Jump to content
Quora StumbleUpon Banana Lime Leaf vKontakte Sky Blueberry Slack Watermelon Chocolate Steam Black Facebook Tumblr
Quora StumbleUpon Banana Lime Leaf vKontakte Sky Blueberry Slack Watermelon Chocolate Steam Black Facebook Tumblr

Придружите се нашој ВИБЕР ГРУПИ на ЛИНКУ

marija

Crkva i cenovnik - наплаћивање свештеничких услуга

Recommended Posts

Zaista me interesuje da li postoji neki cenovnik na nivou svih bogosluženja i svih crkava ili to zavisi od parohije do parohije i od sveštenika do sveštenika?

Pre par nedelja jedan mladi bračni par je odustao od crkvenog venčanja jer je sveštenik tražio 200 EU za venčanje 0409_feel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nekoliko naših sagovornika, sveštenika, objašnjava da novac koji vernici daju za opelo, venčanje, krštenje ili neku drugu sveštenu radnju nije obaveza ukoliko neko nema da plati, ali naglašavaju i da je sveštenicima to jedini izvor prihoda, budući da nemaju platu, kao i da zbog toga neke crkve ili crkvene opštine imaju dogovorenu cenu za opelo ili venčanje, iako zvanični cenovnik na nivou SPC ne postoji.

http://www.politika.rs/rubrike/Drustvo/Nema-novca-nema-opela.lt.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

samo da se razumemo, svi znamo da je sveštenicima to jedini izvor prihoda, da deo tog novca odlazi i na obnovu crkve, parohijskog doma etc, da oni nemaju platu, nisam sigurna da imaju i socijalno..dakle niko ne proziva naplatu već me interesuje zašto se ljudi koji nemaju da plate za opelo, venčanje ili krštenje onoliko koliko pojedini sveštenici traže odbijaju 0409_feel

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest свештеник Иван

Од обављеног обреда се финансира црквена општина и Епархија. Не постоје други извори прихода. Свештеник је дужан да од обавељног обреда финансира своје социјално и пензионо осигурање, Црквену општину, да подмири годишња дуговања према Епархији, ванбуџетске помоћи. Није ово баш тако једноставно .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve to stoji o Ivane i to sam i navela, ali postoje slučajevi da u istoj parohiji različiti sveštenici imaju različitu cenu, e sad problem nastaje jer ne možemo kao mirjani birati jer ne pripadamo dotiččnom svešteniku a sveštenik kome pripadamo drži se svoje cene

Šta onda uraditi

posebno kada su opela u pitanju....

navešću lični primer..grobna mesta su 24.000, sama sahrana 7.500, najeftinija oprema 25.000, "ležarina" u kapeli 6000,00 pa sada to puta 2 za 6 meseci..od čega platiti sveštenika

sve u svemu danas je skuplje umreti nego živeti 0409_feel

Ono što me još interesuje je da li deo novca koji se plaća gradskom pogrebnom zavodu ide  i parohiji tj. crkvi ili ne?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest свештеник Иван

И сами знате да нису све парохије исте, да има парохија где свештеници једва преживљавају заједно са својим народом. Парохија је дужна да свог свештеника издржава, да му омогући да живи од своје службе а не од не знам којих послова. Нисам присталица да се наплаћују беснословне суме за обреде, но мислим да треба имати свест да и тај свештеник треба да живи и та црквена заједница којој припадамо да постоји.

Врло ми је непријатно да наводим поређења зашта све људи дају новац, на свакојаке разне глупости, а када дође моменат да дају свештенику увек то дају са негодовањем. Заиста, ту нема благослова, ни са једне ни са друге стране.

Што се мене тиче, ја највише волим грчки метод: Ја имам плату у зависности од степена образовања (а тако ће се свештеници трудити да имају већу школу), имам регулисане најосновније егзистенцијалне потребе, не сводим се на просјака који пабирчи по кућама од свећења водице. Мислим да је највећи проблем у свему томе врло ниска еклисиолошка свест у Србији. Искрено се надам да ће се све ово променити.

Иначе, да ли иде нешто од погребног завода за Цркву- не знам. Ја сам свештеник на селу где свега тога нема.

Мислим да би било добро да се и други свештеници укључе у ову дискусију, да видимо њихова искуства.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo je samo dijalog oče i ne bih zaista volela da ode u neku krajnost i destrukciju, da se svede na napade i opravdanja, samo pokušaj da sagledamo  iste stvari i događaje sa različitih aspekata

Bilo bi lepo da se uključe i gradski sveštenici, naravno da znam one koji jedva preživljavaju i opet izlaze u susret svojim mirjanima na štetu svoje koristi, ali znam i one koji voze najnoviji tip mercedesa , letuju na grčkim ostrvima, ali neće ni za cent spustiti svoju cenu

mislim da je na selu ipak lakše naći zajednički dogovor sa sveštenicima

ovde ne mislim na mirjane ekstreme koji mogu da daju novac na svakojake gluposti, ovde govorim o ljudima koji žive na ivici egzistencije

kada sam krstila svoga sina sveštenik je rekao - Košta onoliko koliko možeš da odvojiš a da te to ne ugrozi

posle 12 godina srećem se sa drugom pričom.

Žalosno je to što se mirjani najčešće odriču onoga što je najbitnije a to je opela, jer je to finansijski, na žalost, surovo zvuči. najbezbolnije

ne možete pokojnika sahraniti bez grobnog mesta, ne možete sami zakopati pokojnika, ne možete ga umotati u čatšaf, dakle to je sve ono što se mora i onda najčešće čovek digne kredit, pa najčešće kaže, ne mogu i za opelo još da pozajmljujem

na moju veliku žalost ušla sam u tu priču jer sam imala 3 sahrane za 11 meseci

Ni danas ne znam, a verovatno nikada neću ni saznati , da li moj otac nije želeo sveštenika zato što ga zaista nije želeo ili zato što je bar na neki način želeo da me  "zaštiti" od dodatnih troškova 0409_feel

Molim sve one koji budu učestvovali u dijalogu da to i ostane  u rangu dijaloga a ne rasprave, napada i odbrane, nije mi to bila ni namera ni cilj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Мене, искрено, малко нервира кад наши људи почну да кукају како им свесштеници оволико наплате свећење водице, или онолико венчање или сахрану.

Па са`рањује се једном. Исто тако и крсти, венчава (ајд` сад то може и више пута, али вероватно не може тек тако кад хоћеш у цркви?). Па и та водица је два пута годишње. Знам пример, била присутна, где је отац девојчице коју су сутрадан требали да сахране, рекао свештенику:"Оче, много ме је коштало лечење и све остало, ја стварно немам новца да платим опело.". На шта је свештеник одмахнуо руком и одговорио му:" Синко, нико теби не тражи новац. Ја сам ту да помогнем да ову дивну душу испратимо где треба."

Кад сам се ја венчавала, родитељи мог мужа су били згранути што су видели ценовник у цркви и чули цену венчања од 3000 (то је тада било 50 еура). Нису хтели да плате. Наравно, коментари су били "попови-лопови". Ја сам инсистирала на венчаљу у цркви, у супротном-нема свадбе, нема ничег. И одем ја до мужевљевог пароха са новцем. Пита ме зашто ја доносим новац. Испричам му целу причу. И свештеник не узме новац, већ каже:" А не! Ти нећеш да платиш. Ти си млада и тај дан је твој. Ти ћеш да уживаш у њему. А ја ћу да вас венчам беслпатно, то је мој поклон за вас!".

И трећа ствар: никад мојо свештеник мени није тражио новац за свећење водице. НИКАД! Кад освети и попричамо, он се већ пакује и на вратима је, ја га скоро јурим по улазу зграде да ми каже колико то кошта. Некад одмахне руком, некад каже "ако имаш", некад каже "у здравље"....

То су све предрасуде људи који мисле да су тамо цене ненормалне. И онда причају како би све то требало да се ради бесплатно. Ма немој?! Зашто онда нико од нас не ради за џабе целог живота? Па у Америци и Немачкој све то кошта барем десетоструко више. И нико "А" не каже. Мој буразер се венчао у Филаделфији у цркви и платили су 500 долара и то са попустом. Да не помињем прилоге које МОРАЈУ да дају током године. КОд нас је све на добровољном нивоу.

Прича народ тек тако. Што би моја покојна баба-тетка рекла:"Лајте уста да нисте пуста!"

Ајд у здравље и лепо проведите овај облачни дан!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Мада, заиста постоје свештеници који летују 2-3 пута годишње на неким ексклузивним локацијама и возе супер модерне аутомобиле. Нећу да улазим у њихове изворе зараде. Да ли смо их некад питали да нешто ураде бесплатно за нас? Можда би и учинили. Чак сам сигурна да би. Али мислим да је проблем у нама. Па ако неће да пева опело, лепо пишеш Епископу. Па да видимо хоће ли или не

Share this post


Link to post
Share on other sites

Мада, заиста постоје свештеници који летују 2-3 пута годишње на неким ексклузивним локацијама и возе супер модерне аутомобиле. Нећу да улазим у њихове изворе зараде. Да ли смо их некад питали да нешто ураде бесплатно за нас? Можда би и учинили. Чак сам сигурна да би. Али мислим да је проблем у нама. Па ако неће да пева опело, лепо пишеш Епископу. Па да видимо хоће ли или не

dok ja napišem pismo Episkopu, dok dobijem odgovor, ili dozvolu da drugi sveštenik izvrši opelo, šta ćemo sa telom za to vreme?

ovde govorimo o ekstremima ne generalizujemo, bar ja ne generalizujem, ne napadam

ovde je reč o tome kako pomoći ( ne meni lično) mirjanima koji ne znaju šta da urade

Znam par koji je otišao da se venča u drugu parohiju zbog cene

Inače javno ću da se zahvalim o Ivanu i o Goranu, kao i o Ugrinu za ono što su učinili za mene i za moga oca,pokoj mu duši, meni su olakšali, nisam prekršila njegovu volju, a ipak sam dobila ono što je moju dušu umirilo

Share this post


Link to post
Share on other sites

И овде, као и у свему осталом, основа је по мени Литургијско утемељење, бивствовање и живљење у парохијској цркви, са свом браћом и сестрама, а наравно пре свих са својим свештеницима. Пре 42 дана упокојио се мој комшија, чија породица осим што прима свештеника за свећење водицом, не одлази на литургијска сабрања. Свештеник коме парохијски исто припадамо, прихватио је мој позив да уочи сахране све договори са ожалошћенима. Ниједну цифру није поменуо, а сами ожалошћени, иако веома ниског социјалног статуса, дали су прилог далеко већи од уобичајеног. 40-дневни помен је био 08.априла, у Светлој седмици, тако да се не чине уобичајене заупокојене молитве, већ су више различите пригодне молитве, сакупљене у једну достојанствену целину. Свештеник је још после сахране рекао да не жели никакву надокнаду за 40-сетницу, па је чак било и мала непријатност, када су ожалошћени инсистирали да прихвати прилог који су они спремили и овога пута.Врхунац јесте био три дана раније, у Васкршњи Понедељак, када је ожалошћени комшија дошао у Цркву ради договора о термину 40-дневног помена, а онда заједно са два свештеника и мојом маленкошћу, помолио се испред олтара и тзатим дегустирао прошлогодишње јаје-чуваркућу...Сва уверења која је као реномирани експерт енергетике имао, посустала су пред укусом годину дана раније обареног јајета... 0409_feel

Ето сведочења Литургијске заједнице, сакупљене око парохијске цркве. Моје сведочење комшијама, свештениково поверење у мене, комшијско потпуно јасно показано одређење Како и Куда до вечног Почетка.

Share this post


Link to post
Share on other sites

У Лесковцу се углавном наплаћује... али отац Мирослав не наплаћује, служи у једном селу 7км од Лесковца, и по граду круже овакве приче - "Не могу да крстим децу, много траже попови.. али има један тамо што не наплаћује..." хехе 0703_read и сад сви хоће код оца Мирослава, али постоје неки проблеми, мислим да парохијски свештеник мора да да одобрење да се његов парохијан крсти/венча у другој цркви... Некад дозволе, некад не... отац Мирослав углавном каже - Дајте онолико колико вам неће бити жао што сте дали, или успут помене "колико кошта" али каже - али ви дајте колико можете да одвојите... или ништа ни не каже...

Битна је и свест људи, они треба да осете да свештеник живи са њима, а не да само "пружа услуге" или већ шта, да га осете као свог... у Вучју, код сестре моје нане, постоји устаљено мишљење да свештеници примају плату, тако да тамо нпр. за освештавање водице житељи одвајају по двадесет динара... Тако ми каже нана...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muz i ja smo nase troslove vencanja i krstenja dece lepo podneli tako sto nismo pravili nikakva posebna slavlja,samo clanovi najuze porodice,na vencanju nam bilo troje,na krstenju prvog deteta sedmoro,a drugog troje gostiju.Kad nemam za satore,ha,ha,muziku i ostalo,onda ono sto je najosnovnije moze da se podnese.Inace,kod nas je krstenje 50 evra,vodica za Vaskrs 500 din,a za slavu 1000 din,nije cesto,jednom godisnje,isto tako,sve obelezavamo u skromnoj atmosferi,ne otkazujemo slavlja jer nemamo za velike zurke.Sto se sahrane tice,opelo moje sestre je kostalo 60 evra,a samo toliko kosta okvir za grobno mesto,tako da cena nije nista u odnosu na sve ostalo sto smo imali,osnovno,a sto se rucka tice,jako malo ljudi ostaje ovde na rucku ,bas iz obzira prema porodici.Kad vidite da za sahanu oko 100 000 din ode,skromno i najosnovnije,sta je onda 60 evra za opelo...Inace,kod nas vencanje kosta oko 50 evra,a toliko i crkveni hor uzima,tj. mi pevamo,ali niko od nas horista dinara nije video,ne znam gde ide taj novac,a mnogi mladi nece hor jer je to skupo.Inace,5 evra za neku pevaljku ispod satora po pesmi nije skupo...

Sustina svega ovoga je da ako se vodi racuna o sustini,a ne formi(sta ce selo da prica,koliko gostiju je bilo,sta se jelo i tome slicna naklapanja),nece biti da je bilo sta sto nasim svestenicima dajemo skupo.Jedan venac tzv. suza kosta 1500 din,a 40-dnevni pomen je kod nas 1600 din,pa vidite da li je skupo ili nije...

Inace,prica se tu po selu da nasi svestenici zarade mesecno i po 2-3 hiljade evra,ne znam,prica se.Ja msilim da svaki svestenik koji zna situaciju svog parohijjana,sigruno da ce imat razumevanja ako porodica u nekom trenutku ne moze da plati.Inace,nas paroh uvek kaze TOLIKO KOSTA,A VI KOLIKO MOZETE...Svaka mu cast za to,ima covek obzira...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Наш народ има јако гадну нарав, у већини случајева. Наиме, ми смо "небески народ" и ово је "православна земља" али када су обреди у питању онда баш и није тако. Знам за случај једног свештеника у Тимочкој епахрији и једном малом селу. Он наплаћује по принципу "колико дате" док многи свештеници имају ценовник. И онда видим један богат Вла каже за тог свештеника:"Он је много добар". Зашто, јер прима 50 динара за крштење? А усто тај Вла има 3 куће. Или неће да се венчају у цркви, скупо им је а на свадби тих истих младенаца су певаљки у грудњак и чарапе стављали по 100 евра и то неколико пута. Уосталом подгледајте по градовима каква кола наши људи возе. Радим у школи па знам-идиоти који не могу да науче једну лекцију, при том имају од 5 па навише негативних и када им се наставничко веће смилује, онда мамица и татица купују кола свом мезимцу. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...