Jump to content
Жичанин

Хиндуистички и будистички текстови

Оцени ову тему

Recommended Posts

Речи Истине говорићу и речи божанског Закона биће на уснама мојим. Видим Духа 
Врховног, зрачећег као сунце што је изван таме. Као дрво непресушно стоји Он у 
средишту Небеса а зраци Његови обасјавају целу творевину. Сва је ова васељена 
у слави Бога Љубави. Главе и лица људи Његови су јер Он је у срцима свих. 
Он је ваистину Господ Врховни чија милост узбуђује срца људи. Он нас води у 
радост Своју властиту и ка слави светлости Своје. Он је у души свега, која је као 
пламичак величине палца скривена у срцима људи. Он је учитељ мудрости што 
достиже се мишљу и љубављу. Он је бесмртност оних који Га знају. Када уз 
милост Божију човек види славу Његову, он види Га изван света жеља и за собом 
оставља патњу. Он је Господ, давалац благослова, једини Бог нашег обожавања, 
у коме је мир савршени. Бог Вишњих, у чијој су слави светови и који влада овим 
светом човека и свих живих бића, Господар свега, који скривен у срцу ствари, 
надзире свет времена. Његово Биће извор је свих бића, семе свих ствари што у 
овом животу живе. Он је изван дрвета живота и времена, и ствари виђених 
смртним очима; Али, цела васељена од Њега потиче. Он сам дарује истину и 
одузима зло, јер Он је Господ свега добра. Знај да је Он у највећој дубини твоје 
душе и да је Он дом бесмртности твоје. Чезнућу стога за ослобођењем, хрлим 
ка уточишту у Богу који милошћу Својом открива Своју сопствену светлост; 
Златно Семе, Творац, беше у почетку у Његовом Уму; видео Га је Рођеног кад 
је време почело. О, Ти Боже који си без почетка, нека ме Лице Твоје обасја и 
нека Твоја љубав вечна заштита ми буде. 

УПАНИШАДЕ ( око 800-500 год. пре Христа, Индија)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Господ рече: Уздржање, дарежљивост, честитост, испосништво, жртве, учење Писма, постојаност, 
чистота срца, смелост; Благост, смиреност, истина, одрицање, незлобивост, љубав, неграмзивост, 
приступачност, понизност, ведрина духа, неколебљивост; Снага, одлучност, чистота, трпељивост, 
слобода од обести и гордости: то су својства онога што роди се да Божански удес стекне. 
Лицемерје, гнев, охолост, обест, осорност, незнање- својства јесу оног што се за демонски удес роди.
Божанска- ослобођењу, коб демонска ропству води. Две су врсте људи: боголика и демонска. 
О првима доста рекох; шта су друга, почуј сада. Ти не знају шта делати, а шта ваља не делати. 
Честитости, ни чистоте, ни истине- у њих није. По њима, без Бога свет је, без истине и ослонца; 
није пост'о узрочношћу, већ пожудом- ништа више! Држећи се тог назора, изгубљене душе ове, ти 
злотвори плитка ума рађају се на пропаст света. Лицемери, ташти, дрски, незасите жеље сужњи, 
заблудом лаж пригрлише, те прљава дела чине. Обузети мноштвом брига, којих само смрт их спасе, 
у ужитку сврху виде, држећ' да у томе све је. Ове сужње жеље- срџбе хиљада кврга жуди стеже, те 
прљава згрћу блага, да испуне жеље своје. ''То сам данас зарадио, ту ћу жељу остварити; ово благо 
сад је моје, а оно ће сутра бити.'' ''Том такмацу дођох лака, и друге ћу ја побити, ја сам газда, ја 
уживам, моћан, срећан и успешан.'' ''Богат сам, висока рода; нико мени раван није! Жртве и даре 
делим, живим...'' Тако зборе, заблудели. Заведени маштом силном, у заблуде мрежу пали, уживања 
својих сужњи- у прљави пакао тону. Самољупци, ташти, дрски, и обесни са свог блага, побожност 
врше по имену, ван прописа, света ради. Себичности служећ', сили, надмености, жељи, гневу; 
презиру Ме, злоће пуни, у свом телу, и у других. Те најгоре међ' људима, зле, свирепе, мржње пуне, 
стално снова бацам само у демонске материце. Са сваким рођењем новим у заблуди, с демонима, 
не стижу до Мене никад, већ најнижој мети греду. Трокриле су двери пакла, што у пропаст душу 
воде: Пожуда, Срџба и Похлепа; зато тог се тројства клони! Ко се тројих двери спасе, што у тмину 
адску воде, души својој добро чини, те највишој мети стиже. Ко одбаци закон Писма, па живи по 
ћуди жеља, нити стиже савршенству, ни срећи, ни мети вишњој. За мерило Писмо узми- шта да чиниш 
ил' не чиниш; и знајући закон Писма, дела врши на том свету! 

БХАГАВАД ГИТА (око 600 год. пре Христа, Индија)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Једном је приликом Блажени боравио у брахманском селу. У то време, пошто је била сезона сетве, 
пет стотина плугова које је поседовао брахман Бхарадвађа беху на њиви. И тада, ујутро, Буда обуче 
свој огртач и узе зделу, те запути се до њиве где је Бхарадвађа надгледао посао. Кад је стигао беше 
време ручка и брахман је радницима делио храну. Кад Буда стиже до места где се делила храна, 
стаде са стране. А брахман, видевши Буду да је кренуо у прошење хране, рече овако: 

''О испосниче, ја сам орао и сејао, па пошто сам орао и сејао, ја и једем. И ти, испосниче, треба да 
ореш и сејеш; па кад будеш орао и сејао и ти ћеш јести.'' 

''И ја, брахману, орем и сејем; па пошто орем и сејем, ја и једем.''- одговори Блажени. 

''Не видимо ни јарам, ни плуг, ни бич, ни семе, поштовани испосниче, а ти ипак кажеш: 'И ја, 
брахману, орем и сејем; па пошто орем и сејем, ја и једем'.'' 

Затим Бхарадвађа настави следећим речима: ''Тврдиш да си ратар, па опет не видимо орања твога. 
Кад те за орање упитасмо, одговараш нам тако као да би за њега требало да знамо.'' 

На то, Блажени одговори: ''Вера је семе; пост узда; мудрост је мој јарам; скромност је моја руда; 
ум су кајаси; сабраност и молитва мој плуг и бич. Телесни поступци су добро надгледани, говор је 
добро надгледан, умерен у јелу, Истину чиним искоренитељем корова, а унутрашњи мир мојим 
избављењем. Подвиг је мој упрегнут во, што носи ме ка Блаженству. Он иде напред без прекида; 
а кад се тамо стигне ни за чим жала нема. На тај начин орање је завршено; оно доноси плод 
бесмртности. Такво орање обавивши, од сваке патње ослобођени бивамо.'' 

ТИПИТАКА ( око 600 год. пре Христа, Индија)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Крај реке Неранђаре, дође до Буде Сатана(Мара) са десет својих армија, говорећи речи саосећања: 

''Блед си, мршав. Смрт ти је уз бок. Смрт је зграбила већ хиљаде делова тебе, док је само један део 
тебе жив. Уживај, добри човече! Бољи је живот. Жив можеш чинити добра дела. Живећи светачким 
животом, приносећи ватрену жртву, много ћеш више заслуга скупити. Какве ли користи од твога 
подвига? Тешко се следи тај твој пут подвига, тешко се њиме иде, тешко на њему остаје.'' 

Изговоривши ово, Сатана остаде крај Блаженога. Но, Блажени узврати, рекавши му: 

''Краљу непажљивих, Зли, због чега овамо дође? Ја за заслугама ни најмању потребу немам. Оне 
којима заслуге требају, њих ти Зли сматраш вредним обраћања. У мени су вера, уздржање, 
истрајност и увид. Зашто ме, кад сам толико одлучан сад молиш да живим? Овај ветар би могао 
читаву реку исушити. Па зашто, кад сам непоколебљив не би и мени крв у жилама сасушила се? 
Кад ми се крв сасушује, жуч и слуз сасушују се. Мишице моје како копне, ум бистрији постаје; 
сабраност, увид и молитва све чвршћи бивају. Остајући на том путу, достижући крајње бестрашће, 
ум више жеље нема за чулним задовољствима. Чулна задовољства су твоја прва армија. Друга ти 
се назива Незадовољство. Трећа ти је Жеђ и Глад. Четврта ти се Страст зове. Пета ти је Тромост и 
Поспаност. Шеста се Страх зове. Армија седма ти је Неизвесност. Двоједушност и Тврдоглавост 
армија ти је осма. Добитак, Поклони, Слава и Положај допали недостојнога, и сваког оног ко себе 
хвали а презире друге. То је армија твоја, Црни Заповедниче војске још црње. Кукавица је победити 
не може, али онај ко победи је Блаженство стиче. Смрт у бици за мене боља би била но да, поражен, 
после битке жив останем. Потонувши овде, више не испливавају, неки свештеници и аскете. Они 
не знају пут, којим они што се исправно подвизавају сигурно ходе. Осмотривши твоју војску са 
барјацима свуда унаоколо, црне трупе и тебе на леђима слона борбеног- јуришам у битку. Нека ме 
не помере са места мога. Ту армију твоју, што је свет читав победити не може, смрскаћу увидом као 
каменом крчаг глинени. Овладавши умом сопственим, сабраност добро усталивши, ићи ћу, из царства 
у царство, подучавајући многе ученике. А они пажљиви, одлучни који следе то што им нудим- упркос 
жељама твојим, отићи ће тамо где нема смрти. Јер, корен сам несреће прозрео у страсти, а извор 
смирења у одрицању. Полазим у напоран бој, дух ми се томе радује. 

ТИПИТАКА ( око 600 год. пре Христа, Индија )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Убица који мисли да убија и убијени који мисли да умире не знају путеве Истине. Не може се убити 
вечно у човеку: вечно у човеку не умире. У срцу свих створења почива Бог, Господ, Дух; мањи од 
најмањег атома, већи од бескрајне васељене. Човек који предаје своју људску вољу, патњу надмашује 
и опажа славу Господа, милошћу Творца. Зато, пробуди се, устани! Стреми Највишем и у Светлости 
буди! Свеци кажу да је стаза стрма и тешка, узана као ивица сечива. Облик Му није у пољу видљивог: 
смртним Га очима нико не опажа. Види Га чисто срце, и ум и мисли које су чисте. Они који Га знају 
Живот вечни постижу. 

УПАНИШАДЕ ( око 800-500 год. пре Христа, Индија )

Share this post


Link to post
Share on other sites
Молитва је у небо узвинута душа на крилима речи. 
Молитва је најснажније средство пријатељске љубави између човека и Бога. 
Племенита мисао је молитва. Снажна жеља је молитва. Побожна жудња је молитва. Искрено уздисање 
покајничког срца је молитва. 
Велика је заиста делотворност молитве. Она отвара двери човековог унутрашњег храма да Бог 
уђе унутра. 
Зато, пробуди се у зору. Окупај се бистром водом и прочисти своју душу молитвом; буди спреман за 
дневне послове пре него што те излазаће Сунце позове да обављаш своје дужности. 

АВЕСТА ( Пророк Заратустра, око 1400 год. пре Христа, Иран )

Share this post


Link to post
Share on other sites

О Господе, нико није био, нити ће бити Теби сличан. Јер Ти држиш на себи васељену. Велики си Ти 
Господе и услишујеш наше молитве. Ми Ти узносимо хвалу нашу и молитве наше да величамо силу 
Твоју. Ни небо ни земља не могу Те поразити. Свет не дугује никоме свој сјај до Теби. 

РИГ ВЕДА ( око 1500 год. пре Христа, Индија )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Скромношћу савладајте понос, 
љубављу савладајте мржњу. 
Широкогрудношћу савладајте себичност, 
смиреношћу узбуђење. 
Користите се знањем да бисте савладали незнање, 
добрим да бисте савладали зло. 
Да бисте савладали немир молите се. 
Нашавши мир у молитви, 
наћи ћете све за чиме сте чезнули. 

ТАО ТЕ КИНГ ( Лао Це, око 500 год. пре Христа, Кина )

Share this post


Link to post
Share on other sites
Јер, корен сам несреће прозрео у страсти, а извор  смирења у одрицању.

 

Isto vazi za hriscanstvo, no ono sto zaboravljas da napomenes jeste cilj Bude i cilj hriscanina. Koliko god ovo delovalo isto, a jeste jer je ista mudrost, razlika je u cilju kom se tezi.

Sad ti sigurno znas i reci ces kom cilju tezi Buda, a kom hriscanin? Zbog cega Buda tezi smirenju i odricanju, a zbo cega hriscanin?  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuzna je svaka vera bez Isusa Hristosa.

Али још тужније је ''не видети'' присутност Исуса Христа у тим верама, макар у њиховим светим списима! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

У Бесмртности ће душе Исправних бити, у радости спасења занавек, али у мукама свакако ће душа 
Лажљивца бити. Када Лажљивца стигне одмазда, и када Истина све његове победе претвори у прах 
и пепео, од тога ће тренутка његов ум преусмерити његове кораке; његово срце чезнут ће да достигне 
благословљено боравиште Оца, Логоса и Светога Духа, и стално тежити да задобије Њихову милост. 

АВЕСТА ( Пророк Заратустра, око 1400 год. пре Христа, Иран )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Добитак, почаст и слава су окрутни, болни и груби, представљају препреку за достизање ненадмашне 
слободе од окова. 
Као кад рибар забаци удицу са мамцем у дубоко језеро, па је гладна риба прогута. Након што прогута 
удицу, риба би се нашла у невољи, у пропасти, а рибар би са њом могао чинити шта му је воља.

''Рибар'' представља злог Ђавола, ''удица'' је назив за добитак, почаст и славу. Ко год жуди за добитком, 
почасти и славом, и наслађује се њима кад се појаве, назива се оним који је прогутао удицу, ко је у 
невољи, у пропасти, јер зли Ђаво може са њим чинити шта му је воља. 

ТИПИТАКА ( Буда, око 600 год. пре Христа, Индија )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Онима који Ме увек служе с љубављу дајем разумевање којим могу доћи Мени. Да бих им указао 
посебну милост, Ја, који пребивам у њиховим срцима, блиставом светиљком знања уништавам таму 
која потиче од незнања. 

БХАГАВАД ГИТА ( око 600 год. пре Христа, Индија )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


Све поруке на форуму, осим званичних саопштења Српске Православне Цркве, су искључиво лична мишљења чланова форума 'Живе Речи Утехе' и уредништво не сноси никакву материјалну и кривичну одговорност услед погрешних информација. Објављивање информација са сајта у некомерцијалне сврхе могуће је само уз навођење URL адресе дискусије. За све друге видове дистрибуције потребно је имати изричиту дозволу администратора Поука.орг и/или аутора порука.  Коментари се на сајту Поуке.орг објављују у реалном времену и Администрација се не може сматрати одговорним за написано.  Забрањен је говор мржње, псовање, вређање и клеветање. Такав садржај ће бити избрисан чим буде примећен, а аутори могу бити пријављени надлежним институцијама. Чланови имају опцију пријављивања недоличних порука, те непримерен садржај могу пријавити Администрацији. Такође, ако имате проблема са регистрацијом или заборављеном шифром за сајтове Поуке.орг и Црква.нет, пошаљите нам поруку у контакт форми да Вам помогнемо у решавању проблема.

×
×
  • Create New...