Jump to content

Родољуб Лазић

Члан
  • Број садржаја

    2782
  • На ЖРУ од

  • Последња посета

  • Број дана (победа)

    11

Последњи трофеј

Родољуб Лазић је имао/ла садржај са највише реакција!

О Родољуб Лазић

  • Ранг
    Дуго је са нама
  • Рођендан Јануар 1

Profile Information

  • Пол :
    Небитно

Скорашњи посетиоци профила

5357 посетилаца
  1. Добро, пошто преиспитујеш текстове Светих Отаца (ма шта то значило), и пошто постоји претпоставка да СПЦ није лажирала текстове Отаца нити своје вернике довела у заблуду у вези са њиховим значењем, шта ти се конкретно чини проблематичним или нетачним у наведеним цитатима, без обзира на контекст, одн. евентуално деконтекстуализовање? Јер, пошто, како велиш, преиспитујеш текстове, то значи да (би требало да) имаш довољно знања и искуства да уочиш да ли је (и у чему) неки од наведених текстова погрешан, споран, извучен из контекста... Или, ако ти је једноставније - који је конкретан проблем
  2. Но, ти референце тражиш не из формалних разлога , јер ово није научни рад па да је нужно снабдевен и научном апаратуром. Слажем се да би било боље да су наведена тачна места одакле су преузети цитати, али није смак света што нису. Ради се, ипак, о верско-поучном тексту објављеном на званичном сајту СПЦ. Претпостављам да ти тражиш рефереце зато што мислиш да нешто од цитираног делује проблематично, па желиш да провериш да ли је добро цитирано. Ако је тако, шта је по теби нетачно/проблематично у наведеним цитатима?
  3. Ајде мало смањите. Јесте да често поставља разне "саплићуће" ствари које нису од духовне користи, него више изазивају збуњеност и, често, саблажњавају (међу њима су и те апокалиптичне ствари), али факат је да сви налећемо и делимо разне недовољно проверене вести. Уосталом, има овде и других који итекако саблажњавају својим нездравим причама, па ником ништа.
  4. Није рекао греха. У целом чланку се не помиње та реч. Не, није рекао. То је основни проблем академског богословља. Кад треба рећи конкретно и експлицитно, добијамо магловите и неодређене теолошке флоскуле. Не знам одакле му ово? Наше доба је сведок култа путености, уживања и славољубља у најогољенијем и најнижем облику. Али све скупа, оно како дефинише духовног човека, као човека вођеног Духом Светим и који у заједници Цркве задобија плодове Духа Светог, сасвим прихватам. И на крају - није ми јасно зашто инсистира на сликању по сваку цену. Мислим да ме се од
  5. Свети Исак Сиријац, 36. слово:

    "Истински праведници не само да не желе да буду чудотворци, већ када им се дар чудотворења да, они га отклањају од себе. Они не само да то (дар чудотворства) не желе да други виде, него га не желе ни у себи, у тајности својих срца.

    Неки свети Отац је због своје чистоте добио је од благодати Божје дар да прозире оне који би му дошли; али је молио Бога, а и своје пријатеље је замолио да се моле за њега, да му се узме овај дар.
    Истински праведници непрестано мисле да нису достојни Бога. Тиме што себе сматрају најгрешнијима, недостојнима Божје бриге, посведочава се њихова истинитост“.

    1. Плаво Небо

      Плаво Небо

      И мислим да ти свети оци стално размишљају да их то онај не уводи у прелест. Негде сам прочитао да размишљају на следећи начин, парафразирам, прво сматрају да их то онај искушава, а онда и ако је тај дар од Бога размишљају да су недостојни њега и моле Бога да им га одузме.

  6. Tеби се уопште не чудим, ово си ти. Чудим се @Поуке.орг инфо и @Иван Ц. да им је ово прихватљиво.
  7. Само ти слушај Ђуровића, далеко ћеш догурати.
  8. Напорно је с тобом разговарати. Питаш ме "ко од клира", ја ти кажем, ти онда одеш на другу страну, причаш о народу, па још онако са висине, доцирајућим тоном (а баш чудно да неки богослов то ради) "кад ћеш схватити..." Ваљда је једино битно да Родољубу очиташ лекцију, то је поента, колико видим. Тако да нема потребе више да ме запиткујеш да бих слушао твоје промашене поуке и нетачне констатације о мојој маленкости. И молба неком богослову, ако чита "Поуке", а није од оних који сву осталу форумску популацију третира као недорасле средњошколце, и притом није осоран и арогантан
  9. Ко од клира!? Први Атанасије, кад је био први пут код одра, каже донео му тропар који су му спевали богословци из Призрена, и цитирао Макасима који је рекао да смо изгубилиу богослова и владику а добили свеца. Па онда Јоаникије, који је констатовао да се упокојио дан пред Петра Цетињског, и два пре Његоша, и да се нада да ћемо прослављати свету тројицу јерараха (тј. Петра Цетињског, Његоша и Амфилохија). Јуче видим неког сваштеника на сајту Митрополије, подужи панегирик, онако како Црногорци већ знају. Чујем и неки јеромонах са Свете Горе му спевао тропар....
  10. Ајде смири се. Ја правим разлику између између поштовања за живота и култа. Читај мало пажљивије и не извлачи из контекста. Збиља, да ли вас у богословским школама уче да будете тако осорни и агресивни према људима, или ви то сами од себе?
  11. Можемо вероватно дуго овако, али не видим сврху. Али пошто ти правиш паралеле, треба подсетити да је св. Петар 4 године од упокојења проглашен светим, пошто су откривене његове мошти.
  12. И не треба да буде култ за живота, то није добро. Него свест о томе да је светог живота. Као нпр. код Тадеја, или код Порфирија, Пајсија, или старца Кирила Павлова у Русији... И онда сасвим природно иде то поштовање и после упокојења прераста у свет чки култ. А овде тога нема, него један вештачки скок из стања поштовања као богослова, црквено-народног вође, хоп! у поштовање као светог. Тако исто ће бити вероватно урађено и за Атанасија, кога сада нико не сматра светим. Али ће се одмах кренути од стране неких утицајних, нпр. Григорија и других. Зато и питам сада, сматрате ли да Атанасије треба
  13. Није проглашен, нити може бити на овакав начин. Ово је само једна еуфорична кампања и притисак на целокупну црквену јавност.
×
×
  • Креирај ново...