим дјелом и филозофијом.   “Као што је израиљски збјег предводио Мојсије, тако је наш, црногорски предводио Св. Петар Цетињски – законодавац, ратник, пророк и државник”, казао је цетињски парох.   “Народу какав је црногорски – чији је идентитет утемељен на Цркви, на личностима какви су Св. Петар Цетињски, Његош, на непрестаној борби за слободу, мир и правду, тражити нови идентитет `који је другачији од идентитета у другој држави`, како је недавно казао предсједник државе, граничи се с здравим разумом”, нагласио је о. Перовић.   Поручио је да литије против Закона о слободи вјероисповјести нису никакав напад, већ борба за боље друштво и боље људе, и да у том смислу у њима нема мјеста за политику ни страначке подјеле.   Отац Гојко је истакао да Црна Гора треба да буде држава у којој су сви пред законом исти, без обзира да ли су православци, муслимани или католици, а да Закон о слободи вјероисповјести ставаља православне вјернике и Цркву у неравноправан положај у односу на друге вјероипсовјести. Позвао је власти да “оставе Цркву, њене светиње у којима постоји ред већ два миленијумима”.   “Ми се боримо за цивилизовану Црну Гору. Боримо се да одбранимо Црну Гору 21. вијека од налета средњег вијека. Ови који су донијели закон оптужују нас да литијама враћамо Црну Гору у средњи вијек. Али ми бранимо грађанску Црну Гору, хоћемо закон који неће одвајати православне од католика. А, тако ће бити ако се овај закон буде примјенио”, поручио је отац Гојко Перовић.   Све црногорске владике хиротонисане ван Црне Горе   “Оно што чини аутокефалност једне Цркве је да она сама себи бира поглавара, што никад није био случај с Црквом у Црној Гори. Она је била аутокефална само у Уставу краљевине Црне Горе. Ни један владика није хиротонисан на тлу Црне Горе”, подсјетио је о. Гојко Перовић. Владика Саво Очинић је хиротонисан 1692. у Хергег Новом, а владика Данило Петровић у Печују у Угарској, а рукоположио га је Арсеније Чарнојевић из Бајица. Саву Петровића је хиритонисао пећки патријарх Мојсије Рајевић, Василија Петровића пећки патријарх Атанасије Гавриловић. Св. Петра Цетињског хиротонисали су Мојсије Путник и други архијереји Карловачке митрополије. Отац Перовић је подсјетио да Св. Петар, док је био архимандрит, бечком двору писао да Црногорци сами себи бирају поглавара и хиротонишу га ван Црне Горе све док се не врати патријарх у Пећ.     Извор: Митрополија црногорско-приморска
    • Од Логос,
      Саопштење за јавност Митрополије црногорско-приморске: Црква није против Црне Горе, али неће бити послушник атеистичких владара који желе да је устројавају!     Поново је премијер Црне Горе г. Душко Марковић грубо и неодговорно оклеветао Српску Православну Цркву подмећући јој ничим доказан став да, како је рекао „Црква жели да се стави изнад државе и да не признаје њен сувенеритет и независност“. Истина је потпуно другачија. Власт се континуирано ставља изнад државе кршећи чак и Устав Црне Горе. Никада Црква није именовала министре, посланике и државне службенике, али зато се власт директно мијеша у канонско устројство Цркве и одређује ко је црква а ко није, нарушавајући принцип одвојености Цркве и државе. Црква никада није била, нити ће икада бити против Црне Горе, али неће ни бити слијепи послушник атеистичких владара који желе да је устројавају по својим мјерилима и аршинима. Упорно саопштавамо, сада понављамо, да Црква није ни против доношења Закона, већ искључиво против појединих дискриминаторних и антиуставних чланова којима се врши правно насиље не само према Цркви, већ и према важећем правном поретку Црне Горе.   Све ово је саопштено данас и на састанку чланова Епископског савјета СПЦ у Црној Гори са члановима делегације Европског парламента који је одржан у Подгорици. У веома срдачном разговору Епископски савјет, који је на овом састанку предводио Епископ будимљанско-никшићки г. Јоаникије, још једном је констатовано да је став међународне заједнице да се до решења мора доћи дијалогом, укључујући не само примјену, већ и измјену спорних чланова. То је оно на шта Епископски савјет од почетка инсистира.   Ако је дијалог једини пут, а мислимо да јесте, чему служе изјаве које долазе са најважнијих државних адреса, а које су се претвориле у својеврсну мантру, да се Црква бори против Црне Горе. Ако нешто доприноси угледу Црне Горе пред Европом и свијетом, ако је нешто за понос у Црној Гори то су наше величанствене литије у којима стотине хиљада људи мирно и достојанствено исказују незадовољство доношењем оваквог Закона. Умјесто да као свака одговорна и демократска власт чује глас народа, ова црногорска показује своје тоталитарне облике и тај исти народ назива издајницима, рушитељима државе и лудацима. Ова сабрања по бројности и духу не памти Европа у последњих сто година. Али и поред тога, са жаљењем примјећујемо да нема те државне институције коју власт ових дана није упрегла у прљаву борбу против Православне Цркве и њених вјерника, који траже да имају иста права која припадају и другима. Изјавама и понашањем предсједник Ђукановић јуче у Женеви а премијер Марковић данас, показују да су они и њихова партија једини који се стављају изнад Црне Горе, претворивши институције система у машинерију за остваривање својих политичких и партијских интереса, а не у служби грађана који свакој држави, па и Црној Гори обезбјеђују суверенитет.   Тражимо само једно, да се над Црквом примјењују исти закони који важе и за друге вјерске заједнице, као и за свако правно лице у Црној Гори. И нећемо стати у тој борби.     Извор: Митрополија црногорско-приморска
    • Од Логос,
      У Месопусну недељу, 23. фебруара, Његово Преосвештенство Епископ жички Г. Јустин поделио је литургијску радост празника са верницима Цркве Рођења Пресвете Богородице у Косјерићу. На Светој Литургији саслуживали су: архијерејски намесник црногорски јереј Жељко Пантелић, протојереј Радомир Трипковић, протођакон Александар Грујовић и ђакон Томислав Гајић.     Епископ се народу сабраном на Светој Литургији обратио беседом којом је, сумирајући црквено искуство, истакао како значај припремних недеља великог поста, тако и разумевање саме суштине и карактера поста у Православљу. Поучио нас је да прва припремна недеља Великог поста, недеља Митара и фарисеја, учи смиреноумљу. Недеља Блудног сина учи да живот без Оца нашег небеског води у пропаст, а живот у покајању и посту води у живот вечни.   Такође, подсетио нас је да је први човек изгубио рај прекршивши пост, а да се нама пост даје као начин којим ћемо поново задобити рај, као начин којим ћемо умањити бригу за житељске ствари, а посветити се бризи о спасењу душе своје. Нагласивши битност Месопусне и Сиропусне недеље, Епископ нам је указао на мудрост Цркве која нас постепено уводи у Васкршњи пост.     За пример најузвишенијег начина да се започне Часни пост, Владика је указао на Тримирје. Подсетио је да је то начин којим посте испосници, подвижници, светитељи Божији, а да је плод таквог поста мир и радост у Духу Светом.   Након окончања Свете Литургије, верни народ је са својим Епископом поделио трпезу љубави током које се старешина цркве јереј Жељко Пантелић захвалио Епископу на посети и пожелео му свако добро од Бога.     Извор: Епархија жичка
    • Од Логос,
      У Недељу месопусну, 23. фебруара 2020. године, Његово Преосвештенство Епископ милешевски г. Атанасије служио је Божанску Литургију у Саборном храму Светог Василија Острошког у Пријепољу. Саслуживали су архијерејски намесник пријепољски протојереј Игор Ерић, парох бањички јереј Игор Грацун, парох берански јереј Милош Цицмил, јереј Милан Стојковић из Грачанице и протођакон Никола Перковић.   Звучни запис беседе   Ове недеље, треће припремне пред Велики пост, Црква Христова нас кроз Јеванђељске приче упућује на пут којим треба ускоро да кренемо, пут поста, како телесног још више духовног, да би смо ходећи тим путем били спремни да видимо и доживимо у пуноћи Христов крсни ход, добровољно поругање, распеће и славно Васкрсење а све ради нашег спасења.   Тумачећи присутнима прочитани одељак из Јеванђеља, Епископ Атанасије је указао какав треба да буде наш однос према Богу и ближњима: – Најсавршенији однос човека према Богу и према људима је однос служења. Најузвишенији однос према другима, најправилнији и најздравији јесте однос служења. Не управљања, тлачења, искориштавања, надгорњавања, него однос служења. Служења другима ради њиховог добра. Не служење у нечему што другима шкоди него што другима помаже да буду здрави, напредни, срећни, да живе вечним животом. Када Господ нама говори Он каже: Ја хоћу да имају живот, и да га имају у изобиљу. Из тог разлога Господ је дошао у овај свет. Дошао да буде слуга да би смо ми имали живот. Послушан ономе који га је послао, Богу Оцу, а служитељ нама.   – Као слуга нашега добра раскрчио је наш пут пред нама, разгрнуо десно и лево све оно што се на том путу испречило и људима сметало на путу живота. Уклонио болести, исцељивао, одгонио таму незнања и заблуда својом науком и скршио моћ онога који се гордио у својој моћи, моћ ђавола, и уништио оно чиме је он заробљавао, смрт надјачао за нас и нас води тим путем, и показује нама да је пут служења савршени пут јер је то израз Његове највеће заповести, заповести о љубави. Јер служити другима ради њиховог добра могу они који имају љубави према другима. Љубав се изражава у служењу. Љубав се испољава у служењу и то у радости, не као нешто наметнуто. Онај ко воли он осећа задовољство што може да служи другима.   – Када дође крај света, крај историје, јер оно што је започело негде ће се и завршити, имаће свој закључак. А закључак ће дати Творац овог света, зачетник историје, Господ наш. И Он ће онда направити хармонију, све ће доћи на своје место, и тачно ћемо видети шта је шта, ко је ко, какав је ко, где је ко. На крају, кад Господ дође, онда ће свако стати на своје место које је себи спремио својим животом. Суштина на основу које ће све то бити распоређено, то нам говори Господ у данашњем прочитаном Јеванђељу, закон по којем ће бити то распоређивање, биће закон љубави изражен у служењу другима, подсетио је и опоменуо присутне Епископ Атанасије.   У току Божанске службе Епископ Атанасије је рукоположио чтеца Ивана Савића, родом из Мрчајеваца, у чин ђакона, служитеља олтара Божијег. У својој беседи Преосвећени је представио новорукоположеног ђакона верном народу, пожелео му да буде добар слуга Божији како би кроз то служење другима помогао и себи и њима на путу спасења, путу ка Царству Небеском.   Братство Саборног храма са старешином јерејем Гораном Крстићем је припремило скромно послужење за све присутне у парохијском дому да би и кроз овакав вид дружења и зближавања упознали једни друге и новом ђакону пожелели добродошлицу.     Извор: Епархија милешевска
    • Од Логос,
      На дан када прослављамо Светог великомученика Харалампија у Месопусну недељу, Његово Преосвештенство Епископ нишки г. Арсеније служио је Свету Архијерејску Литургију у храму Светог великомученика Харалапије у селу Костур код Пирота.   Звучни запис беседе   Његовом Преосвештенству саслуживали су свештеници Архијерејског намесништва Пиротског: јереј Душко Видачић, архијерејски намесник пиротски, јереј Миљан Панић, јереј Жељко Миловић, протођакон Стеван Кричка и ђакон Немања Шево.         По прочитаном Јеванђелском зачалу о Страшном суду, Његово Преосвештенство Епископ нишки г. Арсеније поучио је присутни народ поучном беседом. Након заамвоне молитве, Његово Преосвештенство освештао је кољиво и принео славски колач у славу Божију и Светог Великомученика Харалампија, заштитника овог храма.         Овај велелепни храм подигнут је 1864. године прилозима верног народа Пирота и околине. Посебу вредност овог храма представља дуборезни иконостас, зографске иконе и особене фреске.     Извор: Радио Глас
×
×
  • Креирај ново...