Jump to content

Придружите се нашој ВИБЕР ГРУПИ на ЛИНКУ

Guest свештеник Иван Цветковић

Разговарајте са др Драганом Богдановићем о здрављу и лечењу

Recommended Posts

Pa i tu krivicu, svoju ili tuđu treba shvatiti samo kao fazu prihvatanja problema. Dobro je da ta faza što pre prođe.

 

и захваљујем доктору на простору.

 

Evo i ja da se zahvalim Draganu.

Dragane izvini, oprosti ovoj kokoški...

 

Neću više.

Share this post


Link to post
Share on other sites

VITAMIN C Izvori vitamina C

Organizam čoveka nije sposoban da sam sintetizuje vitamin C, tako da se ovaj vitamin u organizam unosi isključivo namirnicama biljnog porekla, pre svega putem svežeg voća i povrća.

Najbolji izvori vitamina C su citrusno voće (limun, pomorandža), bobičasto voće (crna ribizla), šipak, paradajz, nekuvan kupus, aronija, zelena paprika (pre svega deo oko peteljke) i zeleno voće.

NAPOMENA! Ne preporučuje se unošenje vitamina C u kombinaciji sa aspirinom, pošto može izazvati krvarenje i crevne smetnje.

Sadržaj vitamina C u prehrambenim proizvodima

Namirnica Sadržaj vitamina C
(mg / 100 g namirnice) Šipak 1025 Peršunov list 166 Paprika - sveža 139 Ribizla - crna 136 Ren 114 Kelj - zeleni 105 Kelj - pupčar 104 Mirođija 93 Karfiol 70 Jagoda 59 Limun 53 Keleraba 53 Pomorandža 51 Kupus - crveni 50 Spanać 47 Luk - vlašac 47 Kupus - beli 46 Kelj - običan 59 Grejpfrut 45 Peršun - koren 41 Blitva 39 Ribizla 35 Praziluk 30 Rotkva 29 Rotkvica 29 Grašak - zeleni 25 Malina 25 Paradajz 24 Ananas 21 Boranija - zelena 20 Paškanat 18 Krompir 15 Orah 15 Luk - beli 14 Dunja 13 Cvekla 10

 

Ovo sve je bitno znati sad u vreme mrazeva kad nas vitamin c stiti od virusa gripa,prehlada....
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pneumotoraks je stanje koje označava prisustvo vazduha u pleuralnom prostoru. 

Vazduh dospeva u pleuralni prostor iz spolja šnje sredine zbog prekida kontinuiteta pleuralne membrane, tj. viscrealne, parijetalne ili medijastinalne pleure i u zavisnosti od toga može biti otvoreni, zatvoreni i tenzioni. Do toga najčesce dolazi rupturom visceralne pleure i prodorom vazduha iz pluća u pleuralni prostor. 

Rezultat prodora vazduha u pleuralni prostor je kolaps pluća. Pneumotorax je najčesće unilateralan, retko se javlja bilateralni. Ukupan rezultat pneumotoraksa je gubitak volimena pluća, a to može ugroziti život bolesnika sa respiratornom insuficijencijom

Klasifikacija

Pneumotorax se kalsifikuje na:

•    Spontani (primarni  i sekundarni)
•    Traumatski 
•    Jatrogeni

Spontani poneumotoraks nastaje bez traume ili nekog očiglednog razloga, a traumatski pneumotoraks je rezultat direktne penetrantne ili tupe traume grudnog koša zbog koje nastaje rascep bronha, pluća i visceralne plure, jednjaka, zida grudnog koša i parijetalne pleure. 

Spontani pneumotoraks se deli na: pneumotoraks2.jpg
•    Primarni 
•    Sekundarni

Primarni spontani pneumotoraks se javlja kod inače zdravih osoba za koje se zna da nemaju poznatu plućnu bolest.

Sekundarni spontani pneumotorax nastaje kao komplikacija klinički ili radiografski utvrđene bolesti pluća, najčešće hronične opstruktivne bolesti pluća. Pneumotoraks može izazvati parcijalni ili kompletan kolaps pluća.

Etilogija primarnog spontanog pneumotoraksa se vezuje za rupturu subpleuuralnih blepsa u vrhu pluća. Patogeneza subpleuralnih blepsa (vazduhom ispunjeni prostori u samoj visceralnoj pleuri) nije u potpunosti poznata, ali je moguće da su one kongenitalne ili nastaju zbog zapaljenja ili poremećaja kolateralne ventilacije. Primarni spontani pneumotoraks se javlja najčesće u fazi mirovanja u životnom dobu oko 20. godine, a redak je iznad 40. godine starosti. Rizične grupe bolesnika za pojavu primarnog spontang pneumotoraxa su:

•    Visoke mršave mlade osobe (zbog povećane razlike u gradijentu pritiska između vrha i baze pluca)
•    Pušači (zbog razvoja bolesti malih disajnih puteva)
•    Klimatski faktori
 
 

Epidemiologijapneumotoraks_doktor.jpg

Primarni spontani pneumotoraks javlja se pretežno kod zdravih muškaraca. Primarni spontani pneumotoraks predstavlja ozbiljan globalni problem. Javlja se kod zdravih osoba sa opisanom incdencom od 18 do 28 / 100.000 osoba godišnje kod muskaraca i 1.2 do 6 / 100.000 osoba godišnje kod žena. Većina bolesnika je starosti ispod 45 godina. Kjaergaard 82%, George 56.2 %, Coloni 78%.   
 
Podaci o učestalosti muškog pola su slični: Inoye navodi podatak da je odnos 8:1 u korist muškaraca. Primarni sponatani pneumotoraks se nešto češće javlja na desnoj strani, a bilateralni pneumotoraks se javlja kod manje od 10% bolesnika.

Primarni spontani pneumotoraks se klinički najčešće manifestuje bolom u grudnom košu (akutno nastaje, lokalizivan je na strani kolapsa pluća) i tahipnejom, ali može se poajviti i bez simptoma. 

Dijagnoza se postavlja na osnovu anamneze, fizikalnim pregledom i nalazom karakteristične, takozvane pleuralne linije na radiografiji grudnog koša. Prilikom fizikalnog pregleda može postojati srednje izražena tahipneja, a ostali vitalni znaci su uglavnom normalni. Na starni kolpsa plaća fremitus može biti odsutan, perkutorni zvuk hipresonoran, a disajni šumovi se ne čuju. Na razvoj tenzionog pneumotoraxa treba posumnjati kada su evidentni cijanozahipotenzija i tahikardija.
 

Lečenje

doktor.jpgSuština lečenja je uspostavljanje negativnog plauralnog pritiska, tj. reekspanzija pluća i potpuna obliteracija plućnog prostora. Većina recidiva se javlja unutar preve godine. U lečenju pneumotoraxa se najčešće primenjuju torakalna drenaža i operativno hirurško lečenje, a retko metode opservacije, mirovanje i pleuralna  aspiracija- eksuflacija. Torakalni dren se postavlja u II mrp. u visini medioklavikularne linije ili pozadi kroz II mrp. Dren je povezan sa sistemom za aktivnu aspraciju preko koga se u pleuralnom prostoru uspostavlja negativan pritisak od -20 cm do -30 cm Vodenog stuba. Indikacija za operativno hirurško lečenje su stalni gubitak vazduha, recidivi pneumotoraxa. U hirurškom lečenju se primenju video asistirana torakalna hirurgija (eng. VATS) i pristup kroz torakotomiju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravom hranom do zdravog srca

 

Srce je mišićni organ, svojevrsna ”pumpa” za krvotok u našem organizmu.

Nažalost, u današnje vreme stresovi, nezdrava ishrana i korišćenje duvanskih proizvoda su svakodnevica. Shodno tome i broj osoba sa srčanim tegobama se povećava.

Možete izbeći srčane probleme ako se trudite da izbegavate stres i nerviranje, ako ste pušač rešite se tog poroka, boravite što više na svežem vazduhu, konzumirajte hranu bez mnogo masnoća i naravno, ne u velikim količinama.

Bavljenje odgovarajućim sportom je veoma poželjno za dobrobit srca. Bilo bi dobro da u svoj jelovnik uvrstite dole navedene namirnice.

Mlečni proizvodi – mleko, sir i jogurt ako su redovno na Vašem jelovniku, odlična su preventiva protiv viskog krvnog pritiska koji može dovesti do infarkta.

Jabuka deluje blagotvorno na zdravlje čitavog organizma. Osim što je dobra za zdravlje zuba, pospešuje probavu, snižava nivo lošeg holesterola, dve jabuke na dan trebalo bi da smanje opasnost od srčanog udara.

Brusnica je takođe prijatelj Vašeg srca i krvnih sudova. Bilo bi dobro da pijete 3 čaše soka od brusnice svakog dana. Brusnica sprečava kancerogena oboljenja ili napredak kancerogene bolesti.

Soja obiluje antioksidansima. Trebalo bi da bude neizbežna na jelovniku dijabetičara, gojaznih osoba, pušača, osobama koje obavljaju stresan posao.

Sok pomorandže je saveznik u snižavanju lošeg holesterola. Takođe, ako redovno pijete sok od pomorandže smanjićete rizik od naslaga i zadebljanja krvnih sudova oko 30 % .

Savet plus: ako, nevezano za ishranu, osećate bilo kakve srčane tegobe, posetite kardiologa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa mislim na sport koji je odgovarajuci kako za Vase godine, tako i za Vase trenutno zdravstveno stanje,mislim na granu sporta,koja nece dovesti tokom bavljenja njome do opterecenja srca i kardiovaskularnog sistema.

Treba naci sportsku disciplinu koja Vam odgovara,i u kojoj uzivate,preporucuje se plivanje,trcanje,voznja biciklom,itd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trčanje može da vam produži život za 3 godine

 

Novo istraživanje pokazuje da trkači mogu da žive u proseku tri godine duže od osoba koje ne trče. Ali, najbolja vest koju donosi ova 15-godišnja studija jeste da možete da produžite život čak i ako trčite sporo nekoliko minuta dnevno. 
 
,, Ljudi ne moraju da trče mnogo da bi doprineli svom zdravlju’’, kaže glavni autor Dak-čal Li , asistent na kineziologiji na Državnom univerzitetu u Ajovi. ,, Nadam se da će ova studija motivisati više ljudi da počnu da trče i nastave sa tom praksom u cilju što boljeg zdravlja.’’ 
 
Iz studije se ne vidi jasno da li je duži životni vek direktno izazvan trčanjem. Istraživači su samo dokazali da postoji snažna veza između trčanja i dužeg života. Može biti da su zdravi ljudi oni koji biraju da trče, napominju autori studije. Istraživači su pokušali da kontrolišu podatke tako da u obzir uzmu i ove faktore. 
 
Važeće američke preporuke za fizicku aktivnost glase minimum 75 minuta nedeljno trčanja ili druge aerobik aktivnosti visokog intenziteta, ili 30 minuta vežbanja umerenim intenzitetom skoro svakog dana tokom nedelje. 
 
Ali osobe koje su vežbale manje od toga su ipak ostvarile značajnu korist po svoje zdravlje, kaže ovo novo istraživanje.
 
Umereno trcanje svake nedelje – manje od 51 minuta, kraće od 9,5 kilometara, sporije od 9,5 kilometara na sat, ili samo jednom ili dva puta - i dalje je povezano sa velikim koristima po zdravlje u poređenju sa praksom da se uopšte ne trči – kažu istraživači u najnovijem broju časopisa Journal of the American College of Cardiology.
 
Studija takođe pokazuje da možete i da preterate. Osobe koje su redovno trčale manje od sat vremena nedeljno smanjile su rizik od smrti jednako kao one koje su trčale tri ili više sati nedeljno. 
Previše trčanja povezano sa kraćim životnim vekom
running.jpgStudija je obuhvatila više od 55.000 odraslih osoba starosti između 18 i 100 godina, koji su praćeni u periodu od 15 godina da bi se utvrdilo da li postoji veza između trčanja i dužine života. Oko jedne četvrtine ove grupe su činili trkači. 
 
Učesnicima je rečeno da popune upitnik o svojim navikama vezanim za trčanje a potom su istraživači beležili podatke o onima koji su umrli tokom perioda studije. 
 
Istraživači su ustanovili da ljudi koji ne trče imaju za tri godine kraći očekivani životni vek od trkača. Trcanje je povezano sa 30 odsto manjim rizikom od smrti usled bilo kakvog uzroka i 45 odsto manjim rizikom od smrti od bolesti srca ili mozdanog udara  u poređenju sa odsustvom trčanja kao aktivnosti. 
 
Čak i oni koji ne trče mnogo ostvaruju velike prednosti. Trcanje najmanje 30 do 59 minuta svake nedelje – što je jednako dužini od samo 5 do 10 minuta dnevno – povezano je sa 28 odsto manjim ukupnim rizikom od smrti i 58 odsto smanjenim rizikom od smrti usled bolesti srca u poređenju sa odsustvom trčanja kao aktivnosti. 
 
,, Prednosti u pogledu dužine životnog veka kod trkača su bile slične bez obzira na dužinu trčanja, pređenu razdaljinu, učestalost, obim i brzinu’’, kaže Li. Ove prednosti su ostale evidentne čak i kada su istraživači u obzir uzeli faktore kao što su telesna tezina, pusenje, konzumiranje alkohola ili zdravstveni problemi. 
 
Međutim, trkači moraju da budu istrajni. Uporni trkači – oni koji su redovno trčali šest godina u proseku – ostvarili su najveće prednosti, ustanovili su autori studije. 
 
Poboljšana funkcija srca i pluća je ključna za zdravstvene benefite od trčanja, kaže Li. Trkači obuhvaćeni studijom bili su za 30 odsto u boljoj fizičkoj kondiciji od onih koji nisu trčali, a njihova kondicija je rasla sa vremenom koje su provodili u trčanju. 
 
Dr Majkl Skot Emeri , kopredsednik Saveta za sport i vežbanje Američkog koledža za kardiologiju, smatra da je ,, donekle iznenađujuće da 5 do 10 minuta trčanja ima takav uticaj na zdravlje’’. 
 
,, Ovo pokazuje da najveću korist imate ako se pokrenete i nešto radite, čak i ako to nije u skladu sa važećim smernicama. I malo je bolje od ničega’’, kaže Emeri, kardiolog iz Grinvila u Južnoj Karolini.
 
Ali, dodaje on, trčanje ima više potencijala za povrede od hodanja, uključujući probleme sa zglobovima, iscasenje clanka, sindrom trkacke potkolenice,bol u ledjima i istezanje misica. 
 
Ljudi možda imaju sličnu korist od hodanja na istoj razdaljini tokom dužeg vremenskog perioda, predlaže on.
 
,, Trčanje ima više potencijala za povrede, ali hodanje traje duže’’, kaže Emeri. ,,Morate da pronađete kombinaciju koja vam najviše odgovara.’’ 
 
Li se slaže da osobe zainteresovane za trčanje treba da počnu polako i da postepeno razvijaju ovu naviku. 
 
,, Trčanje je intenzivna aktivnost i zato se neaktivnim osobama preporučuje da počnu sa hodanjem pre nego što krenu da trče, kako bi smanjili rizik od povrede’’, kaže on. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pomaže Bog

 

Zanima me koja je referentna vrijednost nivoa hemoglobina u krvi kod djeteta starog 15mjeseci?

 

Naš doktor pedijatar kaže da je novo hemoglobina od 105 sasvim zadovoljavajuci dok recimo drugi pedijatar u KBCu (nismo vodili dijete od doktora to doktora, poštujemo i slušamo doktorska upustva radili smo druge pretrage na KBCu)  kaže da je dijete anemično i zbog tako malog nivo hemoglobina podložno infekcijakma što je istina jer je u zadnjih 40 dana dva puta infekcije, prvi put gnojnu anginu drugi put jaku virusnu infekciju.

 

Molim za mišljenje? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Molim Vas doktore za pojašnjenje i Vaš savet/mišljenje o daljem pravcu lečenja i eventualnog daljeg ispitivanja.

Koja je vrsta bolesti u pitanju ako je dijagnoza spercijaliste ortopeda -M545 Dolor sacralis......koju je dao posle urađenog snimanja i dijagnostičkog nalaza koji glasi -RTG Spina bifida Herniae Sshmorl.

U pitanju je žena u 31-oj godini života ( '84 godište ).

Možda će i ovo biti važno,.... iz laboratorijskog izveštaja nekoliko rezultata je označeno :

bioh. rezult.:

s-urea - 2,3

s- LDH 451

hematol. rez.:

k- leukociti 10,4

k- neutrofili 6,6

k- RDW 15,5

imunohemijski rezultat :

s-ANTI TPO 17 IU/ml

Unapred hvala. Svako Vam dobro u Gospodu želim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja cu se samo nadovezati malo na ovu temu  sto se tice problema sa srcem. Mislim da ovaj svakodnevni stres mnogo utice na nas, tako da sve simptome koje ste naveli dr. Dragane , mogu takodje biti samo posledica preterane nervoze i stresa, a da zapravo nema bolesti nikakve. Kao sto je poznato, sve ide iz glave i nasih misli. Ne treba mnogo razmisljati ni paniciti bez potrebe. 

Ja sam sama svoj lekar i nikada ne pogresim! Danasnja medicina leci posledice a ne uzroke. 

Covek treba da se cuva dok je zdrav a kada se razboli , onda je kasno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


Све поруке на форуму, осим званичних саопштења Српске Православне Цркве, су искључиво лична мишљења чланова форума 'Живе Речи Утехе' и уредништво не сноси никакву материјалну и кривичну одговорност услед погрешних информација. Објављивање информација са сајта у некомерцијалне сврхе могуће је само уз навођење URL адресе дискусије. За све друге видове дистрибуције потребно је имати изричиту дозволу администратора Поука.орг и/или аутора порука.  Коментари се на сајту Поуке.орг објављују у реалном времену и Администрација се не може сматрати одговорним за написано.  Забрањен је говор мржње, псовање, вређање и клеветање. Такав садржај ће бити избрисан чим буде примећен, а аутори могу бити пријављени надлежним институцијама. Чланови имају опцију пријављивања недоличних порука, те непримерен садржај могу пријавити Администрацији. Такође, ако имате проблема са регистрацијом или заборављеном шифром за сајтове Поуке.орг и Црква.нет, пошаљите нам поруку у контакт форми да Вам помогнемо у решавању проблема.

×
×
  • Create New...