Jump to content

Да ли је Христос 'морао' дати живот за нас?

Оцени ову тему


Препоручена порука

Размишљајући тако, дошао сам до неког закључка, можда није православан, али ту сте ви да ме усмерите.

 

Да ли је Христос морао дати живот за нас?

 

Православно учење каже да није морао, да је имао своју вољу да бира да ради шта хоће.

Али, пошто је човек доживео Пад, а Отац је то предвидео, значи ипак је било одређено да ће Син бити послан на свет да да живот за нас, тако да испада да је морао дати живот јер је то одређено као једина жртва искупљења.

 

Шта мислите?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Pa stao si na pola puta...

Božasnka volja je u sferi Duha, a ti kontempliraš u dualističkom svijetu. Ne postoji Božanski plan da iko umre, jer u Bogu su svi živi, a Hristos je samo bio poslušan Životu, a doživio je stradanje od ljudi koji insistiraju na svojoj volji. Eto tako je jednostavno. Naravno Vaskrsenje koje su ljudi vidjeli, je objavljivanje božanske volje koja je bila sakrivena iza zavjese ljudskih postupaka. Nema potrebe zadržavati se na stradanju.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

moj ugao posmatranja je drugaciji Kirile.

ostaje da je "morao umreti" ali razlog za to je sasvim drugaciji od ovog kako se postavlja u tvom uglu posmatranja.

 

dakle po meni Hristos nije "morao" umreti zarad nekakvog pravednog i vec predvidjenog iskupljenja posrnulog ljudskog roda (mada moze i tako da se kaze, ali tu padamo u opasnost da to potpuno pogresno protumacimo kao "pravednu kaznu"), vec je Hristos "morao" umreti iz proste i jednostavne cinjenice da je postao covek. dakle postavsi covek on je uzeo na sebe celu nasu prirodu a samim tim i smrt kao deo nase propadljive prirode.

 

da li posle svega moze da se kaze da je Hristos "morao" umreti kako bi svojom smrcu iskupio ljudski rod? da, moze, samo treba imati u vidu sta te reci znace. one svakako ne predstavljaju umilostivljenje Boga Oca koji zudi za pravednom kaznom, vec je rec o domostroju spasenja koji podrazumeva ovaplocenje Boga koji da bi nas spasao, deli sa nama sve, pa i samu smrt, a sve to kako bi nasoj paloj prirodi jednom za svagda otvorio vrata mogucnosti naseg Spasenja.

 

zakljucak: "morao" je umreti jer se bog ovaplotio kao covek. a svaki covek umire. u tome je cela velicina Boga jer Bog je izabrao da strada, i to iz ljubavi prema svojoj tvorevini.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

koliko je hteo to je sad drugo pitanje (njegova ljudska priroda to nije tako lako prihvatila), ali poenta je u tome da ju je (ljudsku prirodu) ipak do kraja izneo (stradanjem) ali u isto vreme je uznevsi i uzvisivsi do mere nerazdeljive sjedinjenosti sa svojom Bozanskom prirodom a sve to iskljucivo ostajuci u poslusnosti Bozanskoj Volji, koja je svakako u svemu tome imala za cilj spasenje ljudskog roda.

 

tako da paradoksalno, ostajuci poslusan i umrevsi On ustvari ostvaruje Ocev plan spasenja i izbavljenja coveka od smrti.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

koliko je hteo to je sad drugo pitanje (njegova ljudska priroda to nije tako lako prihvatila), ali poenta je u tome da ju je (ljudsku prirodu) ipak do kraja izneo (stradanjem) ali u isto vreme je uznevsi i uzvisivsi do mere nerazdeljive sjedinjenosti sa svojom Bozanskom prirodom a sve to iskljucivo ostajuci u poslusnosti Bozanskoj Volji, koja je svakako u svemu tome imala za cilj spasenje ljudskog roda.

Hteo je! Nikad i pored teskih krvavih muka kao covek nije hteo a da ne bude Volja Oca Nebeskog.

Nisam ti u nijednom delu protivan.

Hteo je uzeti stradanje na sebe i bio je svestan smrtnosti.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Cesto cujem ateiste da kazu, ''pa Hrist nije morao da umre za mene, ja mu to nisam trazio...niko nas nije pitao da umre za nas'..itd''. Ali ovakvo pitanje generalno je dosta sujetno i ograniceno ljudskim shvatanjem sebe i svoje ulog u svetu. Hristos je umro bezgresan, i to pravi veliku razliku. On nije umro kao bilo koji covek pre njega, niti posle njega. Ubijen je potbuno bezgresan, a bezgresan je bio svojom slobodnom voljom. 

I pre svega, on je sam sebe zrtvovao, iz poslusnosti prema Ocu, ali definitivno nije morao.

A to sve ja cak ne bih ni nazvala ''moranjem''. To je cista ljubav, poslusnost i nestto sto prevazilazi nase poimanje Bozije promisli, a svi znamo da on nikad i nije umro.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Али, пошто је човек доживео Пад, а Отац је то предвидео, значи ипак је било одређено да ће Син бити послан на свет да да живот за нас, тако да испада да је морао дати живот јер је то одређено као једина жртва искупљења.
 

 

Ispada ovako da je Bog proračunat. Ako je sve u Bogu i sve je Bog, a Bog je Život, nema "predviđanja", proračunavanja, samo Život. Život je Ljubav, kreativna sila, i u Njemu nema tame. Tama je odsustvo svjetlosti, ona je prolazna, i samo je pitanje vremena kada će umjesto noći nastupiti dan. To je slično vodi koja nalazi način da se probije ili zaobiđe prepreku. 

Da, recimo, u vrijeme Hristovo, nije bila "punoća vremena" Hristos se ne bi ovaplotio. Dakle, Bog nije ušao u vrijeme proračunavanjem, već je Život našao način da teče svojim tokom "zahvaljujući" Bogorodici, i drugim bogoljupcima. Ušavši u vrijeme, Hristos nam je pokazao šta je čovjek i kakva je njegova prava priroda, kao i druge "tajne". Ne, u Bogu nema smrti, samo prelazak iz života u život, tako da nema ni moranja.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Cesto cujem ateiste da kazu, ''pa Hrist nije morao da umre za mene, ja mu to nisam trazio...niko nas nije pitao da umre za nas'..itd''. Ali ovakvo pitanje generalno je dosta sujetno i ograniceno ljudskim shvatanjem sebe i svoje ulog u svetu. Hristos je umro bezgresan, i to pravi veliku razliku. On nije umro kao bilo koji covek pre njega, niti posle njega. Ubijen je potbuno bezgresan, a bezgresan je bio svojom slobodnom voljom. 

I pre svega, on je sam sebe zrtvovao, iz poslusnosti prema Ocu, ali definitivno nije morao.

A to sve ja cak ne bih ni nazvala ''moranjem''. To je cista ljubav, poslusnost i nestto sto prevazilazi nase poimanje Bozije promisli, a svi znamo da on nikad i nije umro.

Cista Ljubav!
Link to comment
Подели на овим сајтовима

Како би се могао желети Бог који није искусио како је то бити човек? :) Како би такав Бог могао да ишта тражи од човека?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Како би се могао желети Бог који није искусио како је то бити човек? :) Како би такав Бог могао да ишта тражи од човека?

 

Da, sentimentalno nema šta, ali Bog ne traži ništa; uostalom kako to da Adam nije bio Božje iskustvo čovjeka, a?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Размишљајући тако, дошао сам до неког закључка, можда није православан, али ту сте ви да ме усмерите.

 

Да ли је Христос морао дати живот за нас?

 

Православно учење каже да није морао, да је имао своју вољу да бира да ради шта хоће.

Али, пошто је човек доживео Пад, а Отац је то предвидео, значи ипак је било одређено да ће Син бити послан на свет да да живот за нас, тако да испада да је морао дати живот јер је то одређено као једина жртва искупљења.

 

Шта мислите?

Nesto mi je upalo u oci " : To sto je Bogu po tebi predodredjeno i proracunljivo mi ne umemo to da pojmimo.. ne umemo jednostavno ,tu ni jedan jedini pojam nije relevantan.To je iznad svake ljudske granice i ljudske prirode.
Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    • Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу
×
×
  • Креирај ново...