Jump to content
Yelp Reddit Banana Lime Leaf Tumblr Blueberry VKontakte Slack Watermelon Chocolate Marble Steam Black
Yelp Reddit Banana Lime Leaf Tumblr Blueberry VKontakte Slack Watermelon Chocolate Marble Steam Black
Guest

Trabant - made in DDR

Оцени ову тему

Recommended Posts

Guest

 

Brend Trabant je imao simboličan značaj za posleratnu Istočnu Nemačku.

56264a64c2d15.jpg

 

Proizvodnja se odvijala u  VEB Sachsenring Automobilwerke Zwickau u gradiću Zwickau u Saksoniji.

Proizvodnja standardizovanih modela jednostavnog dizajna i relativno niskih troškova proizvodnje počela je 1957. godine i trajala do 1991. Za 34 godine, sa traka fabrike u gradiću Zwickau izašlo je 3.7 miliona jedinica ovog automobila, što je vrlo blizu produkcije modela T ili Volkswagen Bube.

56264a7e27d2b.jpg

 

Prototip se pojavio još 1954. godine, i, u slavu lanisarnja prvog sovjetskog satelita u svemir, automobil je dobio rusko ime Sputnik, odnosno nemačko Trabant.  

Eksportni odnosi sa zapadom su uspostavljeni preko Mađarske i Poljske i to je omogućilo izvoz automobila u Holandiju, Grčku, Veliku Britaniju, Belgiju, pa čak i neke zemlje Afrike.

56264a959ac03.jpg

 

Iako je automobil bio izuzetno popularan u celom istočnom bloku, u SSSR-u je bio retkost jer faktički nije postojao izvoz u njegove republike. Međutim, tamo gde se pojavio, Trabant je imao veliku popularnost, a i danas ga se sa veseljem sećaju i rado ga voze.

Zbog zastarelog i neefikasnog dvotaktnog motora koji je trošio isuviše goriva,istovremeno bio izuzetno bučan a za kojim se vijorio gust crni dim, Trabant je u Zapadnoj Nemačkoj podrugljivo posmatran kao simbol bivše DDR i tek palog Istočnog Bloka, a sve zato jer su Istočni Nemci Trabantima masovno pohrlili u Zapadni Berlin nakon pada zida 1989. godine.

56264bb3e2075.jpg

U pojedinim zapadnim zemljama Trabant je često dobijao komične komentare, međutim, stariji modeli su postali veoma popularni među kolekcionarima u SAD prevashodno zbog niske cene i relaksiranja ograničenja na uvoz oldtajmera.

I danas postoje klubovi u Nemačkoj koji se teško odlučuju da se odreknu ovih automobila, koji su najčešće lepo oslikani, sa određenim dizajnerskim i mehaničkim modifikacijama, a mogu se još uvek sresti i na reli stazama.

Zbog dugog perioda između narudžbine i isporuke (obično se radilo o preiodu od godinu dana), Trabanti su u očima kupaca imali veliku vrednost. Čovek koji bi, napokon, dobio svoj automobil, prema njemu se odnosio nežno i pedantno i izuzetno vodio računa o održavanju, što je prosečan životni vek Trabanta produžavalo i na 28 godina.

56264bd519736.jpg

Za 34 godine u Zwickau su se proizvodila svega 4 modela. Model P50, poznatiji kao Trabant 500, proizvodio se od 1957. Do 1962. godine. Trabant 600 se proizvodio od 1962. do 1964. godine. Nakon njega nastupa najdugovečniji model Trabant 601 koji je je u proizvodnji bio od 1963. do 1991. godine.

Od 1990. do 1991. godine u proizvodnji je bio Trabant 1.1 sa Volkswagenovim motorom zapremine 1.043 cm3.

Motori ugrađivani u modele 500, 600 i 601 su originalno bili dvotaktni sa dva cilindra, dajući automobilu veoma skromne performanse. Masa automobila je bila skromnih 600 kg.

Karoserija Trabanta se pravila od interesantnih materijala. Krov, hauba i branici su pravljeni od čelika, dok su vrata bila od materijala poznatog kao duroplast. Duroplast je, inače, tvrda plastika slična bakelitu napravljena od recikliranih materijala: pamučnog otpada isporučivanog iz Sovjetskog Saveza i fenolskih smola koje su bile nusprodukt istočno-nemačke industrije boja.

Upravo su ta čuvena vrata od duroplasta bila predmet šala zbog urbane legende da su neki Trabant pojele svinje. A tako je jedan Trabant završio i u čuvenoj pesmi novosadske grupe Atheist Rap o Wartburg limuzini.      

56264bf43e8cc.jpg

Na samom kraju proizvodnje, 1989. godine, Trabant je isporučivao automobile sa motorima od 19kw i 26 konjskih snaga, težine 600 kg, koji su od 0-100 km/h ubrzavali za 21 sekundu, a mogli da postignu maksimalnu brzinu od 100 km/h. 

 

Tekst R. Martinović

http://lakodokola.com/articles/news/352

fotografije a2goos.com

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

 

Brend Trabant je imao simboličan značaj za posleratnu Istočnu Nemačku.

56264a64c2d15.jpg

 

Proizvodnja se odvijala u  VEB Sachsenring Automobilwerke Zwickau u gradiću Zwickau u Saksoniji.

Proizvodnja standardizovanih modela jednostavnog dizajna i relativno niskih troškova proizvodnje počela je 1957. godine i trajala do 1991. Za 34 godine, sa traka fabrike u gradiću Zwickau izašlo je 3.7 miliona jedinica ovog automobila, što je vrlo blizu produkcije modela T ili Volkswagen Bube.

56264a7e27d2b.jpg

 

Prototip se pojavio još 1954. godine, i, u slavu lanisarnja prvog sovjetskog satelita u svemir, automobil je dobio rusko ime Sputnik, odnosno nemačko Trabant.  

Eksportni odnosi sa zapadom su uspostavljeni preko Mađarske i Poljske i to je omogućilo izvoz automobila u Holandiju, Grčku, Veliku Britaniju, Belgiju, pa čak i neke zemlje Afrike.

56264a959ac03.jpg

 

Iako je automobil bio izuzetno popularan u celom istočnom bloku, u SSSR-u je bio retkost jer faktički nije postojao izvoz u njegove republike. Međutim, tamo gde se pojavio, Trabant je imao veliku popularnost, a i danas ga se sa veseljem sećaju i rado ga voze.

Zbog zastarelog i neefikasnog dvotaktnog motora koji je trošio isuviše goriva,istovremeno bio izuzetno bučan a za kojim se vijorio gust crni dim, Trabant je u Zapadnoj Nemačkoj podrugljivo posmatran kao simbol bivše DDR i tek palog Istočnog Bloka, a sve zato jer su Istočni Nemci Trabantima masovno pohrlili u Zapadni Berlin nakon pada zida 1989. godine.

56264bb3e2075.jpg

U pojedinim zapadnim zemljama Trabant je često dobijao komične komentare, međutim, stariji modeli su postali veoma popularni među kolekcionarima u SAD prevashodno zbog niske cene i relaksiranja ograničenja na uvoz oldtajmera.

I danas postoje klubovi u Nemačkoj koji se teško odlučuju da se odreknu ovih automobila, koji su najčešće lepo oslikani, sa određenim dizajnerskim i mehaničkim modifikacijama, a mogu se još uvek sresti i na reli stazama.

Zbog dugog perioda između narudžbine i isporuke (obično se radilo o preiodu od godinu dana), Trabanti su u očima kupaca imali veliku vrednost. Čovek koji bi, napokon, dobio svoj automobil, prema njemu se odnosio nežno i pedantno i izuzetno vodio računa o održavanju, što je prosečan životni vek Trabanta produžavalo i na 28 godina.

56264bd519736.jpg

Za 34 godine u Zwickau su se proizvodila svega 4 modela. Model P50, poznatiji kao Trabant 500, proizvodio se od 1957. Do 1962. godine. Trabant 600 se proizvodio od 1962. do 1964. godine. Nakon njega nastupa najdugovečniji model Trabant 601 koji je je u proizvodnji bio od 1963. do 1991. godine.

Od 1990. do 1991. godine u proizvodnji je bio Trabant 1.1 sa Volkswagenovim motorom zapremine 1.043 cm3.

Motori ugrađivani u modele 500, 600 i 601 su originalno bili dvotaktni sa dva cilindra, dajući automobilu veoma skromne performanse. Masa automobila je bila skromnih 600 kg.

Karoserija Trabanta se pravila od interesantnih materijala. Krov, hauba i branici su pravljeni od čelika, dok su vrata bila od materijala poznatog kao duroplast. Duroplast je, inače, tvrda plastika slična bakelitu napravljena od recikliranih materijala: pamučnog otpada isporučivanog iz Sovjetskog Saveza i fenolskih smola koje su bile nusprodukt istočno-nemačke industrije boja.

Upravo su ta čuvena vrata od duroplasta bila predmet šala zbog urbane legende da su neki Trabant pojele svinje. A tako je jedan Trabant završio i u čuvenoj pesmi novosadske grupe Atheist Rap o Wartburg limuzini.      

56264bf43e8cc.jpg

Na samom kraju proizvodnje, 1989. godine, Trabant je isporučivao automobile sa motorima od 19kw i 26 konjskih snaga, težine 600 kg, koji su od 0-100 km/h ubrzavali za 21 sekundu, a mogli da postignu maksimalnu brzinu od 100 km/h. 

 

Tekst R. Martinović

http://lakodokola.com/articles/news/352

fotografije a2goos.com

 

Мислим да то доба комунизма и социјализма није урнисало ничију духовност више него код нас Срба. 

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Već sam vam u martu 2015.  pokazivao one češke cvoke što su prošli cijeli svijet trabantom:

https://www.pouke.org/forum/topic/7405-који-је-ауто-добар-економичан-и-издржљив/?p=1270101

https://www.pouke.org/forum/topic/7405-који-је-ауто-добар-економичан-и-издржљив/?p=1270108

Oni se i dalje veselo vozikaju tim dederonskim trabantikama po cijelom svijetu i snimaju videa,

ovo je o njihovom putovanju po Aziji legendarnim istorijskim Putom svile koji je povezivao Kinu i Evropu,

Posljednja njihova velika tura ili turneja bila je trabantom do Australije i jugoistične Azije:

http://cestovani.idnes.cz/trabantem-do-australie-oblibena-parta-znovu-v-akci-fs9-/expedice-trabant.aspx?c=A150206_193527_kolem-sveta_hig

https://www.youtube.com/results?search_query=trabantem+tichomo%C5%99%C3%ADm

https://www.youtube.com/results?q=trabantem+do+austr%C3%A1lie

Ostala njihova videa možete naći ovdje:

https://www.youtube.com/results?search_query=trabantem

 

Trabantem Hedvabnou stezkou Cz dabing, trabantem Putom svile

Trabant - auto za dolar -dokument (www.Dokumenty.TV) cz / sk

https://youtu.be/1nwjtwkz5Yg

 

 

Dokument o trabantu a wartburgu

 

 

 

Dokument o proizvodnji trabanta:

Trabant - Dokument z výroby CZ *HD* Part 1/3

 

 

 

 

Trabant - Dokument z výroby CZ *HD* Part 2/3

 

 

 

 

Trabant - Dokument z výroby CZ *HD* Part 3/3

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Чланови који сада читају   0 чланова

    Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу

×
×
  • Креирај ново...