Jump to content
Претражи у
  • Још опција
Прикажи резултате који садрже
Прикажи резулте из

Александар С

Члан
  • Број садржаја

    159
  • На ЖРУ од

  • Последња посета


Репутација активности

  1. Волим
    Александар С је реаговао/ла на Матусал у Свештеник проблематична личност - шта са њим?!   
    Ако заиста верујеш да је Христос глава Цркве и да у њој пребива Дух Свети не би требало посебно да се оптерећујеш. Веруј да се Бог не да ружити него нас дуго трпи чекајући покајање и промену, тешко је против бодила праћати се и када Бог одлучи такве ствари се решавају у једној секунди, нестанеш као цвет травни. Ако Бог трпи такве сасуде у своме храму и пред својим престолом како да ми смртни узмемо суд у своје руке. Бог када жели да се ми нешто питамо онда се и потруди и благослови да доспемо  на такву позицију из које можемо да дејствујемо и чинимо позитивне промене или пак надахне некога ко тренутно има жезал у својим рукама да тако учини. Најбоље што можеш учинити за своју цркву и за спасење других је да сам идеш ка обожењу и освећењу и постанеш сведок кога не могу засенити ни стотине лоших свештеника. 
  2. Свиђа ми се
    Александар С је реаговао/ла на Милан Ракић у Свештеник проблематична личност - шта са њим?!   
    Па да је неозбиљна "ствар", у сразу са твојим вредносним ставом, онда би "интересовање" било свакако веће.
    Кроз ових форумских пет страна одговора, добио си, ако умеш да читаш, па чак и Тањурово троловање, једно врло добро созерцање, тј. анализу стања у нашој цркви данас. Са свим "добрим" и "недобрим" стварима... Па онда, ако са љубављу приступиш, па уђеш у дијалог негде и нађеш одговор; ако кренеш "ђоном", тај исти "!ђон" ће те и дочекати. Иако ђон није увек `талија`.
     
  3. Тужан
    Александар С got a reaction from "Tamo daleko" in Свештеник проблематична личност - шта са њим?!   
    Мало конкретних одговора и слабо интересовање за тему - претпостављам, јер је ово озбиљна ствар, одговора је мало а рјешења проблема нема на видику... Најбоље је затворити очи и правити се да не видимо... 
    А и оних десет младића, који пију пиво, нису битни ликови.. Шта њих има да интересује нека попузгара која је локални инвеститор, или онај у мутним водама.. Ако то није брига владике и Цркве, није ни њихова брига!  
     
  4. Волим
    Александар С је реаговао/ла на Broken у Свештеник проблематична личност - шта са њим?!   
    Moje skromno mišljenje je da jeadan od razloga što se to ne rešava može da bude to što takav sveštenik ima jednu fasciklu koju drži u fioci i on tu čuva "prljav veš" od vladike, pa od drugih nekih popova i tako. Onda kad neko hoće da ga sankcioniše, on samo otvori fioku...i stvar se smiri. I nema samo on afioku sa fasciklom, imaju i drugi. 
  5. Волим
    Александар С је реаговао/ла на Ведран* у Свештеник проблематична личност - шта са њим?!   
    Најбоље што у таквим ситуацијама, када се зна да то што говоре за свештеника јесте истина, јесте да и сам будеш искрен. Да осудиш грех, да се сложиш да то не приличи свештенику, и да посведочиш да ти не идеш у Цркву зато што су тамо праведни људи него због јединог Праведног Творца, Сведржитеља и Судије свих људи.
    Једино твоја искрена вера може да сведочи људима, никакве речи убеђивања то неће моћи. 
  6. Свиђа ми се
    Александар С got a reaction from Broken in Свештеник проблематична личност - шта са њим?!   
    1) Најприје ме интересује, шта мисите, имамо ли у Цркви свештенике који су јој велики проблем? Проблем у смислу да се за неког XY свештеника зна да је повезан са мафијашима у великом граду, свештеник за којег се зна да се бави мутним пословима, да живи неморалним животом, повезан је са политичарима... Или онај други који је повезан са властима и прави зграде, један је најобичнији бизнисмен? Да ли су овакви свештеници ПРОБЛЕМ за Цркву?
    2) Зашто се такви проблеми не рјешавају, и требају ли да се ријеше?
    3) Шта одговорити човјеку који Вас подјсети на такве примјере, и каже, њега чувају ови са врха (владике) јер и њима он завршава неке послове. И каже Вам како сматра да такви кваре углед Цркве, и да један такав засјени двадесет добрих свештеника?
    Можемо се ми правити мутави, одговорити да таквог свештеника нема и да је наш саговорник подлегао чаршијским причама... Можемо, али мене срамота, знам да је истина, признајте, знате и Ви... Можемо рећи и да један такав свештеник не може да укаља Цркву! Да, знамо ми да је Црква изнад тога... Али може ли то схватити оних десет момака у кафићу, који пију пиво и коментаришу таквог свештеника, он је њима примјер и они ипак кроз њега гледају на Цркву, он је реалан, пред њима је, постоји, свештеник је, није имагинарна личност... И питају се шта ће он ту у мантији, зашто је он још увијек свештеник?!
  7. Хахаха
    Александар С је реаговао/ла на Матусал у КИЋЕЊЕ ЈЕЛКЕ…католички или православни обичај? …. ХРИШЋАНСКИ обичај !   
    Када сам био млад - средњошколац, заузмем се ја свим силама да објасним мојим укућанима како је кићење јелке неправославни тј. пагански обичај и да се то не треба радити на њихово велико нерасположење. Но баш у том тренутку неко упали тв кад оно репортажа о Јерусалиму нешто пре божића а на сцени православне монахиње испред неког храма у светом граду са видним расположењем и задовољством  ките неку велику јелку...... Остало вам није потребно говорити, закључићете и сами  даљи след догађаја.....
  8. Свиђа ми се
  9. Свиђа ми се
    Александар С got a reaction from ines in Папа Фрањо мијења Оче наш   
    Папа Фрањо се залаже за промјену Молитве Гоподње, познатије као Оче наш. 
     
    Vražje je djelo uvođenje u napast – kazao je Franjo u emisiji koju vodi don Marco Pozza.
    U molitvi Očenaš Bog nas ne uvodi u napast, kaže papa Franjo i dodaje da, ako nas netko uvodi u napast, to je Sotona. Franjo smatra da prijevod nije dobar, a Francuzi su već promijenili taj dio poznate molitve. Ta izmjena u francuskom Očenašu na snagu stupa s novom liturgijskom godinom. Papa Franjo objasnio je razloge za promjenu rečenice u Očenašu govoreći da nas Bog nikada ne bi naveo u napast.
    – Мi smo ti koji upadaju u napast. Nije On taj koji nas navodi pa nas onda pušta da padnemo u napast. Otac ne čini to. Otac pomaže da se dignemo – kazao je papa Franjo u emisiji “Oče naš” (Padre nostro) talijanske televizijske postaje TV2000 u srijedu navečer.
    – Vražje je djelo uvođenje u napast – kazao je Franjo u emisiji koju vodi don Marco Pozza. To je bio sedmi od devet nastavaka emisije u kojoj se obrađuju pojedine teme i na temelju koje je nastala i knjiga “Oče naš”. U toj emisiji papa Franjo odgovara na pitanja koja mu postavlja don Pozza. Franjo drži da, kada nas Sotona navodi u napast, mi tražimo Očevu ruku da nam pomogne.
    Fra Ante Vučković, predsjednik Franjevačkog instituta za kulturu mira, govoreći o knjizi pape Franje “Oče naš”, spominjao je kako bi se na hrvatskom mogao izmijeniti dio molitve, odnosno mogao bi glasiti otprilike ovako: “Ne dopusti da budemo uvedeni u napast, ne dopusti da budemo izloženi napasti, ne dopusti da padnemo u napast.” U Italiji će se vjerojatno uskoro izmijeniti taj dio molitve, a papina promišljanja daju povod da se u Hrvatskoj promisli o dosadašnjem prijevodu tog dijela Očenaša.
    I papa Benedikt XVI. u svojoj knjizi “Isus iz Nazareta” iznio je kako je ispravan prijevod, što je Talijanska biskupska konferencija (CEI) unijela u Bibliju 2008., onaj gdje se kaže “ne napusti nas u napasti”. Stoga bi se i najpoznatija molitva Očenaš trebala izmijeniti kako ne bi izgledalo da nas Bog navodi na iskušenje, već kako nas on izvlači iz napasti u koju smo sami upali.
     
    https://www.vecernji.hr/vijesti/papa-franjo-ocenas-promjena-napast-1212430
  10. Свиђа ми се
    Александар С got a reaction from goranger in Папа Фрањо мијења Оче наш   
    Папа Фрањо се залаже за промјену Молитве Гоподње, познатије као Оче наш. 
     
    Vražje je djelo uvođenje u napast – kazao je Franjo u emisiji koju vodi don Marco Pozza.
    U molitvi Očenaš Bog nas ne uvodi u napast, kaže papa Franjo i dodaje da, ako nas netko uvodi u napast, to je Sotona. Franjo smatra da prijevod nije dobar, a Francuzi su već promijenili taj dio poznate molitve. Ta izmjena u francuskom Očenašu na snagu stupa s novom liturgijskom godinom. Papa Franjo objasnio je razloge za promjenu rečenice u Očenašu govoreći da nas Bog nikada ne bi naveo u napast.
    – Мi smo ti koji upadaju u napast. Nije On taj koji nas navodi pa nas onda pušta da padnemo u napast. Otac ne čini to. Otac pomaže da se dignemo – kazao je papa Franjo u emisiji “Oče naš” (Padre nostro) talijanske televizijske postaje TV2000 u srijedu navečer.
    – Vražje je djelo uvođenje u napast – kazao je Franjo u emisiji koju vodi don Marco Pozza. To je bio sedmi od devet nastavaka emisije u kojoj se obrađuju pojedine teme i na temelju koje je nastala i knjiga “Oče naš”. U toj emisiji papa Franjo odgovara na pitanja koja mu postavlja don Pozza. Franjo drži da, kada nas Sotona navodi u napast, mi tražimo Očevu ruku da nam pomogne.
    Fra Ante Vučković, predsjednik Franjevačkog instituta za kulturu mira, govoreći o knjizi pape Franje “Oče naš”, spominjao je kako bi se na hrvatskom mogao izmijeniti dio molitve, odnosno mogao bi glasiti otprilike ovako: “Ne dopusti da budemo uvedeni u napast, ne dopusti da budemo izloženi napasti, ne dopusti da padnemo u napast.” U Italiji će se vjerojatno uskoro izmijeniti taj dio molitve, a papina promišljanja daju povod da se u Hrvatskoj promisli o dosadašnjem prijevodu tog dijela Očenaša.
    I papa Benedikt XVI. u svojoj knjizi “Isus iz Nazareta” iznio je kako je ispravan prijevod, što je Talijanska biskupska konferencija (CEI) unijela u Bibliju 2008., onaj gdje se kaže “ne napusti nas u napasti”. Stoga bi se i najpoznatija molitva Očenaš trebala izmijeniti kako ne bi izgledalo da nas Bog navodi na iskušenje, već kako nas on izvlači iz napasti u koju smo sami upali.
     
    https://www.vecernji.hr/vijesti/papa-franjo-ocenas-promjena-napast-1212430
  11. Волим
    Александар С је реаговао/ла на Рапсоди у Који предбрачни односи се називају блудом и због чега?   
    Ево и ја  да подржим тему ...
    Не веје снег да завеје брег, но да свака зверка покаже свој траг.
     
    Но шалу на страну, што рече Јелена, није ми намера да моралишем,само бих рекла нешто што сам рекла мали милион пута овде на форуму.
    Грех је грех, слабост је слабост, али је већи грех и већа слабост /од самог греха / давати Божији легитимитет сопственим гресима и слабостима то јесте оправдавати их , него се против истих борити 
     
    Аналогно басни о лисици која је остала без репа, па наговара остале лије да и оне своје посеку...
  12. Волим
    Александар С је реаговао/ла на александар живаљев у Свети архијерејски сабор 2017. радни део   
    Иако се ово "црквено кадровање" може доста профано да схвати, вриједи у њему истаћи примјере братске љубави, очинске бриге и послушности Цркви:
    1) На првом мјесту владика Теодосије је показао да не одступа са Космета због удобније позиције.
    2) Владика Атанасије је и не сањајући, напустио завичајну епархију (и цијелу Босну у којој је надгледао православно војно свештенство), зарад збрињавања млађег у Христу брата.
    3) Владика Јоаникије је показао да не кује паклени план разарања милешевске епархије у циљу аутономне Црногорске цркве, како су га најпримитивнијим рјечником опањкавали милосрби (најопаснија секта милогораца) на сајту БЗВ (брат Владова "борба за веру").
    4) Владика Сергије се јесте борио за очување франкфуртског трона (то му је на неки начин и била дужност), али је прихватио послушање.
    Дај Боже, да се у епископату, клиру и међу свима нама такви примјери умножавају!
  13. Волим
    Александар С је реаговао/ла на Лапис Лазули у SPC zabranila pihtijadu: Zvoniće vam mrtvačka zvona   
    Ja da sam episkop ja bih taj dan sluzila svetu Liturgiju narocito se za njih pomolila i onda bih otisla na tu pihtijadu al peske ne u bmw-u, pa bi posedela malo sa narodom da vidimo da li oni znaju sta to proslavljaju da li mozda ima neko tu ko bi hteo slavlje sa vise sustine  sa vise radosti mozda neko trazi Hrista a ne zna gde da ga nadje. Mozda bude makar jedan neki tuzan dekica tu da trazi utehu jer kuci nema nikoga pa mu je lakse medju ljudima ili neka decica nezbrinuta. Mozda oni traze Hrista pa uz Bozju pomoc ako im ga uspem pokazati primerom. Ljudi ce da idu tamo gde vide da su drugi nasli radost i ispunjenje a tamo gde je radost i ispunjenje nema potrebe za zabranama jer je ljubav jaca od greha i Bog od smrti. Hristos Vaskrse! Radujmo se da so ne obljutavi.
    Tesko je biti episkop jako tesko. Neka Gospod blagi pomiluje i spase sve nase episkope i sav klir crkveni.
  14. Волим
    Александар С је реаговао/ла на Милан Ракић у SPC zabranila pihtijadu: Zvoniće vam mrtvačka zvona   
    Да каже да није примерено, да дадне предлог и поуку и то је то. Али претити мртвачким звонима или како већ је мени барем безвезе и баш даје простор за разноразне нападе на цркву
  15. Волим
    Александар С је реаговао/ла на Милан Ракић у SPC zabranila pihtijadu: Zvoniće vam mrtvačka zvona   
    мсм да је ово један од многих црквених аутоголова и пружање штофа за антицрквени шнајдерај... Ал` то је тако уобичајено...
  16. Волим
  17. Волим
    Александар С got a reaction from Paradoksologija in О кумовима/свједоцима на вјенчању   
    Значи, свештеници који форсирају старог свата а куму одбацују као нешто ново што је дошло са запада, у најмању руку су неупућени...
    И држе више до обичаја него ли до правила Цркве.. 

  18. Волим
    Александар С је реаговао/ла на о.Небојша у О кумовима/свједоцима на вјенчању   
    Никакав проблем није пол кумова. Могу бити кум и стари сват, кум и кума, кума и кум, двије куме од којих је једна кум а, а друга старосватица....
    Само да су православни хришћани без сметње
  19. Волим
    Александар С је реаговао/ла на Paradoksologija у О кумовима/свједоцима на вјенчању   
    Bračna pravila Srpske pravoslavne crkve 
    II DOPUNjENO I ISPRAVLjENO IZDANjE
    SVETOG ARHIJEREJSKOG SINODA
    Beograd 1994.
    ŠTAMPANO IZDANjE:
    BRAČNA PRAVILA SRPSKE PRAVOSLAVNE CRKVE OBJAVLjENA SU PRVI PUT U „GLASNIKU“, SLUŽBENOM LISTU SRPSKE PRAVOSLAVNE PATRIJARŠIJE OD 7. SEPTEMBRA (25. AVGUSTA) 1933. GODINE, BROJ 34-35.
    Online dostupno na Wikisource
    Član 67
    Na venčanju moraju, osim sveštenika, biti prisutni najmanje dva svedoka.
    Svedoci moraju biti punoletni i moraju imati sposobnost za svedočenje po crkvenim propisima (§§ 137 i 144 Postupka za sudove u Srpskoj pravoslavnoj crkvi).
    Osim toga ne mogu biti svedoci venčanja:
    a) nehrišćani i poznati bezvernici;
    b) hrišćani nepravoslavnoga ispovedanja;
    v) lica isključena iz crkvene zajednice dok traje kazna;
    g) monasi i sveštenomonasi;
    d) lica lišena prava da predlažu pokretanje sudskog postupka po službenoj dužnosti (§ 127 Postupka za sudove u Srpskoj pravoslavnoj crkvi).
    Izuzetno, ako se nikako nisu mogli naći drugi sposobni svedoci venčanja po § 66, mogu se kao svedoci venčanja pripustiti i lica označena u ovome paragrafu, osim navedenih pod tačkom a).
    Izuzetno mogu se kao svedoci pri venčanju uzeti, po prethodnom odobrenju nadležnog Arhijereja, i hrišćani nepravoslavnog ispovedanja (tač. b) ovog paragrafa).
  20. Волим
    Александар С је реаговао/ла на Paradoksologija у О кумовима/свједоцима на вјенчању   
    Po pravilima Crkve, svedok na venčanju može biti kršteni pravoslavac bilo kog pola.
    Ja sam dva puta bila svedok sa muževljeve strane. Ne postoji nijedna prepreka.
  21. Волим
    Александар С је реаговао/ла на Natasa. у О кумовима/свједоцима на вјенчању   
    PRVO, OSNOVNO I JEDINO MOJE PRAVILO - Oterati familiju i njihove glupe običaje na vreme inače će da jašu mladence doživotno.
    Ostalo kako se njih dvoje dogovore. I gde piše u Pismu ili ranohrišćanskoj praksi da je kum neophodan?
  22. Волим
    Александар С је реаговао/ла на Жељко у Свештеника 2.500, монаха све мање   
    Кад се упореди руски сабор епископа и наш стиче се неколико утисака.
    Први је да је наш епископски сабор неки геронтолошки центар.
    Други је да код над на сабору не влада устав и закон већ кланови са својим интересима.
    И трећи, који происходи из првог је да се увек касни са одлукама и решењима кључних проблема.
     
     
    Што се тиче свештенства ово је смешна прича.
     
  23. Волим
    Александар С је реаговао/ла на Дејан-Марковић у Ко све може бити ктитор Цркве и осликан на фрескама?   
    Прихватају се свакакви ктитори и "неимари". Како функционише екипа?
    Лично сам присуствао и чуо разговор једног председника општине, надлежног владике и "бизнисмена" кобајаги-ктитора. Значи, треба да се изгради црквени објекат. Финансира све општина, и то средствима предвиђеним за санирање поплава, износ је око 100000 евра. "Бизнисмен" се појави са багерима, да као прокопа неке канале, да се прикаже како су ето потрошене све те паре предвиђене за поплаве. Председник општине уради ребаланс буџета. Креће градња објекта наравно са најефтинијим материјалима, "бизнисмен" ангажује раднике које превари приликом исплате изведених радова, што је "екипи" додатна зарада. И онда када се освешта, каже се на беседи како је све урађено у "славу Христа Бога живога", и сличне форе. Не знам само у ком односу су поделили лову.
     
  24. Волим
    Александар С је реаговао/ла на Ignjatije у Ко све може бити ктитор Цркве и осликан на фрескама?   
    Хвала на јасном и сликовитом одговору. Дакле, Црква уопште не гледа ко јој је ктитор. Важно је да је дао лову. Плус може бити осликан на фрескама. Не слажем се са тим, то је моје мишљење. Не мора бити неки светац и подвижник, али ако може Хитлер, може сутра и Антихрист. Ја у такве цркве нећу ући. А предлажем да Црква преиспита ову проблематику. Није баш згодно за вернике да гледају тајкуне, мафијаше, злотворе... на фрескама. А није лепо ни да Црква узима новац од таквих људи и од њих подиже цркве сликајући их. Не знам, можда сам скренуо мало па ми је тако нешто негативно.... како остали гледају на све ово, занима ме.
  25. Волим
    Александар С је реаговао/ла на Ignjatije у Ко све може бити ктитор Цркве и осликан на фрескама?   
    Текст који је Ракић поставио не говори о моралним нормама за ктитора. Спомињу се цареви, историја ктиторства, и нека правила сликања... Мене занима нешто друго. Банализоваћу до крајње границе како бих био јаснији. Може ли сутра Антихрист бити ктитор и осликан на фрескама уколико да новац за изградњу неке цркве, манастира, читаве епархије? Звучи лудо, али надам се да ме боље схватате.
     
    Овај човек није могао да буде Вучићев министар, али зато може да буде ктитор и још осликан на фресци (ону трагедију да не помињему овде и скренемо тему). Шта нас још чека? Сликање Вучићевог шеика из Емирата ако дадне лову за изградњу неке цркве..... Ја не знам више докле ћемо ниско падати, а ћутати.
×
×
  • Креирај ново...