Jump to content
Милан Ракић

Срушио се хеликоптер Војске Србије који је превозио животно угрожену бебу

Recommended Posts

У оквиру операције трагања и спасавања, у којој је 13.3.2015. животно угрожена беба транспортована из Рашке у Београд, хеликоптер ХТ 48, односно Ми 17, пао је у ширем реону аеродрома Сурчин. Контролни торањ изгубио је везу са летелицом у 22.31. 

2001393.jpg

 

Ванредна конференција за новинаре, на којој ће бити саопштени детаљи, биће заказана 14.3.2015. године. Термин ће бити накнадно утврђен.

 

МОРС

Share this post


Link to post
Share on other sites

У хеликоптеру је било седам особа, незванично сазнаје репортер РТС-а. За сада нема података о жртвама.

 

06.50 - У хеликоптеру било седам особа, незванично сазнаје репортер РТС-а.

 

05.10 - Министарство одбране је саопштило да је хеликоптер "ми-17" пао у ширем реону аеродрома у Сурчину.

 

02.35 - Нема контакта са хеликоптером који је превозио бебу из Рашког округа.

Како јавља репортер РТС-а са лица места, на место несреће дошло је много кола хитне помоћи и ватрогасаца.

 

Извештај Владимира Банића (06.00

У Сурчину су били министри Братислав Гашић и Небојша Стефановић.

 

Раније је јављено да је слетање хеликоптера на аеродром "Никола Тесла" отежано због магле око Сурчина.

 

Контролни торањ изгубио је везу са летелицом у петак, 13. марта у 22.31 сати, наведено је у саопштењу Министарства.

 

Рефлектори на стадионима Партизана и Црвене звезде били су упаљени како би хеликоптер могао да слети, нажалост то се није догодило. 

 

Транспортни хеликоптер Војске Србије "ми-17" био је ангажован у акцији спасавања бебе из Новог Пазара старе пет дана. Беба се налазила у санитетском возилу које је било заглављено због одрона на путу између Новог Пазара и Краљева.

Имала је респираторне проблеме.

 

Хеликоптер Војске Србије упућен је одмах по сазнању да је санитетско возило са бебом остало заробљено.

 

Тада су медији пренели да је беба имала кисеоника само за још сат времена.

 

Било је предвиђено да хеликоптер слети у Београд и да беба буде превезена на Интитут за мајку и дете.

 

РТС

Share this post


Link to post
Share on other sites

Беба се налазила у санитетском возилу које је кренуло ка Београду и остало заробљено због одрона на путу. Војни хеликоптер је превозио бебу на аеродром "Никола Тесла" у Београду.

 

01.50 - Нема података о слетању хеликоптера.

23.15 - Слетање хеликоптера је отежано због магле око Сурчина.

23.00 - Директор Института за мајку и дете Радоје Симић каже за РТС да су на аеродром послата кола са дежурним анестезиологом и педијатром и да ће беба од момента слетања на аеродром бити у сигурним рукама.

22.25 - У Интитуту за мајку и дете све је спремно за дочек бебе, јавља репортер РТС-а. 

22.01 - Хеликоптер с бебом ће слетети на аеродром "Никола Тесла" у Београду где ће бити министар здравља Златибор Лончар, преноси Танјуг.

21.11 - У акцију спасавања укључен хеликоптер Војске Србије.

Планирано је да са београдског аеродрома беба буде пребачена на Институт за мајку и дете на Новом Београду. Медицинске екипе на Институту су спремне и чекају да беба стигне.

На аеродрому "Никола Тесла" у Београду, хеликоптер с бебом ће дочекати министар здравља Златибор Лончар.

Беба има проблема са дисајним путевима а медији су раније пренели да беба има кисеоника само за сат времена.  

У договору министра здравља Златибора Лончара и министра одбране Братислава Гашића, хеликоптер Војске Србије упућен је одмах по сазнању да је санитетско возило са бебом остало заробљено.

Беба је санитетеским возилом кренула из болнице у Новом Пазару али је возило остало заробљено због одрона на путу Краљево - Рашка, у месту Пивнице код Богутовца.

Екипе су на терену и раде на рашчишћавању одрона. Успели су да рашчисте део пута.

"Путеви Србије" апеловали су на све учеснике у саобраћају да буду посебно опрезни, прилагоде брзину кретања условима на путу, поштују ограничења брзине и постојећу сигнализацију и користе зимске пнеуматике. 

 

РТС

Share this post


Link to post
Share on other sites

Иначе, хеликоптери Ми-17 су "најмлађе" летелице у саставу РВ и ПВО Војске Србије. 

 

Ми-17 је заправо унапређена верзија легендарног совјетског хеликоптера Ми-8, који је произведен у преко 12000 примерака и у употреби је у преко 50 земаља света на свим континетима, од САД до Новог Зеланда. Некадашња ЈНА је набавила 93 летелице тог типа, од којих је данас у Војсци Србије преостало свега 6 комада.

 

Поред тих 6, Војска Србије је до овог удеса у свом саставу имала и два поменута Ми-17, који су након ремонта, у оперативну употребу уведени у јесен 2010. године, у склопу 138. мешовите транспортне авијацијске ескадриле 204. ваздухопловне бригаде на аеродрому Батајница.

138_M.T.A.E.png

 

Та два хеликоптера су произведена 1987. и 1991. године и првобитно су под још увек неразјашњеним околностима (чиме се на суђењу СМ бавио и Трибунал у Хагу) у "пакету" са два Ми-24, набављени 1997. и 1998. године за потребе Јединице за специјалне операције (ЈСО) МУП-а Србије...

 

Због истека ресурса, те расформирања те јединице, поменуте летелице су од 2006. године у поседу Војске Србије и део од 30 милиона евра из Националног инвестиционог плана је утрошен на њихов ремонт, који је као што рекох завршен 2010. године, када су летелице предате на коришћење РВ и ПВО Војске Србије.

D201008260066NX2JPG.jpg

 

D201008260113.jpg

 

Војска Србије их је у претходном периоду користила за све врсте превожења малих и средњих терета, за потребе специјалних снага, трагање и спашавање, гашење пожара итд. Ти ваздухоплови су били, као и посаде које лете на њима, оспособљене за дејства у свим временским условима, дању и ноћу...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
15330569545503f7a68702a908290221_orig.jp
 
Foto: RTS
 

Nezvanično, u letelici je bilo sedam osoba, uključujući i bebu i strahuje se da nema preživelih. Zvaničnih informacija još nema.

Vojna transportna letelica "Mi-17" angažovana u akciji spasavanja bebe stare pet dana stigla je do Beograda oko 22h, ali je zbog loših vremenskih uslova morala da kruži u blizini aerodroma u potrazi za pogodnim mestom za sletanje.

Helikopter je ubrzo nestao sa radara, a kontakt kontrolnog tornja sa posadom izgubljen je u 22.31h, saopštilo je ministarstvo. 

Odmah je pokrenuta potraga i letelica je pronađena u blizini aerodroma, pored auto-puta, na oko kilometar od piste i tri kilometra od prvih kuća. 

Uzrok nesreće su najverovatnije izuzetno loši vremenski uslovi i gusta magla i pretpostavlja se da je letelica ostala bez goriva. 

Iako još nije zvanično saopšteno koliko osoba je bilo u letelici i da li ima preživelih, strahuje se da je tragedija odnela sedam života i da je stradalo četvoro pripadnika Vojske Srbije, dva pilota i dva tehničara, dvoje medicinskih radnika iz Novog Pazara i dete. 

Kako je saopšteno Tanjugu u Zdravstvenom centru Novi Pazar sa bebom su u helikopteru bili doktor Dž. Lj. i anestetičar M.V. 

"Naš helikopter, kojim je životno ugrožena beba transportovana iz Raške, pao je u širem reonu aerodroma Surčin", objavljeno ja na zvaničnom Tviter nalogu Ministarstva odbrane i Vojske Srbije. 

Uviđaj vrši Vojna policija, a zbog teških uslova tim je počeo sa radom tek u 6.30h. Kada budu poznati svi detalji nesreće, oni će biti saopšteni na vanrednoj konferenciji za novinare. 

Zbog ovog događaja Vlada Srbije je zakazala vanrednu sednicu u 11 časova. 

Osim toga, u Novom Pazaru će biti održana sednica Gradskog veća kojoj će prisustvovati potpredsednik Vlade Srbije Rasim Ljajić, saopštila je informativna služba novopazarske uprave. 

Kako je Tanjugu rečeno rano jutros u Ministarstvu odbrane, ministar odbrane Bratislav Gašić je odmah po dobijanju informacije otišao na mesto nesreće. 

Sa njim su bili i načelnik Generalštaba Vojske Srbije Ljubiša Diković, njegov zamenik Jovica Draganić, komandant avijacije Ranko Živak i komandant aerodroma Batajnica Predrag Bandić. 

Na mestu nesreće bili su i ministar unutrašnjih poslova Nebojša Stefanović, direktor policije Milorad Veljović i bivši komandant Žandarmerije Milenko Božović.

 

Akcija spasavanja bolesne bebe počela je oko 21 čas, kada je odron presekao put sanitetu koji ju je prevozio iz Novog Pazara u kragujevačku bolnicu. Dete je imalo probleme sa disajnim organima i bilo je u teškom stanju, a postojala je opasnost da ostane bez kiseonika na putu, jer su zalihe bile pri kraju. 

Ubrzo je angažovan vojni helikopter, a kako je javljeno, odmah su se oko slučaja angažovali i ministri odbrane i zdravlja Bratislav Gašić i Zlatibor Lončar. 

Letelica je stigla do beogradskog aerodroma odakle je dete trebalo da bude prebačeno na Institut za majku i dete, ali su vremenski uslovi onemogućili sletanje. 

Na beogradski aerodrom "Nikola Tesla" su tokom noći stigle ekipe Hitne pomoći i pripadnici Vojske Srbije. 

Izuzetno loši uslovi su cele noći otežavali avio-saobraćaj iznad Beograda i zbog guste magle i slabe vidljivosti su avioni ili kružili iznad aerodroma "Nikola Tesla" ili su preusmeravani na druge aerodrome. 

Kako je naveo novinar specijalizovan za vazduhoplovstvo i urednik sajta Tangosix.rs Petar Vojnović, vertikalna vidiljivost je bila tek 70 metara, što predstavlja izuzetno nepovoljne uslove za letenje. 

Reporter RTS je javio da su tokom noći upaljeni reflektori na stadionima Partizana i Crvene zvezde, kako bi helikopter mogao tamo da se prizemlji, ali piloti nisu uspeli u toj nameri.

 

 

Pao jedan od dva helikoptera te vrste Vojske Srbije

 

Transportni helikopter Mi-17, koji se srušio u širem rejonu aerodroma "Nikola Tesla" kod Surčina, bio je jedan od svega dva primerka te letelice koja je korišćena u Vojsci Srbije, piše Beta 

Ta dva helikoptera Mi-17 su letela u sastavu 890. mešovite helikopterske eskadrile 204. vazduhoplovne brigade u Batajnici, a u Vojsci Srbije imali su internu oznaku HT-48 (Helikopter Transportni 48). 

U pitanju su letelice sa evidencijskim oznakama 12550 i 12551. 

Helikopteri su originalno proizvedeni za Sovjetski Savez 1989. i 1991. godine, a u Srbiju su uvezeni polovni 1997. godine za potrebe Jedinice za specijalne operacije Resorsa državne bezbednosti, koja ih je koristila na Kosovu. 

Vojska Srbije preuzela je dva helikoptera Mi-17 2006. godine i remontovala ih 2010. godine, nakon čega su uključeni u upotrebu. 

Helikopteri Mi-17 predstavljaju unapređenu verziju najpoznatijeg sovjetskog transportog helikoptera Mi-8, koji se takođe koristi u Vojsci Srbije. 

U pitanju je srednji transportni helikopter koji se koristi u desetinama armija sveta a koji, u odnosu na Mi-8, ima jači motor i unapređenu avioniku.

 

 

Izvor  http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2015&mm=03&dd=14&nav_category=16&nav_id=968297

Share this post


Link to post
Share on other sites

Омер Мехић један је од најбољих пилота Војске Србије, који је током службе спасао у различитим акцијама више од 1.000 људи.

 

Мехић је прошао све фазе од инструктора летења до вође тима за спасавање, а 2008. године преживео је пад хеликоптера "газела м-8".

 

"Пилоти који су изгубили живот су најбољи пилоти које ВС има... за нас је то немерљив губитак" рекао је министар Гашић на ванредној седници владе.

 

Tan2015-3-14_113856660_2_620x0.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

14.03.2015 - 12:54

Izvor: B92, Tanjug

 

Nema preživelih u padu helikoptera 

 

U padu vojnog helikoptera, koji je prevozio bolesnu bebu iz Novog Pazara, nema preživelih, saopštilo je Ministarstvo odbrane nakon izvršenog uviđaja.

 

Prema poslednjim informacijama, tragedija je odnela sedam života - stradalo je četvoro pripadnika Vojske Srbije, dva pilota i dva tehničara, dvoje medicinskih radnika iz Novog Pazara i dete staro pet dana.

 

142612011555042a391ce28118504057_640x409

Share this post


Link to post
Share on other sites

Strahota,vecna slava poginulima i Bog da im dusu prosti.

 

Juce losih vesti previse,jos jutros kad sam ustao i cuo,neverovatno...

 

Za helihopter ne mogu da verujem da je pao a da nije imao neki ozbiljan defekt u radu,ozbiljan kvar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ситуација је описана као смртоносне временске прилике, да је једина ствар која се могла видети из кокпита, бела магла, потпуно изгубљена оријентација у густој магли. Да ли је заиста било изузетно магловито? Људске грешке и лоше време су узроци пада авиона, хеликоптера, не?! Увек изаберу да нам продају маглу.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


Све поруке на форуму, осим званичних саопштења Српске Православне Цркве, су искључиво лична мишљења чланова форума 'Живе Речи Утехе' и уредништво не сноси никакву материјалну и кривичну одговорност услед погрешних информација. Објављивање информација са сајта у некомерцијалне сврхе могуће је само уз навођење URL адресе дискусије. За све друге видове дистрибуције потребно је имати изричиту дозволу администратора Поука.орг и/или аутора порука.  Коментари се на сајту Поуке.орг објављују у реалном времену и Администрација се не може сматрати одговорним за написано.  Забрањен је говор мржње, псовање, вређање и клеветање. Такав садржај ће бити избрисан чим буде примећен, а аутори могу бити пријављени надлежним институцијама. Чланови имају опцију пријављивања недоличних порука, те непримерен садржај могу пријавити Администрацији. Такође, ако имате проблема са регистрацијом или заборављеном шифром за сајтове Поуке.орг и Црква.нет, пошаљите нам поруку у контакт форми да Вам помогнемо у решавању проблема.

×
×
  • Create New...