Jump to content

Придружите се нашој ВИБЕР ГРУПИ на ЛИНКУ

Guest

Како штампани и интернет медији зарад популарности промовишу врачање и гатање

Оцени ову тему

Recommended Posts

Guest

alen-azaric-i-novinarka-kurira-marina-lo

Demonstrira svoj dar... Alen Azarić i novinarka Kurira

 

 

Набасах негде на нету на један текст са сајта Курир. 

 

Не бих да причам о мојим импресијама при читању текста, већ бих да се осврнем на начин како је написан и како се промовише надрилекарство, врачарије и гатање преко медија који се хвали како има највише читалаца.

 

 

http://www.kurir.rs/iscelitelj-alen-azaric-uz-pomoc-boga-i-svetaca-izlecio-sam-skoro-celu-estradu-clanak-1195891

 

 

Дакле, реч је о неком типу који се зове Ален Азарић. Сам текст је написан тако да читаоца заинтересује и да код нашег црквено неписменог народа створи илузију да се ради о Божијем човеку. Такође, у старту се свима даје на знање да је он "исцелио" многе естрадне личности, што би читаоцима требало да буде јасно да се ради о истинитом "свецу".

 

Како је текст заокупио пажњу полуписмене, нецрквене масе, а уз то са милион проблема на која не могу да нађу решења (здравље, посао...), прича се развија у правцу "исповести" дотичног Алена:

 

 

 

- Kad mi se prvi put javila Majka Božja, i sam sam se uplašio. Nisam znao šta me je snašlo, naročito što sam do tada bio bezbožnik. Međutim, ispostavilo se da sam baš ja dobio Božji dar i od tada verujem u Boga, molim se i živim prema njegovim zapovestima. Bog mi je tada podario da vidim i osetim tuđe bolesti, da prepoznam ljudske slabosti i da molitvom, krstom i ikonama pomognem. Zato ne kažem da ljude lečim ja, nego Bog, on sve radi, a ja sam samo njegov sluga - naglašava Alen.

 

Класична прича: Јавио се Бог, Богородица, светитељ и хоп: Ето њему дара. Нема удубљивања у ова питања, како се то јавио Бог (верујем да знате да сваки надрилекар и врачар каже да му се јавио Бог, никако неко други- на пример сатана). А пре тога је био безбожник. Дакле, неофит (а и тако га не можемо назвати) креће да "мисионари", да шири своју "науку" спасења без муке, све на готово- баш онако како ово време и жели да нам каже.

 

Наравно, сада овакви "носиоци духа" су ту да нам отварају очи, да нас просвећују и дарују "здравље". Да, да... не он него Бог. Класика.

 

 

Наравно, пошто видимо да су ту разне звезде, а следећа асоцијација многих јесте да ове звезде имају пара, поставља се питање: Да ли се ове услуге наплаћују.

 

Ево и одговора:

 

 

 

On dodaje da mu dolaze na desetine ljudi dnevno, ali da nikome ne traži ni dinar. Onaj ko traži novac, taj je prevarant, objašnjava on.

- Nikad nikome nisam rekao čak ni: Ostavi koliko imaš. Pa i to je traženje para! Ja svima odmah kažem da radim besplatno i da ne tražim ništa za uzvrat. Ne tarifiram dar koji mi je Bog dao. Pojedini ljudi ostave prilog na ikoni, i to je u redu, ali sam ništa ne tražim. Zato savetujem ljudima da sveštenicima ne plaćaju krštenja, venčanja, opela i svećenje vodice - objašnjava Azarić, demonstrirajući nam kako pogledom i dodirom može da ustanovi bolest i slabost svake osobe.

 

Ово је нешто што је у многим случајевима пресудно. Човек бре не наплаћује- једино што се "остави на икону" (као у Цркви).

 

Наравно, користи се и прилика да се свештенство дикредитује јер, замислите, свештеници наплаћују- а то никако не би смели (по овом Алену). вероватно Ален мисли да свештеници, вероучитељи и њихове породице треба да изађу на испашу, па да мало попасу траву на ливаду. Логика му је "јача страна".

 

 

На крају као шлаг на торти је посебно уоквирена вест:

 

 

 

Oživeo gotovo mrtve ljude
IZLEČIO RAK I CEREBRALNU PARALIZU

Iscelitelj Alen Azarić u jedna od svojih najneverovatnijih postignuća ubraja dečaka koji je imao težak oblik cerebralne paralize i kome je pomogao da stane na noge i prohoda.

- Taj momak je bio veoma bolestan. Lekari su rekli da mu nema spasa i da nikad više neće moći da stane na noge. Bog je napravio čudo. Izlečili smo ga i sada on hoda i normalno živi. On nije jedini slučaj, spasao sam i čoveka koji je imao metastaze raka i niko nije verovao da će se izlečiti.

 

До малочас је Бог спасавао, одједном спасава Ален ("спасао сам човека..."). 

 

И сад, како да једна полуписмена, нецрквена, анти-клирикално расположена маса да оваквом човеку не верује? Све се добија брзо, инстант, ништа не кошта, попови-лопови, мртве подиже...

 

кад прочитате коментаре испод ове "вести" на овоме што се продаје на трафици а нису новине, све ће вам бити јасно. 

 

Кад дође време онога ко се зове Антихрист, мислим да неће морати баш ни мало да се потруди. Све му је већ умешено и обешено. 

 

А ви драга браћо и сестре памет у главу. Не дозволите да вас ђаво превари.

 

 

 

На крају бих навео пример ове скорашње трагедије да је она морончина и будала "деда који воли јорговане" убио млађану девојку од 18 година због "неузвраћене љубави". Верујем да вам није промакло то да је све време ишао код врачаре, код људи сличних Алену и екипи, и која га је упућивала, тако да се све завршило баш онако како то животомрзац-ђаво и жели- смрћу.

 

Имате пример и онога што је решетао људи у Јабуковцу. Иста прича...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na zalost, toga je uvek bilo, a u kriznim vremenima je takvih sve vise i vise...a ljudi se u ocaju hvataju i za slamku. Svi bi hteli neko instant resenje svoga problema, pa im treba  " zastupnik kod onoga gore"  a pri tom pojma nemaju o Bogu niti o tome ko je taj koji ih zastupa i kod koga...a ako se pojavi u medijima, mora da je dobar  ;) pogadja, pomaze, sidu leci... 7896634

Share this post


Link to post
Share on other sites

Очај и незнање је плодно тле за овакве ствари . Људи у очају покушавају све и не треба их увек кривити због тога .

Има и кривице и у нама који верујемо у Бога , јер се нисмо довољно потрудили да неке људе одвратимо од тога и у место да иду код врачара , дођу у цркву или код лекара и тамо реше свој проблем.

Share this post


Link to post
Share on other sites
a ljudi se u ocaju hvataju i za slamku.


Људи у очају покушавају све и не треба их увек кривити због тога .

 

Има и случајева када су се људи "хватали и за сламку", све живо покушавали, само никако да оду у цркву... Одлазили по врачарама/гатарама/саи бабама, мехер бабама, али бабама/мати боркама/итд итд, а да нису ниједном отишли код Василија Острошког, Петра Цетињског... Тако да, дављеник се "хвата за сламку", само никако да се уместо сламчице ухвати за "стуб и тврђаву Истине".

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

 

Има и случајева када су се људи "хватали и за сламку", све живо покушавали, само никако да оду у цркву... Одлазили по врачарама/гатарама/саи бабама, мехер бабама, али бабама/мати боркама/итд итд, а да нису ниједном отишли код Василија Острошког, Петра Цетињског... Тако да, дављеник се "хвата за сламку", само никако да се уместо сламчице ухвати за "стуб и тврђаву Истине".

 

 

E to si potpuno u pravu, nazalost je tako. Sta znam...valjda od nevere ne mogu da odu u crkvu. Ne vide tamo na licu mesta kako im se drese konci, muti/bistri voda, cvrci olovo....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ako sarađuje sa demonima, traženo isceljenje ili rešenje će dobiti odmah, po ceni Pakla, a u Crkvi ga možda ne dobije nikada, jer Bogu to nije ugodno.


Каква су твоја искуства сарадње са демонима? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pristustvovao sam prizivanju Hekate, ali ništa se nije desilo. Kasnije se ukazala drugarici koja je vodila ritual, u snu i dok je džogirala. Kao ateista, takve tvrdnje bih morao da prihvatim sa rezervom i verujem da je samu sebe istripovala.


Добро све то. Ти лично значи ниси изводио ритуале. Из које се литературе информишеш о окултизму генерално?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Добро све то. Ти лично значи ниси изводио ритуале. Из које се литературе информишеш о окултизму генерално?

 

ja sam licno izvodio milion rituala, informisao se iz gomilu literature, nikad se nista nije desilo to su sve price za malu decu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Сличан садржај

    • Од stevanjuric,
      Политика Online - Како су живели Исусови савременици
      WWW.POLITIKA.RS Ако желите да разумете Нови завет, пробајте да разумете живот његових савременика, њихове навике и уверења, традиционалне представе, свакодневне бриге. Овом поруком својим српским...  
    • Од Логос,
      Поједини сматрају да ће се у вештачкој интелигенцији, када електронски роботи довољно овладају комплексним алгоритмима понашања, сасвим природно пројавити и разне људске одлике, попут свести о лепоти и хумору, болу и задовољству, слободној вољи и савести. Како читамо код Роџера Пенроуза у Царевом новом уму, то је једно врло наивно веровање. Вољу је могуће замислити једино у недетерминистичком свету. А да ли је такав наш свет? Зашто је слободна воља камен спотицања за људски ум?     У свету је постојало много великих учитеља мудрости. Они су изнели врхунска учења о доброти, правди, љубави, истини, вољи и сл. тако да су њихови следбеници стекли показатеље за етичан, врлински живот. Ипак, ниједан од ових великана духа није био личносна персонификација својих учења. Једино је Христос лично оваплотио истине о којима је говорио. Он је ипостасна вера, лепота, мудрост, љубав – и ипостасна воља. Ово „ипостасно“ треба разумети тако да Христос своју вољу остварује не просто као импулсе своје природе (натурална реакција), него као самовласно и хтеднуто испољавање природе која је у власти личности. Код Христа воља бива активирана не неким неуролошким дејством (иако као човек Он поседује и природну физиологију) колико личносним „оверавањем“. Њена врхунска овера била је пред Голготу. Зато је могуће да Он онима који га убију не узврати природно (љутњом, осветом и сл.) него на лични начин (ипостасно), што ће рећи слободом која им дарује живот вечни и васкрсење. Закључимо да Христос својом влашћу преображава импулсе природе у дела воље, тако да они не буду резултат природне нужности, као што је случај код нас. Његова ипостас није биолошка него – из нашег угла гледано – есхатолошка, будући да је утемељена у Светој Тројици.   Ово нас подстиче да нагласимо појам (пр)оверавања, верификације. Све што је вредно мора да прође кроз огањ провере. Један монах је на почетку свога подвига – као циљ живота – затражио да му Бог да дар љубави. Његов старац му је на то рекао да пази шта тражи, да се ради о једном ризику. Пре него што дарује љубав Господ хоће да добро провери човека. Историја је поље тог одмеравања и она показује ризичност човековог статуса. Наиме, у стихијним снагама овог света тешко је да се у људском духу, како је писао о. Г. Флоровски, разбуди „воља за вољом“, што ће рећи: смелост слободе услед сазнања о стваралачкој дужности и одговорности човека. У свету који пулсира од кретања и који се представља као „завршен“ (а није), појединац доживљава своју немоћ. Генијалне скулптуре Алберта Ђакометија (једног од најзначајнијих скулптора XX века) показују тај усуд (τὸ πεπρωμένο) фигурâ које подсећају на усамљено дрвеће усред зиме које је изгубило своје листове. Није ни чудо: значајну улогу у његовом делу играла су философска питања о људској ситуацији, као и егзистенцијалне и феноменолошке расправе. У својој вулканској богопламености архимандрит Јустин Поповић је у Философским урвинама написао и ово: „обрести се у овом загонетном свету као човек: то је прво и највеће изненађење“. Но, изненађење може да буде и непријатно. У том зачараном космизму лежи зеница трагизма јер је човек обремењен тајнама око себе. Сићушан је у односу на несагледиви универзум и његова воља се показује слабашном. Па ипак, у јеку таквих и сличних гледишта о човеку, Оци Цркве су развили једну оптимистичну антропологију воље која води ка разумевању човека као макрокосмоса. Патристички VII век ће уздићи вољу до степена једне свеобухватне способности. Како је дошло до тога?   Још у IV веку један Отац Цркве је човека описао као макрокосмос у микрокосмосу (цео свет је мален у поређењу са савршеним човеком), имплицирајући да је човек, будући боголико биће, потенцијално већи од целог света. Можемо замислити колику вољу му је дао Бог када му је поверио да по слици Творца влада светом и усмерава га ка извору постојања. С обзиром на значај воље, хришћанска књижевност је дошла до широке лепезе изразâ за вољни феномен човекове личности (воља, вољност, апетит, хтење, жеља, опредељење, извољење, избор, итд.) Сви ови појмови се међусобно разликују; рецимо, θέλημα указује на моћ, а θέλησις на однос.   Да бисмо још више разумели значај воље, обратимо пажњу да Бог путем своје вољне енергије, „оспољашњује“ начин свог постојања и живота. У Светој Тројици не постоји избирљива воља него „божанска и очинска (πατρικὸν) воља“ (сходно једном максимовском изразу који поставља Оца за првоначално ипостазирање заједничке воље) која је проста и коју деле Три Личности. Истовремено, пошто су створена бића производ његове слободне воље, то Бог познаје сва бића као саму своју вољу или своје жеље. Међутим, за разлику од Бога, човек је „вољно биће“ у конфликтном (палом) стању. Сви знамо како је тешко да се две личности са јаком вољом сложе: тада оспољашњење представља претњу за друго биће. Примери из брачне или монашке заједнице то илуструју. Постоје суптилна или манифестна неслагања између стварног понашања света, човека, црквених власти итд и њиховог описа у класичним уџбеницима.   Да бисмо разумели да је ли слободна воља илузија коју ствара наш мозак (убеђује нас да смо ми начинили слободан избор из расположивих опција док је избор већ био начињен), морамо поћи од чињенице да се постојање света уистину не заснива на природи или вољи света, него на вољи Другог. Међутим, Бог је човекову самовласност „поставио као закон“, сагласно једној антиномичној формулацији Св. Григорија Богослова. Бог, тако, установљује човекову слободну вољу. Тиме Григорије жели да каже да слободни избор не само да је могућ, него је и неопходан. Међутим, природу ове воље треба објаснити.   Максим Исповедник приказује природну вољу као један апетит који је на располагању човековом логосу; воља је логосна, па тиме и самоодређујућа. Међутим, воља је и постављање циља а то садржи и многе фантастичне елементе; Максим Исповедник је дефинише као фантастични апетит. И док воља припада природи само као „пуко (просто) хтење“, воља као начин или „како“ воље припада личности.   Обратимо пажњу, међутим, да су Св. Григорије Ниски и Св. Максим Исповедник сматрали да је воља седиште греха. (Стари Грци нису повезивали грех са вољом него са нечистотом.) Стога није исто исцелити људску природу и њену вољу. Исцељење природе бива кроз Христово свеукупно дело које кулминира у васкрсењу. Међутим, сврха исцељења воље је у њеном слободном преобраћењу а то може доћи само изнутра, љубављу. То не може учинити нико уместо нас самих.   Према томе, воља о којој је овде реч не своди се на слободу избора. Она је оно стање о коме смо говорили: лично хтеднуто постојање пред Богом, човеком и светом. Тако права воља није она која се колеба између чињења и нечињења. Штавише, за њу избор не постоји у виду дилеме, него у виду афирмације богодане логосности. Дакле, ако се слобода избора тиче само средине пута а не циља-предодређења, тада ми као хришћани не тежимо слободи која се испоставља као избор између више могућности, него слободи као начину постојања покретаном љубављу.   Енигма теологије, као и уметности, лежи у непознавању путева сазнања унапред. Уосталом, духовни живот је ризик. У теологији влада правило да оно непредвидљиво постаје део живота. Међутим, постоје одређене константе у богословљу које не дозвољавају замагљивање истине: истина се, према томе, не налази у фалсификату, неправди, самовољи, неслободи, казни, прогону… Највише се треба клонити оних који сматрају да поседују истину, да унапред знају „чињенице“, да им је загарантована доминација контекстом… Procul a Jove procul a fulmine. Стога је мрзовоља (или зловоља) међу антиподима горњих појмова воље. Она је пут у гнев, мелахнолију и пад. Апостол Павле је писао Титу (такође епископу): „А епископ као Божији домоуправитељ треба да буде… не самовољан, не гњевљив, не пијаница“ (Тит. 1, 8). Благодат разбуђује слободно произвољење које, у труду подвига, чува човека од волунтаризма пада.   За разлику од самовољних теолога, харизматични теолози не знају откуда им је дошла просветљујућа мисао. Као што је Пикасо приметио да сваки сликар, чак и онај академски, пред сликање неког дела, постаје „лаички сликар“, тако и ми можемо рећи да је сваки прави теолог, пре академског систематизовања мисли, један теолог-лаик. Када вам износи своје мисли на теолошку тему, Јован Зизјулас личи на дете које слободно и заносно приповеда о оном што је видело или доживело. Попут мале Хелене из „Кефалице“, којој навиру мисли и саме се претачу у њен слатки говор. Када дете црта оно нема страха од грешке него повлачи линије као да је потпуно сигурно како његова слика треба да изгледа. Слично је и када пева. То је дар.   Хеленина маштовитост нас подсећа на то да је φαντασία једна темељна одлика воље у антрополошком смислу, која се потврђује као могућност да превазиђемо себе тако што ћемо предодредити своју вољу на основу блаженог циља. Уосталом, сва блаженства су стављена у перспективу будућности (уп. Мт. 5, 3-11). Фантазија је могућност коју човек има да би постављао циљеве док превазилази своје моћи и своју власт (према којима је у контрадикцији), и да помоћу њих иновира своју вољу. Оци нас уче да интегритет имамо тек када наша љубав наведе слободну вољу да се више не супротставља богоданој природи.   Када си у поднебљу истине, тада нестаје тама јер „прође сенка закона, будући да је наступила благодат“. Истина осветљава и оно што је мрачно. Грчки сликар Јанис Царухис је рекао да „на Атици у подне тело упија сенке“. За такве опсервације треба имати посебан осећај. Кад се предаш „Духу који нема ни почетак ни крај“, тада постајеш слободан и примећујеш како једна врлина почиње да тражи другу. Слично томе, пак, кад човек учини један грех тада следи нови грех – на пример, покушава да слаже да га није учинио.   Христос, као превечни Логос Бога Оца у Духу Светоме, јесте личност у којој су протолошки „смештени“ нестворени логоси-жеље Божије о творевини. Он дела у историји на такав начин да Тајну његовога личносног отеловљења сви нараштаји могу вољно да прихвате као есхатолошко назначење, тако да њихово да буде вечно да (уп. Јак 5, 12).     Извор: Теологија.нет
    • Од Логос,
      Светом литургијом у Храму Светог Јована Владимира прослављен је празник Успења Пресвете Богородице. Светом службом Божјом началствовао је протојереј-ставрофор Слободан Зековић, саслуживали су му протојереј Љубомир Јовановић, јереј Младен Томовић и протонамесник Душан Динић парох кладовски.       У литургијској бесједи отац Слободан је истакао да увијек када славимо Мајку Божију то чинимо са великом љубављу и радошћу и ни пред ким хришћани не изливају своја осјећања и своје потребе у молитвама својим као када се моле Мајци Божијој.   „Јер она је Мајка свију нас и са љубављу нам притиче у помоћ увијек када је са вјером и љубављу призивамо“, казао је отац и додао да овај данашњи празник заузима централно мјесто међу свим празницима који су посвећени Пресветој Богородици.   Тумачећи данашње Јеванђеље када је Господ у кући Лазаревих сестара, Марије и Марте, рекао да Марија која је слушала ријеч Његову, док се Марта трудила око послужења , изабрала добар дио, отац Слободан је казао да тај добри дио јесте да слушамо ријеч Божију.   „И да се трудимо да свој живот устројавамо по ријечи Божијој која је једина спасоносна. И зато Господ каже да је Марија добри дио изабрала. Не чита се узалуд ово Јеванђеље на празнике Мајке Божије, зато што је управо Она најљепши примјер дала свима нама како треба бити послушан ријечи Божијој, вољи Божијој и како треба по ријечи Божијој живјети.“   Оном Њеном ријечију: „Ево слушкиње Господње, нека ми буде по ријечима Твојим,“ којима је Богородица одговорила на благу вијест архангела Гаврила, почело је спасење рода људскога, истакао је прота Слободан подсјетивши да је до последњега свога издисаја, Мајка Божија увјек била спремна да твори вољу Божију, послушна ријечи Његовој а по ријечи Господњој: „Заиста су блажени они који ријеч Божију слушају и држе је.“   Отац Слободан је нагласио да је Пресвета Дјева Богородица била најчистији изданак који је икада род људски подарио. И због те своје чистоте је била Божија изабраница:   „Она се удостојила да послужи великој тајни оваплоћења Сина Божијега. Њена утроба, коју у овоме Јеванђељу жена из народа благосиља (Блажена је утроба која те је носила и дојке си сисао), постала је шира од небеса. У своју утробу Она је примила Сина Божијега. Преко Ње се Господ Духом Светим оваплотио, примио на себе људску природу и људско тијело. Постао у свему нама подобан, осим у гријеху. Себе је добровољно унизио да би нас гријехом пале, упрљане и отпале од заједнице са Богом, поново увео у ту заједницу једном заувјек. „   Нагласио је отац да Мајка Божија, која је понијела у утроби својој Спаситеља свијета, најближе стоји престолу Божијем и моли се за спасење рода људскога. Појаснио је да иако је Богомајка била савршена и чиста цијелога свога живота, ипак рођењем, од својих родитеља, Светих и праведних Јоакима и Ане,  наслиједила је прародитељски гријех због којега је и човјек постао смртан.   „Тако да је и Она у данашњи дан окусила смрт, али је Господ, Њу, мајку своју пречисту, удостојио онога што је обећао и свакоме од нас. А то је васкрсење из мртвих. Васкрсење тијела. Што ће се и десити када Господ дође поново да суди живима и мртвима. Када ће бити општи суд свему свијету и свим покољењима људским. Али прије тога општега суда и општега васкрсења, Господ је удостојио те благодати и те радости Мајку Своју. И Она са на данашњи дан упокојила, али је Господ Њу и подигао из гроба, васкрасао тијелом и узнео на небеса“, бесједио је протојереј-ставрофор Слободан Зековић.   У даљој бесједи отац Слободан је испричао да као што је Свети апостол Тома морао да се лично увјери у Христово васкрсење, а преко њега и свако од нас, тако је опет апостол Тома послужио да се открије и ова света и велика тајна да се Мајка Божија удостојила васкрсења из мртвих. Он је трећег дана замолио да се отвори Њен гроб како би цјеливао Њено свето тијело. И гроб је био празан као и оног трећег дана када су мироносице ишле да помажу тијело Христово. Она се удостојила, милошћу и љубављу Сина Свога, васкрсења из мртвих.   „Велика је радост овога празника и ту радост нека увијек носимо у својим срцима. Да се увијек молимо Мајци Божијој да нас заступа пред престолом Сина Свога. Њеним молитвама да нас Господ утврди у вјери, у свакоме доброме дјелу. И молитвама Пресвете Дјеве Богородице, да се и ми удостојимо Царства небескога гдје ћемо у сву вјечност радовати се гледању лица Божијега и сусрету са Пресветом Богородицом и свима светима. Радовати се у вјечности једни другима. Нека би нас Господ молитвама Њеним удостојио те радости, а Њему који је предиван у Пресветој Дјеви Богородици нека је слава и хвала у вјекове вјекова. Амин“, закључио је у својој надахнутој бесједи протојереј-ставрофор Слободан Зековић.   Вјелики број вјерника који је постио Госпојински пост приступио је Светој чаши и причестио се Светим тајнама Господњим.     Извор: Митрополија црногорско-приморска
    • Од obi-wan,
      https://www.facebook.com/samospoznaja1026/photos/a.745659128976654/1098475130361717

      Ми смо (као) нека напредна генерација, која са подсмехљивим тоном говори о прошлим временима. Па се тако говори о мрачном средњем веку, примитивним људима старог века, необразованим припадницима ,,прединтернетске" генерације... Укратко, из појединих прича делује као да је само генерација која је доживела појаву интернета оно што вреди у читавој историји човечанства. Док ово наводим, мислим, пре свега, на област стицања знања. А ми смо га (као) препуни.
      А сада, доста са фикцијом, пређимо на реално стање. Ми смо непоправљиви идиоти који мисле да много знају, што је најгоре могуће решење. Чињеница да се све информације налазе на само пар додира екрана, створила је илузију да се све те информације заправо налазе у нашој глави. И налазе се - док се не истроши батерија или не нестане интернет; тада, мање-више, постајемо имбецили.
      Тачно, у глави имамо много више информација од неких ранијих генерација, али ту постоји један проблем - ослањањем на интернет изгубили смо моћ коришћења информација за сналажење у животу, доношење закључака и промишљање. Информације нису саме себи циљ, оне су средство. Да не говорим о томе да смо тотално изгубили разборитост, па не умемо да разликујемо стварне информације од лажних и корисне од бескорисних. И такве особе са омаловажавањем гледају на све претходне ,,неуке" генерације.
      Насупрот хиперпродукцији надмених идиота, стоји скоро па изумирање правог знања, знања утемељеном на систематском, дуготрајном и свестраном претресању феномена који се посматра. Све више нестаје плодоносно промишљање. Нема ни анализе, ни синтезе.
      Ево конкретног примера. Надмени идиот зна пар цитата из Аристотелове ,,Никомахове етике", на које је налетео на некој очајној страници попут ове моје. Није ни прочитао дело, али гаји илузију да јесте, живи у лажи. Припадник наведене изумрле врсте је заиста прочитао ,,Никомахову етику", непрестано промишљајући о њеној садржини и, напослетку, схвата њену поруку, закључује, и те закључке убацује у исту корпу са осталим закључцима које је до тада извео, да би их упоредио и преиспитао себе. Након тог процеса, он је свестан да ништа не зна, док је надмени идиот пун себе, јер може у свако доба да испали пар цитата и одушеви масу.
      Интернет је користан све док нам служи као један од извора сазнања и формирања знања. Странице попут ове су корисне, ако се схватају као најситнија плочица у безграничном мозаику знања. Ако се ваш пут ка знању завршава код привременог одушевљења неком објавом, неким цитатом, онда морам да констатујем да сте упали у замку, да сте идиот. Надменост је већ упитна. Чак вас ни то што ћете поделити фотографију на којој читате неко штиво, не раздваја од групације надмених идиота (ко би рекао?!).
      Нека моја порука буде схваћена на прави начин - ослободимо се замке и престанимо да лажемо себе. Имамо веће могућности од ранијих генерација, али их не користимо. Имамо модерније пушке, али не знамо да пуцамо.

Све поруке на форуму, осим званичних саопштења Српске Православне Цркве, су искључиво лична мишљења чланова форума 'Живе Речи Утехе' и уредништво не сноси никакву материјалну и кривичну одговорност услед погрешних информација. Објављивање информација са сајта у некомерцијалне сврхе могуће је само уз навођење URL адресе дискусије. За све друге видове дистрибуције потребно је имати изричиту дозволу администратора Поука.орг и/или аутора порука.  Коментари се на сајту Поуке.орг објављују у реалном времену и Администрација се не може сматрати одговорним за написано.  Забрањен је говор мржње, псовање, вређање и клеветање. Такав садржај ће бити избрисан чим буде примећен, а аутори могу бити пријављени надлежним институцијама. Чланови имају опцију пријављивања недоличних порука, те непримерен садржај могу пријавити Администрацији. Такође, ако имате проблема са регистрацијом или заборављеном шифром за сајтове Поуке.орг и Црква.нет, пошаљите нам поруку у контакт форми да Вам помогнемо у решавању проблема.

×
×
  • Create New...