Jump to content
Yelp Reddit Banana Lime Leaf Tumblr Blueberry VKontakte Slack Watermelon Chocolate Marble Steam Black
Yelp Reddit Banana Lime Leaf Tumblr Blueberry VKontakte Slack Watermelon Chocolate Marble Steam Black
Sign in to follow this  
Жељко

Аустралијска збивања и разједињавања

Оцени ову тему

Recommended Posts

Резолуција Ванредног Црквено Народног Сабора Слободне СПЦ  

 

 

 

 

 

Ванредни Црквено Народни Сабор

Слободне Српске Православне Цркве

Епархије за Аустралију и Нови Зеланд

У Манастиру Светог Саве - Новом Каленићу, у суботу 29/16. децембра, одржан је Ванредни Црквено Народни Сабор Слободне СПЦ Епархије за Аустралију и Нови Зеланд, који је апсолутном већином гласова (46 за 1 против) изабрао за епископа ове аутономне епархије Његово Преосвештенство Господина Господина Амвросија, титуларног епископа метонског. Свечани чин устоличења ће се обавити на дан Светог Саве, у недељу 27/14 јануара 2013. године у седишту епархије, Манастиру Светог Саве - Новом Каленићу.

Рад овог изнуђеног, и за верни српски народ Аустралије историјског Црквено Народног Сабора,  почео је рано ујутру у 8.оо часова, Светом Литургијом коју су служили архимандрит о. Јован (Смелић), протојереј о. Драган Сарачевић и поротјереј о.  Звонимир Јовић. Певницу је са појцима држао јереј о. Бојан Влајић. У продужетку Свете Литургије, после Свете Тајне Исповести и Причешћа, служен је чин Призива Светог Духа, да би Сабор непосредно  по окончању богослужбеног дела, почео свој радни део у сали Дечијег летовалишта.

Раду Сабора је присуствовало 47 пуноправних делегата, представника Слободних Српских Православних ЦШО које су се изјасниле за неприхватање нових насилно наметнутих услова рада и живота, а који се тичу будућности СПЦ у Аустралији, као и представници Српских Националних Организација, које су од дана устројства Слободне СПЦ у Аустралији припадали овој епархији.

Овај Ванредни ЦНС је имао само две тачке предложеног Дневног Реда: избор епархијског епископа и извештај о судком процесу који епископ СПЦ Иринеј Добријевић са својом новооснованом Компанијом "Српска Православна Црква у Аустралији  и  Новом Зеланду ИМОВИНА", води против Имовинског Повереништва Слободне СПЦ Епархије за Аустралију и Нови Зеланд. Будући да према Уставу Слободне СПЦ удовом Епархијом,  до избора новог епископа рукује Црквени Суд и Епархијси Савет, исти су поштујући и држећи се стриктно Устава, обавили све, како припремне, тако  и организационе радње за сазивање овог Сабора. Тајно гласање је обављено под строгом контролом, а резултате смо већ саопштили у уводу.

Рад овог Сабора красио је устаљени ред и поредак, као и строга дисциплина, наслеђена кроз историјско искуство деловања и рада Слободне СПЦ и њених епархијских тела и органа.

У прилогу, у виду "Саопштења за јавност", доносимо Резолуцију коју је Сабор на овом заседању донео и усвојио, а приложене фотографије као и ГАЛЕРИЈА ФОТОГРАФИЈА, илуструју ток  рада самог Сабора.

 

САОПШТЕЊЕ ЗА ЈАВНОСТ

 

 

http://www.svetinikolajzicki.com/index.php?option=com_content&view=article&id=936:2012-12-30-21-23-43

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

САОПШТЕЊЕ ЗА ЈАВНОСТ

 

29/16. децембра, 2012.

 

РЕЗОЛУЦИЈА

Предложена и потврђена од делегата Ванредног црквено-народног сабора

Слободне Српске Православне Цркве - Епархије за Аустралију и Нови Зеланд (“Слободна СПЦ”), орджаног у суботу 29/16. децембра 2012. у Седишту Епархије, Манастиру Светог Саве, Новом Каленићу, 453 Wallaroo Road, Wallaroo via Hall, NSW 2618.

  1. 1)Ванредни црквено-народни сабор је, саобразно Уставу, дана 29/16. децембра 2012. изабрао за епископа Слободне СПЦ Епархије за Аустралију и Нови Зеланд, Његово Преосвештенство господина Амвросија.
  2. 2)Епископ Амвросије, са свим својим канонским правима и овлашћењима епархијског епископа, а која обезбеђује устав Слободне СПЦ, ступа на своју дужност непосредно по избору.
  3. 3)Свечано устоличење епископа господина Амвросија извршиће се у Седишту Епархије, Манастиру Светог Саве – Новом Каленићу на дан Светог Саве, 27/14 јануара 2013.
  4. 4)Слободна СПЦ како у својој прошлости, тако и сада, одбацује доктрине екуменизма, као и све остале доктрине, које угрожавају историјски континуитет и интегритет Источнe-православне Цркве.
  5. 5)Слободна СПЦ се противи неканонском уплитању цивилних власти у унутрашња организациона питања Источно-православне Цркве, будући да је то неспојиво са Светим Канонима и светоотачком традицијом, које су њени строги прерогативи.
  6. 6)Овај Ванредни црквено-народни сабор потврђује прикључивање Слободне СПЦ Светом Синоду у Отпору, Старокалендарске Грчке Православне Цркве (“Свети Синод у Отпору”), које је санкционисано њеним уставом; и то стриктно поштујући наше заједничко стремљење у очувању свеобухватног учења и све-етничког упражњавања Хришћанске Источно-православне вере.
  7. 7)Избор његовог преосвештенства епископа Господина Амвросија је заснован на разумевању, да Свети Синод у Отпору поштује интегритет Слободне СПЦ, свих епархијских тела и органа, њеног Имовинског Повереништва (Property Trust) и свих њених власничких поседа, које Свети Синод у Отпору ничим не условљава, осим принципа да Слободна СПЦ упражњава а не омета, изворно исправно Православно учење. Слободна СПЦ није дужна да пренесе у било чије власништво било коју црквену својину, укључујући непокретну имовину или новац, нити се од ње захтева икаква догматска и литургијска промена или промена начина устаљеног исповедања вере. Свети Синод у Отпору не поставља никаква ограничења на националној или језичкој основи, већ напротив потврђује Слободној СПЦ право, да своја богослужења врши по устаљеном српском православном обичају и обавезујућем црквеном типику.
  8. 8)Слободна СПЦ се сходно канонском праву ограђује и одваја од свих који скрећу са линије утврђеног Хришћанског Источног Православља, уздржавајући се од икаквог административног јединства са таквима, све док не стекне чврсто уверење, да они доктринарно и богослужбено упражњавају светоотачко Хришћанско Источно Православље.
  9. 9)Свети Канони Источно православне Цркве дају Слободној СПЦ право да се успротиви новотаријама, посебно унутар Српске Православне Цркве (“СПЦ”), као што је увођење у богослужбену употребу новог црквеног календара, као и угрожавању богословско историјског континуитета Источне Православне Цркве.
  10. 10)Слободна СПЦ у догледно време не може да предвиди превазилажење неспоразума са СПЦ. У томе смилу, она жели да и даље остане слободна, самостална и аутономна институција, као што је била од свога оснивања, а што јој гарантује њен постојећи устав.
  11. 11)Ако би СПЦ почела да упражњава традиционално православно учење у свој његовој пуноћи, и ако би обуздала своје синкретичне епископе, онда би се створили услови за разговоре и могући договор, али условно, да самосталност Слободне СПЦ не буде доведена у питање.
  12. 12)За евентуално прикључивање Српској Православној Цркви, потребно је да прође време провере, стицање поверења, као и одобрење од стране “савести цркве”, односно верујућег православног свештенства и верног народа Слободне СПЦ.
  13. 13)Слободна СПЦ тражи од СПЦ да прими, призна или усвоји следеће:

а)   Слободна СПЦ постоји као Црква од 1964. и наставља да постоји.

б)   Слободна СПЦ није више удова епархија.

в)   Слободна СПЦ је самостална, аутономна и самоуправна Црква.

г)    Слободна СПЦ чини све могуће да сачува од кварења и новотарења утврђене верске истине, које су саобразне саборном Хришћанском Источном Православљу.

д)   Седиште Слободне СПЦ јесте и остаје Манастир Светог Саве – Нови Каленић.

е)   Слободна СПЦ даје себи за право да се прикључи било којој Источно православној цркви или да се од њих одвоји.

ж)   СПЦ није у поседу било каквих административних овлашћења над парохијанима, парохијама, црквама и манастирима Слободне СПЦ.

з)   Према Светим Канонима, дужност послушања једном епископу престаје онда, када епископ скрене са светоотачког, Источно-православног пута, што даје вернима право да се од таквог одлуче.

и)   Слободна СПЦ је се одвојила од епископа Иринеја Добријевићa, одлуком донесеном у Седишту Епархије на данашњи дан тачно пре пет година, 29/16. децембра 2007.

ј)    Епископ Иринеј Добријевић је одговоран за екскомуницирање и одузимање духовних права финансијским члановима Слободне СПЦ.

к)   Тако одстрањени чланови Слободне СПЦ, којима је њихово духовно право ускраћено од стране епископа Иринеја Добријевићa, изгубили су право на чланство при својим црквено-школским општинама.

л)   Искључења чланова Слободне СПЦ из финансијског чланства њихових црквено-школских општина приписује се директно епископу Иринеју Добријевићу.

м)  Слободна СПЦ не признаје искључивање из чланства, екскомуникације и ускраћивање духовног права финансијских чланова Слободне СПЦ, од стране епископа Иринеја Добријевића.

н)   Епископ Иринеј Добријевић од свога доласка позне 2006. усредсредио је своју делатност на стицање власти и контролу имовине, одузимањем права верном народу Слободне СПЦ, која су они уживали у последњих 48 година.

о)   Стварање Митрополије СПЦ у Аустралији и Новом Зеланду је било непотребно и оно је постало камен спотицања у парохијама и у верном народу широм Аустралије.

п)   Креирање и садржај устава Митрополије СПЦ у Аустралији и Новом Зеланду се може директно приписати епископу Иринеју Добријевићу.

р)   СПЦ полазећи са позиције власти, и радећи једнострано, није испоштовала Предлог о помирењу, по коме је требало да се легитимно и легално уједине две епархије, а за шта је била потребна сагласност Слободне СПЦ.

с)   Слободна СПЦ никада није присвојила имовину која је у поседу СПЦ, нити је икада порузроковала било какву сметњу у мисији СПЦ, и по том питању изричито захтева подједнак третман.

т)   Слободна СПЦ захтева, да је СПЦ остави на миру, и да је не омета, да би могла нормално да у вршењу своје мисије продужи да пружа духовну утеху својим епархиотима, без уплитања у њене унутрашње послове, без претњи и судских спорова.

у)   Уколико интегритет, право на постојање, као и мисија Слободне СПЦ не буду угрожавани, она је вољна да укаже гостопримство свему свештенству и монаштву СПЦ, којима ће бити дозвољено да богослуже у Манастиру Светог Саве – Новом Каленићу, уз благовремену потражњу писменим путем, како би надлежни епископ, Епархијски Савет или Имовинско Повереништво Слободне СПЦ могли да дају своју сагласност.

ф)  Слободна СПЦ жели да остане верна оснивачима, утемељивачима и свим ктиторима ове Епархије, чијим трудом и оданошћу Хришћанској Источно-православној вери и светоотачкој традицији су овакве Цркве, осмишљене и установљене.

х)   СПЦ има пуно право на своје мишљење, што се тиче канонског статуса Слободне СПЦ. Исто такво право у односу на СПЦ, Слободна СПЦ задржава за себе.

Одлуке ове Резолуције, изгласане су и примљене на Ванредном црквено-народном сабору Слободне СПЦ, и оне су саобразне Петнаестом Канону “Прво - Другог” Помесног Сабора, одржаног у Цариграду 861. године. Овај Канон је заснован на образложењу везаном за одвајање од епископа који не држе у потпуности изворно Православно Хришћанско учење. Сходно овом Канону; ако епископ, митрополит или патријарх проповеда учење које је супротно учењу Хришћанске Источно-православне вере, онда православни верници или заједница верних имају пуно право да се одвоје од таквог епископа, митрополита или патријарха, и за то неће сносити било какве канонске последице.

Славећи Господа и очекујући Рођење Богомладенца, свом верном народу честитамо Божићне празнике и поздрављамо са освештаним и сверадосним божићним српским поздравом:

МИР БОЖЈИ – ХРИСТОС СЕ РОДИ!

 

Предложено и потврђено у Седишту Слободне СПЦ

Манастиру Светог Саве – Новом Каленићу

код Канбере, Аустралија

29/16. децембра, 2012.

 

У име делегата Ванредног црквено-народног сабора,

Ратомир Нешић, Први Подпредседник ср   

Протојереј Драган Сарачевић, Други Подпредседник ср

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Саопштење за јавност Митрополије аустралијско-новозеландске

Mitropolija Australija Novi Zeland Episkop Irinej Saopštenje Martirije

810d82bcf76a1db853d44dd24693ada7.gif

''Заклињемо вас Свемогућим Богом да ничим не умањите вредност, величину и значај нашег измирења. Нека ни једна празна и непроверена реч не пређе преко ваших уста. Наше измирење нека буде за углед и свим осталим Србима, свуда где год живе. Не дозволите да макар ко од нас својим поступком овој заједничкој светињи одмогне. Наше измирење је тек почело. Ми смо засадили младу биљку коју треба да негујемо и чувамо као зеницу ока, да порасте на понос свима'' (Митрополит новограчанички Иринеј – 19. фебруар 1993. г.).

У протеклих неколико недеља у медијима, посебно на Интернету, поново се појављује мноштво непроверених, нетачних и често злонамерних текстова везаних за судски спор којим Српска Православна Црква у своје окриље враћа тренутно узурпирани манастир Нови Каленић код Канбере.

Тим поводом Митрополијски управни одбор Митрополије аустралијско-новозеландске Српске Православне Цркве жели да нагласи следеће:

1. Управа Имовинског повереништва манастира Нови Каленић тврди да делује у име тзв. „Слободне српске православне цркве“ али нема апсолутно никакве везе са оригиналном Слободном српском православном црквом која је пре неколико деценија постојала као привремени плод несрећних времена и још несрећнијег раскола који је тада задесио Српску Православну Цркву.

Раскол је литургијски превазиђен на Сретење Господње, 15. фебруара 1992. године када су Литургију помирења заједно служили блаженопочивши Патријарх српски Павле и Митрополит новограчанички Иринеј. Тиме је, уместо Слободнe српскe православнe црквe, настала Митрополија новограчаничка која се вратила у окриље Српске Православне Цркве.

2. Митрополија аустралијско-новозеландска Српске Православне Цркве је наследник бивше Епархије за Аустралију и Нови Зеланд Митрополије новограчаничке и бивше Епархије аустралијско-новозеландске. Одлуком Светог Архијерејског Сабора Српске Православне Цркве од 10. маја 2011. године Митрополија аустралијско-новозеландска је установљена уместо тих бивших двеју паралелних епархијâ Српске Православне Цркве.

3. Управа Имовинског повереништва узурпиралa je манастир Нови Каленић и покушала да га oдвоји од Српске Православне Цркве и њених верника и уступи га јурисдикцији канонски непризнате тзв. „Истинске Православне Цркве Грчке“, у мору међусобно посвађаних фракција познатој као „Синод у опозицији“ и „Кипријановци“.

Та „црква“ створена је 1984. године у Грчкој када се једна група расколника одвојила од такође расколничке дружине тзв. „Авксентијеваца“ и основала „Синод у опозицији“, како се и данас званично представља у јавности. Ово тело није у јединству са Православном Црквом.

4. Управа Имовинског повереништва, под покровитељством те „Истинске Православне Цркве Грчке“, тј. „Синода у опозицији“, тј. „Кипријановаца“, најавила је недавно да намерава у храму Светог Саве у манастиру Нови Каленић, на сâм празник Светог Саве, за свог „Владику“ да устоличи извесног Енглеза, Амброза Баирда (Ambrose Baird), обраћеника у “православље“ из Лондона.

Митрополијски управни одбор још једном подвлачи да је Црква овај спор покренула тешка срца, након што је управа Имовинског повереништва одбацила обавезу да цркву Светог Саве у манастиру Нови Каленић држи у повереништву за верне Православне Србе. Митрополијски управни одбор подсећа да је са прошлогодишњег Сабора Митрополије аустралијско-новозеландске упућен јавни позив целој овој групи да се са покајањем врате Српској Православној Цркви која ће их са радошћу дочекати и примити.

Митрополија је захтевала да странке иду у процес „Судске медијације“ како би се спор разрешио. Управа Имовинског повереништва се опирала овој иницијативи. Суд је прихватио предлог Митрополије и наредио странкама да учествују у процесу медијације. Митрополија је учествовала у медијацији са директорима Имовинског повереништва у покушају да се спор разреши и парница оконча.

Нажалост, не само да су сви наши позиви на покајање, повратак и помирење са Црквом, били игнорисани и одбачени, него се овим сада најављеним ”устоличењем” господина Баирда за ”епископа”, уместо њиховог канонског српског Владике, коначно и јавно раскринкала намера да се манастир Нови Каленић трајно отме од српског народа и Српске Православне Цркве.

Ми и даље остајемо у нади да ће се планери и организатори овог бласфемичног скупа у међувремену дозвати памети и одустати од своје намере и даљег скрнављења манастира Нови Каленић, као и да ће се вратити Православној вери и Српској Православној Цркви. Но исто тако остајемо решени и да свим снагама бранимо и чувамо како имовину тако и углед Српске Православне Цркве и да се боримо за право да манастир који су подигли православни Срби остане светиња православних Срба.

у Сиднеју,

7. децембра 2012. године

Извор: Поуке

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

То је када Аустралија има једну од најбољих јамајчанских лозица, а ово је узрок конзумирања.

Само се надам да ће једном схватити да им је потребно лечење и да ће се вратити на пут, истину и живот.

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
Guest - . . .-

У овом обавештењу које је издала МИтрополија сустралијско новозеландска је све речено.

 

Само да додам да познајем овог "јереја" Влајића, а многи су чули за њега после оне афере изигравања киднапованог ђакона када је покравши црквену касу у Ћуприји отишао у Аустралију где је напрасно (не знам како) постао "свештеник". Наравно, није се бринуо што је многе блиске људе са свим овим повредио. Дакле, такви људи су у "истинској цркви". 

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу

×
×
  • Креирај ново...