Jump to content

Podjela ('tvrdi vs. pink' pravoslavci), 'guruizam' i dr. patologije crkvenosti u Srba...


Препоручена порука

On 8/31/2016 at 16:50, Срђан Шијакињић рече

А једна од, за мене лично најштетнијих идеја које срећем је та "ћути и порправљај себе". Значи имали смо владике педофиле, владике лопове, владике у луксузу као Флојд Мејведер и имали смо као "реакцију" на то језиву тишину клира. Све то је бацало у сенку велику већину верујем добрих, поштених и правих хришћана међу свештенством, монаштвом и епископима. И сад, наравно, можда је прва реакција била исправна: кад нас сви пљују, дај да ћутимо, нећемо и ми да се окомимо на ту Цркву чији смо део. Али после неког времена, када су се афере и аферице намножиле, очигледно је да такав приступ више не доноси доброг, наппротив - људима се чини "аха, сви су исти, сви ћуте". А нисмо исти, није Црква Качавенда, и то треба јасно и гласно рећи да би сви добро упамтили да није Црква Качавенда и њему слични.

Ja sam pricala o istom ovome. Ne, nije najveci problem SPC ili PC 'prevvaga monaske duhovnosit nad parohijskom zajednicom' ili 'zelja za guruom' neukog naroda. Najveci problem crkve je ova trulez, ova bolest i gadost koji ranjavaju tijelo crkve, koji su ogroman balast i valjan razlog za sve koji nisu u vjeri ili s pravom izrazavaju sumnju u vjerodostojnost onoga sto druge poucavaju ljudi ciji je nedostatak eticnosti u direktnoj suprotnosti sa hriscanskim idealima. Ljudi s gadjenjem govore 'ne, ako je to crkva, ja necu da joj pripadam',  i mi kad kazemo, postidjeni i bolni, ' pa nije Kacavenda  Crkva', pogledaj svijetle likove, ne samo patrijarha Pavla, mnoge druge, ne gledaj pokvarene, pohlepne i licemjerne svestenike vec one dobre, prave Hristove sluzitelje, to mu dodje kao sofizam i izvrtanje istine. Mi se  ovde raspravljamo o zaista nebitnim stvarima ovde, u poredjenju sa tim boljeznima Hristovog tijela. nece Rafailo i takvi otjerati nikog od Crkve, osim onih koji ni ne zele da sleduju crkvenom ucenju, trazeci izgovore da je ono dakle nelogicno, nehumano, neuskladivo sa modernim nacinom zivota. Cinjenica je da je o.Rafailo besprekoran sto se tice njegovogg etickog profila, kao i mitropolit Amfilohije. To sto se nekima ili mnogima ne svidja sve sto oni govore, je stvar diskutabilna, ali zaista nije vrijedno a nije ni lijepo da se necija licnost ovoliko analizira, napada i brani. Stoga je pogresan pristup bio, po meni, sto su se davala konkretna imena u uvodnom tekstu, narocito u izrugujucem kontekstu. Ljudi nisu zeljni gurua, tupi i infantilni. Ljudi vjerni su siti licemjerja, podlosti i pokvarenosti koje gledaju u crkvi i zeljni su onih kojima mogu vjerovati da su cisti te da njihove molitve imaju smisla kao i njihove rijeci, stoga im hrle, ljudi su zeljni zive rijeci, zive vode.

ovde se rasprava polarisala na to da se naggornjavaju 'pristalice' i 'protivnici' oca Rafaila. Skrozpromasena poenta, vjerujem, zbog takve koncepcije teksta (sa prozivanjem konkretnih licnosti), a koji 'slucajno' predstavljaju na djelu i rijecju dvije struje u nasoj crkvi. I umjesto da uvijek i svi tezimo jedinstvu, konstruktivnim razmisljanjima kako bismo ocigledno lose stanje crkve a i naroda da budemo iskreni - popravili, mi produbljujemo nase podjele, osudjivanje onog drugog i dalje uzdizanje svog stava  i pristupa duhovnosti.

ne valja nam rabota nista. Mi smo u pravu, a oni drugi su glupi, primitivni, ili gordi i prelesceni. Tuzno. Spomenu neko Hrista. Gdje je Hristos u ovom sudjenju na 30 strana i pametovanju i osudjivanju onog drugog 'koji nije u pravu ne razumije i ostalo'.

Sto se mene licno tice, znam da je otac Joil svasta nesto pricao sto bolje i da nije u kameru, ali cini mi se da vise ne prica. Ali neko je rekao da je prozorljiv. Mozda mu je njegovo javno propovijedanje bilo samo iskusenje od duha gordosti da manje sluzi ljudima svojim darovima kojima moze biti od koristi. otac  Rafailo mi po ovome sto vidim i cujem lici na zustrog, revnog, vatrenog, mozda zanesenog, ali cistog i neiskvarenog Hristovog slugu. Ne lici mi na nekog ko je ponesen sujetom i zeljom da bude guru. Mozda vjernim ljudima, prenerazenim cinizmom razvratom, moralnim raspadanjem svijeta i trebaju takve price kao nit vodilja, kao suprotnost radi ravnoteze.

Trebaju nama i drugaciji propovjednici, to stoji, koji ce prici mladima, slabima, intelektualcima, koristeci vise mudriji pristup ap.Pavla, a ovaj uslovno receno da nazovemo pristupom Jovana Krstitelja.. Ima u bozjoj basti mjesta za svaki dar. ne bi bila ovoliko dugacka i zucna rasprava da ovaj potonji ne dira srca. U nedostatku mudrih, ucenih, a cistih, vjernih Hristovih slugu dobri su i ovakvi. Neka ih. neka i naroda koji im ide. Zasto narod ide monasima? Zato sto su razocarani u lokalnog popa. Popa, cije molitve kostaju, a ne djeluju. Popa, koji nema vremena ili strpljenja za muku ili samo potrebu za pricom i savjetomIdu monasima, jer ne traze novac, a ko god je bio u nevolji uvjerio se u njihovu ljubav i silu njihove molitve. (o, ima Pribina glava, ali ima 99,99% manastira u kojima ces dobiti besplatnu podrsku i ukrepljenje, a ako hoces da prilozis, tvoja stvar). . Da ne spominjem sablazni. Nemojmo sve svaljivati na glupi narod ili sujetnog monaha. Ja sam zadnjih godina zivjela u tri eparhije. jedna 'starotarska' i dve 'novotarske'. isla sam i monasima, ali ne samo njima. U svakoj parohiji sam slava Bogu uspjela da nadjem dobrog svestenika u kog imam povjerenja i koga cijenim i zbog koga sam rekla Boze hvala ti. Naisla sam i na divne monahe. slusala sam i jedne i druge sta mi kazu, pomagali su mi i jedni i drugi... ne osvrcem se na druge svestenike koje mozda toliko ne cijenim niti zelim da sudim ovom ili onom monahu. Igrom slucaja (?) vise sam ostrog osudjivanaj i moralisanja cula u crkvi i to u sabornom hramu nego od monaha, od monaha sam i ja i ljudi koje znam cula podrsku i okrepljenje, i osjetila njihovu molitvu. Isto tako ima divnih pastira svestenika na parohiji, cija ljubav takodje vaskrsava i molitva je zarka nesebicna i neuslovljena. Rjedji su, ima ih, slava Bogu. Nemam 'duhovnika', u pocetku revnujuci tripovala sam da mi to treba, i to bas neki monah, popularni duhovnik, ali kad sam duhovno sazrela, shvatila sam da je to vise gordost i da su mi i svestenici na koje nailazim korisni i dovoljni. Gledala sam svojim ocima sta cini jedan svestenik entuzijasta, kako se preporadja zajednica, kako ljudi prilaze crkvi... Koji pricescuje van posta maltene tajno, koji organizuje agape, koji je neumoran u zajednici, cija su kucna vrata otvorena svima, koji sluzi vise sluzbi nego drugi u okolini, koji ljudima a narocito omladini prilazi pedagoski i psiholoski, organizuje folklor, prostor za djecu, biciklijadu na seosku slavu, prigrljuje ljude na sve nacine i pridobija crkvi i zajednici. Slava Bogu na takvima. Pomozimo im. Ukljucimo se. Izgradimo zajednicu. Ne osvrcimo se na negativne primjere, inicirajmo agape kod svog paroha...

Molimo se da nam svima oko i srce i um i rijec budu cisti. Da nam Crkva bude bolja. Hajde da otvorimo drugu temu, sa konstruktivnom osnovom.

STA DA SE RADI DA STANJE NASE CRKVE I NASE CRKVENOSTI I DUHOVNOSTI U NARODU BUDE BOLJE? BRATSKI I HRISCANSKI, SLOVESNO I S LJUBAVLJU, STA SVAKO PONAOSOB I SVI ZAJENDO MOZEMO UCINITI DA SE STVARI POKRENU NA BOLJE?

 

Napomena: 

Ovo je split sa teme o ocu Rafailu. Da ne diskutujemo o ličnostima pojedinih sveštenih lica/monaha, već o pojavama koje su štetne za ionako slabu crkvenost u Srba, i koje razjedinjuju zajednicu i oslabljuju moral i samu vjeru, a neodlučne odbijaju od crkve. 

Ako može da se izdignemo iznad te podjele na primjer, i da ne rabimo ad hominem... Što prije postanemo svjesni problema, lakše ćemo ga prevazići.

Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
  • 2 weeks later...
  • Одговори 136
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

Популарни чланови у овој теми

Популарне поруке

Ништа, сем што је рекао да су истетовирани људи запоседнути од демона, као што су ђавоимани сви они који раде било шта што он не одобрава - играње Покемона, одлазак на плажу, слушање рок музике...

Meni ti tvrdostrujasi lice na sektase , ono , nesto kao jehovini svedoci , sudnji samo sto nije , djavo u svemu , plasi se , plasi se ako nisi uplasen do kranjih granica neces se spasiti, Od takvih be

Licemerje i nedostatak ljubavi prema drugim nas ubise. Pod drugima podrazumevam one koji imaju drugacije stavove od nas. Nije nam dovoljno da na pristojan, civilizovan nacin izrazimo svoje neslaganje,

A i pomalo je potrošena tema, a i forsira naše nesuglasice i podjele na 'tvrde, konzervativne' i 'pink, novotare' pravoslavce... Mogli bismo je zatvoriti, sve je postalo jalova rasprava, praznoslovlje, puno sukoba...

Kamo sreće da nam je o.Rafailo najveći problem i slabost crkve. Kome se ruga, nek se ruga, to su oni koji traže i čeprkaju čemu bi se narugali; kome se ne sviđa, nek bježi, to su oni koji bi svakako od crkve pobjegli, pod ovim ili onim izgovorom; kome se sviđa, nek sluša i slijedi, utvrđuje se i uzrasta u vjeri i nek ne gleda dal' drugi slijede i kraj priče. 1324_womens

Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
3 hours ago, Дијана. рече

A i pomalo je potrošena tema, a i forsira naše nesuglasice i podjele na 'tvrde, konzervativne' i 'pink, novotare' pravoslavce... Mogli bismo je zatvoriti, sve je postalo jalova rasprava, praznoslovlje, puno sukoba...

Kamo sreće da nam je o.Rafailo najveći problem i slabost crkve. Kome se ruga, nek se ruga, to su oni koji traže i čeprkaju čemu bi se narugali; kome se ne sviđa, nek bježi, to su oni koji bi svakako od crkve pobjegli, pod ovim ili onim izgovorom; kome se sviđa, nek sluša i slijedi, utvrđuje se i uzrasta u vjeri i nek ne gleda dal' drugi slijede i kraj priče. 

 

Ali jeste čudno kad odeš u manastir i čuješ mnogo gluposti od onih koji bi trebali Ipak malo strpljiviji da budu i da biraju rijeci kad besjede. Njihov trening je molitva i strpljenje u istoj, međutim svi se zanesu, pogotovo kad ih ljudi pitaju. Ne bi trebali previše pričati o temama koje ne poznaju. Ja sam bio u mnogo manastira i stvarno sam čuo baš smijesne stvari.

Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
6 hours ago, Дијана. рече

A i pomalo je potrošena tema, a i forsira naše nesuglasice i podjele na 'tvrde, konzervativne' i 'pink, novotare' pravoslavce... Mogli bismo je zatvoriti, sve je postalo jalova rasprava, praznoslovlje, puno sukoba...

Kamo sreće da nam je o.Rafailo najveći problem i slabost crkve. Kome se ruga, nek se ruga, to su oni koji traže i čeprkaju čemu bi se narugali; kome se ne sviđa, nek bježi, to su oni koji bi svakako od crkve pobjegli, pod ovim ili onim izgovorom; kome se sviđa, nek sluša i slijedi, utvrđuje se i uzrasta u vjeri i nek ne gleda dal' drugi slijede i kraj priče. 1324_womens

Мислим да су људи почели коментарисати беседе или делове беседа о.Рафаила онда када су медијски експониране,и то у новинама које се баве сензационализмом.Многе беседе остану  међу онима који су присутни на Литургији,у Цркви,где је беседа изречена.,и никада не стигну у штампу,поготово не у штампу склону сензационализму.Људи читају беседе у жутој штампи и коментаришу.Мислим да овде већина људи коментарише из добрих намера.Хероин,тетоваже,плажа,море,облачење...смењују се теме.Но,не видим у чему је проблем ако коментаришемо.Многе тетоваже ми делују као антиестетика,неке минијатурне су лепе,иако немам жељу лично ни за таквима.Но,са тетоважама су враћали из ЈНА пре више деценија,неко срце урезано,па датум и година,и сада ти окаретериши то као демонско.За овог човека кажу да је искрен,добар,али воли тетоваже,па шта да радимо,поготово када направи неку добру блокаду или закуца,ко тада види и мисли на тетоваже.

Image result for радуљица,фото

Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Па, Нифада, отац Рафаило је већ искоментарисан из свих могућих углова и перспектива, на 60 форумских страна, мало ли је? Сад већ прелази у понављање и чисто празнословље, а добре намјере се исцрпљују. 

Шта је више са тим тетоважама? Као да ће пресуда Рафаилу у погледу тога бити неки ултимативни закон од ког зависи благостање свих...  Отац Рафаило је упозорио да тетовирање није у складу са православним учењем, па шта? Ко хоће да га послуша, нек послуша. Колико промила опште популације је уопште истетовирано, за колики број људи је уопште битан било чији и било какав став о тетоважи? Није рекао да треба да постимо сви нон стоп на води, да не спавамо дуже од 4 сата и да се молимо бар 5 сати дневно. 

Човјек није говорио о квалитету хероина, него о систему вриједности у коме живимо, гдје су нам вијести о квалитету хероина сензације у новинама, а ево неко мало упућенији је рекао и зашто је то споменуо, зато што је нека дјевојка главом платила 'ќвалитет хероина'. Дакле није ни то било неумјесно, ни са чим повезано и разметљиво с његове стране. 

Његове приче су 'мало тврђа храна', а многи га очигледно, критички и недобронамјерно, слушају. Зашто га слушају кад то њиховим ушима не годи? Лијепо нек промјене програм. А не да њему уста запуше, забране човјеку да прича. Није он сигурно тражио ни да га снимају, па што га снимају? Разапесмо човјека ни кривог ни дужног.

Да, било би сјајно кад би 'слатко православље' било забавно и лагано, но није. Нек свако ради по својој савјести и свом духовном узрасту. 

Понављам, камо среће да је ово највећи проблем српске цркве!

Ја лично ни 'гуруизам', ако заиста постоји, не видим као један од већих проблема цркве.

На здравље и спасење дискусија!

Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
6 minutes ago, Дијана. рече

Па, Нифада, отац Рафаило је већ искоментарисан из свих могућих углова и перспектива, на 60 форумских страна, мало ли је? Сад већ прелази у понављање и чисто празнословље, а добре намјере се исцрпљују. 

Шта је више са тим тетоважама? Као да ће пресуда Рафаилу у погледу тога бити неки ултимативни закон од ког зависи благостање свих...  Отац Рафаило је упозорио да тетовирање није у складу са православним учењем, па шта? Ко хоће да га послуша, нек послуша. Колико промила опште популације је уопште истетовирано, за колики број људи је уопште битан било чији и било какав став о тетоважи? Није рекао да треба да постимо сви нон стоп на води, да не спавамо дуже од 4 сата и да се молимо бар 5 сати дневно. 

Човјек није говорио о квалитету хероина, него о систему вриједности у коме живимо, гдје су нам вијести о квалитету хероина сензације у новинама, а ево неко мало упућенији је рекао и зашто је то споменуо, зато што је нека дјевојка главом платила 'ќвалитет хероина'. Дакле није ни то било неумјесно, ни са чим повезано и разметљиво с његове стране. 

Његове приче су 'мало тврђа храна', а многи га очигледно, критички и недобронамјерно, слушају. Зашто га слушају кад то њиховим ушима не годи? Лијепо нек промјене програм. А не да њему уста запуше, забране човјеку да прича. Није он сигурно тражио ни да га снимају, па што га снимају? Разапесмо човјека ни кривог ни дужног.

Да, било би сјајно кад би 'слатко православље' било забавно и лагано, но није. Нек свако ради по својој савјести и свом духовном узрасту. 

Понављам, камо среће да је ово највећи проблем српске цркве!

Ја лично ни 'гуруизам', ако заиста постоји, не видим као један од већих проблема цркве.

На здравље и спасење дискусија!

Има овде тема које трају годинама.

Нема потребе за карикирањем дискусија.Ваша перцепција ове дискусије је само ваша,ја је тако не видим,нити доживљавам   , већина оних који дискутују не представљају  о.Рафаила као неки проблем у Цркви,само дискутујемо о неким темама које су отворене.Отприлике ви објаснисте и шта ми говоримо и шта о.Рафаило,али то је само ваша интерпретација.Тема о тетоважама ,облачењу и сл.је отворена у вези са овим беседама или деловима беседа,но та тема постоји и невезано за ово.И не само та.

 

Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
11 hours ago, Дијана. рече

Па, Нифада, отац Рафаило је већ искоментарисан из свих могућих углова и перспектива, на 60 форумских страна, мало ли је? Сад већ прелази у понављање и чисто празнословље, а добре намјере се исцрпљују. 

Шта је више са тим тетоважама? Као да ће пресуда Рафаилу у погледу тога бити неки ултимативни закон од ког зависи благостање свих...  Отац Рафаило је упозорио да тетовирање није у складу са православним учењем, па шта? Ко хоће да га послуша, нек послуша. Колико промила опште популације је уопште истетовирано, за колики број људи је уопште битан било чији и било какав став о тетоважи? Није рекао да треба да постимо сви нон стоп на води, да не спавамо дуже од 4 сата и да се молимо бар 5 сати дневно. 

Човјек није говорио о квалитету хероина, него о систему вриједности у коме живимо, гдје су нам вијести о квалитету хероина сензације у новинама, а ево неко мало упућенији је рекао и зашто је то споменуо, зато што је нека дјевојка главом платила 'ќвалитет хероина'. Дакле није ни то било неумјесно, ни са чим повезано и разметљиво с његове стране. 

Његове приче су 'мало тврђа храна', а многи га очигледно, критички и недобронамјерно, слушају. Зашто га слушају кад то њиховим ушима не годи? Лијепо нек промјене програм. А не да њему уста запуше, забране човјеку да прича. Није он сигурно тражио ни да га снимају, па што га снимају? Разапесмо човјека ни кривог ни дужног.

Да, било би сјајно кад би 'слатко православље' било забавно и лагано, но није. Нек свако ради по својој савјести и свом духовном узрасту. 

Понављам, камо среће да је ово највећи проблем српске цркве!

Ја лично ни 'гуруизам', ако заиста постоји, не видим као један од већих проблема цркве.

На здравље и спасење дискусија!

Jao Ledi DI, više neću da te zovem ledi, više ne lediš :ani_biggrin: da mogu sto puta bi ti lajkovala post. Stvarno si broj   1  moderatorskog tima . / molicu moderaciju  da uvaži moj predlog da se Lejdi Di dodeli 13 plata / . No šalim se malo.   

Svaka čast na srčanoj  besedi. 

:smeh2:

Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
13 hours ago, Дијана. рече

Отац Рафаило је упозорио да тетовирање није у складу са православним учењем, па шта?

Ништа, сем што је рекао да су истетовирани људи запоседнути од демона, као што су ђавоимани сви они који раде било шта што он не одобрава - играње Покемона, одлазак на плажу, слушање рок музике...

13 hours ago, Дијана. рече

Његове приче су 'мало тврђа храна', а многи га очигледно, критички и недобронамјерно, слушају. Зашто га слушају кад то њиховим ушима не годи? Лијепо нек промјене програм. А не да њему уста запуше, забране човјеку да прича. Није он сигурно тражио ни да га снимају, па што га снимају? Разапесмо човјека ни кривог ни дужног.

Његове приче нису "тврђа храна". Тврђа храна у Православљу је нешто сасвим друго, што обично нема везе са свакодневним животом. Његове проповеди, које он лично снима и качи на сајт Манастира, јесу безразложно плашење врника који су одавно већ слуђени разним "монашким литературама" и сличним стварима, које служе не да направе човека слободног, који би могао бити обожен и као такав Божји пријатељ, него човека застрашеног и послушног, који би могао бити само једно неслободно биће, које служи разним људима и интересима. И он то сигурно не ради ни плански ни злонамерно, али је ефекат тога такав. А заобићи га не можеш, као ни оца Јоила, ако хоћеш да причаш са било ким ко има било какавих питања везаних за Православље, јер је по целом Јутјубу, и кроз његове проповеди људи гледају Православље (говорим пре свега о оним људима који би можда постали и активнији у Цркви, дежурни пљувачи Цркве ме не интересују).

13 hours ago, Дијана. рече

Да, било би сјајно кад би 'слатко православље' било забавно и лагано, но није. Нек свако ради по својој савјести и свом духовном узрасту. 

Понављам, камо среће да је ово највећи проблем српске цркве!

Ја лично ни 'гуруизам', ако заиста постоји, не видим као један од већих проблема цркве.

 

Православље није ни забавно ни лагано, али није ни ово. Ово НИЈЕ ПРАВОСЛАВЉЕ. Ово је мишљење једног човека, који би да своје мишљење наметне као опште правило, што на жалост није ни ретка појава у СПЦ.

А гуруизам је огроман проблем, јер сам лично видео шта ради људима, и колико је, пре свега младих и некада квалитетних, људи претворио у пасивне ликове са упропаштеним животима који за сваку најмању ситницу зову "духовнике" и који све своје поразе звог неактивности и недостатка борбе правдају "православљем" или "трпљењем". Понављам, они су емпиријски примери шта овакво схватање Православља ради - направи неактивног и уплашеног човека, који се труди да буде без било какве животне радости, који на крају потпуно застрани и одвоји се у неке парацркве и прави и штету својој Цркви.

Нек је нама о. Рафаило жив и здрав (верујем и да је заиста добар човек и калуђер и да мисли да ради најбоље, стварно ми тако делује), ал већ једном треба да се уведе ред у СПЦ, и да нико не качи никакве проповеди самостално без експлицитне дозволе надлежног епископа, јер је овако нешто врло често отров за оне који у вери нису утврђени, и који стварно мисле да је свака ситница коју свакодневно раде одраз ђавоиманости.

Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

О Боже која рашомонијада од теме.  Има ли смисла више реплицирати  Рилетов  пост. Можемо до ујутру. 

Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
1 minute ago, Рапсоди рече

О Боже која рашомонијада од теме.  Има ли смисла више реплицирати  Рилетов  пост. Можемо до ујутру. 

Не мораш да пишеш само да би написала макар шта, и да тако затрпаваш тему. 

Ако немаш шта конкретно, нема потребе за таквим циничним упадицама. Говорим лепо и аргументовано, као и Дијана на чији сам пост реплицирао, а овакве упадице стварно нису потребне.

Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

De gustibus non est disputandum - О укусима не вреди расправљати.каже се у латинској сентенци.Зато је боље аргументима образложити став,ако се имају  :naklon:.

Нпр.ако су тетоваже нешто што није у складу са православним учењем или чак нешто демонско,да ли се онда особа са тетоважом може причестити?

Људи који дискутују нан друштвеним мрежама то чине вероватно из различитих разлога,али овде је било заиста одличних,аргументованих ставова,без лоших намера.

Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
1 hour ago, RYLAH рече

Његове приче нису "тврђа храна". Тврђа храна у Православљу је нешто сасвим друго, што обично нема везе са свакодневним животом. Његове проповеди, које он лично снима и качи на сајт Манастира, јесу безразложно плашење врника који су одавно већ слуђени разним "монашким литературама" и сличним стварима, које служе не да направе човека слободног, који би могао бити обожен и као такав Божји пријатељ, него човека застрашеног и послушног, који би могао бити само једно неслободно биће, које служи разним људима и интересима. И он то сигурно не ради ни плански ни злонамерно, али је ефекат тога такав. А заобићи га не можеш, као ни оца Јоила, ако хоћеш да причаш са било ким ко има било какавих питања везаних за Православље, јер је по целом Јутјубу, и кроз његове проповеди људи гледају Православље (говорим пре свега о оним људима који би можда постали и активнији у Цркви, дежурни пљувачи Цркве ме не интересују).

Па пошто ме вучете за аргументе, да аргументујем. Кад кажем рашомонијада, мислим да бар теби правнику не морам да објашњавам откуда израз нити његово значење. 

Тај израз објашњава много тога и право  је лаконско објашњење за оно што сам хтела рећи и избећи  дужа објашњења и аргументације . 

Ти себи дајеш за право и доводиш се у позицију непогрешивости кад  судиш о нечему / да ли је добро, исправно, итд, итд  / и са те позиције непогрешивости иступаш. 

Можеш да говориш у своје име и да размишљаш у своје име, али све оно што се противи твојој равни размишљања немаш право тако  са висине и надмено да проглашаваш штетним, неслободним, погрешним, неисправним.

Свако бира према себи, нико никога не тера да слуша  проповеди о.Рафаила , нити да њега бира за духовника. Различити лекови за различите болеснике, некоме треба мало горчи лек, некоме мало блажи. И уосталом страх Господњи је почетак мудрости. И треба неко да нас мало и застраши и уплаши, јер тако страхом мало ограђени   може бити да нећемо  пасти на разно разна савремена искушења на која стално наилазимо. То што ти кажеш тврда храна, наравно да је тврда храна  и није за свакога, а што неки се упорно труде да ту тврду храну избаце са јеловника , поред толико лепе слатке и омамљиве... стварно не знам који је разлог.Свако може да је  заобиђе ако хоће, и на трпези духовних беседа узме оно што му прија чулима, али поента је појести нешто и што ти не прија али помаже у оздрављењу. 

И шта је по теби слободан човек, да ли човек који нема нимало страха Господњег, човек који слободу употребљава не на корист и одговорност која из слободе произилази

већ на извитоперено поимање слободе . 

   

1 hour ago, RYLAH рече

Православље није ни забавно ни лагано, али није ни ово. Ово НИЈЕ ПРАВОСЛАВЉЕ. Ово је мишљење једног човека, који би да своје мишљење наметне као опште правило, што на жалост није ни ретка појава у СПЦ.

Ово што ти износиш овде ,  је твоје мишљење и још неколицине која би да своје мишљење наметне  као опште правило, што нажалост није ретка појава у СПЦ. И то што мисли о.Рафаило није мишљење једног човека .

1 hour ago, RYLAH рече

А гуруизам је огроман проблем, јер сам лично видео шта ради људима, и колико је, пре свега младих и некада квалитетних, људи претворио у пасивне ликове са упропаштеним животима који за сваку најмању ситницу зову "духовнике" и који све своје поразе звог неактивности и недостатка борбе правдају "православљем" или "трпљењем". Понављам, они су емпиријски примери шта овакво схватање Православља ради - направи неактивног и уплашеног човека, који се труди да буде без било какве животне радости, који на крају потпуно застрани и одвоји се у неке парацркве и прави и штету својој Цркви.

Страх Господњи и уплашеност нису у истој равни нити су синоними .

Не бих да дајем еквивалент шта превише накарадно поимање "слободног  православља " ради, односно какве људе је кадро изнедрити .  

И ја лично могу да потврдим да сам видела шта ради људима онај други гуруизам у којем је све дозвољено. Како од вредних моралних , трудољубивих људи у неким случајевима зна направити   моралне наказе  без икаквог личног подвига и труда као и  без личног односа са Богом , са активношћу која је погрешно усмерена . 

Да има и овога другога има, може бити, али о.Рафаило не спада у ту групу.

1 hour ago, RYLAH рече

Нек је нама о. Рафаило жив и здрав (верујем и да је заиста добар човек и калуђер и да мисли да ради најбоље, стварно ми тако делује), ал већ једном треба да се уведе ред у СПЦ, и да нико не качи никакве проповеди самостално без експлицитне дозволе надлежног епископа, јер је овако нешто врло често отров за оне који у вери нису утврђени, и који стварно мисле да је свака ситница коју свакодневно раде одраз ђавоиманости.

У вери се не можеш утврдити док не почнеш из почетка, степ бај степ, а  почетак је страх Господњи.

Зар ти не видиш колико далеко иду твоји не ставови, већ захтеви, толико далеко да би другоме укинуо слободу говора и слободу духовништва и то само зато јер си ти тако проценио да је исправно . 

Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
2 minutes ago, Рапсоди рече

И уосталом страх Господњи је почетак мудрости. И треба неко да нас мало и застраши и уплаши, јер тако страхом мало ограђени   може бити да нећемо  пасти на разно разна савремена искушења на која стално наилазимо.

Почетак мудрости је љубав, а не страх. И нисам причао о страху Господњем, јер се из овога не гради страх према Господу (према коме не треба да имамо страх, него љубав), него страх од свих могућих ствари на овом свету, само се Господ ту негде слабо уклапа.

Почетак и крај сваке приче треба да буде љубав а не страх, и то она Љубав коју нам је сам Господ дао у две запосвести које је назвао најбитнијима. Форсирање страха на уштрб љубави неће да направи моралне него уплашене људе, људе тврдог срца који заповести не испуњавају из љубави него из страха, слугерањски. А опет сам Господ каже да неће слуге, него некога ко је раван њему, и да смо сви позвани на тако нешто.

Ако је страх једино или макар најбитније што те спречава да не грешиш, и треба ти неко да те "мало уплаши", онда си промашила веру (не ти лично, него причам генерално).

6 minutes ago, Рапсоди рече

Страх Господњи и уплашеност нису у истој равни нити су синоними .

Нису, наравно. Ја сам овде говорио о страху који се људима системтски усађује, али не страху од Бога. Поред тога, ако бих морао да бирам између љубави и страха, увек бирам Љубав.

6 minutes ago, Рапсоди рече

И ја лично могу да потврдим да сам видела шта ради људима онај други гуруизам у којем је све дозвољено. Како од вредних моралних , трудољубивих људи у неким случајевима зна направити   моралне наказе  без икаквог личног подвига и труда као и  без личног односа са Богом , са активношћу која је погрешно усмерена . 

Наравно да постоји и та крајност, ал макар се надам да ја лично не остављам утисак неког пинк православца који би се сложио са том крајње либералном струјом. Али шта фали да укључимо разум и критикујемо појаве за које мислимо да не ваљају? Зашто морамо да бирамо између попа који даје паре на камату и јури жене по селу и не интересује га ништа и попа који нас све плаши пакленим мукама и по коме је све грех и ђавоиманост? И један и други ће да нас отерају у пропаст, само на различите начине.

Шта фали да идемо средњим путем, нормалним путем?

9 minutes ago, Рапсоди рече

Зар ти не видиш колико далеко иду твоји не ставови, већ захтеви, толико далеко да би другоме укинуо слободу говора и слободу духовништва и то само зато јер си ти тако проценио да је исправно . 

Ово је сад већ безобразно. Нисам рекао да бих ја било коме било шта укидао, него да Црква треба тиме да се позабави, и да надлежни Епископи треба да дају дозволе да се предавања њихових монаха/свештеника снимају и каче на Јутјуб, у зависности од квалитета и душекорисности тих беседа и/или предавања. Што и јесте посао Епископа, али га не обављају, или га углавном не обављају, и онда имамо испаде најгорег етнофилетизма, политичарења, називања свега и свачега ђавоиманошћу, прављење гуруа, а све иза мантије, па ваљда не би смело да се критикује. И све, наравно, кад дође до иоле теолошки образованих, супротно самом Православљу.

И молио бих те да убудуће овако дискутујемо, без "преподобних" или "јуродивих" провокација и циничних упадица, јер си сада показала да можеш много лепо и аргументовано да дискутујеш, само кад желиш да лепо и аргументовано дискутујеш.

Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
6 minutes ago, Рапсоди рече

Па пошто ме вучете за аргументе, да аргументујем. Кад кажем рашомонијада, мислим да бар теби правнику не морам да објашњавам откуда израз нити његово значење. 

Тај израз објашњава много тога и право  је лаконско објашњење за оно што сам хтела рећи и избећи  дужа објашњења и аргументације . 

Ти себи дајеш за право и доводиш се у позицију непогрешивости кад  судиш о нечему / да ли је добро, исправно, итд, итд  / и са те позиције непогрешивости иступаш. 

Можеш да говориш у своје име и да размишљаш у своје име, али све оно што се противи твојој равни размишљања немаш право тако  са висине и надмено да проглашаваш штетним, неслободним, погрешним, неисправним.

Свако бира према себи, нико никога не тера да слуша  проповеди о.Рафаила , нити да њега бира за духовника. Различити лекови за различите болеснике, некоме треба мало горчи лек, некоме мало блажи. И уосталом страх Господњи је почетак мудрости. И треба неко да нас мало и застраши и уплаши, јер тако страхом мало ограђени   може бити да нећемо  пасти на разно разна савремена искушења на која стално наилазимо. То што ти кажеш тврда храна, наравно да је тврда храна  и није за свакога, а што неки се упорно труде да ту тврду храну избаце са јеловника , поред толико лепе слатке и омамљиве... стварно не знам који је разлог.Свако може да је  заобиђе ако хоће, и на трпези духовних беседа узме оно што му прија чулима, али поента је појести нешто и што ти не прија али помаже у оздрављењу. 

И шта је по теби слободан човек, да ли човек који нема нимало страха Господњег, човек који слободу употребљава не на корист и одговорност која из слободе произилази

већ на извитоперено поимање слободе . 

   

 

Страх Господњи и уплашеност нису у истој равни нити су синоними .

Не бих да дајем еквивалент шта превише накарадно поимање "слободног  православља " ради, односно какве људе је кадро изнедрити .  

И ја лично могу да потврдим да сам видела шта ради људима онај други гуруизам у којем је све дозвољено. Како од вредних моралних , трудољубивих људи у неким случајевима зна направити   моралне наказе  без икаквог личног подвига и труда као и  без личног односа са Богом , са активношћу која је погрешно усмерена . 

Да има и овога другога има, може бити, али о.Рафаило не спада у ту групу.

У вери се не можеш утврдити док не почнеш из почетка, степ бај степ, а  почетак је страх Господњи.

Зар ти не видиш колико далеко иду твоји не ставови, већ захтеви, толико далеко да би другоме укинуо слободу говора и слободу духовништва и то само зато јер си ти тако проценио да је исправно . 

Недавно прочитах мисао-ја сам одговоран за оно што кажем,а не оно шта ти разумеш,и видим да се веома често може да уклопи у неку дискусију.

Да су духовни савети остали између духовника и онога коме се упућени,било пдо видом "тврде" или неке друге хране,вероватно да многи од нас не би ни знали за неке теме из тих поука,беседа и сл.Лично сам,као и вероватно многи други,те беседе или делове беседа налазила на страницама сензационалистичких новина,жуте штампе и сл.Прочитала сам неке коментаре људи и схватила како то читаоци тих новина разумеју и интерпретирају.

Када се расправља о неким црквеним темама,духовним или неким другим недоумицама,испада да ту свако има право на слободу,мишљење,став,без да консултује неке већ прихваћене богословске ,духовне и друге ауторитете.

Но,нису без разлога људи сковали ону изреку кад кажу за неког да хоће да буде већи папа од папе.

 

Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Zastrašujuće je koliko Rapsodi i njoj slični "pravoslavci"  ne razumeju Rileta. Strah me je od takvih. Ako su oni većina neka nam je Bog u pomoći.

Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу

  • Сличан садржај

    • Од Драгана Милошевић,
      Čovek je čoveku najveći dar od Boga. A, upravo smo mi prema tom božanskom daru nezahvalni, igramo se sa tim darom, poigravamo se sa životima i sudbinama ljudi, izjavio je reis Islamske zajednice Srbije Sead Nasufović u razgovoru za Nova.rs uoči velikog praznika Ramazanskog bajrama.
      Muslimani širom sveta ovog vikenda slave Bajram kojim se označava kraj mesečnog ramazanskog posta, a mere opreza protiv koronavirusa sprečavaju da se neki aspekti islamskog praznika obeležavaju na uobičajen način.
      Upravo zbog Covid – 19 smo kao čovečanstvo bili u izolaciji, ocenjuje Nasufović i poručuje da je to pitanje samoće kod nas nametnulo zaključak koliko smo potrebni jedni drugima.
      Upravo smo prošli kroz epidemiju koronavirusa. Kakav je značaj vere u teškim uslovima života?
      Vidite, čovek koji izgubio nadu u sutra, obično više nema motiva da živi. I to su razlozi tragičnih sudbina ljudi koji su u nemoći i u beznađu odlučili da ne žive više. Nada je jedan ključ uspeha, ključ motivacije da čovek uđe u sutrašnji dan. Upravo to vera nudi. Vera nudi nadu. I to je ona najsjajnija komponenta u verovatnju, u  životu vernika – oni se nadaju. Ovaj proces koji smo prošli bio je jako neprijatan i za odrasle, i mlade, i stare. Za sve je to bilo jedno veliko iskušenje. Ipak, čovek koji se nada boljem sutra, lakše podnosi svako iskušenje.
      Govorili ste o težini samoće?
      Mi smo sada kao čovečanstvo bili u izolaciji. I to pitanje samoće je kod nas nametnulo zaključak koliko smo potrebni jedni drugima. Najsavršeniji zaključak koji čovek može da donese po pitanju drugog čoveka je upravo da je čovek čoveku najveći dar od Boga.
      Mišljenja ste da se poigravamo sa životima i sudbinama drugih ljudi?
      Kad kažemo da se poigravamo sa nečijim sudbinama, to  ne znači da se poigravamo samo s nečijim životom. Onome kome čovek udari na čast, na obraz, na dostojanstvo, na porodicu, na imetak, pa kakva je razlika između toga i života? Dakle, onome kome udarite na sve to, srušili ste srce, srušili ste mu i budućnost, srušili ste mu svaki uspeh. Jedno smo drugome poklon od Boga i treba da čuvamo jedni druge.
      Eto, kad smo bili najusamljeniji kroz ovih proteklih par meseci, verovatno bismo se obradovali bilo kom čoveku da je došao na vrata da podeli sa nama trenutak u razgovoru.
       

      Kakav je položaj Islamske zajednice danas u Srbiji?
      Iskreno, uvek sam tražio formulaciju kako bi bilo najbolje odgovoriti na to pitanje koje mi često postavljaju. Jedini realan zaključak je sledeći:  Islamska zajednica je narodna verska zajednica. Ona deli sudbinu ovog naroda. Onda kad je narodu teško, naša zajednica prolazi ta iskušenja zajedno sa svojim džematom, sa svojim vernicima. Kada je građanima, narodu, lakše, to se svakako odrazi i na rad naše zajednice. Dakle, nije stanje naše islamske zajednice enigma. Onako kako bismo ocenili uslove života naših građana, našeg naroda, iste takve uslove ima i naša verska zajednica.
      Da li ste pripremili posebne mere, u smislu poštovanja zdravstvenih preporuka za molitve na Ramazanski bajram u džamijama?
      U Bajrakli džamiji kao centralnoj džamiji u Beogradu, ali i ostalim klanjalištima gde se muslimani okupljaju  radi zajedničke molitve bajramske, naši ljudi zaduženi su da dočekuju dolazeće vernike i ponude im rukavice, maske, sedžadu za klanjanje, i svakako dezinfekciju ruku. Naši imami govorili su u petak na sedmičnoj propovedi o posebnim merama koje vernici treba da primene u toku Bajrama, ali sam siguran da će ih podsetiti i u toku samog događaja.
      Da li će te mere biti dovoljne?
      Ono što smo bili dužni kao zajednica da uradimo – mi smo uradili. Kakav će biti rezultat, to je nemoguće reći, jer i sami znate da je psihologija mase nepredvidiva. Mi ćemo insistirati na tome, tražiti koliko bude moguće.  Ali, vidimo da se ovih dana, na skupovima kojih je bilo, možda moglo i zakonski reagovati, a ipak se tolerisalo. Mi ćemo, kao zajednica, insistirati da se ispoštuje sve. Nemamo  razloga da reskiramo ili sumnjamo. Stručni ljudi kažu da je to tako, i mi smo to prihvatili.
      Tako da, kada je u pitanju ova epidemija, i mere  koje je trebalo sprovoditi, mi se kao imami i kao muftije nismo nijednom usprotivili, nego smo te mere prihvatili. Mišljenje  struke uvažavamo i prihvatamo. I sve naše verske obrede  prilagodili smo na način da je to u skladu sa tim merama i preporukama, kako god ih ko naziva.
      Reis Sead Nasufović: Jedni smo drugima poklon od Boga
      NOVA.RS Čovek je čoveku najveći dar od Boga. A, upravo smo mi prema tom božanskom daru nezahvalni, igramo se sa tim darom, poigravamo se sa životima i sudbinama ljudi, kaže reis Islamske zajednice...  
    • Од WiseMan,
      Moja lokalna IT zajednica sa pionirima računarskih nauka (ja sam ispred pionira koji maše Pionir zastavom).
      https://pionir.zamphyr.com


    • Од ПАНТЕЛЕЈМОН,
      zna li neko da li pati u zajednici, onaj sto je tolerantan tj. pravi ustupke? I zasto?
    • Од Дијана.,
      Na temi 'Ko je pravoslavac', izlistane su dominantne pojave u našoj crkvenosti - nominalni vjernici, pravoslavci po rođenju, 'jer su Srbi', tradicionalni vjernici, ritualci, samo kršteni koji nemaju ništa sa crkvom, eventualno slave slavu, prave svečani ručak (i obavezno prase) za Božić i Vaskrs, krste se prije nego što sljušte ljutu, itd. Jasno je da ljudi koji su stvarno djelatni hrišćani koji žive crkveno i trude se da poštuju zapovijesti, zapravo veoma mali broj u odnosu na broj krštenih, u odnosu na one što vjeruju da 'ima nešto' aii rituale i običaje poštuju, itd.
      RAzvila se zanimljiva rasprava: koga treba primiti u zajednicu? Treba li da stado bude veće na broju, da je zajednica velika, propustljiva, otvorena, dopustivo ući u crkvu o velikom prazniku, prije toga postiti 7 dana i pričestiti se, posle toga družiti se i piti vino, ili treba imati strožija pravila, krštavanje ne kao običajni obred nego obred inicijacije u punnom smislu, pričešćivanje u izvornom smislu, kad se tajna čuvala, kad se crkva zaključavala tokom evharistije itd. 
      Da li je Crkva ekskluzivni klub ili narodno sabranje u najljepšem smislu? Kako da se nađe zlatni srednji put između ekskluzivnosti i krutosti, i mlakosti, ritualnosti i tradicionalizma i obesmišljavanja svetinje...
      Pozivam braću @Grizzly Adams, @obi-wan , i naravno ostale, da nastave raspravu ovde.
    • Guest
      Од Guest,
      Поводом најављиване изложбе фотографија Ecce Homo, којом се скрнави лик и дело Божијег миљеника и посланика Исуса – Исаа, Мешихат србијански Исламске заједнице Србије даје следеће саопштење за јавност:
      Полазећи од Кур'анског става да верници верују у све Божије посланике и не праве разлику између њих, Исус – Иса, мир Божији с њим, Божији миљеник – Помазаник, светиња је верника муслимана као и хришћана.
      Узори верникâ не смеју и не могу бити предмети фикција које су супротне њиховим стварним животима и улогама у друштву; то није уметност нити слобода говора, то је свесно и јасно вређање верникâ и вере.
      Муслимани се осећају једнако повређеним скрнављењем лика Исусовог као и када је то чињено са ликом Мухамеда благословљеног.
      Стога се овим придужујемо реаговању Његове Светости Патријарха српског и покрета ''Двери''.
      *
      Искрено се, у име Информативне службе Српске Православне Цркве, радујемо овом изразу верничке солидарности наших суграђана муслимана у Србији. Наша Информативна служба је, са своје стране, такође увек била солидарна са муслиманима кад год су, било где у свету, била вређана њихова верска осећања и извргавано порузи оно што је њима свето.
      Извор: СПЦ
×
×
  • Креирај ново...