Jump to content
Милан

Црквени развод - колико је оправдан уопште?

Оцени ову тему

Recommended Posts

Човек може оставити жену или жена човека само због прељубе и ни због чега другог. Ако због неког другог разлога напусте једно друго самим тим они чине прељубу. Да ли ико о томе размишља кад се "разводи"? Увек се може наћи решење, а најбољи метод је самоосуда. Када и муж и жена себе лично прекоревају за проблем који настане између њих и одмах опросте једно другом све се на крају добро заврши. Ово вам говорим из искуства. А због свог детета треба претрпети до краја и молити се за супружника да га Господ на прави пут изведе и да буде на корист својој породици. Значи, само прељуба је та због које је дозвољен "развод" хришћанског брака. Све остало су ситнице које се могу за дуже или краће време исправити (зато је потребно свакодневно жртвовање оба суприжника).

СВАКО ВАМ ДОБРО И УТЕХУ ОД ГОСПОДА ЖЕЛИМ (нарочито онима "разведенима").

Ево, прочитати.

http://lipovac.org/Blagovesnici/BLAGOVESNIK16-BRAK.pdf

А ево Јеванђељских порука људима:

Учење господа Христа које забрањује развод брака позитивно вреднује природу хришћанског брака. У Матејевом Еванђељу се на два места каже исто : “ А ја вам кажем да сваки који отпусти жену своју, осим због прељубе, наводи је да чини прељубу ; и који се ожени отпуштеницом, прељубу чини” (Мт.5,32 и 19,9), слично и Мк.10,11 и Лк. 16,18).

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
Guest nikolastojanoviccuprija

Brate Milane koliko vidim sto se tice teorije stojis odlicno al brate daj nesto prakticno ! To sto ssi napisao jeste tacno i ok to niko ne spori i vecina od nas zna za ove pouke koje si napisao ! Samo brate put svakog coveka i zene je poseban ,zar bludnica nije HRISTOSU oprala noge ,zar HRISTOS nije sprecio kamenovanje preljubnice ! Stupanje u Crkveni brak jeste ozbiljan cin ,ja se zato u crkvi i nevencavam ,mada mozda nekada ako BOG da !

Ovo sto si napisao mene nije pogodilo jer imam prema tome svoj stav i svoj odnos prema BOGU ali brate moras malo da pripazis jer ovde ima i zena i muskaraca koji su razvedeni pa neke ovo sto si napisao moze i da uplasi a BOG nas ne zove sebi plaseci nas vec LJubavlju i Miloscu skuplja ovce svoje  !

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Stupanje u Crkveni brak jeste ozbiljan cin ,ja se zato u crkvi i nevencavam ,mada mozda nekada ako BOG da !

Pa onda ucini to da ne pogines brate, znas kako treba a tako ne cinis. I ovim ti sablazni druge a ne brat Milan koji citira Pismo. Daj i ti malo prakticno.

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Ovo sto si napisao mene nije pogodilo jer imam prema tome svoj stav i svoj odnos prema BOGU ali brate moras malo da pripazis jer ovde ima i zena i muskaraca koji su razvedeni pa neke ovo sto si napisao moze i da uplasi a BOG nas ne zove sebi plaseci nas vec LJubavlju i Miloscu skuplja ovce svoje  !

Ovo sto je brat napisao je Hristova istina i svako sebe ko je iole Hriscanin treba da primorava na tu istinu jer Gospod nas je sve pozvao da budemo sveti i da se pokajemo za djela svoja. Zato Gospod nama govori savrsenu volju svoju kroz ove stihove jer nas hoce svete.

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

не поричем истину, ал ти га стварно претера!!

ово нема везе са Христовом науком!!

Nista ja ne pretjerah Medo. Kako kaze Gospod kroz apostola svoga : "A nezenjenim i udovicama velim dobro im je ostati kao i ja sto sam.Ako li se ne uzdrze neka se zene i udaju, jer je bolje zeniti se nego li uspaljivati se."Korincanima 7, 8-11

Ako li se ne uzdrze (primoraju sebe) nije li to isto.

Dalje u poslanici se veli: "A ozenjenima zapovjedem, ne ja nego Gospod da se zena od muza ne razdvaja. A ako se pak razdvoji da se vise ne udaje ili da se pomiri sa svojim muzom i muz da ne pusta zenu."Korincanima 7, 8-11

Tako ja tebi brate savjetujem da bolje upoznas pismo prije nego sto nekoga osudis jer Gospoda zapovjeda kako kaze Apostol!

Svako dobro od Gospoda.

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Koliko se ja sećam to je savet a ne naredba A.Pavla

"A ozenjenima zapovjedem, ne ja nego Gospod da se zena od muza ne razdvaja. A ako se pak razdvoji da se vise ne udaje ili da se pomiri sa svojim muzom i muz da ne pusta zenu."Korincanima 7, 8-11

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

E bogami onda sa nama nesto nije uredu, vecina nas je krsteno, onda netreba ni da se krstimo. Ako se dakle zena razvede, ili joj muz umre a ona udje u vjeru ili poslije toga ili prije, zna se kako crkva treba da je savjetuje. Kako?

Kao sto Sveti vladika Nikolaj savjetuje udovicu u Misionarskim Pismima: Da se zamonasi, nikako da se ne udaje ponovo!

Isto vazi i za muskarca.

Dakle mi smo ovdje hriscani i traba da svjedocimo istinu.

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Savetuje ali ne naredjuje

Dakle Apostol savjetuje onome ko moze da se uzdrzava od strasti, da se ne zeni.

Ali zapovjeda ozenjenima ne Apostol nego Gospod: "A ozenjenima zapovjedem, ne ja nego Gospod da se zena od muza ne razdvaja. A ako se pak razdvoji da se vise ne udaje ili da s epomiri sa svojim muzom i muz da ne pusta zenu."Korincanima 7, 8-11

A sta mi jadni znamo koji smo prije braka okusili svaku necistotu, i naslismo se ovdje da postavlkjamo zakone. Bolje bi bilo da se iskrenog srca kajemo i razmisljamo o djelima necistim svojim, ne bi li nam Gospod, razvedenim, ozenjenim, samcima, oprostio sagresenja nasa.

Svako dobro od Gospoda

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Na celoj Zemaljskoj kugli nisu svi pravoslavni, niti se oni koji to nisu razvode.

I od oca Tadeja otac se ponovo ozenio posto mu je zena umrla. Pa on eto postade monah vrlinski. Niko ne zna puteve Gospodnje i ne mogu se na svima primenjivati ista pravila.

Moji baba i deda  ne verujem da su vencani u crkvi, ziveli su pravedno, znali su za Boga ,ali nisu ziveli da tako kazem Crkvenim zivotom u smislu nekog aktivnog ucesca u tom zivotu. Kao i vecina u njihovo vreme.  I dosta su toga zajedno prosli, i pretrpeli , baba narocito ,jer je deda imao malo nezgodnu narav, da li zbog sopstvenog teskog zivota ili je jednostavno takav, ali su ostali zajedno , izrodili 7oro dece.  Zasto ? Zato jer su imali ljubavi.

Moje misljenje je da ko ima ljubavi u srcu i ko je iskren prvo prema sebi, ma kakvim zivotom da zivi spoznace, Boga kad tad. Uverena sam u to.

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Medo dosta gluprianje ja sam komentarisao bratove stihove rijecima

Ovo sto je brat napisao je Hristova istina i svako sebe ko je iole Hriscanin treba da primorava na tu istinu

a brata Milana rijeci su bili

“ А ја вам кажем да сваки који отпусти жену своју, осим због прељубе, наводи је да чини прељубу ; и који се ожени отпуштеницом, прељубу чини”

Kanije sam ti objasnio sta znaci primora, i citirao mjesta gdje se o istoj stvari prica:

Nista ja ne pretjerah Medo. Kako kaze Gospod kroz apostola svoga : "A nezenjenim i udovicama velim dobro im je ostati kao i ja sto sam.Ako li se ne uzdrze neka se zene i udaju, jer je bolje zeniti se nego li uspaljivati se."Korincanima 7, 8-11

Ako li se ne uzdrze (primoraju sebe) nije li to isto.

Dalje u poslanici se veli: "A ozenjenima zapovjedem, ne ja nego Gospod da se zena od muza ne razdvaja. A ako se pak razdvoji da se vise ne udaje ili da se pomiri sa svojim muzom i muz da ne pusta zenu."Korincanima 7, 8-11

Tako ja tebi brate savjetujem da bolje upoznas pismo prije nego sto nekoga osudis jer Gospoda zapovjeda kako kaze Apostol!

а ти мени нађи где пише, ви се приморавајте да чините Христов наук

"Carstvo nebesko na silu se uzima i podviznici ga zadobijaju"Matej 11, 12.

Da zavrsim moje pisanje na ovu temu. Svako vam dobro!

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Ма бре, овде се неки људи стриктно држе слова закона. Баш ме занима њихово мишљење о нашим владарима Немањићима. Нпр о СВЕТОМ Милутину и његовим женама.   

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
Medo dosta gluprianje ja sam komentarisao bratove stihove rijecima
Ovo sto je brat napisao je Hristova istina i svako sebe ko je iole Hriscanin treba da primorava na tu istinu
a brata Milana rijeci su bili
“ А ја вам кажем да сваки који отпусти жену своју, осим због прељубе, наводи је да чини прељубу ; и који се ожени отпуштеницом, прељубу чини”

Kanije sam ti objasnio sta znaci primora, i citirao mjesta gdje se o istoj stvari prica:

Nista ja ne pretjerah Medo. Kako kaze Gospod kroz apostola svoga : "A nezenjenim i udovicama velim dobro im je ostati kao i ja sto sam.Ako li se ne uzdrze neka se zene i udaju, jer je bolje zeniti se nego li uspaljivati se."Korincanima 7, 8-11

Ako li se ne uzdrze (primoraju sebe) nije li to isto.

Dalje u poslanici se veli: "A ozenjenima zapovjedem, ne ja nego Gospod da se zena od muza ne razdvaja. A ako se pak razdvoji da se vise ne udaje ili da se pomiri sa svojim muzom i muz da ne pusta zenu."Korincanima 7, 8-11

Tako ja tebi brate savjetujem da bolje upoznas pismo prije nego sto nekoga osudis jer Gospoda zapovjeda kako kaze Apostol!

уопште се не глупирам, и врло ово озбиљно схватам.

негде се ти и ја не разумемо, ал нек остане да се ти примораваш, ал немој друге.

а ти мени нађи где пише, ви се приморавајте да чините Христов наук
"Carstvo nebesko na silu se uzima i podviznici ga zadobijaju"Matej 11, 12.

Da zavrsim moje pisanje na ovu temu. Svako vam dobro!

свакако да се узима, ал се не приморава НИКО.

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Koliko se ja se?am to je savet a ne naredba A.Pavla

"A ozenjenima zapovjedem, ne ja nego Gospod da se zena od muza ne razdvaja. A ako se pak razdvoji da se vise ne udaje ili da se pomiri sa svojim muzom i muz da ne pusta zenu."Korincanima 7, 8-11

prethodni stih je u pitanju ako se ne varam iz poslanice Kori?anima, ali ovo nije zapovest 1317_womens

A gde ima stih da muž može da mlati ženu, da je ponižava, da je zlostavlja ali nije je prevario.

nemojmo vaditi cirtate iz konteksta, ne u?im ih napamet ali ako je potrebno ima divan program pretraživa? Biblije pa ?emo ih na?i...

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Чланови који сада читају   0 чланова

    Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу

  • Сличан садржај

    • Од Поуке.орг инфо,
      Духовник и оснивач Средњеуралског женског манастира, схиигуман Сергиј, нашао се у центру пажње након тврдњи да је Ковид-19 – „псеудопандемија“
      Схиигуман Сергиј (Фото: РИА Новости)
       
      (РИА Новости, 3. 7. 2020)
      Схиигуман Сергиј (Николај Романов) изјавио је да не намерава да напусти Средњеуралски женски манастир, чији је он оснивач, након што га је црквени суд рашчинио.
      „Молим све православне да устану у одбрану манастира. Ја нећу напустити манастир“, – рекао је свештеник у видео – обраћању које је објавио на Јутјубу.
      Како је раније рекао новинарима председник Одељења за односе Цркве за друштвом и медијима Екатеринбургшке епархије протојереј Максим Мињајло, Средњеуралски манастир ће бити враћен под управу монахиње Варваре, настојатељице обитељи која је напустила манастир. Сам Сергиј, који се налази у Средњеуралском манастиру, крши акт надлежног епископа да без писаног благослова не напушта територију Јовано-Богословског манастира, што је, између осталог, послужило као повод и предмет поступка против њега и његовог рашчињења.
      Духовник и оснивач Средњеуралског женског манастира, схиигуман Сергиј, нашао се у центру пажње након својих тврдњи да је Ковид-19 – „псеудопандемија“, која има за циљ да се Руси ставе у „сатанини електронски логор“, „безаконо натерају на самоизолацију“ и да их лише „слободе и рада“. Епархија га је лишила права да проповеда, али овај клирик то није послушао и наставио је да у проповедима позива паству да изађе на улице и протестује. Црквени суд га је због тога рашчинио.
      Настојатељица манастира, монахиња Варвара, напустила је манастир скупа са сестринством, јер није делила позицију оца Сергија.
      Наслов и опрема: Стање ствари

      View full Странице
    • Од Поуке.орг инфо,
      Духовник и оснивач Средњеуралског женског манастира, схиигуман Сергиј, нашао се у центру пажње након тврдњи да је Ковид-19 – „псеудопандемија“
      Схиигуман Сергиј (Фото: РИА Новости)
       
      (РИА Новости, 3. 7. 2020)
      Схиигуман Сергиј (Николај Романов) изјавио је да не намерава да напусти Средњеуралски женски манастир, чији је он оснивач, након што га је црквени суд рашчинио.
      „Молим све православне да устану у одбрану манастира. Ја нећу напустити манастир“, – рекао је свештеник у видео – обраћању које је објавио на Јутјубу.
      Како је раније рекао новинарима председник Одељења за односе Цркве за друштвом и медијима Екатеринбургшке епархије протојереј Максим Мињајло, Средњеуралски манастир ће бити враћен под управу монахиње Варваре, настојатељице обитељи која је напустила манастир. Сам Сергиј, који се налази у Средњеуралском манастиру, крши акт надлежног епископа да без писаног благослова не напушта територију Јовано-Богословског манастира, што је, између осталог, послужило као повод и предмет поступка против њега и његовог рашчињења.
      Духовник и оснивач Средњеуралског женског манастира, схиигуман Сергиј, нашао се у центру пажње након својих тврдњи да је Ковид-19 – „псеудопандемија“, која има за циљ да се Руси ставе у „сатанини електронски логор“, „безаконо натерају на самоизолацију“ и да их лише „слободе и рада“. Епархија га је лишила права да проповеда, али овај клирик то није послушао и наставио је да у проповедима позива паству да изађе на улице и протестује. Црквени суд га је због тога рашчинио.
      Настојатељица манастира, монахиња Варвара, напустила је манастир скупа са сестринством, јер није делила позицију оца Сергија.
      Наслов и опрема: Стање ствари
    • Од Поуке.орг - инфо,
      Његова Светост Патријарх српски Г. Иринеј служио је Свету архијерејску Литургију на празник Светих апостола Вартоломеја и Варнаве у среду 24. јуна 2020. године, у храму у Раковици који је посвећен овим светитељима.   Звучни запис беседе   Данас славимо два апостола који су имали ту част да виде Господа својим очима и да чују речи којих није било ни пре ни после тих речи. Речи које су доносиле благост и радост слушаоцима. Речи које су исцељивале многе болести. То су биле речи нашега Господа“ рекао је Патријарх Иринеј у беседи о светим апостолима Ватроломеју и Варнави. Патријарх је додао и да су св. Ватроломеј и Варнава „чули реч Господњу и позив Његов на који, као и други Апостоли, нису могли одолети. И пошли су да пренесу те речи кроз цео свет. Они су тиме посејали семе науке Христове. И то семе расте и доноси подове до наших дана“. „Ту реч, коју су Господ и Апостоли проповедали, данас Црква проповеда“ закључио је Патријарх говорећи о предању Цркве кроз које су сви светитељи живели кроз све векове Цркве.   Говорећи о дешавањима у Црној Гори Патријарх Иринеј је рекао: „То све што се дешавало Св. Апостолима и данас се то исто дешава. Сви ми знамо за св. Василија Острошког тамо где се дешавају чудесни догађаји. Тамо где се нажалост Србин одрекао српства. Вере своје, православља свога и свега онога што нас је красило. А св. Василије Острошки је један од највећих чудотвораца у хришћанском свету. Али није он једини. Где год је вера и наша љубав према Господу тамо се и чуда дешавају.   На крају, после литије око храма и резања славског колача, Патријарх Иринеј је на предлог старешине храма протојереја - ставрофора Радослава Савовића доделио је грамату г. Дарку Спајићу, предузетнику из Раковице.   Свјатјејшем су саслуживали протојереј-ставрофор Бранко Митровић и протонамесник Миле Суботић, протођакон Стеван Рапајић и протођакон Дамјан Божић, уз појање храмовног хора „Свети Прохор Пчињски“, под управом диригента Милене Јанковић.     Извор: Радио Слово љубве
    • Од Поуке.орг - инфо,
      Архиепископ цетињски Митрополит црногорско-приморски г. Амфилохије је на додјели диплома овогодишњој генерацији матураната Богословије Светог Петра Цетињског пожелио да наставе да се баве богословљем.   “Али не само богословљем као науком, него богословљем као животом. То је оно што је елементарна ствар”, рекао је Митрополит црногорско-приморски.   Објаснио је да је у питању наука која постаје живот.   “Ако је живот, онда је то право. То важи и за вас, нове богословце, а и за нас који смо неки наводно старији богословци. Богословље без живота, без примјене у свакидашњем животу, у мишљењу, у понашању, оно није богословље”, рекоа је Владика Амфилохије.   Владика је пожелио и њима и њиховим наставницима да наставе свето Божје дјело ове црквено-просветне установе.   “Ово је најстарија школа у Црној Гори, па и мало шире. И ова богословија је темељ универзитета црногорског. Он је рођен из ове богословије, односно из Богословско-учитељске школе која је била овдје на Цетињу”, подсјетио је он.   Подсјетио је да је школа била укинута 1945. године.   “Па су нам узели и ову зграду – Биљарду Његошеву, која је била зграда богословије, отели су је. Сад овим законом припремају да отимају све храмове и све зграде. То је смисао овога закона. И то је смисао бунта овога народа против тога”, рекао је Владика.   Нагласио је да носиоци власти сада Цркву оптужују да се бави политиком.   “Међутим, тим законом угрожено је биће и достојанство Цркве, а отпор томе сад проглашавају политиком. Црква је на распећу Христа распетога, али је Христос и васкрсли Христос”, рекао је Владика.   Казао је да и цетињски богословци то доживљавају на Цетињу.   “И вас овдје су – раније можда мало више него сад – малтретирали неки безумници. У вријеме кад смо обновили богословију, 1992. године, овдје су нас напали и оптужили. Јово Капичић, творац Голог отока ме је тада напао да ме је неко овдје послао. А то су после понављали стално, од мога устоличења. А мене је послала Црква Божија, Господ ме је послао, једини који ме је послао и који ме подржава по мјери мога служења Господу”, нагласио је он и додао да “нада нема више ни у кога до у Бога и у своје руке”.   Подсјетио је и на Његошеве стихове “надање се наше закопало на Косово, у једну гробницу”, и да би предсједник Србије морао да схвати да је на Косову закопано наше надање, а не безнађе.   “Ови наши овдје су већ у безнађу, ови који су признали непостојећу државу и одрекли се тиме Црне Горе. Ја сам рекао и овом господину који је на власти да је он издајник Црне Горе. Издао је краља Николу, издао је крв оних који су ослобађали Косово и Метохију 1912. године. Али, то је његова прича, а ова наша је мало старија и непролазнија. Она је у име Христа Господа, вјечна прича. То је распеће и васкрсење – живот Цркве и оних који су у Цркви”, поручио је Митрополит Амфилохије на додјели диплома овогодишњој генерацији матураната Богословије Светог Петра Цетињског на Цетињу.     Извор: Митрополија црногорско-приморска
    • Од Поуке.орг - инфо,
      Мати Ирина, докторанд на Богословском факултету Универзитета у Атини, за радио „Источник“ говори о грчком народу, сличностима и разликама у богослужењима Српске и Грчке цркве, али о односу тамошњих верника према јерархији.      „Грци су непосреднији на први поглед и експресивнији су у изражавању својих осећања“, каже мати за једини народ и земљу где су држава и црква једно. Потврђује да је празник Успења Пресвете Богородице за Грке скоро једнако важан као Васкрс, а нарочито поштовање Богородице тамошњи народ повезује са њеним заступништвом и заштитом у најтежим историјским тренуцима.    Говорећи о новопросијавшим грчким светитељима, мати прича како је старац Порфирије светио водицу у јавној кући и како се није либио да сваком приђе и свакога да погледа у очи. „Јесмо Црква ако смо свесни да смо Црква“, подвлачи мати.     Извор: Радио Источник

Све поруке на форуму, осим званичних саопштења Српске Православне Цркве, су искључиво лична мишљења чланова форума 'Живе Речи Утехе' и уредништво не сноси никакву материјалну и кривичну одговорност услед погрешних информација. Објављивање информација са сајта у некомерцијалне сврхе могуће је само уз навођење URL адресе дискусије. За све друге видове дистрибуције потребно је имати изричиту дозволу администратора Поука.орг и/или аутора порука.  Коментари се на сајту Поуке.орг објављују у реалном времену и Администрација се не може сматрати одговорним за написано.  Забрањен је говор мржње, псовање, вређање и клеветање. Такав садржај ће бити избрисан чим буде примећен, а аутори могу бити пријављени надлежним институцијама. Чланови имају опцију пријављивања недоличних порука, те непримерен садржај могу пријавити Администрацији. Такође, ако имате проблема са регистрацијом или заборављеном шифром за сајтове Поуке.орг и Црква.нет, пошаљите нам поруку у контакт форми да Вам помогнемо у решавању проблема.

×
×
  • Креирај ново...