Jump to content
Quora StumbleUpon Banana Lime Leaf vKontakte Sky Blueberry Slack Watermelon Chocolate Steam Black Facebook Tumblr
Quora StumbleUpon Banana Lime Leaf vKontakte Sky Blueberry Slack Watermelon Chocolate Steam Black Facebook Tumblr

Придружите се нашој ВИБЕР ГРУПИ на ЛИНКУ

GeniusAtWork

Protest u Beogradu protiv obavezne vakcinacije dece

Оцени ову тему

Recommended Posts

BG: Protest protiv vakcinacije dece

 

Izvor: Beta, Tanjug

Beograd -- Oko 200 ljudi sa decom okupilo se danas na Trgu Nikole Pašića u Beogradu i zahtevalo da vakcinacija dece ne bude obavezna.

 

 
 
20048724185521206634a30180083609_640x429
 
Foto: Tanjug
 

Okupljeni na Trgu Nikole Pašića nosili su transparente "Danas obavezna vakcinacija, sutra obavezno čipovanje", "Moja deca, moja odgovornost, moja odluka", "Hiljade godina bez vakcine dalo je manje bolesti nego 50 sa njima", "Majka rađa, majka odlučuje" i druge.

 

Predstavnica Građanske inicijative za neobaveznu vakcinaciju Dragana Baša kazala je novinarima na skupu da se okupljeni protive vakcinaciji kao prinudi i traže da ona postane slobodan izbor.

Inicijativa traži da se rad na izmenama Zakona o zaštiti stanovništva od zaraznih bolesti obustavi i da u skupštinsku proceduru ne uđu predlozi kakvi su obavezna vakcinacija dece i pooštravanje sankcija za roditelje koji je odbiju.

Inicijativa traži i da se donese novi zakon o zdravstvenoj zaštiti koji bi dozvoljavao slobodan izbor kada je u pitanju vakcina po ugledu na 18 zemalja Evrope.

"Smatramo da je vakcinacija potpuno poželjna za ljude koi su dobili informacije i o pozitivnim i negativnim stranama i doneli takvu odluku. Za nas čija su deca imala probleme nakon vakcinacije, mislimo da je legitimno da ne vakcinišemo svoju decu", navela je Baša.

Upitana odakle roditeljima informacije o štetnosti nekih vakcina, Baša je kazala da proizvođači sami navode neželjena dejstva, ali da se informacije nalaze na sajtovima priznatih svetskih zdravstvenih organizacija.

"Mi smo za to da vakcinacija bude dobrovoljna - svakom po svojoj volji i izboru. Tražimo da se donese novi zakon po uzoru na 18 zemalja EU, gde je vakcinacija stvar dobrovoljnosti", kazala je ona novinarima.

Najavljene izmene Zakona o zaštiti stanovništva od zaraznih bolesti koja predvidja obaveznu vakcinaciju, Baša je nazvala "nedopustivom i totalitarnom" merom, i dodala da svaki roditelj ima "neprikosnoveno pravo" da odlučuje o zdravlju svoga deteta i medicinskim merama lečenja i prevencije.

Ona je najavila da će to udruženje poslati pisma poslanicima i najvišim državnim zvaničicima kojim će pozvati državu da obrati pažnju na roditelje, kojih nema malo u Srbiji, čija su imala posledica vakcina, čak i sa smrtnim ishodom.

Baša ističe da na upustvima proizvodjača postoje upozorenja na neželjene reakcije, koje pedijatri samo spominju, najčešće temperaturu, ali ne i na primer febrilne konvulzije.

"Naša deca su bila potpuno zdrava pre vakcine. U Srbiji je nažalost svako 68. dete obolelo od autizma, a u svetu postoje studije da su vakcine trigeri za nastanak autizma", rekla je ona dodajući da su zato odlučili da drugo dete ne vakcinišu.

Danica Vasić je rekla novinarima da je njeno starije dete kada je imalo tri godine obolelo od autizma nakon prijema MMR vakcine, ističući da je pre toga bilo potpuno zdravo i da se normalno razvijalo i da ima dokaz da je dete dobilo autizam zbog vakcine.

"Obratili smo se privatnoj ordinaciji koja je poslala krv i urin deteta analizu u kliniku u Oslu, koja je potvrdila da je zbog MMR vakcine došlo do stvaranja peptida odnosno otrova u mozgu".

 

8117773135521206699c58152325116_v4%20big
 
Foto: Tanjug

 

Roditelji upozoravaju da osima autizma, posledice vakcinacije mogu da budu i Dravetov sindrom, Džilijen-Barov sindrom i drugi.

Ministar zdravlja Zlatibor Lončar najavio je 27. marta da će vakcinacija dece biti obavezna, a da će se izmene zakona koji to reguliše uskoro naći pred Skupštinom Srbije.

Lončar je u izjavi novinarima rekao da će izmenama Zakona o zastiti stanovništva od zaraznih bolesti ta oblast biti uskladjena sa evropskim zakonodavstvom koje predvidja obaveznu vakcinaciju.

 

16829686205521206713e8a617459384_v4%20bi
 
Foto: Tanjug

 

Državni sekretar ministarstva zdravlja Berislav Vekić ocenio je 3. aprila na sednici Odbora Skupštine Srbije za zdravstvo da je situacija sa vakcinacijom dece alarmantna jer, sa revakcinacijom, taj procenat iznosi 89,2 odsto, što je najniže u regionu i daleko je od svetskog standarda.

On je za B92 rekao da se u Srbiji pojavio jak antivakcionalni lobi, koji je preko društvenih mreža pokrenuo opsežnu akciju protiv vakcinisanja.

Šef poslaničke grupe SNS Zoran Babić izjavio je 30. marta Tanjugu da su izmene zakona o zaštiti stanovništva od zaraznih bolesti, kojima vakcinacija postaje obavezna, podržale sve poslaničke grupe i samostalni poslanici.

Najveći problem za vakcinisanje dece je informisanje na internetu, ističu Dragana Soćanin iz udruženja Roditelj i Berislav Vekić iz Ministarstva zdravlja.

 

7023556825521206772398928378172_v4%20big
 
Foto: Tanjug

 

 

B92

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eto šta se dešava kad se veruje informacijama iz šund časopisa i sajtova.

http://www.nationalgeographic.rs/rubrike/decembar-2014/4496-autizam-i-vakcine.html

Čitam ovde da je taj što je pokrenuo glasine sve izmislio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

нажалост: у 21 веку, уз интернет - лако је бити дезинформисан. кампање дела америчких протестаната стигну у Србијицу, и приме се!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ево мени на фејсу зачепише уста.

 

Веле нису то те вакцине које смо ми примали као деца:

 

https://www.facebook.com/zeljko.injac/posts/10206132535182868?pnref=story

Share this post


Link to post
Share on other sites

Због оваквих будала су поново почеле да се појављују давно искорењене болести, не само код нас.

Почећу да верујем у светске завере о еугеници. Гарант су неки влдари из сенке направили овакве покрете да искорене глупе и њихово потомство, нема другог објашњења.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Због оваквих будала су поново почеле да се појављују давно искорењене болести, не само код нас.

Почећу да верујем у светске завере о еугеници. Гарант су неки влдари из сенке направили овакве покрете да искорене глупе и њихово потомство, нема другог објашњења.

 

Да су само глупи у питању, па ајде. Приметио сам страх од вакцина код новопечених родитеља, својих пријатеља, који не само да нису глупи, већ и имају одређено образовање из сродних области, које би требало да буде довољно да разлуче аргументе од ових псеудо-аргумената и лупетања. Али све то пада у воду када је у питању њихово дете. У питању је психолошки проблем, незнање га само појачава.

 

Надам се да ћу у блиској будућности моћи да причам о томе и из прве руке и схватим боље о чему се тачно ради...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja cerka je pre 5 dana primila tu zloglasnu MMR vakcinu. Ne zelim da vam opisujemo te misli i kroz sta sve prolazimo kroz tu pricu o toj vakcini. No...

 

Medjutim,nigde u svetu nije zakonski obavezno da se dete vakcinise,samo kod nas. Nigde,a svuda ako bi gledali tom logikom mozda postoji veca potreba za takvim zakonskim obavezivanjem zbog porasta nekih bolesti i slicno.

 

Price o porastu iskorenjenih bolesti su debilizam zesci debilizam u jednoj drugoj temi ove tematike sam izneo podatak broja obolelih od tih bolesti i to svake godine,ove godine je broj obolelih ispod proseka. Uglavnom oboljevaju deca roma koji zive u nehigijenskim uslovima.I to nije od gosn gugla ili neka rekla kazala prica,nego od pedijatara.

 

Supruga je iz Backe Palanke u medijima se non stop forsira prica kako je tamo epidemija boginja,eto ljudi odbijaju vakcine,pa se javljaju problemi,boginje i sta se dogadja,posto cesto idemo tamo,raspitamo se u domu zdravlja oni u cudu otkud ta prica uopste. Suprugina strina radi u osnovnoj skoli kao uciteljica,pitamo nju jel ima slucajeva u skoli,kaze nijedan. Pritom Backa Palanka nema 100 skola.

 

Poenta, nekome iz nekog razloga ocigledno ova prica odgovara.

 

p.s. Pre bilo kog tumacenja moje poruke kroz prizmu verujes u zavere ovo ono,moram jos jednom napomenuti moja cerka je dobila sve zloglasne vakcine,a moram reci da se itekako zalazem da vakcine ne budu na taj nacin zakonski i ultimatumski date deci. Ako svuda u svetu ne postoji tako nesto,sto bi u Srbiji?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Јесте, у свакој цивилизованој земљи је вакцинација обавезна. Ал не треба гледати Лучића него направити три клика и изгуглати податке о томе.

Скоро сам качио податке о обавезној вакцинацији за чувену Немачку која даје родитељима избор.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да су само глупи у питању, па ајде. Приметио сам страх од вакцина код новопечених родитеља, својих пријатеља, који не само да нису глупи, већ и имају одређено образовање из сродних области, које би требало да буде довољно да разлуче аргументе од ових псеудо-аргумената и лупетања. Али све то пада у воду када је у питању њихово дете. У питању је психолошки проблем, незнање га само појачава.

 

Надам се да ћу у блиској будућности моћи да причам о томе и из прве руке и схватим боље о чему се тачно ради...

Па... Потруди се :-) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znas kako opet igrom slucaja imam rodbinu u Nemackoj i Austriji i znam pouzdano nigde nije obavezno. Mozda postoji neki drugaciji mehanizam kao i ovde u smislu da ta deca nece moci da idu u jaslice ili slicno,ali obavezna vakcina ne postoji. Ja to ne pricam preko klika,nego iz price ljudi koji tamo zive i koji su pride svojoj deci neke vakcine dali neke ne. Dakle eksplicitno odes kod pedijatra,dobar dan ja ne zelim tu vakcinu da dam deci ok i to je to. Kod nas posto smo jednom odlagali vakcinu jer je cerka bila prehladjena a nismo hteli da damo u tom trenutku zbog toga morali smo licno da potpisemo papir koji uzima drzava kod pedijatra da necemo da damo vakcinu detetu i da postoji mogucnost da nas krivicno gone. Tako nesto tamo ne postoji.

 

Rylah voleo bih da se osvrnes i na moju poruku o toj sirokoj u visove dignutoj fami o pojavi novih bolesti,epidemijama sirokih razmera i slicno. Siguran sam da si za Backu Palanku cuo...kolika je verovatnoca da tamo postoji velika epidemija boginja,a da uciteljica iz jedne osnovne skole od 3 ukupno koliko ih ima ili doktorka iz doma zdravlja ne znaju nista o tome sto mediji konstantno pisu?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
Ова тема је за сада закључана и нису омогућени будући одговори.

  • Сличан садржај

    • Од Вилер Текс,
      Реалност у Хрватској.
      Знам ја да је тако, ал ово качим овде само због нас, тј наших којима је све то случајно, изоловани инцидент....
      Не нажалост није. Хрватска је дубоко инфицирана усташким злом којим трује и своју децу. Исто толико се покрива лицемерним изјавама после сваког оваквог "изолованог случајног инцидента".
      Не знам шта је црње, ово тровање сопствене деце од стране усташа или став многих Срба "па ја сам се много лепо провео тамо".
       
    • Од Логос,
      Ко води бригу о људским правима и узда се у солидарност, а не зна или не хаје за децу Ораховца, нека ме се прође. Ако те бар једном пут нанесе… видећеш срећне, добре људе како ти бескрајну љубав нуде.
       
      „Енклава – то ти је кад људи живе на једном малом простору и не смеју да мрдну јер их са свих страна окружују непријатељи. Кад кажем људи, мислим на мале и велике. У овој енклави живи – знам тачно – 70 деце. Ево задатка: ако 49 иде у предшколско и основну школу, а 12 у гимназију, колико има беба и ових баш малих?“ – препричавам деци догодовштине са ретких путовања на која не идемо заједно и узгред проверавам је ли надрибанда вежбала математику. Ово је други пут да им говорим о Грачаници, Призрену, Дечанима, Великој Хочи, Ораховцу…
      Ах Ораховцу!!
      „Знаш какве фудбалерке имају! Када смо ушли у енклаву, на том тргићу који је минијатуран, седело је њих петоро, играли фудбал па се уморили. И пази, питам ја ко је најбољи голгетер, а дечаци сви покажу на једну девојчицу. Опа, кажем, браво, гоглетерко! А ко је најбољи голман? А они сад покажу на ону другу девојчицу. И стварно, од свих њих, она у дресу. И тако, онда сам их питала ко је који разред. Ко кога нервира… па ко је у кога заљубљен… знаш већ којим питањима одрасли смарају децу…
      „И онда?“
      „Онда сам их замолила да се сликам с њима јер када они једном порасту и буду неке страшне светске фаце, да ја могу да се хвалим да су баш мени давали голове кроз ноге.“
      „А чекај, где они играју фудбал?“
      „Играју ту, у улици или у једном дворишту. Имају на врху улице игралиште, али не играју тамо, не смеју да иду, гађају их камењем, па да не би добили батине од брже, јаче и старије деце. То ти је енклава. Двеста метара горе-доле и крај. Схваташ да је то као кад бисте ви само могли да одете до школе и назад. И да будете испред зграде на паркингу. Значи нема скитње, нема деда, баба, нема музичка, нема тренинга, ништа биоскоп, Ада, Калемегдан, Таш, прослава рођендана… ма не можеш да одеш до нашег максија… само штрафта до школе и назад, с тим што нипошто не може преко парка. Разумеш?
      „Како је то страшно. Ја то не бих издржао… да не возим бициклу с другарима, знаш колико ми далеко одемо…“
      „Имају ли макар интернет, играју ли они понекад игрице?“ – ево га овај што за све има утешно решење.
      „Шта ти мислиш, да се само ваши родитељи с вама надмудрују око игрица? Имају, и могу ти рећи одлично се разумеју у конфигурацију компјутера, то је тако ин… Да, јесте страшно. Али издржао би. Ево да вам покажем.“
      На снимку видимо петнаестак деце; кад би се поређала у врсту, све једно другом до увета. Иза њих је хармоникаш, њихов чика Гавра. Ори се порта ораховачке цркве од ораховачке химне, коју је он написао и компоновао и која певајући о лепоти, срећи и доброти – на најпотреснији начин сведочи о злу и неправди које ни у једном уздаху, а некмоли стиху, не помиње. И то је оно што избезумљује и због чега се публика неконтролисано умива сузама.
      „Зашто овај чика плаче? Види, и овај, и овај…“
      Коме фали катарза, нек послуша овај хор који не иде на пробе, не гостује по телевизијама, нема назив, не путује на такмичења – ништа од тога јер је њихово певање њихов живот, а живот се не тренира и нема генералну пробу, то само узмеш и живиш. У двеста метара? У двеста метара. Између хитаца камењем? Уз свакодневне вербалне увреде и претње? Без поштовања основних људских и дечјих права?
      Нек дакле послуша хор, али на лицу места.
      Недавно је мрежама кружила фотографија снимљена на сиријским рушевинама – она када су двојица глумаца поставила кулисе и приређују луткарско позориште на пустом камењу пред децом која усрдно прате представу. Емоција коју тај призор изазива сажела бих, без имало цинизма, у коментар „уфф, од овога не може да се не рикне“. Позориште је важно да се преживи. Уметност одржава у животу. То зна и чика Гавра и зато је песма ораховачке деце увек дужа од нашег плача. После распамећујуће Ораховцу, башто рајска, чика Гавра одмах прелази на следећу уз коју се осећања умирују и продубљују.
      Многа су питања без одговора. Најтеже и највеће је међу њима, зашто деца пате.
      Али не! Зоки, студент коме из очију блиста детиња наивност а из речи бритка памет сева, заверенички дошаптава да не треба плакати, да збуњујемо децу, она певају и гледају у нас чудећи се шта нам је, па песма је лепа… И ти њихови гласови, мили, чисти, наивни и непоколебљиви њему дају уверење да ће доћи бољи дани. Не проваљују они нашу катарзу, то су бића чистих душа, не треба им прочишћење. Слажем се да ми њих збуњујемо, али када одрасту и буде где год да буду (а биће) – нека имају ту успомену. Једном је неко долазио да их слуша, и они су певали, а ови су плакали, они ништа нису разумели, но сад им је јасно…
      Ораховац је место где све маске, античког и сваког другог театра, падају. Ко води бригу о људским правима и узда се у солидарност, а не зна или не хаје за децу Ораховца, нека ме се прође. О временској прогнози, пак, увек ћемо моћи водити дијалог.
      „Ако они тако добро играју фудбал а видиш како добро певају, онда бисмо могли, пошто сам ја фудбалер а ти свираш, да идемо заједно код њих?“ – из мисли ме прену њихово домунђавање.
      „Ја бих више волео да они дођу код нас. Али они не смеју да мрдну.“
      „Смеју они да мрдну кад их неко ко их воли позове у госте… Смислићемо нешто, децо, смислићемо…“
      Али најпре да научимо песму. Док је читате, имајте на уму да ова деца живе у граду којим за свог живота још никада нису прошетала, да је њихов завичај простран двеста метара, да људску доброту изузев међу најрођенијима нису још спознала, да њихови родитељи велики део својих најплодороднијих винограда годинама не могу да обрађују, да је најлепша поезија настала у најтежим временима и – да ће лепота спасити свет…
       
      Извор: Детињарије
       
    • Од Логос,
      Старац Порфирије Кавссокаливит је рекао: "Мајке умеју да се плаше и брину, да саветују, да много говоре, али нису научиле да се моле. Много савета и упутстава наноси много зла. Не упућујте деци многе речи. Речи одзвањају у ушима, а молитва одлази у срце. Потребна је молитва са вером, без немира и нервозе, али уз добар пример."

      Дете жели да има у својој близини људе који се топло моле Богу. Не треба мајка да се задовољава само тиме што ће руком помиловати своје дете него треба да му истовремено пружи и миловање молитвом. Дете у дубини своје душе осећа духовно миловање којим зрачи личност његове мајке и зато га она привлачи. Дете осећа безбедност и сигурност када га мајка тајно, али стално грли преко истрајне и топле молитве и тако га ослобађа од свега што га притиска.
      Мајке умеју да се плаше и брину, да саветују, да много говоре, али нису научиле да се моле. Много савета и упутстава наноси много зла. Не упућујте деци многе речи. Речи одзвањају у ушима, а молитва одлази у срце. Потребна је молитва са вером, без немира и нервозе, али уз добар пример.
      Једног дана дође овамо, у манастир, извесна мајка, очајна због сина по имену Јоргос. Тај младић је био веома смушен. Лутао је по сву ноћ унаоколо са рђавим друштвом. Његово стање се погоршавало из дана у дан. Мајка је очајавала и плакала. Ја јој рекох:
       -    Ништа не говори, ни речи! Само се моли Богу!
      Договорили смо се да се сваке вечери, од десет до десет и петнаест, заједно и истовремено молимо Богу. Рекао сам јој да сину ништа не говори него да га пушта да излази у које год време жели. Исто тако, да га не пита у колико сати се вратио и томе слично него само да му каже - и то са много љубави: Jеди, Јорго мој! У фрижидеру смо ти оставили јело." Ништа друго да му не говори.
      Уопште, саветовао сам јој да се према сину односи са љубављу, а да притом не оставља молитву.
      Мајка је почела да примењује то што сам јој рекао. Прошло је тако двадесетак дана, а син ће јој рећи:
      -     Мајко, зашто не разговараш са мном?
       -     Јорго мој, како не разговарам с тобом?
       -     Мајко, ти имаш нешто против мене. Не разговараш са мном. 
       -     Врло чудне ствари ми говориш, Јорго! Како не разговарам с тобом? Зар сада не разговарамо? Шта желиш да ти кажем?
      Јоргос не одговори ништа.
      Кад је поново дошла у манастир, мајка ме упита:
       -     Старче, шта је мој син хтео тиме да ми каже?
       - Наш метод је успео! - одговорих.
       -     Какав метод?
       -     Па то што сам вам рекао да му не говорите ни о чему него да се само кришом молите, те ће младић доћи к себи. 
       -    Мислиш да је то то?
       -    То је то! - кажем јој ја. - Он хоће да му ти упутиш прекор, да га питаш где је био, шта је радио, а он да почне да виче, да пркоси и да долази још касније. 
       -    О, о! Какве се све тајне крију у човеку!
       -    Јеси ли разумела? То произилази из овог стања. Он те је мучио јер је хтео да га грдиш, да би он изводио своје ћефове. Чим га не грдиш, њему је жао. Уместо да се жалостиш ти док он изводи своје вештине", сада, када си ти престала да се жалостиш и када показујеш равнодушност, сада се жалости он.
      Једног дана Јоргос саопшти свима у кући да одлази. Напушта посао и одлази у Канаду. И свом газди је већ био рекао:
       -    Одлазим. Нађи неког другог да ме замени на послу.
       Ја сам у међувремену рекао родитељима:
       -     Ми ћемо се молити Богу за њега.
       -     Али он је спреман! Ја ћу да му дам батине! - рече отац.
       -     Немој, не дирај га! - рекох ја.
       -   Ма он одлази, старче!
       Ја рекох:
       -     Нека одлази! Ви се препустите молитви, а и ја ћу заједно са вама.
       Кроз два-три дана осванула је недеља. Рано ујутру, Јоргос саопштава родитељима:
       -    Ја одлазим! Идем на излет са пријатељима.
       -     Добро, како хоћеш - одговорише они.
      Он оде. С њим су пошли његови пријатељи, две девојке и два младића. Изнајмили су неки аутомобил и кренули према Халкиди. Возикали су се тамо-овамо. После су отишли до Светог Јована Руса, оданде су се упутили у Мандули, Свету Ану и све тамо до Василика. Тамо су се купали у водама Егејског мора, јели, пили, веселили се. Онда су кренули натраг. Већ се смркавало. Возио је Јоргос. На путу, негде око Свете Ане, кола ударише у угао неке куће. Била су врло оштећена. Шта сада да раде? Покренуше их некако и с муком довезоше до Атине. Касно ноћу, боље рећи рано ујутро, стигао је кући. Родитељи му ништа не рекоше. Он је легао и заспао. Када се пробудио и устао, он ће рећи:
       -     Оче, десило се то и то. Сада треба да поправимо кола, а то ће коштати грдан новац.
       Отац му одговори:
       -  Дете моје, ти знаш. Ја имам и дугове, а морам и да бринем о твојим сестрама. Шта ће бити с нама?
       -   Па шта да радим, оче?
       -  Ради шта хоћеш! Одрастао си, мозак имаш, иди у Канаду, заради новац, па плати.
       -   Не могу - каже. - Морам одмах да поправим кола.
       -  Не знам - одговори отац. - Среди то некако.
       Дакле, видећи како отац реагује, он оде. Дође до свог газде. Каже:
       -     Газда, настрадао сам ти тако и тако. Нећу отићи. Не узимај другога.
       Он му рече:
       -    Добро, добро, дете моје.
       -    Јесте, али треба ми новац!
       -    Да, али ти хоћеш да одеш. Нека ми најпре твој отац потпише да ће вратити ако одеш.
       -    Ја ћу потписати. Мој отац се у то не меша. Већ ми је то рекао. Ја ћу радити и све ћу ти вратити.
        Зар ово није чудо Божје? Кад је мајка поново дошла, ја јој рекох:
       - Начин којим смо се послужили успео је и Бог је услишио нашу молитву. И она саобраћајна несрећа је била од Бога. Сада ће ваш син остати код куће и опаметиће се.
      Тако је и било, захваљујући нашој молитви. Десило се чудо. Родитељи су постили, молили се, ћутали и успели.
      После извесног времена, син је дошао у манастир и потражио ме иако му нико од његових није ништа говорио о мени. Јоргос је потом постао врло добар младић и сада је у авијацији. Стекао је добру породицу.
      "Дете жели да има у својој близини људе који се топло моле Богу."

      Старац Порфирије Кавсокаливит
       
      Извор: Ризница литургијског богословља и живота
    • Од Логос,
      На празник Уласка Господа Исуса Христа у Јерусалим - Цвети, дана 21. априла 2019. године, свету Литургију у храму Светог великомученика Димитрија у Даљу служио је Његово Преосвештенство Епископ осечкопољски и барањски г. Херувим уз саслужење протојереја-ставрофора Милована Влаовића, пароха друге парохије даљске, јереја Милоша Кузмановића, пароха прве парохије даљске и ђакона Предрага Јелића из Даља и Срђана Лукића из Борова Насеља.  Епископ Херувим је после Литургије одржао беседу:

      -У име Оца и Сина и Светога Духа!
      Часни оци, драги народе Божји и децо Божја, нека је на здравље и на спасење данашњи празник, празник у којем се испуни пророштво „Из уста мале деце и одојчади учинио си себи хвалу”. Данас је заиста велика хвала јер Господ Исус Христос улази у Јерусалим и почиње Тајна за коју смо се спремали свих ових четрдесет дана – Тајна Страдања Христовог. 
      Као Хришћани, поучава нас и свети апостол Павле у данашњој посланици, требамо бити деца радости, а не деца туге. Радости јер данас Христос улази у Јерусалим.
      Већ сутра почиње недеља страдања. У људским очима то је недеља туге и трагедије, али ако гледамо преображеним очима, којима бисмо требали гледати јер смо прошли пут свете Четрдесетнице, то треба бити пут нашега живота. Ако будемо тако гледали следићемо речи светог апостола Павла и бићемо деца радости. Јер Христос се распиње ради нас људи и даје себе за живот целога света, даје себе за живот човека. На јучерашњи празник, васкрсење Лазарево, омогућено је човеку да задобије Тајну спасења, тј. Васкрсење. Никако другачије – можемо бити само хришћани радости, а не хришћани прошлости. Увек гледамо у будућност која је одредница нашег живота у овоземаљским оквирима историје. Догађаји који су пред нама јесу историјски, али их не посматрамо из тог аспекта. Посматрамо их из аспекта будућности и Домостроја нашег спасења. Сви дани кроз које ћемо проћи у Страсној седмици су дани у којима се сећамо и саображавамо се са Тајнама нашега спасења. Христос полази на добровољно страдање, носи Крст ка Голготи и преображава тај Крст да бисмо ми као деца могли носити тај Крст Христов и живети преображеним начином живота. Крст је велика тајна драга браћо и сестре. Тај Крст који је био највећа поруга за време у које је Христос живео и разбојници су на крст били распињани. Он својим распињањем Крст преображава и највеће благо овога света. Онда можемо да замислимо колика је Тајна нашега спасења, ако се у материјалном смислу једно дрво преображава колика је тек духовна вертикала нашега живота у овоме свету. Наша вертикала је искључиво есхатолошка, никаква другачија и не може бити. 
      Данашњи празником, Уласком Господа Исуса Христа у Јерусалим на магарету, где Христос у Јерусалим није ушао као неки велможа и господар већ најпонизније – на магарету. Тако је учинио Господ да би показао смирење пред својим апостолима и ученицима. Деца су га дочекала узвикивајући ”Осана сину Давидовом, благословен који долази у име Господње!”. Тиме нам се отвара Тајна данашњега празника, да кроз целу Четрдесетницу и целокупан циклус који смо прошли откријемо Тајну покајања. Кајали смо се током целе Четрдесетнице да бисмо видели Тајну и славу Васкрсења Христовога која је почела данашњим празником. 
      Кроз Страдалну седмицу кроз света богослужења саображаваћемо се са тим догађајима. Зато требамо полазити богослужења да бисмо се поучавали Речју која се пева кроз прелепе химне које нам откривају Тајну Живота вечнога. Тако требамо да живимо, да саображавамо себе Тајнама живота, тада више нећемо бити обремењени овом историјом већ ћемо бити деца радости. На крају свог живота певаћемо управо као и ова деца: ”Осана сину Давидовом, благословен који долази у име Господње!”.
      Нека сте благословени и нека је благословен данашњи дан овде у Даљу, у нашој цркви посвећеној светом великомученику Димитрију. Заиста нас је Божија благодат сабрала овде где смо се причестили Телом и Крвљу Господњом да бисмо видели Тајну вечног Живота и срца своја припремили и преобразили за Тајну Христову, за Тајну Крста и Васкрсења. Преображавајмо своје душе и тела да бисмо видели радост Христовог васкрсења које је пред нама.
      Нека сте благословени и нека је благословено наше сабрање од сада и кроз сву вечност. Амин.

      Извор: Епархија осечкопољска и барањска
    • Од Ромејац,
      ОБИЧАЈИ У БАНАТУ ЈЕДИНСТВЕНИ У СРБИЈИ: На Бадње вече долазе нам деца коринђаши
      Божићни обичаји у Банату јединствени су у Србији. На вратима домаћина певају кратке, шаљиве песме

      САВРЕМЕНИ начин живота у градским срединама јесте изменио начин обележавања најрадоснијег празника, али није потпуно избрисао старе народне обичаје у северном и средњем Банату. Тамо још увек деца на Бадње вече долазе на врата домаћина и певајући им кратке, често врло шаљиве песме, налик бећарцима, најављују сутрашњи Божић.
      Овај ритуални обилазак најмлађих по комшилуку назива се коринђање. За коринђање су карактеристичне две ствари, певање и даривање. Деци се дају воће, разни ситни слаткиши, бомбоне и чоколадице, а у новије време и ситан новац.
      - Обичај је да деца на врата домаћина увек долазе у групама, обавезно питају да ли је слободно коринђати и тек када добију потврдан одговор, почињу да певају, заједно или појединачно или само једно од њих. Певају кратке, лако памтљиве и певљиве песмице, а често и шаљиве, налик бећарцима. Домаћин или домаћица се мало шале са њима, а онда их дарују. Обавезно се дарује свако дете, јер свако од њих има своју кесу или торбицу за поклоне. Никог не треба изоставити. Сваки коринђаш из групе треба да добије нешто, па макар то била једна јабука или две бомбонице - објашњава етнолог Славица Гајић из Народног музеја Кикинда.
      Сваки дар има посебну симболику, па је јабука симбол здравља, орах симболише претке, а слаткиш сладак и леп живот. У коринђање иду само деца узраста од три - четири године, па до раног пубертета.
      Некада је коринђање било карактеристично само за православце, али су и мађарска деца ишла с православном да коринђају, тако да у новије време мали коринђаши иду по комшилуку и пред католички и пред православни Божић. Уколико коринђаши уочи католичког Божића, дакле 24. децембра, покуцају или позвоне на врата домаћина који Божић слави 7. јануара, он ће их љубазно замолити да дођу у јануару. Деца се неће наљутити ако их неко врати.
      - Домаћини који желе да приме коринђаше, а живе у кућама, на Бадње вече требало би да откључају капије како би коринђаши могли да дођу до врата. Деца су се некада давно маскирала и гаравила лице, али се одавно више не маскирају. Коринђање се задржало још само у северном и средњем Банату - каже етнолог Славица Гајић.

      Коринђаши у комшилук одлазе са првим сумраком, а када оду групе деце у кућама се служи вечера, која је на Бадње вече обавезно посна. На столу су традиционално пасуљ на уљу, риба, "насуво с маком", односно резанци с маком, ораси, суве шљиве, смокве и друго воће.
      ЧАВРЉАЊЕ                                                                                                 
      Стари назив коринђање употребљава се у Банату када неко нешто понавља више пута, односно чаврља. Најчешћа коринђашка песмица је: "Ја сам мали Ива, трчим преко њива, њива се зелени, газда се весели, дај газда ораха и ракије, ево Божић код капије". Некада коринђаши само кажу: "Ја сам мали коринђаш, дај ми газда шта имаш".
       
      http://www.novosti.rs/вести/насловна/репортаже.409.html:770231-ОБИЧАЈИ-У-БАНАТУ-ЈЕДИНСТВЕНИ-У-СРБИЈИ-На-Бадње-вече-долазе-нам-деца-коринђаши
×
×
  • Create New...