Jump to content

Raskoljnikov

Члан
  • Број садржаја

    140
  • На ЖРУ од

  • Последња посета

О Raskoljnikov

  • Ранг
    Интересује се
  • Рођендан Август 5

Profile Information

  • Пол :
    Мушко
  • Локација :
    Београд
  • Интересовање :
    Књижевност,филозофија,психологија,историја,мистицизам
  1. Raskoljnikov

    Шта сте?

    Dobro,dobro...samo me provociraj. Zbog cega biste samo vi zene bile multiorgazmicne...i u nama muskarcima lezi ta moc,a pomocu taoizma je mozemo osloboditi.Ocigledno je da se ti zalazes za diskriminaciju u korist zena ^-^ . Dzaba se krijes, ubedjen sam da si i ti pocela da radis Jelen vezbe...samo tako nastavi . Upitaj slobodno ako ti nesto nije jasno.
  2. Добар текст Драгоша Калајића о смртном непријатељу хришћанства-пацифизму: Две врсте непријатеља Трудећи се да србске хришћане заразе мазохистички склоностима за подвргавање сваком страном господару и ропству те и за љубљење најгорих душмана – „пацифисти“ се позивају на јеванђељску препоруку „љубите непријатеље своје, добро творите онима који вас мрзе“ (Лк. 6, 27 и Мт. 5, 44). Ако би такву препоруку усвојили по интерпретацији „пацифиста“, србски хришћани би доиста били принуђени да зарад верске ревности љубе не само све па и злочиначке непријатеље већ и Сатану. „Пацифистичка“ интерпретација изложеног начела може засенити и збунити само потпуно неуке, захваљујући осиромашености европских језика који при овом крају миленарног процеса изрођавања све врсте непријатељства означују само једним именом, принуђени да им различитости исказују додатним описима. Старогрчки и латински језик различито означавају две основне врсте непријатељства: личног и јавног, односно политичког. У старогрчкој и латинској верзији наведенa јеванђељска препорука позива вернике да љубе само своје личне али не и јавне, политичке непријатеље; diligite inimicos vestros, άγαπατε τοòς έχΘρούς όμών а не diligite hostes vestros. Карл Шмит, разматрајући суштину политике, која почива на критеријуму и моћима разликовања пријатеља и непријатеља, иронично али тачно опажа: „У миленарној борби између хришћанства и ислама, ни једном једином хришћанину није пало на памет да зарад љубави за Сарацене или Турке препушта Европу исламу уместо да је брани. Непријатељ, у политичком смислу тог појма, не имплицира личну мржњу те само у сфери приватног живота има смисла волети свог непријатеља, односно противника.“4 Слично разликовање личног (inimicos) и јавног (hostes) непријатеља пружа блажени Августин у полемици против Фаустума. Продубљујући упутсва Јована Крститеља војницима (Лк. 3, 14), блажени Августин истиче да им њихова дужност налаже превладавање личних интереса те борбу против претњи и повреда што циљају и угрожавају јавност којој служе. Своје оружје и умеће војник не сме употребљавати да би одговарао на личне повреде, дакле против личног непријатеља (inimicos). Многе препоруке Исуса Христоса није могуће правилно разумети без спознаје историјског контекста. Примерице, обеснажење старозаветног начела одмазде по формули „око за око, зуб за зуб“ те позив верницима да се не противе злу, циљају јеврејско бунтовништво и позивају на поштовање pax romana. Дакле, ту није реч о сваком злу, већ о једном посебном, контигентном и релативном, које је Исус Христос извесно процењивао подношљивим, мудро увиђајући да би побуне изазвале много већа и гора зла. У времену тих проповеди римска империја била је добро утврђена, врхунски развијена и узорно уређена политичка стварност склада и синергије мноштва етичких и религијских различитости. Осим предоченог политичког смисла, наведена препорука садржи и моралну димензију где истиче најбоље стање духа, изнад личних и туђих страсти. Уосталом и непосредно животно искуство нас учи да је спокојство повређеног духа, који не узвраћа на нападе, често најбоља одбрана која затомљава гнев и мржњу противника. Ваља имати у виду и метафорични смисао многих јеванђељских препорука који с тога не допушта дословне лектире и одговарајућа, приземна тумачења. Додуше, склоност ка дословним лектирама и тумачењима је саставни, премда хетеродоксни део историје промишљања хришћанског учења који сведочи само и једино о слабостима и ограничењима људског елемента, али ваља признати да је Црква умела да их кроти и исправља. Добар пример супротстављања таквим слабостима и ограничењима пружио је управо блажени Августин у поменутом спису, поводом јеванђељског позива да се на ударац противника по десном образу одговара окретањем другог (Мт. 5, 39). Једном за свагда са оном врстом простодушности која одликује мудрост блажени Августин разрешава све недоумице које може изазвати речена препорука указујући да се она не односи на тело већ на дух. Дакле, и ту је реч о моралној дисциплини која на изазове мржње не узвраћа мржњом већ узвишеношћу сувереног и непоколебљивог духа. Ако би пак силом неког апсурда предочене јеванђељске препоруке ваљало читати и схватати дословно а не као метафоре виших поредака стварности, онда би неке друге и привидно „супротне“ препоруке из Јеванђеља боле очи као несхватљива противуречја. Добар пример таквог „противуречја“ пружа позив верницима да се и по цену продаје последњег иметка снабдеју бодежима: „А који нема нека прода хаљину своју и купи нож“ (Лк. 22, 36). Преузето из часописа студената богословског факултета Логос Год. 5, бр. 1-2/1995 Одломак из текста Драгоша Калајића "Пацифизам против хришћанства"
  3. Ne razumem zbog cega je u suprotnosti.Samo pricate da jeste a ne objasnjavate zbog cega nije u skladu sa pravoslavljem.Ja kazem da jeste u skladu zato sto joga i tantra nisu religije i ne protive se nijednom verskom ucenju.Tantrom i jogom se moze apsolutno svako baviti,pa i ateista (doduse njemu je malo teze jer ne veruje u duhovnost),i protestant i katolik i jevrej i svako.
  4. Joga je "izum" indo-evropskog coveka,bas kao i hinduizam i sistem kasti. Eto vidite da nisu u suprotnosti sa evropskom tradicijom.
  5. Зар није и сам Исус био окултиста јер је људима открио нешто скривено,нешто што је до тада било непознато? А као што рекох,јога није у супротности са православљем,баш као ни национализам. Па по свему...највећи филозофи,научници,књижевници и сви велики умови потичу из Европе.Технологија је изум еворпског човека...јел треба да спомињем античку Грчку и Рим итд итд. Чим нађем где сам прочитао,постоваћу овде цитат и извор. Уосталом,ти и не би требао да се поносиш Наполеоновим "безбоништвом",јер је Наполеон био егоиста par excellance...он се није жртвовао за Отаџбину и народ,већ за своју личну величину и славу. Њега је на делање покренула управо мржња према Французима...позната је његова изјава још са Војне Академије "Осветићу се ја Французима једнога дана". Познато је такође да Наполеон никада није имао ниједног пријатеља,а такође је и сматрао да за њега моралне норме не постоје,па да из тог разлога може да се ожени својом рођеном сестром. На крају је и полудео када је видео колико је човек мали и низак пред Богом.Умро је као последњи бедник,признавши даму слава људска ништа није значила.
  6. Ponavljam,Napoleon nije bio hriscanin odn.nije bio pripadao nijednoj religiji,ali je bio vernik.Verovao je da Bog postoji.Verovao je u Boga koji je stvorio kosmos i sve u njemu.Napoleon je isao jos dalje,pa je rekao da je taj Bog samo njegov,da on samo njega cuva i da ce mu pomoci u svim pohodima.Pored toga,posecivao je vracare i gatare.To je zabelezeno od strane istoricara.
  7. Hehehe...pa i Napoleon je bio vernik.Doduse ne hriscanin,ali je verovao u Boga.Verovao je u Boga koji ga stiti i cuva. A pred kraj zivota je priznao i velicinu hriscanstva. Uostalom,ja nemam nista protiv nacionalista ateista,ali imam protiv ateista izdajnika. Npr. i Stevo Zigon je bio ateista a kasnije agnostik,ali je bio veliki covek i veliki patriota.Imao sam prilike da ga upoznam jos 2001.god...na svu srecu.
  8. Ma sta ima mene ko da kritikuje.Mene moze kritikovati i suditi mi samo Bog,i niko vise. Mozda sam i djavolov sin,ali ljubav prema Bogu,Otadzbini i naordu mi niko ne moze unistiti.
  9. Ima ih...ne kazem da ih nema.Ali suvise malo.U Evropi ih ima vise.Ali kod nas je srpstvo tesno povezano sa verom,tako da je to tesko odvojiti. Retko se koji ateista zrtvovao za Otadzbinu i veru,retko koji.
  10. Hvala Zvonko.Ja inace i ne volim da budem ovca u stadu.Volim svima da kontriram i da se niko ne slaze sa mnom.To dokazuje ispravnost i snagu mojih stavova ccvige .
  11. Pa hriscanstvo i nije za sve.Ateisti su sami po sebi nesposobni za bilo sta uzviseno,tipicni materijalisti i egoisti.
  12. S obzirom da vidim da si tipican anacionalni "Evropejac",savetujem ti da procitas "Evropska ideologija" od Dragosa Kalajica,ako zelis da spoznas sta je istinska evropska nacionalna ideja.
  13. Covece,ja ne mrzim ni jedan narod.Ljubav gajim i prema Italijanima i prema Nemcima i Francuzima i Englezima.Svi smo mi istog evropskog korena.Nisam ti ja tipican nacional-sovinista koji mrzi citavu Evropu. Mrzim samo izdajnike svoga naroda i one koji su neprijatelji Boga. "Ljubi neprijatelja svog,neprijatelja Bozjih se gnusaj,a neprijatelje Otacastva satiri"-sv.Filaret Moskovski
  14. Anacionalisti se ne zrtvuju za covecanstvo,vec samo rade protiv svoje nacije. Sta rade Ceda Jovanovic,Vuk Draskovic i ostali liberali za covecanstvo?Koji je njihov doprinos covecanstvu,a kolika je steta koju su naneli sopstvenom narodu? Kao sto je to lepo objasnio Ivan Iljin,anacionalisti su duhovno prazni ljudi koji mrze svoj narod i Otadzbinu.Oni koji se nisu ucvrstili u svom nacionalizmu ne mogu biti internacionalisti.

Све поруке на форуму, осим званичних саопштења Српске Православне Цркве, су искључиво лична мишљења чланова форума 'Живе Речи Утехе' и уредништво не сноси никакву материјалну и кривичну одговорност услед погрешних информација. Објављивање информација са сајта у некомерцијалне сврхе могуће је само уз навођење URL адресе дискусије. За све друге видове дистрибуције потребно је имати изричиту дозволу администратора Поука.орг и/или аутора порука.  Коментари се на сајту Поуке.орг објављују у реалном времену и Администрација се не може сматрати одговорним за написано.  Забрањен је говор мржње, псовање, вређање и клеветање. Такав садржај ће бити избрисан чим буде примећен, а аутори могу бити пријављени надлежним институцијама. Чланови имају опцију пријављивања недоличних порука, те непримерен садржај могу пријавити Администрацији. Такође, ако имате проблема са регистрацијом или заборављеном шифром за сајтове Поуке.орг и Црква.нет, пошаљите нам поруку у контакт форми да Вам помогнемо у решавању проблема.

×
×
  • Create New...