Jump to content
Quora StumbleUpon Banana Lime Leaf vKontakte Sky Blueberry Slack Watermelon Chocolate Steam Black Facebook Tumblr
Quora StumbleUpon Banana Lime Leaf vKontakte Sky Blueberry Slack Watermelon Chocolate Steam Black Facebook Tumblr

Придружите се нашој ВИБЕР ГРУПИ на ЛИНКУ

Guest - . . .-

Online часови византијског појања на ЖРУ - Игор Зиројевић

Recommended Posts

Guest - . . .-

logo_net_skole.jpg

Интернет школа појања Тројеручица је прва школа такве врсте на свијету. Ради веома успјешно од 2008. године. Њен програм је истовјетан са програмом званичних грчких појачких школа, са разликом што се настава одвија на српском језику, а материја која се обрађује је на црквенословенском језику. Резултати које до сада имамо су изванредни. У рад наше школе су укључени осим појединаца и манастири (нпр: манастир Хиландар, манастир Св. Архиђакона Стефана у Горњем Жабском код Врања и др.). Могућност учења на даљину је изузетна прилика за све који хоће да науче и озбиљно се баве црквеном музиком, а нису у могћности да проведу минимално шест година у Грчкој.

Принцип наставе је такав да сваки ученик има један час седмично. (У изузетним случајевима, могу да се договоре и два часа седмично). На сваком часу ученик одговара сво градиво које му је на претходном часу задато. Уколико је задовољио нивоом напретка, професор му даје упуства и материјал како да настави са учењем.

Програм званичних грчких појачких школа, кога се и ми у општим цртама придржавамо, обухвата градиво које се прелази за пет школских година. Свакако, постоји могућност, у складу са брзином усвајања градива и напретка ученика, да се градиво пређе за мање или више од пет година. Градиво које се проучава у школи обухвата цјелокупни појачки репертоар, што практично значи да ће један успјешан ученик по завршетку учења бити у стању да отпјева сваку пјесму, са било ког богослужења. Наравно, након усвајања овог петогодишњег градива, ученици имају могућност да наставе учење и на напреднијем нивоу.

Оно што је веома важно нагласити је то да ће ученици који то желе, након савлађивања петогодишњег градива, које поред практичног појачког знања подразумијева и знање теорије музике, као и других сродних области, имати могућност да своје знање озваниче у нашем атинском одсјеку, који је званично признат од грчке државе и Цркве. То практично значи да ће имати прилику да положе пред званичном комисијом неопходне испите, и дипломски рад, и да добију званичну појачку диплому.

Постоје два нивоа часова:

  1. Почетни ниво (изучавање неумске нотације, која је основа за прелазак за наредни ниво)
  2. Напреднији ниво (за оне који су већ савладали комплетну неумску нотацију)

Постоје три категорије часова:

  1. Појединачни часови
  2. Часови у малим групама (2-3 ученика)
  3. Часови у већим групама (4-8 ученика)

Трећа категорија се односи само на полазнике почетног нивоа. Цијена школарине је различита за сваку од три категорије часова. Школарина се уплаћује на почетку сваког мјесеца.

Наставу обавља професор византијског појања и протопсалт г. Игор Зиројевић из Атине.

Упис у школу је могућ у току читаве године. Почетак рада сваке нове групе, тј. групног часа, почиње искључиво у првој недељи мјесеца. Прије почетка наставе, професор и ученик су дужни да потпишу Уговор о сарадњи, којим се детаљно описује и одређује сваки детаљ сарадње.

За све додатне информације заинтересовани могу да се обрате на телефон +306945588434, или електронском поштом на адресу: zirojevic@gmail.com, са обавезном назнаком у наслову „Интернет школа појања Тројеручица“.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest - . . .-

Кратка биографија

DSCF1617.jpg

Игор Зиројевић је рођен 1977. године у Требињу. Од 1997. године се налази у Атини ради студија црквене музике. Студирао је и дипломирао на конзерваторијуму „Никос Скалкотас“ у Атини, учећи се уз познате атинске протопсалте и учитеље, Ангелопулоса, Ангелидиса, Констандинуа и Арванитиса. Постдипломске студије је завршио на „Атинском конзерваторијуму“, такође у Атини. Бави се мелотворењем на словенском, грчком и српском језику, тумачењем (=дешифровањем) старих српских, словенских и грчких рукописа, изучавањем теорије музике, музичке палеографије, писањем научних радова и чланака, химнографијом на српском, словенском и грчком језику и образовним радом. Мелотворио је мноштво црквених пјесама и служби на црквенословенском, грчком и српском језику.

У сарадњи са манастиром Хиландаром припрема издање цјелокупног богослужбеног и образовног репертоара црквеног пјенија на црквенословенском и српском језику. Као професор појања сарађивао је са више српских и грчких манастира.

У Атини је као протпопсалт служио у више храмова. Тренутно има мјесто лампадарија у универзитетском храму Ваведења Пресвете Богородице – Капникареји, у центру Атине.

Професор је и оснивач школе византијског појања при храму Св. Герасима у Атини. Његови назначајнији научни радови тичу се музичке теорије, палеографије, нотације и израза. Посебно интезивно се бавио изучавањем музичког израза и предања Свете Горе.

Оснивач је Научно-истрживачког центра Тројеручица, у оквиру кога води Српски византијски хор, Хор појаца Тројеручица и Интернет школу појања Тројеручица (која је уједно и прва интернет школа појања на свијету). До сада је снимио 6 ЦД-ова (три дупла ЦД-а) са својим мелотворењима, али и химнографским текстовима, на црквенословенском и грчком језику. У оквиру активности Научно-истраживачког центра Тројеручица истражује хиландарску рукописну библиотеку, и припрема издавање детаљног каталога музичких рукописа овог манастира. Такође, бави се изучавањем српског народног појања, и његове повезаности са византијским.

У августу 2011. године заједно са манастиром Хиландаром је организовао Први љетни семинар византијског појања, на коме је био и главни предавач.

У септембру 2011. године у сарадњи са једном од најважнијих и најактивнијих грчких појачких школа, а под духовним покровитељством манастира Хиландара, отвара одсјек за византијску музику намјењен прије свега Србима и другим Словенима.

Share this post


Link to post
Share on other sites

algabacaju Бравооооо!!!

Нема шта, сад имамо и најјачег учитеља појања, ово ће стварно бити најјачи православни портал на Балкану!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest - . . .-

algabacaju Бравооооо!!!

Нема шта, сад имамо и најјачег учитеља појања, ово ће стварно бити најјачи православни портал на Балкану!

Заиста је велика част што је брат Игор са нама. Он се радо одазвао учешћу у раду на нашем пројекту и овде га можете питати баш све шпто желите.

Веома битно обавештење: Свим члановима форума специјалан попуст за учење византијског појања, али о томе ће много више да вам каже сам брат Игор Зиројевић.

Имаћемо ексклузивно право на одређене аудио материјале које ће брат Игор да поставља за чланове форума.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Помози Бог, добри људи!

Ево да се захвалим најприје домаћинима, и да поздравим све посјетиоце овог изванредног сајта! Као што већ рече о. Иван, почињемо са радом, а члановима форума повољни услови учења. А, најважније и најповољније је то што ћемо да радимо марљиво, јер без тога нема озбиљног рада :) А озбиљне ствари, као што је појање, не могу се радити неозбиљно и траљаво. Тј., боље да се уопште и не раде ако се не раде на прави начин.

Сви који сте заинтересоавни за часове, будите слободни да пишете и да ме питате све што желите. Добро нам дошли! Сретан почетак саслуживања!

И као што неко некада рече: "Ево мене, ево вас..." али нећу завршити на исти начин, јер ми не ратујемо ни против кога, већ ми градимо заједно... значи, "Ево мене, ево вас...живило појање" :)

Ваш Игор

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ево, рекох да поставим два линка, која би многима могла бити занимљива. То је један интервју и једна емисија са мном о појању, у којој се говори не само о томе шта радимо, већ и како радимо, и изнијети су моји ставови о многим "врућим" темама која се тичу византијског појања, српског народног појања, мјесту појања у Цркви, сличностима и разликама појања са неким другим видовима музике, итд..

Интервју на блогу Музика Анђела:

http://www.spc.rs/sr/intervju_igora_zirojevica_na_blogu_muzika_andjela

Емисија Откривења, Татјане Радић, на радију "Слово љубве":

http://www.slovoljubve.com/emisije/otkrivenja-18-jun-2011

Будите слободни да коментаришете, да изнесете своје ставове на теме којих се дотичемо. Радовао бих се да размијенимо мишљења, ставове, искуства... Очекујем вас :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Боље вас нашао!

Па, што се тиче текста, садржи велики број веома корисних података, посебно са историјског аспекта. Неке ствари, ипак, изречене су непрецизно. Нпр. да је у ГПЦ некада уведена вишегласна музика, што није тачно. Појавила се и вишегласна, али није уведена! Или о томе да мој драги пријатељ Паја Аксентијевић поје заиста старо српско појање (то нису исправна тумачења нотног текста, и о томе говорим у интервјуима које сам горе поставио), итд. Неке друге ствари су изнесене непажљиво, нпр. о одсуству еклисиолошке свијести. С обзиром да се претходно говори о одлуци блаженопочившег Патријарха, некако по логици ствари закључујемо да се сматра да је он имао одсуство еклисиолошке свијести, са чиме се ја лично не слажем. Поред тога, да будемо праведни, иако се ради о мојој браћи византинцима (мада су ми и сви остали исто толико браћа!), прећутане су и грешке оних који се баве византијским појањем, а истакнут погрешан став само оних који забранили употребу византијског појања. Мислим да је грешака било и има са обје стране! Осим тога, тексту недостаје музиколошки аспект, ово је више социолошко-историјски рад. А, нећу прећутати, да се осјети и један револт (у најбољем случају), коме не знам колико мјеста треба да буде остављено у науци. Мени лично се свиђа када се бавимо музикологијом да будемо заиста музиколози, и да не мијешамо бабе и жабе, нити да се кријемо (не кажем да не користимо) иза других наука.

У сваком случају, проблематика је јасна, и она постоји. Заиста, објашњења која су својевремено дата за разлоге забране византијског појања су, у најмању руку, неозбиљна, и то овај текст одлично документује.

Што се тиче ситуације данас... не знам шта да кажем... зависи са које стране се посматрају ствари. Једна је ствар како Свјатјејшиј Патријарх г. Иринеј гледа на ствар. Други аспект је како остали клир посматра ствар. Трећа ствар је како народ гледа на све то. И четврта, шта се практично ради по питању појања, од стране оних који се баве њиме. Свака од ове четири ставке је прича за себе. С обзиром да ја не живим у Београду, а текст се тиче митрололије Београдско-крловачке, можда боље да нам кажу они који живе у Београду, или у митрополији.

Оно што могу да кажем је то да мислим да постоји, уопште у СПЦ, интересовање, и један позитиван покрет. Али, с друге стране, постоји и једна површност у приступу, не смао оних који желе да науче, него и многих других, нажалост. Ето, толико за сада :)

(радујем се што сте почели да "причате") :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Сличан садржај

    • Од Логос,
      „Једино што је истински важно у животу је наш двиг према вјечноме животу. Чинимо ли тако бићемо подобни Христу јер уподобљавање Христу у Његовом смирењу је једино што нас чини блискима Богу“, поручио је отац Игор Балабан у литургијској проповједи у Цркви Светог Николе у Дугом Долу.

      Литургијом, коју је служило свештенство и монаштво Митрополије црногорско-приморске уз молитвено учешће вјерног народа, и благосиљањем славског колача ова светиња на Његушима данас је прославила своју храмовну славу – Пренос моштију Светог оца Николаја Мирликијског Чудотворца.
      Јереј Игор Балабан је у својој бесједи подсјетио да се Господ на овоме свијету, насупрот очекивањима израиљског народа да ће Месија доћи у слави и ослободити их, очекујући овоземаљску срећу и благостање, појављује као скромни човјек који живи међу Јеврејима и тек у својој 30. години почиње да проповиједа и чини чудеса. Господ открива себе и каже да је један од доказа да је послан од Бога то што не тражи себи славу, него славу узноси Богу:
      „Господ Исус Христос као Син Божији то говори, Он у чије име се ми до данас крштавамо и Његово име призивамо! Он који има право да себи даде славу, Он то не ради, него се смирива. Своју силу и славу приказује у свом смирењу. “
      Нагласивши колико је то различито од онога што ми свакога дана чинимо, тражећи прво сами пред собом славу, цијенећи кад нам други одају признање за наше дјело и труд, отац Игор истиче да нас Господ учи да другачије треба да радимо. Уколико нисмо подобни Христу, ако примимо плату на овоме свијету, не можемо стићи до Царства Божијега:
      „Уподобљавање Христу, сада и овдје, данас и сјутра и прекосјутра, и сваки дан нашега живота до самога издисаја, оно је што нас чини блискима Богу. Сама по себи, не чини нас блискима Богу ни наша добра дијела, ни наша права и чиста вјера, и ако све то треба да буде, већ уподобљавање Христу у Његовом смирењу.“
      Сам Христос каже да уколико себи одајемо славу нисмо Божији, а да Њега доказује то што одаје славу ономе који Га је послао, казао је свештеник Игор Балабан и запитао се зар нисмо сви ми послани и потпуно немоћни за разлику од Њега који је имао силу и моћ као Син Божији!?
      Појаснио је да је све што чинимо на сопствном украшавању, угодноме животу је због страха од смрти и да зато желимо да што боље искористимо овај живот, али да је све то испразно. Не значи то, наравно, да можемо оставити све овоземаљско и бринући се само о небескоме, али можемо бринући се о овоземаљскоме да се не везујемо за њега:
      „Можемо бринући се о овоземаљскоме уподобљавати се Христу, знајући да је то о чему се бринемо пролазно и неважно и да је једино што је истински битно и важно у нашему животу наша жеља и подвиг, наш двиг према вјечноме животу. Чинимо ли тако бићемо подобни Христу. Нека би дао Господ да познајемо Исуса као онога који је послан од Бога, да се учимо од Њега и да Његово име прослављамо. Да нас Он препозна као своје у последњи дан када дође и преобрази овај свијет у свијет вјечни и узнесе га у небески Јерусалим, у Царство Оца и Сина и Светога Духа“, поручио је јереј Игор Балабан на крају своје бесједе на Његушима.
      Црква Светог Николе у Дугом Долу према народном предању подигнута је у 17. вијеку. Познато је да је овај храм обновљен 1898. године, како то пише Лазар Томановић у књизи „Педесет година на престолу Црне Горе 1860-1910“ (Цетиње,1910). Црква је детаљно обновљна прије неколико година а поред ње се налази и новосаграђена метох-кућа Светог Василија Острошког са којом чини јединствену и складну цијелину.

      Извор: Митрополија црногорско-приморска
    • Од JESSY,
      Молитва у облику песме стара је вероватно колико и вера у Бога, а то значи колико и само човечанство. Од самог почетка Хришћанство је схватило вредност певања псалама и црквених песама првенствено као средство у богослужењу. Старозаветни псалмопевац својим позивом "Појте Богу нашему, појте... (Пс. 46:7), утемељава облик доксологије који данас имамо у Православној Цркви. Сам Господ наш, Исус Христос, учвршћује ову праксу и на тај начин је доводи до пуноће. Света Јеванђеља кажу да је Он после Тајне Вечере заједно са Својим ученицима "отпојао хвалу", после чега су скупа изишли на Маслинску Гору (Мт.26:30; Мк. 14:26). Такође, у Делима апостолским, свети апостол Павле употребљава појање на исти начин и са истом сврхом, јер Свето Писмо каже: "Око поноћи Павле и Сила у молитви слављаху Бога, а сужњи су их слушали... (Д.ап.16:25).
    • Од obi-wan,
      ...
      "Данас виси на дрвету
      Онај који је на води земљу утврдио.
      Вијенцем од трња се крунише
      Онај који је огрнуо небо облацима.
      Шамаре прима
      Онај који је у Јордану ослободио Адама.
      Клиновима би прикован Женик Цркве.
      Копљем би прободен Син Дјеве.
      Поклањамо се Страдањима твојим Христе.
      Покажи нам и славно твоје Васкрсење".
      ...
      Antifoni Velikog Četvrtka, vjerovatno najdublja i najpotresnija crkvena poezija svih vremena...
      https://www.facebook.com/arsen.carkic?ref=br_rs
    • Од Милан Ракић,
      Глумац Игор Первић преминуо је у 52. години, у свом стану, преносе београдски медији.

      Рођен је у Београду 29. октобра 1967. године. Са седам година добио је своју прву улогу у филму Породични оркестар.
      Глумио је у многим филмовима као што су „Црни бомбардер“, „Лајање на звезде“, „Буре барута“, „Сиви дом“ и познатим серијама „Рањеник“, „Вук Караџић“, а први пут се појавио на јавној сцени са само седам година.
      Јавности је био познат и по признању да је почео да узима дрогу и о сведочењима како се од ње одвикавао.
      Игор Первић се на једно време и повукао из јавности, а у последњих годину дана глумио је у серијама „Шифра Деспот“, „Ургентни центар“, „Жигосани у рекету“ и „Немањићи – рађање краљевине“.
      Игор Первић је био оснивач и вокал култног београдског бенда "Дух Нибор", који су чинили другари из Осме београдске...
       
    • Од Логос,
      Пала са моста правећи селфи! Девојка снимала видео па пала са зграде! Туриста уништио статуу из 19. века правећи селфи. Нишлија рањен у стану када је хтео да направи селфи са оружјем. Жена изгубила руку док се фотографисала са лавом. Одавно су дечја игралишта заменили телефони, а комуникацију уживо поруке. Ипак, оно што не може да не забрине, јесте "живот у лајковима". О утицају друштвених мрежа, опседнутости младих својим дигиталним идентитетом, као и о томе да ли нам је свима потребна дигитална детоксикација – у емисији „Оче, да те питам“ на таласима радија Беседе говорио је презвитер Игор Игњатов, парох при храму Светог Симеона у Ветернику. 
       
       
×
×
  • Create New...