Jump to content

Вечерња/Јутарња служба


Препоручена порука

Помаже Бог!

Имам нека питања око Вечерње службе. Редовно идем на Литургију и о Литургији сам нешто читао, имам неку књижицу, а и на интернету се доста може наћи о томе тако да разумем речи које излазе из уста свештеника, оно што хор поје итд. Скоро за све сам пронашао превод и објашњења, а на веронауци смо доста пажње посветили Литургији због самог значаја који Свето причешће са собом носи што је и суштина сабрања.

У задње време сам почео све чешће да присуствујем Вечерњој служби, а планирам да ускоро кренем и на Јутарњу. Код нас Вечерња траје око 30 мин. и свештеници доста брзо читају молитву и поје тако да скоро ништа не разумем осим онога што је на српском. Може ли неко мало више да ме упути у то шта се у ствари ради на Вечерњој служби?

Хвала,

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Вечерња служба је богослужење где постављамо темеље новом дану.

Тако да имамо,

после Придите поклонимсја и псалма који се чита

Господи Возвах и након тога одмах идемо на стихове где молитвено прослављамо Светитеља наредног дана,да кажем тако,јер од вечерње службе почиње наредни дан.

Да не улазим сад у Типик и комбиновање Триода и Минеја,јер то сад нећеш разумети,

написаћу ти само да кад у овом периоду на пример чујеш на Вечерњој служби,

Ашче безаконија ...Имена ради твојего потерпетја Господи...Остражи утренија до ношчи...

тада се певају стихови који молитвено славе прво попразништво Васкрса и Преполовљења а друге три Светитеља дана којег празнујемо.

Онда иде Радосна светлости Свете Славе Бесмртнога оца Небескога...

прокимен дана,

онда Удостој нас Господе да ове ноћи будемо сачувани од греха...значи молитва да нас Господ сачува од искушења

наравно иду и јектеније где се молимо за све

и иду стиховне стихире на самоме крају,где опет молитвено славимо певајући и празнике и светитеље.

После тога одмах иде,Сада у миру отпушташ...молитва Светога Симеона Богопримца као симболика да смо Христа примили и да у миру и са Христом одлазимо у смирај нашега дана,

одмах после тога,

Свети Боже...Пресвета Тројице и Оче наш као незаобилазна молитва

и одмах после тога певамо тропаре

или Празника или Светитеља...све зависи опет од Типика.

То је од прилике то,можда ниси желео баш овакав опис али ето,можда ће ти и ово користити.

Јутрење опет певамо каноне Светитеља кога славимо тај дан у остале стихире.

:)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • 2 months later...

Помаже Бог! Да ли ми можете одговорити како се узимају отпуститељни тропари петком увече и у суботу на Бог Господ... као и на крају јутарње службе(суботом). Придржавамо се типика В. Николајевића, но срећем различите праксе по Црквама па долазим у недоумицу. Унапред захвалан!

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Мислим да то све зависи од типика до типика.

Синоћ је било значи Казанској,јел тако? Слава Прокопија и њиње Богородичан по гласу

Јутрос на Бог Господ,е сад,по руском је само Казанској и Слава и њиње Богородици...ја стварно не знам,нажалост,још увек не служимо Јутрење.

Као што и сам кажеш различите су праксе и различито су људи учили Типик.

Ми рецимо користимо и наш и Богослужбеноје указаније РПЦ.Тамо где видимо да су Руси претерали,коригујемо....то је просто много сложено и све зависи од дана,од службе,је ли мала је ли полијелејна....

Ево ти линк,

мени доста помаже јер ми нису стигли пријатељи из Русије да купе књигу Типика за ову годину

http://www.mospat.ru/calendar/

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Да то је опште правило за сваки дан. У великом типику В. Николајевића у поглављу о отпуститељним тропарима је наглашено да се петком увече узима богородичан васкрсан владајућег гласа, а не по гласу светог јер се отпушта глас; (зато и певамо догматик владајућег гласа на Господи возвах..) А у суботу на Бог Господ богородичан васкрсан по гласу тропара светог, јер се богородичан владајућег гласа узима на првом сједалном из октоиха, а на крају јутарњег богородичан мањи са краја минеја али владајућег гласа. Такође пише да то правило важи и за полијелејне службе. У неким Црквама се узима само богородичан васкрсан по гласу тропара и на вечерњу и на јутрењу. Ми смо у дилеми коју праксу да употребљавамо, занима ме да ли постоји неко писано правило о овој другој пракси. Ако имате времена простудирајте то поглавље занима ме ваше мишљење.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Тако је.Петком увече се отпушта глас вечерње.Мислим да је код нас најзаступљеније Богородичан васкрсан по гласу тропара.

Ако бих кога питала и знала да ће ми сигурно добро објаснити,онда је то отац Стефан из Зочишта.За њега сам сигурна да познаје све могуће типике и то у прсте.Од њега су сви научили типик.

Ја бих користила на твом месту овај типик што сам ти поставила линк,пошто је прилично добар.Наравно,коригуј га тамо где треба.Погледаћу шта имам од тумачења Типика.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ево нпр.у издању Шибеника,имамо тумачење типика Скабалановича.

Он каже за јутрење,

тропар се увек повезује са Богородичиним који му одговара по гласу ради симетрије(мени је ово потпуно смислено).

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу

×
×
  • Креирај ново...