Jump to content
Quora StumbleUpon Banana Lime Leaf vKontakte Sky Blueberry Slack Watermelon Chocolate Steam Black Facebook Tumblr
Quora StumbleUpon Banana Lime Leaf vKontakte Sky Blueberry Slack Watermelon Chocolate Steam Black Facebook Tumblr

Придружите се нашој ВИБЕР ГРУПИ на ЛИНКУ

Марио Токовић

Члан
  • Број садржаја

    642
  • На ЖРУ од

  • Последња посета


Репутација активности

  1. Волим
    Марио Токовић got a reaction from riki9 in К. Г. Јунг - Духовна револуција   
    У Јунговом систему се може наћи пуно тачних запажања, чак драгоцених. Aли сам Јунгов модел света и човека је фатални промашај. По Јунгу се јаство, сопство, личност уцељује помоћу архетипова који имају делатну силу али не и самосвест.
    Јаство даје словесност подсвесном а за узврат подсвесно предаје свој мистични динамис те уцељује човека откривајући му скривене енергије, силе и дубље стварности, наталожене у човечанству од када је света и века.
    Јунгова теорија је опасно заводљива. Нарочито за салонско-интелектулане типове људи. Али колико је ово далеко од Истине може знати само човек који је био захваћен индивидуацијом у свој њеној “мистичној” и делатној силини. Јер када благодаћу Духа човек буде изведен и јунговског лавиринта, тек тада и схвата да је био у свету отровних и погибељних илузија. У поднебесном свету саблазни које пресићују човека сујетом.
  2. Волим
    Марио Токовић got a reaction from Cremonese in P.Aksentijevic: Crkveno pojanje nam je katastrofalno   
    Када се будемо радовали пуним срцем и плућима Њему,и једни другима,
    само ће нам се касти,како да певамо.
    Људи се спасавају и ћутањем.
  3. Волим
    Марио Токовић got a reaction from Јелена011 in Потреба за духовником, а не "психијатром"   
    Ко послуша савете из овог текста, наћи ће се у псеудоправослављу и правој мори; проверено, из прве руке!
  4. Волим
    Марио Токовић got a reaction from PredragVId in P.Aksentijevic: Crkveno pojanje nam je katastrofalno   
    На жалост немам.То нико није снимао.Али полако Анто,полако биће прилика.
    Шалим се,Давид је чудо и као човек и као епископ и као појац.
    Његово појање је српска византија,дубоко,народно,појање о Тајинству и са Тајинством.
    Не претерујем.Каква словесност,усрндост,музикалност...
  5. Волим
    Марио Токовић got a reaction from PredragVId in P.Aksentijevic: Crkveno pojanje nam je katastrofalno   
    Опрости брате али од тог бесмисља треба кренути.
    Сав тај пијетизам је од сувишка побожности.Треба Неко да каже
    да је Црква сабор свих верних зарад учешћа=причешћа,да сви једним гласом
    и срцем певају.А не хор да музицира и солира а народ да ћути.
    И да притом сви у хору певају причастан,а причести се 3.-4.,смешно,комично и тужно.
    И још да када свештеник каже-благодаримо ти што смо се и у данашњи дан причестили,СВИ се клањају и крсте,а нису се причестили!Људи пате и страдају,а не причешћују се.Певају.Срашно.
  6. Волим
    Марио Токовић got a reaction from PredragVId in P.Aksentijevic: Crkveno pojanje nam je katastrofalno   
    Онда треба све препустити стихији тј. укусу.А о укусима не вреди...
    Бојим се да не схватамо тежину проблема.
    Ако људи "иду" у хорове зарад Тајчевића,Мокрањца,Византије,Руског,Српског,Грчког...
    онда смо промашили тему.Овде се ради о Цркви.А Црква има Ауторитете.
    Неком је Д.Стефановић,неком Атанасије.
    Ја не могу да замислим нашег е.Давида да пева Мокрањца!Јер сам чуо како пева статије на Велики Петак.
    То је требало чути!!! Човек изгуби сваку жељу за Мокрањцем,истог часа.
    П.С. Мокрањац је био генијалан музичар,али за Коларац,за Литургију не.Ту је био неписмен.
    Јер је музиком сакрио само богослужење,молитве и причешће.Па где ћеш већи промашај.
    А о дубини...по тој логици и барокна икона има дубину исто као и византијска.
    Боијм се да се овде ради о разлици између ПИЈЕТИЗМА И ТАЈИНСТВА.
    Људи се спасавају и када ћуте.
  7. Волим
    Марио Токовић got a reaction from PredragVId in P.Aksentijevic: Crkveno pojanje nam je katastrofalno   
    Да је само појање у катастрофи.А да јесте у катастрофи,тачно је.
    У многим црквама све се своди на певачко друштво.Пева се,прича,
    диригује.Све је важно сем учешћа=причешћа.
    Али на несрећу,мишљење в.Атанасија,о појању и хоровима, је многима
    извор потсмеха.И зато имамо позориште и циркус,наместо живог,предањског појања.
    На жалост Мокрањац је наметнут,а све пре њега "несрпско",или чак "антисрпско".ЗА МНОГЕ!
    Смирења никада доста,али ни сујете никада довољно.
    Ја у лазаричком хору певам Мокрањца,али чезнем за оним другим,лепшим,дубљим,истинитијим.
    И уздам се у е.Давида.
    Брацки целив свима,и новотарцима и старотарцима. mocart
  8. Волим
    Марио Токовић got a reaction from Дијана. in Зоран Ђуровић: Чудо св. Нектарија Егинског у забаченом селу на Васкрс   
    У есхатолошком телу, стању, динамису и стварности је само Христос. Есхатолошка стварност подразумева стање будућег века.
    Стање превечности. Стање изван садашњег искуства Творевине, ума и срца сви створених и рођен. Осим Христа. И сви Свети
    чекају други долазак Христов да би заједничарили у тој Тајни - Христовој Пуноћи. А то је Тајна причасног учешћа у Теургијској Евхаристији,
    кроз Логоса Христа Духом Очевим. Што значи, у есхатолошком телу, стању, динамису и стварности не обитавају ни Богородица ни Анђели. 
    Сви ми, Црква, чекамо долазак Пуноће Царства живећи у сенци те Пуноће. Јер Пуноћа Царства значи да ће се сва Творевина
    обрести са оне стране створености и вештаства. Када дође Бог у слави и сили.
    И постаће Творевина Духом Очевим преко Сина а кроз Христа беспочета, бескрјана и невештаствена по благодати – биће све у свему Бог.
    Бог који се не даје на меру. Бог који ће у апсолутној пуноћи опричастити све своје Енергије, стања и динамисе. Све сем своје природе.
    Зато ћемо и бити Богови по благодати, а не по природи.А до тада сви, па чак и сама Богомајка, имамо меру - преесхатолошко стање.
    Али једино је Мајка у стању, поретку и динамису какав је Бог желео одувек свим људима. Да сви чисти и непорочни дочекамо Логоса Христа,
    јединог Спаситеља свега и свих, и Људи и Анђела, од створености, почетости и вештаствености. 
    И да будемо савршени као што је савршен Отац наш небески.
  9. Волим
    Марио Токовић got a reaction from Suncokret54 in William Young - Koliba   
    Снима се филм по роману. Једва чекам.
    П.С. Људи који мисле да је реч православље последња реч Бога и Цркве, греше.
    Последња реч је Парадокославље.
    Шта је парадоксалније од Бога који умире у Телу да би сва Творевина кроз Логоса Христа Духом 
    постала нестворена и невештаствена по благодати, када Софија Христос дође у сили и слави. 
  10. Волим
    Марио Токовић got a reaction from мирођија in Старац Софроније (Сахаров): Литургијски језик   
    Текст о. Софронија управо доказује зашто све молитве током Литургије треба читати гласно.
    Иначе која је сврха суптилности литургијског језика ако се та префињеност и узвишеност не чује у току Литургије.
    А посебно у њеном Евхаристијском делу. Свака Њена реч у себи носи Божанске енергије.
    И када се слушају са пажњом делују у човеку. Јер су то речи Тајне усиновљења. 
    Јер се Логос оваплоти да би Пуноћа божанског живота постала причасна свима онима који поверују и крсте се.
    Јер савршенство живота, вере и Тајни Црква задобија искључиво у Литургији.
    У њеном Евхаристијском делу која је коначна, последња стварност Живота, Истине, Тајинства, Неизрецивости Царства Пуноће.
  11. Волим
    Марио Токовић got a reaction from Жика in Старац Софроније (Сахаров): Литургијски језик   
    Текст о. Софронија управо доказује зашто све молитве током Литургије треба читати гласно.
    Иначе која је сврха суптилности литургијског језика ако се та префињеност и узвишеност не чује у току Литургије.
    А посебно у њеном Евхаристијском делу. Свака Њена реч у себи носи Божанске енергије.
    И када се слушају са пажњом делују у човеку. Јер су то речи Тајне усиновљења. 
    Јер се Логос оваплоти да би Пуноћа божанског живота постала причасна свима онима који поверују и крсте се.
    Јер савршенство живота, вере и Тајни Црква задобија искључиво у Литургији.
    У њеном Евхаристијском делу која је коначна, последња стварност Живота, Истине, Тајинства, Неизрецивости Царства Пуноће.
  12. Волим
    Марио Токовић got a reaction from Dominika in Старац Софроније (Сахаров): Литургијски језик   
    Текст о. Софронија управо доказује зашто све молитве током Литургије треба читати гласно.
    Иначе која је сврха суптилности литургијског језика ако се та префињеност и узвишеност не чује у току Литургије.
    А посебно у њеном Евхаристијском делу. Свака Њена реч у себи носи Божанске енергије.
    И када се слушају са пажњом делују у човеку. Јер су то речи Тајне усиновљења. 
    Јер се Логос оваплоти да би Пуноћа божанског живота постала причасна свима онима који поверују и крсте се.
    Јер савршенство живота, вере и Тајни Црква задобија искључиво у Литургији.
    У њеном Евхаристијском делу која је коначна, последња стварност Живота, Истине, Тајинства, Неизрецивости Царства Пуноће.
  13. Волим
    Марио Токовић got a reaction from Васијан in Старац Софроније (Сахаров): Литургијски језик   
    Текст о. Софронија управо доказује зашто све молитве током Литургије треба читати гласно.
    Иначе која је сврха суптилности литургијског језика ако се та префињеност и узвишеност не чује у току Литургије.
    А посебно у њеном Евхаристијском делу. Свака Њена реч у себи носи Божанске енергије.
    И када се слушају са пажњом делују у човеку. Јер су то речи Тајне усиновљења. 
    Јер се Логос оваплоти да би Пуноћа божанског живота постала причасна свима онима који поверују и крсте се.
    Јер савршенство живота, вере и Тајни Црква задобија искључиво у Литургији.
    У њеном Евхаристијском делу која је коначна, последња стварност Живота, Истине, Тајинства, Неизрецивости Царства Пуноће.
  14. Волим
  15. Волим
    Марио Токовић је реаговао/ла на Иван ♪♫ у Права Црква или индекс православности   
    ПРАВА ЦРКВА ИЛИ ИНДЕКС ПРАВОСЛАВНОСТИ
    Апостолство епископства и презвитерства је у истрајном јединству које израста у органе (а не у организацију), састав који исправно и плодоносно служи Богу и народу. Сваки носилац свештенства мора да тражи заједништво и налази Господа Христа, а не себе, и свој интерес. Да сваки има нелицемерну љубав према свакоме и према заједници. Да сваки величину и духовног успеха других у срдачној радости сазире као своје властите. Да се сви епископи и презветери могу сигурно ослонити једни на друге. Да нема дискриминације између свештенства и монашког реда и чина. Да сви остану у међусобној повезаности поздрава и целива: Христос је међу нама – Јесте и биће! Да су сви у узајамној метанији, међусобно повезани у живом дијалогу који не искључује и супротстављање. Да сви живе и делују као Христос, као Црква.
    Када год није овакво устројство у Цркви, она је спала на људску организацију и на подивљали виноград – вињагу Господњу. А да ли је тако или није сами просудите. Ако нема католичности, саоборности о којој пишем, нема ни праве вере ни праве Цркве.
    Црквену вињагу, лошу Цркву, производи, односно, израђа је у клерикализам. Клерикализам или поповштина је непријатељ Цркве број 1.
    о. Иларион Ђурица
    извор: https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1647985605468237&id=100007704397657
  16. Волим
    Марио Токовић got a reaction from Васијан in Постали смо грозни лицемери-интервју ђакона Ненада Илића за недељник "Време"   
    Црква почива на саборности. Али кључне Карике у историји Цркве су увек били велики људи.
    Појединци које је Дух Свети испуњавао мужевношћу и мудрошћу. И никада Црква неће остати без њих.
    Јер ако одабрани заћуте ко ће говорити. Они дају полет, крепе и храбре целу Цркву.
    Бар оне који имају потребу за таквом врстом хране и пића.
    А колико су важни велике Карике у Цркви може нам посведочити и скорашња историја Цркве у Срба. 
    П. Павле је човек Јеванђеља. Непоновљив светац. Али ...
    Да није било в. Атанасија и м. Амфилохија, и свих оних који су ходили за њима,
    упокојењем с. Павла власт у нашој цркви би преузео сада Марко тада Артемије.
    Са свом свитом. И догодила би се трагедија библијских размера.
    Ко је гледао Господаре прстенома, разумеће.
    Јер какав су рат водили и колико патње и понижења су преживели, то само Бог, Мајка Божија и Свети знају.
    Зато Ти хвала ђ. Ненаде. Јер шта год кажемо ми Анонимуси, готово је ништа.
    Али када то што Анонимуси мисле и осећају каже и Мантија, онда се окрепљују живот, вера и нада.
    П.С. Можда је време ђакону да од сиве мантије пређе на белу, као Гандалф.
  17. Волим
    Марио Токовић got a reaction from Јелена011 in о. Милан Топић: Не "економија", него "икономија"!   
    Неће бити баш тако. И икономија и економија.
  18. Волим
    Марио Токовић got a reaction from Благовесник in о. Милан Топић: Не "економија", него "икономија"!   
    Неће бити баш тако. И икономија и економија.
  19. Волим
    Марио Токовић got a reaction from Justin Waters in о. Милан Топић: Не "економија", него "икономија"!   
    Неће бити баш тако. И икономија и економија.
  20. Волим
    Марио Токовић је реаговао/ла на Paradoksologija у "Грешни Милоје" Патријарху Иринеју: ... да Вас послушам: да се осамим, да се преиспитам, да се исповедим и да се покајем...   
    Nekad mi se čini da je najvišim crkvenim velikodostojnicima najteže da budu smatrani odgovornim za bilo šta. Tretiraju se kao deca. Eto, za sve je kriv teološki neobrazovan laik jer je ljude primio na svoje imanje. On ga je naveo da se tako ponaša. 
     
    Paralele sa nekim drugim slučajevima možda i nisu slučajne. Ko zna ko je doveo u iskušenje neke druge velikodostojnike, povodljivu, naivnu i neuku decu?
  21. Волим
    Марио Токовић got a reaction from Драшко in ДУГИН: Запад има демонску бит јер је место у које се стропоштао - Ђаво   
    Старци су и те како знали да потуно промаше.
    Код многих ћеш наћи збрку у исказима, и потпуних промашаја.
    Тако је рецимо с. Јован хризостом написао да ће крај историје бити почетком петог века.
    Па ето, живи смо и видесмо да не би.
    А интересантно је искуство в. Порфирија о старцу Тадеју.
    Каже - ја се не сећам ни једне његове поуке. Али се сећам живе радости када смо били код њега.
    Јер сви смо били у центру љубави његове. И центар једног није сметао центру другог.
    Колико је ово искуство о љубави далеко од искуства овог или сличнух аутора о страху и мржњи. 
  22. Волим
    Марио Токовић got a reaction from александар живаљев in Вербић vs Верска настава   
    Повика на вука лисица једе месо.
  23. Волим
    Марио Токовић got a reaction from aliluja in Љубав, психолошки, па и онтолошки...(Лицем у лице с Д/другим)   
    Ми смо се венчали 30.8.1998. а пакао је почео 31.8. године исте. И тај пакао је трајао неколико година. Узрок том паклу сам тражио и налазио у мојој жени.
    И што је још важније, био сам хваљен у том закључку: сви моји другари/це, хвалили су моју доброту и потврђивали наопакост моје жене.
    Али, слава Богу, и дан данас се сећам детаљно тренутка када сам почео да се лeчим од умишљености, инфантилизма и свеболести – непогрешивости;
    и то када ми је духовник, тадашњи, рекао да сам ја сасвим О.К. а да је моја жена проблем. Тада сам посумњао у љубав других према мени, и сопствену љубав према жени,
    јер је моја жена добар човек са манама. И од тада сам почео да се лечим од блесавости; и то лечење траје и дан данас и, слава Богу, даје резултате, а верујем тек ће.
    Тада сам схватио да мане моје жене нису бодље или бодила, већ лекови; а kасније сам познао да никада у животу нисам имао бољег другара и пријатеља од моје жене;
    и да су, готово сви, моји другари и другарице заправо жалили што су морали да ме деле са мојом женом.
    А схватио сам и шта је Тајинство љубави између мужа и жене: желети и све учинити да останемо заједно и кроз сву вечност Царства које долази.
    Јер Бог Тајну љубави мужа и жене неће укнути но ће јој тек долити од Tаворског Вина.
  24. Волим
    Марио Токовић је реаговао/ла на Deja Vu у Вербић vs Верска настава   
    То је зато што муслимани немају концепт одвојене државне и верске сфере, што их сврстава на нижу цивилизацијску лествицу, а то уопште није фино нити срећно.  
  25. Волим
    Марио Токовић got a reaction from JESSY in Љубав, психолошки, па и онтолошки...(Лицем у лице с Д/другим)   
    Ми смо се венчали 30.8.1998. а пакао је почео 31.8. године исте. И тај пакао је трајао неколико година. Узрок том паклу сам тражио и налазио у мојој жени.
    И што је још важније, био сам хваљен у том закључку: сви моји другари/це, хвалили су моју доброту и потврђивали наопакост моје жене.
    Али, слава Богу, и дан данас се сећам детаљно тренутка када сам почео да се лeчим од умишљености, инфантилизма и свеболести – непогрешивости;
    и то када ми је духовник, тадашњи, рекао да сам ја сасвим О.К. а да је моја жена проблем. Тада сам посумњао у љубав других према мени, и сопствену љубав према жени,
    јер је моја жена добар човек са манама. И од тада сам почео да се лечим од блесавости; и то лечење траје и дан данас и, слава Богу, даје резултате, а верујем тек ће.
    Тада сам схватио да мане моје жене нису бодље или бодила, већ лекови; а kасније сам познао да никада у животу нисам имао бољег другара и пријатеља од моје жене;
    и да су, готово сви, моји другари и другарице заправо жалили што су морали да ме деле са мојом женом.
    А схватио сам и шта је Тајинство љубави између мужа и жене: желети и све учинити да останемо заједно и кроз сву вечност Царства које долази.
    Јер Бог Тајну љубави мужа и жене неће укнути но ће јој тек долити од Tаворског Вина.
×
×
  • Create New...