Jump to content
Guest ага пије млеко

"НОВОТАРИЈЕ" на св.Литургији (завеса,молитва 3.часа,звонца на епиклези итд)

Оцени ову тему

Recommended Posts

Guest ага пије млеко

Поделићу са Вама своје искуство из Грчке које се спремам одавно да изнесем овде, а које се тиче начина служења у нашој братској нам Грчкој.

Служим ево већ трећа година као ђакон у једном селу удаљеном од Солуна тачно! 43 км.  :smiley:

Село има око 2000 становника и 2 врло активне парохије. Две трећине су старији мештани али зато деца обавезно учествују у току св.Литургије (носе стихариће  са ораром!,прислужују,додају кандило,спремају топлоту,носе свећњаке и рипиде.......)

Свештеник је анђео каквог нисам срео да сада у Цркви. Нема никвакво богословско образовање (ни богословију!). Завршио је учитељски факултет и ради као учитељ и свештеник у селу. Човек не гледа телевизију, нема мобилни и не пије Кока-колу......(има 4 деце!).У њега гледам као премер свештенства и трудим се да се учим од њега не само Цркви него и животу јер држим за  истинског учитељ и правог просветитеља. У селу би сви дали крв за њега....

Навешћу неколико кључних примера на св. Литургији за које се сматрају да је као увођење католичке праксе код нас , а ето у једном забаченом селу Грчке где ја служим  постоји од памтивека и живи се са тим као нешто што је природно и нормално вековима....Када сам им говорио како ми у Србији служимо увек им је било чудно и увек би слегали раменима.....

И ево како се сваке Недеље у том селу служи (добро је знати да село не припада солунској митрополији) :

"Навлачење завесе" у току Литургије - не постији!!!

Завеса се једино помера на почетку Јутрењег,које је увек пред Литургију,када се "узима време", и то тачно на молитви "Отвори нам двери милосрђа  Богородице" тако што ја улазим у олтар и са унутршње стране повлачим завесу.... Завеса остаје повучена за време целог Јутрења и целе Литургије !  Навлачи се тек по завршетку Литургије....

"Отварање и затварање" Царских двери

Оно што важи за завесу исто важи и за двери. Све време су отворене. Када се заврши св.Литургија оне се затварају.

Молитва 3. часа

Добро је познато у црквеној јавности да та молитва не постоји у служебницима Грчке цркве тако да се ни у овом селу не чита..... Њу не можете наћи ни у једном Литургикону (служебнику), било које помесне Цркве, пре 15. века.....Од тада почиње да се појављује само у словенским! Али то дуга прича и има своје историјске резлоге али не и литургијске....

"Тихо" читање молитава на св. Литургији.

Не постоји!!! Све молитве у овом селу свештеник чита гласно и јасно (- још  има и микрофон!) без брзгања тако да народ молитвно учествује у савршавању св. Литургије. Узгред, реч Λειτουργία на грчком буквално значи " јавно(опште,народно..) дело(пракса,чин,акт..)".

Грчко виз.појање траје увек довољно дуго , дотле док свештеник не почне гласно да се моли, тада стаје и после молитве нормално наставља.

Велики вход

На Великом входу ,кроз цео храм!, се само се узноси возглас ђакона  :"Све Вас да помене Господ у Царству Своме, сада и увек и у векове векова", док свештеник током Входа после сваке треће речи понавља исто за ђаконом....  Дакле, нема помињања епископа, свештеника, ђакона, монаха и свих православних хришћанакао што буде обично код нас.

Звоњење приликон епиклезе

Никаква "звонца" не постоје у Цркви осим великих у својим звоницима напољу испред Цркве....која звоне стандарно када им је време. На епиклези - не.

"Отпусну молитву" по У миру изиђимо свештеник чита тако што са Царских двери у полуокренутом ставу према Христовој икони и према народу стоји а не као наши свештеници који тада окрећу леђа народу (дакле гледају као према Истоку) и стоје испред солеје.....

Постоје још неколико, назовимо то, незнатних разлика  у самом току Литургије али ја сам навео ове које су актуелне у нашем народу.....

У принципу, по мојој слободној процени, разлика је од 30-35 % у начину служења у односу на ову Литургију какву ми сада "званично" имамао а која је стара не више од 5 векова.....

Дакле, ево како служи православни народ у Грчкој (на селу!).....

Share this post


Link to post
Share on other sites

što ja volim "lepljive" teme,ima da imamo u roku od 24h bar 10 novo- starih članova 0311_womens

https://www.pouke.org/forum/public/style_emoticons/default/aplauz.gif za glasno čitanje molitve a ostalo ću da komentarišem kada se vrnem iz borbe sa birokratijom( ako preživim 0104_cheesy )

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest свештеник Иван Цветковић

Оче, добро је што си пренео искуство браће из Грчке. Надам се да ће бити доста коментара на ову тему. Ово је важно да се зна због браће и сестара који су колебљиви и неучвршћени, који када виде отворене двери у Цркви и свештеника који наглас чита молитву, саблажњавају се, потпаљени појединим људима који су стали на врата Цркве, па нити они улазе, нити дају другима да уђу. Најрадоснији би био да се такви што пре врате Цркви, па да своју веру исповедају онима који желе да избаце веронауку из школа, оних који изругују Свету Цркву, а не да оне који су већ у заједници одвајају од својих литургијских заједница. То су за мене прави вуци грабљиви који гледају да распуде стадо, а вероватно тога и нису свесни, као да не знају у којем времену живимо и како је тешко доћи до срца човека.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ја каноне и црквену историју не познајем али што се тиче литургије знам само ово.2003 сам ишао на Острог и у повратку смо ишли на литургију у манастир Тврдош.Служио је владика Григорије.Свештеник који  нас је водио је исто служио(тај свештеник је много цењен у народу и познат као егзорциста).Када су се отвориле двери на почетку литургије,као да су се отворила врата самог царства небеског.Та литургија ће ми остати у сећању док сам жив.Свештеник који истерује ђавола то ради и даље веома успешно,тако да толико о томе дали на тим литургијама има благодати или нема.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Завеса се једино помера на почетку Јутрењег.........тако што ја улазим у олтар и са унутршње стране повлачим завесу.... crvenilo joooj brokoli

..koja uz specifičan,zavesast zvuk lagano i bogougodno klizi do ivice carskih dveri...u tom trenutku svi su jedno  dada

sloumoušn je pokazao da je kretanje zavese apsolutno kanonski a kad se unazad pusti čuje se sveštenik koji kaže....brže to malo.......... :cmizdrenje:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Хвала @пије Ага млеко на овим објашњењима. Значи, ово је све слично, рекла бих исто, као што се служи код нас, барем ови делови које смо могли да прочитамо 

Зар није логично да све Православне Цркве имају исту Литургију, исту Службу?

Ако говоримо да смо правоверни и православни, зар није логично да се разлике превазиђу између нас самих Православних и да не буду у свакој Парохији другачији обичаји? И зашто је тешко закључити да се управо повратак традиције и вере огледа у јединственој Литургији?

Да ли се Литургија у РПЦ у овим деловима разликује? Шта се дешава са Дверима и завесом и звончићима код њих?

Искрено, мени то ништа није битно (двери, звончићи...), битна ми је сама Литургија и присуство Духа Светог на њој, наше заједништво и заједничка молитва, Причешће... али већ када причамо о томе, могао би неко да напише и о Руској Православној Цркви, да упоредимо....

А може и још детаља из ГПЦ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest O.Ugrin

Meni se pak cini da ova tema nece zaziveti vec ce ostati na nivou zakljucka i slaganja jednomisljenih posto ljudi koji tolko zagovaraju bitnost zavese i tzv starog sluzenja u susretu sa argumentima nemaju sta reci tako da ce i ostati van diskusije. Posto zavesa i staro sluzenje nije ni poenta njihove ostrascenosti koliko je to lov na vestice, odnosno, zapadne placenike... to ce reci - ekumeniste. I, kao oni strajkaci iz nekog sela koji onemogucise liturgiju ep. Hrizostoma, posto nema prostora spekulaciji ili teoriji zavere tako sumnjam da ce iko od takvih i doci. No, voleo bih da gresim te da i takvi napokon shvate sta je staro a sta novo; sta bitno a sta manje bitno...

Mir Vam - Ugrin

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ага пије млеко

Meni se pak cini da ova tema nece zaziveti vec ce ostati na nivou zakljucka i slaganja jednomisljenih posto ljudi koji tolko zagovaraju bitnost zavese i tzv starog sluzenja u susretu sa argumentima nemaju sta reci tako da ce i ostati van diskusije. Posto zavesa i staro sluzenje nije ni poenta njihove ostrascenosti koliko je to lov na vestice, odnosno, zapadne placenike... to ce reci - ekumeniste. I, kao oni strajkaci iz nekog sela koji onemogucise liturgiju ep. Hrizostoma, posto nema prostora spekulaciji ili teoriji zavere tako sumnjam da ce iko od takvih i doci. No, voleo bih da gresim te da i takvi napokon shvate sta je staro a sta novo; sta bitno a sta manje bitno...

Mir Vam - Ugrin

 zavesa i staro sluzenje nije ni poenta njihove ostrascenosti koliko je to lov na vestice, odnosno, zapadne placenike... to ce reci - ekumeniste

??? ??? ?? ?? ?'? ???????? !

0205_whistling :drugarstvo: kriminalac

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ага пије млеко

ina?e,oooodli?na tema,agapije  0205_whistling

????? ????? ???????! 0104_cheesy 0104_cheesy 0104_cheesy

ma nema frke,sve za zavesu  :drugarstvo:

????? ??? ???????

?????? ?? ?????????

????? ??? ???????

?????????? ?? ?? ??????

?????? ????? ????? ????? ??????????? ?????????...

kriminalac kriminalac kriminalac kriminalac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


Све поруке на форуму, осим званичних саопштења Српске Православне Цркве, су искључиво лична мишљења чланова форума 'Живе Речи Утехе' и уредништво не сноси никакву материјалну и кривичну одговорност услед погрешних информација. Објављивање информација са сајта у некомерцијалне сврхе могуће је само уз навођење URL адресе дискусије. За све друге видове дистрибуције потребно је имати изричиту дозволу администратора Поука.орг и/или аутора порука.  Коментари се на сајту Поуке.орг објављују у реалном времену и Администрација се не може сматрати одговорним за написано.  Забрањен је говор мржње, псовање, вређање и клеветање. Такав садржај ће бити избрисан чим буде примећен, а аутори могу бити пријављени надлежним институцијама. Чланови имају опцију пријављивања недоличних порука, те непримерен садржај могу пријавити Администрацији. Такође, ако имате проблема са регистрацијом или заборављеном шифром за сајтове Поуке.орг и Црква.нет, пошаљите нам поруку у контакт форми да Вам помогнемо у решавању проблема.

×
×
  • Create New...