Jump to content

Придружите се нашој ВИБЕР ГРУПИ на ЛИНКУ

bursach

Члан
  • Број садржаја

    23
  • На ЖРУ од

  • Последња посета

1 Пратилац

О bursach

  • Ранг
    Почетник
  • Рођендан 05/21/1977

Profile Information

  • Пол :
    Мушко
  • Локација :
    Beograd/Valjevo
  • Интересовање :
    Обновљиви извори енергије, електроника, књиге, музика...

Скорашњи посетиоци профила

2967 посетилаца
  1. @Justin Waters Ако мислиш да пређеш само електричних 200 км а да сус мотор пуни батерије, то нема. У неким хибридима ти увек возиш на електромотор, само што сус мотор служи да преко генератора који погони даје струју електромотору. Батерије су ту да имаш режим да можеш по граду неки број километара да возиш само на струју. Ако хоћеш већа убрзања и већу брзину, онда се аутоматски пали бензински мотор и додаје потребну енергију за тај рад. Постоје и хибриди којима је електромотор подршка кад требају да убрзавају а сус мотор је основни. Тојота је то лепо направила и сваким моделом се усавршава. Чуо сам да таксисти у немачкој прелазе по милион километара са овим моделом. односно електромотор је прешао милион километара а бензински мотор је само гонио генератор. Зато дуже и траје. @Taша То за Грчку сам навео само као пример аутономије која би била потребна да се опустимо и кренемо на неки дужи пут. Ја месечно прелазим 2000 км, мени би одговарао електрични ауто аутономијом од бар 300км. Неком другом би одговарало само по граду. Различити су захтеви. Знам и за тај систем пуњења индуктивним пуњачима док је возило још у покрету или стоји на неком месту предвиђеном за бежично пуњење као са мобилним телефонима. Још само да смисле како ће то да се наплати :). У Норвешкој су урадили један део пута покривеног соларним панелима у асфалту који ноћу светли и показује знаке директно испред пута. У свету се на томе интензивно ради, али код нас треба нешто драстично да се промени да кренемо се бавимо будућношћу.
  2. Ево да нешто прокоментаришем пошто сам из те струке. Што се тиче електричних аутомобила, за сада ниједан нема неку велику аутономију да може да крстари путем натоварен рецимо 800км (нпр.кренула породица на море у Грчку). Опелова ампера е, која излази ове године има аутономију од 500 км, а реално око 350 што је јако добар резултат. Батерије које користе различити произвођачи електричних аутомобила су обично сад типа литијум јон или литијум феро фосфат (LiFePo4). Oве задње имају јако добре карактеристике, и век трајања. Не пада им капацитет на температурама испод нуле и имају век трајања ако се одржавају по произвођачким спецификацијама око 10 година(максимална струја пражњења и пуњења). Сада излазе већ новије са још бољим карактеристикама, али је цена превисока. Што се тиче пуњења у граду ту би био проблем, чак штавише и због тога што је за 80% напуњености батерије потребно бар неколико сати мањом струјом. А верујем да у Србији нема нигде ниједне станице за пуњење. Још већи проблем са којим можемо да се суочимо је ко ће то све да сервисира? Јер ту нису само батерије, има и електроника, контролер, па чак и мотор. Мотор ако је на наизменичну струју и нема неког одржавања, али опет има генерално доста посла. Мени је жао што не стојим довољно добро финансијски да направим електрични аутомобил, иако би он у сопственој изради са постојећег фабричког коштао 3 пута мање него било који нови фабрички електрични. Чак и да имам фабрички ионако сваких 7 дана идем код родитеља на село где бих могао да пуним да имам за до Београда , на посао, и опет назад за Ваљево. Ставити неке соларне панеле и пунити у току дана, не користити мрежни напон. Иначе и да се користи мрежа за пуњење и то само ноћу неких 8 сати угрубо ако су баш празне батерије, а пуњач је 3кW to je 24kWh u jeftinijoj tarifi puta 4 dolaska to je oko 100kWh, што значи да не упадам у црвену зону чак и са нешто јачим пуњачем. Наравно за брзо пуњење се користе трофазни пуњачи и ту је већ потрошња нешто већа, али краћи временски период. Колико пратим хрватски форум за електричне аутомобиле код њих их већ има регистрованих стотињак и постоје неке станице за пуњење у центру Загреба. Али како то код нас већ иде, за сада од овога свега нема ништа. Тојота прајус нова је хибрид где бензински мотор преко генератора напаја електромотор и потрошња бензина је негде око 3 литра. При чему је могуће возити 50 км само на струју и може да се пуни из кућне утичнице независно. То би била боља опција тренутно у овој ситуацији јер може и да се крене на дужи пут а и има овлашћени сервис. Додуше опет за бензински мотор а не за електрични део. С обзиром да у неким државама европе већ планирају избацивање возила које имају дизел моторе, то ће кад тад и стићи код нас.
  3. Sa dvojicom drugara kao studenti krenuli peske kuci iz Cacka za Valjevo. Prepesacili oko 40 km. Pored nas vozili kao manijaci, nigde policije. Samo smo se molili da ne bude rata opet kao 1999. Muka nam je i dan danas od politike i politicara.
  4. Познавајући америчку политику везану за поверљиве информације, ово што су избацили у суштини нема никакву практичну сврху. Оно што треба да буде тајна и остаће :). А за зраке смрти се зна одавно није то нека тајна, Тесла те неке своје идеје и визије је видео у смислу одбране земље а не напад на другу земљу, што може да се злоупотреби. Ја и даље остајем фасциниран једним чланком где се каже да је направио мотор који ради сам од себе у одређено доба године један временски интервал а онда стаје сам од себе.
  5. Вероватно мислите на овог: https://zelenenovine.wordpress.com/zelena-energija/sumadinac-nudi-srbiji-besplatnu-struju/ Читао сам доста на ту тему(напомињем читао) као и коментаре испод ( да ли су ботови или не не бих рекао....), оно што прича је изводљиво и вероватно и функционише како каже с том разликом што не открива детаље(није луд, како би зарадио иначе). С обзиром да сам из електро струке, све ми је јасно осим оног дела кад каже да има топлотни акумулатор који држи топлоту од 800 степени целзијуса 6 месеци са губицима од 1%. Какве материјале је користио да сачува ту топлоту толико дуго, не знам али каже да је користио природне материјале, вероватно глина, вуна и слично(прим. аут. ). Што се тиче електричних аутомобила, знам пар људи који се већ возе али имају проблема да се региструју па возе на дивљака колико могу. У Панчеву има неколико комада добијених чини ми се од Италијана, и постоји станица за пуњење са соларним панелима. У хрватској има регистрованих стотињак електричних аутомобила махом прављених од ових стандардних аутомобила са сус мотором. Код нас је та процедура много компликована, па се много њих (укључујући и мене) не усуђује да направи електрични аутомобил само због администрације. Иначе за неку преправку постојећег аутомобила, да то буде и сигурно на друму и пристојно урађено,са неком аутономијом од 80 км по граду, потребно је око 8-9 000 евра. Тако да су већином и финансије проблем поред распале администрације.....
  6. У суштини било који инструмент али у рукама мајстора. Јер инструмент је само алат. Иначе неким редоследом: виолина, хармоника, фрула (Бора Дугић)....не знам да ли се рачуна хор, оркестар од различитих инструмената......ипак они сви делују као један инструмент.
  7. Малопре дижем хаубу од аута да проверим уље у мотору, кад оно мачка седи на блоку мотора. Кренула да бежи и из неког разлога се заустави на пола. Ја је додирнем прстом и она тек тад се покрену и оде. Хвала Богу да сам је видео иначе да сам одмах сео у кола и упалио, могло је бити свашта. :)  Овако, хвала Богу!

  8. Излазим из Храма Св. Саве, а са леве и десне стране баба и деда просе. Неки момак пре него што ће да уђе унутра, пребира по џеповима и пошто не нађе ништа од пара, он стави чоколадицу деди у капу  којом проси и рече: " немам пара ево ти ово".

    Какав цар :).

  9. Uspeo sam da otvorim nalog, ali ne mogu da podesim onaj deo oko dana rodjenja, nema padajuceg menija? Pa samim tim ne mogu da zavrsim taj deo podesavanja...... Jel do mene ili je do sajta?
  10. Ех ,нешто немам поверења у неког другог да нам " чува" ваздушни простор. Сви знамо како ће то да изгледа и стварно је туга да поред свега у шта се улагало ми морамо да плаћамо неког другог па чак ни тад нисмо сигурни (а искуство нам иде у прилог) да ћемо бити "чувани". Познавао сам пар пилота који су још тад гледали да науче још нешто да у случају губитка посла, да га тако назовем, могу да се снаћу и потраже други посао који је тотално ван њихове струке. И неки су и отишли. Много ми је жао што је тако како је и што неће бити боље док неко не лупи шаком од сто и каже да је било доста. Ја се дивим овом народу да оволико стрпљења има за ствари које се дешавају у земљи. То је вероватно последица ратова и измучености и што је најгоре равнодушности према свему.....
  11. Велика штета за авијацију, па људи ко ће да нам чува ваздушни простор? Још док сам био на служењу војног рока 2004. у 126. ЛАЕ, се све радило уз помоћ штапа и канапа и летења једва једном месечно, а могу мислити како то изгледа сада....
  12. Како да осуђујем некога кад о њему знам само оно што видим и чујем.....

  13. Код мене јуче ујутру у Ваљевској цркви се прво завршила Литургија, а свештеник је одмах после рекао да ко хоће да се причести да приђе и при излазу да користи излаз са десне стране да се не ствара гужва. Тако да је ове године вероватно знајући ситуацију од прошле (а прошле године је било причешће и наравно останак до краја Литургије), да људи долазе само пред крај да се причесте и да беже кући, завршио Литургију па онда Свету причест. А иначе кад сам дошао на почетак Литургије црква је била попуњена, а кад сам изашао две колоне су биле до испред улаза капије....
  14. Човек се дочекује по одећи а испраћа по памети. У последње време нико више у памет не гледа....

  15. Да, смета ми "млохав" стисак поготово код мушких. Кад сам био клинац учили су ме да је ствар лепог васпитања да кад се рукујеш са неким, мало стиснеш туђу руку,тек толико. Само ми нису рекли да женским особама које имају млитав стисак не стискам руку као мушкарцима, па је било вриштања на почетку док нисам сконтао да су те руке мало нежније .

Све поруке на форуму, осим званичних саопштења Српске Православне Цркве, су искључиво лична мишљења чланова форума 'Живе Речи Утехе' и уредништво не сноси никакву материјалну и кривичну одговорност услед погрешних информација. Објављивање информација са сајта у некомерцијалне сврхе могуће је само уз навођење URL адресе дискусије. За све друге видове дистрибуције потребно је имати изричиту дозволу администратора Поука.орг и/или аутора порука.  Коментари се на сајту Поуке.орг објављују у реалном времену и Администрација се не може сматрати одговорним за написано.  Забрањен је говор мржње, псовање, вређање и клеветање. Такав садржај ће бити избрисан чим буде примећен, а аутори могу бити пријављени надлежним институцијама. Чланови имају опцију пријављивања недоличних порука, те непримерен садржај могу пријавити Администрацији. Такође, ако имате проблема са регистрацијом или заборављеном шифром за сајтове Поуке.орг и Црква.нет, пошаљите нам поруку у контакт форми да Вам помогнемо у решавању проблема.

×
×
  • Create New...