Jump to content

Придружите се нашој ВИБЕР ГРУПИ на ЛИНКУ

draganzzz

P.Aksentijevic: Crkveno pojanje nam je katastrofalno

Оцени ову тему

Recommended Posts

Da li je neko slusao nedavni intervju Pavla Aksentijevica na radiju Slovoljubve,

gde je izneo po meni opravdane kritike,

o katastrofalnom stanju u nasem crkvenom pojanju. Sto pevnickom sto horskom.

O nebuloznom krojenju crkvenoslovenske melodije u srpski bogosluzbeni tekst i neozbiljnim i nikakvim radom na pobojsanju svega toga.

Pre svega ako neko ima taj audio intervju bilo bi dobro prvo da ga poslusamo.

Inace ja licno nemam neke velike simpatije za pojanje samog Pavla Aksentijevica,

ali njegovi stavovi o ovim pomenutim problemima su na mestu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да је само појање у катастрофи.А да јесте у катастрофи,тачно је.

У многим црквама све се своди на певачко друштво.Пева се,прича,

диригује.Све је важно сем учешћа=причешћа.

Али на несрећу,мишљење в.Атанасија,о појању и хоровима, је многима

извор потсмеха.И зато имамо позориште и циркус,наместо живог,предањског појања.

На жалост Мокрањац је наметнут,а све пре њега "несрпско",или чак "антисрпско".ЗА МНОГЕ!

Смирења никада доста,али ни сујете никада довољно.

Ја у лазаричком хору певам Мокрањца,али чезнем за оним другим,лепшим,дубљим,истинитијим.

И уздам се у е.Давида.

Брацки целив свима,и новотарцима и старотарцима. mocart

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не треба потцењивати Мокрањца, који је само записао (и то као један од бројних записивача) оно што се у Српској Цркви вековима развијало из византијског појања. Тачније, не треба потцењивати српско црквено појање. Не постоји истинитије и мање истинито појање.

Мислим да је у многоме по среди наш, српски комплекс ниже вредности. Српско појање свакако није богато као византијско, али је веома лепо и, једноставно, богодолично, те нимало недостојније од византијског

Share this post


Link to post
Share on other sites

Онда треба све препустити стихији тј. укусу.А о укусима не вреди...

Бојим се да не схватамо тежину проблема.

Ако људи "иду" у хорове зарад Тајчевића,Мокрањца,Византије,Руског,Српског,Грчког...

онда смо промашили тему.Овде се ради о Цркви.А Црква има Ауторитете.

Неком је Д.Стефановић,неком Атанасије.

Ја не могу да замислим нашег е.Давида да пева Мокрањца!Јер сам чуо како пева статије на Велики Петак.

То је требало чути!!! Човек изгуби сваку жељу за Мокрањцем,истог часа.

П.С. Мокрањац је био генијалан музичар,али за Коларац,за Литургију не.Ту је био неписмен.

Јер је музиком сакрио само богослужење,молитве и причешће.Па где ћеш већи промашај.

А о дубини...по тој логици и барокна икона има дубину исто као и византијска.

Боијм се да се овде ради о разлици између ПИЈЕТИЗМА И ТАЈИНСТВА.

Људи се спасавају и када ћуте.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U ovom intervjuu nije toliko spominjao horsko pojanje na Liturgijama koje je zaista besmisleno.

Nego upravo pevnicko i trapavi prelazak sa crkvenoslovenske melodije u koju se ukraja savremeni srpski prevod,

pa izgleda u nekim trenutcima paradoks da ne razumemo sta se peva na srpskom a razumemo crkveno slovenski.

Za tzv. vizantijsko je rekao da nema veze sa vizantijom nego da je rec o obicnom grckom crkvenom pojanju itd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Опрости брате али од тог бесмисља треба кренути.

Сав тај пијетизам је од сувишка побожности.Треба Неко да каже

да је Црква сабор свих верних зарад учешћа=причешћа,да сви једним гласом

и срцем певају.А не хор да музицира и солира а народ да ћути.

И да притом сви у хору певају причастан,а причести се 3.-4.,смешно,комично и тужно.

И још да када свештеник каже-благодаримо ти што смо се и у данашњи дан причестили,СВИ се клањају и крсте,а нису се причестили!Људи пате и страдају,а не причешћују се.Певају.Срашно.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Za tzv. vizantijsko je rekao da nema veze sa vizantijom nego da je rec o obicnom grckom crkvenom pojanju itd.
Lupio i ostao živ. Ali jeste tačno da nema veze sa Vizantijom, već je to predanjsko pojanje koje je u sličnoj formi postojalo u celoj Crkvi prvog milenijuma (i na istoku i na zapadu), a nastalo od judejskog pojanja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

На жалост немам.То нико није снимао.Али полако Анто,полако биће прилика.

Шалим се,Давид је чудо и као човек и као епископ и као појац.

Његово појање је српска византија,дубоко,народно,појање о Тајинству и са Тајинством.

Не претерујем.Каква словесност,усрндост,музикалност...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ја не могу да замислим нашег е.Давида да пева Мокрањца!Јер сам чуо како пева статије на

А ја сам га, ето, милион пута чуо на факултету како изврсно и са умиљењем (мада исувише тихо) пева "Мокрањца" илити српско народно црквено појање!

Share this post


Link to post
Share on other sites

да сви једним гласом и срцем певају.А не хор да музицира и солира а народ да ћути.

смешно,комично и тужно.

Ја сам увек оспоравао ово са богословске (!) тачке гледишта. (Мада, као што се види, и сам се изјашњавам као богослов у покушају, али ипак желим да изнесем своје мишљење. На крају крајева, имам некакву диплому...)

Моје оспоравање је следеће. Црквено појање је музичка уметност у служби Цркви, као што је фрескопис и иконопис ликовна уметност у служби Цркви. Ако треба сви да певају, онда нека сви и иконопишу. Ко год хоће. Или нека пројектује храмове ко год хоће.

У Византији, на коју се толико усрдно многи позивају, појац је био нижи клирик! Рукополаган је, или како бисмо данас рекли за нижи клир, рукопроизвођен.

И ту баш видимо недоследност. Са једне стране, као и наводно, "о укусима се не расправља, није то ствар укуса", а овамо сами бирамо: аха, појање византијско, а ко ће да пева? Па сви, као у раном хришћанству (а не као у Византији!)

А да је стање у СПЦ по питању појања очајно - јесте, у свим могућим аспектима

Share this post


Link to post
Share on other sites

Онда треба све препустити стихији тј. укусу.А о укусима не вреди...

Бојим се да не схватамо тежину проблема.

Ако људи "иду" у хорове зарад Тајчевића,Мокрањца,Византије,Руског,Српског,Грчког...

онда смо промашили тему.Овде се ради о Цркви.А Црква има Ауторитете.

Неком је Д.Стефановић,неком Атанасије.

Ја не могу да замислим нашег е.Давида да пева Мокрањца!Јер сам чуо како пева статије на Велики Петак.

То је требало чути!!! Човек изгуби сваку жељу за Мокрањцем,истог часа.

П.С. Мокрањац је био генијалан музичар,али за Коларац,за Литургију не.Ту је био неписмен.

Јер је музиком сакрио само богослужење,молитве и причешће.Па где ћеш већи промашај.

А о дубини...по тој логици и барокна икона има дубину исто као и византијска.

Боијм се да се овде ради о разлици између ПИЈЕТИЗМА И ТАЈИНСТВА.

Људи се спасавају и када ћуте.

Зашто, због чега под небеском капом овако лупетате?!

Мокрањац "сакрио" богослужење музиком? Он је само записао тренутно стање

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brate Ivane, to ti se zove mainstream, kako ne kapiras?

Proizvod potrebe da se bude na "pobednickoj strani".

Isti onaj duh koji je razvejao nase psevdozilote, samo u drugo odelo obucen.

A Duh Sveti dise gde hoce.

I ima mnogo nacina da nesto bude predanjsko, nikad samo jedan.

Ovo sto citamo jeste jedan prikriveni oblik jednoumlja, komunizma u Crkvi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


Све поруке на форуму, осим званичних саопштења Српске Православне Цркве, су искључиво лична мишљења чланова форума 'Живе Речи Утехе' и уредништво не сноси никакву материјалну и кривичну одговорност услед погрешних информација. Објављивање информација са сајта у некомерцијалне сврхе могуће је само уз навођење URL адресе дискусије. За све друге видове дистрибуције потребно је имати изричиту дозволу администратора Поука.орг и/или аутора порука.  Коментари се на сајту Поуке.орг објављују у реалном времену и Администрација се не може сматрати одговорним за написано.  Забрањен је говор мржње, псовање, вређање и клеветање. Такав садржај ће бити избрисан чим буде примећен, а аутори могу бити пријављени надлежним институцијама. Чланови имају опцију пријављивања недоличних порука, те непримерен садржај могу пријавити Администрацији. Такође, ако имате проблема са регистрацијом или заборављеном шифром за сајтове Поуке.орг и Црква.нет, пошаљите нам поруку у контакт форми да Вам помогнемо у решавању проблема.

×
×
  • Create New...