Jump to content

Miloš Petrović

Теолог
  • Број садржаја

    13
  • На ЖРУ од

  • Последња посета

О Miloš Petrović

  • Ранг
    Тек дошaо/ла
  • Рођендан 06/10/1982

Profile Information

  • Пол :
    Мушко

Contact Methods

  • Facebook
    shomy82@gmail.com
  1. +Епископ Јероним – Иконографија Вазнесења Господњег У православном источном предању најсликовитије може да нам објасни празник Вазнесења икона истоимениг презника. Постоје две теме које представља икона или сцена, која изображва догађај на тој икони. Главни део слике заузимају апостоли са Богородицом, дакле чланови цркве Христове, док само један мали део заузима Господ који се узноси на небо. Свето Писмо нас наговештава да се вазнесење догодило у горском пределу, источно од Јерусалима, на гори која се зове Маслинска, јер је у то време била засађена маслинама, па се сцена вазнесења на икон
  2. I prolazeći vidje ĉovjeka slijepa od roĊenja. 2. I zapitaše ga uĉenici njegovi govoreći: Ravi, ko sagriješi, ovaj ili roditelji njegovi, te se rodi slijep? 3. Isus odgovori: Ne sagriješi ni on ni roditelji njegovi, nego da se jave djela Boţija na njemu. 4. Meni valja ĉiniti djela Onoga koji me posla, dok je dan. Dolazi noć kad niko ne moţe raditi. 5. Dok sam u svijetu, svjetlost sam svijetu. 6. Rekavši ovo, pljunu na zemlju i naĉini blato od pljuvaĉke, i pomaza blatom oĉi slijepome. 7. I reĉe mu: Idi umij se u banji Siloamskoj, što prevedeno znaĉi: poslan. On ode, dakle, i umi se
  3. Дошао један хришћанин код епископа по благослов да обиђе манастир и цркве у његовој епархији. Владика му дао благослов, уз напомену да кад заврши обилазак, по повратку сврати код њега и прикаже му мали летопис-дневник утисака о светињама у којим је боравио. Тако и учини. Завршивши посету он епископу исприча све најгоре ствари које је видео. У овом манастиру сестре не говор, у оном браће су дрска, тамо у једној пар. цркви је прљаво.... Владика му одговори: " Па ти си ко мува- на све што је погано ти си летео; Буди пчела- лети на најлепше миришљаве плодове овог света" ! Тема је до исправн
  4. Можемо онад реће- Што Арон није на мсеу Мојсеја на Синају, кад Господ даје заповести преко Мојсеја - могао је неко од старешина народних да буде на Синају први. И ако откровење није изузето од осталих, али Мојсеју се повери то место у ИКОНИ- слично = исто Тајној Вечери, Христовом месту на пасхалној Вечери. На литургији свако место и служба је Христова= Христос је и ђакон и лаик и епископ и презвитер, АЛИ ЈЕДАН БЕЗ ДРУГОГ НЕ МОЖЕ. Не може презвитер служити без лаика на сабрању=литургији, јер није икона у пуномоћи. Али место лаика, је служба која је насушно потребна. Тако и епископско место у Ик
  5. ОВО ВЕЋ СВИ ЗНАМО-ДА СЕ ПОДСЕТИМО " Сви следујте епископу, као Исус Христос Оцу, и свештенству као Апостолима, а ђаконе поштујте као Божију заповест. Нека нико без епископа не ради било шта што се односи на Цркву. Она Евхаристија (Литургија) нека се сматра сигурном која је под епископом (тј.коју врши епископ), или ако коме он дозволи. (2) Тамо где се појави епископ, тамо нека буде и мноштво народа (- сви верни), као што тамо где је Исус Христос, тамо је и саборна ( - католичанска) Црква. Није дозвољено без епископа ни крштавати, ни агапе (вечере љубави, Јуда 12) свршавати, него оно што он
  6. Ако неко може да одслиак, време пророка Илије- па ево га! Ако неко може да објасни витлејемске мученике пострадале од Ирода, по тадашњем демократско-римском закону, ево га. Август је рекао за иродову владавину рекао- да у његовом краљевсктву боље поступају према животињама, но према људима. То је римска слобода данас, и амерички хуманизам онда у врме оно. Жалост за децом, чији оци ће морти да се на коленима извињавају што су их - баш њих уцвелили. Какав срам човека, како би Његош рекао - да и жуч из уста излази. А да нема утехе, можда би и ми сви још јадиковали- али како кажу у нашем народу, о
  7. Мађари, ма шта мислили о њима, знају ред и културу. Живим већ две године у средини где су они већински становници и заиста сам позитивно изненеђен неким од њихових јако добрих гестова. Наприме: У школи, у којој радим као вероучитељ, кад су ове године избацили из светосавског програма резање славског колача- тојест не долазак свештеника и забрана свештено-богослужбеног обреда благосиљања кољива и резање колача, колеге мађари су имали доста приговора. Упознао сам пар вероучитеља који предају веронауку на мађарском наставном језику, са којима сам изменио јако добра богословска искуства. Такође и
    1. Miloš Petrović

      Miloš Petrović

      како у Новостиама- јуридички, тендецијозно и звучено из контекста, благочестиви вапај и опомена ( 7 пута 77) Владике Атанасија брату Артемију. Наравно поткрепљено коментарима, ове наше браће заблуделе и заслепљене.

      Невероватно ми је колико се понављају сличне сцене као некада у доба римских демократских гоњења...

  8. Одлично речено=појашњено. Плодови наши су познати, и о њима сведочимо и њих другима делимо. Тешко је љубити неприајтеља, али ко је непријатељ мој ако га ја не желим као таквог, ма колико то његова воља била. Они који нас убијају, од себе чине злободне звери, а нама помажу у иконопису Јагњета у нама. Они су у проблему а не свети ђакон Авакум, Победоносац Георгије и многобројни свети мученици.
  9. Мислим, по мом скромном знању, да нема речи о преегзистенцији. Господ које год дело да чини, чини га вечним. Код св. Николе Кавасиле наилазимо на објашњење о вечним благодатним дејствима- о свакој речи изговореној и Боготкровеној посматра се кроз призму вечнога. Тако и опомена оних који не виде и не чују јесте само одраз њиховог стања, ако не пређу "границу коју је (си) поставио" (предначинатељни псалам - литургиског вечерњег), али су позвани у дело спознаје, да опипају и чују и виде како говори ап. љубави Јован. До некле, по перикопи коју сте издвојили, има и васпитног опомињањања оних који с
  10. " Отац Оца спознаје", говори владика Атансије. Ко је заиста "Духовник". Па свако ко носи и раздаје Духа, који се на меру не даје. Тако имамао оних који су бољег искуства, више спознају а мени итеби несебично деле- но то је најбоље објаснијо св. Дионисије Ареопагит. Такође и св. Игнатије Антиохиски говорећи о хијерахији и оцима (старешинама) тадашњице па и садашњице. На свима почива и дата им је благодат, али неко од њих је усмеренији у свом исповедању и искуству. У свакој парохији има један духовник- отац како и ап.Павле говори "који нас у Духу рађа". Разлика је само у томе што поједини не с
×
×
  • Креирај ново...