Jump to content
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt

N.Petrovic

Члан
  • Број садржаја

    1237
  • На ЖРУ од

  • Последња посета


Репутација активности

  1. Волим
    N.Petrovic got a reaction from Рисбо in Trojicni Bog - biblijska nauka ili ne   
    Stih 2.Kor.5. 19. Јер Бог бјеше у Христу који помири свијет са собом.  Se najjednostavnije razume is stihova:
    Jn.1. 1. У почетку бјеше Логос (Ријеч), и Логос бјеше у Бога, и Логос бјеше Бог. 
             10. У свијету бјеше, и свијет кроз њега постаде, и свијет га не позна.
             11. Својима дође, и своји га не примише.
     
     
  2. Свиђа ми се
    N.Petrovic got a reaction from ZeljkoVuk in Монах Арсеније (Јовановић) предавања   
    Moze se posmatrati i drugacije. Naime monasi i duhovnici svakodnevno slusaju ispovesti ljudi bas o takvim stvarima. Na stotine i stotine se ispovedaju ili pak razgovaraju sa njima trazeci pomoc i savete o bracnim pitanjima. Sta da kaze duhovnik?  Nisam nadlezan?
    Ne vec celo pitanje prosledjuje Bogu i ono sto mu Duh Sveti trenutno daje u srce, ono govori. Ja barem tako verujem.
  3. Свиђа ми се
    N.Petrovic је реаговао/ла на Благовесник у Trojicni Bog - biblijska nauka ili ne   
    Једна, Света, Саборна (Католичанска) и Апостослка Црква је у апостолско време крштавала у име Христа, и данас тако чини по свим православним храмовима и манастирима, крштавајући у име Христа, при чему је радња  погружавање, а формула која се изговара јесте: У име Оца и Сина и Светога Духа (формула је записана у  Mт 28:19). Потом Црква пева - Ви који се у Христа крстисте у Христа се обукосте! Алилуја. 
     
     
  4. Не свиђа ми се
    N.Petrovic је реаговао/ла на kainos у Trojicni Bog - biblijska nauka ili ne   
    Nego ovo pronađoh od jednog člana na mome starom forumu. Pa da vidimo je li ovo tačno
    Što su naučavali prednicejski oci o trojstvu
    Justin Mučenik, koji .je umro oko 165. g. n. e., nazvao je predljudskog Isusa stvorenim anđelom, rekavši da je on "različit ... od onog Boga koji je sve stvorio". Nadalje, rekao je da je Isus podređen Bogu I da "nikada nije učinio nešto sto od njega Stvorltelj nije ... tražio da učini ili kaže".
    Irenej, koji je umro aka 200. g. n. e., rekao je da je predljudskl Isus egzistirao odvojeno od Boga I bio podređen.
    On je pokazao da Isus nije ravan "istinitom/pravom i jedinom Bogu", koji je "iznad svega, osim kojeg nema drugog". Klement Aleksandrijski, koji je umro aka 215. g. n. e., označio je Isusa u njegovom predljudskom postojanju "stvorenjem", a Boga "nestvorenim, neprolaznim i jedinim pravim Bogom".
    On je rekao da je Sin "najbliži jedinom svemogućem Ocu", ali da mu nije ravan. Tertulijan, koji je umro oko 230.g.n.e.naučavao je da je Bog najviši.
    On je zapazio: "Budući da je Otac veći razlikuje se od Sina; kao sto je i onaj koji rađa različit od onog koji je rođen; onaj koji Šalje različit je od onoga koji je poslan. "Također je rekao: "Bilo je vrijeme kad Sin još nije postojao ... Prije nego je sve stvoreno, Bog je bio sam. " Hipolit, koji je umro ako 235. g.n e.,pisao je da je Bog "jedan Bog, prvi i Jedini Stvoritelj i Gospodar svega i sviju", i "nista mu nije po starosti ravno ... Nego je bio jedan, sam po sebi; koji je, jer je to želio, dozvao u postojanje ono sto prije nije postojalo", kao što je to bilo sa stvorenim predljudskim Isusam.
    Origen, koji je umro oko 250. g. n. e., rekao je: "Otac i Sin su ... U pogledu svoga bitka ... dvije (s)tvari"; "u usporedbi s Ocem, (Sin) je sasvim malo svjetlo". Obuhvativši povijesne dokaze, Alvan Lamson kaze u svom djelu The Church of the First Three Cen turies (Ckrva u prva tri stoljeca): "Danasnja popularna nauka o Trojstvu ... ne dobiva podršku iz riječi Justina Mučenika, a ova primjerdba može se proširiti na sve perdnicejske oce, to jest, na sve kršćanske pisce prvih 300 godina nakon Kristova rođenja.
    Istina, oni govore o Ocu,Sinu i...svetom Duhu,ali ne kao međusobno ravnima, kao o nekoj nu­meričkoj biti ne kao o tri u jednom, u onom smislu kao što to sada naučavaju trinitarijanci. Zapravo, upravo je suprotno."
    Prema tome, Biblija i povijest potvrđuju da je Trojstvo bilo nepoznato u biblijska vremena i nekoliko stoljeća nakon toga.
  5. Свиђа ми се
    N.Petrovic је реаговао/ла на Bokisd у Trojicni Bog - biblijska nauka ili ne   
    Mislim da ima sve u vezi Otkupljenja i Iskupljenja i Opravdanja ovde kod naseg sv.Justina u Dogmatici pod Soteriologija :
    https://svetosavlje.org/dogmatika-pravoslavne-crkve-tom2/?pismo=lat
  6. Свиђа ми се
    N.Petrovic got a reaction from Smaragdni kamičak in Trojicni Bog - biblijska nauka ili ne   
    Crkva nije izgubila ni jedno jedino slovo iz Jevandjelja, niti je moguce da se izgubi jer Njegove reci nece proci...
    Zasto se zaustaviti na Jn. 17.3? Pogledajmo i druge stihove iz Hristove Prvosvestenicke molitve koji lako objasnjavaju i ovaj:
    5. И сада прослави ти мене, Оче, у тебе самога, славом коју имадох у тебе прије него свијет постаде. 
    10. И све моје твоје је, и твоје моје; и прославио сам се у њима. 
    11. И више нисам у свијету. а они су у свијету, и ја долазим теби. Оче свети, сачувај их у име твоје, оне које си ми дао, да буду једно као ми.
    16. Од свијета нису, као ни ја што нисам од свијета.
    22. И славу коју си ми дао ја сам дао њима, да буду једно као што смо ми једно.
    I ostalo, da ne zatrpavam dalje.
     
     
  7. Свиђа ми се
    N.Petrovic је реаговао/ла на Благовесник у Trojicni Bog - biblijska nauka ili ne   
    Не сећам се тачно који Сабор, препознао је и осудио   као јерес то учење или шпекулацију да је жртва плаћена Сатани ради откупа.
  8. Оплаках :))
    N.Petrovic је реаговао/ла на Smaragdni kamičak у Trojicni Bog - biblijska nauka ili ne   
    Lele... nisam znala ali verujem ti.

  9. Свиђа ми се
    N.Petrovic је реаговао/ла на Smaragdni kamičak у Trojicni Bog - biblijska nauka ili ne   
    Pa šta je 6-7 godina  život je pred tobom. 
  10. Свиђа ми се
    N.Petrovic је реаговао/ла на Smaragdni kamičak у Trojicni Bog - biblijska nauka ili ne   
    Молитва пре читања Светог Писма (краћа):
    Господе Исусе Христе отвори уши и очи срца мога да чујем и упамтим речи Твоје и извршим вољу Твоју. Отвори очи моје да бих видео чудеса Закона Твојега. Молим Те, Боже мој просветли срце моје, јер многи, надајући се само на себе и своје знање, тумачили су Свето Писмо по своме разуму, па су пали у заблуде и када се грађаху мудри полудеше. Амин.
  11. Свиђа ми се
    N.Petrovic је реаговао/ла на Smaragdni kamičak у Trojicni Bog - biblijska nauka ili ne   
  12. Свиђа ми се
    N.Petrovic је реаговао/ла на Bokisd у Trojicni Bog - biblijska nauka ili ne   
    Mislim, ono, samo logicki i realno da sagledamo,.... da li je bilo trenutka (pre vremena i postanja sveta) da Otac nije ljubio svoga Sina - pa, tesko, jer onda Bog ne bi bio Ljubav kako svedoce Jevandjelja..... samim tim je Sin Boziji postojao oduvek jer Ga je Otac oduvek i od vecnosti ljubio, jer je Bog Ljubav, i oduvek je postojao Otac svom Sinu koga je rodio u vecnosti, ..... i samim time nije bilo trenutka pre vremena kada nije postojao Sin - kako je pricao bezumni Arije..... i samim time je i Sin takodje Bog - jer ako neko postoji od vecnosti i ako nema pocetak i nema kraj, onda je to odlika samo jednog Boga u sv.Trojici.... itd....
  13. Свиђа ми се
    N.Petrovic је реаговао/ла на Bokisd у Trojicni Bog - biblijska nauka ili ne   
    Citam sad bas ovog trenutka  sv.Ignjatija Bogonosca koji je bio ucenik ap.Jovana Bogoslova i sigurno nemamo pouzdanijeg svedoka koji je mogao da nam prenese preko svog pisanja ono sto je ap.Jovan pisao u svom Jevandjelju o tome ko je Isus Hristos,....... jer je Ignjatije bio ucenik tog istoj apostola, zajedno su svedocili veru u tog Isusa .... i sta kaze Ignjatije za Isusa :
    1. (1) Славим Исуса Христа Бога, који вас је тако умудрио. Схватио сам вас да сте савршени у непоколебљивој вери, као приковани за крст Господа Исуса Христа и телом и духом (Гал. 2,19), и утврђени у љубави крвљу Христовом, испуњени поверењем  у Господа нашег, који је истински из рода Давидовог по телу (Рм. 1,3), Сина Божијег, по вољи и сили Божијој рођенога истински од Дјеве (Лк. 1,35), крштенога од Јована, да би испунио сваку правду (Мт. 3,15);   (2) истински у време Понтија Пилата и Ирода четворовласника прикованога (на крст) за нас телом, од којега смо плода ми, од богоблаженог страдања његовог; да би васкрсењем "уздигао знак" (отхггцЈиоу -знамење, Ис. 5,26) у векове за своје свете и верне, било (да су) међу Јудејима, било међу незнабошцима, у једноме телу Цркве своје (Еф. 2,16; 1,22; Кол. 1,18; 3,15).
    6. (1) Будући да сам у претходно наведеним лицима видео све мноштво (ваше)  у вери, и заволео (вас), саветујем да се старате да у слози Божијој( у једномислености Божијој) чините све, под председништвом епископа (који је) на месту Божијем, и презвитера на месту збора апостолског, и ђакона, мени најдражих, којима је поверена служба Исуса Христа (Мт. 20,28), који је пре векова био уз Оца и на крају се јавио (нама) (Јн. 1,18).
    7. (1) Као што, дакле, Господ (Христос), будући (са Оцем) сједињен (Јн. 5,30; 10,30), не учини ништа без Оца, нити Сам собом нити кроз Апостоле, тако ни ви не чините ништа без епископа и презвитера (свештеника), нити покушавајте нешто што вам се насамо чини умесно, него (све чините) на заједничком сабрању: једна молитва, једно мољење, један ум, једна нада у љубави (Еф. 4,4-6), у чистој радости која је Исус Христос, од Кога нема ничега бољега.   (2) Сви као у један храм Божији стичите се, као на један жртвеник, ка Једноме Исусу Христу, који је од Једнога Оца произишао и у Једноме јесте и отишао је (Једноме) (Јн.1,18; 8,42; 13,3).
    13. (1) Старајте се, зато, да се утврдите у учењима (догматима) Господњим и Апостола (његових), те да "у свему што чините - успевате" (Псал. 1,3), телом и духом, вером и љубављу, у Сину и Оцу и Духу, у почетку и савршетку, са вашим достојанственим епископом и са драгоцено исплетеним духовним венцем вашег свештенства и по Богу ђакона. (2) Подчините се епископу и једни другима, као Исус Христос Оцу по телу, и Апостоли Христу и Оцу и Духу, да би било сједињење и телесно и духовно.

     
  14. Свиђа ми се
    N.Petrovic got a reaction from Vladan :::. in Trojicni Bog - biblijska nauka ili ne   
    1.Kor. 8. 6. Али ми имамо само једнога Бога Оца, од којега је све и за којега смо ми, и једнога Господа Исуса Христа, кроз којега је све и ми кроз њега.
    Po logici tvog razumevanja ovog stiha, ispalo bi da Otac nije Gospod. Da li se usudjujes  da tvrdis tako nesto?
    I kako bi usaglasio to tvoje razumevanje ovog stiha sa ovim iz 1.Jov.5. 20. А знамо да је Син Божији дошао и дао’ нам разум да познајемо Истинитога; и јесмо у Истинитоме, у Сину његовом Исусу Христу. Он је истинити Бог и живот вјечни.
    Kako to da Apostol Hrista naziva istinitim Bogom, a ujedno kaze ``imamo jednoga Boga``?
     
     
  15. Свиђа ми се
    N.Petrovic got a reaction from Vladan :::. in Trojicni Bog - biblijska nauka ili ne   
    Bojim se da se na tebi ispunjavaju sledece reci:
    2.Tim. 4. 3. Јер ће доћи вријеме када здраве науке неће подносити, него ће по својим жељама окупити себи учитеље да их чешу по ушима;
                  4. И одвратиће уши од истине, а окренути се бајкама.
    I James i Ellen i svi ostali White su oni koji iskrivljuju Pismo radi licnih interesa. Nije problem u njima, jer oni samo sede na camcu i udaraju buckom, vec je problem u nama sto nam je srce okorelo usled mnogog ``Ja znam...```pa nam zvuk bucke zvuci kao najlepsa harmonija.
     
  16. Свиђа ми се
    N.Petrovic got a reaction from Vladan :::. in Trojicni Bog - biblijska nauka ili ne   
    Stih 2.Kor.5. 19. Јер Бог бјеше у Христу који помири свијет са собом.  Se najjednostavnije razume is stihova:
    Jn.1. 1. У почетку бјеше Логос (Ријеч), и Логос бјеше у Бога, и Логос бјеше Бог. 
             10. У свијету бјеше, и свијет кроз њега постаде, и свијет га не позна.
             11. Својима дође, и своји га не примише.
     
     
  17. Свиђа ми се
    N.Petrovic got a reaction from Smaragdni kamičak in Trojicni Bog - biblijska nauka ili ne   
    1.Kor. 8. 6. Али ми имамо само једнога Бога Оца, од којега је све и за којега смо ми, и једнога Господа Исуса Христа, кроз којега је све и ми кроз њега.
    Po logici tvog razumevanja ovog stiha, ispalo bi da Otac nije Gospod. Da li se usudjujes  da tvrdis tako nesto?
    I kako bi usaglasio to tvoje razumevanje ovog stiha sa ovim iz 1.Jov.5. 20. А знамо да је Син Божији дошао и дао’ нам разум да познајемо Истинитога; и јесмо у Истинитоме, у Сину његовом Исусу Христу. Он је истинити Бог и живот вјечни.
    Kako to da Apostol Hrista naziva istinitim Bogom, a ujedno kaze ``imamo jednoga Boga``?
     
     
  18. Свиђа ми се
    N.Petrovic got a reaction from dragisa in Trojicni Bog - biblijska nauka ili ne   
    1.Kor. 8. 6. Али ми имамо само једнога Бога Оца, од којега је све и за којега смо ми, и једнога Господа Исуса Христа, кроз којега је све и ми кроз њега.
    Po logici tvog razumevanja ovog stiha, ispalo bi da Otac nije Gospod. Da li se usudjujes  da tvrdis tako nesto?
    I kako bi usaglasio to tvoje razumevanje ovog stiha sa ovim iz 1.Jov.5. 20. А знамо да је Син Божији дошао и дао’ нам разум да познајемо Истинитога; и јесмо у Истинитоме, у Сину његовом Исусу Христу. Он је истинити Бог и живот вјечни.
    Kako to da Apostol Hrista naziva istinitim Bogom, a ujedno kaze ``imamo jednoga Boga``?
     
     
  19. Свиђа ми се
    N.Petrovic је реаговао/ла на dragisa у Trojicni Bog - biblijska nauka ili ne   
    i iz ovoga se takođe vidi da priča o titularima ili predstavnicima ne može da prođe, jer kada kaže svojima: ako bi ceo ljudski rod, dakle svaka pojedinačna individua, bila ustvari isto što i on dakle titular ili predstavnik onda bi te funkcije bile besmislene jer one i služe da bi određenu osobu izdiferencirale u odnosu na ostale.  dakle svojima ovde ukazuje na nešto drugo, na našu od postanja bogolikost i ističe personalni karakter naše slobode da budemo deca Božija, jer jedino tako ima smisla da dolazi svojima a svet ga ne pozna, te im On (što je vidljivo iz celog pisma) praktično objašnjava da je on onaj koji Jeste, a ne da je zastupnik i poziva i nas na isti Put Istinu i Život.
  20. Тужан
    N.Petrovic got a reaction from Smaragdni kamičak in Trojicni Bog - biblijska nauka ili ne   
    Bojim se da se na tebi ispunjavaju sledece reci:
    2.Tim. 4. 3. Јер ће доћи вријеме када здраве науке неће подносити, него ће по својим жељама окупити себи учитеље да их чешу по ушима;
                  4. И одвратиће уши од истине, а окренути се бајкама.
    I James i Ellen i svi ostali White su oni koji iskrivljuju Pismo radi licnih interesa. Nije problem u njima, jer oni samo sede na camcu i udaraju buckom, vec je problem u nama sto nam je srce okorelo usled mnogog ``Ja znam...```pa nam zvuk bucke zvuci kao najlepsa harmonija.
     
  21. Свиђа ми се
    N.Petrovic got a reaction from Smaragdni kamičak in Trojicni Bog - biblijska nauka ili ne   
    Stih 2.Kor.5. 19. Јер Бог бјеше у Христу који помири свијет са собом.  Se najjednostavnije razume is stihova:
    Jn.1. 1. У почетку бјеше Логос (Ријеч), и Логос бјеше у Бога, и Логос бјеше Бог. 
             10. У свијету бјеше, и свијет кроз њега постаде, и свијет га не позна.
             11. Својима дође, и своји га не примише.
     
     
  22. Свиђа ми се
    N.Petrovic је реаговао/ла на dragisa у Trojicni Bog - biblijska nauka ili ne   
    N.Petrović ti je vrlo lepo objasnio:
    dakle suštinski rečeno postojanje odnosa (relacija) sinovstva, očinstva i ishođenja, jeste ustvari sami Bog.
    ogledanje Jednog od njih u tom odnosu čini Boga u njemu "prisutnim", na naduman način 3 u 1, zato to i jeste Tajna, jer ju je nemoguće izmozgati, već ju se može samo okusiti 
  23. Свиђа ми се
    N.Petrovic got a reaction from Smaragdni kamičak in Trojicni Bog - biblijska nauka ili ne   
    Ovde vec moras otvoriti istoriju i prouciti kako su nekoliko prethodnih careva Korinta dolazili na vlast. Naime sinovi su ubijali oca posle punoletstva i da ne bi Korincani imali takvu predstavu i o Hristu, Sinu Bozijemu, pokazuje im harmoniju izmedju njih.
    Ovo objasnjenje, detaljnije mozes naci kod Varsanufija Velikog koga si vec pominjao, samo sto ja onaj tvoj citat ne nalazim u Duhovnom Rukovodjenju.
  24. Свиђа ми се
    N.Petrovic got a reaction from Smaragdni kamičak in Trojicni Bog - biblijska nauka ili ne   
    Odgovoricu ti stihom koji to objasnjava sa nadom da ces razmisliti i spojiti ih:
    2.Kol. 9. Јер у Њему обитава сва пуноћа Божанства тјелесно,
  25. Свиђа ми се
    N.Petrovic got a reaction from Desiderius Erasmus in Trojicni Bog - biblijska nauka ili ne   
    Ovde vec moras otvoriti istoriju i prouciti kako su nekoliko prethodnih careva Korinta dolazili na vlast. Naime sinovi su ubijali oca posle punoletstva i da ne bi Korincani imali takvu predstavu i o Hristu, Sinu Bozijemu, pokazuje im harmoniju izmedju njih.
    Ovo objasnjenje, detaljnije mozes naci kod Varsanufija Velikog koga si vec pominjao, samo sto ja onaj tvoj citat ne nalazim u Duhovnom Rukovodjenju.

Све поруке на форуму, осим званичних саопштења Српске Православне Цркве, су искључиво лична мишљења чланова форума 'Живе Речи Утехе' и уредништво не сноси никакву материјалну и кривичну одговорност услед погрешних информација. Објављивање информација са сајта у некомерцијалне сврхе могуће је само уз навођење URL адресе дискусије. За све друге видове дистрибуције потребно је имати изричиту дозволу администратора Поука.орг и/или аутора порука.  Коментари се на сајту Поуке.орг објављују у реалном времену и Администрација се не може сматрати одговорним за написано.  Забрањен је говор мржње, псовање, вређање и клеветање. Такав садржај ће бити избрисан чим буде примећен, а аутори могу бити пријављени надлежним институцијама. Чланови имају опцију пријављивања недоличних порука, те непримерен садржај могу пријавити Администрацији. Такође, ако имате проблема са регистрацијом или заборављеном шифром за сајтове Поуке.орг и Црква.нет, пошаљите нам поруку у контакт форми да Вам помогнемо у решавању проблема.

×
×
  • Create New...