Jump to content

Augustinus

Члан
  • Број садржаја

    635
  • На ЖРУ од

  • Последња посета

  • Број дана (победа)

    1

Последњи трофеј

Augustinus је имао/ла садржај са највише реакција!

4 Пратилаца

О Augustinus

  • Ранг
    Свештеник
  • Рођендан 06/08/1983

Profile Information

  • Пол :
    Мушко

Скорашњи посетиоци профила

5163 посетилаца
  1. Е, мој Авво, шта да ти велим, ни сам не знам. Знаш како то код нас иде. Бука и брука, тресла се гора родио се миш. После за столом песма и дика, и сви су ту заједно, кад се крка. Само оне ''мале'' како Господ вели, пусте низ Морачу, и на њих забораве: пуј пике, не важи се. Него пусти ти фразе и стенице ових ''уминих'' ревнитеља, и гледај мало породицу. Веруј ми неће им сутра нико притећи, ако теби што год буде... Примири се где си да си, служи Господа и са својом паством молитву му узнеси. Уживај у доброј деци, а зла овога света је увек било, има и увек ће бити...
  2. О Љубави, лепа и топла! Како да не љубим, кад ме ти грејеш? О Љубави скромна и блага! Како да се срдим, кад ми ти мир дајеш? О Љубави вечна и испуњена! Како да ћутим кад ме ти покрећеш? О Љубави, како да не следујем оног који у осамдесет и деветом лету, народ теби, твој одабрани духовно води, јер си младалачке сузе на бројаницама белим платном лице му украсила? О Љубави како да не слушам оног који по стенама и врлетима овога света са ватром о Теби говори, и грмоким хуком Тебе сведочи? О Љубави како да се не приклоним ономе који у питомој равници, смирењем и оштроумљем о Теби излаже? О Љубави к
  3. Сви у храмове на богослужења. Наишла је јака бура, и оштри ветрови. Треба се Господу молити, да нас ојача, и да нам да снаге и љубави да ВЕРУ сачувамо. Јер кад изађемо из храма, буре неће бити, а ветрови ће устукнути. Као што је то било и раније, и као што ће то поново некад наићи. Јер Црква Христова почива на стени...
  4. Met. Chrysostomos concluded with a very revealing remark, noting that the Church of Greece is of the same ethnicity and race as the Patriarchate of Constantinople, and thus it is inconceivable for it not to align itself with Constantinople. Ко је паметан схватиће, кад се каже етнофилетизам у православљу.
  5. Ма дај Авво, па погледај слике из дрона, ту нема свега пар стотина људи, а прорачунао сам и колико има квадратних метара. - Потпис: Др Стефановић (квадратни математичар)
  6. Да, по дефиницији. Оно што је питање: Да ли је Света Тајна молитва? Или да ли се молитвословља одвијају на ''тајанствен'' (мистагогички) начин? Како неко ко није имао прилике да се крсти (пример горе наведеног случаја одојчета), може сносити одговорност за нешто што није могао да учини? И да ли је Бог формалиста или ипак Љубав? Много питања, а мршави одговори....
  7. Ми знамо да се Свете Тајне не могу вршити над не крштеним (оном ко није део заједнице), али такође знамо да је харитативна потреба да се заједница моли и за оне који су ван ње.
  8. Поред горе наведеног, такође постоји у РПЦ Заупокојени канон Св. Вару (Уару), који се чита за покој душа не крштене деце, где после 9 песме канона, иде молитва светитељу. Ова пракса се темељи над чињеницом, да се можемо молити за све. Остаје питањем: Да ли је опело, света тајна или молитвословље? Да ли су, иначе, заупокојене службе свете тајне или молитвословља, или да ли је света тајна и молитвословље, једно исто!?
  9. У Велико требнику синодалног издања РПЦ из 1938 постоји Заупокојени обред над инославним (неправославним), који се састоји из читања псалма, заупокојене молитве (без заупокојених прозби), Трисветог, и отпуста. Свештеник може да отпрати покојника у епитрахиљу од изласка из места пребивања до уласка у гробље, али од капије мора да скине епитрахиљ. Нема кољива, нема преливања. Руска Црква води теолошки спор преко 70 година о овом обреду, који се више не налази у новом издању, али нигде не постоји одлука, да се стари Требници ставе ad actta, већ су и даље правно гледано, на снази.
  10. Оно што је велико питање, јесте који је обред вршен? Као што горе наведох, 95% неправи разлике у заупокојеним службама. Њима је све то Опело. Е, сад може, може, под '''' бити и да је у питању политички притисак, али као што смо видели, нема за то доказа. Оно што се види на снимку, јесте да свештеник не држи свећу (пракса на Опелу - символизам Божанске присутности), нити има кољива (жито - символизам Васкрсења, као ни осталих материјално символичко-богословских твари, које претходе једном таквом чину. Можда, није чак вршена ни једна заупокојена служба, већ је епископ одобри само да се прочита З
  11. ''Опело над телом/телима'', не над пепелом, као у горе поменутом случају. Као што рекох, да се не понављам, нема у канонима ни у Уставу, али постоји пракса да поједнини надлежни епархијски архијереј одобри (уз валидну и прописану документацију). Код њега је и погача и нож. Још једном, епископ одлучује, али као што рекосмо над телом, или ако је дошло до спаљивања несрећом или другим фактором, над којим личност није могла да има контролу, нити било ко други (пример пожара, ако неко тело буде угљенисано, или под високим температурама у потпуности сагори). Никако ако је то нечија изричита воља, би
  12. Не постоји нигде у канонима нити у Уставу СПЦ из 1958 (који је још увек на снази, уз неке правне одредбе из каснијих периода) да се може вршити Опело над неким ко је кремиран. Оно што таблоиди и новинари, не разликују, јесте да у заупокојене службе спадају Опело, Парастос, Панихида и Литија (Помен). Њим је све то исто, или што би бабе код мене рекле: ''Оче, јел сад велико или мало опело?'' Могуће, да је надлежни епископ одобрио, у овом случају, Литију (помен), пошто видимо свештеника само са епитрахиљем, јер за Опело иде и фелон. Е, сад могуће су и друге ствари, што не можемо из овог кратког
  13. Existentialism A very complicated School of Thought, Existentialism is most easily recognized by its emphasis on the individuals free agency in the world. Basically you make your life what it is based on your choices. "Freedom is what you do with what's been done to you" - Jean-Paul Sartre
×
×
  • Креирај ново...