Jump to content
w.a.mozart

Slobodna volja i borba izmedju dobra i zla u coveku

Recommended Posts

Motivisan  temom Постоји ли шанса да је Јуда сада у рају??? otvaram temu o slobodnoj volji.... malo je bez veze da ovako odvojimo,uslovno rečeno,slobodnu volju jer bi trebalo pitati-šta se dešava sa našim ličnostima jer je volja osobina ličnosti.... dakle,pozivam vas da uzmete učešće pre svega stavovima otaca a i naravno,ličnim...

evo da krenem,čitao sam kod šmemana kada priča o stavovima nekih svetaca    da nakon smrti slobodna volja i dalje,da uslovno tako kažem,traje... ona nema kraj...

u tom svetlu,stav da je pokajanje nakon smrti nemoguće nije baš adekvatan... šta mislite o tome... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest свештеник Иван

Бог неће против наш воље учинити да будемо са Њим, јер слобода је поистовећена са љубављу. Ако кажемо да је Бог љубав онда је немогуће да Бог ипта чини без наше слободне воље. Самим тим, наш избор ће бити постојање без истинског постојања које је у Богу.

Можда питање можемо и проширити:

Да ли је могуће да нпр. човек који је у Рају каже: "Е, досадно ми је овде ја бих мало да одем и прошетам"  или да човек у пакленом стању каже: "Е ја бих сада ипак да будем са Богом у заједници са Њим". Да ли је могуће покајање после физичке смрти?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Након смрти - ништа, мртва је...

По васкрсењу - није искључива...

Човек ни тада неће бити без способности да се слободно определи за заједницу или против заједнице са Богом баш као сада и овде где данас јесмо...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Након смрти - ништа, мртва је...

По васкрсењу - није искључива...

Човек ни тада неће бити без способности да се слободно определи за заједницу или против заједнице са Богом баш као сада и овде где данас јесмо...

Hirurski precizno, kako samo Nikola ume. dada

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest свештеник Иван

Након смрти - ништа, мртва је...

По васкрсењу - није искључива...

Човек ни тада неће бити без способности да се слободно определи за заједницу или против заједнице са Богом баш као сада и овде где данас јесмо...

Али поставља се питање обитавања у Рају. Рај је савршено постојање у заједници са Богом, које заправо почиње овде и сада у литургијској заједници. Да ли ту човек може да тражи нешто још боље и савршеније?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Бог неће против наш воље учинити да будемо са Њим, јер слобода је поистовећена са љубављу. Ако кажемо да је Бог љубав онда је немогуће да Бог ипта чини без наше слободне воље. Самим тим, наш избор ће бити постојање без истинског постојања које је у Богу.

Можда питање можемо и проширити:

Да ли је могуће да нпр. човек који је у Рају каже: "Е, досадно ми је овде ја бих мало да одем и прошетам"  или да човек у пакленом стању каже: "Е ја бих сада ипак да будем са Богом у заједници са Њим". Да ли је могуће покајање после физичке смрти?

Самим тим што је у Богу увек слободна воља изражена потврдним "Да!" свему што постоји, они који буду хтели да својом онтологијом кажу Њему: "Не!", довешће себе у агонију чију икону безблагодатности можемо видети у неким сегментима историјског зла...

Али, са друге стране, ми ни не можемо замислити Вечност и не можемо знати да ли је то коначна дестинација, или постоји још неки Промисао...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da se podsetimo kako su Oci predstavili nasu ljudsku slobodu - oni su je objasnili kao "moci ne gresiti"...

S obzirom na to, pred nama stoje dve mogucnosti:

1) "ne moci gresiti" - gde covek istrajno vezbajuci svoju volju, polako ostvaruje svoju naznacenost, da bi Sudom konacno bio potvrdjen njegov izbor, odnosno, njegova ceznja i nastojanje da ostvari zivot u savrsenom dobru...

2) "ne moci ne gresiti" - gde covek, neprestano popustajuci svojim strastima, konacno dolazi u stanje krajnje nepopravljivosti, koje se (stanje) samo konstatuje i potvrdjuje Sudom ljubavi Bozije...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Након смрти - ништа, мртва је...

По васкрсењу - није искључива...

Човек ни тада неће бити без способности да се слободно определи за заједницу или против заједнице са Богом баш као сада и овде где данас јесмо...

A zašto ne bi bilo volje nakon fizičke smrti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da se podsetimo kako su Oci predstavili nasu ljudsku slobodu - oni su je objasnili kao "moci ne gresiti"...

S obzirom na to, pred nama stoje dve mogucnosti:

1) "ne moci gresiti" - gde covek istrajno vezbajuci svoju volju, polako ostvaruje svoju naznacenost, da bi Sudom konacno bio potvrdjen njegov izbor, odnosno, njegova ceznja i nastojanje da ostvari zivot u savrsenom dobru...

2) "ne moci ne gresiti" - gde covek, neprestano popustajuci svojim strastima, konacno dolazi u stanje krajnje nepopravljivosti, koje se (stanje) samo konstatuje i potvrdjuje Sudom ljubavi Bozije...

dada

Share this post


Link to post
Share on other sites

Бог неће против наш воље учинити да будемо са Њим, јер слобода је поистовећена са љубављу. Ако кажемо да је Бог љубав онда је немогуће да Бог ипта чини без наше слободне воље. Самим тим, наш избор ће бити постојање без истинског постојања које је у Богу.

Можда питање можемо и проширити:

Да ли је могуће да нпр. човек који је у Рају каже: "Е, досадно ми је овде ја бих мало да одем и прошетам"  или да човек у пакленом стању каже: "Е ја бих сада ипак да будем са Богом у заједници са Њим". Да ли је могуће покајање после физичке смрти?

Nije moguce, cak i po najprostijoj logici to bi bilo sasvim suprotno Premudrom Bozijem promisaljnju o svemu, koje nema nedostatke i nedorecenosti...

Jevandjelska prica o Lazaru i bogatasu sasvim jasno i nedvosmisleno govori o tome, kao i niz Otaca koji je tumaci...

@Nikola

Na zalost, kao i obicno, niz sasvim proizvoljnih tvrdnji, bez ikakve osnove u iskustvu Crkve...

Bez uvrede, ovo sto ti tvrdis - a evo sad i aquilio - sve mi vise lici na Origena...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Бог неће против наш воље учинити да будемо са Њим, јер слобода је поистовећена са љубављу. Ако кажемо да је Бог љубав онда је немогуће да Бог ипта чини без наше слободне воље. Самим тим, наш избор ће бити постојање без истинског постојања које је у Богу.

Можда питање можемо и проширити:

Да ли је могуће да нпр. човек који је у Рају каже: "Е, досадно ми је овде ја бих мало да одем и прошетам"  или да човек у пакленом стању каже: "Е ја бих сада ипак да будем са Богом у заједници са Њим". Да ли је могуће покајање после физичке смрти?

Nije moguce, cak i po najprostijoj logici to bi bilo sasvim suprotno Premudrom Bozijem promisaljnju o svemu, koje nema nedostatke i nedorecenosti...

Jevandjelska prica o Lazaru i bogatasu sasvim jasno i nedvosmisleno govori o tome, kao i niz Otaca koji je tumaci...

@Nikola

Na zalost, kao i obicno, niz sasvim proizvoljnih tvrdnji, bez ikakve osnove u iskustvu Crkve...

Bez uvrede, ovo sto ti tvrdis - a evo sad i aquilio - sve mi vise lici na Origena...

Ma daaa

http://alexnvv.axspace.com/documents/Apokatastasis.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Obi wan

a ti kao po obicaju mislis da si isisao sve Oce i dogmatiku ovog sveta, pa nije vise iznenadjenja ni u Bogu za nas ostalo...

Niko jos nije dosao na kraj svih stvari da bi svedocio...

I ono sto Gospod govori, ne znaci da se i On sa tim slaze, a ja ovde osecam veliku zluradost za one koji ce biti osudjeni a da se jos nisu ni rodili, niti zgresili...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Бог неће против наш воље учинити да будемо са Њим, јер слобода је поистовећена са љубављу. Ако кажемо да је Бог љубав онда је немогуће да Бог ипта чини без наше слободне воље. Самим тим, наш избор ће бити постојање без истинског постојања које је у Богу.

Можда питање можемо и проширити:

Да ли је могуће да нпр. човек који је у Рају каже: "Е, досадно ми је овде ја бих мало да одем и прошетам"  или да човек у пакленом стању каже: "Е ја бих сада ипак да будем са Богом у заједници са Њим". Да ли је могуће покајање после физичке смрти?

Nije moguce, cak i po najprostijoj logici to bi bilo sasvim suprotno Premudrom Bozijem promisaljnju o svemu, koje nema nedostatke i nedorecenosti...

Jevandjelska prica o Lazaru i bogatasu sasvim jasno i nedvosmisleno govori o tome, kao i niz Otaca koji je tumaci...

Naprotiv,to upravo nije suprotno Božijem promišljanju o svetu,jer On želi da se "svaki čovek spase i dođe u poznanje istine".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

Све поруке на форуму, осим званичних саопштења Српске Православне Цркве, су искључиво лична мишљења чланова форума 'Живе Речи Утехе' и уредништво не сноси никакву материјалну и кривичну одговорност услед погрешних информација. Објављивање информација са сајта у некомерцијалне сврхе могуће је само уз навођење URL адресе дискусије. За све друге видове дистрибуције потребно је имати изричиту дозволу администратора Поука.орг и/или аутора порука.  Коментари се на сајту Поуке.орг објављују у реалном времену и Администрација се не може сматрати одговорним за написано.  Забрањен је говор мржње, псовање, вређање и клеветање. Такав садржај ће бити избрисан чим буде примећен, а аутори могу бити пријављени надлежним институцијама. Чланови имају опцију пријављивања недоличних порука, те непримерен садржај могу пријавити Администрацији. Такође, ако имате проблема са регистрацијом или заборављеном шифром за сајтове Поуке.орг и Црква.нет, пошаљите нам поруку у контакт форми да Вам помогнемо у решавању проблема.

×
×
  • Create New...