Jump to content
Претражи у
  • Још опција
Прикажи резултате који садрже
Прикажи резулте из
СветлостВостока

Нова Русија: Повратак на одвојена мушка и женска одељења у школама

Оцени ову тему

Recommended Posts

ЧЛАН

Желим да говорим о једном аспекту образовања у новој Русији који би могао да се као позитивна пракса размотри и у Србији и да се поводом њега покрене јавна расправа. Ради се о повратку на одвојена мушка и женска одељења у основним и средњим школама.

ИСТОРИЈА

Одвојена мушка и женска одељења нису новост. Раније током историје такав приступ настави у свету је био преовладавајући, али са агресивним наступањем борбеног либерализма он је углавном нестао. Данас у свету још увек постоје одвојена мушка и женска одељења у разним земљама мада су заједничка већинска.

Што се тиче Русије, за време њеног царског периода настава у школама је била организована у одвојеним мушким и женским одељењима. Када су бољшевици 1917-те године дошли на власт одмах су уведена заједничка одељења, а одвојена настава је укинута. То је био плод политичке одлуке која није била заснована на било каквим научним испитивањима већ на либералним левичарским идејама као што је уосталом било и на западу. Од 1943-ће године за време Другог светског рата због ратних услова поново је враћена настава по одвојеним мушким и женским одељењима која се задржала до Стаљинове смрти после које су опет враћена заједничка одељења. Данас се у Русији дешава велики преокрет. Велики број школа прелази на одвојена мушка и женска одељења тако да тренутно има око 1500 школа где се одвија тај тип наставе што је прилично велики број. Са отварањем таквих школа почело се одмах после пада комунизма у Русији почетком 90-тих година прошлог века.

ПОЛ И "ГЕНДЕР"

Данас су у Русији развијене детаљне методологије рада одвојено са дечацима, одвојено са девојчицама које се примењују у школама. Те методологије су настале као плод дугогодишњег рада бројних научника као што су Валентина Јерјемејева, Тамара Хризман, Наталија Куинджи, Владимир Базарни и други. Шта је заправо била основна мотивација за развој тих метода и за повратак раздељеном образовању уопште? Већина развијених метода за рад одвојено са дечацима, одвојено са девојчицама се заснива на најновијим истраживањима како у Русији тако и у свету према којима се начин функционисања мозга мушкараца и жена разликује до те мере да је оцењено да је потребан и одвојен приступ у настави, то јест у образовању (учење) и васпитању (понашање) са циљем постизања бољих резултата на оба поља. У тесној вези са овим истраживањима је и појам "гендера". Шта је "гендер"? Појам "гендера" је тесно повезан са појмом пола. Пол је биолошка манифестација мушкости и женскости, а "гендер" је њихова социјална манифестација, то јест улога коју мушкарац и жена имају у друштву сагласно свом биолошком полу. Доктор Наталија Куинджи уместо назива "гендер" често користи назив - социјални пол. Према науци о "гендеру" социјално испољавање пола није нешто што је унапред дато, већ се формира под разним утицајима.

УНИСЕКС СВЕТ

Приступ настави кроз одвојена мушка и женска одењења је јерес за либералне јуришнике који стреме да преобразе свет да буде УНИСЕКС, то јест који има подлогу у андрогинској теорији. Из те унисекс андрогинске идеологије која се већ деценијама спроводи на западу у скоро свим сферама друштва као резултат ничу - пораст хомосексуализма, распад породице и веза између мушкараца и жена где се губе или често замењују њихове традиционалне улоге, разне врсте поремећаја личности као што је бесполност и друго. Запад данас већ прелази у фазу производње потенцијалних хомосексуалаца, то јест услова да се појаве такве изопачености, као и бесполних личности. Ево примера дечјег вртића "Егалиа" у Стокхолму из врло назадне земље у духовном смислу Шведске. У дечјем вртића "Егалиа" спроводи се "родно неутрално" васпитање, односно деца се ослобађају од традиционалних друштвених подела на мушко-женске улоге. У овом вртићу забрањена је употреба заменица "она" и "он", у књигама које се читају не постоји традиционална подела на полове и родитељске улоге. Нема Пепељуге, Пинокија, Палчића, Чаробног пасуља него прича, на пример, говори о две жирафе које су усвојиле напуштено младунче крокодила. Играчке су помешане, а деца се подстичу да изаберу оно што их интересује. Дечацима је дозвољено да се облаче као девојчице и да се играју луткама, уколико то желе. Власница вртића тврди да је поента оваквог приступа да се деци омогући више избора и да се "не ограничавају због друштвених очекивања заснованих на полу". Међутим, део стручне јавности негативно је реаговао на овакав приступ и сматра да је то збуњујуће за децу која управо у том узрасту постају свесна разлика међу половима. Британски психолог Линда Блер тврди да је овакав приступ неприродан, јер је у узрасту од три до седам година дете у потрази за својим идентитетом, а пол је важан део његовог идентитета." Ево извештаја о томе на ББЦ-у:

Извештај ББЦ-а

Недавно је на православном телевизијском каналу "Сојуз" у Русији била емитована емисија у којој се говори о жени Рускињи која је живела у Данској и која је побегла из ове "напредне" земље запада јер су "напредни" Данци почели да јој малтретирају дете са "полно неутралним" васпитањем. Рускињи се нису допали дански дечји вртићи и није хтела да јој син иде у те вртиће, али јој је данска влада преко својих служби узела дете и одвела га у један дечји вртић ради социјализације! Жена је рекла да је кап која је прелила чашу била када јој се син једног дана вратио из обданишта када је споља изгледао као девојчица. Онда је Рускиња побегла назад у Русију са детеом.

У школама где дечаци и девојчице иду у заједничка одељења ради се у неутралној атмосфери која у суштини не погодује потпуно ни дечацима ни девојчицама, то јест сви у одређеној мери губе своје оригинално начело, принцип. Дечаци губе мушко начело, мушки принцип, а девојчице женско начело, женски принцип. Дечаци добијају женске атрибуте у општем смислу (и физичке и психичке), то јест феминизирају се, а девојчице мушке. Ево шта о овој све израженијој појави каже доктор Базарни: "Како се све то може објаснити? Анализирајући цртеже дечака на специјалном тесту утврђено је да се при заједничкој настави (дечаци и девојчице заједно у одељењу), дечаци систематски налазе у атмосфери која је страна њиховој мушкој природи и да све време осећају емоционалну нелагоду. Њихов душевни мир је препуњен не само бригом, страховима, депресијом, него чак и - самоодрицањем. А то осећање се спроводи хормонско-генетским ефектом. Пре томе, емоционална депресија дечака који се не налазе у својој осећајно-сигналној средини - то је генетска депресија која постепено и неумољиво прелази у генетску трагедију. Посматрајући конституцију тела уз помоћ методе Декур и Думик (1950), сарадник наше научне лабораторије (А. Л. Алифанова, 2001) је установила да се код 90-95% дечака који уче у одељењима заједно са девојчицама јављају знакови женске конституције тела (знаци евнухоидне конституције). А најтрагичније овде јавља се то што је процес преправке мушког пола добио карактер епидемије системске деградације на нивоу дечје популације. У складу са подацима специјалиста из Руске Академије Природних Наука код младих мушкараца за 5 година квалитет, квантитет и ефективност семена се покварио 3 пута! Такође постоји податак да се 2/3 девојчица почело развијати по мушком, маскулином типу на бази ендокрине и психичке патологије."

МЕТОДОЛОГИЈА ДОКТОРА БАЗАРНОГ

Једна од најпознатијих метода која је уједно и прихваћена у великом броју школа са одвојеним одељењима у Русији је метода доктора медицине Владимира Базарног. Доктор Базарни се 30-ак година бавио проучавањем проблема образовања и васпитања деце у Русији. Између осталог био је и руководилац лабораторије у граду Сергијевом Посаду која се бавила тим проблемима, где је развио своју методологију која не садржи само како се то стручно назива препоруку о раздељено-паралелној настави, већ и друге препоруке. Методологија доктора Базарног се заснива на медицински утврђеној чињеници да школство какво је данас има и негативан утицај на опште психо-физичко здравље деце. Да би поправио то стање доктор Базарни предлаже следеће мере:

1) Девојчице и дечаци уче одвојено

2) За писање се користи налив перо

3) Уместо класичних клупа користе се такозване "канторке", специјални радни столови за којима се може и стојати, а под ногама су масажне простирке на којима деца стоје без обуће

4) Ученици мењају позу у току учења, а то значи и стоје и седе, а не само да седе

5) Наставни материјал је окачен на сва 4 зида чиме се добија да су главе деце подигнуте и деца могу да се окрећу у току наставе а не само да гледају право

6) Информације се дају од стране учитеља у контексту емоција (ово је јако важно код учења у одвојеним одељењима јер дечаци и девојчице на различит начин примају информације који је код дечака заснован на мушком начелу, а код девојчица на женском)

7) Скоро сваки радни дан у школи деца имају фискултуру

8) Рад са рачунаром деца почињу тек са завршетком полног сазревања

Као што се може видети из овог списка препорука у обзир се узимају не само полне разлике, већ и повећање кретања деце у току наставе.

Методологија доктора Базарног се званично назива - раздељено-паралелна, а такав назив јој је дат јер се деца не одвајају потпуно у мушке и женске школе као што је било некада (мушке и женске гимназије у Србији на пример), мада и таквих школа има у Русији, већ се у оквиру исте школе иде у одвојена мушка и женска одељења која су једна до других, а деца се нормално друже за време школских одмора, приредби, екскурзија, игранки и других заједничких активности.

ИСКУСТВА НАСТАВЕ У ОДВОЈЕНИМ ОДЕЉЕЊИМА

А сада конкретно у чему је основа разлика у предавањима дечацима и девојчицама? Основа разлика је у приступу и методологији која узима у обзир полне специфичности. То значи да се настави код дечака и девојчица приступа тако да се има за циљ да се њихове личности максимално развију у сагласности са њиховим полом! Тако на пример на основу научних истраживања у Русији и ван ње, као и на основу искустава у директној настави у школама, доказано је да дечацима више одговара бржи темпо изношења градива са минималним понављањем пређених лекција, док је код девојчица потпуно супротно. Код девојчица одличне резултате даје алгоритам изношења градива без брзих скокова унапред са детаљним понављањем и утврђивањем пређеног. Код девојчица се ради постепено, по шаблону. Код дечака позитивне мотивишуће резултате даје такмичарска атмосфера где увек треба да постоји лидер, али да се он стално смењује. Како се то постиже? Па тако што се директно именује најбољи у датом тренутку. Код других дечака то не изазива љубомору већ порив за такмичењем. Код девојчица такмичарска атмосфера даје негативне резултате јер брзо може да дође до појаве љубоморе и зато се код њих користи приступ сарадње и узајамне помоћи без лидерства. Дечацима треба више простора и пожељна је мала пауза када могу да се истрче низ ходник или неке вежбе у учионици. Девојчице могу дуже мирно да седе и при томе је битно да их нико не омета повлачењем за косу или на друге начине, а што дечаци често раде у основној школи. Нама данас те ситне дечје зађевице изгледају смешно, али није било тако када смо били мали. Ту често може да дође и до плача, па чак и јачих стресних ситуација за децу у које могу да буду умешани и родитељи. Зато су дечаци бољи када су у свом "жестоком" окружењу, а девојчице су мирније у свом окружењу, па су и резултати бољи.

Поред тога, некада је и само градиво различито. Узмимо на пример историју. Основни догађаји и датуми свакако треба да се саопште и дечацима и девојчицама, али детаљније обраде тих догађаја могу да буду сасвим различите. Тако на пример код дечака се више обрађују битке, војне тактике, политичка решења, значи мушке жестоке емоције везане за бојеве и политику, а код девојчица се више светла баца на хуманитарни аспект свега тога. На пример колико је било жртава рата, какве је све последице рат изазвао, значи нешто у вези самилости и више женских емоција.

Следећа јако важна ствар се тиче формирања личности дечака и девојчица сагласно њиховом полу. Научници су открили да данашња модерна школа више штети дечацима него девојчицама, мада су и девојчице погођене само на други начин. У данашњој модерној школи дечаци се постојано понижавају и тиме им се набија комплекс ниже вредности који касније у животу може да резултира несигурношћу и разним врстама психоза. Дечаци постају мекушци. Зато је у одвојеним одељењима са дечацима на пример у школи "Хармонија" у граду Железногорску у Краснојарској области у Сибиру, где се већ више од 20 година примењује раздељено-паралелна настава, женама предавачима забрањено да понижавају дечаке. То не значи да ако су немирни да не могу да их казне. Напротив! Могу да их казне. Али праведно без понижавања. У складу са овим се и иде на то да дечацима углавном предају мушкарци који на дечаке директно преносе мушко начело, што је необично важно. Наравно да има и одличних предавача жена које одлично могу да предају и дечацима. Ту је добро то да дечаци могу некада жени учитељу да помогну да понесе неки тежи наставни материјал и слично и да се тиме код њих развија мушко начела јачег пола које цени жене и помаже им. Такве ситуације могу и да се инсценирају са циљем правилног васпитавања дечака. Код девојчица учитељицама се увек сугерише да на часове долазе обучене као жене и сређене јер девојчице пажљиво гледају на њихову спољашњост и могу да копирају њихов стил.

Поред овога примећено је да у заједничким мушким и женским одељењима деца брже ступају у сексуалне односе, то јест губе целомудреност што је јако лоше. Деца сексуално превремено сазревају. Коме то треба? Никоме ко жели добро своме детету. Све у своје време.

А ево и неких директних искустава предавача у школама:

Маркаљова Татјана Анатољевна - учитељ у основној школи, 4 године у женском одељењу, 5 година у мушком одељењу.

"Радити у одељењу са девојчицама је мирније, у одељењу са дечацима има много проблема са понашањем, али је интересантније учити дечаке, други је приступ, али је и теже. Приликом изучавања нове теме може се одмах дати сав материјал (довољно је просто рећи да ви то већ знате... и показати ново). Девојчицама треба све подробно и постепено објаснити. Код дечака је тешко запазити споља како реагују, као правило, емоције им се не одражавају на лицу. Пример: у 4-ом разреду решавамо тежак геометријски задатак, ја сам објаснила, они су разумели. Други задатак сам им дала да сами реше. Гледам, сви седе, очи - гледају некуда, тишина, не види се да раде. У души ми се јавља сумња: "Ево, ништа нису разумели!". Са тугом питам: "Ајде да проверимо." И ту је шума руку које се подижу и вика: "Могу ја? Могу ја?" Била сам одушевљена!"

А Јан Корсак је говорио: "Дечаци нису нимало лошији од девојчица, они су просто другачији". Значи треба размислити о таквим начинима предавања који би дали могућност да се открије и искористи њихов потенцијал."

Гармашова Т. А. - учитељ руског језика и књижевности, Володских Е. Н. - учитељ информатике.

"Искуство у раду са одвојеним одељењима код нас још увек није велико, али како се каже први утисци су најтачнији. Ми смо дошли до заједничког закључка: рад у одељењима са дечацима и у одељењима са девојчицама не може да се спроводи на исти начин, по истом шаблону. То што су то две потпуно разне галаксије и по физиологији и по психологији и по томе како гледају на свет, у томе се већ нико не разилази у мишљењу. И брзина обраде информација је различита и начин размишљања није чак толико сличан."

Доктор наука, професор и члан Руске Академије Медицинских Наука (РАМН) Наталија Куинджи каже да су они спровели посматрања и да су утврдили да су успех, степен умне способности за рад и губљење здравља значајно мањи код деце из одвојених одељења него код деце из помешаних одељења. Она даље каже да је данас већ доказано да половине великог мозга раде асиметрично, то јест да се пре свега у анализу информације укључује доминирајућа половина. Код дечака као правило доминира десна половина, а код девојчица лева. Када човек ради са својом доминантном половином, информација се лакше усваја, за краће време и у већем обиму. У супротној ситуацији информација се усваја много компликованије. Од детета се тражи више напора што доводи до губитка здравља. Иако је педагогија била направљена од стране мушкараца, жене су је адаптирале према свом начину примања информација. Девојчице лакше примају школски програм, док је дечацима теже. И сваке године терет се повећава. А задатак школе није само да научи, него и да сачува здравље.

Ево неких од позитивних резултата раздељено-паралелне наставе о којима пише доктор Базарни. У једној школи у Ставропољском крају где се настава одвија у одвојеним мушким и женским одељењима дечаци су у основној школи у просеку били за око 3,7 центиметара виши од дечака који су похађали школе где се настава одвија у одељењима заједно са девојчицама. У средњој школи Бр. 760 у Москви та разлика је у деветом разреду била још већа, око 7,3 центиметра у корист дечака који су похађали наставу у одвојеним одељењима. У заједничким одељењима девојчице су биле за око 1,3 центиметра више од дечака. При томе у заједничким одељењима дечаци су 3-4 пута више имали проблеме са школском патологијом. У већ поменутој школи (лицеју) "Хармонија" Бр. 103 у граду Железногорску (Краснојарски крај), где постоји могућност да деца похађају наставу и у одвојеним и у заједничким одељењима вршена су посматрања на основу којих је било могуће упоредити резултате. Тако на пример из 9 генерација (од 2000-те до 2008-ме године) у заједничким одељењима је био по 1 освајач медаља на разним такмичењима и 46-52% дечака за које је процењено да могу да служе војску, а у одвојеним одељењима је било 25-35% освајача медаља на разним такмичењима и 96-100% дечака за које је процењено да могу да служе војску.

У школи Бр. 760 у Москви где се примењује методологија доктора Базарног отишло се корак даље у правилном формирању дечака и девојчица. У овој школи се поред стандардног образовања ради и на формирању будућих патриота отаџбине. Тако на пример Када учитељ улази у разред он не поздравља децу са: "Здраво децо!", већ када уђе у одељење са дечацима он поздравља са: "Здраво момци!" ("Здравствуйте, юноши!" на руском), а када улази у одељење са девојчицама поздравља са: "Здраво девојке!" ("Здравствуйте, девушки!"). То је зато јер су дечаци чак и у првом разреду мушкарци - будући заштитници отаџбине, а девојчице су будуће мајке. То је уједно и један од главних васпитних (не образовних јер је образовање друго) циљева које желе да постигну у школи Бр. 760, то јест да дечаци од почетка схвате да је њихов главни задатак да буду мушкарци - заштитници породице и отаџбине, а девојчице да буду мајке, па тек онда инжењери, доктори или пословне жене. У овој школи на Дан заштитника отаџбине човек који игра улогу Димитрија Донског (велика руска историјска личност) посвећује дечаке у "богатире земље руске", при чему дечаци тада изговарају заклетву, клекнувши на колено пред знамењем 24-те Гардијске Јевпаторијске дивизије које су школи предали ратни ветерани и примају штит и мач, док код девојчица жена која игра улогу жене Димитрија Донског Јефросиније 8-ог марта посвећује девојчице у мале невесте и поклања им колевку са бебом.

Оно што је сјајно у свему томе је то да процес прихватања методе доктора Базарног иде "одоздо", то јест да су родитељи и учитељи ти који иницирају оснивање одвојених одељења јер је то боље за децу.

Наравно да увођење наставе у одвојеним мушким и женским одељењима захтева и додатну обуку наставног кадра, али је то вредно урадити због позитивних резуклтата који се постижу.

А ево сада документарног видео записа о лицеју "Хармонија" у граду Железногорску у Краснојарској области у Русији који је организован као школа у којој се у 2/3 настава одвија у одвојеним одељењима за дечаке и девојчице а у 1/3 у помешаним одељењима. У овом видео запису се налази 6 краћих филмова од којих је први о лицеју уопште, други је о настави у одељењима са девојчицама, трећи је о настави у одељењима са дечацима, четврти је о граду Железногорску, пети је о атомској индустрији у Сибиру, а шести о перспективама за будућност у овом крају. Филм је на руском језику, али иако не знате руски препоручујем вам да га погледате. Видећете једну сјајну школу са изванредним резултатима не само у образовању (учење) већ и у васпитању (понашање). Школа је изванредно опремљена и даје деци максималне услове за рад. Поред материјала о школи можете да погледате и филм о самом граду Железногорску који има око 100.000 становника и, као што сам већ написао, налази се у Краснојарској области у Сибиру. Видећете да се ради о врло напредном граду и уверићете се да прича да се у Русији само у Москви и Петрограду добро живи, а да је све остало јад и беда нетачна. Ево видео записа:

СТАВ РУСКЕ ПРАВОСЛАВНЕ ЦРКВЕ

Став Руске Православне Цркве према одвојеним мушким и женским одељењима је у принципу позитиван. Занимљиво је то да је у новој Русији вера, то јест православље све мање у колизији са правом науком. Када кажем права наука, онда пре свега мислим на науку која није условљена политиком и "бизнисом". Тако на пример сведоци смо данас како политика и "бизнис" негативно утичу на производњу хране где се из пословних разлога користе политички кругови да би се целом свету наметнула генетски модификована храна. Ту је и пример теорије еволуције која је у колизији са науком, а која се из политичких разлога форсира у великој већини школа које су под утицајем западне цивилизације. Један од примера умешаности политике у науку је и тема са којом се овде бавимо, то јест настава у помешаним или одвојеним одељењима. Дуго време током историје деца су углавном ишла у одвојена одељења. А онда су из политичких разлога без икакве научне подлоге укинута одвојена одељења и деца су натерана да иду у помешана одељења. Ко су били иницијатори тог преврата? Радикални либерали као што су комунисти и феминисткиње који су заговарали не само равноправност него и једнакост мушкараца и жена. Мушкарци и жене јесу равноправни пред Богом и законом, али нису једнаки.

Ево шта познати руски свештеник Илија Шугајев, иначе специјалиста за питања породице, који држи предавања како на телевизији тако и уживо, отац шесторо деце, каже о неправилности заједничке наставе за дечаке и девојчице: "Као прво не узима се у обзир пол детета. Од 50-тих година потпуно су нестале школе са одвојеном наставом за дечаке и девојчице. Сваком психологу и већини родитеља је познато да су у школском узрасту девојчице испред дечака у свом психолошком развоју приближно за 2 године. То је увек било познато и Цркви због чега је и дозвољавала да девојке могу да се венчају од 14-те године, а момци тек од 16-те. У том узрасту млади људи су достизали пуну унутрашњу зрелост и спремност да саздају породицу. На жалост, то се не односи на савремену омладину због силног инфантилизма. На пример, у седмом разреду, као правило, све девојчице већ улазе у прелазни период, а дечаци у већини у њега улазе тек у осмом разреду.

Према томе, у школи дечаци 10 година седе са девојчицама које су психолошки просечно 2 године старије. Зато није изненађујуће да је у совјетско време "комсорг" (председник пионира) била девојчица, што је председник одељења била девојчица, што су приликом припрема за различите приредбе девојчице заузимале активнију позицију. Десетогодишње, једанаестогодишње девојчице и дечаци између школских зидова добијају својеврсно животно искуство. То искуство им говори да су дечаци неодговорни, да су глупи и лењи, да им ништа не треба тражити, да све треба саме да раде. Девојчице добијају искуство да руководе дечацима, да им држе лекције, да их опомињу, да се свађају са њима. Девојчице добијају осећај да су више над мушким полом.

А момци - супротно. Мушко самољубље говори да тако не треба да буде, али они су реално стварно слабији од девојчица. Као одговор они више дивљају, подмећу ногу, чупају за косу, гађају се, праве се важним, љуте се на девојчице и у знак протеста женској власти избегавају да испуњавају обавезе. Девојчице изгледају дечацима да су увек прве и да су штребери.

Све у свему момци добијају потпуно друго животно искуство - искуство бежања од посла, искуство хулиганског протеста.

А ако тој слици додамо да су већина учитеља - жене и у складу са тим начин предавања и захтева од ученика - женски, то се пред нама исцртава слика траке (моја примедба: као у фабрици) анти-породичног васпитања. Сви учитељи теоретски хоће да помогну деци да порасту и да изграде у будућности добру породицу, али систем све ради супротно."

ЗАКЉУЧАК

Предлажем да се у Србији отвори јавна расправа о доношењу закона о могућности увођења одвојених мушких и женских одељења са циљем повратка традиционалним улогама мушкараца и жена у друштву, а са крајњим циљем повећања успешности образовања и васпитања деце и њиховог општег здравља, смањивања тенденције распада бракова и смањивања пораста психолошких поремећаја личности. Ово није позив на укидање заједничких одељења, већ позив на повећање избора за родитеље.

При томе би искуства нове Русије у овој области била од непроцењивог значаја.

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
ЧЛАН
Ту је и пример теорије еволуције која је у колизији са науком, а која се из политичких разлога форсира у великој већини школа које су под утицајем западне цивилизације.

znaaaaao

4chsmu1

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
ЧЛАН

Ау... Од свега се једино слажем са овим на крају да родитељима треба омогућити што већи избор. Људи би требало да имају потпуну слободу да своју децу образују и васпитавају у складу са својим вредностима, а онда све ово остало из текста потпуно губи смисао.

Добро нам дошао у сваком случају. Немој да те обесхрабри критика... :)

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
ЧЛАН

Ау... Од свега се једино слажем са овим на крају да родитељима треба омогућити што већи избор. Људи би требало да имају потпуну слободу да своју децу образују и васпитавају у складу са својим вредностима, а онда све ово остало из текста потпуно губи смисао.

Добро нам дошао у сваком случају. Немој да те обесхрабри критика... :)

A sta ako roditelji imaju vrednost po kojoj je Zarmelo-Frankelova teorija skupova masonsko-demonska zavera protiv covecanstva kojom

ljudi-gusteri hoce da nas porobe?

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
ЧЛАН

A sta ako roditelji imaju vrednost po kojoj je Zarmelo-Frankelova teorija skupova masonsko-demonska zavera protiv covecanstva kojom

ljudi-gusteri hoce da nas porobe?

A šta ako država vrši ideološku indoktrinaciju?

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
ЧЛАН

A sta ako roditelji imaju vrednost po kojoj je Zarmelo-Frankelova teorija skupova masonsko-demonska zavera protiv covecanstva kojom

ljudi-gusteri hoce da nas porobe?

Оћеш да кажеш да није?

"Fraenkel was a fervent Zionist and as such was a member of Jewish National Council and the Jewish Assembly of Representatives under the British mandate. He also belonged to the Mizrachi religious wing of Zionism, which promoted Jewish religious education and schools, and which advocated giving the Chief Rabbinate authority over marriage and divorce."

http://en.wikipedia.org/wiki/Abraham_Fraenkel

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
ЧЛАН

Ево браћо и сестре да видите како изгледа једна права правцата чисто женска гимназија у новој Русији. Ради се о Ачинској Мариинској гимназији у граду Ачинску у Краснојарском крају:

http://www.ach-mariinka.ru/

За оне који не знају руски језик није важно. Имате много фотографија да видите како изледају живот и рад у Ачинској Мариинској гимназији:

http://www.ach-mariinka.ru/p140aa1.html

http://www.ach-mariinka.ru/p148aa1.html

Даље имате фотографије под опцијом "Мой класс" из менија са леве стране где бирате одређено одељење ("клас" на руском).

У гимназији се ради и на православном васпитању деце. Девојчице се срећу са дечацима из кадетског корпуса на посебним приредбама. У гимназији се код девојчица развија женски принцип што је потпуно супротно од васпитања на западу.

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
ЧЛАН

Ево још једне женске гимназије овога пута на северу Русије у граду Сиктивкар, република Коми:

http://jg11.ucoz.ru/

Ко не разуме руски језик, имате тамо фото галерију.

У општем програму рада ове женске гимназије под називом "Традиције и новине у систему класичног женског образовања" има поглаваље које се односи на подпрограм "Духовно-морално васпитање девојчица". Ево дела из овог подпрограма на руском језику:

"АКТУАЛЬНОСТЬ ПРОГРАММЫ

В настоящее время Россия переживает один из непростых исторических периодов. И самая большая опасность, подстерегающая наше общество сегодня, - не в развале экономики, не в смене политической системы, а в разрушении личности. Ныне материальные ценности доминируют над духовными, поэтому у детей искажены представления о доброте, милосердии, великодушии, справедливости, гражданственности и патриотизме. Высокий уровень детской преступности вызван общим ростом агрессивности и жестокости в обществе. Детей отличает эмоциональная, волевая и духовная незрелость. Продолжается разрушение института семьи: у детей формируются внесупружеские, антиродительские и антисемейные установки.

«Переставая отвечать за содеянное, человек не имеет возможности реально оценить глубину нарушений и характер необходимых исправлений».

Духовно-нравственное воспитание на основе православных традиций формировало ядро личности, благотворно влияя на все стороны и формы взаимоотношений человека с миром: на его этическое и эстетическое развитие, мировоззрение и формирование гражданской позиции, патриотическую и семейную ориентацию, интеллектуальный потенциал, эмоциональное состояние и общее физическое и психическое развитие.

Обращение к опыту православной педагогики в настоящее время, когда идет поиск духовного возрождения России, особенно актуально, так как общество и государство остро нуждаются в образовательных моделях, обеспечивающих духовно-нравственные компоненты в содержании образования.

Это доказывает особую значимость и актуальность разработки программы по духовно-нравственному образованию и воспитанию девочек.

Воспитание духовной личности возможно только совместными усилиями семьи, образовательного учреждения и государства. Участником образовательного процесса (по письменной просьбе родителей) может быть священник.

Предпринятые на сегодняшний день попытки воспитания духовно-нравственной личности показывают, что самым слабым местом в этой деятельности является семья. Именно в семье происходит усвоение социальных норм, моральных требований и образцов поведения на основе подражания. Поэтому необходимо помочь родителям осознать, что в первую очередь в семье должны сохраняться и передаваться нравственные и духовные обычаи и ценности, созданные предками, и что именно родители ответственны за воспитание детей."

Између осталог овде се каже да се духовно-морално васпитање у гимназији заснива на православној традицији. У васпитање духовне личности ученице на основу писменог захтева родитеља може да буде укључен и свештеник.

Значи, препород прогресивног, а то значи конзервативног живота буја у новој Русији и то не само у Москви и Петрограду, већ широм Русије.

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
ЧЛАН

Погледајте опет мало како то изгледа у пракси:

Са ових видео записа се види да деца имају и неке заједничке часове. Мислим да је све избалансирано да се постигну најбољи резултати и у погледу образовања и у погледу васпитања.

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
ЧЛАН

А ево опет и најдиректнијег доказа да Руска Православна Црква и званично подржава могућност постојања образовања и васпитања посебно дечака, а посебно девојчица - пример "Православне женске гимназије у част Рођења Пресвете Богородице" у Иркутску:

http://www.irkpg.ru/

Значи само женска гимназија!

Ова православна гимназија постоји већ 15 година!

Ево фотографија гимназијске цркве:

http://www.irkpg.ru/index/nash_khram/0-54

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
ЧЛАН

Оћеш да кажеш да није?

"Fraenkel was a fervent Zionist and as such was a member of Jewish National Council and the Jewish Assembly of Representatives under the British mandate. He also belonged to the Mizrachi religious wing of Zionism, which promoted Jewish religious education and schools, and which advocated giving the Chief Rabbinate authority over marriage and divorce."

http://en.wikipedia....braham_Fraenkel

Ma on je slab igrac, nije on lizard-man 100%.

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
ЧЛАН

ОБРАТИТЕ ПАЖЊУ САДА!!! ОВО ЈЕ НЕВЕРОВАТНО ВАЖНО!!! СПОЈ ПРАВОСЛАВЉА И НАУКЕ!!!

МОНАХИЊА НИНА (КРИГИНА) И ЊЕНА ФАНТАСТИЧНА ПРЕДАВАЊА!!! ВЕЛИКО ОТКРИЋЕ!!!

Монахиња Нина (Кригина) је монахиња Средњеуралског женског манастира. У свету је била православни психолог, кандидат психолошких наука, професор Магнитогорског државног универзитета. Она данас држи предавања широм Русије, а најпознатија је по својој серији лекција "Топлота домаћег огњишта".

Оно што говори монахиња Нина (Кригина) је прави православни поглед на свет дечака и девојчица и на њихово васпитање које треба да буде различито, а у зависности од разлика између мозга мушкарца и жене као и других ствари. Овде можете чути шокантне ствари из модерне психологије и науке о полу које потпуно одговорају православном погледу на пол и да тако кажем православној антропологији.

Ево једне њене сјајне лекције:

Мени је жао што ја ово не могу све да преведем и да поставим србски превод јер је једноставно дугачко, а ја немам времена.

Монахиња Нина (Кригина) на интернету:

http://vk.com/nina_krigina

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
ЧЛАН

Оћеш да кажеш да није?

"Fraenkel was a fervent Zionist and as such was a member of Jewish National Council and the Jewish Assembly of Representatives under the British mandate. He also belonged to the Mizrachi religious wing of Zionism, which promoted Jewish religious education and schools, and which advocated giving the Chief Rabbinate authority over marriage and divorce."

http://en.wikipedia....braham_Fraenkel

Evasive manouver bleh

Ali opet, treba razmotriti problematiku, Zvone - u libertarijanizmu mi to baš za odnos roditelja i deteta, mislim... Kad čuješ "roditelj ima pravo da svoje dete upiše gde on hoće", nekako mi se intuitivno ne dopada,zvuči kao "čovek ima pravo da radi šta on hoće sa svojim automobilom/lap-topom".

Lestvica punoletnosti se svakako mora spustiti sa 18 godina, pa onda da pričamo, možda je tako najbolje.

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима
ЧЛАН

А ево и речи пуне хвале за већ помињану школу Бр. 760 у Москви где бивши високи функционер Руске федерације Сергеј Миронов између осталог каже да су у тој школи најздравија деца у Русији као и да школа може да буде пример за патриотско васпитање:

Подели ову поруку


Линк до поруке
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Чланови који сада читају   0 чланова

    Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу

×
×
  • Креирај ново...