Jump to content

Руска Православна Црква о новим документима - анализа

Оцени ову тему


Препоручена порука

(Са коментарима и питањима на крају текста)

Став Руске Православне Цркве у вези с развојем технологија за евиденцију и обраду личних података

Архијерејски Сабор Руске Православне Цркве је 4. фебруара усвојио документ о позицији Руске Православне Цркве у вези с развојем технологија за евиденцију и обраду личних података. У целини наводимо текст документа који је објављен на сајту Патриархия.ru.

Свети архијерејски сабор Руске Православне Цркве

(2-5. фебруар 2013. године)

Позиција Цркве у вези с развојем технологија за евиденцију и обраду личних података

1. У току последњих година многи људи, укључујући и духовну децу Руске Православне Цркве, испољавају озбиљну забринутост због увођења нових електронских технологија, које се користе у раду грађана с државним установама и комерцијалним организацијама. Она се испољава у различитим облицима несагласности.

Оваква забринутост први пут се појавила због појединачног питања увођења идентификационог броја пореског обвезника и 19-20. фебруара 2001. године је разматрана на VII пленуму Синодалне богословске комисије Руске Православне Цркве. Пре тога је Свети синод Руске Православне Цркве у изјави од 7. марта 2000. године истакао: „Никакав спољашњи знак не наноси штету човековом духовном здрављу уколико не представља последицу свесне издаје Христа и изругивања вере.“

У складу с појавом нових технологија и њиховог укључивања у различите сфере живота био је потребан и развој црквене позиције, који је између осталог, нашао свој одраз у посланицама Архијерејског сабора из 2004. године упућеним председницима Русије и Украјине, Изјави Светог синода од 6. октобра 2005. године, Одлукама Архијерејског сабора из 2008. године „О питањима унутрашњег живота и спољашње делатности Руске Православне Цркве“, Основама учења Руске Православне Цркве о достојанству, слободи и правима човека, обраћању Његове Светости Патријарха Московског и целе Русије Кирила овлашћеном за права човека у Руској Федерацији од 28. јула 2009. године, Одлуци Архијерејског сабора из 2011. године „О питањима унутрашњег живота и спољашње делатности Руске Православне Цркве“. Делатност сваког свештенослужитеља или мирјанина треба да буде таква да се узима у обзир позиција изражена у овим документима.

2. Православна Црква не негира потребу државе за евиденцијом грађана. Пречиста Дјева Марија и свети Јосиф Заручник су послушавши ћесареву заповест „пођоше сви да се препишу, сваки у свој град“ (Лк. 2, 3) кренули у Витлејем, где је Спаситељ света и био рођен. Власт је од давнина вршила попис становништва и издавала је лична документа. Ове мере су потребне ради очувања правог поретка и друштвене безбедности, ради обављања економских и социјалних функција.

Црква учествујући у дискусији о методама евиденције не правда оне који избегавају грађанске обавезе или имају злочиначке циљеве, али брани право грађана да живе у друштву у складу са својим уверењима и принципима.

Проблеми везани за електронску идентификацију личности, за евиденцију и обраду личних података и даље се умножавају и компликују. Данас треба наставити с богословским, моралним и грађанским осмишљавањем ових проблема.

3. У друштву се шири основана брига због тога да коришћење доживотног личног дигиталног идентификатора у виду кода, карте, чипа или нечег сличног, може постати обавезан услов за приступ свих људи свим материјалним и друштвеним добрима од животне важности. Коришћење идентификатора заједно са савременим техничким средствима омогућава вршење тоталне контроле над човеком без његове сагласности – праћење његовог кретања, куповине, плаћања, медицинске прегледе, примање социјалне помоћи, друге правне и друштвено значајне активности, па чак и лични живот.

Већ сад изазивају забринутост активности на прикупљању и обради личних података деце, која се школују у општеобразовним установама, јер се често врши неконтролисано прикупљање података, који су очигледно сувишни за обезбеђење процеса учења. Многи верујући изражавају принципијелну несагласност с обавезним додељивањем идентификационог кода с његовим претварањем у неизмењиви, доживотни и посмртни атрибут. Осим тога, забринутост изазива све јача тенденција пораста прикупљања биометријских података о човеку, као и појава електронских идентификационих уређаја за имплантацију.

Све прикупљене информације могу не само да се користе, већ и да се аутоматски анализирају с циљем доношења управљачких одлука у погледу конкретног човека. А увођење идентификатора за потпуни преглед личности омогућава стварање јединствене базе података у којој у режиму реалног времена могу да се прикупљају, чувају и аутоматски анализирају подаци из различитих области човековог живота.

4. Позивајући се на своја уставна права, на хиљаде људи, укључујући и православне вернике, због ових или оних разлога, укључујући и религиозно мотивисане, не желе да прихвате нови идентификациони систем, да користе документа с електронским идентификаторима личности (личним кодом, бар-кодом, идентификационим бројевима). Многи од ових људи саопштавају о кршењу њихових уставних права. Ови људи често бивају лишени медицинске помоћи, старосних пензија и других исплата, израде докумената о инвалидитету и различитих олакшица. Понекад не могу да обаве имовинске послове, да се упишу на школовање или да заснују радни однос, да обављају предузимачку делатност, да плате комуналне услуге, да купе карте за превоз. Услед тога се формира читав слој људи искључених из свих области друштвеног и државног живота.

5. У задатке Цркве не улази детаљна анализа разлога због којих свака конкретна група људи одбија коришћење сваке конкретне технолошке новине или прихватање сличних новина. Међутим, Црква је убеђена да поменуте технологије не смеју бити без алтернативе и принудне. Они који одбијају да прихвате дате технологије треба да имају алтернативу – коришћење традиционалних метода за идентификацију личности, које се данас примењују у већини земаља канонске одговорности Московске Патријаршије. Црква сматра недопустивим све облике приморавања грађана на коришћење електронских идентификатора, аутоматизованих средстава за прикупљање, обраду и евиденцију личних података и личних поверљивих информација. Остварење права на приступ социјалним добрима без електронских докумената треба осигурати материјалним, техничким, организационим, а уколико је потребно, и правним гаранцијама. Црква сматра недопустивим принудно наношење на човеково тело било каквих видљивих или невидљивих идентификационих знакова, имплантацију идентификационих микро и нано електронских уређаја у човеково тело.

Због тога што поседовање личних информација омогућава контролу и управљање човеком кроз различите сфере живота (финансије, медицинска помоћ, породица, социјално осигурање, својина и друго), појављује се реална опасност не само од мешања у човеков свакодневни живот, већ и од саблажњавања његове душе. Црква дели бојазан грађана и сматра недопустивим ограничавање њихових права у случају да човек одбије да пристане на обраду личних података.

Пристанак грађана на коришћење средстава електронске евиденције треба да буде праћен обавезним објашњавањем свих последица одлуке која се доноси. Грађанима који желе да користе ова средства треба гарантовати приступ информацијама о садржају електронских записа, као и могућност да промене садржај датих записа или да их удаље у случају кад другачије није предвиђено захтевима о друштвеној безбедности утврђеним законом. Треба гарантовати, и уколико је потребно, појачати одговорност за разглашавање или неодговарајуће коришћење личних података. Документа, која издаје држава, не треба да садрже информације, чија су суштина и намена неразумљиви или се крију од власника документа, као и симболе светогрдног или морално сумњивог карактера или симболе који вређају осећања верника.

Црква о овим питањима води дијалог с органима власти Русије, Украјине, Белорусије, Молдавије, Казахстана, држава Средње Азије и других држава, покушавајући да издејствује узимање у обзир и разумевање позиција верника. Сабор сматра да је од посебне важности поштовање принципа добровољности приликом прихватања било каквих идентификатора, који претпостављају могућност избора традиционалних метода за идентификацију личности. Сабор позива власти држава на канонским просторима наше Цркве да се придржавају овог принципа. Притом треба поштовати уставна права грађана и не треба дискриминисати оне који одбијају да прихвате електронска средства идентификације.

У случају приморавања грађана на прихватање сличних средстава и дискриминације везане за њихово неприхватање Сабор овим људима предлаже да се обрате суду, као и да информишу епархијско свештеноначалије, а у случају потребе, Синодално оделење за односе између Цркве и друштва.

6. Ипак, много тога нас упозорава на то да се можемо наћи пред лицем нових изазова. Уколико сужавање граница слободе, које се између осталог, врши и средствима електронске контроле, доведе до немогућности слободног исповедања Христове вере, а законодавна, политичка или идеолошка акта чије је извршење обавезно, постану неспојива са хришћанским животом – наступиће време исповедништва, о којем говори књига Откровења.

Притом Свети архијерејски сабор подсећа на неприхватљивост ситуације кад поједини мирјани, а понекад и клирици, дају себи за право да у име Цркве доносе одлуке о спојивости или неспојивости ове или оне појаве са Христовом вером и са хришћанским животом. Овакво право припада Сабору или Синоду, који се ослањају на Свето Писмо и предање Цркве и који делују једномислено са свим клиром и паством.

Клир, монаси и сва верна деца Свете Цркве се позивају на то да у овим сложеним питањима испоље духовну оштровидост и хришћанску трезвеност, да се брину за слободу и исповедање вере и одржавање хришћанског живота, имајући на уму да добре духовне плодове Богу може донети само онај ко пребива у Христу и чува верност црквеном јединству.

Са руског Марина Тодић

http://www.pravoslavie.ru/srpska/59278.htm

 Извор на званичном сајту СПЦ:

http://www.spc.rs/sr/pozicija_ruske_pravoslavne_crkve_u_vezi_s_razvojem_tehnologija_za_evidenciju_obradu_lichnih_podataka

 

 

 

МОГУЋА ПИТАЊА У ВЕЗИ ПРЕТХОДНОГ ТЕКСТА, МОГУЋИ ОДГОВОРИ И КОМЕНТАРИ НА НАВОДЕ ИЗ ТЕКСТА

1. „Услед тога се формира читав слој људи искључених из свих области друштвеног и државног живота.“

 

Колики је то број људи који су искључени из свих области друштвеног и државног живота  да би то помињао и тиме се бавио  Свети Архијерејски Сабор РПЦ?

Може се претпоставити да је велики број људи, јер се неком малом групицом не би бавио Свети  Архијерејски Сабор РПЦ, у смислу текућег озбиљног проблема РПЦ.

 

2.  „Они који одбијају да прихвате дате технологије треба да имају алтернативу – коришћење традиционалних метода за идентификацију личности, које се данас примењују у већини земаља канонске одговорности Московске Патријаршије.“

 

Овде се види јасан став  САС РПЦ да припадницима РПЦ треба да се омогући алтернатива биометријским личним документима, тј. да држава омогући и даље издавање личних докумената који нису биометријска и са чипом. У традиционалну методу за идентификацију личности не спада ниједна врста биометријског документа. Аналогно овом ставу САС РПЦ који се види из претходног наведеног цитата,  САС СПЦ треба да тражи од државе Србије да омогући грађанима  алтернативу биометријским документима.

 

3. „Црква сматра недопустивим принудно наношење на човеково тело било каквих видљивих или невидљивих идентификационих знакова, имплантацију идентификационих микро и нано електронских уређаја у човеково тело.“

 

Који су то невидљиви идентификациони знаци који могу савременом технологијом да се нанесу на људско тело, а да за њих зна САС РПЦ

(чим ту опцију помиње)? Која је то технологија, да ли је то наношење знакова ласером и да ли је то негде већ уведено у праксу?

 

4. „Због тога што поседовање личних информација омогућава контролу и управљање човеком кроз различите сфере живота (финансије, медицинска помоћ, породица, социјално осигурање, својина и друго), појављује се реална опасност не само од мешања у човеков свакодневни живот, већ и од саблажњавања његове душе.“

 

Како биометријска документа могу да сазблазне душу, шта под тим САС РПЦ подразумева? Да ли је то повећање ризика да се узме следећа модернија опција докумената „опасна“ по душу, нпр. као кад се душа саблазни чулно присуством наге особе супротног пола и повећа ризик од пада у грех?

 

5. „Документа, која издаје држава, не треба да садрже информације, чија су суштина и намена неразумљиви или се крију од власника документа, као и симболе светогрдног или морално сумњивог карактера или симболе који вређају осећања верника.“

 

Како да ми знамо које се информације чувају у чипу и како да препознамо минијатурне светогрдне ознаке на тим документима, често прикривене у слици, или на холограму?

 

6. „У случају приморавања грађана на прихватање сличних средстава и    дискриминације везане за њихово неприхватање Сабор овим људима предлаже да се обрате суду, као и да информишу епархијско свештеноначалије, а у случају потребе, Синодално оделење за односе између Цркве и друштва.“

 

Дискриминација је у томе што држава Русија, а и Србија  није оставила алтернативу биометријским документима и самим тим грађане који неће да узму таква документа држава је ставила ван друштвеног и државног система и онемогућила права грађанинима која из поседовања личних докумената происходе.

Измењено од Мирослав Павловић
Link to comment
Подели на овим сајтовима

Помаже Бог!  

    Ваша Светости,  Свети Архијерејски Сабору СПЦ, поштоване владике, часни оци, монаси и монахиње, драга браћо и сестре,родољубиве организације, синдикати, политичке странке и остали,

     У име великог броја  оправдано забринутог верујућег Српског народа који је веома сумњичав према важећим биометријским документима (као према нечему непознатом и неиспитаном), плашећи се негативног утицаја тих докумената на њихове душе и чак спасење, делећи њихова мишљења;

   Обраћам вам се овим писмом да би кренули у акцију којом би издејствовали код власти Републике Србије и осталих држава канонске одговорности СПЦ да омогући у пракси издавање алтернативу биометријским личним документима, тј. традиционална папирна документа, која нису биометријска и немају чип. Евентуално могу да буду заштићена провидном фолијом, ради смањења могућности физичког оштећења и сл.

    До сада су се у јавности појављивали разни разлози штетности биометријских докумената у односу на човека по разним основама, постоје разни текстови на ту тему у коме су изражена и опречна мишљења, разне изјаве Светих Стараца и духовника, чак су се појавиле и експертизе института, факултета и стручњака (специјалиста) на сајту Почајевске  Лавре (Почајевског Манастира) у Украјини у вези биометријских докумената и могло би се све то навести. Ја сам се одлучио да наведем документ Светог Архијерејског Сабора Руске Православне Цркве који је донет почетком 2013. године, за који мислим да ће бити од ауторитета за све оне којима се обраћам овим писмом.

    Циљ овог писма је да буде "иницијална каписла" у решавању овог проблема и радовао бих се када би се нашао неко стручнији, писменији и позванији да преформулише ово писмо, да добије пожељнију форму, а да циљ писма остане исти. Аналогно ставу САС РПЦ из приложеног документа очекујем да САС СПЦ донесе сличан докуменат и органи СПЦ крену у дијалог са државама своје канонске одговорности, превасходно са Србијом као матичном земљом Српског народа, а у циљу изналажења алтернативе биометријским документима.
   

    СПЦ је преговарала још са Владом Републике Србије у време док је премијер био др Војислав Коштуница и нашла компромисно решење, да грађани који неће да узму биометријска документа са чипом, могу да узму иста, али без чипа. Мислим да је то решење лоше, што се види из приложеног документа САС РПЦ и моје анализе појединих делова тог документа. Слушајући глас духовништва, глас правоверног вапијућег народа за истином у нашем Господу Исусу Христу, рекох и спасох душу своју.

   

 

    У прилогу вам шаљем документ САС РПЦ и моју анализу појединих делова тог документа.  
   

О Ваведењу Пресвете Богородице 2013. Гг.            Мирослав Павловић

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Јер ово хоћеш некоме да шаљеш?

 

Наравно, већ се шаље и "таласа" , а Патријарх је обећао да ће се о овоме расправљати на Сабору, па нису Руси "паметнији" од нас Срба.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Miroslave, dok ti ne stigne odgovor od Rusa, možemo odmah da ti kažemo da se ne brineš :)

 

Нема разлога за бригу, Господ се брине - све је у Божијим рукама...

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Мислим да ти је форма погрешна. Ако шаљеш патријарху, Сабору, Синоду, мало другачије треба да напишеш.

А за ово је касно. Када се није реаговало када је требало, сада се ништа неће постићи.

А и чим имаш ЈМБГ ти си обележен, тако да ћемо увек бити обележени.

Ево американци шпијунирају преко интернета, па не видим да се било ко од бораца одрекао интернета иако им је приватност жестоко угрожена.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Нема разлога за бригу, Господ се брине - све је у Божијим рукама...

Свети старац Порфирике Касокаливит је да најбоље разјашњење овог проблема

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Мислим да ти је форма погрешна. Ако шаљеш патријарху, Сабору, Синоду, мало другачије треба да напишеш.

А за ово је касно. Када се није реаговало када је требало, сада се ништа неће постићи.

А и чим имаш ЈМБГ ти си обележен, тако да ћемо увек бити обележени.

Ево американци шпијунирају преко интернета, па не видим да се било ко од бораца одрекао интернета иако им је приватност жестоко угрожена.

Циљ овог писма је да буде "иницијална каписла" у решавању овог проблема и радовао бих се када би се нашао неко стручнији, писменији и позванији да преформулише ово писмо, да добије пожељнију форму, а да циљ писма остане исти.

 

Слажем се са тобом апсолутно, ја сам "мали мрав", али се надам да ће ово писмо добити другу форму и да ће стати иза акције неко "јачи". Ја сам умирио своју савест, мислим ни на чију штету...

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Циљ овог писма је да буде "иницијална каписла" у решавању овог проблема и радовао бих се када би се нашао неко стручнији, писменији и позванији да преформулише ово писмо, да добије пожељнију форму, а да циљ писма остане исти.

 

Слажем се са тобом апсолутно, ја сам "мали мрав", али се надам да ће ово писмо добити другу форму и да ће стати иза акције неко "јачи". Ја сам умирио своју савест, мислим ни на чију штету...

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Да, можда је касно, али бар да се дигне глас, да не испадне да смо ћутали... Да не испадне да се слажемо са неким појавама и подржавамо...

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Циљ овог писма је да буде "иницијална каписла" у решавању овог проблема и радовао бих се када би се нашао неко стручнији, писменији и позванији да преформулише ово писмо, да добије пожељнију форму, а да циљ писма остане исти

 

 http://pravoslavlje.spc.rs/download/CovekTehnologija.pdf

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Немојмо се плашити, нити падати у параноју, јер Господ ће хришћане крепити Својом благодаћу до краја времена, али будимо опрезни. Фалсификати ће бити све блискији оригиналима и тешко ће их бити препознати. Много пута смо се у нечему преластили, тј. били у заблуди, неко нас је вешто преварио, али да не буде задња превара гора од прве... 

 

Ево како нас старац Тадеј Витовнички упозорава на знаке времена и да будемо опрезни:

 

Старац Тадеј Витовнички

У сусрет последњим временима

 

 

     Време наших посета манастиру је било у периоду од 1993. -1997. Године. Не треба да говорим да је трећи миленијум на прагу и да то уноси једну компоненту ишчекивања чак и код обичног света који је агностички расположен. А пуно је сваковрсних секти данас и такозваних „учења“ од чега се мути у глави. О хилијастичким ишчекивањима да не говоримо. А онда масони, па нови светски поредак, new age и тако редом.

     При свему томе Српски народ пролази још једно велико страдање у овом веку. (има ли томе краја?)

 

     Отац Тадеј нам је пуно говорио током наших сусрета и о овом скупу тема. Навешћемо само у најкраћем.

 

  • Загађивање човекове околине. Отац опомиње на стално и све веће загађење природне средине од озонског омотача до река и мора. Указује на сталан раст температура и опасност од већих поремећаја – чак до отапања ледених капа. Отапање ледених капа ће узроковати повећање нивоа светског мора.
  • Понекад се људи нагло осећају троми, каже отац. Лоше су воље, лако се умарају, тешки су, а да не могу да нађу директног повода. Не само да је повећано зрачење са Сунца (због слабе заштитне улоге омотача) већ се ради о радиоактивном зрачењу које потиче из нуклеарних електрана. Отац каже да се то зрачење вуче по површини вода као нека нафтна мрља. Приметио је, каже, како после неких киша све живо некако изгуби снагу. Просто бауља. То је киша донела радиоактивност и тек кад дуне ветар, развеје радиоактивност негде на другу страну и буде боље свим живим створовима па и човеку. Та количина радиоактивности у атмосвери не може да се изгуби. Она кружи, премешта се са једног места на друго.
  • Велике мулти-националне компаније намерно спречавају да на видело дана изроне нова знања и нове чисте технологије.
  • Југословенски простор је сада, посебно Босна, полигон за стратешка надметања великих сила.
  • Нова страшна оружја су већ припремљена у тајности и свет о томе не зна.
  • На духовном плану појединца, све више се умножавају искушења и не престају са деловањем. Све је теже: нервоза, грозничавост, субјективни осећај убрзања времена.
  • Што се тиче Србије доћи ће Американци да нама владају. Неће бити тако лоше (економски) али ми нећемо имати слободу.
  • Антихрист већ влада од 1992. Године. Још се није зацарио, али делује преко својих помагача.
  • Ђаво се труди да престане служење литургије по мушким мананстирима. „То нам је једина и сва снага против зла“ – каже отац.

 

 

 

  • Доћи ће време да ће се деца на улици играти Маркама и Доларима и чак драгуљима, јер неће ништа вредети. (Отац саветује да паре не чувамо већ да се инвестира у некретнине: куће, плацеве.)
  • Отац каже да из Бермудског троугла долази свако зло и да је тамо нека концетрација зла.
  • Печаћење људи је већ почело на Западу.
  • Зло на све начине покушава да овлада светом. Отац каже да овако страшно време није никада искусио сем током другог св. Рата, али додаје да је ово време страшније на мисаоном плану. Притисак је огроман и то у целом свету. Ми православни смо нарочито угрожени јер је зло усресређено на нас. Православни ремете, сметају, да Ђаво завлада на мисаоном пољу над целим Светом, не само зато што се противе, већ зато што се непрестано моле Господу да нас све заштити од зла. Нарочито је током 1993. Године овај притисак постао изразит. Отац каже да је Ђаво пуштен.
  • Масони су свуда присутни. Већ имају своје људе у владама свих  држава , на другим важним местима, па и у Цркви. У Католичкој Цркви сваки бискуп мора бити  масон. Захваћено је и православље, нарочито Грчка Црква, а и у нашој (српској) има епископа који су масони.  
  • Масони се спремају да цео свет ставе под владавину Уједињених Нација под вођством једног човека – Антихриста кога ће они ставити на место „председника“ У.Н. (За сада је највиши положај у У.Н. место „генералног секретара“). С обзиром да су  се (масони) пенетрирали на све кључне позиције – изазваће кризу невиђених размера тако да ће Велика економска криза из 30-их година бити као мало дете. У тој кризи срушиће се вредност свих водећих светских валута и цео економски и финансијски систем ће се срушити. То ће за последицу имати разарање привреда свих држава јер је новац за привреду исто што и крв за човека. То ће створити невиђени хаос. Из тог хаоса изрониће Антихрист да спасе свет. „Кад будете чули да је почела економска криза у целом свету онда је његов долазак близу“.
  • Већ се спремају средства која ће помоћи остварењу Антихристове  владавине. Отац Тадеј наводи цитат о Звери из Апокалипсе Св. Јована, и каже да је већ створен џиновски компјутер (на неколико спратова) у Белгији – и зове се Звер. Његова моћ је огромна. То је једна од Звери из Апокалипсе. Исти такав компјутер постоји и у Америци. (Отац Тадеј каже да и лични бројеви из наших личних карти имају порекло и воде се у том компјутеру).
  • „Печаћење“ ће се вршити невидљивим ласерским зрацима. Тај „жиг“ ће бити невидљив за људско око, али ће бити видљив за ласерске и компјутерске зраке. У продавнице ће се само преко зрака очитати колико неко има пара на рачуну и одмах ће му се скинути тај износ у вредности робе коју је купио. Све трансакције ће се обављати без новца.  

 

 

Извор: књига Отац Тадеј „Духовне поуке Српском народу“ из Предговора Жељка Шешума, Београд 2003. (стр. 18.- 22.). Издавач ЗЛАТОУСТИ, Београд 2004. Са благословом оца архимандрита Тадеја (18.10.2002.)

Књигу приредио: Добривоје Младеновић

Link to comment
Подели на овим сајтовима

E zato ovako prolazi nasa crkva. Umesto da jednom konacno dobijemo teologiju braka, dobili smo ,,teologiju" нових докумената и ,,теологију" засновану на филму дигитални анђео. Иначе на РПЦ треба да се угледамо и чим почнемо да личимо треба да нам буде јасно да нешто није како ваља

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу

×
×
  • Креирај ново...