Jump to content
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
Sign in to follow this  
Guest

Kризa Римокатоличке Цркве:Све мање свећеника и вјерника све више скандала

Оцени ову тему

Recommended Posts

Guest

ВИЈЕСТИ ИЗ ХРИШЋАНСКОГ СВИЈЕТА

Kризa Римокатоличке Цркве:Све мање свећеника и вјерника

све више скандала

"У СВИЈЕТУ се данас води битка између оних који вјерују превише и оних који вјерују премало", примијетио је Террy Еагеlтоn недавно у говору одржаном пред припадницима енглеског клера. Покрет "новог атеизма" предвођен утјецајним интелектуалцима попут Рицхарdа Dаwкиnса и Цхристопхера Хитцхеnса у свијету стиче све више присталица, што су црквењаци почели и те како осјећати.

Најновије истраживање њемачког часописа Dер Спиегеl показало је да се Црква суочава с великом кризом: само 45 посто грађана Njемачке изјашњавају се као вјерници. Најбројнији, са 30 посто, су римокатолици.

Педофилски скандали "убијају" Цркву

Dеутсцхе Wеllе у својој анализи Dер Спиегеlовог истраживања истиче како су средишњи проблем Римокатоличке цркве учестали педофилски скандали. Готово сваки тједан у угледним се свјетским медијима може прочитати ново скандалозно откриће о свећеницима злостављачима дјеце. Ватикан се и даље брани тврдњама да се ради о изолираним случајевима свећеника који су "застранили", али са сваким новим инцидентом повјерење вјерника у црквене институције драстично опада.

Само у Njемачкој је у 2010. години више од 180.000 људи напустило Римокатоличку цркву. Већина њих су од вјере дигли руке управо због перверзних потреба које клер задовољава злостављањем најслабијих и најизложенијих. Бискупска конференција признаје да се Црква налази у највећој кризи још од Другог свјетског рата.

"Јавност није спремна све прогутати"

"Није само ријеч о онима који повремено одлазе у цркву, већ и о онима који нису спремни све прогутати", сликовито, али и сасвим прикладно, изразила се Кариn Кортмаn, потпредсједница Централног одбора њемачких Римокатолика. Та организација планира, у сурадњи с Бискупском конференцијом, предложити неке реформе које би Цркву модернизирале и прилагодиле захтјевима сувременог, свјетовног друштва.

Један од примјера реформи које се предлажу јест да разведени, па поново ожењени имају право на причест, што до сада није случај. Но, само излажење у сусрет вјерницима који су напустили устаљене црквене догме неће бити довољно да се врати изгубљено повјерење јавности, упозорава Dеутсцхе Wеllе. У јавности се, наиме, као један од најважнијих проблема Римокатоличке цркве истиче целибат.

Црква у кризи због све мањег броја свећеника

Када би се Црква одрекла целибата, или га барем "ублажила", нема сумње да би се број педофилских скандала драстично смањио. Због тога чак и конзервативни политичари, попут чланова њемачке Кршћанско-демократске уније, упозоравају да би требало размотрити одреднице целибата којем се свећенство присиљено подвргавати.

Но, целибат је само један од проблема, истиче Матхиас Dемиг, студент теологије који не намјерава по завршетку студија постати свећеник. "Велики је изазов живјети сам. Целибат је проблем, али не најважнији. Најважнији је проблем то што свећеник данас мора бити најприје менаџер, а тек онда пастир", каже Dемиnг.

Njега и многе друге проучаватеље теологије од свећеничког је позива одбила управо измјена друштвене улоге свећенства. И ту се најбоље види да је Црква улетјела у затворени круг: успоредно с бројем вјерника, пада и број свећеника. А свој пријашњи утјецај клер не може вратити без повећања броја свећеника. А број свећеника се не може повећати јер црквене догме и учестали скандали одбијају од Цркве све већи број грађана. Рјешење за Црквену кризу не само да се не назире, већ се она и продубљује.

преузето са: http://www.index.hr

ИЗВОР

Share this post


Link to post
Share on other sites

Martirije, molim Te, ne prenosi ove priče iz "index.hr". To je priča po načelu: "Što je babi milo - to se babi snilo". Nema veze sa stvarnošću. Ako se broj smanjuje u Njemačkoj ili Francuskoj, to nije cijeli svijet (nego samo oko 2% stanovnika svijeta).

Točne podatke imaš ovdje na forumu:

Broj katolika, kao i svećenika i sjemeništaraca, raste, dok je u laganom padu broj redovnica – glavni su podaci proizišli iz ovogodišnjega Papinskog godišnjaka, koji su Papin državni tajnik kardinal Tarcisio Bertone i nadbiskup Fernando Filoni, zamjenik za opće poslove u Državnom tajništvu, 19. veljače predstavili Svetomu Ocu.

Prema statističkim podatcima koji se odnose na 2009. godinu, iz novoga je Papinskog godišnjaka vidljivo da je broj krštenih vjernika u svijetu, s milijarde i 166 milijuna, koliko ih je bilo 2008. godine, u 2009. porastao na milijardu i 181 milijun.

I broj je svećenika u svijetu, u razdoblju od 2000. do 2009. godine, porastao za 1,34%, odnosno s nešto više od 405.000 dosegao je 410.600.

I broj je svećeničkih kandidata u laganom porastu, i to većim dijelom u Aziji i Africi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Broj katolika, kao i svećenika i sjemeništaraca, raste, dok je u laganom padu broj redovnica – glavni su podaci proizišli iz ovogodišnjega Papinskog godišnjaka, koji su Papin državni tajnik kardinal Tarcisio Bertone i nadbiskup Fernando Filoni, zamjenik za opće poslove u Državnom tajništvu, 19. veljače predstavili Svetomu Ocu.
Mi ti ovde ništa Papi ne verujemo  0102_laugh

Činjenica je da je u evropi katolička crkva ostala bez vernika u velikom procentu

Share this post


Link to post
Share on other sites

ма бре биће верника кад нас преведете жедне преко воде у католике.

Каже језуита Игњацио Лојола, како решити српско питање: трећину покатоличити, трећину протерати, и трећину поубијати.

А његов другар Степинац је већ заслужно проглашен од стране папе за блаженог.

па надају се биће још верника кад нас покатоличе.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E vala treba imati posebne hrabrosti pa ovakvu glupost odvaliti i to nigde drugde no na sred foruma

...Каже језуита Игњацио Лојола, како решити српско питање: трећину покатоличити, трећину протерати, и трећину поубијати...

Игнасио је рођен у замку Лојола, близу Аспеитије, 25 километара југозападно од Сан Себастијана у провинцији Гипускоа, аутономна покрајина Баскија, Шпанија. Најмлађи од 13 деце, имао је само седам година кад му је умрла мајка. Године 1506 Игнасио је постао паж у служби свог рођака Хуана Веласкеза де Куељара, ризничара Краљевине Кастиље.

Године 1517, Игнације је отишао да служи војску. Тешко рањен у бици код Памплоне (20. мај 1521); провео је месеце као инвалид у замку свога оца и целог живота је храмао на једну ногу.

За време опоравка Игнасио је почео да чита бројне религијске текстове о животу Исуса и светаца. Имао је жарку амбицију да води живот пун самоодрицања и да се такмичи с херојским делима Фрање Асишког и других великих монаха аскета. Одлучио је да свој живот посвети преобраћењу нехришћана у Светој земљи.

Пошто се опоравио, Игнасио је посетио бенедиктински манастир на планини Монтсерат (25. маја, 1522), где је окачио своје оружје испред слике свете Марије Богородице. Затим је провео неколико месеци у пећини близу града Манреса у Каталонији где се подвргао најригорознијем аскетизму.

Касније је говорио да је имао визије. Девица Марија је била објект његове витешке побожности. Војничка сликовитост је била значајан део његових религијских контемплација.

У то време припремио је нацрт својих "Духовних вежби" (шп. Ejercicios espirituales), које описују низ медитација које су разни људи спроводили под његовим вођством. Обавеза упражњавања духовних вежби у разним варијантама је постала обавезна за све језуите. "Духовне вежбе" су извршиле велики утицај на промену метода учења у Католичкој цркви.

Игнасио се 1528. уписао на Париски универзитет где је остао преко седам година, проширујући своје књижевно и теолошко образовање и покушавајући да заинтересује студенте за духовне вежбе.

До 1534. Игнасио је имао шест следбеника – Француза Петера Фабера, Шпанце Франсиска Хавијера, Алфонса Салмерона, Јакоба Лаинеса и Николаса Бобадиљу и Португалца Симона Родригеса

Игнације је, са својих шест следбеника основао Друштво Исусово 15. августа, 1534, у Цркви Свете Марије, на Монмартру - "да би отпочели болнички и мисионарски рад у Јерусалиму, или да крену без поговора где год их папа упути. Године 1537 отпутовали су у Италију да траже папино одобрење њиховог реда. Папа Павле III им је дао препоруку, и дозволио им да се произведу у свештенике. Заредио их је у Венецији бискуп од Арбе (24. јуна). Посветили су се проповедничком и добротворном раду у Италији, јер им је обновљени рат између Цара, Венеције и папе против Османског царства онемогућио пут у Јерусалим.

Игнације је, с Фабером и Лаинесом, отишао у Рим у октобру 1538, да траже од папе одобрење за оснивање новог реда. Кардиналска конгрегација је дала позитивно мишљење, па је папа Павле III одобрио ред својом булом Regimini militantis (27. септембар 1540), али је ограничио број чланова реда на шездесет. Ово ограничење је укинуто булом Injunctum nobis (14. март 1543).

Игнасио је изабран за првог врховног поглавара свог религијског реда, а језуити су га најчешће звали "Отац поглавар". Он је слао своје следбенике широм Европе да оснивају школе и семеништа. За врло кратко време језуити су постали кључни фактор како у религијском тако и у световном образовању.

"Духовне вежбе" Игнасија Лојоле су коначно штампане 1548. године, а он је због тога био кратко по истрагом Римске инквизиције, али је ослобођен оптужби.

Игнасио је написао језуитски Устав, усвојен 1554, којим је створио монашку организацију и нагласио апсолутно самоодрицање и послушност папи и надређенима (perinde ac cadaver, "[дисциплинован] као леш", како се сам Игнасио изразио). Његово основно начело је постало језуитски мото: Ad Maiorem Dei Gloriam ("У велику славу Божју"). Језуитима се често приписује и максима "Циљ оправдава средство", али она није аргументовано доказана.

Језуити су били најважнији чинилац успеха противреформације. Били су припадници тзв. "борбене цркве" (Ecclesia militans).

Од 1553. до 1555. године Игнасио је диктирао своју животну причу свом секретару, оцу Гонсалвесу да Камара. Ова аутобиографија је од кључне важности за разумевање његових "Духовних вежби". Чувана је у архивама око 150 година док је Боландисти (удружење језуитских студената) нису објавили у Acta Sanctorum, "Животима светаца". Критичко издање постоји у Vol. I (1943) Fontes Narrativi у серији Monumenta Historica Societatatis Iesu. Умро је у Риму.

I sta kazes: poubijati Srbe i to licno Ignjacio Lojola  0110_hahaha

Share this post


Link to post
Share on other sites

да, па ви сте најпаметнији, вама ће се све веровати,

нисте џабе вуци у јагњећој кожи.   0110_hahaha

Da ,evo baš mi papa poslao novog ferarija jer vrlo uspešno sprovodim pokatoličavanje  0110_hahaha

uozbilji se Drgaomire jer ćemo te u suprotonom udaljiti sa foruma

Share this post


Link to post
Share on other sites

АЈДЕ ДА МЕ ИЗБРИШЕТЕ СА ОВОГ ФОРУМА  И СВЕ МОЈЕ ПОРУКЕ!

ЗАИСТА САМ СВАШТА ПИСАО И НА КРАЈУ КРАЈЕВА НЕЋУ ЈА ДА СЕ ПРОТИВИМ ПОКАТОЛИЧАВАЊУ!

БАШ МЕ И БРИГА!

ЈА ИПАК ВЕРУЈЕМ У ПРАВОСЛАВЉЕ, АЛИ АКО БАШ МОРАТЕ ДА НАС ПОКАТОЛИЧИТЕ, БАШ МЕ БРИГА.

АЈДЕ САМО МОЛИМ ТЕ ОБРИШИ И СВЕ МОЈЕ ПОРУКЕ ДА НЕ ОСТАЈУ НА ОВОМ САЈТУ.

АРИВЕДЕРЧИ!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Гњатије Лола је био Србин !

Вести овакве садржине са index.hr су у духу титоистичком, имам дојам утиска да га пишу исти они који су пљували Христа и Хришћанство тијеком титоизма . Добро ови су сад у служби европеизма, а јевропу пак воде неки други звездаши, ал јопет звездаши, а ја звездашима ништа неверујем иако нисам партизановац.

Нећу сад да помињем ционисте који су за све криви како мисле екстремисти свих боја, ал не бих баш ни искључио ту опцију , у сваком случају уопште није ин бити Хришћанин у постхришћанској јевропи.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest - . . .-

АЈДЕ ДА МЕ ИЗБРИШЕТЕ СА ОВОГ ФОРУМА  И СВЕ МОЈЕ ПОРУКЕ!

ЗАИСТА САМ СВАШТА ПИСАО И НА КРАЈУ КРАЈЕВА НЕЋУ ЈА ДА СЕ ПРОТИВИМ ПОКАТОЛИЧАВАЊУ!

БАШ МЕ И БРИГА!

ЈА ИПАК ВЕРУЈЕМ У ПРАВОСЛАВЉЕ, АЛИ АКО БАШ МОРАТЕ ДА НАС ПОКАТОЛИЧИТЕ, БАШ МЕ БРИГА.

АЈДЕ САМО МОЛИМ ТЕ ОБРИШИ И СВЕ МОЈЕ ПОРУКЕ ДА НЕ ОСТАЈУ НА ОВОМ САЈТУ.

АРИВЕДЕРЧИ!

МОра да те је неко опасно наљутио па си дошао на форум да се истресаш. О којем ти покатоличавању говориш? Заиста, неће се дозволити да свако умишљање појединаца постане мерило истине. То је твој став, а пошто све време говориш у множини (ми, ви...) и ако те је баш брига има које није баш брига. Мени је веома битно да се нико не покатоличи или поунијати већ да сви будемо једна Црква у истини и љубави. Е, то је жртва коју набеђени ревнитељи не по разуму, не могу никако да схвате. Но, свако има право на мишљење али не и просипање празних флоскула и спамовање форума ЖРУ.

Ај одмори на неко време, можда се промени нешто у Твојој глави. Припреми се за Васкрс као хришћанин.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oseca se kriza i ovde, u J. Americi.

Mnogo se interesuju za Pravoslavlje, pa cak su sve vise prisutni i na Liturgiji u crkvi Sv. Trojice u Limi.

Kako sami kazu: ''Gube poverenje u KC''...Jedna osoba mi je rekla da je prvi put kod nas u crkvi osetila ''Nesto''.

Samo se bune sto je Liturgija, kako oni kazu ''Dugacka''  1312_womens

Prisustvovao sam na jednoj sluzbi u KC, svecnik je pricao vicece, pricao o svemu i svacemu, neke devojke svirale akusticne gitare... Posle toga smo otisli u crkvu Sv. Trojice. Sami su izneli sledece poredjenje: '' Sada konacno osecamo da smo u crkvi ''.

:group111: stadaradim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

Све поруке на форуму, осим званичних саопштења Српске Православне Цркве, су искључиво лична мишљења чланова форума 'Живе Речи Утехе' и уредништво не сноси никакву материјалну и кривичну одговорност услед погрешних информација. Објављивање информација са сајта у некомерцијалне сврхе могуће је само уз навођење URL адресе дискусије. За све друге видове дистрибуције потребно је имати изричиту дозволу администратора Поука.орг и/или аутора порука.  Коментари се на сајту Поуке.орг објављују у реалном времену и Администрација се не може сматрати одговорним за написано.  Забрањен је говор мржње, псовање, вређање и клеветање. Такав садржај ће бити избрисан чим буде примећен, а аутори могу бити пријављени надлежним институцијама. Чланови имају опцију пријављивања недоличних порука, те непримерен садржај могу пријавити Администрацији. Такође, ако имате проблема са регистрацијом или заборављеном шифром за сајтове Поуке.орг и Црква.нет, пошаљите нам поруку у контакт форми да Вам помогнемо у решавању проблема.

×
×
  • Create New...