Jump to content

Оцени ову тему


Препоручена порука

Анафора Cветог Јована Златоустог

Достојно је и праведно Тебе певати, Тебе благосиљати, Тебе хвалити, Теби благодарити, Теби се клањати на сваком месту владавине Твоје, јер си Ти Бог неисказан, непојмљив, невидљив, непостижан, Који увек постојиш, на исти начин постојиш, Ти и Јединородни Твој Син и Дух Твој Свети. Ти си нас из небића привео у биће, и када смо отпали подигао си нас опет и ниси одустао да све чиниш док нас ниси узвео на небо и даровао нам Твоје будуће Царство. За све то ми благодаримо Теби и Јединородном Сину Твом, и Духу Твом Светом: за сва знана и незнана, видљива и невидљива доброчинства која су нам учињена. Благодаримо Ти и за ову службу коју си изволео да примиш из наших руку, иако пред Тобом стоје хиљаде Арханђела, и тма Анђела, Херувими и Серафими, шестокрили, многооки, крилати, који лакокрило лебде, победничку песму певајући, кличући, узвикујући и говорећи: Свет је, Свет, Свет, Господ Саваот, пуно је небо и земља славе Твоје; Осана на висинама, благословен који долази у име Господње; Осана на висинама. Са овим блаженим Силама, човекољубиви Владико, и ми кличемо и говоримо: Свет си и пресвет, Ти и Јединородни Син Твој и Дух Твој Свети; Свет си и пресвет, и величанствена је слава Твоја; Ти си тако заволео свет твој, да си и Сина свог Јединородног дао, да нико који верује у Њега не погине, него да има живот вечни; Који, дошавши и испунивши сав домострој спасења за нас, у ноћ у коју би предан, шта више самог себе предаде за живот света, узевши хлеб у своје свете и пречисте и непорочне руке. Благодаривши и благословивши, осветивши, преломивши, даде својим светим Ученицима и Апостолима рекавши: Узмите, једите, ово је Тело моје, које се ради вас ломи за отпуштење грехова. Амин. А исто тако и чашу по вечери, говорећи: Пијте из ње сви: ово је Крв моја Новог Завета, која се ради вас и ради многих пролива за отпуштење грехова. Амин. Сећајући се дакле ове спасоносне заповести, и свега што се нас ради збило: Крста, гроба, тридневног васкрсења, узласка на небеса, седења с десне стране и другог и славног доласка, - Твоје од твојих Теби приносећи ради свих и за све. Још Ти приносимо ову разумну и бескрвну службу, и молимо Те, и призивамо, и преклињемо: ниспошљи Духа Твога Светог на нас и на ове предложене дарове, и учини овај Хлеб пречасним Телом Христа Твога. Амин. А оно што је у Чаши овој пречасном Крвљу Христа Твога. Амин. Претворивши их Духом Твојим Светим. Амин. Амин. Амин. Да ове свете Тајне буду онима који се причешћују на отрезвљење душе, на отпуштење грехова, на заједницу Духа Твога Светог, на испуњење Царства Небеског, на смелост према Теби, не на суд или на осуду. Још Ти приносимо ову разумну службу за преминуле у вери Праоце, Оце, Патријархе, Пророке, Апостоле, Проповеднике, Јеванђелисте, Мученике, Исповеднике, Подвижнике, и за сваки дух праведника преминулог у вери. Особито за Пресвету, пречисту, преблагословену, славну Владичицу нашу Богородицу и Приснодјеву Марију, за светог Јована, Пророка, Претечу и Крститеља, за свете славне и свехвалне Апостоле, за светог (име) чији спомен славимо, и за све Твоје Светитеље, чијим молитвама посети нас, Боже. И помени све преминуле у нади на васкрсење у живот вечни и упокој их, Боже наш, где сија светлост Лица Твог. Још Ти се молимо, помени Господе сво епископство православних који правилно управљају речју истине Твоје, сво презвитерство, у Христу ђаконство, и сав свештенички ред. Још Ти приносимо ову разумну службу за васељену, за свету, католичку и апостолску Цркву, за оне који живе у невиности и часним животом, за благоверни и христољубиви народ наш, да тих и миран живот поживимо у свакој побожности и чистоти. Најпре помени Господе, преосвећеног епископа нашег (име), и даруј га светим Твојим Црквама у миру, читава, часна, здрава, дуговечна и да правилно управља речју истине Твоје. Помени Господе, град овај у коме живимо, сваки град и земљу, и оне који вером живе у њима. Помени, Господе, морепловце, путнике, болеснике, патнике, заробљенике, сужње, прогнанике и спасење њихово. Помени, Господе, оне који плодове доносе и оне који добро творе у светим Црквама Твојим, и оне који се сећају сиротиње, и на све нас ниспошљи милост Твоју. И дај нам да једним устима и једним срцем славимо и певамо пречасно и величанствено име Твоје, Оца и Сина и Светога Духа, сада и увек и у векове векова. Амин.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Анафора Cветог Василија Великог

Ти Који Јеси, Владико, Господе Боже Оче, Сведржитељу, Обожавани, ваистину је достојно праведно и долично величанству Светиње твоје: Тебе хвалити, Тебе певати, Тебе благосиљати, Теби се клањати, Теби благодарити, Тебе славити Јединог истински постојећег Бога, и срцем скрушеним и духом смиреним приносити Теби ово духовно богослужење наше; јер си нам Ти даровао познање Истине твоје. И ко је способан исказати моћи твоје, објавити све хвале твоје, испричати сва чудеса твоја, учињена у сва времена? Владару свих и свега, Господе неба и земље, и све твари, видљиве и невидљиве. Ти седиш на престолу славе и надгледаш бездане, Беспочетни, Невидљиви, Непостижни, Неограничени, Непроменљиви, Оче Господа нашега Исуса Христа, Великога Бога и Спаса, наде наше, Који је слика Твоје доброте, печат истоветни, Који показује у себи Тебе Оца, Логос живи, Бог истинити, предвечна Премудрост, Живот, Освећење, Сила, Светлост истинита, преко Кога се јави Дух Свети: Дух Истине, Дар усиновљења, Залог будућег наслеђа, Првина вечних добара, животворна Сила, Извор освећења, Који, сва творевина логосна и умна, укрепљавања служи Теби и узноси Ти вечни славопој, јер све и сва служи Теби. Јер Тебе хвале Анђели, Арханђели, Престоли, Господства, Начала, Власти, Силе, и многооки Херувими. Око Тебе стоје Серафими: једни са шест крила, и други са шест крила: са два покривају лица своја, са два ноге, а са два лете, и кличу један другоме неућутним устима, непрестаним славословима: Победничку песму певајући, кличући, узвикујући и говорећи: Свет је, Свет, Свет, Господ Саваот, пуно је небо и земља славе твоје: Осана на висинама, благословен који долази у име Господње, Осана на висинама. Са овим блаженим Силама, човекољубиви Владико, и ми грешни кличемо и говоримо: ваистину си свет и пресвет и нема мере величанству Светиње твоје и праведан си у свим делима својим и у свему си поступио са нама по правди и истинском суду: створио си човека узевши прах од земље и почаствовавши га ликом твојим, Боже, настанио си га у рају сладости и обећао му бесмртност живота и наслађивање вечним добрима, ако буде држао заповести твоје. Али пошто он не послуша Тебе, истинитог Бога, Саздатеља свога и би заведен змијином обманом и умртвљен својим сопственим сагрешењима, изгнао си га праведним судом твојим Боже, из раја у овај свет и вратио га у земљу од које је био узет, устројавајући му спасење кроз поновно рођење у самом Христу твом. Јер се Ти, благи Боже ниси потпуно одвратио од створења свога које си саздао нити си заборавио дело руку твојих, него си га по милосном обиљу самилости твоје посећивао на разне начине: слао си пророке; чинио си чудеса преко светитеља твојих који су Ти у сваком поколењу угодили; говорио си нам устима слугу твојих пророка, најављујући нам спасење које се имало збити. Дао си нам закон у помоћ; одредио си нам Анђеле као чуваре. А кад се наврши пуноћа времена, говорио си нам самим Сином твојим кроз кога си и векове створио, који је блистање славе твоје и обличје бића твога и све носи речју силе своје и који није сматрао за отмицу то што је раван Теби, Богу и Оцу, па ипак Он иако превечни Бог јави се на земљи и са људима поживе, оваплотивши се од свете Дјеве, понизи себе узевши обличје слуге и постаде једнак телу смирења нашег, да нас учини једнакима лику славе Његове. Јер пошто кроз човека грех уђе у свет и кроз грех смрт, то Јединородни Син твој који је у наручју Тебе, Бога и Оца, благоволи родити се од жене свете Богородице и увек Дјеве Марије, подвргнути се закону и осудити грех телом својим да би они који умиру у Адаму били оживљени у самом Христу твом. И Он живећи у овом свету даде нам спасоносне заповести и одвративши нас од обмане идолске, приведе нас познању Тебе, истинитог Бога и Оца, и стече себи нас – народ изабрани, царско свештенство, свети род. И очистивши нас водом, и осветивши нас Духом Светим даде себе у замену смрти која је нас продане греху држала у ропству; и сишавши крстом у Ад да собом испуни све и сва, покида окове смрти; и васкрсе у трећи дан и сваком телу отвори пут у васкрсење из мртвих, јер не беше могуће да Господар Живота буде држан у смрти; Он постаде првина умрлих, прворођени из мртвих, да би био Он сам све и сва, првенствујући у свему; и узишавши на небеса, седе с десне стране величанства Твога на висинама, и Он ће опет доћи да свакоме да по делима његовим. А остави нам Он као спомен спасоносног страдања свог ово што по његовим заповестима предложисмо пред Тобом. Јер пре но што ће поћи на добровољну и преславну и животворну смрт своју, Он у ноћ у коју предаваше себе за живот света, узе хлеб у своје свете и пречисте руке и показа га Теби Богу и Оцу и заблагодаривши, благословивши, осветивши, преломивши га: даде својим светим ученицима и апостолима рекавши: Узмите, једите, ово је Тело моје које се ради вас ломи за отпуштење грехова. Амин. Тако исто узевши и чашу са родом виноградским и растворивши, заблагодаривши, благословивши, осветивши: Даде својим светим ученицима и апостолима рекавши: Пијте из ње сви, ово је крв моја Новог Завета која се ради вас и ради многих пролива за отпуштење грехова. Амин. Ово чините у мој спомен: јер кад год хлеб овај једете и чашу ову пијете, ви смрт моју објављујете и Васкрсење моје исповедате. Стога и ми, Владико, сећајући се његових спасоносних страдања, животворног Крста, тридневног погребења и из мртвих васкрсења и на небеса уласка и с десне стране Тебе Бога и Оца седења, и славног и страшног другог доласка Његовог, твоје од твојих, Теби приносећи ради свих и за све, Тебе певамо, Тебе благосиљамо, Теби благодаримо, Господе, и молимо ти се Боже наш. [...] Стога, Пресвети Владико, и ми, грешне и недостојне слуге твоје, удостојени служити светом Жртвенику твом и не због праведности наше јер ништа добро не учинисмо на земљи, него због милости и самилости твоје које си богато излио на нас, смело приступамо жртвенику твом; па и предложивши предобрасце светог Тела и крви Христа Твог, Теби се молимо и Тебе призивамо, Свети над Светима, да благовољењем доброте Твоје дође Дух Твој Свети на нас и на предложене дарове ове и да их благослови и освети и покаже Хлеб овај самим пречасним Телом Господа и Бога и Спаса нашег Исуса Христа, Амин. А чашу ову самом пречасном Крвљу Господа и Бога и Спаса нашег Исуса Христа, Амин. Проливеном за живот света, Амин, Амин, Амин. А нас све који се од једног хлеба и од једне чаше причешћујемо, да сјединиш једне са другима у заједницу једног Духа Светог и учиниш да се ниједан од нас не причести светим Телом и Крвљу Христа Твога на суд или на осуду, него да обретемо милост и благодат са свима светима што су Ти од памтивека угодили: праоцима, оцима, патријарсима, пророцима, апостолима, проповедницима, еванђелистима, мученицима, исповедницима, учитељима и са сваким духом праведника у вери преминулога. Особито за Пресвету, пречисту, преблагословену, славну Владичицу нашу Богородицу и Приснодјеву Марију. За светог Јована Пророка, Претечу и Крститеља, за свете славне и свехвалне Апостоле, за светог (име) чији спомен славимо, и за све Твоје светитеље, чијим молитвама посети нас, Боже. И помени, Господе, све раније преминуле у нади на васкрсење у живот вечни и упококј их, Боже наш, где сија светлост Лица Твог. Још Ти се молимо: помени, Господе, твоју свету, католичку и апостолску Цркву, распрострту од краја до краја васељене, и даруј мир њој коју си стекао пречасном Крвљу Христа Твога, и овај свети храм утврди до свршетка века. Помени, Господе, оне што Ти ове дарове принесоше, и оне за које, и преко којих, и ради којих Ти их принесоше. Помени, Господе, оне које плодове доносе и добро творе у светим Црквама Твојим, и оне који се сећају сиротиње. Награди их Твојим богатим и небеским даровима: Даруј им место земаљских добара – небеска, место привремених – вечна, место пролазних – непролазна. Помени, Господе, оне по пустињама, и по горама, и по пећинама, и по гудурама земаљским. Помени, Господе, оне што живе у девствености, у побожности, подвижништву, честитом животу. Помени, Господе, благоверни народ наш, наоружај га оружјем истине, у даруј му победу над сваким злом, да тих и миран живот поживимо у свакој побожности и чистоти. Добре сачувај у доброти Твојој, рђаве добротом Твојом преобрази у добре. Помени, Господе, присутни овде народ, и из оправданих разлога одсутне; и по обиљу милости Твоје помилуј њих и нас: домове њихове напуни сваким добром, бракове њихове сачувај у миру и слози, децу одгаји, омладину васпитај, старце укрепи, малодушне утеши, расејане сабери, заблуделе обрати, и присаједини Твојој светој, католичкој и апостолској Цркви; ослободи мучене од нечистих духова; плови са онима што плове; путуј са онима што путују; удовице штити, сирочад заштити; сужње ослободи, болеснике исцељуј. Помени Боже оне што су под судским ислеђењем, и оне по рудницима, и оне у изгнанству, и оне на тешким радовима, и све оне што су у било каквој невољи, и нужди, и опасности. Помени, Господе Боже наш, и све оне којима је потребно Твоје велико милосрђе, и оне који нас воле, и оне који нас мрзе, и оне који нас недостојне замолише да се молимо за њих. Господе Боже наш, помени и сав народ Твој, и излиј на све богату милост Твоју, и даруј свима оно што моле за спасење. И оне које ми не споменусмо због незнања, или због заборава, или због мноштва имена, Ти сам, Боже, помени, знајући свачији узраст и име, знајући свакога од нас још од утробе матере наше. Јер си Ти, Господе, помоћ беспомоћнима, нада безнадежнима, Спаситељ витланих буром, пристаниште морепловцима, лекар болеснима. Сам буди свима све и сва, Ти који знаш сваког од нас, знаш и молбу, и дом, и потребу нашу. Избави, Господе, град овај и сваки град и земљу од глади, помора, земљотреса, поплаве, пожара, покоља, најезде туђинаца, и међусобног рата. Најпре помени Господе, преосвећеног епископа нашег (име) и даруј га светим Твојим Црквама у миру, читава, часна, здрава, дуговечна, и да правилно управља речју Истине Твоје. Помени, Господе, сво епископство православних, који правилно управљају речју Истине Твоје. Помени, Господе, по мноштву милосрђа свог, и моју недостојност; опрости и свако сагрешење вољно и невољно; и немој због грехова мојих отклонити благодат Светог Духа Твог од ових дарова који су пред нама. Помени, Господе, презвитерство, у Христу ђаконство, и сав свештенички ред, и немој посрамити никога од нас што стојимо око светог Жртвеника Твог. Посети нас благошћу Твојом, Господе; јави нам се богатим милосрђем својим; даруј нам благорастворење ваздуха и погодно време; даруј тихе кише земљи ради плодности; благослови, Господе, благошћу својом круг године; прекрати раздоре међу Црквама; угаси непријатељства међу народима; силом Светог Духа Твог сатри што скорије јеретичко бунтовање; све нас прими у Царство Твоје, покажи нас синовима светлости и синовима дана; даруј нам мир Твој и љубав Твоју, Господе Боже наш, јер си нам дао све и сва. И дај нам да једним устима и једним срцем славимо и певамо пречасно и величанствено име Твоје, Оца и Сина и Светога Духа, сада и увек и у векове векова. Амин.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Римска Анафора

Заиста је достојно и праведно, долично и спасоносно да Теби стално и на сваком месту благодаримо, Господе Свети, Оче Сведржитељу, Боже Вечни, Кроз Христа Господа нашег, кроз Кога величанство Твоје хвале анђели, обожавају господства, пред њим трепте силе, небеса и савршенства небеса, и блажени серафими у општем ликовању празнују. Са њима нека буду примљени, молимо се, и наши гласови, који са трепетним поштовањем говоре: Свет, Свет, Свет, Господ Бог Саваот. Пуно је небо и земља славе Твоје. Осана на висинама. Благословен који долази у име Господње. Осана на висинама. Стога, милостиви Оче, Кроз Исуса Христа, Сина Твога, Господа нашега, смирено ти молитву и молбу узносимо: прими и благослови дарове ове, принос овај, ове свете и непорочне жртве што Ти их приносимо, најпре за Твоју Свету католичку Цркву, којој благослови мир даровати, чувати је, сјединити, и управљати по свој земљи, заједно са служитељем Твојим, преосвештеним епископом нашим (име) и свима православнима, проповедницима католичанске и апостолске вере. Помени, Господе, слуге и слушкиње Твоје (имена) и све присутне, чија ти је вера позната, и чија је побожност знана Теби, за које Ти приносимо, или који Ти приносе ову жртву хвале за себе и за све своје, на искупљење своје, у нади на спасење и добробит своју и узносе завете своје Теби, вечноме, живоме и истинитоме Богу. Пребивајући у заједници и празнујући спомен најпре преславе Увекдјеве Марије, Мајке Бога и Господа нашега Исуса Христа, као и блажених апостола и мученика Твојих Петра и Павла, Андреја, Јакова, Јована, Томе, Јакова, Филипа, Вартоломеја, Матеја, Симона и Тадеја, Лина, Клита, Климента, Сикста, Корнелија, Кипријана, Лаврентија, Хрисогона, Јована и Павла, Козме и Дамјана и Свих Светих Твојих чијим нам молитвама у свему подари ограду помоћу Промисла Твога, кроз Самога Овога Христа, Господа нашег. Амин. Стога, овај принос смирења нашег, али и Све Цркве Твоје, молимо Те, Господе, милостиво прими, и дане наше устрој у миру Твоме, и благослови избавити нас од вечне осуде и прибројати нас к стаду изабраних Твојих, кроз Христа, Господа нашег. Амин. Овај принос, милимо Ти се Боже, удостој учинити свецело благословеним, прихватљивим, угодним, разумним и благопријатним, да нам он постане Тело и Крв љубљеног Сина Твога Господа нашега Исуса Христа; Који је уочи дана страдања Свога узео хлеб у своје свете и достојне поштовања руке, и погледавши на небо, ка Теби, Богу и Оцу Своме, Сведржитељу, и заблагодаривши Ти, благослови, преломи и даде ученицима Својим говорећи: Примите и једите од Њега сви, јер ово је Тело Моје!; Тако исто, по вечери, узевши и ову преславну чашу у свете и достојне поштовања руке Своје, такође заблагоаривши Ти, благослови, и даде ученицима Својим говорећи: Узмите и пијте од ње сви, јер ово је чаша Крви Моје, новог и вечног завета, Тајна Вере, која се за вас и за многе пролива на отпуштење грехова! Сваки пут када ово чините, у Мој спомен чините. Стога и ми, Господе, слуге Твоје и народ Твој свети, сећајући се благословеног страдања и васкрсења из преисподње и славног вазнесења на Небо Самога Овога Христа, Сина Твога, Господа нашег, приносимо преславном Величанству Твоме од Твојих добара и дарова, жртву чисту, жртву свету, жртву непорочну, хлеб свети живота вечнога, и чашу вечног спасења. Благоволи погледати на ово милостивим и светлим оком, и прими као што си удостојио примити дарове сина Твога, праведног Авеља и жртву патријарха Авраама, и оно што Ти је принео првосвештеник Твој Мелхиседек, свето жтвоприношење, жртву непорочну. Молимо Те, и преклињемо: ниспошљи Духа Твога Светог на на ове предложене дарове, и учини Хлеб овај самим Телом Сина Твога. Амин. А оно што је у овој Чаши самом Крвљу Сина Твога. Амин. Претворивши их Духом Твојим Светим. Амин. Амин. Усрдно Те молимо, Боже Сведржитељу, да ово буде принето рукама светог анђела Твог на вишњи Твој жртвеник, пред Лице Божанственог Величанства Твог, како бисмо се сваки пут, причешћујући се најсветијим Телом и Крвљу Сина Твога, испуњавали сваким небеским благословом, и благодаћу, Кроз Самога Овога Христа, Господа нашег. Амин. Још помени Господе, слуге и слушкиње Твоје (имена), који нас претекоше са знамењем вере те почивају сном мира. Милимо се, Господе, подари њима и свима који у Христу почивају место прохладно, светло и спокојно, Кроз Самога Овога Христа, Господа нашег. Амин. И нама грешним слугама Твојим, који се надамобиљу милости Твоје, благоволи дати известан удео и заједницу са светим апостолима и мученицима Твојим: са Јованом, Стефаном, Матејем, Варнавом, Игњатијем, Александром, Марцелином, Петром, Фелицитатом, Перпетуом, Агатијом, Лукијом, Агнесом, Цецилијом, Анастасијом, и Свима Светима Твојим, у чију нас заједницу прими, молимо Те, не као наградодавац за заслуге наше, него као дародавац отпуштења, кроз Христа Господа нашег, кроз Кога Господе увек и чиниш сва добра - освећујеш, оживотвораваш, благосиљаш и дарујеш [нама]. Кроз Њега, са Њим, и у Њему, Теби Богу Оцу Сведржитељу, у једниству са Духом Светим нека је свака част и слава, кроза све векове векова. Амин.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Анафора Cветог Јакова Праведног, брата Господњег

Заиста је достојно и праведно, лепо и потребно, Тебе хвалити, Теби певати, Теби се клањати, Теби благодарити, прослављати Тебе, Створитеља свега видљивог и невидљивог, ризницу добара, извор живота и бесмртности, Бога и Владику свега и свих, коме поју небеса и неба небеса и све њихове силе, сунце и месец и сва звездана сазвежђа, мора и све што је у њима, небески Јерусалим, збор изабраних, Црква прворођених записаних на небесима, духови праведника и пророка, душе мученика и апостола, анђели и арханђели, престоли, началства и власти и страшне силе, многооки херувими и шестокрилни серафими, који са два крила заклањају лица своја, са друга два ноге и са два летећи довикују један другоме неућутним устима непрекидним славословљем победничку песму велелепности славе Твоје, јасним гласом појући, кличући, прослављајући, узвикујући и говорећи: Свет, Свет, Свет, Господ Саваот! Пуни су небо и земља славе Твоје. Осана на висинама, благословен Онај који долази у Име Господње. Осана на висинама! Свет си Царе векова и Господе Дародавче сваке светиње. Свет је и Јединородни Твој Син, Господ наш Исус Христос кроз кога си све створио. Свет је и Дух Твој Пресвети, који сагледа све дубине Твоје, Бога и Оца. Свет си, свесилни, страшни, добри, милосрдни, који си одувек био сажаљив према Твоме створењу. Ти си створио човека од земље по своме лику и подобију и даровао си му рајску сладост а када је прекршио Твоју заповест и отпао, ниси га презрео нити си га напустио. О Добри, већ си га казнио као милосрдни Отац, призвао си га кроз Закон, поучио си га кроз пророке и најзад си самог свог Јединородног Сина, Господа нашег Исуса Христа, послао доле у свет да дошавши сам Он обнови и васпостави Твој лик, и Он је сишавши са небеса и оваплотивши се од Духа Светог и свете и вечно Дјеве Марије, живео заједно са људима и све учинио за спасење рода нашег. Будући вољан да иако безгрешан, прими добровољну и животворну смрт на крсту ради нас грешних, оне ноћи када је био предан, односно кад је сам себе предао ради живота и спасења света. Узевши хлеб у своје свете и пречисте и бесмртне руке и показавши Теби, Богу и Оцу, благословивши, осветивши, преломивши, даде светим и блаженим својим ученицима и апостолима рекавши: Примите, једите, ово је Тело Моје, које се за вас ломи и предаје за отпуштење грехова. Амин. Такође, када су вечерали, узевши чашу и наливши вино и воду, гледајући на небо и показавши Теби, Богу и Оцу, и заблагодаривши, осветивши, испунивши Духом Светим, даде светим и блаженим својим ученицима и апостолима рекавши: Пијте из ње сви, ово је Крв Моја која се за вас и за многе излива и предаје за отпуштење грехова. Ово чините за успомену на мене, јер кад год једете овај Хлеб и пијете из ове Чаше, смрт Сина Човечијег обзнањујете и Васкрсење Његово исповедате докле не дође. Смрт Твоју, Господе, објављујемо и Васкрсење Твоје исповедамо. И ми грешни, сећајући се Његових животодавних страдања, спаситељног Крста, и смрти, и погреба, и тридневног васкрсења из мртвих, и вазнесења на небеса и седења с десне стране Тебе, Бога и Оца, и другог, славног и страшног доласка, када ће са славом доћи да суди живима и мртвима, када ће свакоме дати по заслузи, молимо: Поштеди нас, Господе Боже, поштеди нас, Господе Боже, поштеди нас, Господе Боже, највише због милосрђа Твог. Приносимо Ти, Владико, ову страшну и бескрвну жртву, молећи Те да са нама поступиш не по гресима нашим, нити по нашим злим делима, већ да нам по Твоме снисхођењу и Твом неисказаном човекољубљу, бацивши у заборав и избрисавши листу кривица нас који се Теби молимо, дарујеш небесне и вечне Твоје дарове, које око није видело и ухо није чуло и који се нису коснули срца људског, које је Бог припремио онима који Га воле, и да ради мојих грехова не одбациш народ Твој, човекољубиви Господе, јер народ Твој и Црква Твоја Те моле. Помилуј нас, Господе Боже Оче Сведржитељу, помилуј нас Спаситељу наш, помилуј нас Боже, по великој Твојој милости и пошаљи на нас и на ове принете дарове Духа Твога Пресветог, Господа животворног који је на престолу заједно са Тобом, Богом и Оцем и Јединородним Твојим Сином, сацарствујућег, једносуштног, савечног, који је говорио кроз Закон и пророке и кроз Твој Нови Завет, који је сишао у виду голуба на Господа нашег Исуса Христа у реци Јордану и био на Њему, који је сишао на свете Твоје апостоле у виду огњених језика у горњој одаји светог и славног Сиона на дан свете Педесетнице. Тог Твог Пресветог Духа пошаљи, Владико, на нас и на ове принесене дарове да посетивши их својим светим и благим и славним силаском учини да овај Хлеб буде свето Тело Христово. Амин. И чашу ову часна Крв Христова. Амин. Да буде свима онима који се причешћују за опроштај грехова и живот вечни. Амин. За освећење душе и тела. Амин. За умножавање добрих дела. Амин. За учвршћивање свете Твоје католичке и апостолске Цркве коју си основао на камену вере, да јој врата паклена не одоле, избављајући је од сваке јереси и саблазни и оних који чине безакоња, чувајући је све до краја векова. Приносимо Теби, Владико, и за сва Твоја места која си прославио богојављењем Христа Твога и доласком Пресветог Духа Твога а нарочито за свети и славни Сион, Мајку свих Цркава и за Твоју католичку и апостолску Цркву у целом свету, да јој и сада Владико, дарујеш богате дарове пресветога Твога Духа. Помени Господе, и свете оце наше и епископе који су у њој, који по целом свету православно управљају речју Твоје истине. Најпре помени Господе Боже наш, преподобног оца нашег, најсветијег нашег архиепископа (његово име), даруј му часну старост, чувај га да доживи много година отхрањујући народ Твој у свакој побожности и честитости. Помени Господе, часне свештенике овде и свуда, ђаконе који служе Христу, све остале који служе, све свештенослужитеље и наше братство у Христу и сав христољубиви народ. Помени Господе, свештенике који заједно са нама стоје и служе у овом светом часу пред Твојим светим жртвеником , да би принели свету и бескрвну жртву Твоју. Подари њима и нама реч да се отворе уста наша у славу и похвалу пресветога имена Твога. Помени Господе, ради велике милости своје и мене смиреног и грешног и недостојног слуге Твог и погледај на мене милостиво и милосрдно и избави и ослободи ме од оних који ме гоне, Господе, Господе сила и немој се судити са слугом својим, и пошто се грех умножио у мени, нека буде изобилна Твоја доброта. Помени Господе, и свети Твој жртвеник и ђаконе који стоје око њега, даруј им непорочан живот, сачувај њихово служење чистим и изведи их на виши степен. Помени Господе, свети град Бога нашега, и престоницу и сваки град и крај и оне који у њима живе по православној вери и у побожности њихов мир и безбедност. Помени Господе, благочестиве и христољубиве цареве, сав двор и војску њихову и помоћ и победу њихову која са неба долази. Дотакни се оружја, и заштити, и устани у њихову помоћ, покори им све непријатељске и безбожне народе, подржи њихове намере да бисмо поживели миран и спокојан живот у свакој побожности и честитости. Помени Господе, оце и браћу нашу који плове, хришћане који живе међу странцима, оне који су у оковима и тамницама, у ропству и изгнанству, у рудницима, на мукама, на тешким принудним радовима и миран повратак дому сваког од њих. Помени Господе, старе и слабе, болесне, изнемогле од старости и оне који од злих духова страдају и скоро исцељење њихово и спасење које долази од Тебе Бога. Помени Господе, сваку хришћанску душу која тугује и која је намучена, која очекује од Тебе Бога милост и помоћ, и обраћање заблуделих. Помени Господе, оне који живе у девичанству и у уздржавању и подвизима и наше оце и браћу који се подвизавају по брдима и пећинама и провалијама земљиним и православне цркве по светим местима и ову овде нашу Христову цркву. Помени Господе, оце и браћу нашу која с труде и служе нам ради имена Твога светог. Помени Господе, све у добру, смилуј нам се свима, све нас примири и умири мноштво Твојих људи, истреби искушења, отклони ратове, смири поделе Цркава, буне, јереси скоро утишај, понизи гордост безбожника, уздигни знамење православних хришћана, Твој мир и Твоју љубав даруј нам, Боже, Спаситељу наш, надо свих крајева земље. Помени Господе, благонаклоно поднебље, тихе кише, повољне росе, изобиље плодова, богату плодност и круг године пуне доброте Твоје јер очи свих нас су упрте у Тебе са надом и Ти им дајеш храну благовремено, отвараш руку Твоју и испуњаваш свако биће задовољством. Помени Господе, оне који су доносили плодове и који их доносе у свете Божије Цркве и који се сећају убогих и оне који су тражили да их помињемо у молитвама. Још нађи за сходно, Господе, да поменеш и приносе ове који су принети у данашњи дан на свети Твој жртвеник и сваког оног који их је принео или намеравао да принесе и оне чија су имена малочас Теби прочитана. Помени Господе, и родитеље наше (њихова имена), сроднике и пријатеље (њихова имена). Њих све помени Господе, које смо споменули и православне које нисмо спопменули. Даруј им небеско за земаљско, нетрулежно за трулежно, вечно за пролазно, према обећању Христа Твог, јер Ти имаш власт над животом и смрћу. Још нађи за сходно, Владико, да поменеш оне који су Ти угодили од памтивека, по родовима, свете оце, патријархе, апостоле, мученике, исповеднике, учитеље, преподобне и сваки праведни дух који је у вери скончао. Радуј се, благодатна, Господ је с тобом, благословена си ти међу женама и благословен је плод утробе твоје, јер си родила Спаситеља душа наших. Особито за пресвету и благословену, пречисту Владичицу нашу Богородицу и вечно Дјеву Марију. За светога Јована славног пророка, Претечу и Крститеља, свете апостоле, свете пророке и патријархе и праведнике, свете мученике и исповеднике. Помени, Господе, свете оце наше и архиепископе и свако биће које смо споменули и које нисмо споменули. Упокој их тамо у области живих, у Царству Твоме, у сладости раја, у недрима Авраама и Исака и Јакова, свете оце наше, одакле одбеже сваки бол, жалост и уздисање и где се сија светлост лица Твога и увек просвећује. Учини, Господе, да крај нашег живота на овом свету буде хришћански и непорочан и безгрешан, окупљајући нас око ногу изабраника Твојих, када хоћеш и како хоћеш, само да то буде непостидно и без греха, ради Јединородног Сина Твога, Господа и Бога и Спаситеља нашег Исуса Христа, јер Он је једини који се без греха јавио на земљи.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Анафора дванаесторице

Достојно је и праведно Тебе певати, Тебе благословити, са Јединородним Твојим Сином и Светим Духом: Ти си нас из небића привео у биће, када смо отпали подигао си нас опет, ниси одустао да све чиниш док нас ниси узвео на небо, и даровао нам Царство Твоје будуће. За све то ми благодаримо Теби и Јединородном Сину Твом и Светоме Духу. (Око) Тебе стоје Херувими (са четири лица), Серафими са шест крила (и хвалу величанства кличу неућутним устима и непрестаним славословима са свим небеским силама), славећи и појући и узвикујући и говорећи: Свет... Свет јеси и пресвет са Јединородним Твојим Сином и Светим Духом. Свет јеси и Пресвет у величанствености славе Твоје. Ти си тако заволео свет Твој да си и Сина Свога Јединороднога дао, да сваки који верује у Њега не погине, но да има живот вечни. Он, дошавши и испунивши сав домострој спасења за нас, у ноћи у којој беше предан, узевши хлеб у Своје руке (и подигавши га к небу) и благословив, осветив, преломив, даде својим светим Ученицима и Апостолима, рекавши: Примите, једите (од њега сви ви), ово је Тело Моје, које се за вас (и за многе) ломи (и даје) на отпуштење грехова (и на живот вечни). А тако исто и чашу по вечери (растворивши од вина и воде, заблагодаривши, благословивши, осветивши и окусивши од ње, даде Ученицима и Апостолима), рекавши: Пијте из ње (ви) сви, ово је Крв Новога Завета, која се за вас и за многе излива (и даје) на отпуштење грехова (и на живот вечни). (Ово чините у Мој спомен). Јер сваки пут када једете хлеб овај и чашу пијете, смрт Моју објављујете и Васкрсење Моје исповедате, докле не дођем). Сећајући се дакле, Владару, спасоносног (извољења свег домостроја Твога), и свега што се нас ради збило: Крста, тридневнога (из мртвих) Васкрсења, узласка на небеса и седења с десне стране (величанства Очевог) и другог славног (Твога) доласка (када ћеш доћи са славом да судиш живима и мртвима и да свим људима даш по делима њиховим са човекољубљем, Црква Твоја и стадо Твоје моли се кроз Тебе и са Тобом, говорећи Оцу Твоме: помилуј ме). (И ми, Господе, који примамо милост) приносимо Теби благодарење за све и по свему. Стога Те молимо, свемогући Господе и Боже светих сила, падајући ничице пред Тобом, ниспошљи Духа Твога Светога на овај предложени принос. И покажи Хлеб овај часним Телом Господа нашега Исуса Христа. И чашу ову Крвљу Господа нашега Исуса Христа. Да ове свете Тајне буду свима који се причешћују од њих на живот и на Васкрсење и на отпуштење грехова и исцељење душе и тела и на просвећење разума и на наду на страшноме суду Христа Твога. И да нико од народа Твога не отпадне; учини нас, Господе, достојнима да у спокојству послужимо Теби, да бисмо се, пребивајући у служењу Теби у све дане живота нашега, насладили Твојих небеских, вечних и животворних Тајни ради милости Твоје, Твога милосрђа и човекољубља сада и увек и у векове векова.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • 1 month later...

Aлександријска Анафора Светог Марка

Јер заиста је достојно и праведно, преподобно и долично, и душама нашим корисно, Ти Који Јеси, Владико, Господе Боже Оче, Сведржитељу, Тебе хвалити, Тебе певати, Теби благодарити (и) Теби се исповедати и дању и ноћу непрестаним устима и неућутним уснама и неућутљивим срцем, Теби који си створио небо и све што је на небу, земљу и све што је на земљи, мора, изворе, језера и све што је у њима; Теби Који си створио човека по Своме лику и подобију, којем си подарио и уживање у Рају, но када је он преступио, ниси га Добри, презрео ни напустио, него си га опет призвао кроз Закон, васпитно руководио кроз Пророке, пресаздао га и обновио кроз ову страшну и животворну и небеску Тајну (Христову); све си пак учинио кроз Твога, Господа и Бога и Спаса нашег Исуса Христа, кроз којега са Њиме и Светим Духом благодарећи приносимо ову словесну и бескрвну службу, коју Ти приносе Господе, сви народи од истока сунца до запада, од севера до југа, јер је велико Име Твоје у свима народима, и на сваком месту кâд се приноси Светом Имену Твоме, и жртва чиста, и кађење, и принос.

И молимо и умољавамо Те, Човекољубче Добри, помени, Господе, Свету и Једину Католичку и Апостолску Цркву које је од крајева земље до крајева њених, све народе и стада Твоја.

Мир са неба даруј срцима свих нас, а и мир живота овог даруј нам.

Владара, војништво, старешине, савете, народне зборове, суседства, уласке и изласке наше сваким миром украси.

Царе мира, мир Твој даруј нам, јер си нам све даровао; стеци нас у слози и љубави, Боже, јер осим Тебе другога [Бога] не знамо, Име Твоје именујемо (=призивамо); оживотвори душе свих нас, и нека над нама не надвлада смрт греха, нити над свим народом Твојим.

Болеснике, Господе, народа Твога посети милошћу, и милосрђем излечи; удаљи од њих и од нас сваку болест и слабост, дух болести/немоћи одагнај од њих; оне који леже у дугим болестима подигни, оне узнемираване од духова нечистих излечи; оне у затворима, или рудницима, или судовима, или осудама, или у изгнанствима, и горком ропству, или заваћене дуговима - свима се смилуј, све ослободи, јер си Ти Бог наш Који разрешујеш свезане/оковане, Који усправљаш оборене, Надо безнадежних, помоћи беспомоћних, подизање палих, пристаниште витланих буром, бранитељу потлачених. Свакој души хришћанској, ожалошћеној и поробљеној дај милост, дај олакшање, дај освежење. А и наше, Господе, болести душевне исцели, телесне слабости излечи, Лекару душе и тела, Надзиратељу свакога тела, посети и исцели нас Спасењем Твојим.

Браћу нашу која су на путу, или која ће путовати, добро руководи на сваком месту, било на земљи или рекама или језерима, или напутовањима, или на било који начин путујуће, све свукуда поврати у пристаниште мирно, у пристаниште спасоносно, удостоји да са њима будеш сапутник и сапловац; поврати их сродницима, радосне радоснима, здраве здравима; а и нама, Господе, странствовање у овоме животу неповређено и безбурно до краја сачувај.

Кише благе богате ниспошаљи местима потребитим и жедним; силаском њиховим обрадуј и обнови лице земље, да се капима њиховим обрадује процветала.

Благослови и сада, Господе, венац године доброте Твоје ради сиромаха народа Твога, ради удовице и ради сироте, ради странца и ради дошљака, ради нас свих који се уздамо у Тебе и који призивамо Име Твоје свето. Јер очи свих у Тебе се надају и Ти дајеш храну њихову у погодно време. Ти Који дајеш храну сваком телу, испуни радошћу и весељем срца наша, да свагда имајући сваку довољност, преизобилујемо у сваком добром делу у Христу Исусу, Господу нашем.

Душе раније преминулих у вери Христовој отаца и браће упокој, Господе Боже наш, поменувши од века праоце, оце, патријархе, пророке, апостоле, сведоке (=мученике), исповеднике, епископе, преподобне, праведне, сваки дух у вери скончавших, и оних који у данашњи дан спомен чинимо, и светога оца нешега Марка, апостола и еванђелита, који нам је показао пут спасења.

Радуј се, благодатна, Господ је с тобом. Благословена си ти међу женама, и благословен је Плод утробе твоје, јер си родила Спаситеља душа наших. Возглас: Особито за свесвету, чисту, благословену владичицу нашу Богородицу и Увекдјеву Марију. Ђакон: Господу се помолимо. Свештеник: Господ да те благослови благодаћу Својом, сада и увек и у векове векова. Ђакон чита диптихе уснулих. Свештеник:

И душе свих ових упокоји, Владико Господе Боже наш, у насељима Светих Светих Твојих, у Царству Твоме, дарујући им сва добра Твојих обећања, која око не виде, и ухо не чу, и на срце људско не узиђе, што је припремио Бог онима који љубе Име Твоје свето. Њихове, дакле, душе упокоји и Царства Небеског удостоји, а крај живота нашега хришћански и благоугодан и безгрешан даруј; и дај нам да имамо удео и наслеђе са свима Светима Твојима.

Оних који приносе жртве, приносе благодарења - прими, Боже, у Твој свети и наднебесни и умни Жртвеник, у невеске величине, кроз арханђелску Твоју литургију/службу, и оних који много и мало, тајно и јавно, желе а немају, и оних који у данашњи дан принеше (Ти) приносе, као што си примио дарове праведно Авеља, - жртву оца нашега Авраама, Захаријин кâд, Кирнилијеве мистиње и удовичине две лепте, прими и њихова благодарења, и узврати им уместо пропадљивих непропадљива, уместо земаљских небеска, уместо привремених вечна.

Најсветијега и најблаженијега папу (мисли се на Александријског патријарха) _____, којега си предзнао и предодредио да руководи Твојом Светом Католичком и Апостолском Црквом, и најпреподобнијег епископа нашега _____, одчуваваји очувај их многим годинама, временима мирним, да свршавају од Тебе поверено (им) свето архијерејство, по светој и блаженој вољи Твојој, право управљајући реч Истине.

А помени и посвуда православне епископе, презвитере, ђаконе, ипођаконе, понариме, ипонариме, појце, монахе увекдевственице, удовице, лаике.

Помени, Господе, град Христа Бога нашега (=Јерусалим), и царствујући град (=Нови Рим=Константинопољ) и овај наш град (=Александрију) и земљу, и оне који у православној вери Христовој бораве у њима, и мир и безбедност њихову.

Помени, Господе, сваку душу хришћанску, ожалошћену и намучену, која потребује милост Божију и помоћ, и повратак заблуделих.

Помени, Господе, и браћу нашу који су у заробљеништву; дај им милосрђе пред свима који су их заробили.

Помени, Господе, у милости и милосрђу и нас грешне и недостојне слуге Твоје, и грехе наше избриши/уништи, као човекољубиви Бог, и саприсуствуј нама који служимо/литургишемо Свесветоме Имену Твоме.

Наша сабрања, Господе, благослови; идолопоклонство сасвим исорени из света, сатану и свако његово дејство и зло скрши под ноге наше; непријатеље Цркве Твоје, Господе, као свагда, и сада унизи, обнажи њихову гордост, покажи им брзо немоћ њихову, њихове завере и сплетке и злобе, које чине протиб нас, непријатељи Твоји и нека беже уназад сви који мрзе Име Твоје свето, а народ Твој верни и православни учини благословом хиљаде хиљада и миријаде миријада, и да чине Твоју свету вољу.

Ослободи окована, избави оне у невољама, гладне нахрани, малодушне утеши, заблуделе обрати, помрачене просветли, пале подигни, колебљиве утврди, болесне исцели, све изведи на пут спасења, сједини и њих у светоме стаду Твоме, а нас избави од безакоња наших поставши у свему Чувар наш и Заштитник.

Јер си ти изнад сваког началства и власти и силе и господарства и сваког имена именованог, не само у овоме веку, него и у будућем; Теби предстоје хиљаде хиљада и миријаде миријала светих анђела и арханђела; Теби предстоје два најчеснија жива бића: многооки херувими и шестокрили серафими, која са два крила покривају лица, и са два ноге, и са два лете, и једно другом кличе непрестаним уснама и неућутним богословљима - победну и Трисвету песму певајући, кличући, славословећи, узвикујући и говорећи великолепној слави Твојој: Свет, Свет, Свет Господ Саваот, пуно је небо и земља свете славе Твоје, - (наглашава) свагда Те све и сва освећује, али и са свима који Те освећују прими, Владико Господе, и наше освећење, који са њима певамо и говоримо: Свет, Свет, Свет Господ Саваот, пуно је небо и земља свете славе Твоје.

Јер заиста је пуно небо и земља свете славе Твоје јављањем Господа и Бога и Спаса нашега Исуса Христа. Испуни, Боже, и ову Жртву благословом од Тебе наиласком Свесветога Духа Твога, јер Сам Господ и Бог и Свецар [и Спас] наш Исус Христос, у ноћи када предаваше Себе за грехе наше, и подношаше телом смрт за све, саседнувши са светим Својим Ученицима и Апостолима, узевши хлеб у Своје свете и пречисте и непорочне руке, погледавши на небо ка Теби, Своме Оцу, а нашем Богу и Богу свих, заблагодаривши, благословивши, осветивши, преломивши, даде Својим Ученицима и Апостолима, рекавши: Узмите једите. Ово је тело моје, које се за вас ломи и раздаје на отпуштење грехова. Амин. Тако исто и чашу по вечери узевши и растворивши од вина и воде, погледавши на небо ка Теби, Своме Оцу, а Нашем Богу и Богу свих, заблагодаривши, благословивши, осветивши, испунивши Духом Светим, даде Својим светим и блаженим Ученицима и Апостолима, рекавши: Пијте из ње сви. Ово је крв Моја Новога Завета, која се за вас и за многе излива и раздаје на отпуштење грехова. Амин. Ово чините у мој спомен, јер кадгод једете Хлеб овај, и пијете Чашу ову, Моју смрт објављујете и Моје васкрсење и вазнесење исповедате, докле не дођем.

Владико Господе, Сведржитељу, Небески Царе, смрт Јединороднога Сина Твога, Господа и Бога и Спаса нашега Исуса Христа, објављујући, и тридневно и блажено Његово из мртвих васкрсење исповедајући, и вазнесење на небеса и седење с десне стране Тебе, Бога и Оца, и Други и страшни и потресни Његов Долазак очекујући, у који ће Он доћи да суди живима и мртвима у правди, и да свакоме да по делима његовим - поштеди нас Господе Боже наш! - Теби од Твојих дарова предложисмо пред Тобом, - и молимо Те и умољвамо, Добри Човекољупче, ниспошаљи са свете висине Твоје, изготовог обиталишта Твога, из ббезграничног наручја Твога, Самога Утешитеља, Духа Истине, Светога, Господа, Животворнога, Који је говорио у Закону и Пророцима и Апостолима, Који је свуда присутан и све испуњујући, и дејствујући самовласно, не службно, освећење на оне којима хоће, благовољењем Твојим, простог природом, многостранога енергијом/дејством, Извор божанских харизми, Теби Једносуштнога, из Тебе Исходећега, Сапрестолнога Царству Твоме и Јединороднога Сина Твога, Господа и Бога и Спаса нашега Исуса Христа, - погледај на нас и ниспошаљи на Хлебове ове и на Чаше ове Духа Твога Светога, да их освети и саврши, као Свесилни Бог, и учини Хлеб- Тело, Амин а чашу - Крв Новог Завета Самога Господа и Бога и Спаса и Свецара нашег Исуса Христа, Амин да буду свима нама који се од њих причешћујемо на веру, на трезвеност, на исцељење, на целомудреност, на освећење, на обнову душе, тела, духа, на заједницу блаженства живота вечнога и непропадљивости, на славословљење Свесветог Имена Твога, на отпуштење грехова, - да Ти се и у ово време, као и у сву, прослави и опева и освети Свесвето и Часно и прослављено Име Твоје, са Исусом Христом и Светим Духом. Као што беше, и биће, из нараштаја у нараштај, и у све векове векова. Амин.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • 4 weeks later...
Мислим да смо већ имали тему са Анафорама, али никада није много оваквих тема :)
Јесте оче, штета што ове теолошке теме нису популарније. Кaним се да прекуцам анафору Светог Серапиона Тмуитског.
Link to comment
Подели на овим сајтовима

Анафора Светог Серапиона Тмуитског

Достојно је и праведно Тебе, Нерођенога Оца Јединороднога (Сина) Исуса Христа, хвалити, певати, славословити. Хвалимо Те нерођени Боже, Неистраживи, Неизрециви, Несхватљиви сваком створеном бићу. Хвалимо Те познаванога од Сина Јединороднога, Који си кроз Њега изговорен, и објашњен, и упознат створеној природи. Хвалимо Тебе, Који знаш Сина и откриваш светима схватања о Њему; Тебе познаванога од Рођеног Ти Логоса, и (од Њега) гледанога и објашњаванога светима. Ти си Извор живота, Извор светлости, Извор сваке благоди и сваке истине, Човекољупче и Сиротољубче, Који си са свима измирио се, и све Себи привлачиш доласком Љубљенога Сина Твога. Молимо (Те): учини нас живим људима; дај нам Духа Светлости, да познајемо Тебе Истинитога (Бога) и Кога си послао Исуса Христа. Дај нам Духа Светога, да можемо изаћи и исказати неизрециве Тајне Твоје. Нека говори у нама Господ Исус Христос и Свети Дух, и нека Те кроз нас хвали. Јер Ти си изнад сваког начала и власти и силе и господства, и сваког имена називаног не само у овоме веку, него и у будућем. Теби предстоје хиљаде хиљада и миријаде миријада анђела, арханђела, престола, господстава, начала, власти. Теби предстоје два најчаснија серафима шестокрила, са два крила покривају лице, са два ноге, а са два лете и свештено(слове); са њима прими и наш свештено(слов), када говоримо: Свет, Свет, Свет, Господ Саваот, пуно је небо и земља славе Твоје! Пуно је небо, пуна је и земља Твоје великолепне славе, Господе над војскама. Испуни и Жртву ову Твоје Силе и Твога Причешћа, јер Теби приносимо ову живу Жртву и Принос бескрван. Теби приносимо овај Хлеб, облик Тела Јединороднога (Сина). Овај Хлеб је облик Светога Тела, јер Господ Исус Христос, у ноћ и коју би предан, узе Хлеб и преломи даваше ученицима Својим, говорећи: Узмите и једите, ово је Тело Моје, које се за вас ломи на отпуштење грехова. Зато ми, чинећи облик смрти, принесосмо Хлеб, и молимо овом Жртвом: измири се са свима нама, и умилостиви се, Боже Истине. И као што овај хлеб бејаше расејан по горама, и сабран, постаде један, тако и Свету Твоју Цркву сабери из сваког народа и сваке земље и сваког града и села и дома, и учини (је) Једном Живом и Католичком Црквом. А приносимо и Чашу подобије Крви, јер Господ Исус Христос, узевши Чашу по Вечери, говораше Својим ученицима: Узмијте, пијте, ово је Нови Завет, то Крв Моја, која се за вас излива на отпуштење грехова. Зато и ми принесосмо Чашу, приносећи подобије Крви. Нека дође, Боже Истине, Свети Твој Логос на Хлеб овај, да Хлеб постане Тело Логоса, и на Чашу ову, да чаша постане Крв Истине. И учини све који се причешћују да (заиста) приме лек живота, на исцелење сваке болести и на оснажење сваког напретка и врлине; не на осуду, Боже Истине, нити на изобличење и посрамљење. Јер Тебе Нерођенога призвасмо, кроз Јединороднога (Сина), у Светоме Духу. Нека буде помилован народ овај, нека се удостоји напретка, нека се пошаљу анђели, који ће саприсуствовати народу, на уништење злога, и на утврђење цркве. А молимо Те и за све уснуле, којих је спомен (сада). Читање диптиха умрлих. Освети душе ове, јер Ти све њих познајеш; освети све у Господу уснуле, и приброј их свима Светима Твојим, и дај им место и обитељ у Царству Твоме. А прими и благодарење народа, и благослови оне који су донели Приносе и благодарења и даруј здравље и целосност и расположење, и сваки напредак душе и тела свему народу овоме, кроз Јединороднога (Сина) Твога Исуса Христа, у Светоме Духу. Као што беше, и јесте, и биће, кроз нараштај у нараштај, и у све векове векова. Амин.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Хвала, батице! Откуд све ово?
Нешто копи-пејст, а нешто сам (пре)куцао. Анафоре „апостолиских установа” нема јер ме је владика Атанасије убедио да је то аријанска анафора.
Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • 1 month later...

Божићна* анафора хиспано-мозарапског обреда (енглески превод)

V. It is meet and right for us to render to Thine omnipotence and goodness, the praises which Thou hast given us the power to render, O Merciful Father, because after long ages, as on this day not long ago, Christ Jesus, Who was one with Thee or with Himself, was born to us. Thine Only-Begotten was made son of His handmaid; the Lord was born of His Mother; the Shoot of Mary is the Fruit of the Church, and He Who comes forth as a weakling babe by the One, is magnified by the other as a worker of wonders. Mary begat salvation for the nations, the Church begat the nations; the one carried life in her womb; the other in the font. In the body of the one was Christ conceived, in the waters of the other is Christ put on. Through the one He, Who ever was, is born; through the other, he who had perished is found. In the one the Redeemer of the Nations receives life; in the other the nations themselves are made alive. Through the one He came that He might take away sins; through the other He took away those sins on account of which He came. Through the one He wept for us; through the other He cared for us. In the one He is an infant; in the other He is a giant. There He weeps, here He triumphs. Through the one He played with toys; through the other He subdued kingdoms. The one He soothed with a child's merriment; the other He bound with the faith of a husband. Then at last appear the pure interchanges of precious love. The husband gives to His spouse His gifts of living water, that is, Christ to the Church, with which she might be washed fo find favour in His sight. For the oil of gladness He gave to her the sweet-smelling oil of chrism by which she might be anointed. He called her to His table, and satisfied her with the fat of corn, and filled her with the wine of sweetness. He placed upon her the ornament of justice, and gave her a vesture glittering with many virtues. He gave His life for her, and when about to reign as Victor, He gave to her as dowry the spoils of Death captured and trampled underfoot. To her He gave Himself for food and drink and raiment. He promised that He would give to her an eternal kingdom, and that she should stand as Queen upon His right hand. To her He granted what had been bestowed upon the Mother; to be filled, but not violated, to bring forth, but not defiled. To the Mother was this a single gift; to the Church for all time. So might she repose as His bride on the couch of loveliness, and multiply sons from the bosom of pure love, and might be fecund with offspring yet not fretid with lust. So she herself made rich in Him and through Him brings lowly gifts to her Husband and Lord; This, of her own, offering her faith; This, from His example, offering a responsive love; This, of His own gift, that she could accomplish even what He willed, and even what she accomplished. She gave to Him martyrs for roses, virgins instead of lilies, the chaste as violets. All these gifts she transmitted to Him through the Apostles, the ministers of His will, as the finished tasks of her work. Wherefore now she stands upon His right hand in eternal happiness and glory, and praises Him Who reigns with Thee, O Omnipotent Father, and the Holy Spirit, with all Angels confessing Him and saying: R. Holy, Holy, Holy, Lord God Sabaoth. Heaven and Earth are full of the glory of Thy Majesty. Hosanna to the Son of David. Blessed is He who cometh in the Name of the Lord. Hosanna in the Highest. V. Truly Holy, Truly blessed is our Lord Jesus Christ Thy Son; Who came from Heaven that He might have His consecration upon earth, and was made flesh that He might dwell amongst us. He Himself our Lord and Eternal Redeemer. For the Lord Jesus, in the same night in which He was betrayed, took bread and gave thanks and broke and said: Take, and eat: this is my body, which is given for you. Do this for my memorial. Likewise also He took the cup, when He had supped and gave thanks and gave it to them, saying: This cup is the New Covenant in my blood, which for You and for many is shed for the remission of sins. And when ye shall drink it, this shall you do for my memorial. R. Amen V. And as often as ye shall eat this bread and drink this cup, ye shall proclaim the Lord's death until he come into clear sight from the heavens. R. So we believe, Lord Jesus. V. Observing, O Lord, these Thy gifts and commands, we placed upon Thine Altar these offerings of bread and wine, beseeching Thee in the abundance of Thy goodness and compassion, that by the power of that same Spirit by which uncorrupt virginity conceived Thee in the flesh, the Undivided Trinity may sanctify these oblations, so that, when they shall be received by us with no less fear than veneration, whatever there be of life harmful to the soul may wither, and that what has withered may in no wise live again. R. Amen. V. Who with God the Father and the Holy Spirit livest and reignest one God unto ages of ages. R. Amen.

* - Занимљиво је да овај обред није имао фиксну анафору, већ различите анафоре у зависности од дана када се литургија служи.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ovdje još nedostaje anafora svetog pape Marcela, mislim da nije istovjetna s tom rimskom, rimska je razvijenija, opširnija. Čitao sam prevod te anafore na našem, nije dug, kratak je, asketski koncizan ali prekrasan, nevjerovatno živopisan. takva literarna freska, ikona. Za sada sam našao samo videa, kad nađem tekst objavim ga ovdje.

Messe de Saint Marcel - Offertorium

Offertorium extrait de la Messe de Saint Marcel

Chant de l'église de Rome (chant vieux-romain).

Le chant en vieux-romain a été élaboré à partir du 7ème siècle sous l'impulsion

de papes natifs des régions grecques et syriennes. Ce chant particulier

sera supplanté par le grégorien au 13ème siècle.

Ensemble Organum dir. Marcel Pérès

Ovo je isto iz Mise sv. Marcela ali pričesni (pričastni valjda) responzorij i antifona.

Répons et verset - Chants Bénéventains

http://musicvideoswi...0Saint%20Marcel

Répons « Amicus meus osculi me tradit » - Verset « Retulit triginta argenteis »

Deux chants tirés de la liturgie bénéventine de la Semaine Sainte. Les chants bénéventains rayonnèrent dans tout le sud de lItalie jusquen 1058. À ce moment-là, les chants dits ambrosiens (et associés, comme ceux de léglise de Bénévento) furent interdits et, conséquence de cette interdiction, les manuscrits furent détruits. Seules, vingt messes nous sont parvenues.

Ce qui rend ces manuscrits remarquables, cest la présence particulière du grec. Cela sexplique par la présence géographiquement proche avec lEmpire romain dOrient donc avec la culture byzantine. Dès lors, lauditeur comprendra le parti pris musicologique de Marcel Pérès de restituer un chant aux sonorités orthodoxes.

Quant au style bénéventain, il « se manifeste à la fois par sa pureté, son archaïsme et son raffinement une ornementation riche,

souvent plusieurs notes par syllabe » (Thomas Forrest Kelly).

Chants de la Cathédrale de Bénévento Semaine Sainte & Pâques par lEnsemble Organum, dir. Marcel Pérès

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ovdje još nedostaje anafora svetog pape Marcela, mislim da nije istovjetna s tom rimskom, rimska je razvijenija, opširnija. Čitao sam prevod te anafore na našem, nije dug, kratak je, asketski koncizan ali prekrasan, nevjerovatno živopisan. takva literarna freska, ikona. Za sada sam našao samo videa, kad nađem tekst objavim ga ovdje.

Messe de Saint Marcel - Offertorium

Offertorium extrait de la Messe de Saint Marcel

Chant de l'église de Rome (chant vieux-romain).

Le chant en vieux-romain a été élaboré à partir du 7ème siècle sous l'impulsion

de papes natifs des régions grecques et syriennes. Ce chant particulier

sera supplanté par le grégorien au 13ème siècle.

Ensemble Organum dir. Marcel Pérès

Ovo je isto iz Mise sv. Marcela ali pričesni (pričastni valjda) responzorij i antifona.

Répons et verset - Chants Bénéventains

http://musicvideoswi...0Saint%20Marcel

Répons « Amicus meus osculi me tradit » - Verset « Retulit triginta argenteis »

Deux chants tirés de la liturgie bénéventine de la Semaine Sainte. Les chants bénéventains rayonnèrent dans tout le sud de lItalie jusquen 1058. À ce moment-là, les chants dits ambrosiens (et associés, comme ceux de léglise de Bénévento) furent interdits et, conséquence de cette interdiction, les manuscrits furent détruits. Seules, vingt messes nous sont parvenues.

Ce qui rend ces manuscrits remarquables, cest la présence particulière du grec. Cela sexplique par la présence géographiquement proche avec lEmpire romain dOrient donc avec la culture byzantine. Dès lors, lauditeur comprendra le parti pris musicologique de Marcel Pérès de restituer un chant aux sonorités orthodoxes.

Quant au style bénéventain, il « se manifeste à la fois par sa pureté, son archaïsme et son raffinement une ornementation riche,

souvent plusieurs notes par syllabe » (Thomas Forrest Kelly).

Chants de la Cathédrale de Bénévento Semaine Sainte & Pâques par lEnsemble Organum, dir. Marcel Pérès

Па то није анафора, лепо пише оферториум (проскомидисање).
Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу

  • Сличан садржај

    • Од Поуке.орг - инфо,

       Његова Светост Патријарх српски г. Порфирије позвао је све основце, средњошколце, студенте, родитеље и наставнике, све ђаке који похађају верску наставу, као и све оне који похађају грађанско васпитање, на молитву и благослов поводом почетка нове школске 2021/22. године - Света Литургија и призив Светога Духа биће служени у суботу, 4. септембра 2021, у Спомен храму Светог Саве на Врачару, са почетком у 9 часова.   Повезане вести:
      Позив Патријарха Порфирија на молитву поводом нове школске године
      Патријарх Порифирије поздравио ђаке прваке
      Патријарх Порфирије благословио ђаке прваке
    • Од Поуке.орг - инфо,
      У понедељак 30. августа када наша света Црква молитвено прославља свете мученике Мирона и Патрокла, Његово Преосвештенство Епископ топлички Г. Јеротеј, викар Патријарха српског Г. Порфирија, служио је свету архијерејску Литургију у храму Светог Василија Острошког на Бежанијској коси. Епископу Јеротеју саслуживало је свештенство Архиепископије београдско-карловачке. После светог евхаристијског сабрања у парохијском дому организовано је годишње сабрање вероучитељâ и катихетâ Архиепископије бeoградско-карловачке.
      Извор: Телевизија Храм
    • Од Поуке.орг - инфо,
      Преосвећени Епископ умировљени канадски г. Георгије и изабрани Епископ хвостански г. Јустин служили су 27. августа 2021. године у цркви Светог Марка у Београду заупокојену свету Литургију и помен поводом 30. годишњице престављења Патријарха српског Германа.

      Герман Ђорић, Патријарх српски (1958-1990; †1991)

      Патријарх Герман рођен је 7. августа 1899. године у Јошаничкој Бањи од оца Михаила и мајке Цвете. Отац мује био учитељ а касније је рукоположен у чин ђакона и презвитера. На крштењу је добио име Хранислав. Основну школу је учио у Великој Дренови и Крушевцу, а деветоразредну богословију започео је у Београду а завршио у Сремским Карловцима 1921. године. Једно време је био на студијама права у Паризу, а затим се уписао на Богословски факултет у Београду који је завршио 1942. године.
      У чин ђакона рукоположио га је Епископ жички Јефрем поставивши га за писара Духовног суда у Чачку. У исто време је предавао веронауку у чачанској гимназији. Из здравствених разлога напустио је црквено-административну службу и пошто је рукоположен у чин презвитера, 1927. године, постављен је за пароха у Миоковцима. На овој парохији је остао до 1931. године, а тада је премештен у Врњачку Бању. После избора патријарха Гаврила, 1938. године, постављен је за референта Светог Архијерејског Синода. На овој дужности га је затекао избор за викарног Епископа моравичког 12. јуна 1951. године.
      После смрти супруге, у манастиру Студеници га је замонашио Епископ шумадијски Валеријан давши му име Герман. У чин архимандрита произвео га је Епископ бањалучки Василије. Чин архијерејске хиротоније извршио је, 15. јула 1951. године, Патријарх српски Викентије уз учешће Епископа шумадијског Валеријана, сремског Никанора и бањалучког Василија. Новоизабрани епископ Герман је у исто време, по одлуци Светог Архијерејског Сабора, примио и дужност главног секретара Светог Архијерејског Синода. Ову дужност је вршио све до избора за Епископа жичког 1956. године. У исто време, уређивао је Гласник, службени лист Српске Православне Цркве.
      На заседању Светог Архијерејског Сабора 1952. године епископ Герман је изабран за Епископа будимског. До устоличења никада није дошло, јер за то никада није добијена сагласност мађарских грађанских власти. После смрти Епископа жичког Николаја, 1956. године, епископ Герман, који је био администратор Жичке епархије, изабран је за Епископа жичког. Као Епископ администрирао је Епархијом будимљанско-полимском од 1955. до 1956. године и Епархијом рашко-призренском од 1956 до 1957. године.
      На патријарашком трону наследио је патријарха Викентија 13. септембра 1958. године. Архипастирство патријарха Германа пада у врло тешко време за српски народ и Српску Православну Цркву која је у то време била страшно прогоњена. Све што је постигнуто у том времену учињено је са великим напором и огромним сметњама. И поред тога, издавачка делатност је добила нови замах, а грађевинска делатност је зависила од разних фактора који према Цркви нису били расположени. Па, ипак, подигнуте су зграде Богословског факултета у Београду и Богословије у манастиру Крки. Једна од највећих заслуга патријарха Германа је та што је успео да се избори за наставак изградње храма Светог Саве у Београду. После вишедедеценијске борбе градња је одобрена 1984. године. Забележено је да је патријарх Герман 88 пута подносио молбе и водио разговоре са разним инстанцама власти док се није изборио за наставак градње после 26 година његове службе. Изградња храма је поново почела када је 12. маја 1985. године одслужена архијерејска Литургија и постављена повеља.
      За време тридесетдвогодишње управе Српском Црквом патријарха Германа, основане су нове епархије: Источноамеричка и канадска, Средњезападноамеричка и Западноамеричка 1963. године, Западноевропска и Аустралијска 1969. године, Врањска 1975. године, Канадска 1983. године и Бихаћко-петровачка 1990. године.
      У том периоду дошло је до два раскола у Српској Цркви. Епархије Скопска, Злетовско-струмичка и Охридско-битољска, уз велику подршку државних власти, издвојиле су се из састава Српске Православне Цркве насилним путем у «самосталну» такозвану Македонску православну цркву, коју не признаје ни једна Православна Црква у свету. Приликом оснивања нових епархија у САД и Канади, 1963. године, Епископ америчко-канадски Дионисије није признао одлуке Светог Архијерејског Сабора, отишао је у раскол и затражио заштиту грађанских судова. Врховни суд САД донео је пресуду у корист Српске Православне Цркве.
      Патријарх Герман се веома трудио на отварању богословија и у издавању црквених листова за верско просвећивање свога народа. Број богословија повећан је настојањем надлежних епископа и патријарха Германа отварањем богословија у манастиру Крки и сремским Карловцима и монашке школе прво у манастиру Преображењу, а потом у манастиру Острогу. Патријарх Герман је посебну љубав имао према манастирима које је и материјално помагао.
      Патријарх Герман се упокојио 27. августа 1991. године. Сахрањен је у цркви Светог Марка у Београду.
       
      Извор: Инфо-служба СПЦ
    • Од Поуке.орг - инфо,
      Његова Светост Патријарх српски г. Порфирије служио je 19. августа 2021. године, на празник Преображења Господњег, свету архијерeјску Литургију у цркви Светих апостола Петра и Павла у Добоју, у Епархији зворничко-тузланској.
      Саслуживали су Њихова Преосвештенства господа Епископи бачки Иринеј, врањски Пахомије, зворничко-тузлански Фотије, горњокарловачки Герасим, крушевачки Давид и ваљевски Исихије, свештенство и свештеномонаштво из више епархија у молитвеном присуству многобројног верног народа. Са благословом патријарха Порфирија и домаћина епископа Фотија после читања светог Јеванђеља о празнику Преображења Господњег беседио је владика Иринеј.
       
      Извор: Инфо-служба СПЦ
    • Од Поуке.орг - инфо,
      Свету Литургију, на празник Преподобног Антонија Кијево-Печерског, 23. јула 2021. године, у Подворју СПЦ у Москви, служио је Епископ моравички Антоније уз саслужење архимандрита Александра (Котова), архимандрита Модеста (Володкина), јереја Олега Вишинског, јереја Анатолија Саливончика и ђакона Владислава Соколова.
      Повезана вест:
      Навршило се 15. година архијерејске службе викарног Епископа моравичког Антонија

       
      Након сугубе јектеније, провозглашена је прозба о новопрестављеном архимандриту Методију, сабрату чувеног Валамског манастира.
      Одмах по завршетку Свете Литургије, високопреподобни архимандрит Александар је, у име свештенства и парохијана храма Светих апостола Петра и Павла, честитао Владици Антонију његов данашњи јубилеј: 15-годишњицу од архијерејске хиротоније и 51. рођендан.
      Владика Антоније је затим одржао пригодну беседу, заблагодаривши свештенству и парохијанима храма Светих апостола на искреним честиткама.
      Свештенство и парохијани храма Светих апостола Петра и Павла (Подворје СПЦ у Москви), од свег срца поздрављају свог архипастира, желећи му свако добро од Господа у његовом даљем продотворном раду, на општу корист своје Свете Цркве! На многаја и благаја љета!
       
      Извор: Подворје СПЦ у Москви
×
×
  • Креирај ново...