Jump to content

Квизирација- пројекат манастира Градац


Препоручена порука

Помаже Бог свима који су заинтересовани за веронауку.

Желим да вас све обавестим да је на серверу манастира Градац објављен већ више од годину дана програм "Квизирација" намењен не само вероучитељима него свим наставницима. Тамо где је примењиван изазвао је веома позитивну реакцију деце. У неким школама је спроведена анкета и деца су 100% оценила "Квизирацију" као најомиљенију активност. У више наврата смо организовали јавне квизове у Рашки, Ушћу, Краљеву, Чачку, Београду, Бањалуци и свуда су деца била одушевљена. У Београду смо у априлу 2011. године правили изложбу манастира Градац која је трајала недељу дана и током тих недељу дана смо три вечери узастопно организовали квиз такмичење за ученике неколико средњих школа. Свакодневно смо свим заинтересованим вероучитељима показивали могућности "Квизирације" и нудили обуку за коришћење програма. Одзив је био зачуђујуће слаб. Претпостављам да многи од њих нису чули за ово дешавање и да би дошли да су знали.

Најпријатније изненађење је било у шумадијској епархији. Наиме о Мирољуб који је главни координатор за верску наставу у шумадијској епархији, је успео да организује са својим колегама квиз такмичење на нивоу целе епархије. Учествовали су ђаци из 32 средње школе. Финално такмичење одржано је у Крагујевцу у мају 2012. године. То је било прво епархијско такмичење уз коришћење Квизирације. На жалост ни у жичкој епархији којој наш манастир припада, ни у београдско-карловачкој где смо квизирацију показивали није заживела у пуној мери да би било организовано такмичење на нивоу епархије. Вероучитељи шумадијске епархије су показали да није немогуће научити како се програм Квизирација користи и припремити и организовати епархијско такмичење. Свака им част.

Упутство за коришћење програма смо се потрудили да напишемо тако да буде разумљиво и јасно. Сигурно да би могло бити још јасније али да би га унапредили неопходно је да вероучитељи укажу на недостатке које уоче. Мени лично као програмеру све је очигледно и јасно, тако да ја нисам у стању да оценим да ли је упутство разумљиво онима који се не баве програмирањем. Понекад ми се чини да су неки делови преопширни и непотребно детаљни, а понекад мислим можда треба нешто још детаљније описати. У сваком случају веома би било драгоцено да имам неку повратну информацију од оних који упутство буду читали.

Поред писаног упутсва направио сам и пар видео туторијала у којима показујем како се одвија рад у овом програму. Ови видео туторијали су помало застарели али већим делом још увек употребљиви. Наиме неке функције програма су у међувремену измењене и унапређене сходно захтевима и предлозима корисника. Верујем да сваки вероучитељ који то жели може да научи како се квизирација користи. Ако у објављеним упутствима и није баш све јасно и разумљиво, онај ко се заиста потруди да научи, умеће да постави конкретно питање везано за онај део који није довољно јасно изложен. Није могуће да баш ништа од упутстава није јасно.

Врло често чујем као реакцију од вероучитеља нешто попут: "Ја нисам вичан. Мало сам погледао али ми се чини да је то за мене претешко" и разне сличне изјаве без конкретно формулисаног питања. При том ти исти људи умеју да користе фејсбук или да шаљу смс поруке, или мултимедија поруке, да користе јаху или џи-мејл, користе небројене игрице и додатке на фејсбуку и сличним мрежама. Коришћење квизирације није ништа компликованије и ако је неко способан да научи како се користи било која од наведених интернет апликација, сасвим сигурно да би могао да научи и како се користи квизирација. Дакле уверен сам да се не ради о стварној немоћи и немогућности појединца да научи, већ је пре реч о лењости и неспремности да се одвоји пар сати како би се простудирало упутство и програм испробао. Ако би ме неко баш и уверио да је стварно неспособан да савлада коришћење квизирације, питам се да није онда можда залутао у школу. Ако учитељ не може самог себе да научи овако једноставну ствар како ће и чему ће бити у стању да научи децу? Ако га не интересује да унапреди свој учитељски рад, да ли му је место у школи? Поготову ако се узме у обзир да је у Србији све мање деце и све више "сувишних" учитеља.

Стога верујем да нико од наставника (а најмање вероучитељи) не би смео да се изговара на сличан начин него да сваки треба да уложи напор како би открио и на прави начин употребио могућности које пружа савремена технологија. За сва питања и недоумице врло радо ћу одговарати и надам се успешно разјаснити сваку нејасну ствар.

Свако добро од Господа

јеромонах Виталије

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Квизирација тренутно подржава четири различите врсте игара. У припреми су још две. Треба само да их упакујем и објавим. Но чак и у свом садашњем облику са понуђене четири игре квизирација поприлично завршен пројекат и осим неког рутинског одржавања и "козметичких" дотеривања не захтева неки велики рад.

Као неки логичан наставак овог пројекта покренут је други пројекат који би се могао сматрати и само као наредна фаза у развоју квизирације, али с обзиром да је програмиран на сасвим другом програмском језику радије га карактеришем као посебан пројекат. То је пројекат ИГМатор програм за прављење и приказивање Игара Глуме и Маште.

Попут квизирације садржи два одвојена (а ипак повезана) дела. Део који је намењен за креирање и уређивање игара и део за приказивање (тј играње) игара. Овај други део је што се програмирања тиче 99% довршен. Да би се у потпуности завршио тај део неопходно је саставити једну игру глуме и маште (за почетак "ручно"). Онда би се у другој фази радило на делу програма намењеном за уређивање игара.

За довршетак ове прве игре коју сам ја замислио да буде о ктиторки нашег манастира краљици Јелени, следећи корак је да се потпуно дефинише и разради сценарио игре. Затим остаје да се по тако дефинисаном сценарију доцртају ликови и предмети обухваћени сценариом. Надам се да ће се за тај део посла наћи неки добровољац талентован за писање сценарија или цртање. Ја сам пописао све идеје којих сам се могао сетити шта би све могло да буде у сценарију. Такође сам направио и неко упутство са примером како би ваљало да изгледа коначно дефинисан сценарио. Ако ко жели да се опроба у овом послу поменути документи су овде:

Размишљао сам и о идеји да на нашем серверу направим страницу за дефинисање сценарија. Рецимо да сценаристи могу да креирају ликове, унесу њихова имена, опис како изгледају, каква им је нарав и сл. Да на истој страници могу да се пошаљу скице и предлози графичких решења за дати лик. А на другој страници да се уносе дијалози ликова. Страница би могла да приказује како ће дијалог изгледати у игри. Тако би се омогућио тимски рад на дефинисању сценарија, а додатна погодност би била и та што би сценарио већ био кодиран на начин погодан за аутоматску обраду. Можда би чак било могуће да се игра покрене и са делимично урађеним сценариом.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Оче тамо пише да вам требају програмери, дизајнери, градитељи нивоа итд., а за нову игру о краљици и музика, звучни ефекти...

Кажите нам нешто више о томе.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Гости

Оче, имам неких идеја које бисмо могли да проширимо и на одрасле јер и они имају потребе за веронауком а уједно и за игром. Могли бисмо да уз нашу постојећу базу чланова организујемо разне onlne турнире из Веронауке :)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Оче тамо пише да вам требају програмери, дизајнери, градитељи нивоа итд., а за нову игру о краљици и музика, звучни ефекти...

Кажите нам нешто више о томе.

Да потребни су. Верујем да тимски рад побеђује и да за добар тим добровољаца ниједан задатак није претежак .smesko.

Стога ако си расположен да помогнеш у овом подухвату добро дошао.

У нади да ће се неки програмер заинтересовати и пожелети да се укључи у развојни тим писао сам и објавио документацију о до сада написаном програмском коду. Квизирација је урађена у ActionScript3 програмском језику, а ИГМатор сам почео да развијам у програмском језику Scala. Изворни код и документација се налазе на горе наведеним адресама заједно са описом потребних развојног окружења и коришћених програмерских алата. Мало ми је тешко да пишем "у ветар" то јест без повратне информације о томе да ли је оно што сам написао јасно или не, да ли је можда преопширно или непотребно детаљно. Стога ми је сваки коментар на написане текстове драгоцен. Такође и питања су добро дошла.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Оче, имам неких идеја које бисмо могли да проширимо и на одрасле јер и они имају потребе за веронауком а уједно и за игром. Могли бисмо да уз нашу постојећу базу чланова организујемо разне onlne турнире из Веронауке :)

Ових дана сам дошао на идеју да омогућим вероучитељима да за сваки за своје ђаке отвори "ђачке налоге". Са оваквим налогом ђак би могао да види само оне квизове које му припреми вероучитељ и да га одигра ограничен број пута. Ако бих тако нешто реализовао мислим да би онда једно "одељење" могли да буду чланови форума који су заинтересовани да се играју квиза, а они који су заинтересовани да уређују квизове могу да се региструју за нормалне "учитељске" налоге.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Да потребни су. Верујем да тимски рад побеђује и да за добар тим добровољаца ниједан задатак није претежак .smesko.

Стога ако си расположен да помогнеш у овом подухвату добро дошао.

У нади да ће се неки програмер заинтересовати и пожелети да се укључи у развојни тим писао сам и објавио документацију о до сада написаном програмском коду. Квизирација је урађена у ActionScript3 програмском језику, а ИГМатор сам почео да развијам у програмском језику Scala. Изворни код и документација се налазе на горе наведеним адресама заједно са описом потребних развојног окружења и коришћених програмерских алата. Мало ми је тешко да пишем "у ветар" то јест без повратне информације о томе да ли је оно што сам написао јасно или не, да ли је можда преопширно или непотребно детаљно. Стога ми је сваки коментар на написане текстове драгоцен. Такође и питања су добро дошла.

До сада сам користио C, C++, Python и неколицину математичких језика, али сигуран сам да ми с тим знањем не би био проблем да се прилагодим било којем језику. Даље, знам да за Краљицу Јелену фали сценарио, и ту бих такође можда могао да помогнем (да цртам не умем). Што се тиче музике и звукова, постоје на интернету сајтови слободне музике (која може слободно да се употребава попут слободног софтвера), па би могло можда и нешто одатле да се искористи, не знам да ли планирате voice acting у игри или не, то би био посебан проблем.
Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Гости

Имамо овде неколико врхунских програмера, сигурно ћемо заједнички много тога урадити. Идеја и читав подухват је фантастичан!

Ево, можемо да одрадимо и верзију Квизирације за све чланове Поука.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

До сада сам користио C, C++, Python и неколицину математичких језика, али сигуран сам да ми с тим знањем не би био проблем да се прилагодим било којем језику. Даље, знам да за
Заправо првобитне верзије и квизирације и игматора писао сам у Python-y. То ми је омиљени програмски језик и сервер квизирације ради на том језику. Касније сам одустао од тих верзија због потешкоћа које су корисници имали са процесом инсталације. Да бих направио добар инсталер који ће радити на свим рачунарима потребно је да имам све варијанте виндоуза и рачунаре на којима нема ништа инсталирано од Python компоненти ради тестирања инсталера. Без таквих тест рачунара скоро увек нешто што ради на мом рачунару неће да се инсталира исправно на неки други рачунар. А како су наши вероучитељи углавном стидљиви да пријаве грешку показало се да јако мали број је био у стању да инсталира те прве верзије и да их користи. Због тога сам почетком 2011 преправио програм (или боље рећи изнова написао) у ActionScript3 који је нека мешавина Java и Javascript-а. Сада програм ради директно у претраживачу и то знатно олакшава новим корисницима да почну са коришћењем програма. ИГМатор сам из истог разлога почео да развијам у Scala програмском језику који кад се преведе је 100% компатибилан са Java програмима и може да се аутоматски инсталира и покрене из претраживача преко JNLP протокола. Има неких разлика у односу на Python, али има и доста сличности а знатно је бржи. Надам се да ћеш на основу документације коју сам писао и објавио о овим програмима моћи да се снађеш. У сваком случају за све недоумице стојим на располагању.

Што се тиче графике и звука ја сам доста тога већ прикупио са интернета да бих имао са чим да развијам и тестирам програм. За почетак може да се то користи а ако пројекат заживи и буде више корисника надам се да ће се прикупити и неких оригиналних радова.

Што се пак тиче рада на сценарију да ли си погледао ове документе:

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Заправо првобитне верзије и квизирације и игматора писао сам у Python-y. То ми је омиљени програмски језик и сервер квизирације ради на том језику. Касније сам одустао од тих верзија због потешкоћа које су корисници имали са процесом инсталације. Да бих направио добар инсталер који ће радити на свим рачунарима потребно је да имам све варијанте виндоуза и рачунаре на којима нема ништа инсталирано од Python компоненти ради тестирања инсталера. Без таквих тест рачунара скоро увек нешто што ради на мом рачунару неће да се инсталира исправно на неки други рачунар. А како су наши вероучитељи углавном стидљиви да пријаве грешку показало се да јако мали број је био у стању да инсталира те прве верзије и да их користи. Због тога сам почетком 2011 преправио програм (или боље рећи изнова написао) у ActionScript3 који је нека мешавина Java и Javascript-а. Сада програм ради директно у претраживачу и то знатно олакшава новим корисницима да почну са коришћењем програма. ИГМатор сам из истог разлога почео да развијам у Scala програмском језику који кад се преведе је 100% компатибилан са Java програмима и може да се аутоматски инсталира и покрене из претраживача преко JNLP протокола. Има неких разлика у односу на Python, али има и доста сличности а знатно је бржи. Надам се да ћеш на основу документације коју сам писао и објавио о овим програмима моћи да се снађеш. У сваком случају за све недоумице стојим на располагању.

Што се тиче графике и звука ја сам доста тога већ прикупио са интернета да бих имао са чим да развијам и тестирам програм. За почетак може да се то користи а ако пројекат заживи и буде више корисника надам се да ће се прикупити и неких оригиналних радова.

Што се пак тиче рада на сценарију да ли си погледао ове документе:

Да ли сте за то користили PyInstaller? Бацио сам поглед на документацију, нисам се удубљивао, зграбићу код, па ћу да детаљно прочешљам кад будем имао времена.

Видео сам те документе у вези сценарија још јуче, гледаћу да покушам да напишем нешто, имам искуства са тим жанром игара (додуше као играч, али мислим да ће користити).

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Покушао сам и са PyInstaller-ом и са још неколико алтернативних програма, али сам највећи успех постигао са NSIS-ом. Ипак све у свему нисам био задовољан постигнутим резултатима. Да бих био сигуран да инсталер добро ради морао бих да имам разне тест рачунаре а посебно ми је проблематично питање сигурности од вируса. Наиме десило ми се да ми је рачунар на коме сам програмирао некако био заражен и више нисам био сасвим сигуран да ли су инсталери које објављујем сасвим чисти од вируса. Сама чињеница да не могу бити 100% сигуран да ми је рачунар чист од вируса, што значи да не могу гарантовати ни да су верзије програма које објављујем сасвим чисте, подстакла ме је да свој рачунар пребацим на Ubuntu систем. Има већ неколико година од како сам избацио из употребе Windows. Но на моју велику жалост свестан сам и чињенице да највећи број корисника и даље користи Windows. Показало се да је најједноставније решење да научим и употребим неки од програмских језика који се преводе у bytecode који може да ради и на Linux и на Windows системима. Статистике показују да највећи проценат претраживача већ има све потребне додатке инсталиране тако да корисници могу да користе наше програме без додатних инсталација.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Оче, имао сам проблема са Leo едитором на Python 3.3, покрене се али не ради како треба. Иако на сајту Leo едитора пише да он функционише и на Python 2.6+ и на Python 3.0+, изгледа да му нешто у верзији 3.3 „убија” компатибилност (пријатно сам се изненадио када сам прочитао на његовом сајту да пише да је компатибилан са „тројком”, пошто је она „нов” језик, некомпатибилан са „двојком”). Стога мора бити инсталирана старија верзија интерпретера да би Leo радио, по могућности „двојка”...

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу

×
×
  • Креирај ново...