Jump to content

Никола Попмихајлов

Члан
  • Број садржаја

    94
  • На ЖРУ од

  • Последња посета

О Никола Попмихајлов

  • Ранг
    Ту је, мало гледа-мало пише
  • Рођендан 07/07/1968

Profile Information

  • Пол :
    Мушко
  • Локација :
    Београд

Contact Methods

  • Skype
    popmihajlov

Скорашњи посетиоци профила

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Задовољство нам је да вас обавестимо да је Српски византијски хор Мојсије Петровић, из Београда, објавио аудио цд Дванаест дана Божића. Диск садржи сплет богослужбених и народних коледарских (сезонских) песама карактеристичних за период од Рождества до Богојављања. Промотивни концерт у Вазнесењској цркви одржан је јуче, 4. јануара. Следећи промотивни наступ биће одржан у парохијском дому цркве св. Саве на Врачару, у суботу 10. јануара, с почетком у 19.00, а потом и у осталим храмовима наше Цркве.
  2. Псалто појачка школа Мојсије Петровић позива заинтересоване за учење византијске музике да се пријаве до 14. јуна 2014. Више на http://www.mojsijepetrovic.com/o-nama/skola/upis/
  3. Нерзуле, Мислим да је позната ствар, да међу грчким појцима влада нека врста неспоразума око употребе различитих стилова у појању. Током векова, цариградски појци су изградили свој карактеристични стил, док су светогорци задржали свој. Од краја 19. века, појање се учи и на конзерваторијумима, што је изнедрило један, нимало традиционалан, доживљај појања. У жељи да се супротставе поједностављивању црквене музике, поједина велика појачка имена, певају стилом који се везује за име великог грчког музиколога Симона Караса. Међутим, сваки од ових стилова, развијао се код Грка постепено, ток
  4. Нема на чему! Ту сам за сва питања. Песме су груписане по гласовима, зато што је то подела која омогућује систематично учење. Већина сталних песама на литургији пева се у Другом гласу. Неке песме се, с друге стране, увек певају у владајућем гласу, дакле, мењају се сваке недеље. У сваком случају, трудио сам се да у једној књизи дам све песме које се певају на простој, недељној литургији.
  5. Распрострањеност српских неумских рукописа. Особености старог српског појања у односу на појање савременика Византинаца. Распрострањеност српских неумских рукописа За народ који живи на просторима бурним попут балканских, који није имао историјску срећу да испуни своје архиве и библиотеке мноштвом писаних споменика, сваки документ представља извор од непроцењиве важности. На основу једног Закона о рупама, с почетка 15. века, историчари црпе сазнања, не само о економији, већ и о свакодневном животу у Србији тог времена. Исто тако, на основу малог броја музичких записа који се повезују са са
  6. Иване ПТ Ако пажљиво прегледаш Водич за појце, видећеш да садржи све литургијске песме. Ту је и прва и друга Слава; ту су васкрсна блажена. Наћи ћеш и Придите, Свјати Боже, Јелици (ако треба); имаш Алилују, Канон евхаристије и Достојно, као и све песме до краја. У додатку се налазе Херувимска песма и Причастен, али њих нисам снимио. За њих је потребно више труда, а ко не жели да се потруди, признаћеш, не мора ни да их пева. Сигуран сам да ћеш пронаћи све што тражиш. Желим ти пуно успеха
  7. Помаже Бог,ја имам блог и занима ме Ваше мишљење о Патријарху Павлу које бих окачио на блог,ево вам линк:postujboga.blogspot.com XBAЛА

  8. Писана сведочанства о појању. Први српски композитори. Време избеглиштва. Појачке школе у 18 и 19 веку. Писана сведочанства о појању У недостатку музичких рукописа, приликом проучавања почетака српског појања упућени смо на различите изворе другог реда: а) историјске документе - житија светаца, хронике и путописе. б) сачуване литургијске рукописе без музичких знакова. У житијима св. Симеона и св. Саве често се спомињу: црквено појање, духовне и „обичне“ песме, славословља, појање на бденију. Податак да је приликом оснивања манастира Хиландара, 1198 године, формално прихваћен типик о служб
  9. Исон је древна пратња једногласних мелодија. Има музиколога који се држе строгог приступа по питању историје исонске пратње у појању и сматрају да се о исону може говорити тек од времена позног средњег века, односно, од првих недвосмислених помена ове помоћне мелодијске линије, под тим називом. Међутим, с друге стране се налазе истраживачи усменог предања и начина његовог преношења, који сматрају да је овакав, позитивистички приступ карактеристичан више за науку 19 века, него за савремену епоху. Чињеница је да се исон, као помоћна мелодијска линија, не записује у неумским рукописима и штампа
  10. Свети Јован Дамаскин, за кога предање каже да је уобличио систем од осам црквених гласова, рекао је да шести глас има двоструку лепоту. Не само да је овај глас један од најлепших гласова осмогласја, него се он састоји од два напева који се између себе поприлично разликују. Шести глас, или други глас из подгрупе изведених, искарњих гласова, одликује се достојанством, али и укусом слатке наде на спасење. Његов звук је званичан или како теолози кажу мистагошки. Он код слушалаца открива осећај љубави али и љубавне чежње за Богом. Попут лидијског модуса, мелодије шестог гласа имају својств
  11. Почетак развоја црквене музике. Питагорејска темперација. Музика као богослужење. Икона небеске литургије. Појање као откровење. Почетци појања на словенском језику. Рад Солунске браће. Националне редакције словенског језика и изгубљена метрика. Твореније монаха Јефрема. Почетак развоја црквене музике Када говоримо о почецима развоја црквене музике, њене корене најпре ћемо потражити у књигама Светог писма. У Новом завету је могуће пронаћи сведочанства о улози коју је појање имало у првобитном хришћанском обреду. Христос је певао на првој Евхаристији (Мат. 26,30): — И отпојавши изиђоше на го
  12. Јакове, Драго ми је да ти је Водич за појце користио. Маргазиотисове вежбе су такође веома добре, али ако си већ једном научио нотацију, слободно певај "праве" песме. На крају крајева и азбуку си само једном учио, а потом си прешао на различите текстове и увежбавао течно читање. Уколико си прешао све нотне примере из Водича, можеш прећи на кратки анастасиматарион. Можеш ме питати све што те занима.
  13. Ти глас си туге, и веље штедроте Но често играш, у доброме ритму Музички зналац, што уметност позна, Зна да к'о искра међ' искарњим блисташ? По реду пети, но изнад си свију А име ти је Искарњи Први. Гласови од првог до четвртог воде порекло од четири античка модуса, Дорског, Лидијског, Фригијског и Миксолидијског. Они се стога називају изворним или аутентичнима гласовима. Ипак, ова четири гласа чине само половину православног осмогласника. Преостала четири гласа настала су као својеврсне копије, односно плагијати изворних гласова. Гласови од петог до осмог се зато називају изведен
×
×
  • Креирај ново...